מתבגר רוצה לנסוע לדרוםפליונקה

להתנדב , לאסוף איזה יבול.

שאלה האם לזרום עם זה? בעלי ממש מתנגד. יש לו הרגשה (גם לי) שנסיעה היא לצורך התאווררות וקצת אקשן.

התחלתי לברר מי מארגן , אמר שהם מארגנים בעצמם. אחרי עוד כמה שאלות התברר שישיבה עזרה להם לארגן נסיעה ושילמה על הסעה.

ופשוט נמאס שהם עושים דבר כזה מאחורי הגב. ועוד מארגנים נסיעה ליישוב שרובו בכלל מפונה והם בעצם יסתכנו בשביל יבול.

בעיה היא שילד נעלב קשות, אמר שאנחנו לא מרשים כלום, שהוא כבר גדול , שאנחנו סתם בטראומה, התחיל לבכות.

אין לי כוחות נפש לזה. בישיבה אין לימודים, כולם מגויסים חוץ מר''מ של הכיתה שלהם, אבל הוא לא עושה איתם שום זום  , במקום זה עזר להם לארגן נסיעה לדרום.

פשוט עייפה וכועסת..

יואו, מחרפן באמת🤦‍♀️יעל מהדרום

לק"י


אין צורך במתנדבים איפה שאתם גרים?

או במקום "בטוח" יחסית?


יש אזורים יחסית רגועים בדרום, אבל אין לדעת מתי הם פתאום הופכים להיות לא רגועים.

יש דרישה לנערות שיעזרו עם ילדיםפליונקה

או לאוכל מבושל לחיילים ולבעלי רכבים.

הייתה בקשה לעזור בכרם באזור, אבל הוא אמר שבעלים יכולים להסתדר לבד

לגביתהילה 3>

התאווררות ואקשן

כן חשוב לדעת שדי כמו המבוגרים, גם לנוער זו תקופה מאתגרת

יש בה פחות פניות ללמידה, יש מתחים מצד שני וגם רצון טוב לעשיה.

אני אישית לא בהכרח רואה רע בהתאוררות וקצת אקשן מסוג כזה כרגע. אפילו רואה טוב

מה גם שלמיטב ידיעתי לפחות בחלק מקומות זה ממש חשוב והכרחי

אגב לא רק לחקלאים, אחוז גדול של הירקות והגידולים שאנחנו צורכים בארץ

מגיע מהאיזור, ופגיעה בגידולים יכולה ליצור מחסור או עליית מחירים וכו.


יחד עם זה, אם אתם חוששים בטחונית-לגיטימי לגמרי

וגם אם יש ציפיה שילמדו כרגע, נשמע שכדאי לברר ולשוחח על הדברים עם הישיבה/הר"מ/ההנהלה וללבן אותם.

כן יכולה להגיד שממה שידוע לי הכיוון שיוצא כרגע ממשרד החינוך הוא לא להלחיץ בפן הלימודי

מסכימה ממשאביול
אכתוב לך בכנותפליונקה

לא אהבתי את התגובה שלך. את הרצון לא בריא של מתבגרים לאקשן לא צריך לעודד אלא לאזן.

לגבי מחירי ירקות. אני באמת לא מצליחה לנסח פה בצורה מנומסת מה אני חושבת על טענה הזאת. מישהו צריך להסתכן בטיל בראש בגלל מחירי ירקות?

מי אוסף בשגרה? בטח פועלים מעזה...אז עכשיו כולנו משלמים מחיר, וירקות הם חלק זניח ממנו.

לא רואה פה שום ערך. יש פה נוער תמים ומשועמם עם אידיאלים , אז מותר לגזור עליו קופון? על אותו משקל אפשר לדרוש גם להתנדב בבניה , ובכל תחום בעצם. אה, בלי ביטוח ובלי כלום. כדי לחזור ללמוד הם צריכים שומר חמוש ומקלט תקני. אבל לאסוף ירקות ליד עזה זה אמור להיות על אחריותי?

כולם כבר חזרו ללמוד בצורה כזאת או אחרת , ר''מ שלו לא מגוייס, שיעבוד במקום מארגן דברים מאחורי הגב.

אם נערים באמת היו מארגנים הכל בעצמם, עוד הייתי מבינה. אבל ככה?

נכון צריך לאזן- למשל לנתב אותם לעשייה חיובית ויעילטארקו

שזה בדיוק מה שעשו פה.


באמת צריך נוער מתנדב שיעזור עם היבול בדרום

באמת עזבו להם המון המון עובדים- חלק עזתיים עם אישורים שכמובן אין להם אישורים היום

וחלק תילאנדים שברחו חזרה לתיאלנד....


ומה שאני מכירה זה שיש להם שם מרחבים מוגנים וכמובן שזה בתיאום עם הצבא וכו.


את יכולה להחליט שלא מתאים ולא נכון לך לשלוח

אבל לא לזלזל בצורך, וגם לא בזה שנוער הולך להתנדב שם. זה חשוב מאוד מאוד וזה מלמד לא פחות מלימודים בתיכון.

אני לא הייתי מעיזה לבקש ממישהופליונקה

להסתכן בשביל יבול . ובטח אם זה קטינים.

אם תאילנדים ברחו כנראה מסוכן שם. ואם יקרה משהו, הכל ייפול עליי. כי אני נתתי אישור.

לגבי מיגון, באזורים האלו זה כמה שניות או מיידי.

גם בלי מלחמה מי שעובד שם , מסתכן. כל המצב הזה לא הגיוני. אם חקלאי יכול לשרוד רק עם אויבים מעזה, עניים מתאילנד או מתנדבים חינמיים, וכל זה תוך סיכון חיי אדם, צריך לשקול את השיטה מחדש.

לגבי צבא , גם את מסיבת טבע הם אישרו. וקראתי פייסבוק שלהם, התרשמתי שחצי מהמשתתפים לא באמת קלטו לאן הם הגיעו, זה היה מוגדר "שעה מתל אביב".

