בעקבות השרשור של ורדרדהברכתהודיה

פתחתי פצלש

האמת התלבטתי עם להגיב

אבל הרגשתי שאני חייבת להגיד את זה

בשביל הנשים כאן ובשביל @ורדרדה

בעלי היה דוס רצח , אברך מישיבה נחשבת במגזר שלנו , מה שרב אומר עושים

הלכנו לרב לקבל היתר למנוע גם כי לא הייתי מוכנה להיות אמא , וגם כי רציתי להכנס ללימודים והרב פתח בהסבר על מהות הנישואים ועל מצוות פרו ורבו ואמר שזו מצווה ושתמיד אפשר להגשים את עצמנו אחרי שהילדים עוזבים  - ובסופו של דבר לא קיבלנו היתר..

(אגב ,אני חושבת שהיא מגזימה . אין סיכוי שעשר רבנים אמרו לא אפילו לחודש)

אני יצאתי בתחושה של "מה אני עושה עכשיו" כמו שורדרדה כתבה.

בעלי (אז ארוסי) אמר שאם זה מה שהרב שלו אמר עושים מה שהרב אמר . אנחנו תמיד עשינו מה שהרבנים אמרו

ולצערי עד היום אני מתחרטת שלא הקשבנו לרב (וגם בעלי)

איך שהתחתנו הפסקתי גלולות ותוך חודש הייתי בהריון , מצבי רוח , הקאות, בעלי שאף פעם לא ראה אותי במצבים אחרים לא ידע איך להתמודד

ברגע ששמעתי שאני בהריון נכנסתי לדיכאון שעד היום לא החלמתי ממנו לגמרי

מעבר לזה תוך עשר חודשים מהחתונה ילדתי

ופשוט הרגשתי שעשיתי טעות

הייתי בת 19 עם ילד

שצריך לדאוג לו להאכיל אותו

היה לי מלא תמיכה מסביב אבל הרגשתי בפנים רע

שעשיתי טעות

בשנייה שהוא נולד ושמו אותו עלי נכון שהוא היה יפה אבל זה לא הייתה התרגשות שנולד ילד כמו שכולם מספרות

זה היה כזה "זה המצב , תסתדרי"

ואני ? בלי עבודה שמכניסה מספיק כסף, בעל אברך שמנסה לעבוד חצי יום, שנינו בלי תואר ובלי כישורים מיוחדים

לפני החתונה דיברנו שאני אתחיל ללמוד את התואר שעליו חלמתי , ושב"ה אחריו הייתי יכולה להרוויח המון כסף ביחס לשעות , אבל מה אני יעשה היה לי ילד ..

אז ויתרתי על התואר

בנתיים למדתי תואר בחינוך כי זה קל לשלב עם ילדים

אבל שנאתי כל רגע

ובעלי בזמן הזה אברך שמנסה להרוויח מהצד


 

בסופו של דבר אחרי שלושה ילדים , עזבתי את המקצוע שלא רציתי ועכשיו אני מחפשת כיוון (לא בטוח שאני אוכל להתקבל למקצוע שככ רציתי עם 3 ילדים)

המקורית

לכל מקצוע אפשר להתקבל גם עם יותר ילדים.

מספר הילדים הוא לא הבעיה, אלא איך את מצליחה לתמרן עם בעלך כדי שיתאפשר לך ללמוד


ואגב ההקשבה/ חוסר הקשבה. לא יודעת אם ינחם אותך, אבל לפעמים השם סוגר לנו את העיניים והאוזניים.

אני הרגשתי כך אחרי הלידה השנייה, וההריון היא מאוד מאוד רצוי. היתה לי תחושה קשה של - למה עשיתי את זה לעצמי, ההריון היה קשה יוצר מקודמו, הכל היה קשה בהתחלה ועד היום לא מושלם

במרחק של זמן הבנתי שבהתאם לנתונים האישיים שלי, עד שהגעתי ל'התפכחות' לגבי ילודה והרצון האישי שלי והנתונים האישיים שלי (הרופאה האחרונה שביקרתי אצלה אמרה לי שבהתאם למצבי 2 ילדים זה נס) - הרצון החזק הזה להריון היה מתנה מהשם. ואני חא מפסיקה להודות עליו. לא על הסמיכות ולא על הקושי. כי ממש ממש גדלתי מהקושי והשתניתי ואני רווה המון נחת ב"ה


ותדעי לך שגם בגיל מאוחר יותר אפשר ללמוד וזהבססר לדחות את החלום לפעמים. חמתי עשתה הסבה מטורפת לתואר קשה כשהיא בת 55. והיא סופר מרוצה והיתה לה פניות והכל. אני מכירה המון נשים שעושות שינוי בגילאים יותר מאוחרים כי יותר קל. אני בעצמי עשיתי הסבה עם 2 פעוטות.

זה עולי לא יהיה קל, אבל גם לא בלתי אפשרי

אני הרגשתי שלא רציתי את הילד באמת , מרצון שלםברכתהודיה
מבינה אותך. ולכן כתבתיהמקורית

על העניין הזה של עצימת עיניים ואזניים

כי עם הבכור שלי הרגשתי אחרת לגמרי מאשר עם הקטנה. היה לי יותר קשה להתחבר אליה בגלל הקושי שמיסך הכל

זה לדעתי משו שאת צריכה לעבד אותו. זו חוויה מאוד מטלטלת. אבל כשאת מסתכלת על זה בדיעבד כ- לקחו לי את הרצון, זה יוצר תחושת החמצה חזקה וכואבת. האשמה. גם כלפי עצמך כי כאילו - 'איך הכנסתי את עצמי לזה ולמה הקשבתי לו? אני ידעתי מה טוב לי. ועכשיו אני מתמודדת עם ההשלכות..'

אז לא!

רצון השם היה שתסכימי להחלטה של הרב ושתיקלטי בכלל, כי עש כאלה שגם בלי מניעה לא נקלטות. רצון השם היה שתקבלי את הילד הזה בזמן הזה ואת ההתמודדות הזו.

ואת לא אשמה. עשית הכי טוב שלך בזמן ההוא, לפי הידע וכוחות הנפש שהיו לך

ומכאן את צריכה לנסות להרים את עצמך ולנסות לשמוח ככל הניתן במציאות הקיימת

וואוו התחברתישיפור
כל מילהדבורית

מתחברת מאוד

מדוייקת . עבודת חיים.רחלי:)
אז בגלל שנשים לא נקלטות אני צריכה לשמוח?ברכתהודיה

נכון שאני צריכה לשמוח במה שיש

אבל גם לעבד את הטראומה

לא אמרתי אחרת מהשורה התחתונה שלךהמקורית

אבל הדרך לריפוי עוברת בהשלמה כי זה משהו שכבר קרה

ייתכן ואת עוד לא שם, וזה בסדר

❤️

ולגבי הסבהברכתהודיה

שמעתי מלא שאומרים אפשר בעתיד

אבל בעתיד לא בטוח שאני כבר ארצה או יהיה לי כוח

אם אני צעירה אז ישר ללימודים

זה מה שחשבתי תמיד

וגם כרגע אני במצב שגם עם יהיה לנו כסף נראלי אני אעדיף להשאר בהוראה שאני שונאת רק בשביל הילדים

את כבר מערבבת בין אפשר לבין בחירההמקורית

זה שיושב לך בראש שרק צעירים לומדים זה משהו אחד

וזה שכרגע לפי הנתונים שלך זה לא מתאים זה משהו אחר

מציעה לא לגנוז את החלום ולשחרר את המחסום. היום גם בני 80 לומדים סתם בשביל הכיף. לא רואה בזה בעיה. זה אפילו יותר קל מללמוד כשאת צעירה מטופלת בילדים.

בינתיים תצברי וותק וכן, תהני גם מיתרונות ההוראה. כי יש יתרונות. ואם זה ממש בלתי נסבל אז חחפשי עבודה אחרת אולי שלא מצריכה לימודים מיוחדים

לימודים תובעניים כמו רפואה/משפטים אי אפשרברכתהודיה
אפשר. אין התניה בתנאי הקבלה שזה יהיההמקורית

רווק או נשוי ללא ילדים

זה עולה כסף

זה מצריך פניות והרבה זמן

והרבה שעות מחוץ לבית

אבל בואי רגע נפרק את החלום. בהמחה שהיית מתחילה ללמוד, כמה שנים היית מונעת? 7? אולי 12 עד סיום ההתמחות .?

לא נראה לי

זה היה מתנגש לך בכל אופן והיה דורש any way


לדעתי מהסתכלות מבחוץ, ההתנגשות אצלך נובעת מזה שנקטע לך המסלול בדרך שחשבת שתלכי בו. אבל זה לא אומר שהוא בהכרח היה נכון לך, או שלא תצלחי אותו בהמשך. זה כבר אמונות מגבילות שיושבות אצלך בראש

ואכב, יש לי כמה חברות עורכות דיןהמקורית

כמה מהן למדו עם ילדים. אפילו חד הוריות

אני מכירהבשורות משמחות

משהי עם משפחה מאוד ברוכה בילדים ב'ה! ותוך כדי השנים הספיקה לעשות 2 תארים אחד מהם זה משפטים ולימודי קאוצ'ינג

אז אני לוקחת השראה רק מאנשים כאלה אם הם הצליחו ךמה שאני לא אצליח??

קאוצינג זה לימודים קליםמאודברכתהודיה

אני למדתי את זה כשהייתי בשירות

בכלל לא תואר

עד היום יש לי מאסטר בטיפול וקאוצינג

אתבשורות משמחות

מפספסת את הנקודה וחבל

אני התכוונתי שהכל אפשרי גם תואר מאתגר וגם להביא ילדים לא סותר

ואם את מאוד רוצה את המקצוע אפשר לפצל את הלימודים תוך כדי שנות הילודה הרי ממילא את רוצה לעבוד בתחום גם אם זה בגיל מאוחר יותר

ואני מבקשת להסב את הדיון לכיוון של רצון להביא ילדברכתהודיה
פחות מקצוע
למה את חותרת בדיון בעצם..?המקורית

את רומה שיתופים של נשים אחרות?

לא שיתופיםברכתהודיה

להזהיר את הכלה הבאה שהרגישה כמוני

לא להביא ילד כשאת לא מוכנה או לא רוצה

אני מבינה אותךהמקורית

אבל זה לא כזה שחור או לבן

אני גם רציתי למנוע בהתחלה אחרי חתונה. הרגשתי לא מוכנה. ואף פעם לא רציתי משפחה גדולה ממילא

ובסוף כן 'קפצתי למים'.  מהשיקולים ההלכתיים דווקא


ומה אני אגיד לך, לא ידעתי כמה זה ימלא לי את החיים באושר ואיזו חוויה מיוחדת זו.

ולא הייתה לי עבודה. עברתי לעיר אחרת ועזבתי עבודה יציבה שהגעתי בה למעמד.

אמנם הייתי עם לימודים ביד, אבל לקח לי זמן למצוא ובסוף גם קיבלו אותי לעבודה נחשקת מאוד, בהריון.


החוויה שלך היא שלך. ואני חושבת שצריך להיזהר מאמירות נחרצות כי כל אחת חווה את זה אחרת ולפעמים זה יכול להפתיע מהכיוון השני, החיובי יותר דווקא.


*ורוצה להאיר עוד נקודה - בחורה צעירה שמתחתנת, ועוד אין לה לימודים ביד, צריכה לקחת בחשבון שאם היא יוצאת לשידוכים וחושבת ללמוד אחרי החתונה - לא יתירו לה מניעה לאורך של תואר סטנדרטי שזה 4 שנים. גם להרבה פחות מזה לא מתירים..

אם כבר, צריך להעלות לזה את המודעות.

שמי שרוצה היתר הלכתי למניעה - צריכה לקחת גם את הדברים האלה בחשבון 

צודקת ,לדעתי חבל שלא מספרים את זה לצעירותברכתהודיה

צריך להגיד שאם את רוצה ללמוד מקצוע עדיף לפני חתונה

ואם אחרי חתונה אז שאין היתר למניעה, 

וגם, שזה אפשרי. אבל צריך לקחתהמקורית
את זה בחשבון פשוט..
אבל זה ביחדפה לקצת

את אומרת לא להביא ילד כי זה עוצר את החיים אז אומרים לך כאן שזה לא מדוייק, זה גם חשוב בשביל הכלה הבאה.

שתדע שאפשר להביא ילדים ועדיין להתקדם בחיים אם זה מספיק חשוב ויש רצון.

נניח ומה לגבי רצון?ברכתהודיה
זה צריך לדבר עם הרבפה לקצת

ואם צריך, אז אפשר להתייעץ עם עוד רב (ןלהגיד לו ששאלנו רב אחר ואמר שלא)

 

או להבין שזה רצון ה' ממני כרגע ולראות איך אני מוציאה את הכי טוב שאפשר מהמצב הנתון.

