...רחל יהודייה בדם
יא' ניסן- יום ההולדת של הרבי מליובאוויטש
אז כחב"דניקית אני רוצה לציין את היום ולכתוב כמה ציטוטים.

• "כאשר אנו פותחים עיניים ורואים מעבר לערפל, אל מה שמאחורי החזות החיצונית הגסה הבוטה והצורמת, אנו יכולים להבין שבני אדם אינם באמת כפי שהם נראים, הם שונים! מה שנראה בעיננו כעולם של כפירה אינו אלא עולם של אנשים הבוכים ומבקשים אמונה, מתחננים לאמונה. אך מאחר שהם מתביישים לקרוא לאמונה בשמה, הם מכנים אותה באלף שמות אחרים. הם אומרים זאת בדרכם שלהם"
• "מתי יודעים שפעולה מסוימת היא עניין של 'קנאות' – כאשר רואים שכתוצאה מזה נותן הקב"ה שכר: 'הנני נותן לו את בריתי שלום (במדבר כ"ה, י"ב), כלומר, כאשר עניין זה מביא לידי שלום בין בני־ישראל – אזי יודעים שפעולה זו היא בבחינת 'בקנאו את קנאתי'; מה־שאין־כן כאשר פעולה זו מביאה לידי היפך השלום, שנאת חינם – הרי זו הוכחה ש'קנאות' זו אינה מצד הקדושה, כי אם מצד ההיפך [הקדושה]!"
•"חושך לא מגרשים עם מקל, חושך מגרשים עם אור"
•"(אתה הולך לאו"ם -) יש שם אולם שבו יש שקר נצחי, חושך ואפילה. זכור, שכשאתה מדליק נר אחד של אמת באפילה הגדולה ביותר - החושך מגורש. הדלק נר של אמת!" ~ לנתניהו בעודו שגריר באו"ם
•אלו הפעולות הקטנות, שעושים על בסיס יומיומי, שהופכות שני אנשים מ'אני ואתה' ל'אנחנו'".

•"כל אדם יכול לעשות את סביבתו לירושלים עיר הקודש, על ידי ירושלים שבנפשו".
• "אני מאמין בפיזיקה, ובפיזיקה כוח אינו יכול ללכת לאיבוד, להיעלם. מה שהיה קיים פעם קיים לעולם. ובדיוק בשל כך אני מאמין בכוחו של עם ישראל בכלל ובפרט בכוחו של הנוער. כמו אנרגיה אטומית יכול לשמש לטוב." ~ כשדיבר על הנוער הישראלי בראיון לעיתון מעריב 18 בדצמבר 1964(תשכ"ה)

•כאשר סופרים יהלומים לא מתעייפים." ~ כתשובה לשאלה כיצד הוא לא מתעייף לעמוד שעות ארוכות בקבלת השוחרים לפתחו.



הרבי ידוע כאדם קדוש עם אהבת ישראל עצומה.
הלוואי שכולנו תמיד נזכור שכל יהודי הוא שליח
ושנדע לראות כל יהודי בעין טובה ולאהוב באמת כל יהודי כמו האהבת ישראל של הרבי.
רק להעיר שירושלים שבנפשו, זה לא כמו ירושלים ממש.חסדי הים
התרגום יונתן אומר שאפילו לא יכלו להקריב את הפסח במצרים, ולכן ה' נשא אותם על כנפי נשרים למקום המקדש והקריבו שמה, ואז הוא החזיר אותם למצרים.

אשרינו שאנחנו זוכים יום יום לשבת בירושלים: "מכאן אתה למד שכל המתפלל במקום הזה בירושלם כאלו התפלל לפני כסא הכבוד ששער השמים שם הוא ופתח פתוח לשמוע תפלה שנ' וזה שער השמים". (פדר"א לה ומשמע מהרמב"ן שזה על ירושלים, לא רק מקום המקדש.)
יש טעות שסבי השל"ה הקדוש נפטר היום, אבל הוא גם זכה לשבת בירושלים ממש.
"וזהב הארץ ההיא טוב, מלמד שאין תורה כתורת ארץ ישראל ואין חכמה כחכמת ארץ ישראל".
עיינו 'אורות התורה' יג שביאר בהרחבה את ההבדל בין תורת ארץ ישראל לחו"ל.

אנחנו לא במדריגה של ר' זירא שצם לשכוח את תורת חו"ל (בבא מציעא פה ע"א).
אנחנו לומדים גם מחכמת חו"ל, ומתורתו העמוקה של כ-ר' מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל, אבל בוודאי שאנחנו יודעים להוקיר במיוחד את חכמי ארץ ישראל וחכמי ירושלים הנודעים לתהילה.
...רחל יהודייה בדם
לא עושים השוואות בין רבנים וזה מה שמשתמע ממה שכתבת.
לא מכבד...
יש סיבות למה הוא לא עלה לארץ ובכלל לא הייתי בכיוון של להיכנס לכיוון הזה
הייתי נטו בכיוון של להפיץ עין טובה על כל יהודי ויהודי..
וכן, לרבי הייתה אהבת ישראל מיוחדת.