גם פה נוער לא באמת מבין את הסיכון.

ונגיד , מישהו אחד יישאר נכה כי חייבים דחוף לאסוף יבול, איך אמורים לחיות עם זה? ואיך לתת דין אחרי מאה ועשרים? מה נגיד שם? סיכנו נער כי רוצים ירק זול , ועובדים אמיתיים עולים כסף?

אז בעצם פתחת את השרשור בשביל לפרוקטארקו
לא כדי לשאול מה דעתנו...


זה סבבה ולגיטימי אבל פעם הבאה יהיה יותר נעים שתכתבי את זה בתחילת השרשור מאשר שתתקפי כל אחת שחושבת שונה ממך....


אבל שאלת אם לדעתנו לזרום עם זה...🤷

מצטערת , לא רציתי לפגועפליונקה

בהתחלה באמת הייתה התלבטות. אחר כך פחות. כי חשבתי בהתחלה במונחי התנדבות לדרום . ואתן חידדתן לי שמדובר פה במחירי ירקות. גם כתבתם שייסע כדי לא לשבת בבית  ולהתאוורר.

אז קראתי וקצת התעצבנתי כי דברים האלו לא מצדיקים את סיכון. 

העניין זה ממש לא מחירי ירקותאביול
השדות שיש לנו בארץ ישראל הם לא סתם. כל שדה כל שטח בבעלות יהודית זה דבר משמעותי במיוחד היום שיש מלא יבוא ומלא ערבים שמשתלטים על שטחים. אז כן, חשוב מאוד לחזק את החקלאים בדרום. וכן, הם צריכים את העזרה שלנו. לא בגלל מחירי ירקות אלא כדי לחזק את ההתיישבות שלנו בארץ ישראל. 
בהחלט.לפניו ברננה!

ויש חקלאי שמסר את הנפש על האידאל הזה ואלפי אם לא מליוני שקלים ילכו לפח והפרנסה שלו תפגע.

העובדים האמיתיים מפחדים. אף אחד לא אמר לתילאנדים לקום ולברוח. טבעי ומובן שתחששי לשלוח את הילד שלך לשם, אבל זה לא חוסר הגיון ולא מכעיס 🤷‍♀️ שמעתי על עובדים זרים שברחו גם מפתח תקווה וירושלים..

@פליונקהתנסי להפריד בין הדאגה שלך לבין הכעס על המורה לבין העובדה שהילד שלך גדול ויש לו רצונות משלו. יש גיל שכבר מה שעושים זה להדריך וכבר אין כל כך השפעה על הבחירות שלהם...

לגבי מורהפליונקה

אני אגיד למה אני כועסת. כי היה מקרה שבן שלי עם חברים ישנו בחווה ליד הישוב לחזק ולעזור, וזה חמש דקות הליכה. אז קיבלתי חזק על הראש מצוות הישיבה שצריך לשאול וזה סיכון בטחוני וכו' וכו' . למרות ש

זה לא כזה מסוכן אבל באותו שלב הם היו אחראים ולא רצו לקחת אחריות אם קורה משהו.

עכשיו הם לא אחראים רשמית על כלום ופתאום שום דבר לא מסוכן

לגבי רצון של ילד. אם קורה משהו זה נטו עלי ועל בעלי. כשהוא יהיה מספיק גדול להתמודד בעצמו , שיעשה מה שבא לו.

אני לא מעוניינת לשאת בתוצאות של דברים שאני לא שלמה איתם .

לדעתי את לא כל כך מבינה שבגיל ההתבגרות אחריות עדיין על הורים. או על אפוטרופוס. עד גיל 18.

אפילו תעודת זהות לא נותנים בלי חתימת הורים כי היא ביומטרית עכשיו.


באמת מעצבןלפניו ברננה!

שכשזה האחריות שלהם הם לא מאפשרים

וכשזה האחריות של ההורים פתאום הכל אפשרי.

אני לגמרי מבינה שהאחריות על ההורים גם בגיל ההתבגרות. ובכל זאת בשורה התחתונה הילד כבר גדול בוגר ועצמאי.. (או לפחות חושב שהוא ככה. החשיבה שלו שונה משלך. זה כבר לא ילד בכיתה א' שאם אמא אומרת על משהו זה מסוכן אז הוא מקבל את זה ללא עוררין.)

לא סתם התורה מחייבת במצוות מגיל 13 - כי זה גיל שהילד כבר מספיק בוגר להבין את ההשלכות של המעשים שלו.

אגב לא התכוונתי שבהכרח תסכימי שהוא ילךלפניו ברננה!

התכוונתי שתסבירי לו מה מפריע לך ברעיון הזה ותנתבי למקומות חיוביים מבחינתך.

מתוך שיח.

לגבי גיל 13נפש חיה.אחרונה

היום זה ממש לא כמו המושגים שהתורה משתמשת בהם או חז"ל.


ילד בן 13 לא בטוח בכלל שהוא מודע למעשיו או להשלכות.


ולכן בעיניי האמא צודקת שהיא אחראית על הילד.

מה הכוונה לשאת בתוצאות?דריה פלג

שואלת באמת.

איזה הבדל יש מבחינת הורים אם קורה חס וחלילה אסון לילד בגיל 17 או בגיל 19?

בשגרה הייתי מסכימהפליונקה

אבל מי אוסף ירקות בזמן מלחמה קרוב לקו גבול?

ואנחנו כחברה צריכים להבין שגם עבודה בשדה , בבניה , בבית אבות עולה כסף .

את לא יכולה ליישב כלום לטווח ארוך אם מי שעובד בפועל זה פלסטיני או מתנדב .

זה לא הולך ככה.

אם כולם יהיו מנהל או מטפל , לא יהיה כלום...

