כמה רוע יש בשוטריםחצילים
מי שראה את מה שהיה בפינוי בגוש שילה
רוע שהוא גרוע מהתנהגות של חיות,
לחיות אין זכות בחירה ולא מרוע הן מתנהגות כך,
לשוטרים הרשעים האלה יש בחירה,
והם בוחרים לשלוח ידיים לגעת בבנות בצורה מבזה,
ולא אני לא מדבר ספציפית רק על מה שקרה היום,
שנים שבכל פינוי ידיים של שוטרים נכנסות לחולצות וגרוע מזה (מכיר סיפורים באופן אישי והם רבים) ויש תיעודים ואף אחד לא מזיז אצבע נגד מלכות הרשעה הזאת שפוגעת נפשית ופיזית במבט חתום שרק אדם קר ורע לב יכול לתת..
אני רוצה להתפלל שיחזרו בתשובה אבל התפילות שלי מוסבות שיקרה להם דברים רעים אז אם למישו יש קצת פחות כאב אשמח שיתפלל גם בשמי שיגיעו מהר לתיקון שלהם..
ממחושבת בלב

מבינה ומזדהה מאד עם הכאב

אבל אתה לא יכול באותה פיסקה להגיד
גם שהם מזרע עמלק
וגם שאתה רוצה להתפלל עליהם שיחזרו בתשובה.

עמלק מתפללים עליו לתיקון קצת אחר

צודקת..חצילים
אז אני מכוון את הכינוי הזה אל הגויים שבניהם שדינם כדין כל גוי שמגרש יהודי מארצו
לגמרי לגמריחושבת בלב

איתך שזה תופעה הזויה שצריך למגר
אלימות שוטרים
ואחכ הם עוד מעיזים להאשים את הקורבן
ברוב חרפתם.

ועוד יותר כואב שזה ממשיך לקרות בממשלת "ימין על מלא"
(לא שמזלזלת בטוב ששינו מהקמת הממשלה עד עכשיו
אבל עדיין זה דבר שאסור שיקרה. וזה הזוי שזה בקדנציה שלהם)

שום ממשלה לא תועיל לחוסר צדק ששולט פה
גם לא רפורמה משפטית.
צריך מלך, מנהיג אמתי מזרע דוד
צריך סנהדרין
צריך להכניס את ה' שישלוט פה במדינה
ולא לקחת ממנו את המשילות
ולהחליט לעצמנו מה נכון ומה לא
מה מוסרי ומה לא
זה הפיתרון היחיד
לאט לאט זה מטפטף לעוד ועוד אנשים.

אמן. להתפלל וממש לזעוק את זהנפש חיה.
מלכות בית דוד
בית המקדש
ו..... מה השלישי (בושה ששכחתי)
מחיאת עמלקחושבת בלב

זכור אל תשכח

נכון. מחיית עמלק. תודה ! משתפת- (נזכרתי)נפש חיה.
כל העניין של עמלק זה לקרר את ישראל מהאמונה בהשם ובהשגחה פרטית,
לקרר את ישראל מעבודתו ית'
ולקרר את ישראל מאהבת ישראל ואחדות ישראל, שזה מה שהמן אמר. עם מפוזר, ודתי המלך אינם עושים....

שנזכה בעזרת ה' לחזק בעצמינו
אמונה בהשגחתו ית',
ביטחון בו,
אהבת ישראל כנפשנו
ונתאחד יחד
וישקיף ה' ויראה...

לכן כשאומרים בימים אלו
הצילני מקליפת המן-עמלק
וזכני לקדושת מרדכי ואסתר
נראלי שהכוונה היא על הדברים האלו-
תציל אותי מהקרירות של האמונה (קליפת המן)
תכניס לי, תזכה אותי לקדושה של
מרדכי ואסתר (שהאמינו בהשם
ותיתן לי אהבת ישראל כנפשי).