אני אוהבת את ארץ ישראל. ואני מעריכה את מי שנלחם עליה. אין קשר.
וסתם חבל שהכנסת לכאן השוואות.

נדון אותך לכף זכות שלא התכוונת..

אני בעד דיונים ענייניים על כל נושא שהוא
אבל כאן ובעיתוי הזה זה נראה לי יצא פחות ראוי..
אני הקטן לא עושה השוואה. הגמרא בכתובות עה ע"אחסדי הים
עושה השוואה: "אמר אביי וחד מינייהו עדיף כתרי מינן אמר רבא וחד מינן כי סליק להתם עדיף כתרי מינייהו דהא רבי ירמיה דכי הוה הכא לא הוה ידע מאי קאמרי רבנן כי סליק להתם קרי לן בבלאי טפשאי."
זאת אומרת שחכם מארץ ישראל הוא גדול פי שניים מחכם בחוץ לארץ ומי שעולה לארץ ישראל, הוא כפול ארבע מחכמי חוץ לארץ, וחכמי ארץ ישראל קראו לחכמים בחו"ל טיפשים.
זה רק מקצת ומקצת מהמקומות.

אני לא קראתי לר' מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל שמות כמו בגמרא, כי אני לא הולך למקומות האלו ואני חושב שזה לא ראוי, אמרתי שאני לא במדריגה של אמוראים, ואמרתי שצריך ללמוד מתורתו העמוקה, אבל כן אעמיד דברים במקומם.

אני קנאי לחכמי ארץ ישראל וחכמי ירושלים, ואעמוד על כבודם.
על אף שהם עצמם ענוותנים, ואוירא דארץ ישראל דווקא נותן להם ענווה שאין כדוגמתה, ולכן הם קרובים לאמת של התורה.
צריך שמישהו יעמוד על כבודם.
אין לנו היום את ריש לקיש או רבי זירא או רבי ירמיה שעמדו על כבודם של חכמי ארץ ישראל בתקיפות.

את יודעת בדיוק למה צריך לעמוד על כבודם ובהקשר הזה.

אני גם קנאי לאדמת ארץ ישראל ואדמת ירושלים, ובדיוק כמו שאת יודעת שאנשים מסוימים ניסו להחליף את עם ישראל בעם אחר רח"ל, אז לא מחליפים את ארץ ישראל וירושלים למקום אחר.
את גם יודעת כאן למה מכוונים הדברים.
קצת צרם לי משהו פה....תות"ח!

מה שכתבת שקראו לבבלים טיפשים זה לא משום שהם היו פחות חכמים, אלא משום שהקפידו עליהם שלא עלו, כך אומר הרב יששכר טייכטאל הי"ד בספרו "אם הבנים שמחה"....

זה לא פשט הגמרא ורש"י. הגמרא אומרת שר'חסדי הים
ירמיה לא הבין את הסוגיא בבבל וכשעלה הבין וקרא לבבלים טיפשים.
רש"י כותב: "עדיף - פקחים וחריפים."
זאת אומרת שזה בגלל פקחות וחריפותם הם עדיפים, ולכן הם קוראים להם טיפשים.

וגם כל הגמרות שמביאים את זה בהקשר: "משום דדיירי בארעא דחשוכא אמרי שמעתא דמחשכן".
.....תות"ח!
עבר עריכה על ידי תות"ח! בתאריך י"א בניסן תשפ"ג 22:38

"...עיין תשו' חות יאיר סי' ק"ז דר' זירא קרא לבבלאי בבלאי טפשאי מכח חבבותא דארץ ישראל נמי על כונה זו נאמרה עיי"ש הרי דהשנאה עבור שלא עלו כולם בימי עזרא היתה נמשכת והולכת מדור דור ולא היו יכולין למחול להם על שלא עלו כולם בימי רשיון דכורש עד שאפילו עם הארץ פשוט לא רצה למכור דבר לבן בבליי ואמר לו שאבותיו חרבו עירנו ושממו בית מקדשינו....". (אם הבנים שמחה, פרק שלישי אות י"ד). זה לא רק הרב יששכר, זה גם "חות יאיר".

