אנשים גזעניםהפי

אתם בלתי נסבלים

לא נתפס בעיני שאני מציעה הצעה לבחורה והיא רוצה

ואז שהיא שואלת אותי מה העדה ואני אומרת ערקי היא פוסלת.


את רצית אותי לפני שניה מה השתנה?

כנ"ל בחורים

לי אישית זה גם קרה

וזה פשוט מגוחך , הבחור ממש כעס איך לא אמרת לי שאני לא אשכנזיה אבל הייתי בטוח שאת כזו

כאילו אתה רציני ?


אף אחד לא יכול לסבול אתכם שתדעו

הראיה הזאת של אני מחפש רק עדה מסויימת ספציפית זה נורא


אני גם לא מדברת על מראה.. כל אחד זכותו לאהוב מראה מסויים .. (גם אם זה מוזר)אבל אם יש מישהו שאתה אוהב מבחינת מראה והוא לא משתייך לעדה שבחרת

למה לפסול בגלל העדה?

זה נטו גזענות , אין מילה אחרת .


וה' רואה הכל .

את הבחורה ההיא שפסלו אותה כי היא אשכנזיה אז כנראה האופי שלה גם כך, את הבחורה ההיא שפסלו אותה בגלל שהשם שלה הוא ביטון, ואת הערקי שלא רצו .. למה? ה' יודע למה .


כמה צרות עין כמה טימטום

סלחו לי אין לי מילה אחרת ..


אתם אוהבים בן אדם הוא מוצא חן בעיניכם .. מזה משנה מאיפה סבתא שלו באה?


איך פעם שכן שלי אמר לי אני הייתי בשואה הדבר היחיד שאני עושה מאז זה אהבת ישראל , איך אני יכול לפסול מישהו אחר שהוא יהודי? ועשו לי את כל הזוועות


תתחילו להפנים את זה ♥


אני בחיים לא אצא עם מישהי ש 2 הצדדים שלה פולניים.מוקי_2020

(הערה טכנית - הפעם חשוב לקרוא עד הסוף)

 

למה ?

כי ככה בא לי.

אם אני אשאר לבד, זו בעיה שלי.

 

את לא תצאי בחיים אם מישהו, שבמקרה שתשימי עקבים או מגפיים את תהיי גבוהה ממנו ב 1 ס״מ (או כמה שהחלטת, לא יודע)

למה ?

כי ככה בא לך.

אם תשיגי בחור גבוה יותר אבל פחות חכם או פחות טוב עבורך,

זו בעיה שלך.

 

לך יש בעיה עם גובה.

לאחרים יש בעיה עם עדה. גזענות ? שריטה ? אי אפשר לדעת. הכל יכול לחיות.

 

 

אני מעדיף לראות את זה *אחרת*, לחיוב :

 

כל הכבוד לבחור הרוסי שהתחתן עם אתיופית וראה מה הבחורה באמת שווה לפני הכל.

כל הכבוד לבחורה המרוקאית מנתיבות, שהסכימה לצאת עם דתי אשכנזי מתנחל למרות שהם צריכים לשים קסדה כל פעם שהם מגיעים להורים שלו.

 

זאת אומרת, ***לפרגן*** למי שפועל בראש פתוח יותר.

על דרך החיוב. דרך הכהנים (המוסמכים).

 

(וכן, הסיפור עם מישהי ש 2 הצדדים שלה פולניים, זה סתם לצורך הדיון, למרות שאני בהחלט אבדוק מה קורה בבישולים, 

אם כל החיים שלה היא אכלה עוף מכובס וזה גם התיכנון להמשך,  זה לא מתאים בכלל. 

 אני צריך צבע. אני צריך עגבניות. אני צריך כורכום, אני צריך שמן זית, אני צריך חריף...

אני צריך....לתלות כביסה כי המכונה סיימה. ביי)

נו באמתהפי
*בנוסף*מוקי_2020

(פשט הזכרת לי) ...

אני בחיים לא אצא עם מישהי שאני רושם לה כמה משפטים (נניח בוואצאפ) מסביר, מנמק משקיע

והתגובה שלה היא :

״נו באמת״

״הבנתי״

״אוקיי....״

״טוב״

 

זה לא מתאים ****בכלל****

 

אז מה ? מישהו יכול להכריח אותי לצאת עם אלה שמחזירים תשובה של מילה אחת אחרי שהשקעת בהודעה ?

לא.

 

זה מה שמפריע לי.

ככה בא לי. 

ואם אשאר לבד זו בעיה שלי.

 

מה שכן, על דרך ***החיוב***, אפשר לפרגן לאלה שמתעלים על עצמם.

 

למשל, היא ענתה לך מילה אחת, אחרי שהשקעת בתגובה ?

תגיד לעצמך ״היא בטח בתור בסופר. היא כבר תשקיע אח״כ בהודעה. אם לא אח״כ אז בהזדמנות אחרת. הכל טוב. היא בחורה טובה״

 

כל הכבוד לאלה שמתעלים על עצמם. יפה מאוד. זו הדרך. דרך החיוב.

אולי היא למדה לתבל מבעלהיעל מהדרום
אתה מוכתר אצלי כאדםאנו.נימית

עם השכל הכי ישר בפורום.

מסכימה איתך לגמרי.

 

דווקא מי שנגוע בגזענות חושב שמישהו גזען כי הוא מעדיף את בן העדה שלו,

לכאורה אם כולם בסדר וכולם טובים כל אחד מוזמן להתחתן עם מי שמועדף עליו, אין בהעדפה הזאת שום דבר מנמיך.

(לא מדברת על קבוצות שזאת אידיאולוגיה ידועה אצלם כקבוצה )

מה את אומרתהפי

העדפה זו מילה מאוד יפה לפסילה וגזענות  בתור אחת שמציעה הצעות לפעמים ,אדם שאומר לי שהוא רוצה לצאת רק עם העדה שלו , מראה על על תפיסה מאוד ילדותית מאוד צרה ושחור לבן .