וכמו גאולת פורים
וגאולת מצריים

נזכה בעזרת ה' .
נכון..חצילים
מדינת ישראל היא משו אבל היא גם כלום צריך לזכור את זה..
לא לזלזל בטוב שיש בה אבל להבין שהיא אפילו לא מתקרבת אל התכלית הנצחית ויש טוב גדול הרבה יותר שאף בשר ודם לא יכול להביא אלא בקדושה וטהרבה ותשובה וכיסופים וגעגועים

וכן גם במלחמה
נכון, אבל השאלה היא איך מכניסים את ה' שישלוטנוגע, לא נוגע
לצערנו הרב, אנשים בד"כ עונים על השאלה הזו מרגשות דתיים (חלקיים) ולא מתוך מבט כולל ומעמיק בתורה ובהתקדמות ההסטורית. אז התשובה שלהם תהיה "צריך להתחזק יותר בתורה ובתפילה ובקירוב וכו' ותו לא".

אבל אם לדוג' אנשים שומרי תומ"צ לפני מאה שנים לא היו מחליטים על סמך רגשות דתיים מה רצון ה' ואיך הגאולה תהיה, אלא היו עולים לארץ פשוט כי זו מצווה וזה היעוד שלנו, כנראה הייתה פה עכשיו מדינה יהודית לתפארת ויתכן שהיינו כבר בגאולה ממש.

אז השאלה- איך מכניסים את ה' שישלוט פה במדינה, היא בעצם השאלה איך ה' רוצה להביא את הגאולה, למרות/בלי קשר למדינה או דרך המדינה?
והשאלה הזו היא הרת גורל. כי אם התשובה היא "דרך" ואדם חושב שזה "למרות/בלי קשר" ופועל בהתאם, הוא מעכב את הגאולה במידה מסויימת.
זאת שאלה בכללחושבת בלב

אם הדרכים השונות והדעות החלוקות ביהדות סותרות/מעכבות
או מוסיפות נפח.

לעניות דעתי כל אחד שמוסיף דבר הכי קטן במישור שלו זה מקרב.
אנחנו פועלים בצורה שאנחנו מבינים שהיא הכי נכונה
כל עוד אנשים לא עוצמים עיניים ובצורה אמיתית וכנה הגיעו למסקנה חלוקה
כנראה צריך את שתי הדעות במערכה
זה לא אמור לעצור או לעכב או לסתור.

עקרונית נכון, הבעיה היא שרוב האנשיםנוגע, לא נוגע
לא הגיעו בצורה אמיתית וכנה למסקנה חלוקה (ואלו שכן, לא יחלקו זה עם זה כ"כ. ההבדלים יהיו קטנים, גם בתיאוריה וגם למעשה).

לגבי ההתחלה- גם נכון, הבעיה היא שיש דעות שחורגות מגבולן. לכל דבר צריך להיות את מקומו, לא יותר ולא פחות.
ורק אדם בעל נפש כללית, שמתבונן מלמעלה ולא מזדהה לגמרי עם מגזר כלשהו, שעסק בדברי כל גדולי ישראל לדורותיהם בנגלה ובנסתר וממש עיצב את נפשו לפיהם, איש הלכה, בעל יר"ש יחד עם פתיחות (והבנה שאין סתירה), חכמה גדולה, מבט רחב, גדלות בתורה, ידע כללי במספר תחומים, ביטול מוחלט לה', מידות מתוקנות בשלמות, אהבת ישראל אבל גם שנאת הרע שבישראל (מה שמעיד על אהבת ישראל מתוקנת)- יכול להתוות דרך, לאזן, ולהדריך מה נכון לעמ"י הלכה למעשה ובאיזו דרך ה' בחר להוביל את העולם.
וגם ללמד ולחנך אותנו לעשות זאת בעצמנו, כפרטים וכחלק מכלל. כ"א לפי נטית נפשו.
כזה היה מרן הרב קוק זצ"ל.
לכן, מי שאוחז בדרכו, אבל באמת, כולל בתוכו הכל. רמב"ם, כוזרי, האר"י, גר"א, רמח"ל, חסידות בכללה וחסידות חב"ד, ר' נחמן, מחקרים ועוד ועוד. כל דבר במקומו ב"עולם שנה נפש".
(כמובן שלפרט יכולה להיות יותר משיכה לדרך מסויימת בעבודת ה', לדוג' חסידות, וככה זה גם עובד בד"כ. הנקודה היא שהפרט מבין שזה התפקיד שלו כחלק ממשהו גדול ולא חושב "הדרך הזו היא המרכזית". וק"ו שהוא לא פונה לדרך הזו ושוכח את תורת הרב, כמו שנפוץ היום).
במילים אחרות יש דעות טובות יותר ויש פחותאחו