"ואלו המתקדשים הצועקים בקול על הפירוד בלא דעת ידברו כאשר כתב הגאון הקדוש ר' יהושעלע מקוטנא כמבואר בתחלת הספר ואל תתמה היתכן? שאדם צדיק ומפורסם ידבר בלא דעת כי אראה לך גדולה מזו כי כבר הבאתי לעיל בשם המלאך במגיד מישרים שגילה לרבינו הב"י שמשה בחר במרגלים הת"ח היותר גדולים ואנשי מעשה היותר מובחרים ואעפי"כ כינה אותם בעלי המדרש ששלוחי טפשים היו יען שהוציאו דבה על הארץ עיין מד"ר ותנחומא פ' שלח כמו כן בזמנינו דודאי לא עדיפי בצדקות ובתורה ממרגלים וגם ר' זירא שהי' זהיר מאד בדיבורו אעפי"כ הי' קורא לבבלאי הני בבלאי טפשאי יען שלא עלו בימי עזרא אף שהיו גדולי תורה וכאשר הארכתי לעיל בפ"ג אות ס"ז ובגליון עיי"ש" (שם, פרק רביעי אות י"ח).

זאת אומרת, אמנם הם חכמים מאוד בלימוד התורה וכפי דחזינן שהיו גאונים עצומים וחריפים, אלא שבכך שלא מדברים בשבח א"י ולפעמים הפוך, או אחדות העם, בזה בלא דעת ידברו ומשום כך נקראו טפשים.

 

אשמח למקור של דברי רש"י....ומדוע לדעתך זה לא פשט הגמרא? איפה ראית מפשט הגמרא כמו שאמרת?

 

נ.ב. רש"י בפסחים ל"ד עמ' ב' אומר: "שמעתתא דמחשכן - כשאין יודעין טעמו של דבר בודין מלבם טעם שאינו". דהיינו, גם חכמי א"י מדי פעם לא יודעים טעמו של דבר, כל ההבדל הוא בהתנהגות, האם להודות שלא יודעים או לא להודות. כפי שאמרתי, זה על אותו רצף, לא מדובר על השוואה של חכמה אינטלקטואלית, אלא על חכמת חיים, תכונות אופי שמעידות על חכמה אמיתית. אגב, הרב זצ"ל באורות התורה שציטטת בעצמו אומר שיכול להיות שחכמי חו"ל יהיו יותר חכמים, ורק אם חכמי א"י ישכילו ללמוד מן הכלל אל הפרט, שזו הצורה שמתאימה ללימוד תורת א"י, אז וכו'...

רש"י על כתובות שם כותב שזה אינטלקטואלי.חסדי הים
זה מה שציטטתי.
חלק מחכמה זה להודות על האמת ולא לבדות טעמים מהלב.
ר' ירמיה אומר בפירוש שבהתחלה הוא לא הבין את הסוגיא ואז כשהגיע לארץ ישראל הבין וקרא להם טיפשים.

בעניותי אני רק מכיר את החוות יאיר שמדבר על זה בס' קנב ולא הבנתי איך הוא הוציא את מה שהוא כותב.
לא הבנתי איך זה קשור לס' ק"ז. אבל אולי אני מתבלבל.
מקור מדויק?תות"ח!


מצאתי...תות"ח!

הריטב"א אמנם מפרש כמו רש"י שהבאת בסוגייה שם שמדובר על חכמה ממש, אבל הוא אומר שזה לא קשור דווקא למעלת א"י, אלא זה קשור ללמוד חוץ למקומו, אותו דבר היה תיאורטית נכון גם בבן א"י שירד לחו"ל: "ולציון יאמר איש ואיש יולד בה אמר רב יהושע בן לוי א' הנולד בה ואחד המצפה לראותה:    ופירוש אוירא מחכים ליה וזוכה בה בישועה והיינו דהדר אמר אביי דחד מינייהו עדיף מתרי מינן משום זכות הארץ וכי סליק חד מינן להתם עדיף כתרי מינייהו לפי שיצא מטומאה ונכנס תחת כנפי השכינה וגם כי כשאדם לומד חוץ למקומו קובע לימודו יותר ומצליח לפי שאינו מתבטל דהא ר' ירמיה כי הוה הכא לא הוה ידע מאי קאמרי רבנן וכי סליק להתם הצליח בזמן מועט בלימודו כ"כ דקרא לן בבלאי טפשאי מאי דלא קרו לן חד מהתם וזה ראיה דכי סליק חד מינן התם מצליח הרבה ועדיף כתרי מינייה וכו'. מתניתין היו בה מומין ועודה בבית אביה וכו' בתלמוד' מפרש לה".

 

פירוש נוסף שמביא השיטה מקובצת: "וכל חד מינן כי סליק להתם עדיף כתרי מנייהו. נראה לי הטעם כי בני ארץ ישראל טבע הארץ מסייע להם משום דאוירא דארץ ישראל מחכים אבל אינם רגילים ללמוד כל כך בחריפות כמו בני בבל ולכן בבני בבל ההרגל מסייע ולבני ארץ ישראל טבע הארץ וטבע הארץ עדיף מן ההרגל אבל כשבן בבל עולה לארץ ישראל הנה ההרגל והטבע מסייעין אותו ומשום הכי עדיף כתרי מנייהו.
ויש מי שכתב לפי שיצא מטומאת ארץ העמים ונכנס תחת כנפי השכינה וגם כי כשאדם לומד חוצה למקומו קובע לימודו יותר ומצליח לפי שאינו מתבטל. ריב"ש ז"ל".