וגם אנשים באותו עדה שלו לא מעניינים בחשיבה כזו.. שתהיי בעניין

מה זה שונה מכל העדפה אחרת כמו שמוקי כתב לך?אנו.נימית

גובה.

עדה קשורה במנטליות, גוון עור מועדף וכו'

יחסית לגובה זה פחות זניח הייתי אומרת

איך גוון עור מעודף קשורהפי

אני מסבירה לך בחורה שרצתה בחור ואז גילתה מה העדה שלו ולא רצתה

מה הקשר למה שאתם כותבים?


מוקי יכול לכתוב עד מחר אני לא לוקחת מילה ממה שהוא כותב ברצינות

כי אוי ואבוי אם הוא פוסל בחורה פולניה וגאה בזה בושה

היא אולי אוהבת בהירים מאודאנו.נימית

ולא רוצה שחומין

אני יודעת?

שתעשה מה שבא לה

למה לשפוט אותה?

אבל זה לא המקרה אני מסבירה לךהפי

שהיא רצתה אותו

 

 

זה לא עניין של נראות פעם אלף

אז אולי היא לא מתחברת למנטליות כפי שהיא פגשהאנו.נימית

או שהיו לו חוויות שליליות עם אנשים מהעדה שלו.

מה זה משנה?

זה גזענותהפי

לרצות אדם מסויים לגלות מה העדה שלו ולפסול אותו .

אנשים כאלה לא מעוניינת להציע להם מבחינתי האהבת ישראל שלהם בריצפה ואין יותר גזענים מהם .


שוב אומרת לך.. זה לא כמו שבחור אומר לי את מתחבר יותר לבנות עם שיער בלונדיני ..

בסדר סבבה (קצת מוזר) אבל שלו.

אם אני מציעה לו ערקית שהיא בלונדינית הוא כן ירצה .

אם הוא אומר לי אני רוצה רק אירופאית בלונדיניות אני אגיד לו חמוד רופאה שלמה

זה קיים ,היה וימשיך להתקיים אבל לא צריך להתרגש מזהאנו.נימית

הפסד שלה

הכי טוב שתשאלי אותה יכול להיות שתופתעי ותגלי שהיא לא כזאת נוראית

גם לי עשו את זההפי

הבחור התעצבן עלי את נראת אשכנזיה ועוד לא ידעתי שאת לא .


סליחה באמת!

לא מאמי זה הזיה

חוץ מזה אני לא חושבת שאני נראת אשכנזיה

בואי אגלה לך סודיעל מהדרום

לק"י


לא תמיד צבע העור קשור לעידה מסויימת.

יש עידות בכל מיני צבעים.

למה?חתולה ג'ינג'ית

למה להעדיף לצאת עם מישהו עם מנטליות דומה לשלי זו גזענות?

ולמה זה שונה מכל העדפה אחרת בהקשר הזה? ( נגיד מישהו שמעדיף לא לצאת עם ג'ינג'יות כי הוא שונא כתום... זכותו, לא?)

ברור שאם זה יושב על דעות קדומות וסטריאוטיפים זו גזענות, אבל אם מדובר במודעות למי אני ומה מתאים לי, לא רואה בזה ביטוי לגזענות.

את רצינית?הפי

אם יש בחור שאת מאוד רוצה והוא מוצא חן בעינייך שמת עליו עין .

בדייט הבחור אומר לך אני חצי בוכרי

את מתעצבנת ואי ואי הייתי בטוחה שאתה אשכנזי אתה לא נראה בוכרי

טוב אז בוטל !

איפה המוח שלך? כאילו מחילה 

 

חוץ מזה שאם זה כל-כך חשוב לך לצאת עם אדם עם אותו עדה כמו שלך תגידי מראש מחפשת רק את העדה ה-......

ותחסכי לעולם זמן

לא.... לא. לא.חתולה ג'ינג'ית

אם זו הסיטואציה זה באמת הזייה.

התכוונתי שאם יש מנטליות מסויימת שאני יודעת שלא אסתדר איתה, וזה פרט ידוע מראש, אז יכול להיות שאבחר לא לצאת.

אם כבר התחלתי לצאת והוא מצא חן בעיני, ופתאום אני אגלה שיש לו צד כזה, בחיי שלא יזיז לי.

ובאמת שלא התכוונתי לעצבן אותך הפי...

כשאני מגלה שבחור שחשבתי שהוא אשכנזי שלם, הוא בעצם חצי מזרחי, אין כמוני מאושרת. האנשים הכי מוצלחים בעיני. ( ושוב יצאתי גזענית?)

אני לא עצבניתהפי

אני פשוט חושבת שעצוב שיש אנשים כאלה בעולם ..

תאמיני לי שעד היום לא אמרתי לבחור מה הסיבה שהיא לא רצתה אותו

מסכן היא כל-כך רצתה אותו ברגע ששמעה את העדה שלו ברחה .

מאמי אין יותר גזענות מזה

הוא לא מסכןאנו.נימית
אם כבר היא המסכנה, רחמי עליה
אני לא מרחמת עליה היא מחוקה אצליהפי
חחחח איזו קשוחהאנו.נימית
מה קשוחההפי

יש מילה אחרת לזה חוץ מגזענות? איך זה מעמיד אותי ?

שומע שכחתי לבדוק אבל הבחורה שהצעתי לך גזענית

הסיטואציה שאת מעלהחתולה ג'ינג'ית

בהחלט מריחה כמו תפיסת עולם מצומצמת משהו. ואולי גזענית. אני דיברתי באופן כללי. לא על הסיטואציה הספציפית הזו.

שבת שלום!