סליחה על ההשתלחות אבל באמת זה גובל בחלוקת ציונים.

האם באמת ובתמים, מבלי ללכת מסביב, או להתחמק מגוף השאלה, למדת לעומק את דברי החולקים? את היסודות עליהם ההשקפה שלהם מבוססת?

 

האם גדולי הדור החרדים הם "מגזריים" מדי? השפת אמת? חב"ד? החרדים הספרדים? המקובלים? הליטאים? גדולי מערב אירופה?

 

ברמה כזאת, שמותר אמנם להימשך קצת לדרך מסוימת, אבל ח"ו לא לשכוח את הדרך האמיתית, זאת שהתוו תלמידי תלמידי הראי"ה?

 

השפת אמת החליט על דעת עצמו ועל סמך רגשותיו הדתיים על כך שהגאולה תהיה גאולה ניסית? האם כל יהדות אירופה, מלבד הציונים, פשוט "התעלמה" מה"ייעוד" האמיתי שלנו, הוא לעלות לארץ ישראל? ורק אנחנו התורניים האמיתיים מחליטים לא על סמך רגשות כלשהם שאכן זאת הדרך הנכונה?

 

באמת היטב חרה לי.

 

שפת אמת שלח לך:

 

"כי הנה בודאי כיבוש הארץ הי' דבר גדול מאוד שנתחבטו עליו אבות הראשונים והשי"ת נשבע להם להורישם הארץ. והוא בודאי תיקון כל החטא לברר הטוב מהרע להוציא הארץ מת"י כנען להיות נחלת ה'. והוא אינו בכח אנושי רק כמ"ש ברצות ה' דרכי איש כו' אויביו ישלים כו' לכן פנה כנען ופינה את הארץ כאשר הגיע העת. וכל טעות המרגלים הי' במה שרצו לכבוש בכח עצמותם. ואותו הדור היו גבורי כח צבאות ה' אבל מלחמת ארץ כנען אינו בכח האדם כמ"ש כי לא בחרבם ירשו ארץ. ולכן מפורש חטא המעפילים במ"ש ותחגרו איש כו' כלי מלחמתו כו' ולכן לא הצליחו. וכ' במד' ויעפילו שהביאו חשיכה כו'. כי מה שהי' מוכן להתגלות אור הצפון בא"י שהי' מוכן לכנוס בכלל נחלת ה' וע"י חטאם נחשך אותו ההארה. וכאשר ראינו בתחילת הבטחתו ית' לאברהם אע"ה לך לך כו' אשר אראך. כי כל נתינת א"י הוא בביטול כל השגת האדם רק ברצות ה' כמ"ש כי ימינך כו' ואור פניך כי רציתם. וכמ"ש כלב אם חפץ בנו ה'. וע"ז כ' בתחבולות תעשה לך מלחמה בתחבולות של מצות. ובאמת כל החטאים שנעשו באנשים הגדולים הי' מעין חטא אדה"ר שהלך אחר עה"ד. ועיקר הצלה הוא בביטול דעת האדם לרצונו ית'."

 

ולא רק כוח גשמי!