זה נכוןלפניו ברננה!
הפריע לי שאמרו שיביאו הודים שימלאו את התפקידים האלה במשק. ומצד שני ככה הכלכלה שלני בנויה כרגע וזה לא ישתנה ביום אחד..
נשמע שאת ממש לא מכירה מה קורה בשטחאביול
אין לי זמן להאריך, בע"ה אחר כך 
מנסה להסביראביול

חקלאות זה ענף של עבודה מאוד קשה, והשקעה גדולה. לצערנו בשנים האחרונות הציבור הישראלי קצת זנח את החקלאות, וכבר אין הרבה עובדים יהודים. אז בחוסר ברירה מעסיקים גויים ערבים או תאילנדים. זה תהליך ארוך שעברה החברה הישראלית.

ויש המון אנשים שהחקלאות היא הפרנסה העיקרית שלהם והם צריכים עזרה כי הפירות והירקות נובלים בשדות. ואם לא תהיה אחיזה יהודית בקרקע הערבים ישתלטו.


בקיצור. את לא חייבת להסכים לו ללכת. אבל תביני שזה באמת חשוב

אם לא תהיה אחיזה חקלאית בקרקעדיאט ספרייט

יבנו שם וילות ואם לא היום מחר.

אנשים יעשו הרבה מאוד בשביל וילה על חצי דונם.

וחוץ מזה לא אם לא יתיישבו שם זה לא אומר שזה יעבור לידיים ערביות,

זה בתוך גבולות המדינה זה יישאר שטח ספר. 

גם בתוך המדינה, אדמות לא מעובדות עוברות לבדואיםhosh

סיפר לי קולגה שהוא בן למשפחה חקלאית במרכז הארץ. סביו הפסיק לעבד את השדות לפני מס' שנים. הוא חכר את השטח מקק"ל לאורך השנים.

לאחר שסביו פרש, השתלטו על השטחים בדואים ואין אפשרות לפנות אותם... כך אנחנו מאבדים שטח ואחיזה.

וזה במרכז הארץ. בדרום / צפון, המצב קשה יותר.


לא מדברת על ההיבט של עצמאות תזונתית, עבורו אנו חייבים חקלאות, ולא יכולים להיתלות בארצות זרות.

אז שובתהילה 3>

כתבתי את דעתי, וכנראה שאת חושבת אחרת והכל טוב

והשורה התחתונה, שאם זה נראה לכם מפחיד ולא מתאים, לגיטימי לגמרי וכדאי לתקשר עם המחנך ו/או ההנהלה...

שמה לך כאן קישור לסרטון וידאו של חלק נוערבאר מרים

ומה שהם עושים בדרום..


אני יודעת שזה נשמע ממש מפחיד..

אבל תראי מה הם מקבלים מתוך הנתינה שלהם!

אולי שווה להתאמץ ולהתגבר על הפחד בשביל מה שהבן שלך יקבל מבחינה חינוכית מהפעילות הזאת?


לא שופטת, ומבינה לחלוטין את הקושי... גם לי יש בנים במקומות לא פשוטים מבחינה ביטחונית ומה שמחזק אותמ זאת התרומה המשמעותית שלהם למדינה ושל העשיה שהם עושים כיום לעיצוב האישיות שלהם לטווח רחוק..

הייתי שולחתשלומית.

אפילו אם ברור לי שהנסיעה היא נטו להתאוררות. ברור שהוא צריך התאוררות! מה מתבגר אמור לעשות כל היום בבית?

ואני חושבת שהרצון שלו לנתב את הצורך בהתאוררות לטובת סיוע לחקלאים ולא לטובת צפיה רצופה בסרטים או הסתובבות בכל מיני מקומות מפוקפקים

היא טובה, ותוציא אותו מהתקופה הזו מחוזק ולא מוחלש כמו שכנראה יקרה להרבה מהנוער שמשועממים ומתוסכלים עכשיו

אצלי ביקש לחזור לישיבת הסדר באשדוד ואני לא רגועהאור123456
מבינה למה זה מלחיץ אותך, לא יודעת מה הייתי מחליטהחילזון 123
אבל גם מבינה למה זה חשוב ההתארגנויות האלו. באמת יש בעיה של אספקה כרגע מהחקלאות וצריך המון עזרה שם.


אגב התאווררות ואקשן בגיל הזה זה לא סתם, זה חלק מבריאות הנפש שלהם.

אני לא הייתי שולחתדיאט ספרייט

ואני כותבת מראש שאני רחוקה מאוד מלהיות אישה צדיקה.

אני לא מצליחה להבין למה אנשים מבקשים מתנדבים לעבודה שצריך לשלם עליו כסף?

נניח יש עגבניות בשדה ולא קטפו אותן,

הבן שלך יבוא לקטוף והחקלאי ירוויח מהמכירה שלהן.

הוא לכל הפחות צריך לשלם את מה שהוא משלם לתאילנדים והוא הרי משלם לתאילנדים גרושים, אז בעצם הוא צריך לשחוק את הרווח שלו ולשלם קצת יותר ,אההה אבל בעצם זה לא משתלם לווווו,

ופתאום זה כבר לא אידיאולוגיות והתיישבות ומבחינתי שישארו העגבניות על השיח.

אם הוא צריך להתאוורר שילך לנחל,

לטבע,

לים. 

יש משהו במה שאת אומרתאביול

לפחות לשלם כמו שמשלמים לתאילנדים.

אבל הנחל והטבע לא קשורים בכלל למצב. לא דיברנו על ללכת להתאוורר אלא ללכת להתנדב כדי לנתב את הכוחות לדברים טובים. לא סתם לטייל

לדעתי לתור את הארץ זה גם לנתב את הכוחות לדבריםדיאט ספרייט

טובים, טיול בארץ הקודש זה לא לטייל סתם.

ודיברו פה גם על איוורור.

לא הצעתי לטייל בקניון.