בוודאי שאפשרדפני11

מכירה כמה כאלו מקרוב ממש

שהתחילו ללמוד רפואה

עם יותר ילדים ממה שיש לך

לא אחד ולא שנים כאלו אני מכירה מקרוב

(אגב, גם לא בארץ... שה בכלל מקשה על הסיטואציה)

 

הכל הכל תלוי ברצון ועד כמה השאיפה חזקה

 

עצוב לי לשמוע על החוייה שהיתה לך עם ההריון והלידות

אבל מאמינה בכל ליבי שיש שלב שהאדם צריך להפסיק לתלות את כל בעיותיו בעבר ולקחת אחריות על מה שקורה איתו היום ובעתיד.

לקחת אחריות זה כולל לעשות שינויים ודברים שאולי לא יהיו קלים,אבל הם יביאו את הבחירה והגשמת החיים.

מאוד עצוב וחבל להשאר תקועים בגלל החלטות שגויות שפעם עשינו (וזה לא משנה אם החלטנו עליהם לבד או בלחץ של מישהו חיצוני).

מסיכמה ממש שזה לא קל, אבל עם עיבוד נכון ואיזשהו ייעוץ חיצוני להצליח להפריד בין מה שקרה בעבר לבין הבחירות שלי היום- זה אפשרי ושווה כל רגע.

חיים רק פעם אחת!

לקחת אחריות זה אומרברכתהודיה
גם להזהיר את הכלה הבאה
לא...דפני11

לקיחת אחריות היא רק על החיים שלך

 

הרי כל אחד יכול לקחת אחריות רק על דברים שתחת שליטתו.

אין לך יכולת לחנך את הרב.

אין לך יכולת לשנות את ההדרכות שלו או להגיע לכל הזוגות שמתייעצים איתו.
ולכן

להזהיר את הכלה הבאה זה חשוב וטוב- אבל לא חלק מלקיחת האחריות שלך על החיים *שלך*

 

והחיים שלך הם לגמרי האחריות שלך

כי אף אחד אחד לא יעשה שום דבר במקומך כדי שיהיו לך חיים יותר טובים.

רק את אחראית עליהם, ולכן כדאי לך למקד את המאמצים בהם.

מסכימההמקורית
אני לוקחת אחריות על החיים שליברכתהודיה

זה ברור

לכן גם טיפלתי בעצמי גם בהריון ועד היום בטיפולים רגשיים

בנוסף להזהיר את הכלה הבאה

רק שרוב הנשים פה כבר נשואות עם ילדים......יעל מהדרום
כל הכבודדפני11
תמשיכי ככה, ובע"ה תצליחי בכל... והלוואי שתגשימי את עצמך- על אף ולמרות ובזכות הילדים❤️
ממש כךדבורית
מסכימה ולא מסכימהרינת 24

את צודקת שכל אחת אחראית על החיים של עצמה אבל אני חושבת שכן אפשר ״לחנך״ רבנים במובן הזה שהתורה מחוברת למציאות ואם רבנים ידעו מה ההשלכות של הפסיקה שלהם במקרים מסוימים (גם אם לא כולם) זה יכול לעשות שינוי בעולם ההלכה.

למשל אם יתברר שיש קשר בין דיכאון אחרי לידה לבין הריון ״לא רצוי״ (לא בטוחה איך לקרוא לזה אבל הכוונה למשל לכלה צעירה שמבקשת למנוע והרב לא מתיר לה)- אז אולי הפסיקה תשתנה. והדברים האלה מגיעים מהשטח ובמיוחד מפורומים אנונימיים שאפשר להתבטא בהם בחופשיות.

הרשת עשתה שינוי ענקי בשנים האחרונות בכל הנוגע לתחומים שבינו לבינה במגזר הדתי.

יש פסיקות שמתירות מניעה חןהמקורית
עבר עריכה על ידי המקורית בתאריך ד' בניסן תשפ"ד 9:36

אבל כמה זמן זה משהו אחר

אם מדובר בכלה שעומדת לפני תואר ממוצע של 4 שנים, מנותק מהמציאות לחשוב שאפשר 'לחנך' רבנים לזה. וגם לא אהבתי את המושג ככ, הוא שלילי כאילו הרבנים מכוונים חלילה לפגוע ומנותקים,

הרבנים מחויבים להלכה. וההלכה לפעמים לא גמישה כמו שהיינו רוצים

ויש נשים שנקלטות להריונות לא רצויים ולא נכנסות לדכאון, ויש הפוך. הריון רצוי ודכאון בכל זאת. יש כל מיני סיבות לדכאון.

חוסר רצון משווע לילדים לתקופה ארוכה מראש כשמתחתנים הוא דילמה הלכתית סבוכה. כי חתונה היא בעלת משמעויות הלכתיות לגבר בעיקר, והאישה היא חלק מזה על אף שאיננה מצווה

וגם, מי ששואלת צריכה לקחת בחשבון שייתכן והתשובה לא תהיה רוחה כי הרב הוא לא חותמת גומי. אז אפשר לא לשאול או לא לקבל את התשובה, זה כבר בחירה

ואישה שממש לא רוצה ויש חשש של קושי נפשי שיעלה כן תוכל לקבל היתר למניעה ארוכה יותר. יש לי חברה שמנעה כמעט שנתיים מהחתונה מסיבה כזו. אבל ככה זה עובד🤷

 

 

לחנך במרכאות, לא באופן מזלזל (באמת מילה בעייתית)רינת 24
רוב התארים הם 3 שנים, ממש לא 4. ולא חייבים מראש להתיר לכל התואר. אפשר להתיר לתקופה קצרה יותר (אולי שנה?) ולפעמים האשה בזמן הזה כבר מפתחת תשוקה לילד או מתרגלת לחיי הנישואין. או שהיא מבינה בעצמה שעד הלידה היא כבר תהיה בשנה האחרונה של התואר וזה כבר לא ככ קשה…


הרבנים מחויבים להלכה אבל ההלכה מחוברת למציאות וב״ה שההלכה יודעת להתאים את עצמה למציאות במקרים מסוימים.

ויש מקרים שלא🤷המקורית

וגם צריך לדעת מה להגיד ולמי

ויש נשים שלא תתפתח אצלן התשוקה, מה אנחנו יודעות?

סופו של דבר, זה יותר קל בלי ילדים. בפער. 

זה לא קשור לקל יותר בלי ילדיםברכתהודיה
את מסכימה שילדה בת 18/19 שהכירה את הזיווג שלה לא תמיד תרגיש רצון להיות אמא?
בוודאי. העדתי על עצמי שגם בתורהמקורית
בת 25 נשואה לא מאוד רציתי
אני אישית חושבת שבגילאים האלה פחות כדאי להתחתןיעל מהדרום
לק"י


אבל לא בטוחה שזה קשור דוקא לגידול ילדים. 

זה מאוד תלוי בבני אדםרקאני

יש אחת בת 18 מאוד בוגרת ובעניין

ואחרת שממש ממש לא.

 

לכן אני חושבת שזה לא עניין של גיל אלא של בשלות

אני אישית חושבת שזה גם וגם בדר"כיעל מהדרום
לק"י


אבל זה פחות רלוונטי לנשים פה בפורום.

סתם הפריע לי לקרוארקאני

כי אני עצמי התחתנתי צעירה מאוד

כשצריך, יש פתרונות בהלכה.אחת מכאן

כשהיה צריך - הלל הזקן תיקן את תקנת הפרוזבול, ושינה את ההלכה של שמיטת חובות.

כשהיה צריך - על פי התורה מותר לגבר לשאת יותר מאישה אחת. בתחילת תקופת הראשונים הוסכם על ידי רוב קהילות ישראל, על איסור לשאת יותר מאישה אחת. איסור זה התקבל בראשיתו בעיקר ביהדות אשכנז, אך כיום נהוג גם בקרב מרבית יהדות ספרד


הרב קוק והיתר מכירה בשמיטה.


ועוד אלף ואחת פתרונות הלכתיים זמניים או קבועים, פרטיים או כלליים.   

נכון. כתבתי על זה בעצמיהמקורית

אבל צריך לזכור שהיום אין אותו כח לרבנים לשנות באותו היקף

עשה לך רב - כצריך, ללכת לרב שהשקפתו מתאימה לזו שלאחת מכאן
מי ששואל ומצפה לתשובה שתתאים לאורח החיים.  
גם את זה כתבתי מסכימההמקורית

אבל גם אז ייצכן שזה לא יהיה חופף לגמרי לרצונו 

יש קשרברכתהודיה

לי היה דיכאון בזמן הריון ואחרי לידה

הלכתי לרופא מומחה שממש מבין בזה וגם פסיכולוגיות מהשורה הראשונה שאמרו חד משמעית שזה נגרם מהכניסה להריון בגיל כזה צעיר

מכירה מישהי דתיה שאובחנה עם פוסט טראומה (!) בגלל כניסה להריון בגיל 19

כי החוויה של להכנס להריון בגיל 19 וגידול ילד בגיל כזה השאירה עליה חותם בנפש

גם אם במקרה שלך זה נכוןהמקורית

 קחי בחשבון שרופאים לא יראי שמיים ואפילו כאלה שכן, לא - לא משוחדים בדעותיהם. מי שנגד חתונה וילודה בגיל צעיר, יושפע בדעותיו


 

דכאון מושפע מטריגרים, ברור. ולפעמים גם לא🤷 הטריגר במקרה של גיל צעיר יכול להיות חוסר בשלות או חוסר יכולת להתמודד עם המצב או הריון לא רצוי, כמו בכל גיל אחר בעצם

 

הייתי אצל רופאים דתייםברכתהודיה

ואמרו שזה תופעה נפוצה במגזר הדתי

ושהרבה חוטפות דיכאון אחרי לידה בגלל זה

יקרה אני חושבת שאת מנסהSeven

לקבל שמזדהים ומקבלים את הדעה שלך ואת מה שעברת

אז קודם כל נשמע קשה מה שעברת ולא פשוט ואני מבינה שאת מדברת ממקום כואב

נקודה נוספת שאני רוצה להגיד זה שלא כולן חוות את זה כמוך

אני התחתנתי בגיל 17 ילדתי בגיל 18 המון אנשים סביבי כנל..

הם חוו את זה מדהים וגם אני

אגב למדתי תואר מפוצץ שאני לא עוסקת בו גם ככה וכו וכו

בקיצור כל אחת חווה את זה שונה ואני חושבת שההזדהות או ההבנה שאת מנסה שתגיע מכאן לא תגיע כי אני די בטוחה שלפחות 50 אחוז מהפורום הזה לא חווה את מה שחווית (מבחינץ גיל לידה 1) וגם אם כן זה חוויה סובייקטיבית של כל אחת

וצה שהרופאים אמרו די שווה לקליפת השום כי ברור שמי שתגיע לרופא לחפש עזרה זה דווקא אלו שחוו את זה ולא אלה שהכל מושלם אצלהם ומגדלים תילד בנחת

בכל אופן חיבןק בע"ה את תקומי ותתחזקי מזה 

התחנת בגיל 17? זה חוקי בכלל?ברכתהודיה

בכל מקרה אני באה לעורר מודעות לנושא

וממה שזה נראה בתגובות כולם ילדו בערך בגיל שלי

לא חוקי מותקSeven

לא ממש שאלתי תחוק לפי מה שאת מבינה

חיים שלי בחירה שלי

לעורר מודעות לנושא זה מקסים אבל את צריכה להבין שלא כל אחת תחווה את זה כמוך

אז את לא נשואה ברבנות?ברכתהודיה
לא רואה צורך לפרטSeven
יש מודעות לנושא.המקורית

לא יודעת למה נראה לך שלא

אבל בעודך מנסה למקד את המודעות רק בגיל מתוך החוויה שלך, אני לפחות באה להגיד שהגיל הוא לא הפקטור היחידי ויש גם נשים שחוו זאת אחרת

איפה יש מודעות?ברכתהודיה
בטח שיש מודעותרקאני

אני התחתנתי בת 18

וחברות שלי שהתחתנו בגיל הזה

כולנו ידענו למה אנחנו נכנסות

עם מודעות ועם היתר או בלי היתר למנוע

כל אחת והמקרה שלה

אבל ידענו לקראת מה אנחנו הולכות.

והיום אני בהריון בתחילת תואר, וזה קשה ומתיש

אבל אני לא מתחרטת לרגע.

ואני יודעת שהקושי יתגבר אחרי הלידה ובכל זאת לא מתחרטת.