 

"וכמו כן י"ל בעסק המרגלים כי מסתמא אמרו אמת שנראה להם שלא יוכלו לעלות פי' מצד מעשיהם וזכיותיהם. אכן השי"ת הי' מכניסם בדרך נס וסיוע מצד הבטחת אבות. אך הם רצו להדמות ג"כ לאבות ולעשות הכל מעצמם וזה הי' החטא שלהם כי אין להתחכם על הנהגת הבורא ב"ה וב"ש:"

 

ובאמת מה אמור לקרות מבחינה פוליטית? איזה תיקון פוליטי יכול להיות? שיבואו כמה דתיים ויקימו מדינת הלכה על אפם ועל חמתם של החילונים ושל הערבים? מה אתה מציע לעשות במישור המדיני? ומה היחס בין האדם הפרטי שאינו פוליטיקאי לבין המישור המדיני? ומה הגיבוי התורני להצעות אלה?

זה לא עניין של דעות טובות יותר או פחותנוגע, לא נוגע
וזה לא איזה מאבק או תחרות.
אבל הרחבה בעניין לא מתאימה בפורמט הזה ואני גם קצר בזמן.

וכן, למדתי.
ואגב, גם מרבנים חיים ממגוון מגזרים למדתי תורה (ומחשבה).
ודווקא מתוך הרבה הערכה וכבוד ולימוד מכל אחד כתבתי את הנ"ל.

וגם לא דיברתי על תלמידי תלמידי הראי"ה אלא על הראי"ה עצמו. וזה לא רק מה שהוא אמר, אלא הדרך העקרונית שהתווה.

לגבי הסוף- זה דיון נוסף. אבל אין קשר בין מה שהצעת (מדינת הלכה על אפם של החילונים והערבים) לתורת הרב או למה שכתבתי.
את עצם השיטה למדת?אחו
אם כך אשריך על ההכרעה

בתלמידי תלמידי הראי"ה כוונתי שאין תמימות דעים לגבי עצם שיטת הראי"ה עצמו ויישוצה בפועל במציאות שלא הייתה קיימת בזמנו

אם כך באמת איני יודע מה הפשט בהבאת הגאולה דרך המדינה. חיזוק לומדי התורה? זה ש"ס עושים גם בלי להיות ציונים בהגדרה
עד כמה אתה מכיר את הראי"ה ואת כתביו?נוגע, לא נוגע
לא מספיק לעומקאחו
לכן איני חווה דעתי על גוף הדברים. גם אם לפתוח את דיון מאי ציונות כל מה שאני יכול לעשות זה לחקור את הדעות ולהביא צדדים לכאן ולכאן אבל לא להכריע.

במישור המעשי כל אחד מוזמן לעשות כפי מיטב הבנתו, או עדיף, על־פי רבו, אבל האמירה שלכל הדעות של גדולי הדורות יש מקום משלהן, רק שלא יחרגו ממנו, ורק הראי"ה זצ"ל סוף הוראה וממנו אין לסטות, רק הוא יכול להתוות דרך, כי אף אדמו"ר או גדול דור כלל לא מתקרב לרמה כזאת של צדקות וכלליות, מה לכם אצל ר' אליעזר שהלכה כמותו בכל מקום, סליחה, אני לא יודע עד כמה זה תורני.
שאלתי כי היה נראה לי ממה שאתה כותב ושואלנוגע, לא נוגעאחרונה
שלא הבנת את כוונתי. וממה שכתבת עכשיו בפסקה האחרונה אני רואה שאכן כן.

באמת ממליץ ללמוד על הרב קוק ואת תורתו לאורך לרוחב ולעומק, ואז תראה את המיוחדות ברב. לא עוד דעה ושיטה, גדולה ככל שתהיה, אלא ת"ח שהקיף את *כל* השיטות, ומתוך זה (ובהתאם להתקדמות המציאות וההסטוריה) ידע שלכל דבר מקומו מחד אך איך לנהוג למעשה מאידך.