זאת אומרת, יש מעלה לזה ומעלה לזה, והגמרא שם מדברת במפורש רק על בן בבל שעלה לא"י, שאז יש לו את שני היתרונות, גם את של בבל וגם את של א"י. אך מפה מוכח דווקא שיש יתרון לבבל על פני א"י בחכמה....

יש שני ענינים בסוגיא. יש את החלק שבן ארץחסדי הים
ישראל עדיף פעמיים מתלמיד חכם בחו"ל שזה דבר פשוט בגלל קדושת הארץ כפי שעולה מדבריהם, וכבר דברי הגמרא.

הם עוסקים בחלק השני, למה אדם שעולה לארץ ישראל עדיף פעמיים מבן ארץ ישראל. אז הם מוסיפים טעמים על הטעם הראשון.
לכן הריטב"א מביא את שני הטעמים באדם שעלה:
"לפי שיצא מטומאה ונכנס תחת כנפי השכינה וגם כי כשאדם לומד חוץ למקומו קובע לימודו יותר ומצליח לפי שאינו מתבטל"
אותו דבר בשיטה מקובצת:
"נראה לי הטעם כי בני ארץ ישראל טבע הארץ מסייע להם משום דאוירא דארץ ישראל מחכים אבל אינם רגילים ללמוד כל כך בחריפות כמו בני בבל ולכן בבני בבל ההרגל מסייע ולבני ארץ ישראל טבע הארץ וטבע הארץ עדיף מן ההרגל אבל כשבן בבל עולה לארץ ישראל הנה ההרגל והטבע מסייעין אותו ומשום הכי עדיף כתרי מנייהו.
ויש מי שכתב לפי שיצא מטומאת ארץ העמים ונכנס תחת כנפי השכינה וגם כי כשאדם לומד חוצה למקומו קובע לימודו יותר ומצליח לפי שאינו מתבטל. ריב"ש ז"ל".

לגבי בחריפות, זה לאו דווקא חכמה. חכמה זה לתפוס את הדברים בצורה מופשטת, כשאדם עולה לארץ ישראל בחריפות מתחברת עם החכמה.

על כל הפנים, היסוד שחכמי ארץ ישראל עדיפים פשוט.

נכוןתות"ח!

אבל המושג "בבלאי טיפשאי" נאמר רק על החלק השני, כך שכל מה שאתה אומר הוא בגדר תיאוריה.....דברי הריטב"א והשטמ"ק מוסבים רק על האמרה השנייה, ולא שהטעם הראשון מוסב על הראשון, שהרי הוא אומר: "נכנס תחת וכו'...", דהיינו, שלא היה ועכשיו נכנס, ולא אמר: "ונמצא תחת כנפי השכינה". גם דברי השטמ"ק, מכיוון שמוסב על האמרה השנייה שרק עליה נאמר בבלאי טיפשאי, מסביר מדוע העלייה לא"י תחכים את האדם, ומסביר שזה מפני שאוירא של א"י מחכים. אך מדגיש, מה שאמרתי שאוירא דא"י מחכים, זה לא אומר שאפשר להשליך את זה גם לאמרה הראשונה, שזה מדובר רק על מי שגם גר בבבל וגם עלה לא"י, שלכן יש לו יתרון, אך מי שלא, אף שאוירא דא"י מחכים, יש יתרונות של חכמה אחרים בבבל, שזו החריפות. אדם חריף וודאי יותר חכם, כמו שאתה בעצמך הוכחת מרש"י שאמר בקיאים וחריפים, חבל שתסתור את דבריך...

 

*בני א"י*. אכן, בני א"י עדיפים, השאלה היא האם הם יותר חכמים, ורואים שלא בהכרח...

זה פשט הגמרא בכמה מקומות שבבלי טפשאיחסדי הים
נאמר בכלליות:
"בבלאי טפשאי משום דדיירי בארעא דחשוכא אמרי שמעתא דמחשכן".
באדם שעולה יש לו גם חכמת ארץ ישראל הטבעי וגם הטעם שהראשונים מוסיפים.

כמו שכתבתי, רק בארץ ישראל שיש חכמה בצורה מופשטת כללית שזה מתבטא בבקיאות, אז לחריפות יש משמעות.
כמו שהרב קוק מאריך ב'אורות התורה'.

....תות"ח!

מה זה נאמר בכלליות? הראיתי לך כבר שרש"י פירש אחרת מהבנתך את "...דדיירי בארעא....וכו'".  רש"י בפסחים ל"ד עמ' ב' אומר: "שמעתתא דמחשכן - כשאין יודעין טעמו של דבר בודין מלבם טעם שאינו". 