 

את מזלזלת בדיכאון?ברכתהודיה

דיכאון זה תופעה חמורה

 

לא בטוחה שהבנת למה שהתכוונתיהמקורית

אם זה מה זאת כותבת

כדאי שתקראי שוב


וכדי לפשט יותר - יש גם נשים צעירות שיולדות ולא נכנסות לדכאון. גם אם זה היה המצב אצלך

אוקיברכתהודיה
אבל לדעת שיש סיכוי לדיכאון
לכל מי שחי בעולם המשוגע הזהפה לקצת
יש סיכון להיות בדיכאון או בפוסט טראומה, רק אומרת
אוקי מסכימה אבלברכתהודיה
תסכימי איתי שיש הבדל בין דיכאון קטן לדיכאון שמצריך פניה לפסיכולוג ופסיכאטר?
מי אמר לך שזה המצב?המקורית
אצלי זה היה המצבברכתהודיה
את לא מבינה אותיהמקורית

מי אמר לך שאצל כולם זה קטן ורק אצל מי שמביאה ילד בגיל צעיר זה בגדול?

את מניחה הנחות לא נכונות

אני מכירה אנשים בלי ילדים בכלל שהתאשפזו גם

נכון , אבל הם התאשפזו על דברים אחריםברכתהודיה
זה לא משנההמקורית
העניין הוא שדכאון גדול יכול להתפרץ מכל מיני סיבות לא רק מהריון שלא מוכנים אליו
בכל מקרה אני רואה שאת רק מזלזלתברכתהודיה

ארחיב:

אני הייתי בדיכאון קשה, ועד היום נשאר לי חותם בנפש וטראומה

גמני חוויתיהמקורית

אין פה זלזול, זה פרשנות שלך

המטרה של הכתיבה שלי היא כדי שתביני שדכאון לא מגיע רק מהריון בגיל צעיר. ושזה שאת באה להזהיר, לא רלוונטי לכולן פשוט. כי יש עוד מקרים שבגינם צגיעים לדכאון. בעוד גילאים, מסיבות אחרות, גם אחרי הריונות רצויים וכו

את בוחרת לחוות את זה כזלזול - זה שלך. צר לי על זה

המון נשים ואנשים לצערנורקאני

חווים דיכאון קשה

ולאו דווקא נשים צעירות שהביאו ילד.

כל אחד והנתונים שלו.

זה לא זלזול בשום דבר, זה רק הסבר שאין שום סיבה ותוצאה ישירה של-

אם את מתחתנת צעירה ומיד נכנסת להריון- תהיי בדיכאון.

לא מחייב.

יכול להיות שתהיי מאושרת.

ויכול להיות שתהיי בדיכאון בלי להתחתן ובלי ללדת.

מכירה כמה וכמה מקרים מקרוב של נשים שעשו תארים קשים מאוד עם ילדים.

יש גם גברים שמגיעים לדיכאון ופסיכיאטריםיעל מהדרום
לק"י


גם בלי ללדת בגיל צעיר😉


לא כל כך מבינה מה את מנסה להשיג בשרשור הזה.....

היאoo
אומרת דבר פשוט, שיש נשים שנכנסו להריון בגיל צעיר (בגלל ענין דתי) ובגלל זה נכנסו לדיכאון. יש פה הרבה התנגדות בשירשור למרות שדיכאון הריון ואחרי לידה קיים באחוזים גבוהים יותר בגיל צעיר.
ואני מוסיפהoo
שאחרי שחווים דיכאון הוא יכול ללוות לכל החיים, אז המחיר של הריון בגיל צעיר יכול להיות גבוה מאד
מעבר להבנה והזדהותלב אוהב

מה עוד אפשר להגיד?

זה הגיוני שאדם שלא מוכן להביא ילדים לעולם והוא עוד צעיר ובוסר ולא בשל, והמערכת הרגשית שלו בתחילת דרכה...

והוא עוד מנסה להכיר את עצמו, את בן הזוג שלו, את השינויים הרבים שהוא עובר....

ברור שזה יכול לגרום לדיכאון.

לא נראה לי יש חולק על זה...

השאלה היא רק למה להכנס לזה לכתחילה אם אתה יודע שאתה לא בשל לזה עדיין? 

להיכנס לנישואים?oo
כי רוצים להתחתן עם בן הזוג שמצאו בלי להיכנס ישר להריון
כן...לב אוהב

ואם אין היתר למניעה?

או נגיד ויש לתקופה קצרה אבל הזוג מרגישים שהם צריכים לפחות 3 שנים מה הם יעשו אז?

יקשיבו להלכה? לא יקשיבו להלכה? או פשוט לא יתחתנו? 

אתoo

דעתי כבר כתבתי.

אני חושבת שגם לנשים אין מספיק מודעות לנושא, ראי את השירשור הזה כמה קשה לשמוע דבר כזה פשוט. אם לנשים אין מודעות אז ברור שלגברים לא יהיה ולא ימצאו פתרונות הלכתיים למי שחשוב לו למצוא.

אה ראיתילב אוהב

להקשיב לעצמך.

אני בעד.

רק במסגרת ההלכה פשוט... 

אני לא רואה התנגדותהמקורית

לזה, אני רואה התנגדות לאזהרה רבתית נגד

כן. מרגיש לי קצת קיצונייעל מהדרום
כמיoo
שחוותה דיכאון בגלל הריון לא רצוי בגיל צעיר בגלל ענין דתי, היא אומרת שתדע כל צעירה שמתחתנת ואינה מעונינת בהריון, שההריון הלא רצוי עשוי לגרום לה לדיכאון ולהשפעה ארוכת שנים.


עברתי משהו דומה ואני מסכימה עם האמירה שלה. הלוואי והיה מי שאומר לי את זה באותו זמן ולא הייתי צריכה לגלות לבד את המידע.


למה לא לתת אזהרה כזו? למי שמתאים ורוצה הריון בגיל צעיר, זה לא נוגע. למי שמתלבטת או לא רוצה זה מידע חשוב וממש לא קיצוני.

בטח שיש הבדלפה לקצת
אבל דיכאון גדול (וגם קטן) יכול להגיע משלל סיבות ולאו דווקא בגלל היריון בגיל צעיר
יש לי חברה שלמדה רפואה עם כמה וכמה ילדיםדבורית
יש לי האמת כמה כאלו
מחזקתאישהואימא
ועדיף להתחיל לימודי רפואה שיש כבר ילדים או ללדת אותם במהלך הלימודים מאשר ללדת אותם אחר כך. בהתמחות (הקשה והארוכה) יש לך כבר ילדים גדולים וזה חיים אחרים לגמרי מאשר ללדת ילדים או לגדל אותם כשהם ממש קטנים(שגם את זה יש כאלה שעושים ומסתדרים... מכירה מקרוב .. אפשר להסתדר עם הכל)
דודה שלי למדה עוד עם 4 ילדיםSeven
והאמת ממש לא ממליצה לך על הכיוון הזה..זה פשוט לוותר על להיות אמא
זה לא נכוןנשימה עמוקה

מכירה מישהי שהתחילה ללמוד רפואה לפני שנתיים עם 8 ילדים ומכירה עוד המון נשים שעשו הסבה למקצועות לא פשוטים.


אני ממש מאמינה שאם יש רצון, כמעט הכל אפשר...


וגם רוצה לומר שאני מבינה אותך מאד!!! שולחת חיבוק על התחושות הלא פשוטות!


אבל עכשיו שזה בדיעבד, רוצה להציע לך שתנסי לקבל את זה כגזירת גורל (זה נשמע נורא.. מדובר פה ב3 ילדים מתוקים, אבל מבינה שההרגשה לא תמיד שם..)


תחשבי על זה שיש נשים שמצפות לתינוק אחד ופתאום מקבלות שלישייה וזה לא תמיד מבחירה או רצון ויכול להשבית אותן גם לכמה שנים טובות או לא עלינו נשים שיולדות ילדים עם צרכים מיוחדים והחיים שלהם מתהפכים לגמרי.


יש לנו אשליה שאנחנו שולטים בבחירות שלנו אז אנחנו שולטים במציאות. כמובן שיש לזה בסיס כלשהו כי בסוף ניתנה לנו הבחירה החופשית, אבל החיים הם כל כך הפכפכים שלמען האמת השליטה שלנו עליהם קטנה ביותר.


אותי החיים לימדו ולא תמיד בדרך הקלה,

להסתכל על הטוב במצב ולהמשיך עם הפנים קדימה!


אני חושבת שאת צודקת שנשים צעירות שהולכות על פי ההלכה צריכות להבין שהמשוואה היא כן בגדול חתונה וילדים. אני אישית לא רציתי לצאת לדייטים עד שהייתי קרובה להיות עם תואר ביד,

מצד שני, הרבה מחברותי התחתנו מוקדם מאד וכולן גם עם תואר ומסודרות למרות שהתחתנו וישר ילדו כמה ילדים.. כך שאין כאן שחור ולבן.


מאחלת לך שתחיי בשלום עם הבחירה שעשית אז. לא היית אז מי שאת היום וזה בסדר. עשית את הכי טוב שלך בבחירות אז! ומעכשיו תעשי את הבחירות שיהיו לך טובות להמשך!

אפשר.השקט הזה
מכירה מישהי עם שישה ילדים שהלכה ללמוד רפואה ומישהי עם שניים שילדה את השלישי תוך כדי הלימודים
ממש לאבשורות משמחות

מסכימה

היום אני אחרי תואר קשוח ועמוס מאוד!

לא מתעסקת בתחום אבל עכשיו עם 4 ילדים ב'ה ועוד בעז'ה מתחילה ללמוד תחום שמאוד אוהבת ומתחברת ומאמינה שאם יש רצון חזק ועמוק גם אם תנסי לכבות את אותו לא תצליחי כי אם זה הייעוד תהיי מוכרחה להוציא את זה לפועל גם אם יהיה קשה ומאתגר וגם אם תהיי מבוגרת יותר כשזה זה.. זה זה! ואם את צריכה לעבור את זה אף אחד אחר לא יעשה את זה במקומך!

תזכרי שכל דבר דבר מתרחש בזמן ובמקום הנכון.

אז אולי משמייםכי כל פה

שלא למדת את התואר ומשקיעה בטירוף ורק אחרי שסיימת אותו היית מחליטה שהוא לא מתאים בשביל לגדל ילדים..

סתם נקודת מבט מאחת שעשתה את הטעות כי לא היתה בראש הזה בהתחלה...

בכל מקרה, הלוואי שתשמחי במה שיהיה ותצליחי להגשים את עצמך!!🤗

ושתדעי בלי קשר שיש בכל ישיבה כמה וכמה רבנים חשובים וגדולים בראש של הישיבה אז אפשר לבחור רב שיתאים לכם מבחינת הנושאים האלה (בעלי דוס ב"ה ולומד בישיבה מאד מחמירה בהרבה דברים ועדיין יש לנו את הרב שלנו בישיבה בנושאים האלה שמתיר מניעה לתקופה כלשהו ומאמינה שיש כאלו בכל מקום)

וואו. איזה כואב זהשושנושי

אני לא יודעת מה להגיד מעבר

ולגבי היתרברכתהודיה

יש דברים שאנחנו כבני אדם מרגישים יותר

ואני ובעלי מאוד התחרטנו שלא הלכנו עם הלב

@ורדרדה

קחי את לאן שזורם לך

שאלה אליך שעלתה לי מהקריאהאחת מכאן

כתבת ״איך שהתחתנו הפסקתי גלולות ותוך חודש הייתי בהריון״

מדוע בחורה דתיה נזקקת לגלולות לפני החתונה? 

אני לא בטוחהאנונימיתתת1
אבל נראה לי לסדר את המחזור סתומרת שעד שלא מגיעים למצב שהם ביחד לגמרי... אז שהיא לא תקבל מחזור ואז ידפק להם כל העסק 
אוף ענית לפני😊רוני_רון

רציתי להספיק ראשונה...

עונהרוני_רון

המון כלות לוקחות יסמין או משו דומה כדי לוודא שהחופה לא תהיה חופת נידה.

מתחילות מיד כשמתארסות, ומסדרות את המחזור לפי תאריך החתונה.

וגם ממשיכות עם הכדורים אחרי החתונה, במידה ולא הצליחו לקרוע בתולין ולא נאסרו עדיין (בד"כ לא יותר משבועיים)

 

לסדר את המחזור, בגלל חופת נידהברכתהודיה
יקירהדבורית

קודם כל חיבוק על הקושי שאת ניצבת בפניו

דעי שאת עכשיו כותבת את סיפור חייך

בצמתים כאלו בחיים יש לנו בחירה

או לבחור להתקרבן - אכלו לי, שתו לי, אם היה לי, אם רק היו נותנים לי, אם רק הייתי עושה כך וכך אז ..

בבחירה כזו יש הקלה מסוימת כי היא פוטרת אותנו מאחריות ומשאירה אותנו בעמדה מוגנת, אך מנגד היא מתירה אותנו חסרי אונים.

לעומת הבחירה במיקוד שליטה פנימי- אלו הנתונים ואיתם אני פועלת. בידי הכוח לבחור איך לחיות את חיי. בידי הכוח לבחור איזו פרשנות אני נותנת לסיטואציה.

את יכולה להסתכל על הנתונים ולהרגיש מסכנה.

ואת יכולה להסתכל על אותם נתונים ולהרגיש מבורכת.