אני מבינה שהתנדבות מכל סוג,

היא דבר מבורך אפילו מאוד,

אבל אי אפשר להפחית ממעשים אחרים שיפים לבני הנעורים.

צודקתאביול
אבל זה לא מה שיתרום עכשיו למאמץ המלחמתי, בעיניי
בהרבה מהעבודות האלו באמת פירסמו שזה בשכרחילזון 123

אבל אל תשכחי שלפעמים מספקים להם גם אוכל ומקום לינה.  והם מן הסתם לא עובדים בקצב של הפועלים המנוסים.

חוץ מזה שעכשיו זה רק להציל חלק מהיבול, זה לא שהנערים ישארו שם לטווח ארוך והעסק יתםקד כרגיל.

אני מבינהדיאט ספרייט
יש מחסור בכח אדם..באר מרים

הרבה חקלאים לגמרי מוכנים לשלם..


אבל

התאילנדים ברחו

הערבים בסגר

הצעירים מגוייסים


ולכן חסרות ידיים עובדות

אם אפשר לכתוב משהו בנושא חקלאות...5+

אחד ההשתרשויות העמוקות של עמ"י בארץ הוא החקלאות. יש המון מצוות בתורה שקשורות לחקלאות בארץ ישראל דוקא. הנחלות שחולקו בכניסה לארץ ישראל אחרי המדבר היו כך שכל משפחה תוכל להיות בעלת אדמה ולעבוד את האדמה. זה השורשים שלנו פה. גם בקום המדינה היו המון חקלאים, ככה ירשנו את הארץ גם בפעם השלישית. בדור האחרון יש קלקול גדול שהחקלאות במדינה נהייתה איזה דבר שולי והמדינה במקום לעזור לחקלאים מערימה עליהם אינסוף קשיים, מהעלאת מחירי המים כל הזמן ועד חוקים דרקוניים בנושא העסקת תאילנדים או אחרים. הם סובלים בכל חלקי הארץ מגניבות תמידיות של ערבים, שמעתי ממקור ראשון מחקלאים שאני מכירה על ערבים שהם העסיקו שביום היו עובדים חרוצים ובלילה הביאו את חבריהם לגנוב ציוד חקלאי יקר, תבואה וונדליזם. שלא נדבר על חקלאי העוטף שסובלים כבר שנים מבלוני תבערה ששורפים להם את השדות. והמדינה? מה היא עושה עם זה? היום להיות חקלאי זה אומר שאין לך מושג מה יהיה מחר. יש המון חקלאים שנטשו את המקצוע, לא בגלל שאין להם עניין בחקלאות אלא בגלל שהם לא הצליחו לגמור את החודש. המדינה במקום להקל על החקלאות בישראל ולהגן עליה, פותחת את שעריה ליבוא ירקות מארצות ששונאות אותנו כמו ירדן וטורקיה. ועדיין מחירי הפירות וירקות מרקיעי שחקים.

אין היום יהודים (מלבד בודדים שבד"כ חיים בחוות בשומרון והאיזור) שמוכנים לעבוד בחקלאות בתור פועלים פשוטים. אפילו צעירים חברי קיבוצים כבר בקושי עובדים בחקלאות כמו שהיה פעם כשההורים שלי היו צעירים.

המצב הזה מחייב להביא עובדים זרים או ערבים. כרגע אף אחד לא רוצה להעסיק ערבים והתאילנדים ברחו. (ד"א תאילנדים שברחו למעסיק שלהם ועדיין נמצאים בארץ, לפי החוק המעסיק ממשיך לשלם להם ביטוח בריאות ועוד כל מיני דברים למרות שהם לא עובדים אצלו. זה קורה המון גם בזמן רגיל.) מה שמשאיר את החקלאים ללא עובדים. ללא עובדים לא רק היבול שנמצא כרגע מוכן לקטיף לא יקטף וילך לאבדון ולא יגיע אלינו, אלא גם יבול שעוד לא הבשיל או צריך להזרע עכשיו לקיץ או לשנה הבאה לא יהיה. זה כבר יצירת מחסור להמשך. וזה לא רק יצירת מחסור, זה גם גורם לטרור לנצח. חקלאות היא אידיאל והתיישבות וחיבור לאדמה שלנו. ללא חקלאות, לא תהיה לנו אחיזה בקרקע.

החקלאים צריכים כרגע מתנדבים, בשביל כולנו, לא בשביל הכיס הפרטי שלהם. הם מפסידים כבר המון. כלל לא בטוח שיצליחו למכור את המעט שיצליחו להציל במחיר שיהיה להם איזשהי הכנסה בכלל (ד"א בחקלאות יש המון הוצאות הרבה לפני ההכנסות, תחשבו שלפחות חצי שנה בירקות ותבואה, ובעצים זה 4 שנים, הם עובדים ומשלמים על השתילים, המים, העובדים, הציוד החקלאי, ההשגחה בעניני כשרות ובעניני בריאות ורואים כסף רק כשהם מצליחים למכור את היבול. המון יבול בכלל לא נמכר כי רשתות המזון מעדיפים לקנות מחו"ל ירקות זולים יותר וללא פיקוח תבאורתי הרבה פעמים.) אז נכון שיש מקומות שכלכך מסוכן שם שעדיף לא להתקרב. אבל יש מקומות שזה סיכון סביר להיות שם עכשיו.(בכל המדינה כרגע יש איזשהי סכנה) צריך לבדוק בפירוט על כל מקום ולהחליט. ובואו נעזור לחקלאים שלנו במקום לפרנס את האויבים שלנו.

עלינו לעודד את החקלאים שלנו הצדיקים. הם עובדים קשה וסובלים למען כולנו.