 

מניין לך? הפנייה כללית מדי....(כן, גם פרק י"ג הוא בעל כמה פסקאות....)

בכללי....תות"ח!

מה שמפריע לי זה מה שאתה חושב שבשביל להעלות את הרבנים שאנו הולכים בדרכם יש עניין להוריד רבנים אחרים, וכך להעלות את קרנם של הרבנים שאנו הולכים בדרכם. אבל זו לא הדרך, אפשר להודות שגם הרבנים האחרים הם גדולים, ורק בעניין של א"י אנו אומרים שהם טעו ועל עניין זה אפשר לומר את המקורות שהבאת, אבל לטעון שחכמי א"י בהכרח יותר חכמים זה לא נכון וגם סותר את המציאות, אז חבל לטעון משהו בשם המקורות כשהוא לא תואם את המציאות וסתם ליצור סתירה....(לא סותר את העובדה שבפוטנציאל חכמי א"י יכולים להיות גדולים וחכמים בכל הדברים מחכמי בבל....).

כנראה המציאות שאתה רואה מעוותת.חסדי הים
בוגר במיוחד....🙄תות"ח!


...רחל יהודייה בדם
@חסדי הים
זה באמת יצא מזלזל.
אני חושבת שיהיה ראוי אם תתנצל בפני @תות"ח!

הוא מזלזל במקורות, כאילו התורה לאחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך י"ב בניסן תשפ"ג 21:23
מתבטא במעשה.
חז"ל מדוייקים בראייתם.
אם הם אומרים שחכמי ארץ ישראל יותר גדולים וחכמים.
אם הם אומרים במדרש שאין תורה כתורת ארץ ואין כחכמתה.
זה ככה.
זה המציאות.

מי שרואה אחרת רואה מעוות. זהו.

כך לימד אותנו המהר"ל בארוכה ב'באר הגולה'.
לעשות פלפולים מעוותים במקום לקבל את דברי חז"ל המפורשים, זה חמור מאוד.

הוא צריך לבקש סליחה מחז"ל.

האמירות שלהם זה לא משחק ילדים.

בעוד שרשור הוא ניסה לטעון בפלפול הבל שהתשובה של דוד המלך לא הייתה כדין, עד שהעמדתי אותו במקום.
מאיפה החוצפה הזאת.
כשניגשים לדמויות כמו גדולי התנ"ך, חז"ל, הפוסקים הקדמונים צריך לרעוד. לרעוד מפחד.
הוא לא מזלזל במקורות אלא הבין אחרת ממךעברי אנכי
באמת מופרך בעיניך שחזל אמרו את זה על נקודה מסויימת בחכמה שיש דווקא בארץ ישראל? זה כזה הזוי בעיניך עד רמה כזאת של לכתוב תגובה מזלזלת למישהו ואז גם להצדיק את זה בטענה של הוא מזלזל בחז"ל, ולא אתה בו?

וכן, יש מה להתווכח איתך. אבל זה לא הדיון. ואולי אתה גם צודק בדיון. ואולי צודק למחצה. ואולי הוא אומר שטויות. לא משנה בכלל.. זה בסדר. דיון.

אבל תגובה שהיא סתם תוקפת? חכמי ארץ ישראל מנעימים זה לזה בהלכה, ואת זה לא עשית עכשיו..
בגמרא תענית כג ע"ב יש ביטוי תקיפיחסדי הים
דארץ ישראל.
בתענית ד ע"א: "כל ת"ח שאינו קשה כברזל אינו ת"ח שנא' וכפטיש יפוצץ סלע א"ל רבי אבא לרב אשי אתון מהתם מתניתו לה אנן מהכא מתנינן לה דכתיב (דברים ח, ט) ארץ אשר אבניה ברזל אל תקרי אבניה אלא בוניה"
זאת אומרת שבוניה, התלמידים חכמים בארץ ישראל תקיפים כברזל.
מכיוון שבוער בהם האמת הם תקיפים.

אם הוא היה אומר כהלכה, אז היה שייך להנעים.
סבבה. אז תתעצבן עליו שהוא מפרש לא נכוןעברי אנכי
ואל תגיד ברבים שהוא צריך להתנצל בפני חזל ולכן הרשית לעצמך להגיב תגובה לא יפה
זה לא פירוש אמתי של חז"ל, זה סתםחסדי הים
פלפולים לנסות ליישב מציאות עם חז"ל, במקום לראות את המציאות כמו חז"ל.
ירושלים יותר יפה בעיניך משאר פלאי תבל?עברי אנכי
או שאולי אתה תנסה להסביר שמדובר על סוג יופי. ומשהו יופי. וכו'...
ואז זה יהיה נכון...
מצחיק שאתה בוחר לעצמך בדיוק את המקורות שמתאימים לךתות"ח!

ומתעלם ממקורות אחרים.