לא הכל קם ונופל על כך שלא מנעת לעוד איקס חודשים.

יש לך חיים שלמים לחיות בברכה ובשמחה.

בדיעבד, כך ה' רצה. כמו שכתבה לך @המקורית

וכרגע את יכולה להסתכל על החיובי במצב הנתון, ומכאן והלאה לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורך.

אין כמעט אנשים שלא עושים טעויות,

שלא מקבלים עצות טובות יותר או פחות,

שלא ניצבים בפני אתגרים

שבחרו או שנקלעו אליהם ללא בחירה.


את עוד צעירה וכל החיים לפנייך!

ואני כותבת את זה בתור מי שילדה בגיל 19 כמוך.

זה נתון פתיחה מהמם של הורות צעירה.

מאתגרת ולא קלה, אבל יש לזה גם יתרונות.


בהצלחה רבה יקירה

תגובה חכמה ממש!ליד ה'
לגזור ולשמור
לא הבנתי, את מתחרטת שכן הקשבתם לרב או שלא הקשבתם?נפש חיה.

אם הבנתי נכון הרב הסביר על מהות המצווה וכו'...

אבל הוא לא אמור לגדל את הילד במקום הזוג...

אז לא הבנתי מה הלך פה

שהקשבנוברכתהודיה
אני ממש מבינה אותך (מכירה את זה מסיטואציות אחרות)נפש חיה.
קוראת אותך...לב אוהב

חושבת שיש לי הרבה מה להגיד,

אבל זה יהיה הרבה מתוך העולם הפנימי שלי ומה שעברתי.

קודם כל כואב מה שרשמת...

ליבי איתך...

 

זה נשמע מה שכתבת כמו גזירת גורל כזאת שלא ניתנת לשינוי.

שכאילו החלטה אחת שנעשתה בחיים, מתוך אולי תמימות או חוסר ניסיון של חיים

שהובילה לכל זה...

ונשמע שאת משלימה כביכול עם הגזירה.

כאילו יותר נכון מאמינה במאה אחוז שזאת גזירת גורל ואין דרך למצוא אושר מכאן...

לא יודעת, אולי כמובן אני טועה, אולי זאת תחושה שצפה לך עכשיו

אולי את לא חווה את זה ביום יום.

אבל בכל אופן, אם מה שרשמתי נכון,

אני באמת רוצה לכתוב לך והלוואי ותקבלי את זה

שאפשר לעשות שינוי בחיים

גם עם ה"טעויות" שכביכול עשינו.

כתבת שלמדת מאסטר בטיפול, בטח התכוונת לנלפ (כי רק שם ידוע לי שיש מאסטר)

אז את בטח יודעת שאפשר לשנות את כיוון המחשבה

שמשפיעה על הרגש וכו' וכו'...

 

אפשר לתקן, אפשר לחיות בהשלמה עם טעויות שעשינו

ואחרי זה, אפשר גם באמת לנסות לקדם את החלומות שהיו לנו.

נשמע שאת יותר עסוקה בלהתחרט, מאשר בלפעול לשנות את הכאן ועכשיו

לבכות על ההשלכות של אז, מאשר רגע, איך אני הופכת את החיים שלי להכי מהממים שאפשר

וקודם כל מהמחשבה. זה לא מחייב שהכל ייראה מושלם במציאות, אבל לפחות שההרגשה שלי 

לגבי המציאות תהיה טובה יותר, שלמה יותר....

 

ואני באמת מאמינה שזה אפשרי.

ומאחלת לך את זה.

במיוחד שאפילו מבחינה טכנית/פרקטית לא נשמע שהדלתות סגורות לגמרי

אלא שאולי צריך קצת יותר מאמץ לפתוח אותן.

אבל הייתי קודם עובדת על השלמה, ושחרור...

 

וממקום אישי, 

התחתנתי קצת מאוחר, בטח לא מוקדם כמו שאת ציינת

וכן, זה בהחלט שונה שמגיעים יותר מוכנים או שלמים למציאות הזאת.

אבל מצד שני, ה' גם יכל לסובב דברים אחרת,

שהייתי מתחתנת מוקדם בהרבה יותר

ובטח הכל היה נראה אחרת.

אבל ככה ה' רצה. 

ואני מאמינה שבסופו של דבר ככה ה' רצה גם לגבייך,

ובטוח יש שם המון טוב לגלות.

מאחלת לך את זה.

 

בהצלחה רבה 

 

גם אניoo

התחרטתי שהקשבתי להפסיק מניעה (אחרי ילד ראשון) וגם שלא מנעתי אחרי החתונה, ככה ששנתיים אחרי החתונה הייתי עם 2 תינוקות.


במשך שנים (!) הייתי בחרטה עמוקה ובקושי ענק, עם השנים הקושי התרחק והפך לטראומת אמהות צעירה וצפופה מדי. גם היום אחרי כמעט 20 שנה, זה נשאר איתי.


כן, יש כזה דבר להתחרט על תזמון הבאת ילדים והמחיר גבוה מאד.

אותי זה לימד להקשיב רק לעצמי תמיד.

מסכימה איתךברכתהודיה
ביהדות בשלות לנישואין היא אותה בשלות להורות112233445566

ואין הפרדה ביניהן.

כמובן אפשר לשאול רבנים במקרים ספציפים וכו, אבל התרבות הזו היא תרבות מערבית שמפרידה את זה.

חתונה, הקמת בית, כוללת בתוכה הבאת ילדים לעולם.

הכל עניין של הסתכלות.

אני עשית תואר יחסית תובעני תוך כדי חתונה והבאת 3 ילדים ברוך ה.

(ריווח בין לידות כמובן שהייתי יכולה הלכתית הרבה יותר)


 

אני שומעת הרבה קולות בעולם כמוך

ואפילו פחות ממך שכביכול לא היו מודעים לאפשרות למנוע, לא הלכו לבקש, ומאשימים את הדוסים על הזרם הזה וכו וכו וכו.


 

לדעתי מקום קורבני הוא מקום לא נכון בכל תחום.

גם על מדריכת כלות גרועה, גם על חינוך גרוע בתיכון וכו.

זה וויכוח קבוע שלי עם כל מיני חברות בכללי על חתונה מוקדמת, חתונה תוך כדי צבא, חתונה עם אברך וכו.


 

תנסי לבחור היום בחירות שישמחו אותך.

לכי ללמוד מה שאת אוהבת

תרשמי לחוגים שאת אוהבת

תעשי בבית שלך עם הילדים שלך דברים שמשחים אותך


 

אל תהיי במקום מאשים כל החיים ובסופו של דבר מקום שלא נהנה.

תשמחי

תעופי.


 

 

 

אבל את מסכימה שיש מקרים שזה לא ככה?ברכתהודיה

תדמייני זוג בן 18 שהכיר בטרמפ התארסו רוצים להתחתן (כי הרי בציבור הדתי אין כזה דבר לגעת או זוגיות ארוכת טווח בלי נישואים)

והם לא רוצים ילד כרגע

מאז המקרה שלי שמעתי כל-כך הרבה מקרים כאלה

אפילו יצא לי ללכת לבעלי לכנס של הרב אוסטרוף שאמר בכנס שכמות המקרים האלה שהוא פוגש רבים מאוד -והוא אמר שאפילו זוג חילוני שמתחתן בדרכ לא מביאים ילדים ישר אלא רק אחרי חצי שנה או שנה

והוא קרא לשנות את השיח משיח של חובה להביא ילדים לשיח שכולל מקום לרצון של הזוג

אמר שעדיף למנוע אפילו שנה אבל שהילד יוולד בזמן שההורים מוכנים לכך

אני חושבת שזה בסדר לא לרצות מיד ילדיםיעל מהדרום

לק"י


אבל כן שזה יהיה בראש, שחלק מנישואים זה ילדים בדרך כלל (לפחות בציבור הדתי).

וגם אם מונעים, לקחת בחשבון שיש אחוז קטן שהמניעה לא תעבוד.


ולא להתחתן בגיל שבו לא מסוגלים לגדל ילדים.

אני לא חושבת שיש כמעט זוגות שאין להם ילדיםהמקורית

בראש כשהם מתחתנים

העיתוי הוא העניין

ובאמת ראיתי שדנים שאלה אם עדיף להתחתן צעירים ולמנוע תקופה עד שמרגישים בשלות, או לא להתחתן. לא יצא לי להיתקל במקרה שכתוב בו לא להתחתן. אבל מן הסתם לא ראיתי הכל ואני מקווה שאין באמת מקרים כאלה. למרות שזה מה שהפותחת רשמה😑

ובכל זאת הסיבה היא גם משמעותית למיטב הבנתי ונלקחת בחשבון.

אבל עדיין, בהתחשב בעבר, שהבאת ילדים הייתה חלק מובנה מהחתונה ולא היו חושבים אם כן או לא, היום זה אחרת אצל חלק מהזוגות. ובמגזר הלא דתי דווקא, הרבה זוגות יכולים לחיות יחד שנים ללא חתונה, ודווקא כשרוצים ילדים - מתחתנים

 

אבל במגזר הדתיברכתהודיה

אי אפשר לחיות חיי זוגיות ללא חתונה במגזר הדתי

וכך נוצר מצב

שמתחתנים ונכנסים להריון למרות שלא מוכנים לגדל ילדים

וכן,לנו ולעוד כמה זוגות שמכירים אמרו או לא להתחתן ולהפרד או להכנס להריון

 

אני לא פוסקת ולא מבינה112233445566

אבל יכול להיות אז שהם צריכים להפרד ולחזור כשהם בשלים לנישואין= בשלים להקים בית, לחיות חיים זוגיים ולגדל ילדים.


כמובן שיש יוצאי דופן ורבנים יפסיקו מה שנכון וכו.. לא נכנסת לפסיקה.

ברעיון, אם ברור לנו שזה לא נפרד, שהחתונה כוללת הבאת ילדים לעולם, שבשלות לחתונה כוללת בשלות לגידול ילדים, כי זה אחד, היחס יהיה שונה.

אני חושבת שזה רעיון קצת הזוי, במחילההמקורית

בני זוג צריכים להיפרד בגלל שלא יכולים למנוע חצי שנה- שנה? אבל כן רוצים להקים משפחה?

ומי שרוצה למנוע מזמן שהביאה ילד אחד ולנצח צריכה להתגרש..?

יש שיקולים הלכתיים כבדיים למה כן לאשר חתונה במצב כזה

להפרד ולחזור? זה נשמע לך הגיוני?ברכתהודיה

נניח שבחור ובחורה נפרדו , רוצים לחזור אחרי שהיו מוכנים להביא ילדים

יש שתי תרחישים:

א-נשארים בקשר. מתישהו לא עומדים בזה ונופלים בשמירת נגיעה

ב- אחד מהם ילך לבן זוג אחר 

ג-תרחיש שמכירה לפחות 5 זוגות כאלה-או שלא מקשיבים לרב ומרגישים שההלכה לא קשובה להם ואז גם בחלק מהמקרים היחס לדת מתרופף

מכירה מישהי שיצאה בשאלה רק בגלל הנושא של מניעת הריון.

רב לא התיר להם למנוע הריון ואמר תחכו עם החתונה .. הם לא עמדו בזה והיום ? משפחה חילונית לגמרי

אז מה את מנסה להגיד?לב אוהב

שנאלץ את הרב או את ההלכה או את ה' לכופף את ההלכה לפי איך שמסתדר לנו?

לאיים עליהם "תקשיבו אם לא תבינו אותנו אנחנו נצא מהדרך הזאת"

אוקי...

אז יש כאלו שחזרו בשאלה. עם כל הצער והכאב בעיניי זה היה רק טריגר לחזרה בשאלה.

לא חוזרים בשאלה רק בגלל חוסר מענה הלכתי אחד. זה כנראה יושב על עוד הרבה דברים.


 

וגם לגבי דיכאון. אם חלילה הייתי יודעת על עצמי שאני עד כדי כך לא מוכנה להביא ילדים לעולם ואין לי שום היתר הלכתי למנוע להרבה זמן, אבל אני רוצה להשאר נאמנה לה' ולהלכה. אז כן אני לא אתחתן!!....אני אחכה כמה שאני צריכה

כן חתונה זה לא רק סיפור אהבה רומנטי ומרגש. זה התחייבות לכל דבר ועניין.

ואם צריך להפרד בגלל זה אז ניפרד.

לא יודעת הגישה שלי די ריאלית בעניין הזה.

ואני לא חושבת שאין מודעות.

כל בר דעת מבין שאם אתה מתחתן סביר להניח שאתה יכול להביא גם ילדים.

וכל אדם אמור לקחת אחריות על הדבר הזה ולהבין אם זה מתאים לו או לא...

זה הכל.

ויש עוד הרבה סיבות שאנשים בחרו להפרד ולא להתחתן למרות האהבה הגדולה והרצון, אז זה פשוט סיבה נוספת.... 