אגב, הרב גינזבורג פעם חילק את המגזרים הדתיים לפי הספירות (הוא כמובן שם את חבד באמצע, ספירת התפארת.. אבל העקרון זהה. שלכל דרך יש את המקום שלה).
הפשט הואadvfb
שגאולה איננה רק עניין של רוח אלא גם של חומר.
..חצילים
בצבא עשו לנו שיחה מאד מעניינת
''האם יכול להיות שעם ישראל יגיע למצב שהוא עושה שואה לעם אחר''
התשובה והמסקנה שם היא מזעזעת
הם אומרים שכן, עם ישראל יכול להגיע למצב של רצח עם אכזרי כלפי עם חף מפשע והראיה היא שוטרי מג''ב שהרגו 26 ערבים לא זוכר באיזה כפר..
זה מזעזע הדבר הזה וזה בכלל לא מתקרב למצב שאולי אולי חס וחלילה נהרוג אנשים מתוך רוע כמו שהיה לנאצים..
אנחנו יהודים ואנשים אמת ויש לנו לב..
אבל דברים שקורים בהפגנות ובפינויים הם זוועה כל כך גדולה שאני מתחיל לפקפק בזה..
איך יוצא מיהודי כזה דבר? איך הגיוני שיש לב פועם בתוך ההתנהגות הזאת? איך?
כואב לי
אם תלמד את ההסטוריה הנאציתנפשי תערוג
תראה שרובם לא עשו את זה מרוע.
אלא מתוך רצון להגיע לעולם טוב יותר,
לתפיסתם הגנים היהודים הם גנים רעים שצריך למגר אותם.

כן.
זאת חשיבה מעוותת.
וכן הם טעו.

אבל חשוב להכיר את זה
את צודקתחצילים
זה אף פעם לא סותר את זה שצריך לעשות לנצאים גזר דין מוות לא?
זאת נשמעת גמו שיחה בטירונותadvfb
והרבה פעמים הרמה שם לא גבוהה, זה לא מפתיע אותי.
כן זו שיחה של טירונות וזה תמיד תת רמהחצילים
אבל שמעתי המון שהעבירו להם את השיחה הזאת
יש בעיות בצבא ובמשטרהadvfb
ולכן יש הרבה מה לתקן
זהו לא מגיב יותר מוזמנים להשתלח בי כרגילחצילים
לא מפריע לי
מקווה שמישו יבין את כוונת הפריקה ולא רק יכנסו בי כמו תמיד..
ה' יאיר עלינו אור של גאולה בלב שלם של עם שלם בבניין שלם במהרה!
אמן אמן אמן אמן אמןנפש חיה.
מבינה לגמרי. מבחיל את הנפש ומזעזע ממש. למה?חצילוש
למה להתנהג כך כמו חיות?
אהמנפש חיה.


כי אולי זה לא אנושי?
עצוב עצובאנמונימי
באמת קשה שיש אנשים עם ככ רוע בלב
קל שיש שם הרבה לא יהודים
עם היהודים זה באמת יותר מורכב לי
אבל האוטמט זה להתפלל שה ישיב להם כגמולם
ושנראה את זה
ובאמת שתבוא כבר גאולה
מזעזעekselion
מבחינתי שוטרים כאלו הם בוגדים
וצריך להעיף אותם לעזה
לאו דווקא פחות כאב כדי להתפלל עליהםadvfb
אלא פחות שנאה
כאב יכול להוליד שנאה, אבל לא תמיד זה קורה
זו התמודדות קשה להיות שוטר, כי גם מבחינה רוחניתחסדי הים
המזל שלך נוטה להרשיע: "אין אדם נעשה שוטר מלמטה אלא א"כ נעשה רשע מלמעלה" (בעל הטורים על הלוויים שהיו שוטרים על המשכן).
גם פסיכולוגית יש לך נטייה להרשיע, כי הכוח משחית.
אז דווקא שוטרים שמתגברים על זה, מגיע להם כל הכבוד.
באמת מזעזע וכואב. בעז"ה שיקבלו את מה שמגיע להםנוגע, לא נוגע
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך