הוַמְפִּירסבכי החשתי

הוא התיישב על הספסל, ויישר בנעילה קדימה את ברכיו, גוו כפוף בגמלוניות עת ידיו משתלשלות מטה כשני חבלים רפויים אל בין רגליו. עיניו נעצמו מאליהן מאחר וסוף סוף הניח לעצמו להיאנח, מוציא החוצה אוויר שהיה כבד לריאותיו, וחש כי נשא אותו כעול כבד במשך כל אותה פגישה עם אותה עלמה. חייך, זייף, צמצם עצמו וניסה לטייח את הדמות שמולו - כמה מתיש.. וכמה מוזר.. שהרי למה שיהיה כל כך מתיש? נכון, הוא מזייף, ולזייף זו פעולה מעייפת, אך ישנה תחושה כי כל אותו הזמן ניסה בכל כוחו לגרור פר עיקש ושמן שרבץ על בטנו. מה גרר שם במהלך כל אותו הדייט? או שמא אולי נכון יותר לשאול, את מי גרר?

קרשי העץ המעוקלים של הספסל התכופפו קלות תחת משקלו של אדם אחר שהחליט לחלוק איתו מושב, אותו לא ראה, כי עוד צף לו בעולם חשוך מאחורי עפעפיו. צורות הנדסיות נגלו אליו מן העלטה והתמוססו כשחדל מלהתרכז בהן, משולשים וריבועים, עיגולים וקווים מעורפלים, בעלי צבעים חמקמקים וחסרי שם, כולם מתהווים להם בחלל.

"היי ילד."

הוא פקח את עיניו, ובאור הדמדומים הרים גבה אל האדם שישב לידו. לא שהפריע לו שקרא לו ילד, אלא ש...

"יש'ך סיגריה?"

הוא מצמץ אליו, מופתע, שואל את עצמו - פורים היום?

"יש'ך סיגריה או לא?"

אולי הוא איזה שחקן שלקח הפסקה.

"תגיד לי אני מדבר פה לעצמי או מה?"

"מה?"

"יש'ך סיגריה או לא ילד?"

"ל-לא.." הוא התעשת, "הי, מה גורם לך לחשוב שאני ילד בכלל? אני בן 23."

"באמת?" הוא הוציא קופסת סיגריות מכיס פנימי בחליפה שלו, "אמרו לך פעם שאתה נראה בן 16?"

"היה לך סיגריות כל הזמן הזה?"

הוא חייך, שלף אחת ותחב אותה לפיו. "אין לי עניין לעשן את שלי אם אני אולי יכול לקבל ממך אחת. רוצה? אה לא? נו טוב."

"זה לא בריא אתה יודע... לעשן סיגריות."

צדודיתו פנתה קדימה, ויד לבנה כסיד כיסתה את המצת. הוא שאף ופלט עשן אפור כענן סערה, קווי מתארו כאילו בוערים לאור הדמדומים, וזעפו מתערבל באוויר בניגוד גמור לפניו האדישות והקרירות. "כשאתה חי כל כך הרבה זמן על הקצה, אתה מבין שלא כדאי לך להיות כל כך בררן עם ההנאות שיש לעולם להציע לך..."

"ואתה... חי על הקצה?"

"ברור, אני וַמְפִּיר אחרי הכל."

"וַמְפִּיר?"

"נו, אתה יודע, אלה שנשרפים מהר בשמש."

"אה, זה מסביר את המראה שלך. אתה נראה כמו סטראוטיפ זול של וַמְפִּיר משנות השישים אם תשאל אותי."

"ההורים שלך לא לימדו אותך נימוסים אני מבין."

"עזוב את זה רגע." הבחור בלע רוק, "אתה שותה.. דם?"

הוַמְפִּיר הביט בו במבט חלול כמה רגעים אחדים, "אנחנו בשנת עשרים עשרים ושלוש חבר.. לא שואלים שאלות כאלה."

"מה?"

"אתה צריך להיות קצת יותר רגיש עם השאלות שלך, אני מבין שזה נובע מבורות, אז מוכן להחליק את זה. רק שים לב פעם הבאה."

"אוקי.. סליחה."

"בכל מקרה, בעבר באמת הייתי מוצץ הרבה מאוד דם, אבל כפי שאתה רואה, עברתי לניקוטין." הוא הציג את הקופסא בידו האחת, שלף סיגריה נוספת והדליק גם אותה.

הם שתקו זמן מה.

"טוב." אמר הוַמְפִּיר, " אם כבר פתחנו את זה, שאל מה שאתה צריך."

"איך נהפכת לוַמְפִּיר?"

"אתה ישר קופץ לחלקים העסיסיים הא?"

"כן."