יש עניין לעמוד על האמת ולא להתקפל בפני לחץ חברתי וכדו'...אבל זה לא אומר שום דבר על האופן שצריך לעמוד על האמת. נכון, תעמוד על האמת, אבל בצורה נעימה ומכובדת, כפי שהעירו פה. אני לא צריך להזכיר לך מה כתוב על תלמיד חכם שאינו נוהג בדרך ארץ....

לא בחרתי מקורות. הסברתי את כלחסדי הים
המקורות והראשונים איך עולה מהם בצורה ישרה.

נראה לי שהבהרתי את דעתי מספיק כאן.
אני מכבד אותך בצורה אישית, אבל חורה לי הפלפולים על דוד המלך וחז"ל.

אני גם לא מאשים אותך בצורה אישית, כי אני יודע מאיפה זה מגיע, ו-ה' יעביר את הדרך הלימוד הזאת מן הארץ ונחזור לדרכם של הראשונים והמהרש"א, השל"ה והגר"א ללמוד דברים בישרות, בלי פלפולים לא אמתיים.

אני גם יודע ש@רחל יהודייה בדם התכוונה לטובה בכל השרשור ולא התכוונתי לפגוע בה.

זאת הודעתי האחרונה בשרשור זה.
טוב, על זה אני חולק עליך, ולא ענית על טענותיי....תות"ח!

מה הקשר דוד המלך עכשיו?

כן, רוצה לגלות לי את נבכי נפשי ולהגיד לי מאיפה זה מגיע? מה זה הבטחון הזה לדעת מאיפה זה מגיע, כשאתה בכלל לא מכיר את האדם איתו אתה מדבר באופן אישי? נכון, נחזור לדברי הראשונים ולא לחשוב שאנחנו מבינים גמרא יותר טוב מהראשונים ומהאחרונים....חבל מאוד שאתה לא מספיק אמיץ לענות על טענותיי, בסוף האמת מנצחת...חבל לי שהייתי צריך בכלל להיכנס למקומות האלו....

אגב...דבר אחרון לפני שאתה בורח....תות"ח!אחרונה
עבר עריכה על ידי תות"ח! בתאריך י"ג בניסן תשפ"ג 16:00

רק אל תשכח שאני דתי-לאומי והולך בדרך הרב קוק זצ"ל והרצי"ה, כך שזה מצחיק לחשוב שיש לי משהו עקרוני בעניין, בשמחה הייתי אומר שחכמי א"י הם גם הכי חכמים, אבל אני פשוט מתבונן בסוגייה ורואה שלא עולה משם כך, וכן אני רואה שהמציאות מתאימה כ"כ לדברי חז"ל שדייקו בדבריהם ולא טענו שחכמי א"י יותר חכמים במלוא מובן המילה. חבל שבמקום להתרכז בטענות ענייניות אתה מנסה להראות איך הצד השני הוא "משוחד" ומניח את המבוקש, אבל לא משיב כראוי לטענות האמת שהעליתי פה.

 

ועוד נקודה למחשבה, האם אתה יכול לעמוד נגד הרב יששכר טייכטאל ולומר לו שהפרשנות שלו של הגמרא מעוותת?

אני פשוט לא מאמין....תות"ח!

הבאתי לך הוכחות מפורשות איך הסוגייה לא כמוך ומוכחת הפוך ממך, והראית לך איך האחרונים והראשונים הבינו הפוך ממך....אתה יודע, מי שבטוח שהאמת איתו, לא צריך לצעוק אותה בקולי קולות, ואם הוא עושה את זה, זה מעיד על חוסר בטחון באמת שלו. ועוד, נראה לי אפשר להגיד שהמשפט של חז"ל: "כל הפוסל במומו פוסל" נכון במקרה הזה....

נכון, האמירות של חז"ל זה לא משחק ילדים, והרב יששכר וכל האחרונים שהבאתי שדחית במחי יד משום שלדעתך "זה לא פשט הגמרא"....חבל מאוד שירדת לרמה הזאת....

 

חבל מאוד שאתה עובר על דברי החפץ חיים שלא מזכירים לאדם חטאיו, א', זה ממש לא קשור, ורק כדי להוציא אותי לא טוב בסיפור הזה, הפעלת עליי את התותחים הכבדים שלך ופשוט ירית כל דבר שישפיל אותי, בעוד שאין קשר בין מה שאמרתי שם לבין הדיון פה. ב', כבר הודיתי שטעיתי במה שאמרתי, וגם מלכתחילה הבאתי את זה רק בתור אפשרות שדוד המלך לא נהג כשורה, ושאין הוכחה מהנהגת דוד, לא שאמרתי בפה מלא ובטוח שדוד המלך לא נהג כשורה. בקיצור, נראה לי עברת פה על הונאת דברים, שזה נראה לי גם מאוד חמור....כשניגשים לדבר נגד יהודי, גם צריך לרעוד מפחד. ה' שונא את מי שמקטרג על בניו.