יש לי הרגשה שאת לא ממש מכירה אתמקרמה

עולם הרווקות

להפרד ולחזור לכשירצו יחדים- זה בסבירות גבוהה מאוד לוותר על הקשר

הסיכוי שיחזרו - נמוך מאוד

אני לא חושבת שאני לא מכירה את עןלם הרווקות112233445566

ואגב אני מאד בעד נישואין מוקדמים.


מה תגידי על בני זוג שהכירו אבל ורוצים להתחתן רק שהבעל מפחד מחויבות כלכלית ולכן מתכננים שההורים יכלכלו אותם בשנים הראשונות?


או זוג שהכירו ורוצים להתחתן אבל האישה לא רוצה לקיים יחסים?


אין לי עוד רעיונות לדוגמאות של דברים שמבחינתנו הם בייסיק.

הייתי עונה להם שיפרדו ויחזרו אם וכאשר למרות הסיכון שזה לא יקרה.

כי הם לא בשלים כרגע.

עם כל הרצון הטוב.


ואני מדברת באופן כללי.

לא על שום מקרה ספציפי כזה או אחר. שכמובן שכל אחד יעשה מה שטוב לו ומתיישב לו באמונה. והגיוני מאד שיש יוצאי דופן וכו


אבל כחברה צריך לומר את האידיאל בלי להתנצל.

חלק מהבעיה היא הריון בתחילת הנישואיןמיקי מאוס

הכוונה מבחינת אותן נשים. אני לא חוויתי את זה  כבעיה אבל גם ההריון שלי ב"ה היה קליל.

עוד לא מכירים מספיק אחד את השני (כי בתוך אותו סל אידאלים גם כלול לא למשוך את בקשר יותר מדי כמובן)

בכלל לא מכירים יותר מדי את המין השני או איך זה לחיות בזוגיות (אותו סל כנ"ל)


אז להתחיל את החוויה הזוגית עם אישה שהיא שבר כלי במקרים מסוימים זה ממש לא פשוט .


אני לא חושבת שהיהדות היא זו שעושה את הקישור הזה. זה דיון מודרני לגמרי.

בעבר בכלל לא היתה מציאות של מניעת הריון אצל האישה בדרך הפיכה ובריאה ופשוטה


אני כמובן חושבת שזה דבר נכון להתחתן ולהביא ילדים לא היתה לי שום התלבטות בנושא

אבל ברור לי שגם זוגות שהחוויה שלהם היא אחרת זה לא בהכרח כי הם פחות מחוברים לערכים או ליהדות  זה גם חוויה לגיטימית ולמרות שיש כן קצת סוגיה הלכתית בנושא הזה יש לא מעט פסיקות שמקבלים את החוויה הזו ומכווינים למנוע בתחילת הנישואים אם זה המצב וממש לא להפרד בגלל זה

תודהברכתהודיה

מסכימה שזה דיון מודרני

אבל יש מקום לדיון הזה

זה בהחלט אתגר גדול הריון בתחילת הנישואים112233445566

וגם אני חוויתי אותו.

אם זוג פוסק ככה שטוב למנוע מעולה שיעשו מה שהרבנים פוסקים להם.

יכול להיות גם שבמקרים שונים וכו.

אבל לא צריך להפוך לאידיאולוגיה.112233445566
צריך לדעת מה הכיוון ההלכתי והרעיוני שה מכוון אותנו.
מסכימה איתך לגבי הגישה של היהדות. חייבת לומררחלי:)

שעיקר הבעיה היא החינוך.

ערבבו לנו חזק חזק את החינוך היהודי על עולם ערכיו עם מערכת חינוך ולימודים גויים.

מיקס גרוע.

אם אישה גדלה בעולם שמרכז החיים זה ההצלחה המקצועית, וגם הערך שלך נגזר משם, ברור שבשנים הכי קריטיות שלה לא יהיה לה פנאי נפשי לגיבוש עצמיות ולהטמעה של הערכי יסוד האמיתיים של היהדות (תורת השם מותאמת מאודדד לטבע של האדם האיש או האישה אבל אי אפשר לחוות אתזה כשמערבבים ופוסחים על שתי הסעיפים ). הבעיות שהפותחת מעלה לגיטימיות לחלוטין למערכת חינוך שגויה, היום רוב הנשים לא מגיעות לנישואין עם מערכת כלים בשלה לזוגיות והורות.

לא אומרת אתזה כדי לייאש אני פשוט חושבת שכאימהות שאחראיות על דור העתיד אנחנו אלה שצריכות לשים את הפוקוס ולהכין את הבנות והבנים למערכות יחסים הכי קריטיות בחיים של בנאדם זוגיות הורות ואלוקים. כל שאר הברכה בחיים בעיסוק הגשמי מושפע מזה.

כי כשאישה מחוברת לעצמה, לטבע שלה, שמחה, מרגישה את השלימות שלה, מה יעצור אותה להשיג הכלל בעולם החיצוני? תעודה, תואר, כל מה שהאור הפנימי שלה רוצה להאיר.

 

 

 

זה ככ ככ יסודי ושורשי וככל שמעמיקים בהבנת התורה שהיא חכמתו של הבורא מבינים כמה היא לחלוטין מחוברת איתנו. 

מערכת החינוך היהודית אומרת שאתה שלם ויש לך שליחות בעולם והשליחות שלך מתחילה מבפנים החוצה- מהמעגל הקרוב למעגל הרחוק. 

 

המערכת הלא יהודית אומרת- ככל שתצליח ככה תהיה קיים ומוגשם. והנוכחות שלך מתהווה מבחוץ לבפנים, קודם קריירה אח''כ בית זוגיות ילדים מעגל החיים, המרכז הוא אתה החסר. 

לא קראתי את כל התגובות...תמיכה להנקה
עבר עריכה על ידי תמיכה להנקה בתאריך ו' בניסן תשפ"ד 21:27

לא יודעת מה המקצוע שרצית אבל רק רציתי לומר-


 

אני לומדת רפואה

התחלתי יחד עם הלידה של הבת הבכורה, ילדתי עוד אחת במהלך התואר

(מקווה אפילו להספיק עוד אחד בלימודים כי זה השלב הקל יחסית)

חוץ ממני מכירה כמה שהתחילו עם ילדים, שילדו תוך כדי.

אם יש לך חלום למשהו, אז רק רציתי לומר פה שזה אפשרי ..


 

ואם יש לך עוד שאלות מוזמנת בפרטי

וואו , ואיך עשית פסיכומטרי עם ילדים?ברכתהודיה
את הפסיכומטרי עשיתי בלי ילדיםתמיכה להנקה

התחלתי את הלימודים שבוע אחרי שהגדולה נולדה, אז את כל תהליך הקבלה והפסיכומטרי לא הייתי עם ילדים.

אבל דווקא הפסיכומטרי שקיבלתי בו הכי הרבה זה האחד שהייתי בתחילת הריון עם הגדולה והיה לי קשוח הלמידה.

אבל מהניסיון הקטן שלי של הלימודים הרבה מסתכם בתכנון זמן נכון, ניצול זמן מקסימלי, והרבה תמיכה

ומה תעשי ההתמחות?ברכתהודיה
אני מודה שאני חוששת מהשלב הזהתמיכה להנקה

כרגע הכיוון הוא לגור קרוב להורים שלי, ושילוב של תמיכה גדולה מהם ומבעלי.

מעסיק אותי מאוד בחירת ההתמחות מבחינת התמחות שגם מספקת לי עניין לסיפוק אבל גם משתלבת בצורה סבירה עם המשפחה..

עוד לא יודעת איך נעשה את זה בדיוק, אבל נמצא את האימונים הנכונים כדי לעשות זאת

קראתי את רוב השרשור... יקרה שאת!חגהבגה

האם את נמצאת במצב של הקשבה וקבךה, או רק במצב של "להאיר" את עיני הציבור?

אם את במצב של להאיר, אל תמשיכי לקרוא, ואני מתייחסת לכל מישהי אחרת שקוראת את זה...

דבר ראשון חיבוק ענק על עניין הדיכאון!

זה נשמע קשה ומתסכל מאוד....

בגלל שהתייחסתי לעניין הדיכאון אתחיל ממנו.

לא חוויתי דיכאון קליני מוגדר אבל כן תנודות נפשיות, בכל זאת כולנו בסוף נמצאים על הסקאלה.

הריון ולידה, הם 'גורמי סיכון' לדיכאון, בלי קשר לנתונים. גם נשים שרצו מאוד וחיכו להריון ולילד מוצאות את עצמן נתונות במצבים קשים, וקשים מאוד.

אבל יש סך נתונים, ויש שלב שה'דיכאון' מושפע ונשלט, מה הכוונה? יש מקום לבחירה על המחשבה והתחושה וסוג של אימון מחשבתי.

זו סוגיה מאוד כבדה כי אנחנו מדברים על דבר גדול, ילדים, זה עוד נשמות וזה טייטל שמחייב לכל החיים, בלי דרך חזרה,

ז"א תואר שהתחלנו ללמוד, מקום מגורים ולעתים אף בן זוג, הכל אפשר לשנות.

ילד, זה לכל החיים. וזה מרגיש כאילו זה כובל אותנו, וזה באמת כך בחלק מהמובנים.

מצד שני, אנחנו בתור ציבור ששומר תורה ומצוות וחשוב ומקשיב לדבר השם, נכנסים לפלונטר בעניין השאלה ההלכתית.

כי יש לנו תחושות, ומחשבות, ורצונות משלנו, אבל אנחנו כן רוצים לעשות הישר והטוב אז הולכים לשאול.

כמה נקודות.

1. חיי נישואין=חיי משפחה וילדים, נקודה. תסובבי את זה איך שאת רוצה, זה ככה.

היום יש בעיה גדולה מאוד כי זוגות מכירים, מתאהבים וכאיחו אין ברירה. עומדים בפני בחירה של, או ליפול בנגיעה או להרים משפחה ממקום מאולץ.

אז לא, זה לא מספיק מדובר בבתי ספר ותיכונים, חתונה שווה משפחה!

כל כך הרבה פעמים מתחתנים ולא מצליחים להביא ילדים, זה לא משהו בשליטתנו!

כך זה היה בעם ישראל תמיד תמיד, וזו המהות. אם לא מרגישין בשלים למשפחה, לא מכירים.

ובמקרה הספציפי שלך, מה נעשה התאהבנו בטרמפ, לא עולים לטרמפ עם גבר או לא מדברים או לא נקשרים או ווטאבר. בוודאי שלאחר מעשה, אי אפשר כבר לדבר על זה, אבל לקחת אחריות על המעשים.

להתרחק מזוגיות אם אנחנו לא מוכנים למשפחה.

התאהבנו, אנחנו מבינים את גודל העניין?

לשנות סוויצ' ולהתכונן למשפחה. אם זה מספיק חשוב לנו. הכל זה עניין של שיקול, מה יותר חשוב לי עכשיו, מקצוע ותואר? אז להיפרד, ולשאת באחריות.

מעבר להלכה, שלא יכולה להתכופף בהתאם אלינו, יש רוח ההלכה, מה שעומד מאחורי הפסיקה, וחשוב מאוד לזכור שההלכה היא לא מקבץ חוקים רנדומלי, אם איקס אז וואי.

אני אומרת דברים קשים אבל זו האמת, בעייני.

או, לוותר על שאלת רב מראש. להגיד ,אני מבינה שזו ההלכה, קשה לי איתה וזהו.

יש כאלה שיאמרו ללכת לעשות שאלת רב אצל רב שבדעה שלל, אני מתנגדת לזה בכל תוקף, יכולה להרחיב למרות שכתבתי על זה כמה פעמים.

זה דבר שהציבור הדתי מתמודד איצו מאוד, חיי צעירים לא פשוטים בכלל, המסלול של צבא/חתונה/אברכות/עבודה/ילדים תוך כדי הכל יחד בבום בגיל צעיר. אז או חעשות מה שנח לנו כי נח לנו וזה מה שאנחנו רואים לנכון, או להחליף זוויץ' במחשבה, וזה קשה, מאוד, אבל אפשרי, לכיוון שאנחנו מבינים שנכון גם אם קשה לנו.


2. בחיים, את רוב הדברים לא נבחר. מה הכוונה, רוב הזמן תהיינה סיטואציות שלא רצינו שכך יקרה, שלא בשליטתנו. על מה אפשר לשלוט? על התגובה שלנו וההתנהלות שלנו בתול הסיטואציה.

למשל. לא בחרתי מלחמה. בחרתי מה לעשות כדי לעזור לי, לילדים שלי, למשפחה שלי בזמן המלחמה.

נכנסת לסיטואציה, קודם כל חשוב לומר ברול השם ענק. ילדים זו ברכה, ברכה גדולה מאוד, תמיד.לא מדבר. עת ההתמודדות שלנו מוחו, אלא על הנשמה המיוחדת שהשם בחר בנו להביא לעולם! ובוודאי חשוב לזכור שזו בחירה של הקב"ה, כך זה התרחש וודאי זה רצון השם וזה לטובה גמורה.