כי היום מנטליות קשורה הרבה פחות בעדהחופשיה לנפשי
והרבה יותר באיזור מגורים
היית צריך לומר שתעדיף לשבת לבד בחושךארץ השוקולד
מסכימה ..דוחה בעיניייייSeven

אני אישית מעדות המזרח החמות ונשואה לרוסי ומלא פעמים שאלו אותי מאיפה מצאת אותו

לא הבנתייייי אם הוא רוסי אז הוא לא יכול להתחתן עם עדות המזרחח

אנשים תתקדמווווווו

מעבר לזה שהילדים שלנו יפים אחד אחד בלי עין הרע

האמת שכשהתחלתי לצאת לא נתתי לזה שום משקלאני77

אבל הניסיון הוכיח לי שאני מרגיש הרבה יותר בנח עם אשכנזיות, והקשר הרבה יותר זורם . המנטליות שלהן הרבה יותר דומה לשלי. (ואגב, זה גם הדדי, בסופו של דבר מי שבאה ממקום מאד שונה ממני זה יפריע גם לה)

אני עדין לא פוסל על זה, וגם יצא לי שפגשתי כאלה שכן היו בסגנון שחיפשתי ולא אשכנזיות. אבל זה כן יהיה סימן שאלה שיכול להצטרף לדברים אחרים. אם כבר אמרתי כן, אז לא נראה לי שאחזור בי. (מה גם שאם אמרתי כן זה אומר שממה ששמעתי עליה היו מספיק שמצאו חן בעיני)

 

זה לא גזענות, זה סטטיסטיקה.

תראההפי
משיכה למשהו מסויים זה בסדר.. אבל אם רצית מישהי למה זה צריך להפריע מה העדה, אם כבר רצית אותה
בזה אני מסכים איתך. נשמע לי קצת מוגזם.אני77

ואפילו אם באמת היו לי עוד סימני שאלה שאם הייתי יודע על העדה לא הייתי רוצה, אם בסוף החלטתי שכן זה עדין אומר שיש בה משהו שמספיק היה נראה לי שיש סיכוי, ולפחות הייתי נותן צ'אנס.

 

(ואני בדרך כלל גם אומר מראש למי לשדכנים/ מי שמציע לי - שאני בעיקרון מחפש מישהי עם אופי אשכנזי, ואם יציעו לי מישהי שלא אז אני לא פוסל אבל זה סימן שאלה מבחינתי)

מזה אופי אשכנזי?הפי
אולי המילה אופי פחות מדוייקת, יותר מנטליותאני77
עבר עריכה על ידי אני77 בתאריך ו' בתמוז תשפ"ג 11:23

עבר עריכה על ידי אני77 בתאריך ו' בתמוז תשפ"ג 11:21

 

וקשה קצת להגדיר במדויק, אבל אנסה להגיד בערך.

וכמובן שכל מה שאכתוב הוא מאד מכליל ולא מדויק. 

 

באופן כללי התרבות האשכנזית מדגישה דברים שונים. מנטליות קצת יותר כבדה ורצינית באופן כללי, יותר דגש על השכלה, על שמירת חוק, יותר נטיה לאופי שמאלני. בעדות המזרח לעומת זאת יש למשל יותר דגש על משפחה וקהילה, על חום ואהבה, על זרימה. (הגיוני גם שמידת ההחצנה של רגשות היא גם דבר משמעותי בסיפור.)

 

שיהיה ברור, אני לא אומר פה שאשכנזים הם חכמים יותר, ו/או שיוצאי עדות המזרח הם אוהבים יותר. אלא שהתרבות כמכלול מושכת לשם יותר. 

אני לא מרגיש שלגמרי דייקתי, אבל זה רושם כללי.

 

אני גם לא אומר שאחד הצדדים טוב יותר מהשני, זה פשוט מה שאני רגיל ולכן זו ההעדפה האישית שלי. 

 

ואם תשאלו, אז למה אני לא יכול פשוט לשאול על אופי? כי זה לא כזה פשוט. אני גיליתי עם הזמן שבדיוק אותם תיאורים מקבלים משמעות שונה אצל אשכנזים וספרדים. אשכנזי שקט וספרדי שקט, זה לא אותו שקט. אשכנזי חברותי וספרדי חברותי, זו לא אותה חברותיות. וכן הלאה.  (וזה קשור למה שכתבתי קודם, שזה לא שאשכנזים חכמים יותר וספרדים אוהבים יותר. זה משהו אחר, בתרבות ובהתנהלות החברתית.)

מה שאתה כותבהפי

בעיניי זו המילה המתאימה לגזענות

כבר הכללת שאשכנזים שמאלנים , חסרי משפחה קרים . עצוב

ברצינות אם הייתי מכירה אותך הייתי מתרחקת

דווקא בגלל שהיד שלך קלה על המקלדת ואתה חושב שלגיטמי מה שכתבת 

 

להגיד אני לא אומר .. זה בדיוק מה שאתה מנסה להגיד 

 

אני לא כל כך מבין אותךאני77

למה התכוונת כששאלת "מה זה אופי אשכנזי?"

זו היתה שאלה רטורית שאומרת "אין דבר כזה אופי אשכנזי"?

כי אם לא, אז בעצם אמור להיות לך ברור שכל תשובה שאני אענה היא הכללה סטיגמטית.

אני חשבתי שאת מתכוונת באמת לשאול מה אני מתכוון. ולמרות שאני באמת מאד נגד להכליל, ולכן גם בתגובה שלי מאד ניסיתי להסתייג, בגלל שהבנתי שאת באמת מבקשת שאני אנסה להסביר - אז ניסיתי. לא כי חשבתי שזה מייצג את האמת, אלא להעביר את הרושם הכללי.

(והאמת, שממש לא היה לי חשק לענות לך על השאלה, בדיוק בגלל זה שלא רציתי להכליל, והיד שלי ממש לא קלה על המקלדת. אבל חשבתי שאת באמת מנסה להבין, אז באמת ניסיתי להסביר מה אני מרגיש. אם לא באמת רצית להבין - אז חבל שעניתי.)

 

ספציפית לגבי שמאלנים, אני חושב שבאמת יש קורלציה בין אשכנזיות ושמאלניות. את יכולה להגיד עד מחר שזה גזענות, אני אגיד שזה סטטיסטיקה. זה שיש קורלציה לא אומר שכל אשכנזי הוא שמאלני (אגב, את חושבת ששמאלני זה רע? כי יש אנשים שדווקא חושבים שלהיות שמאלני זה טוב. וגם אני, שרחוק מאד מלהיות או מלהיקרא שמאלני, יש לי נטיות מסוימות של שמאלנים. זה לא ימנע ממני להצביע לן גביר, אבל העולם מורכב יותר. ואם חוזרים לדבר על שידוכים, אז אני למשל מחפש מישהי שנטיות שמאלניות לא מרתיעות אותה. והמציאות היא שסטטיסטית ראיתי שיותר קל למצוא אשכנזיות כאלה).

לגבי "חסרי משפחה וקרים", אז כתבתי במפורש שזה לא עובד ככה. זה לא שאשכנזים הם חכמים יותר, אבל יש איזשהו משהו באוויר שאני לא יודע לשים עליו את האצבע. זה לא שעדות המזרח אוהבים יותר, אבל האהבה הרבה יותר באה לידי ביטוי וגילוי, בזמן שאצל אשכנזים היא הרבה פעמים יותר מאופקת.

 

אגב, הנה תגובה מהשרשור השכן - סגנון מאוד מסויים. (וממה שאני יודע גם בישיבות אחרות שמזוהות עם הדרך של הגוש - יש יחסית הרבה אשכנזים.)

יותר נכון לומר שרוב השמאלנים אשכנזיםחושבת בקופסא

כשאתה פוגש מישהו שמאלני, רוב הסיכויים שהוא יהיה אשכנזי, אבל זה לא אומר שלאשכנזים יש נטייה לשמאלנות.

אגב, גם רוב החרדים אשכנזים. 

לכן כתבתי שיש קורלציהאני77

לא כתבתי באיזה כיוון היא. בכל מקרה הקורלציה מוכיחה את העיקרון שיש קשר בין זה לזה. זה אומר שמשהו בתרבות האשכנזית מושך לשם.

 

וגם אצל החרדים, אם תשווי בין חרדים אשכנזים לבין חרדים ספרדים - את תראי שהחרדים האשכנזים עם נטיות הרבה יותר שמאלניות. (לא יודע כמה את מכירה. אני מכיר.)

 

(נטיות שמאלניות זה לא רק סיכוי להיות שמאלני או משהו כזה. זה יסודות עמוקים בצורת החשיבה והזווית על העולם. שאצל שמאלנים היסודות האלה הביאו אותם להיות שמאלנים, ואצל אנשים אחרים (שאצלם גם יכול להיות שזה היה קצת פחות דומיננטי, ו/או שהיו גורמים נוספים כמו למשל דת), זה רק משפיע על דברים מסויימים בצורת חשיבה ובגישה לדברים בלי להפוך אותם לשמאלנים.)

תראההפי

אני לגמרי ניסיתי להבין ולשמוע את הצד שלך

עד שכתבת ערמה של שטויות

ועדיין אתה ממשיך..

אין לי כל-כך מה להגיד לך נסכים לא להסכים 

כשאת אומרת שכתבתי שטויות,אני77

את מתכוונת לומר שעובדתית, סטטיסטית, את רואה שאני טועה?

 

האם את חולקת על הטענה שיש קורלציה חזקה בין אשכנזיות לשמאלניות?

האם את חולקת על הטענה שישיבות הגוש והדומות להן מאופיינות בין השאר באחוז גבוה יחסית של אשכנזים?

אני מדבר כרגע על הסטטיסטיקה, עזבי את הפרשנויות.

 

לפי מה את קובעת בכזו החלטיות שאני מדבר שטויות? סתם כי זה לא בא לך בטוב? אגב, את אפילו לא מציעה את האפשרות שאולי לא הבנת אותי נכון. את ישר פשוט כותבת שאני כותב שטויות. למה? כי לא נעים לך לשמוע שיש הבדלים בין אשכנזים לספרדים? (לא ברור לי למה זה כל כך מרגיז לשמוע שיש הבדל כזה. אני גם באמת לא טענתי שאחד הצדדים טוב יותר ואני לא מזלזל ולא בז לאף אחד מהם. רק טענתי שאלה תרבויות שונות. זה הכל.)

 

ואני באמת שואל, למה ציפית כששאלת מה זה אופי אשכנזי? ציפית שאני אגיד לך משהו שנכון במאה אחוז ובאופן בולט לגבי כל האשכנזים?

אם כן - אז את זו שגזענית. אני פשוט באמת לא חושב שזה תלוי בגזע, אלא מדובר כאן בתרבות, ושבסוף כל אדם נמדד לעצמו ויש לו אישיות משל עצמו, אבל חלק ממה שהוא סופג לתוכו זה את התרבות שסביבו ושהוא גדל עליה. לכן התשובות הן לא דברים בולטים, וגם לא דברים שיהיו נכונים לגבי כולם. אז כן, זו הכללה שחוטאת לאמת. כי כל הכללה היא כזו. וזה בדיוק מה שביקשת ממני לעשות - להכליל. אז הכללתי.

מה שכתבת נראה לי שייך יותר לדורות הקודמיםיעל מהדרום

לק"י


היום הכל מעורבב יותר.

ויש גם הרבה אנשים שמורכבים מ-2-3 עידות, אז איך תאפיין אותם?!