"אין לך בושה אתה..." הוא ינק מהבדל והעשן יצא הפעם מנחיריו. "זה לא שינוי שקורה ביום אחד, אתה מבין? זה תהליך. איטי מאוד, בו ייאוש מחלחל פנימה ומעלה ריקבון בדברים שעושים אותך למי שאתה. התכונות שמייחדות אותך מדיפות ריח של עובש, ועש מחורר את כל משאלות ליבך... וככל שאתה מאבד מעצמך יותר, כך אתה יותר מתרוקן, והריק הזה בלתי נסבל... אז אתה מוצא את עצמך ממלא אותו בחיקויים זולים המדמים את מה שאתה רוצה. הם דומים מאוד, אבל אתה יודע שזה לא זה, זה מספיק, אבל רק לרגע אחד, שקר זמני ומתוק שמאלחש כאב שבכל יום חותך עמוק יותר ויותר את הבשר, כאב של אובדן, של חרטה. והזעם והשנאה כלפי הגזלן שחטף את היקר לך  מכל רודפים את הזנב אחד של השני, בסיבובם מחוררים את ליבך, באשר אתה הוא הגזלן... בשלב מסוים, החיקויים הזולים כבר לא ממלאים מספיק, ושכחת מה בכלל רצית מלכתחילה, מה איבדת שם בתחתית האגם ולא תמצא עוד לעולם. אז העור מלבין, נשדף. עיניך משתקעות בארובות עיניך ומתאדמות, ולשונך מבקשת לטעום דם של אחרים, נפש של אחרים, רצונות של אחרים.."

הוא הסיט את מבטו במהירות אל הבחור, וליבו של זה ניתר במקומו. אישוניו של הוַמְפִּיר כאילו חדרו אל תוך נשמתו, אדומים, כהים, עמוקים.

"אני רואה מה עובר עליך ילד, אתה הולך באותו מסלול כמו שלי, ואם לא תעשה משהו, אתה עלול לגמור כמוני. אני כבר זקן מדי, נע ונד בעולם הזה כבר 300 שנה ושכחתי איך קוראים לי, לך יש עוד תקווה. אל תחשוש מלכאוב את כאב הציפייה, תפחד מלכאוב את כאב אובדן הציפייה. אל תפחד מלא לממש את משאלות ליבך, תפחד מלהשאר קליפה ריקה כמוני, כי עדיף לכאוב ולמות בעוד ציפית שמה שרצית עוד יתגשם, מלחיות לנצח בלי לצפות לדבר." הוא קירב את פניו, והבחור נרתע לאחור. "אתה יודע מה הכי גרוע בלהיות וַמְפִּיר?"

הבחור הניד את ראשו בשלילה, לא יודע אם הוא רוצה לדעת, הוא כבר יודע מספיק.

"הדבר הכי גרוע, זה שמהרגע שעברת את נקודת האל חזור, אתה לפתע מבין עד כמה קל זה היה יכול להיות לו רק היית נותן לעצמך הזדמנות נוספת. יש רגע אחד, כמו אור אחד אחרון של שקיעה, בו אתה מושיט ברגע של חרטה את ידך אל עבר משאלת הלב היקרה לך מכל. היד הושטה במלוא אורכה, אך האור כבר כבה.."

הוא תפס בבגדו של הבחור, וניבים ארוכים נגלו תחת שפתיו העליונות, "ותקשיב לי טוב ילד.. אין זיכרון שורף יותר מהרגע הזה."

 

 

 

וואוחסוי112

אתה פשוט גאווווון

...רחל יהודייה בדם

עמוק יפה ומעניין.

איזה כתיבה 

 

 

שכוייחרץ-הולך

תמשיך לכתוב! נורא נהניתי לקרוא.

תודה יא אחסבכי החשתי

אעשה השתדלות

תודה לך😄סבכי החשתי
חחח אל תאמיני לכל מה שאומרים שם בסרטים, אני מכיר ומפירים מקרוב ואף אחד לא נשך אותם;)
יא קריפ!טליהk1
זה מהמםם
חחח תודהסבכי החשתיאחרונה

האמת בדרך כלל כלפי חוץ לא רואים עליי שאני כזה, אז נחמד שכאן קולטים את זה;)

...רחל יהודייה בדם

אני מרגישה חופשייה

אולי הצייד רק מחכה לתפוס זווית

אולי שוחררתי לטבע כבדיקת מעבדה ואיסוף ממצאים ועוד מעט אעלם שוב ,

ארקוד עם הנעלמים , בחושך

אבל חושך קר, שם גם הנעלמים חשים קור

אולי יש עליי gps

ואני דוהרת לי איתו,

משחקת בחופש

ואולי לא.

אולי אני באמת חופשייה.

אתם שומעים. לא אכפת לי אם אני רק משחקת בחופש.

אני חופשייה.


מדהיםזיויקאחרונה
שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

...רחל יהודייה בדםאחרונה

יש פה מטפאורות יפות.  

נהניתי לקרוא 

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץ
...רחל יהודייה בדםאחרונה
כואב.
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

...רחל יהודייה בדםאחרונה

נוגע.

נשמע קצת כואב

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

אולי יעניין אותך