אם אני פועלת מההבנה הזאת ושמה בצד את מה שאני חושבת שהכי נכון וטוב, אני מאמנת את המחשבה שלי ללכת בכיוון הזה, אומרת לך מנסיון.


בסופו של דבר הכל עניין של רצון ומוכנות. כמה את מוכנה להקריב בשביל הבחירות שלך. כמעט אין דברים שבמוחלט הם בלתי אפשריים. עש דברים שהם קשים, מורכבים לפעמים לא ריאליים וכן, יש דברים שנצטרך לוותר עליהם. לפעמים לעת עתה ולפעמים לצמיתות, אבל הרוב זה בעל שינוי.

לפעמים אנחנו ננעלים על משהו שזה מה שאנחנו רוצים וזהו.

אבל רגע, ואם היית מחכה שנה להריון, מתחילה ללמוד זה מה שהיה עושה את כל השינוי? זנ הגיד דיל.? בפרספקטיבה של חיים, של זמן, זה לא משנה בכלל.!

ואם את רוצה לסיים לימודים ואז ילדים, אז או, לא להתחתן, או לא לחפש רב שיתיר את זה כי הרוב במוחלט האורתודוכסי לא יתיר, ולהיות שלמה עם זה עם עצמך, שהלכת ללא דעת תורה אלא על דעת מה שאני חושבת שיהיה לי טוב.


עניין אימוו התודעה חשוב ביותר כי אי אפשר לדעת איך היית מתמודדת במציאות אחרת.

למשל, סתם דוגמא, אם היית בוחרת למנוע, מתקדמת בתואר שאת רוצה, אבל אחרי הפסקת המניעה חא מצליחה להרות כמה חודשים ואף שנים.?

זה נפות ואני מכירה נשים שאכלו את עצמן על זה המון, למה מנעתי והכח בגלחי ואם לא הייתי מונעת ואם ואם....

לכל בחירה שלנו יש השלכה.

בגרות זה להבין את זה ולהמודד עם ההשלכה.


לפעמים מה שאנחנו מספרים לעצמנו, אנחנו אוחזים בזה כל כך יזק מחוסר אונים שזה הופך למציאות יותר ממשית ממה שהדבר עצמו באמת,

אתן לך דוגמא,

אני מאוד מאוד מאוד מלאה, ולאחרונה התחלתי לחשוב שאולי יש לי הפרעות אכילה (סיפור ארוך ומורכב עם זה, לא העניין כרגע)

שמתי לב שמאז שהתחלתי לספר לעצמי שאולי זו הפרעת אכילה, דפוסי האכילה שלי הקצינו והתאימו את עצמם להתנהלות של הפרעת אכילה! כאילו אין לי שליטה על זה.

לפעמים זה כך, אבל במקרה שלי פשוט מה שסיפרתי לעצמי זה מה שהתחלתי להאמין לו ולהתקיים  לפיו. צריך כח רצון חזק להתנגד לזה ותמיד לזכור שהבחירה של איך להתמודד עם הסיטואציה אצלנו ולא תמיד על הסיטואציה עצמה.


קוראת ומסכימהברכתהודיה

אכן המסר מהשרשור שלי ומהשרשור של @ורדרדה

גם אם היא תרצה בכך וגם אם לא

שחתונה=חיי משפחה וילדים

חבל שבשיעור חלמיש באולפנא לא מלמדים את זה

בדיוק!!!!חגהבגהאחרונה
בטוחים שכולן מבינות שזה מובן מאליו כשזה בכלל לא!!!
אובדת עצות- חום אחרי ניתוחshiran30005

בת 2.5 רביעי שעבר בבוקר עברה הקטנת שקדים, שקד שלישי וכפתורים. מיום שישי בבוקר היא עם חום. בשישי בערב נבדקה במיון עשינו רק צילום חזה שיצא תקין ושחררו. אמרו שאם עד יום ראשון עדיין יהיה חום לחזור ונעשה בירור יותר. היום היינו שוב במיון כי החום ממשיך התלבטו ובסוף אמרו שאין צורך לבצע בדיקות דם כי זה רק יום 3 לחום , הניתוח נראה בסדר והם לא רואים צורך כרגע. מה גם שהיא שותה "יחסית" בסדר.

החום עדיין ממשיך והיא פתאום מסרבת לקחת אקמול או נורופן גם,נר היא ממש בןכה וגם פולטת את זה החוצה. ככה היא נרדמה


מה עושים במקרה כזה? נתנו לה במיון אופטלגין היום בכוח וכנראה בגלל זה היא לא מוכנה לקחת כלום עכשיו

לא יןדעת מה לעשות איתה, ולמה הרופאים לא עשו בירור כבר?

היא ממש עקשנית לתרופות וזה כל הקושי. היא גם חכמה שלא מוכנה לשתות פטל/מיץ/מים כלום עכשיו.


גם אנטיביוטיקה לא נתנו בטענה שהם לא יודעים מה המקור של החום ולכל דבר יש סוג אחר של אנטיביוטיקה 

אוףףף. מה עם ליצור קשר עם המחלקה של הניתוחאורוש3
לבקש שיעבירו שאלה לרופא?
היינו במיון איפה שעשתה ניתוחshiran30005

הם התייעצו עם אאג

סתם מעצבן ומלחיץ 

ממש, שיעבור מהרראורוש3
נר אקמול או נר נורופן!התייעצות הריון
נר היא מוציאהshiran30005
כנראה לוחצת אחכ חזק וזה יוצא..
איזה מוזרשושנושי

אנחנו עשינו ניתוח שקדים ושקד שלישי - ומראש קיבלנו המלצה לקחת אנטיביוטיקה.

שכנתי לחדר עשתה רק כפתורים ואני זוכרת ממש איך הרופא אמר לה בשחרור - להתחיל להביא אנטיביוטיקה ברגע שמתחיל חום.

איזה קטע שלא קיבלתם המלצה כזאת.

אני ממש מקווה איתך לטוב. 

גם אחותי עשתה שקדים וקיבלה מראשshiran30005

אנטיבייטיקה למקרה שיתחיל חום

אבל פה הם לא מןכנים לתת, רופא ילדים לא לוקח סיכון ושולח למיון, גם מוקד שולח למיון

לדעתי, את חייבת להתעקש על ברור יותר רציני. לא לוותנק-ניק
בעיני זה משהו שצריך לנדנד לרופאים למצוא את מקור הבעיה ולא שהפתרון שלהם זה לתת אופטלגין בכח
אמרו שכנראה נדבקה בלי קשר במשהו ולכןshiran30005

הבירור הוא מהיום ה 5 לחום, היום זה היום ה 3

נכון מוזר? מצד שני היינו בביח גדול תל השומר והם התייעצו עם עוד רופאים

ממה שאני גם יודעת נותנים די בקלות אנטיביוטיקהאורוש3

אחרי ניתוח. לנו נתנו מוקסיפן כשיצא ריח כזה לא טוב מהפה שלו.

גם לה יש ריח נוראי מהפה אבלshiran30005

אמרו שזה תהליך תקין של אחרי ניתוח

כדאי מחר ללכת שוב ולהתעקש על בדיקות או משהו? במידה והחום ממשיך או לחכות לשלישי כבר

הייתי מבקשת מהרופא ילדים שייתן מוקסיפן ושלוםאורוש3אחרונה
יוצאות עם הילדים לנופש?מולהבולה

בעלי ממש לא אוהב את זה....אומר שזה קשוח.אנחנו עם קטנים

ולפני שנתיים יצאנו והילדים היו בחוויה מה זה טובה !!!!!

אשמח לשמוע מכם לאן אתן יוצאות אם כן

לא בתי מלון כי זה סופר יקר

בעבר יצאנו לקמפינגרוני 1234

השנה לקחנו דירת איירביאנד בי

היו גם שנים שנשארנו בבית אבל כל יום יצאנו לאנשהו (מעין, מוזיאון וכו).

זה באמת עבודה קשה עם קטנים אבל אנחנו מאד נהנים בכל זאת.

אנחנו פחות, יותר טיולים של יוםשיפור
זה הרבה עבודה, הרבה כסף, הילדים לא תמיד ישנים טוב מחוץ לבית, יותר נוח לי לחזור בסוף יום מעייף איתם למקום המוכר והידוע.
וואי זה סגנון אישיואני שר

כילדה יצאנו כל שנה ל3 ימים,

שינה בבית ספר שדה בעיקר

והתוכנית היתה מסלולים...

ההורים שלי תמיד אמרו שדווקא כשהיינו קטנים היה יותר קל כי הלכנו יפה וכשגדלנו התחלנו להתלונן  😅


אני היום כאמא פחות אעשה את זה כי מסלולים זה פחות בשבילי ואז אם הילדים לא מתרגלים זה באמת לא הכי מתאים...


עדיין אפשר לחשוב על מקומות לא יקרים מדי (למרות שאולי עכשו זה שלב די מאוחר) - בית ספר שדה, אנא, מקומות אירוח אולי לא במקומות קלאסיים של הצפון שמבוקשים מאוד ולבנות תוכנית באיזור - ים, מעין, מסלול קטן... תלוי מה האופי שלכם.


מניסיון משפחתי בשנים האחרונות (כשיוצאים עם ההורים שלי ואנחנו כבר נשואים עם ילדים אז זה נהיה שבט) - באמת המקומות הפשוטים באיזורים לא מבוקשים מאוד הופכים את המחיר לריאלי יותר - הבית הארחה בהר ברכה, בסוסיא וכאלה... זה לא צפון כמו שמדמיינים קיץ אבל מאפשר.


וגם לצאת לימים בודדים זה פתרון.


אני חושבת שכדאי לעשות תכנון של הקיץ ככה שלכם ולילדים יהיה מול העיניים למה לצפות.

אצלנו היו שנים שכן והיו שנים שלאמתואמת

בעיקרון כל עוד הרכב הכיל את כולנו - יצאנו כמעט כל שנה לצימר. היו פעמים שהיה מוצלח, והיו פעמים שפחות...

אחר כך עשינו הפסקה ארוכה בנופשים העצמיים שלנו (כן הצטרפנו למשפחה שלי לנופש משפחתי מורחב, שלפעמים בכלל היה אצל ההורים שלי בבית), ולפני שנה הרגשנו שהמשפחה האישית שלנו חייבת את זה, ויצאנו שוב לנופש משלנו בצימר. (בחרנו מקום נגיש בתחבורה ציבורית, כדי שנוכל לנסוע וגם להתנייד במהלך הנופש)

היה לנו טוב מאוד, אבל גם מתיש... כך שאני מבינה את בעלך ומבינה גם אותך.

השנה אנחנו חושבים לצאת לקמפינג, גם מבחינת המחיר וגם כדי שלא נצטרך להתארגן על זה מראש יותר מדי. נקווה שיהיה טוב...

אני חושבת שיש בזה משהו שמאוד מאחד משפחתית, לצאת לנופש משותף. מצד שני, אפשר גם ליצור חוויות משפחתיות מאחדות אחרות, שכוללות לינה בבית... (אנחנו למשל כמה פעמים הפכנו את הבית לבית מלון, וזה היה כיף מאוד לילדים ומגבש)

אני רקאורוש3

קמפינג בלי להתארגן יותר מדי?? 🫣😁

סתם הבנתי שהתכוונת ללסגור מראש. אבל זה יצא מבדר. 

נכון, התכוונתי שלא צריך לקבוע את זה מראשמתואמת
מתכננים ללכת למקום חינמי... נצטרך כמובן לקנות כל מיני דברים, אבל אפשר לעשות זאת שבוע מראש.
קמפינג זה טונות התארגנות....אורוש3
טוב שאת מזהירה אותנו🙈מתואמת
בכל אופן, מתכוונים ללכת למקום לא רחוק מאוד מהבית, אז "מקסימום" נוכל לחזור הביתה אם נשכח דברים...
היינו השבת בנופש במושב "רחוב"שוקולד פרה.

בצפון.

אז לא ישנו ברחוב...

ישנו בצימר. היה מאוד מאוד נחמד. הילדים שלו בברכה ביום שישי, ובשבת עצמה היו בג'קוזי בלי להפעיל אותו.

הכל כולל אוכל מוכן עלה לנו- 1350.

הלכנו לבית הכנסת, לגן השעשועים, טיילנו באזור של בננות, יש גם מתחם לצימר עם טניס שולחן, כדורסל, נדנדות.

ברוך ה' שמחנו מאוד

הוא רצה 1100שוקולד פרה.

שזה תשלום יחסית נמוך לשבת, אבל זה כי היינו בצימר הזוגי ופשוט הוספנו מיטה, מזרון ולול.