...רחל יהודייה בדם
לא הבנתי בכלל מה הכנסת לשרשור הזה את ההבדל בין חכמי חו"ל לחכמי הארץ.
ראית כאן משהו ממה שכתבתי שמעורר את זה?
נטו חלקתי כבוד לצדיק. לא עשיתי השוואה.
זה פשוט לא לעניין וזה צורם.
כמו שהתחלתי זה בתגובה למשפט הזה:חסדי הים
"כל אדם יכול לעשות את סביבתו לירושלים עיר הקודש, על ידי ירושלים שבנפשו".
וזה משפט שצרם לי ויש יותר גרועים שאומרים (לא יודע אם בשם הרבי) כמו 770 זה בית מקדש וזה יעקור ממקומו וכו'.

אז פשוט כתבתי בתגובה שאין כמו ירושלים עצמה וחכמיה, ובשום מקום בעולם אי אפשר להגיע למדריגה הזאת.

[לא התייחסתי לטיפשות שעושים יום הולדת לרב שנפטר שזה דבר שלא נשמע מעולם, כי זה לא כזה מזיק (חוץ מאלו שעושים כי חושבים שהוא חי שזה טירוף מוחלט), אבל המשפט שכתבת כן מזיק, כי זה חלק ממגמה של חילוף מסויים בין ארץ ישראל לחו"ל וטשטוש הגבולות.]
לגבי סוף דבריך....תות"ח!

זה כן דבר שנשמע, שהרי נוהגים לחגוג בז' באדר את היומולדת של משה רבינו....

מתענים בשביל פטירתו. זה מנהג הקדום.חסדי הים
אני יודע....תות"ח!

זה היה בצחוק, אם לא ראית את הסמיילי....

...רחל יהודייה בדם
אבל לא הסתפקת בלהגיב על המשפט אלא התחלת לעשות השוואה בין צדיקים. ולא לכך כיוונתי כשהעליתי את הציטוטים.
גם הרבי אמר שבארץ ישראל יש קדושה מיוחדת. אף אחד לא חלוק על זה לדעתי.
ונכון שאני חב"דניקית אבל גם לי קשה עם כל מיני דברים שקיימים בחב"ד שכתבת עליהם מבחינת דיבור על דברים של חו"ל כקדוש יותר וכו'..
אבל לא למקומות האלה התכוונתי להגיע כשפתחתי את השרשור.
ואתה לא הסתפקת בלהגיב על המשפט אלא נכנסת כאן להשוואה בין חכמי חו"ל לארץ וזה חרה לי.
כי זה נובע מזה, אם כביכול אפשר בחינה של א"יחסדי הים
בחו"ל, אז כבר חכמי חו"ל הם יכולים להיות חס ושלום גדולים מחכמי א"י.
...רחל יהודייה בדם
עכשיו נדחפתי אל עמדת החב"דניקית שצריכה להגן על הרבי?😏

בכנות,אני לא בקיאה בנושא השוואות בין צדיקים. וזה לא משהו שאני נהנית להתעסק בו..
וגם אם זה כן מעניין לשמוע אם לפי המקורות יש הבדל בין חו"ל לארץ מבחינת הדרגה של צדיקים כי אני לא מכירה את הנושא חרה לי שבשרשור הזה בחרת לפתוח את זה.
בהתאם לכך, אם נניח שאני חב"דניקית שהולכת בול לפי האידיאולוגיות של חב"ד, לא הייתי מגיבה בשרשור על ימי פטירה וכדומה של הרבנים שלכם שהם לא מספיק גדולים כי הם תמכו בציונות או משהו ושזה מנוגד לעמדת חב"ד(לא שאני חושבת שהם לא גדולים,כן?זה נטו דוגמא..)
מבין את הנקודה?
חבל שלא היית נדחפת אם זה עקרוני לך.חסדי הים
לגבי רב דת"ל, הייתי נוהג אותו דבר.
אם אין שם משהו כל כך עקרוני, רק דברים קטנים אז לא הייתי נדחף.
אבל אם הייתי רואה שם משהו עקרוני, כן הייתי נדחף.

השבח לתלמידי חכמים בארץ ישראל זה על תורתם ומידותיהם, אבל זה לא אומר שגם להם יכולים להיות דעות שאני חושב שהם לא תורה ועקרוני להתנגד אליהם.

אני מכבד תלמידי חכמים מאוד ואוהב אותם מאוד מאוד ובכללם הרבי מליובאוויטש זצ"ל, אבל כשיש דברים עקרוניים, אז אומר את דבריי נגד דעותיהם והנהגתם.