כל מילה!!לפניו ברננה!
כתבת ממש יפה ונכון.מתואמת

ורוצה לשתף:

היינו בניחום אבלים אצל קרוב משפחה מעוטף עזה שאיבד שם את בנו. וכשהוא דיבר על מטע כלשהו שהיה לו ונאלץ מסיבות שונות לוותר עליו ולחסל אותו, היו לו דמעות בעיניים - כמעט כמו שהיה לו כשדיבר על בנו שנהרג!

אז החקלאות היא החיים שלהם, של בני הקיבוצים והיישובים שעוסקים בחקלאות. והחקלאות היא גם החיים שלנו, אם אנחנו רוצים לאכול פירות וירקות תוצרת הארץ...

וכן, לפעמים צריך לסכן את החיים בשביל זה. (כמובן, בצורה מבוקרת, אבל בלי ביקורת)


נכון, קל לי לדבר אולי, כי אין לי בן בגיל מתאים (ובאופי מתאים) בשביל עבודה כזו, אבל כן חשבתי לשלוח את בעלי (שלא מגויס) לצורך זה... (לא הסתייע בסוף לצערי)

אבל באמת ההבנה הזו, כשצפיתי בדמעות של החקלאי המבוגר מהעוטף, טלטלה אותי...

כל מילה בסלעאביול
תודה שכתבת את זה! ממש חשובקופצת רגע
הצטערתי מאוד שהתייחסו כאן בשרשור לחקלאות רק כאל סוגיה כלכלית, אבל לא ידעתי לנסח את מה שכתבת כל כך יפה, תודה! 
לא הייתי שולחתדור רביעי

וכן הייתי מדברת עם המורה על ההתארגנות מאחורי הגב.

לא מקובלת עלי התנהלות כזאת.

שאלה על בטיחות ברכבכל היופי

יש לי שכנה שאני די מחבבת והחיים שלה לא קלים.

היא לקחה את הבת שלי טרמפ בתוך היישוב לא מזמן, והבת שלי אמרה שהיא לא מפסיקה לסמס תוך כדי נהיגה, והילדים שלה לא חגורים ולא תמיד יושבים.


אמרתי לה לא להגיד שום דבר אבל לא לנסוע איתה יותר, כי זה לא בטיחותי בעיניי (מצאתי לה חלופה).


א. מי שנוסעת בתוך היישוב עם ילדים לא חגורים, אנא האירו את עיניי כדי שאוכל לדון לכף זכות... מאוד קשה לי עם הרעיון.

ב. האם לדעתכן כדאי להעיר? בעלי חושב שכן, אני בתפיסה שאין טעם ואני לא אחנך אותה, לדבר שנראה לי כל כך בסיסי בבטיחות (נסיעה של 10 דקות, לא 2)

לא רואה טעם להעיראורי8אחרונה

גם יפגע בה, גם רוב הסיכויים שלא ישתנה משהו בעקבות זה. מקסימום היא תאמר לבת שלך לחגור. זו לא אחריותנו לחנך אנשים . ממש מבינה אותך. גרה בעיר , אבל עיר קטנה , לא כבישים מהירים . ואין מצב ליסןע לא חגורים גם נסיעה של 2 דקות. 

מה אתםחושבות על הנקה?אליה דבורובסקי

אני חושבת להפסיק להניק ולעבור למטרנה מה אתם חשובות על זה?

זאת שאלה שמתאימההשם שליאחרונה

לפורום הריון ולידה.

זה פורום שעוסק האימהות לגילאים גדולים יותר, וגם הוא פחות פעיל.


זה מאוד משתנה בין אחת לאחת, וגם בתינוק וההנקה הספציפיים.


לא כתבת באיזה גיל התינוק.


תעשי מה שטוב לך, בלי קשר למה אחרים חושבים.

מחפשת רעיון לעיצוב עוגה לסיום מסכת בבא בתראnik

אפשר גם סיום של שלושת הבבאות.

לא משהו מורכב מידי🫣

תודה!

תשובה מג'מינימאוהבת בילדי

מזל טוב על סיום מסכת בבא בתרא! זהו הישג מרשים מאוד.

לכבוד המאורע המכובד, הנה כמה רעיונות לעיצוב עוגה המשלבים מוטיבים מעולמה של המסכת:

עיצוב "דף גמרא": הפיכה של העוגה (ניתן להשתמש בדף אכיל מודפס) למראה של דף מסכת בבא בתרא. ניתן להדגיש בצורה ויזואלית את המילים "סליקא לה מסכת בבא בתרא" בפונט בולט ומעוטר.

מוטיב ה"חזקה" או "שותפין": מכיוון שחלקים נרחבים במסכת עוסקים בדיני שכנים, שותפין, וחזקות, ניתן לעצב על העוגה אלמנטים של בתים, חצרות או גבולות (סמליים), שיוצרים מראה של שכונה עתיקה ומזכירים את התוכן הלימודי של המסכת.

עיצוב ספרית ספרים: יצירת "מדפי ספרים" מבצק סוכר או שוקולד, כאשר אחד הספרים בולט ומסומן כ"בבא בתרא", מוקף בספרים נוספים, מה שמשדר את עוצמת הלימוד וההתמדה.

מוטיב כלי הלימוד: עיצוב של שולחן לימוד עם זוג משקפיים, עט נובע (או נוצה), ומסכת בבא בתרא פתוחה מונחת עליהם, כסמל להשקעה והעמל שהושקעו בלימוד.

טיפ למראה נקי ומכובד: שימוש בצבעים קלאסיים כמו כחול, לבן וזהב תמיד מעניק מראה חגיגי ויוקרתי המתאים לאירועי סיום מסכת.

האם תרצה עזרה נוספת בתכנון הפרטים הטכניים להכנת אחת האפשרויות הללו?

אני הייתי עושהמאוהבת בילדי

עוגה מלבנית ומצדדיה 2 רולדות- כמין ספר תורה

אולי ציור של שער?אן אליוט
רעיונות טובים! תודה!nik
וואו אם הייתי מעצב עוגה של בבא בתראחתול זמני

הייתי שם באמצע מחיצה שבורה

ולפיכך האבנים והמקום של שניהם

תודה על הרעיון, אבל זה פורום לאמהותיעל מהדרום
לק"י

מניחה שהגעת לפה מהראשי בלי לשים לב.

אה סליחה לא שמתי לב בכלל חתול זמני

הייתי בטוח שזה בית המדרש או משהו

אני עשיתי משהו שמזכיר את העמוד הראשוןעל הנסאחרונה

שיש בו מין ציור של שער/עמודים.

חיפוש מקום מגוריםמרים מרים

אנחנו זוג עם חמישה ילדים 1.5-9. מחפשים רעיונותלמקומות מגורים תורניים עם חיונך טוב. 
אנחנו פתוחים לשמוע על גרעינים, יישובים, וריכוזים אחרים. פחות בכיוון של חווה או מקומות שהם בשלבים מאד התחלתיים של הקמה. 
חשוב לנו מקום עם יראת שמיים גדולה, שמחה, אנישם עם פשטות ועומק. 

כרגע גרים בירושלים בריכוז מאד תורני ומרגיש לנו שחסרה פה חיות, וחיבור לעם. 

 

אז האפשרות היא או לגור ביישוב שיש קרבה סבירה לעיר כלשהי.

או בגרעין תורני שמח ואיכותי. 

ממש אשמח שתפקחו לנו את העיניים!!! תפתיעו אותי עם רעינונות

הגרעין ברמלה ממש נשמע משהו בסגנון שאתם מחפשים.אני=)אחרונה
מגורים ליד אשדודשירה-

היי אנחנו זוג פלוס 1


כרגע גרים ברעננה

בעלי מתחיל לעבוד באשדוד ואנחנו מחפשים ישובים / קיבוצים / מושבים עם קהילות דתיות- מעורבות פתוחות לא משהו דוסי.  

אנחנו מאד פתוחים בסגנון שלנו.

ושלא יהיה מעל 20 דקות נסיעה לכיוון צריכים מקום מעורב אבל חשוב לנו ממש קהילה צעירה 

לא יודעת מה המרחק וכמה צעירים יש שםיעל מהדרום
לק"י

אבל יש באזור את בני דרום וקבוצת יבנה.

וגם ניר גלים124816
תגובה שקיבלתי בפרטי (מגבר)יעל מהדרום

רוצה להוסיף המלצה על היישוב ניצן, שנמצא מעט דרומית לאשדוד, יישוב דתי לאומי בעל אופי פתוח וליברלי, כמו שהכותבת מחפשת. יש משפחות צעירות, ואוירה קהילתית נחמדה.


ההיכרות שלי עם המקום מתוך 2 קולגות בעבודה (אני עובד בתל אביב) שגרים בניצן.

על אחד מהם אני יודע שאישתו עובדת באשדוד, זוג עם ילדים די קטנים (תאומים…)


אם צריך אני יכול לחבר למידע דרך הקולגות שלי בעבודה.


הבנתי שביבנה יש הרבה דתיים צעיריםטארקואחרונה
ולא קהילה מאוד תורנית

שווה בדיקה

מוסדות על-תיכונייםפילה
כל מיני מדרשות , ישיבות , מכינות. איך מממנים את זה? ואיך אמורים לחסוך לחתונות במצב כזה? 
חיסכוןמדברה כעדן.

זה מעבר להוצאות השוטפות... יש לנו קטגוריה של חיסכון...

וגם אפשר למשכן חלק מהבית אם יש בבעלותכם....(לחתונות)


בעיניי זה לא קשור למדרשות וכו'...

וגם אם אתם יותר חיים על הקשקש אפשר להגיש מלגות וכו'... 

כמו שמממנים ישיבות תיכוניות ואולפנות...אר

באמת לא קל

הציבור שלנו מוציא הון על חינוך

מעצמךהפי
אני חושבת שמי שרוצה ללמוד תורה יש עניין שהוא בעצמו ייממן אם את נתקעת הורה או אדם אחר שיכול לעזור . 
זה באמת הוצאה ממש גדולהggg

אם מתקשים לשלם על הכל אז כדאי לבקש הנחות. 

יש אולפנות וישיבות שיש בהם פנימיה שיש להם סבסוד של עליית הנוער להורים שלא מסוגלים לשלם. (יש שם בירור רציני מה רמת השכר וכו', אבל אם מקבלים הנחה היא יכולה להיות מאוד משמעותית)

ישיבות גבוהות או מדרשות ללימוד תורה יש אנשים שמשלמים את זה ממעשר כספים. חוץ מזה בגילאים האלה נראה שכבר אפשר לבקש מהילדים שיעבדו בימי שישי או בבין הזמנים ויעזרו קצת במימון.

כדאי תמיד לחסוך משהו, גם אם לא סכומים גדולים ולהפקיד את זה בתוכנית חיסכון טובה. יש גם את התוכניות חיסכון לכל ילד של הביטוח לאומי. כשהן משתחררות, אפשר להגיד לילדים לשמור אותם לחתונה בעז"ה. 

ויש כאלה שגם משלמים לת"ת...