בסוף שילמנו 1200 כי הוא רצה מזומן והיה לנו רק ביט

יש לך מספר?יערת דבש
דוד אוחנהשוקולד פרה.
0584464698
לאDoughnut
עם ילדים מעדיפה לצאת לטיולים של יום ולחזור בלילה להתארגן בבית בנוחות שלנו. אולי כשיגדלו...
כן לוקחים דירה בצפוןאמאשוני

עולה 3500-4000 ל3 לילות, אפילו פחות. סוגרים כבר בחורף, מחפשים המלצות בבוקינג.

3 חדרי שינה פחוס סלון פלוס מטבח פחוס שני חדרי רחמה לפחות. אנחנו צריכים 6 מיטות אבל תמיד היה יותר.

עד היום הדירות היו ממש טובות (בסטדרטים שלנו)

מטיילים באתרי שמורות הטבע, אוכלים בעיר, עושים קניות בסופר גדול באיזור (רמי לוי וכאלה)

מביאים מהבית כלים לבשל.

שווה לקחת דירה עם מכונת כביסה, מאוד נוח שאפשר לכבס מגבות ובגדי ים ובגדים שהילדים אוהבים לטיולים. מחליפים הרבה בטיולים האלו,

כי אנחנו אוהבים להיכנס לנחלים, מעיינות, הכינרת וכו' וגם טיולעם יבשים מלכלכים.

תבדקו קירבה לבתי כנסת.

שני רכבים.

כתבו אותי ואת בעלי בעצם 🙂מולהבולה

חלק כתבו שלא מעדיפים לישון בבית בסוף יום-בעלי

וחלק כתבו שכן לוקחים צימר ונהנו-מה שאני אומרת


ברור שהכי כיף לישון בסוף בבית

אבל זו החוויה יותר לילדים,הם כל הזמן מתבאסים שכל החברים יוצאים

בחופש לכמה ימים ואנחנו כמעט ולא...,

ברור לי שלא כולם יוצאים,זה יקר וקשוח לכולם


השאלה אם טיולים יומיים לא יוצא כבר יותר יקר מכמה לילות בצימר...כי החופש ארוך 🤦

אז תעשו שנה-שנהרוני 1234
או נופש עם לינה בחוץ רק פעם בשלוש שנים. ככה זה מאזן את הצורך בחוויות עם ההוצאה הכספית הגדולה וה"התשה" להורים.
לדעתי לינה בבית זה לא בר השוואהאמאשוני

זו חוויה אחרת. כשיש רק קטנטנים וזו המון עבודה להיות מחוץ לבית, באמת עדיף טיולים יומיים.

כשהילדים גדלים, בשביל להיפתח ולהתנתק ולהחליף אווירה עדיף לצאת כמה ימים (אם יש אפשרות כלכלית)

טיולים יומיים כשיש גם בנים וגם בנות, גם גדולים וגם קטנים,

זה אומר שרוב הסיכויים שחלק לא יבואו. זה גם שיקול מבחינתי.

נסיעה לצפון הרחוק יותר, אני לא אעשה בנסיעות יומיות..

אבל מה שטוב לכם 🙂

יוצאים כל שנה לפעמיים פעמיים בשנהעדיין טרייה

בשנתיים האחרונות גם התחלנו לצאת לטיול משפחתי בחו"ל (במקום חופשה אחת בארץ. לצערי בארץ צפון היה יחסית בעייתי בתקופה האחרונה).

מבחינתי אני לא אצא בלי הילדים (מקסימום לילה אחד עם בעלי במקום קרוב) אז נופש זה רק כולנו יחד. בתחושה שלי זה מאוד מגבש ונזכרים תמיד בחוויות שהיו לנו יחד. כמובן שזה תלוי תקציב היו תקופות שהיינו הולכים לקמפיינג או מתאימים את החופשה למשהו פשוט יותר תלוי תקציב. בארץ אנחנו הכי נהנים מצימר עדיף עם בריכה פרטית שם אנחנו מתארגנים על על האש/ארוחות בוקר ורוב היום מטיילים בחוץ. מרגיש לי יותר זורם עם ילדים בניגוד למלון (מה גם שחדר במלון מוגבל בדרך כלל להורים +2 ילדים).

אשמח להמלצה לצימר עם בריכהרוני 1234
אפשר גם בפרטי
ממה שאני זוכרתעדיין טרייה

היינו פעם ברוח ברמה ברוכים קלע אלון המקום היה ממש מהמם חיסרון אחד שהבריכה לא מגודרת יש רק אפשרות לנעול את הצימר עצמו (עם ילדים קטנים ולא שוחים יותר בעייתי)


באילת היינו ביאלרנט דירות אפרסמון זה בריכה לאיזה 3-4 דירות אבל למזלנו זה היה אנחנו ועוד משפחה והתחלקנו בשעות על הבריכה.


היינו גם ביאלרנט במגדל עם בריכה


לרוב יותר קל למצוא צימר עם ג'קוזי פרטי בריכות יש בדרך כלל למתחם של 2 צימרים ומעלה זה היינו הרבה פעמים עם עוד משפחה אחת שנסענו יחד. כבר לא זוכרת את השמות של המקומות.

נראה לי שכל הקונספט של ילדים זה קשוחהבוקר יעלה

אבל אין מצב לוותר על נופש, כל שנה בשביל הילדים.

מתיש נכון אבל כ"כ חשוב להם לביחד ושלא ינטרו לך טינה בגיל גדול, לא חשוב איך אני יודעת 😉 

אנחנו יוצאים עם עוד משפחהשומשומ

מתאמים עם האחים (לפעמים ממש מאורגן כולם  לפעמים יותר ספונטני)  ואז כל נושא הילדים פחות קשוח 😉

יש להם חברה ותעסוקה

וגם להורים כיף

בקיצור קונספט מומלץ ממש 

אשמח להמלצות של צימריםמולהבולה

וגם טיולים יומיים אם יש לכן

ממש תודה על התגובות! החכמתן אותי

תצאו לסגנון טיול שמתאים לכם ואתם נהנים ממנו...חילזון 123

מצד שני אני כן חושבת שיש מקום גם לצאת לטייל למשהו שאתם לא מאד נהנים ממנו כדי שלילדים תהיה חוויה של טיול וזמן איתכם.

אז צריך לאזן ולנסוע למשהו שמתאים לכם אבל לא לצפות שזה יהיה נופש של רגל על רגל...


אנחנו אוהבים קמפינג וטיולים בטבע

אם את מחפשת במחיר יותר זול ממחיר בדר'כקנמון

יש בצפת קבוצות וואטצפ של אנשים שמשכירים את הדירה שלהם במחיר יותר זול מצימר.

כמובן התנאים הם לא תנאים של צימר (אין בריכה, אין ג'קוזי) וגם צריך להיות זהירים ליפול על בית נקי (להתבונן היטב בתמונות!)

אבל זה נחמד

ולילדים קטנים החוויה של בית אחר עם משחקים אחרים (במידה שהמארחים מאשרים לשחק בהם) היא חוויה ממש נחמדה.

אם מוצאים בית בעתיקה זה בכלל שווה.

חלק מציעים גם צימרים ממש..

קיצר שווה להכנס לקבוצה כזו ולבדוק אופציות.

אולי למישהי פה יהיה קישור עדכני לקבוצה כזו

כן. אבל זה לא נופשמקרמה

אנחנו יוצאים פעמיים בשנה

כי זה חשוב לנו

זה צבירת חוויות עם הילדים

ואנחנו עובדים קשה מאוד בזמן הזה

וחוזרים עייפים


אבל זה שווה לנו


אוהבים מאוד את אנ"א

אנחנו יוצאים לא בהכרח לנופשאפונה

אבל בעיני הדגש הוא על פניות.

לצאת כולל לינה זה ממש קשוח, לפעמים אנחנו עושים את זה אבל לא כל שנה,

ולפעמים ישנים אצל חמותי או אחים שלנו שזה יותר קל מבחינה לוגיסטית.


יציאות יומיות הרבה יותר קל, זול, ומועיל לנו. זה ממש לא צריך להיות מפוצץ.

זה מעיין שלא מכירים, פארק שווה, בישול בשטח, לפעמים מסלול (לצערי לא לקחנו את הילדים כ"כ למסלולי הליכה, אנחנו צריכים להכיר להם את זה יותר). מזרקות, אתרי עתיקות/מורשת...

פעם ב... אטרקציה בתשלום כמו קיר טיפוס וכאלה.

צריך להיות על זה, להגיע מאורגנים ולדעת לאן הולכים ומה עושים, להצטייד כמו שצריך - בעיקר אוכל אבל גם משחקים לשטח - אפילו ברמת הכדור/מטקות/צלחת מעופפת. אפשר להשקיע יותר עם מחצלת, ערסל, ציליה, ועוד ועוד זה כיף ממש. העיקר הפניות וההנאה שלנו ההורים שאנחנו על זה, במצב רוח טוב, שמחים, פתוחים להתנסות ומשחק.

גם לנו זה קשוח האמתהמקורית

אבל עד עכשיו יצאנו, בעיקר לבתי מלון

לא יוצאים ליותר מלילה גג שניים. ממצים לגמרי מבחינתו

השנה לא קבענו כלום האמת. עדיין.

כן יוצאיםבשורות משמחותאחרונה

ליצור חוויות של טיול פעם-פעמיים בשנה זה השקעה משפחתית חשובה לדעתי גם אם זה מורכב

יוצאים לטיולים של 3 ימים במהלך השבוע/חמשוש

דירת אירוח, צימר, אירוח כפרי מכבד לא להתכלב אבל כן ברמה נורמלית

במקומות שמתאים לילדים להסתובב חופשי ומרחבים שהם יכולים לשחק אז לעניין הזה מלון ממילא לא רלוונטי בעיני

קמפינג אני לא אוהבת אז פחות בקטע, אבל כן עושים להם פעילויות שטח כמו סאג', מדורה, יצירות מהטבע וכד'

 

ריפלוקס סמוי והנקהאן#שרלי

שלום לכולן, אשמח לכמה שאלות

1. תינוקת בת חודש וחצי כנראה עם ריפלוקס סמוי, נותנים תרופה עדיין ללא השפעה מספקת. רציתי לשאול איך מניקים תינוק ככה? היא אוכלת בחוסר נוחות גדול, מתחברת ומתנתקת גם עם הבקבוק, לוקחת שלוק וצורחת.. יוצא שפשוט אני כמעט לא מניקה כי לא פיצחתי את השיטה.. קשה לי לדחוף לה את השד כל פעם לשלוק ושהמאבק הזה קורה בגוף שלי.  ומאוד הייתי רוצה לעבור משאיבות להנקה. (היא יודעת לינוק בסדר, אני נותנת לה עדיין לפעמים לכמה דקות כשהיא רגועה). אשמח מאד לטיפים או אפילו הזדהות, להרגיש נורמלית. נראה לי כאילו כולן סביבי מניקות בסבבה ורק אני מסתבכת..

2. איחור בנטילת סרזט - של שלוש וחצי שעות. לקחתי מיד כשנזכרתי.  את הגלולה הבאה צריך לקחת בשעה הרגילה או בשעה החדשה שנזכרתי?

3. כמה משמעותי שאיבות (או הנקות) בדיוק בזמן כדי למנוע דימומים עם הגלולות?

תודה רבה לכן!!

עונההשם שלי

לגבי 1, אין לי ניסיון. אולי כדאי לנסות להניק בתנוחות שונות, ולמצוא איך הכי נח לה.


2. תמשיכי בשעה הרגילה.


3. לא שמעתי שיש קשר לזמנים הנקה ושאיבה.

אני יודעת שזמן לקחתי הגלולות יכול להשפיע.


לי אישית לא היו כתמים, גם כשלא הקפדתי על השעה. וגם עם הנקות ושאיבות לא דווקא בשעות בלי קשר לזמנים.

אני רק אזדהה בקשר לקושי בהנקה...מתואמת

לי למזלי היו כמה וכמה הנקות מוצלחות לפני כן, אז ידעתי שה"בעיה" לא בי...

אני לא יודעת אם באמת היה לה רפלוקס סמוי או לא (הרופא לא שלל ולא אישר, וגם לא נתן תרופה) - רק יודעת לומר לפי הרופא שצריך להיניק כשהתינוק כמה שיותר בישיבה (לא יודעת איך עושים את זה תכל'ס🙄 אבל אולי תנסי), ואחרי ההאכלה להניח אותו באלכסון (בטרמפולינה זה הכי טוב. הוצאנו מהמחסן את הטרמפולינה שקיבלנו בילד השני ולא באה לידי שימוש, והבת שלי חצי גרה שם...)

עוד דבר שכדאי לבדוק הוא לשון קשורה. לבת שלי הייתה מסתבר לשון קשורה, שאף אחד (מהרופאים בבית החולים ועד לרופא הילדים) לא זיהה רק יועצת הנקה שהגעתי אליה בגיל עשרה חודשים זיהתה את זה...