קצת מציק לי (או אולי מאד מציק לי)אני77

שכתבתי במפורש (ביותר מתגובה אחת) שבהתחלה לא חשבתי שיש משמעות לשאלה של העדה, אבל בסוף גיליתי שבהחלט יש משמעות. וזה למרות שלא יצאתי עם בחורות בנות 40, ככה שהן לא כל כך מהדור הקודם. ובכל זאת הרגשתי הבדל משמעותי. נכון שזה לא תמיד, אבל סטטיסטית זה עדין קיים. ככה לפחות חוויתי את זה. ואני לא רואה שום סיבה משכנעת לחשוב שכל מה שחוויתי היה אשליה.

ולמרות שכתבתי את זה במפורש, אני מקבל שוב ושוב תגובות מזלזלות ומבטלות על העובדה שאני מעיז לחשוב שיש הבדל בין אשכנזים לספרדים. לא נאה לכם? בעיה שלכם.

 

וביחס לזה שיש אנשים שמורכבים מ 2-3 עדות, אז באמת במקרים כאלה זה לפעמים פחות נוכח. אם כי במה שפגשתי במציאות, אז הרבה פעמים יש צד דומיננטי יותר באופן יחסי (כמו שאומרים הרבה פעמים על מישהו שהוא קיבל את האופי של האבא/האמא), והרבה פעמים זה גם יהיה צד דומיננטי יותר בכל המשפחה. אני עצמי אגב רק חצי אשכנזי, אבל קיבלתי בעיקר (או כמעט רק) את האופי של אבי (וככה גם רוב האחים שלי).

המטרה שלי היא לא לאפיין אנשים. המטרה שלי היא למצוא בת זוג שמתאימה לי, וגיליתי שהעדה זה נתון שעוזר לי לדייק את החיפוש שלי. לא מבין מה אתם רוצים/ות.

חצי מהמשפחה שלי מעורביםהפי

ויש גם אשכנזים ,שהם מתעצבנים הם הרבה יותר עצבנים ממני איך הגעת למסקנה שהם עצבניים יותר?

זה מוזר לי

כנ"ל לגבי השכלה

יכול להיות שגדלת בבית סטיגמטי אני לא מוכנה לקבל את כל מה שכתבת 

לא כתבתי עצבניים. איך הגעת למסקנה שהגעתי למסקנהאני77
עבר עריכה על ידי אני77 בתאריך ו' בתמוז תשפ"ג 16:36

 

כזאת??

לא הבנתי מה כנ"ל לגבי השכלה. כנ"ל שמה? שיש ספרדים משכילים ואשכנזים אהבלים? אני יודע את זה, ולא טענתי אחרת.

 

והאמת שאני מרגיש שקצת נפגעתי מהיחס המזלזל שלכן לתגובות שלי.

כנ"ל לגבי הטענה שגדלתי בבית סטיגמטי. אולי אם הייתי גדל בבית סטיגמטי אז הייתי מלכתחילה מחפש דווקא אשכנזיה.

אתן פשוט לא מוכנות לקבל את הטענה שנתקלתי במציאות שבה יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים.

 

אף אחד לא חינך אותי לחשוב ככה, אפילו להיפך (האמת שגדלתי בבית שבו מהילדות אבא שלי היה ממש נוזף בנו אם היינו מספרים בדיחות על עדות אפילו רק בצחוק או אומרים סטיגמות על עדות, על כל עדה שהיא, ואומר לנו שזה שטויות וכל אדם נמדד לעצמו). אבל בבגרותי פשוט ראיתי שבמציאות יש הבדלים. אני לא אומר שעכשיו כל האשכנזים הם --- וכל המרוקאים הם ----. אלא שבאופן כללי יש הבדל בין התרבות האשכנזית לתרבות הספרדית ויש לזה השפעה על האנשים, ולמרות שאנחנו חיים פה ביחד בארץ כבר כך וכך שנים, ההשפעה הזו לא לגמרי היטשטשה ולא לגמרי התערבבה, ועדין סטטיסטית יש קורלציה בין אלה שסבא שלהם אשכנזי לאלה שמבחינה תרבותית דומים לתרבות האשכנזית... זה הכל. וגם לא אמרתי שהתרבות של האדם זה המדד היחיד למי שהוא, או שזה הגורם המעצב היחיד באישיות שלו. לא אמרתי שאדם לא יכול להשתנות, ולא אמרתי שאין חריגים. להיפך - הסתייגתי מההכללה, והסתייגתי שוב, ושוב. כי יש חריגים, וכי התרבות זה לא הכל, וכו' וכו'. אבל התרבות היא עדין משהו. וחלק מהתרבות מקבלים בבית של ההורים. גם זו עובדה. 

 

**למה זה כל כך גזעני לחשוב שיש קשר בין התרבות של האדם לבין התרבות של ההורים שלו??**

 

(אגב, נזכרתי עכשיו באנקדוטה משעשעת מאחת הישיבות שלמדתי בהן. פעם בפורים לפני שנים עשו שם שאלון אמריקאי שחילק את התלמידים בישיבה לפי סטיגמות - אם רוב התשובות ענית 1- תיכוניסט, 2- מרכזניק, 3- ספרדי, 4- חסידי. קראתי את השאלון הזה ביחד עם חבר מאד טוב שלי שם, שהיינו דומים אחד לשני בהמון דברים. אבל הוא ספרדי ואני אשכנזי. איכשהו בשאלון אני יצאתי כמעט בהכל 'מרכזניק', והוא יצא כמעט בהכל 'ספרדי'. איך? כי יש הבדלים תרבותיים שאפילו אם הם לא מרכז האישיות, יש להם השפעה על דברים, ומי שעשה את השאלון הצליח לקלוע לדברים שבהם זה בא לידי ביטוי.)

תראה מה שכתבתהפי
בתגובה הזאת אפשר יותר להתחבר מה שכתבת קודם נשמע כמו שטויות מחילה
אז כנראה שקודם פשוט לא הבנת אותי נכוןאני77

ואגב, אני אדגיש שוב שכתבתי גם קודם הסתייגות על גבי הסתייגות. פשוט לא לקחת את ההסתייגות שלי ברצינות. התייחסת לזה כאילו כתבתי את ההסתייגות רק בשביל לצאת ידי חובה של לא לצאת גזען או משהו כזה. 

זה שהתייחסת להסתייגות שלי כאילו אני לא מתכוון אליה - זו בעיה שלך. 

מקווה מאוד שלאהפי

כתבת שם דברים לא נקלטים  שמחה שאתה לא חושב ככה

סורי זה חארטהSeven

אנחנו כבר בדור שכמה דורות כבר כל אחד פה בארץ המנטליות הטשטשה עד ללא קיימת (בחרדי המנטליות יוצר נשארה) אני עדות המזרח בעלי רוסי המשפחה שלו חמה והוא אדם מאוד חם ואני הממש קרה והוא כל הזמן אומר שהתחתן עם אשכנזייה בלי לדעת...

תגיד שאתה אוהב בהירות זה סבבנ טעם אישי זכותך

אבל אופי כזה או אחר יכול להיות בכל עדה בימינו

מסכימה לגמרייעל מהדרום

לק"י


תגידו איזה אופי/ מראה אתם מחפשים.

לא תמיד זה קשור לעידה בכלל. מה גם שהיום הרבה ילדים מעורבים גם ככה.


לצורך העניין הילדים שלנו הם רבע ייקים ו-3/4 תוניסאים (ובעלי בכלל יליד צרפת, אז מה הוא נקרא?), וחלקם ממש בהירים.

והאופי? לא הייתי מאפיינת אותו לפי העידה בכלל.

תודה רבה על האבחנהאני77

ממש משמח לראות שיש נשים מומחיות שמסוגלות לקרוא כמה תגובות של מישהו וישר להגיד לו מה *באמת* הוא מחפש. אולי אפילו כדאי לך לפתוח סדנה למחפשי זוגיות. 

 

ועכשיו ברצינות, סליחה על העוקצנות ממקודם, אבל מה נראה לך? אני שמח בשבילך שמצאת לך זוגיות מוצלחת, ולא מעניין אותי כל כך האופי שלך או של בעלך. אבל למה את רואה בזה הוכחה שצריכה להתוות את הדרך לכל הבחורים והבחורות במדינה?

 

וכמו שכתבתי בתגובה הראשונה כאן, אני בהתחלה באמת לא נתתי למוצא שום משקל. אבל אחרי שיצאתי לדייטים ופגשתי לא מעט בחורות, יכולתי להבחין בקווים כלליים שקיימים.

אני עדין לא פוסל על זה, ואני גם מודע לזה שפגשתי בנות שכן היו כמו שחיפשתי ולא היו אשכנזיות (גם לא במראה, אם זה ממש מעניין אותך), אבל זה כן סימן שאלה מבחינתי (במיוחד אם זה מגיע עם תיאור כללי של סגנון פחות אשכנזי. דבר שיכול לבוא גם בתיאור האופי, וגם בדברים אחרים כמו סגנון הרבנים ששומעת ועוד).

ואי הדיון הוא ממש לאהפי

על אשכנזיות או לא

יש גם אשכנזיות שנתקלות בגזענות וזה נורא לא פחות.

איך בחורה תרגיש שפוסלים אותה נטו בגלל זה שהיא אשכנזיה 

זה נוראי

פשוט תיארתי את הדברים מהזווית האישית שליאני77

וגם הגבתי ל seven שמשום מה החליטה שאני מחפש בהירות ורק לא מוכן להודות בזה.

כל עוד אתה לא פוסלהפי

אז הדיון לא רלוונטי

אני מדברת על לפסול מישהו שכן מצא חן בעיניך .

אני באופן כללי חושבת ששזוף הרבה יותר יפה , נראלך שאני פוסלת בחורים בהירים? ממש לא , חוץ מזה שיצאתי עם בחור אשכנזי שהיה שזוף 

אני אומרת מראש לפסול זה הזוי 

ועל עדה זה בכלל הזוי

ועל אדם שמוצא חן בעיניך ופשוט לא בעדה שלך זה בכלל לא שפוי

זה נשמע ממש כמוניחופשיה לנפשי
נשואה לרוסי ממשפחה חמה(אגב רוסים הם אנשים מאוד חמים, הם פשוט לא מביעים חיבה לכל אחד אלא רק לאנשים שהם אוהבים)
^^נע"ג האגדי
לא הסתכלתי על זה ככה, אבל מתאים ממש למציאות (המשפחה שלי רוסית..)
צודקת. לגמרינוגע, לא נוגע

איך אומר הרב שרקי:

מה זה ויכוח עדתי?

גוי מרוקאי וגוי פולני שמתווכחים דרך שני יהודים

בהחלט לא משנה לי מאיפה סבתא שלו באהחושבת בקופסא

מה שמשנה זאת ההתנהגות של הבחור עצמו.

תמיד כשאני חוזרת מדייט השאלה הראשונה של אמא שלי זה "מאיפה ההורים שלו?", ואני באמת לא מבינה למה היא חושבת שזה כזה דבר חשוב שאני אשאל עליו בכל דייט ראשון.

מה שאכפת לי מבחינת עדה זה שהוא לא יהיה "עדתי מידי" וממש לא אכפת לי איזו עדה. מרוקאי שחי בכל רגע את המרוקאיות שלו, או אחד שהוא מאוד רוסי. יש בזה משהו מאוד גלותי.

תמיד אומרים שזה לא עניין גזענות, אלא של האופי שהכי מתחברים אליו, אז הייתי אומרת שאני מתחברת הכי לאופי ישראלי.


אני מבינה למה את מתכוונת, אבל זה הגיוני שאנשים שמאוד בסטראוטיפ של העדה שלהם, רוצים מישהו דומה להם. מישהו "סופר אמריקאי" שרוצה גם כן אמריקאית. מה שמגוחך זה שהם לא מבינים שמלא כל האנשים מעדה מסויימת הם התגלמות הסטראוטיפ של אותה עדה- כאילו כל הפולנים קרים, כל המרוקאים קופצים ורועשים, וכו'

זה שהם יוצאים רק עם מרוקאיות לא מבטיח להם שהיא בכל "מתנהגת כמו מרוקאית" כמו שהם תופסים את זה.

מה זה אופי ישראלי?לאצעיר
לא, ממש לאחושבת בקופסא
אופי ישראלי בהקשר הזה זה אופי שפחות נגוע בהתנהגויות סטיגמתיות לעדות השונות.


אני בכללי לא אוהבת את הביטוי הזה של 'הישראלי המכוער' וואו איזו פילוסופיה עמוקה וביקורת נוקבת על החברה - צעירים מעל עשרים

לא לא...חתולה ג'ינג'ית

אז הוא אחד בדור.

פולנים מאופיינים בציניות יתירה, ומבט סרקסטי על החיים.

מכירה הרבה יותר מאחד כזה.

(סתם אני נגד סטריאוטיפים בעיקרון, אבל תמיד כשאני פוגשת ציניות, מתישהו מתגלה שם הצד הפולני)

מתחבר לתגובה שמעליי של @חושבתעברי אנכי

אם כי לא לגמרי.

יש מושג שנקרא אופי ישראלי. אפשר לפסול על אופי ספרדי או על אופי אשכנזי. זה ממש סבבה.

כמובן שעל מראה וכו' הגיוני שיפסלו..

גם על האופי.

אני לא חושב שאופי אשכנזי או ספרדי מעיד על גלותיות. ממש לא. וכמו שאופי של באר-שבעי שונה לגמרי מאופי של מישהו מגב"ש. גם זה ככה. זה עדיין נכון לגבינו. זאת עובדה. אז יש המון דמיון ואופי ישראלי, אבל זה קיים. בהחלט קיים.

כשלי מציעים אשכנזיה אני יותר חושש. אבל לא פוסל על זה. ממש לא.

אני מסכים עם הפי. הבנאדם בחר להיפגש, ונהנה. זה לא היה האופי או המראה שהפריע. לא. נטו העדה. ובעיני זה טיפשות. כי שוב - זה ודאי לא האופי.

מסכים..נע"ג האגדי

אני גם משתגע מזה, השבח לאל שלא נתקלתי בכזו תופעה..


למרות שלכי תדעי למה זה חשוב לה.

מסכים עם הרבה מהתגובות ורוצה להוסיףultracrepidam

באמת הרבה פעמים העדה כן משקפת אופי, ובטח שמשקפת מנהגים והרגלים ונוסח תפילה. ולכן נוח יותר לחפש מישהי/מישהו מאותה עדה.

 

וזה נכון גם אם "כבר מצאה חן בעיניך" - בדיוק כמו שאם בפגישה חמישית מתברר שהבחורה היא שודדת ים שנמלטה מהכלא התאילנדי וממומנת על ידי ריגול לטובת סודן, אז העובדה שהיא מצאה חן בעיני בהתחלה לא באמת משמעותית, מקסימום היא תגרום לי להתגעגע לקשר בעתיד. אז גם במקרה הטיפה פחות קריטי (?) של בסך הכל "היא מרוקאית ואני תוניסאי", יכול להיות בן אדם שזה מספיק משקל בעיניו כדי לוותר על הקשר הזה בצער גדול.

ברור שזה פחות מאשר בחיפוש מראש, אבל יש בזה עדיין הגיון

בהצלחה עם הקו חשיבה הזההפי
עבר עריכה על ידי הפי בתאריך ו' בתמוז תשפ"ג 02:57

מאוד נוקשה מאוד סגור מאוד שחור לבן

האם יש אנשים כאלה ? בוודאי.

אני אתחיל לשנות את כולם?

אני אתחיל להגיד לבחור לא חבל היא מצאה חן בעיניך

אתה חושב שהזיווג שה' יעד לך הוא רק מאותו עדה שלך?

כי אם כן .. אין לי מה להגיד

ברצינות אני מרחמת על הקו חשיבה הזה

אני פשוט אתרחק ואאחל הצלחה לא ארצה להכיר להם אף אחד וגם לא להיות בחברתם

יש הבדל גדול בין מעדיף לבין לפסול .

בחורה מצאה חן בעיניך תן צ'אנס .. היא לא מהעדה שלך , אפשר לחשוב .

מבחינתי כאן נכנס עין טובה על האחר , פתיחות גמישות רגישות .

בחור שמראש פוסל את כל העדות חוץ מהעדה שלו .

אומייגד זה קיבעון אדיר.

זה תלוי בהמון דברים וממש לא "שחור לבן"ultracrepidamאחרונה
עבר עריכה על ידי ultracrepidam בתאריך ו' בתמוז תשפ"ג 20:10

מציאת חן ראשונית היא משהו חשוב ומשמעותי, אבל בפועל יש הרבה מעבר לזה.

 

אם נגיד הקשר נמשך חודש והיה כיף ואז מישהו גילה שבעצם הבחורה היא רק רבע אשכנזיה והוא מחליט לפסול, זה מטופש.