בהצלחה לכולנו

 

זה ממש מאתגראורי8
באמת השילוב של הכל- אולפנות , ישיבות, מדרשה, ישיבות גבוהות , חתונות ממש ממש מאתגר. כשראינו שאנחנו לא עומדים בזה התחלנו להוסיף עבודות , אבל לא מעיקות פתחנו עוסק פטור והתחלנו להכניס עוד כסף מהצד מדברים שתמיד חלמנו לעשות . שמעתי פעם ממישהי שאם חסרה לך פרנסה אולי הקב'ה אומר לך שיש לך עוד משהו לתת לעולם ... זה מעמיס אבל גם מגדל אותנו וכבר אין תינוקות קטנים בבית כך שאפשר להקדיש אחר צהרים/ ערב בשבוע לעוד משהו.  היו לנו 2 חתונות ב"ה, השתמשנו בקרנות השתלמות . אנחנו עדין על הקשקש . מקוים לגדול עוד מקצועית ולהגדיל הכנסות.  אנחנן גם מכוונים בעזרת ה' לעזור מעט בקנית דירות, עזרנו בינתים לבת אחת. בענין הזה אם לא יפול עלינו כסף מהשמים אנחנו מתכננים להוסיף את הסכומים למשכנתא שלנו. וכך עשינו עם הבת הגדולה. מיחזרנו את שלנו והוספנו סכום. לא נתנו סכום מטורף,  לא מבקשים מהילדים לממן בעצמם ישיבה או מדרשה כי הם כן עובדים מעט תוך כדי או בחופשים וזה מממן להם את שאר המחיה שלהם בתקופה הזו וגם אם יתחילו לחסוך לעתיד שלהם לא יזיק. מתכננים לממן גם תואר למי שיצטרך( הגדולה קיבלה מלגות הצטינות ולא שילמה) ,  בעזרת ה נשלם מההכנסות החודשיות. זה באמת באמת לא קל ועם כל התוספות מהצד אנחיו עדין על הקשקש. בעזרת ה מתפללת שהקב"ה יתן לנו מספיק פרנסה לעזור לכל הילדים שלנו. 
אתם גיבורי עלפילה
אני לא רואה את עצמי לוקחת משכנתא לילד בגיל 45-50. וברמה מסוימת מרגיש לי ניצול. יוצא שילד הולך כמה שנים לישיבה/ מדרשה ,אחרך משרת. אחר כך לומד . זה בעצם אומר לפרנס אותו עד גיל 25 כשיש עוד כמה קטנים שבאמת צריכים שיפרנסו אותם. וכשקטנים יהיו בני 25 אני אהיה בת שישים פלוס ובעלי בן שבעים. בעצם צריך לפרנס אותם עד מוות?
ממש ממש לא ניצולאורי8

קודם כל הם לא ביקשו. אנחנו הצענו. זה כנראה ענין של נורמות ומנטליות. זה מה שאנחנו קיבלנו וזה מה שאנחנו מתאמצים לתת( רק שלהורים שלנו היו הרבה פחות ילדים אבל קיבלנו הרבה יותר).זה גם לא נכון שמפרנסים אותם עד גיל 25. רק עוזרים מעט. הבנות הנשואות שלי מפרנסות את עצמן והן התחתנו בגיל 20. עזרה  מועטה בדירה  זה רק לתת משהו מינימלי שיהיה להם מאיפה להתחיל.הבת שעזרנו לה לקחה משכנתא גדולה שאני מקוה שתעמוד בה. ( אפילו שקנתה בפריפריה). בלי העזרה שלנו כנראה היה לוקח לה עוד כמה שהים לקנות . ולממן ישיבות וחתונות לא מממן להם חיים. זוג צעיר צריך לפרנס בית, את זה הם עושים לבד תוך כדי הלימודים / צבא/ ישיבה ובאמת הם גיבורי על. המימון של הלימודים זה עזרה קטנה בתוך זה.  וכם בחור בישיבה גבוהה או בת במדרשה עובדים תוך כדי  או בחופשים ומממנים להם את כל שאר החיים שלהם. את ממש לא חיבת כלום תחליטי מה באפשרויות שלך. לנו חשוב להתאמץ על זה, כנראה כי זה מה שאנחנו קיבלנו , ואני רוצה לתת להם התחלה טובה יותר לחים. אפילו מרגישה שאנחנו לא נותנים מספיק. הלוואי שהיה לי לתת יותר לדירה , גם ככה קשה להיות זוג צעיר שלומד ועובד ומגדל ילדים. והילדים שלי חיים בפשטות , ממש לא מנצלים אותנו. ולגבי לפרנס,אותם עד מווצ, מאחלת לנו חיים ארוכים.... אבל מה היעוד של הכסף מבחינתך? מבחינתי היעוד שלו לאפשר חיים נוחים לי ולילדים שלי. ובעזרת ה גם בגיל 80 אם יהיה לי מה לתת אתן להם גם כדי לשפר את תנאי חייהם. אין לי מה לעשות עם הכסף בעולם הבא...

אם היה לי עשרים מיליון שקלפילה

הייתי קונה דירה לכל ילד ...

אבל המצב שבו ילד רוצה עוד כמה שנים בישיבה ואבא מבוגר ייקח עוד עבודה , נשמע לי קצת לא בסדר.

בגיל שמונים אם ההורים עצמאיים, זו כבר מתנה.

אני רוצה שהוא ילמד בישיבהאורי8
כשהילד שלי בישיבה גבוהה או שהבת שלי עושה שנת מדרשה אני מודה לה' כל יום שזו הבחירה שלהם. ומוכנה לעבד בשביל זה( גם לקחנו עבודות שמענינות אותנו, מה שאני עושה הוא התפתחות מקצועית שחלמתי עליה ואם היתי יכולה היתי עוזבת את העבודה כשכירה ועושה רק אותה, זה עוד יקרה...). לכן זה לא קשור בכלל בכלל לניצול. אני חושבת.ששנת מדרשה( גם אני למדתי שנה במדרשה). נןתנת בסיס תורני עמוק לכל החיים. וכנ"ל ישיבה גבוהה/ הסדר/ מכינה. אני לא מדברת על בחור שיןשב 10 שנים. ומי שבוחר להמשיך שנים , אם הוא מתחתן תוך כדי הוא כבר לא משלם לישיבה ואם לא, באמת מן הראוי שבגיל מסוים יקח אחריות גם על התשלום. אנחנו מדברים פה על השנים הראשונות , כדי לחיות חיים של עומק ותורה בעולם החורכב שלנו חיבים בסיס של תקופה בישיבה גבוהה/ הסדר/ מכינה. והשנים האלה מאוד חשובות בעיני. וגם לפי הבנצי והכרותי רוב ההורים משלמים אותן ( לא מדברת על שנים ארוכות , הזמן שלפני הצבא, לפעמים בהסדר גם השנה שאחרי. מי שממשיך אחר כך פעמים רבות מתחתןנומשלב עבודה וכבר עצמאי כלכלית. 
נראה שיש לך פחד,שהילדים ינצלו אותךאורי8