פעם רב גדול (לא אזכיר את שמו) בירושלים היה בהלוויה של רב, והרב הגדול אמר לאחד מתלמידיו שהרב הנפטר צדיק גדול מאוד אבל הוא טעה באיזה דבר עקרוני. אז התלמיד אמר: למה אתה אומר את זה בהלוויה? אז הרב הגדול ענה, דווקא בהלוויה אני אומר כי זה ענין עקרוני.
...רחל יהודייה בדם
האמת שבקריאה שניה של התגובה שלך זה לא כל כך גרוע
השורות האחרונות צרמו לי.

אני יודעת לנהל דיונים ענייניים ואפשר אבל כאן בעיניי הכניסה להשוואות הייתה פחות במקום..
לגבי הסיפא....תות"ח!

לא מכיר את הסיפור, אבל בהלוויות של הגדולים שהייתי לא שמעתי אף ביקורת או הזכרה של משהו נגד אותו רב, אפילו שהרב שדיבר לא היה בקנה אחד לגמרי עם הרב שנפטר....אני לא יודע במי מדובר, אבל זה לא אומר שזו ההנהגה הנכונה...

....תות"ח!
עבר עריכה על ידי תות"ח! בתאריך י"ב בניסן תשפ"ג 22:05

ברור שעדיף להיות בא"י מאשר להיות בחו"ל, אבל כבר הרב יששכר טייכטאל הי"ד כתב על זה שאפשר להיות בחו"ל בבחינת א"י, והרב חרל"פ כמדומני כתב שכשהרב קוק זצ"ל כתב את ריש מילין נשלח לו אוויר של א"י למקומו (באנגליה אני חושב...), אחרת לא היה יכול לכתוב את זה....יכול להיות שאתה לא חולק על זה, רק חידדתי....

 

נ.ב. הרב יששכר טייכטאל כשמסביר על בחינת א"י (כמדומני בהקדמה השנייה, איפשהו בהתחלה, או בהקדמות או בפתיחה....), אומר שאמונה בלא מעשה לא סגי, ולכן כשאדם נמצא בחו"ל ולא עולה למרות שיכול, בזה יש "רעותא" באמונתו, שאם היה באמת מאמין בגדולת א"י היה עולה, אך אם אין לאדם אפשרות, פה כבר אין את הרעותא, וכשמתחבר למדרגת א"י ורוצה ומשתוקק לעלות אליה ומדבר בשבחה, בכך "מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה", ולא רק זה אלא ממש מתחבר למדרגת א"י ממש. אמנם, כמובן, אין כמו א"י עצמה, כמו שהיום זה שיש לנו תפילות כנגד קרבנות זה לא אומר שאנחנו רוצים להישאר במצב הזה, אנחנו רוצים שיהיה לנו בית מקדש של ממש. וזה כבר מופיע בגמרא בכתובות לגבי צדיקים שיקומו לתחיה ע"י גלגול מחילות לא"י....

מדובר על גבולות כיבוש בבל או גבולות ההבטחה?טוב שם

או של כיבוש מצריים..

שאלה טובה: בפשטות זה בגבולות מצרים, כי מכיווןחסדי הים
שנכבשו יש על זה שם ארץ ישראל (כמו שהאריך הגרי"ד). לא בגבולות ההבטחה עדיין.
אבל נדמה לי שיש מצמצמים את זה רק איפה שיש קדושה לענין מצוות התלויות בארץ.
דווקא זה הכי פחות נראהטוב שם

כי או שבמקום קדושת המצוות, וזה כיבוש בבל

 או שזה במקום של מעלות א"י, כמו אוירה דא"י מחכיצה וכזה, שלפי התשב"ץ זה בגבולות א"י השלמה, כולל עבר הירדן המזרחי למשל

עבר הירדן זה בתוך כיבוש מצרים (וגם חלק בעוליחסדי הים
בבל).
אני מדבר לגבי קני, קניזי וקדמוני
ציטוטים נפלאים!עברי אנכי
תודה
ואי תודה ממשekselion
על הדברי תורה כאן. לפעמים קצת צורם לי שאין פו מספיק דברי תורה...

הציטוט הראשון הכי נגע בי. ככ נכון.. זה עניין שהוא הרבה במחשבות שלי לאחרונה. ככל שמודעים לזה יותר האהבה לעם ישראל גודלת יותר. כי זה לגעת בקליפות ובאיכזה ולהבין שבאמת זה כלום. והתוך של זה קדוש. זה פשוט בפנים עמוק וצריך עין טובה כדי לראות את זה.
וגם הציטוט האחרון נגע בי. אצל אנשים רגילים זה יכול להישמע כעוד משפט חמוד כי קשה לומר את זה ובאמת באמת להתכוון לזה. אבל לצדיקים כמו הרבי שנתנו את כל החיים שלהם לעם ישראל יודעים שזה באמת.
תודה רבה זה מקסים!פאטה מורגנה
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויקאחרונה
אז איך אתה גם יודע?
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 

אולי יעניין אותך