לא הגיעו בצורה אמיתית וכנה למסקנה חלוקה (ואלו שכן, לא יחלקו זה עם זה כ"כ. ההבדלים יהיו קטנים, גם בתיאוריה וגם למעשה).
לגבי ההתחלה- גם נכון, הבעיה היא שיש דעות שחורגות מגבולן. לכל דבר צריך להיות את מקומו, לא יותר ולא פחות.
ורק אדם בעל נפש כללית, שמתבונן מלמעלה ולא מזדהה לגמרי עם מגזר כלשהו, שעסק בדברי כל גדולי ישראל לדורותיהם בנגלה ובנסתר וממש עיצב את נפשו לפיהם, איש הלכה, בעל יר"ש יחד עם פתיחות (והבנה שאין סתירה), חכמה גדולה, מבט רחב, גדלות בתורה, ידע כללי במספר תחומים, ביטול מוחלט לה', מידות מתוקנות בשלמות, אהבת ישראל אבל גם שנאת הרע שבישראל (מה שמעיד על אהבת ישראל מתוקנת)- יכול להתוות דרך, לאזן, ולהדריך מה נכון לעמ"י הלכה למעשה ובאיזו דרך ה' בחר להוביל את העולם.
וגם ללמד ולחנך אותנו לעשות זאת בעצמנו, כפרטים וכחלק מכלל. כ"א לפי נטית נפשו.
כזה היה מרן הרב קוק זצ"ל.
לכן, מי שאוחז בדרכו, אבל באמת, כולל בתוכו הכל. רמב"ם, כוזרי, האר"י, גר"א, רמח"ל, חסידות בכללה וחסידות חב"ד, ר' נחמן, מחקרים ועוד ועוד. כל דבר במקומו ב"עולם שנה נפש".
(כמובן שלפרט יכולה להיות יותר משיכה לדרך מסויימת בעבודת ה', לדוג' חסידות, וככה זה גם עובד בד"כ. הנקודה היא שהפרט מבין שזה התפקיד שלו כחלק ממשהו גדול ולא חושב "הדרך הזו היא המרכזית". וק"ו שהוא לא פונה לדרך הזו ושוכח את תורת הרב, כמו שנפוץ היום).