אני בכלל בכלל לא נמצאת בתוך המושגגים האלה. גם אנחנו קיבלנו את הדברים האלה מההורים( חוץ מהמדרשה ששילמתי לבד כי אבא שלמ לא הבין למה בת צריכה מדרשה, ישיבות לאחים שלי הוא שילם). ואף פעם לא ניצלנו אותם. אמרנו תודה יפה וזהו. ועבדנו קשה בשביל כל השאר. באמת שבמציאות הכלכלית של זוגות צעירים שמחתנים בתחילת שנות ה 20 ומחזיקים לימודים/ עבודה/ צבא/ בנית זוגיות וילדים קטנים זה טיפה בים. אין פה שמץ של ניצול. הם עובדים קשה ובכלל לא מתפנקים. והזמן של הלימוד לפנינ/ אחרי צבא הוא מה שנותן את הבנין הרוחני העמוק לחיים. גם אצלנו אף אחד מהאחים שלי או של בעלי לא ניצל. כולם עובדים , מתפרנסים, לוקחים אחריות על המשפחות שלהם , וגם לדור הבא, ברור לנו שאנחנו רוצים לתת כמו שקיבלנו. . וגם בשלב של הלימוד כשהם רווקים הם ממנים לעצמם את רוב הצרכים שלהם. 

העניין הוא שזה יקר מאודפילה

דבר שני , אם אנחנו משלמים לראשון אז גם שביעי ירצה. וצריך לחסוך גם לזקנה כדי לא ליפול על ילדים . ובשלב שקטנים שלי יסיימו בית ספר , אני אהיה בסוף שנות חמישי ובעלי יעבור גיל שישים.

כך שלא הגיוני להוציא עכשיו הכל על גדולים.

שנית ,  בונים נורמה חברתית שהרבה אנשים לא באמת יכולים לעמוד בזה. יש לי מלא שכנים שהם עצמם עדיין בשכירות וכבר מתחילים לחתן , לשלוח לישיבה גבוהה. משפחה ברוכה הרבה פעמים לא יכולה לעמוד בזה.


מסכימה איתךאורי8אחרונה
זה באמת עול ממש גדול. ויש לנו יותר ילדים מאשר ל2 ההורים שלנו יחד.... ( ובאמת נתנו פחות לדירה). ואנחנו ממש לא עשירים.  לא יודעת מה לומר אנחנו פשוט מתאמצים לעשות מה שאנחנו יכולים. תחשבו מה אתם יכולים ותתנו ממה שיש( בעניננו גם להוסיף במשכנתא שלנו כדי לתת לדירה זה לתת ממה שיש כי יש לנו נכס ויש לנו יכולת לעמד בתשלום בעזרת ה) . גם בחתונות. הגדרנו כמה אנחנו נותנים( זה אף פעם לא יהיה מדןיק, כי ערך של כסף ועליות משתנים בבמהלך השנים). ומי שרוצה חתונה יותר מפוארת יהיו לו פחות מתנות . כי נאלץ להשתמש בכספי המתנות לכיסוי הפער.  תעשו מה שמתאים לכם. גם בתוך הציבור לא כולם אותו דבר , מגלים את זה בחתונות כשמתחילים לדבר עם הצד השני על כסף.... תהיו מול משפחות שנותנות יותר מכם ומשפחות שנותנות פחות. וחשוב שתהיו שלמים עם עצמכם ועם האפשרויות שלכם. 
מחפשת המלצהכל היופי

לפסיכיאטר לצורך אבחון אוטיזם לנערה.

כלומר צריכה פסיכיאטר שזו המומחיות שלו


תודה מראש ❤️ 

בתל אביב עוזר לך?מתואמת

ממליצה על ד"ר ליאור אדלר.

אגב, בשביל לקבל אבחנה מלאה צריך גם אבחון אצל פסיכולוג (זה אפילו נצרך יותר).

אז אם עוד לא עשיתם, ממליצה על דינה זלזניק בירושלים ועל אליעזר סוקניק בבית שמש.

כן, עוזרכל היופי

אנחנו אחרי אבחון פסיכולוגי, מסתבר שיותר קשה למצוא פסיכיאטר מפסיכולוג (לפחות במומחיות הזו)

תודה על ההמלצה, אנסה

נכון... בהצלחה רבה!!מתואמתאחרונה
(ד"ר אדלר לא דתי, אם זה משנה לכם. אבל הוא הצליח להבין את הבן שלי, שחלק מהתסמינים שלו קשורים בפן הדתי.)
אשמח לטיפים איך להרגיל מתבגרים להחזיר את החפצים1112
שהם משתמשים בהם למקום.

גילאי 12-18


תודה רבה רבה 

כשתמצאי תספרי לי🤭מתואמת

אבל כנראה שבשביל באמת להרגיל למשהו צריך להתחיל בגיל צעיר, וכך זה הופך להרגל טמוע...

אני לא עשיתי את זה, ועכשיו אוכלת אותה

גם דוגמה אישית עוזרת. אבל אוחי צריך דוגמה אישית משני ההורים🙈

וחוץ מזה אני חושבת שזה בעיקר אופי...

אנחנו בגיל יותר קטןנירה22אחרונה

עשינו מבצע שנקרא מבצע נעליים על החזרת הנעליים למקום

אבל לא יודעת אם יעבוד בגיל הזה

אולי יעניין אותך