אבל מישהו שהתחיל עם מישהי בתחנת רכבת ואחרי חצי שעה שיחה הוא גילה שהיא לא מתאימה למה שהוא מחפש? וזה יכול להיות במיליון נתונים שהוא פשוט לא ידע לפני הפגישה. עדה שונה זה רק אחד מהם. ויכול להיות שמראש הוא לא היה בטוח, או שהיו לו כמה ספקות ובגלל סטראוטיפ (מוצדק או לא מוצדק) על העדה הוא החליט לפרש את המציאות באופן מסוים... לא נראה לי מופרך כל כך

 

אני גדלתי על זה שלבחור מישהי לפי איך שהיא נראית זה דבר פסול, ולבחור לפי תכונות אופי שמתאימות לי זה הגיוני.

בשלב מסוים פתאום גיליתי שלפסול מישהי כי היא כהה זה בסדר, אבל אם זה בגלל האופי שלדעתי מאפיין את העדה שלה ואני מרגיש שלא מתאים לי, זה גזענות.

 

אתה תוותר על זוגיות טובה, רק כדי לא לשנות הרגלים?יעל מהדרום

לק"י


(את הנוסח של התפילות והברכות לא חייבים לשנות. וזו נראה לי אחת המצוות הכי יומיומיות).


באופן אישי אני לא מרגישה ששיניתי כל כך הרבה.

גם ככה יש הלכות שלא הייתי בקיאה בהן, אז שואלים את הבעל/ רב שיודע/ חברים, ולא את הדודים שלי (שזה מה שהייתי עושה לפני החתונה).

לאultracrepidam

אבל לא כל בחירה שלא להתחתן עם מישהי זה ויתור על זוגיות טובה.

 

בכל מקרה זה מעודד לשמוע נסיון אישי שאומר שזה לא מורגש כשינוי

בלתי נסבל דוחה ומטומטם, באמת.רקלתשוהנ
כואב שאנשים מסננים על זהארץ השוקולד

אבל אני חושב שאפשר להבחין בין בחירת עדה ספציפית שאז זה תחושה של סנן שעוזר להכווין מה מתאים לבין בחירת עדה שלא כי אז מדובר מתוך הנחה של מה לא מתאים.

 

אם כי באמת תוהה למה זה סנן פסול יותר מהרבה סננים אחרים גם אם לדעתי זה סנן לא נכון.

אנשים גזענים באופן טבעיחופשיה לנפשי

זה אומר שזה טוב

וכן קצת הרבה מוזר לי שאנשים פוסלים בגלל עדה, או מקום מגורים או כי פעם הוא חבש כיפה שחורה

ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפי
בשלמות
כןפצל"פ

הלב שלנו גדול מורכב

ולא תמיד הוא יודע להתמלא בדברים שאנחנו רוצים או חושבים שצריך

השמחה ברור שנמצאת

אבל השאלה כמה מקום היא מצליחה לתפוס

זה עצובהפיאחרונה
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

כי לחתולים יש טווח צבעים אחרנקדימון
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמני

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

בחוף אילת או אל-עריש, סרדין קטן פגש כרישנקדימוןאחרונה
או חתול
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצוב

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

למה ערבבתי?פתית שלג

ויצא לך להיות במיזם שלא נולד איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי? איך התרשמת ממנו?

ואי ואי 150 בשביל טיול בעין כרם ולראות את הרווקיםהפי

שאני בורחת מהם

אני עדיין חושבת שלא עלו על השיטה ..

שבתות איכותיות בלי חפירות . בלי יותר מידי מאמץ

במינימום עלות וסבסוד .. לא צריך חפירות הקסם יקרה לבד ..

סדנאות / בתי קפה או אפילו פשוט להשכיר מקום יפה כזה כמו איפה שסטונטים לומדים אז לרווקים רווקות או לדייטים אבל ליום יום

די עם הכנסים האלה אותם בנים נו.. אותם מרצים..

 

צריך פשוט להגיע ליותר קהל יעד ולא רק נואשים נואשות

😦 מעניין מה שאת אומרתפתית שלג

את חושבת שלמיזמים האחרים יגיע קהל מגוון יותר? (תכלס אולי זה שהכל באזור ירושלים משמר את אותו הקהל)

 

נראה לי שיש הרבה רווקים-רווקות טובים שפשוט המיזמים האלה לא מדברים אליהם..

זו הבעיההפי
הכל אותו הדברבחור עצובאחרונה
בגילאים מבוגרים יש אולי 1% שאתה לא מכיר. וממילא הסיכוי שדווקא ה1% הזה הוא הזוג שלך הוא לא גבוה במיוחד. 
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

נו מה בסוףהפי
למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבש

תודה

לא תמיד זה אומר משהוהפיאחרונה

יכול להיות גם שאתה מאוד מוצלח .. וזה מרתיע אנשים

זה במידה ובאמת אתה מראה רצינות ובשלות רגשית בדייטים

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSeven

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

איזה חרטההפיאחרונה

אני 1.60 וסבא שלי כמעט 2 מטר וגם השני ויש לנו מלא גבוהים במשפחה

די עם הבולשיט .

דבר שני תגיד תודה רבה ,בחורה גבוהה מאוד מעל 1.80 זה לא הדבר הכי נשי שקיים אלא אם כן היא מיוחדת 

ולא הייתי חושבת שאגב 1.90 זה יפה לגבר

לא ראיתי בחורה אחת שרוצה 1.90

תגיד תודה שהיא רוצה אותך..

סורי אבל אתה חי בסרט רע

ועוד חושב שהיא הבעיה נו

אתה צריך השתלת מוח

"החיים שלי יפים. יש לי עבודה. מה רע להיות לבד?"נחלת

 

 

זו הכותרת של טיפ באתר "השדכן". יש שם טיפים טובים.

מזכיר לי את התגובה של הבחורה שלא הרגישה צורך

להתחתן. אולי לא קשור, אבל ממליצה על טיפים;

שם וגם באתר של אלי גרון.

זה הטיפ?הפיאחרונה
הוא מעודד רווקות או חתונה 

אולי יעניין אותך