ואם גם בבקבוק היא מסתבכת - מציעה לנסות את הבקבוק של לנסינו. זה הבקבוק היחיד שהבת שלי הסכימה לקחת.


בהצלחה יקרה! זה באמת קשה ומתסכל❤️

תודה רבה על הנירמולאן#שרלי

לשים בטרמפולינה לישון פשוט?

בסהכ מה שהיא עושה רוב היום זה לאכול ולישון הרי.

ולגבי הבקבוק

חשבתי שזה הגיוני שגם עם הבקבוק לא נעים לה לאכול, כי זה כואב /צורב במידה דומה להנקה, לא? היא אוכלת מהבקבוק ותוך כדי מתחילה להתפתל אז לא חשבתי שזו בעיה עם הבקבוק דווקא כי אנחנו משתמשים בכמה סוגים.. אבל אולי אני טועה?

כרגע תשכיבי אותה לישון (וקודם כדי שתעשה גרפס)מתואמת

בהמשך היא תתחיל גם קצת לשחק שם.

ולא יודעת לומר בקשר לבקבוק, בעצם... יכול להיות שאצלנו היא לא הסתדרה עם בקבוקים אחרים בגלל הלשון הקשורה, וזה לא קשור לרפלוקס שאולי היה לה ואולי לא.

בכל אופן, את יכולה לנסות להאכיל אותה בבקבוק כשהיא שוכבת בטרמפולינה, אני חושבת שזה גם יכול לעזור.

תודה רבהאן#שרלי
ההמלצה היא להניק בתנוחות זקופותאנונימית בהו"ל
נגיד התנוחה הפיזיולוגית

כדאי להתייעץ עם יועצת הנקה ברמה גבוהה, יכולה לעזור למצוא פתרונות 

האמת שהייתי בייעוץ עם מישהי ממש נחשבת וטובהאן#שרלי

אבל לעניין הזה בינתיים לא מצאתי פתרון

כי גם אם אני מניקה בתנוחה זקופה, אם היא לא נינוחה היא פשוט זורקת את הראש אחורה ומקשיתה את הגב וצורחת מרעב וכאב

קיבלת הנחיה מהרופא שרשם את התרופהקופצת רגע

מה לעשות אם זה לא עוזר?

נראה לי שצריך לחזור אליו, לא? 

רק ממליצה לבדוק לשון קשורהצלולה

אצלי זה היה קשור באופן ישיר לריפלוקס. וזה מאוד משפיע על היכולת להתחבר כמו שצריך בהנקה.

צריך לבדוק אצל רופא שמבין בזה, המון רופאי ילדים לא יודעים לזהות לשון קשורה אחורית (אצלי שלושה רופאים אמרו לי שאני טועה, עד שלקחתי לרופאה מומחית וראיתי ישועות).

וואו. שני רופאים בדקו אותהאן#שרלי

וגם יועצת הנקה שנחשבת מאד מקצועית. אבל עכשיו אני דואגת שאולי כן יש לשון קשורה ולא עלו על זה?

מה שם הרופאה אם אפשר לשאול?

יש רופא שמומחה לזה - ד"ר רפאל יודסיןמתואמת

ויועצת ההנקה שבדקה את הבת שלי היא אודליה גור אריה.

שניהם בירושלים, אם נגיש לך.

יש מרפאת לשון קשורה באיכילובאנונימית בהו"ל

תפני אליהם

יעל דובסטר גם נחשבת מעולה

נכון על מי שכתבו לךצלולה

אני מאוד התרשמתי מד''ר יעל דובסטר.

גם ד''ר בוצר אמור להיות מקצועי מאוד בתחום.

באיזה אזור נוח לך?

אזור ירושליםאן#שרלי
אז באמת ד''ר יודסיןצלולהאחרונה
אני חושבת שהוא יודע לזהות. בעיני אין על ד''ר דובסטר (שהיא זאת שזיהתה את הלשון הקשורה האחורית של הקטנה שלי ועשתה התרה יסודית, בהשוואה לחוויה שלי אצל ד''ר יודסין) אבל נראה לי שגם ד''ר יודסין יודע לזהות.
אוסתאופתאפונה

הציל אותנו ככל הנראה מריפלוקס סמוי, אמנם ההנקה הרגיעה אותה אבל היא לא היתה רגועה בשום מצב אחר חוץ מהנקה ו/או מנשא.

ממליצה על יעקב דרמון מירושלים.

בטיפול הראשון כאילו לא קרה כלום, בטיפול השני פשוט קסם, אי אפשר להסביר.

באיזה שבוע סיפרתם על ההריון?אנונימית בהו"ל

מלתבטת כזה מה לעשות..

תלוי למיאיזמרגד1

להורים סיפרנו בהריון הראשון מיד בבדיקה החיובית, בשני אחרי אולטרסאונד עם דופק

אחיות שלי ראו עלי ממש בהתחלה, הרבה לפני שסיפרתי. מצידי הייתי מספרת כנראה בחודש שלישי- רביעי כזה

לחברות בחודש רביעי- חמישי

עונהמולהבולה

להורים סוף שלישי

לאחים חודש חמישי

תחילת רביעישיפור
חח וואיואני שר

מרוב שהייתי בחרדות שזה יגמר לא העזתי לספר

להורים סיפרנו אחרי סקירה ראשונה

ואח"כ לאט לאט לאחים

לחברות קרובות

בעבודה


לא חושבת שיש בזה נכון ולא נכון (חוץ מבעבודה שיש חוק),

אתם צריכים להרגיש בנוח

זהו הייתי כבר בסקירהאנונימית בהו"ל

ואני תוהה מתי לספר


נגיד בעבודה מתחשק לי למשוך עד שבוע 20+

אבל מסביב אני מתלבטת 

למעסיק צריך עד שבוע 20ואני שר

בגדול הייתי מספרת למי שחשוב לי לפני שרואים

כי אז זה כבר מתחיל להיות קצת מביך


החלטות טובות!

שבוע 16 השבוע פרסמתי לכולםהרמה
גם רואים עלי למרות כל המאמץ שלי להסתיר..
תלוימתיכון ועד מעון

בהריון ראשון לאמא שלי ממש ממש בהתחלה, קצת אחרי שגיליתי, ביתר ההריונות קצת יותר מאוחר סביב שבוע 10, לחמותי טיפה אח"כ, ולאחים מתי שהסתדר.

לחברות טובות מתי שהתחשק לי, לרוב מוקדם מאוד, בהתאם לתמיכה שהייתי זקוקה לה. לחברות פחות טובות מתי שראו, לא טרחתי לספר.

בעבודה- ממש מוקדם, הרבה לפני שצריך.

תלוי באיזה הריון..רק טוב=)

ממש השתנה.

לאמא שלי בדרך כלל ספרתי אחרי הדופק או לפני אם הרגשתי ממש לא טוב,  להורים של בעלי בהריון הראשון בשבוע 9 ובשבוע 13 חמותי סיפרה לכולם אז מאז אנחנו מספרים לה רק אחרי סקירה ראשונה

לאמא שלי- אחרי הדופקהשקט הזה

לחמי וחמותי אזור שבוע 10 כזה

לאחים וכו אחרי סקירה ראשונה

ולשאר העולם בדכ נותנת לגלות לבד😅

לאמא שלי מספרת מיד אחרי הבדיקה הביתיתכחלאחרונה

מבחינתי גם שבעלי יספר להורים שלו באותו זמן, לא רואה הבדל בין ההורים

ואכן סיפר להם בערך ככה או ממש כמה ימים אחרי, אבל סתם בלי סיבה מיוחדת לא יצא שסיפר ממש מיד..

לאחים והאחיות מספרים בתחילת חודש חמישי (למרות שהאחיות הקרובות שלי חשדו לפני🤭)

לשאר העולם, נותנת לגלות לבד, ומשוחחת על זה חופשי מחודש חמישי 

אתן מצליחות לשתות מים בתחילת ההריון? ממש מענייןפומלה
אותי
כשלא הצלחתי- שתיתי מים עם תרכיז וכדומהיעל מהדרום
ממשלאשירה_11
בעיקר שתיה מוגזת.. או שלוקים קטנים של מים...ליני(:
תודה לכן!! ממש קשוחפומלה
או מים עם מלא קרח או עם מיץ אחרת לא שותה....דיאן ד.
בקושירק טוב!אחרונה

שתיה מוגזת

תה

מים קרים

קרטיבים

גלידה

במצטבר היה יכול לצאת פחות מ4 כוסות ביום. לפעמים חלק מזה היה יוצא בהקאות..

ממש ממש מחפשת שיעורים טובים בנושא חינוך ילדיםרק טוב=)

בעיקר בנושא כעס על ילדים ואיך להיות איתם יותר סבלניים.

בתקופה האחרונה אנחנו ממש עמוסים ומרגישה שאנחנו במקום לא טוב איתם

ההמלצה הקבועה שלימדברה כעדן.

פודקאסט של אפרת וקסלר.

הכעס מגיע כתוצאה מהשורש.... בהצלחה 

תודה רבה!!רק טוב=)
אני לא מוצאת את הפודקאסט הזה..הילושש

תוכלי לשלוח לי קישור בבקשה?

 

 

מענין אותי גם אז חיפשתיאונמר

זה האתר שלה ארכיון Podcasts - אפרת וקסלר - הורות מגדלת ומובילה

וזה בספוטיפיי https://open.spotify.com/show/3a5OZ3OiuK5kTOQOqgTuyV

לאחרונההילושש

התחברתי לשיעורים של הרבנית מיטל דאודי- ביוטיוב.. 

 

תודה!!רק טוב=)
שיעורים ששמעתי בעבר ואהבתי:מתואמת

של הרבנית חבצלת סולטין ושל הרבנית דינה ראפ.

לא זוכרת אם יש שם התייחסות ספציפית לנושא הכעס...

הרבנית חבצלת מעולה, שמעתי את כל הסדרה..רק טוב=)
הרבנית דינה לא יצא לי, נבדוק.. תודה רבה!
יכולה לשרשר לי את הסדרה? רק אם לא קשה לךנפש חיה.
תודה מראש
אני ממליצה ללמוד על ויסות רגשיאפונהאחרונה

הרי הסיפור הוא לא הילדים ומה שהם עושים אלא היכולת שלנו לנהל את האנרגיות הרגשיות שלנו.

סליחה שאני לא מציעה מקור מידע ספציפי, אוכל לחפש לך בהמשך, אולי מחר, אבל אצטרך תזכורת.

הרגשה אחרי הפלהכמהה ליותר

מאוד התלבטתי אם לשאול ואיך לשאול, אבל ממש בוער בי.

אני רואה פה בפורום, וגם מסביבי, שהפלה היא אירוע מאוד קשה לאישה, שזה דבר שממש מרסק נפשית, שנשים בוכות אחר כך הרבה, במשך תקופה לא מפסיקות לחשוב על האובדן, ושזה ממש קשה להם.

כמו ששיתפתי, ביום ראשון האחרון גילינו שאין דופק, וביום חמישי החרון עברתי גרידה. שבוע 13+3.

כמובן שהיה לי ממש הלם וקשה כהודיעו שאין דופק, אבל לא פרציתי בבכי או משהו כזה , וגם בהמשך חוותי את זה בצורה די קלילה.
וזה לא שלא חיכיתי להריון, חיכיתי מאוד, התרגשתי מאוד, כשראיתי דופק פעם ראשונה, ממש בכיתי. דיברתי אל העובר, תיכננתי כבר שמות אם זה יהיה בן ואם זה יהיה בת, קניתי עגלה חדשה, הייתי ממש בהתרגשות סביב זה.
אבל מרגע שנודע לי שאין דופק, לא נשברתי ולא התרסקתי בשום צורה. בכיתי טיפה, אבל בעיקר הרגשתי אדישות, הרגשתי סוג של תחושה של "הייתי בטוחה שזה יקרה לי, לא באמת מגיע לי עוד תינוק".
אני מרגישה מצויין מבחינה נפשית, אני מרגישה שמחה, אני מאושרת שזכיתי שיש לי כבר שני ילדים. אני ממש מרגישה ומשדרת אושר.

אני לא מבינה אם משהו דפוק בי שאני לא מקבלת את זה כל כך קשה.
אני מרגישה שהמשפחה והחברות שלי, מקבלות את הידיעה הזאת על זה שאני כבר לא בהריון, בצורה הרבה יותר קשה ממני.
כשהודענו לחמי וחמותי, חמי ממש בכה, בדמעות. כאב לי הלב הלב בשבילו, לא הבנתי איך הוא מקבלת את זה יותר קשה ממני.

בעלי לא אומר לי כלום, אבל מתחת לפני השטח, אני מרגישה כאילו הוא מצפה ממני להגיב אחרת ממה שאני מגיבה.
הוא לא מבין למה אני כל כך שמחה, למה כל מי ששואל אותי איך אני מרגישה, אני אומרת לו שהכל בסדר, שאני מרגישה מעולה.

היום החלטתי לחזור לעבוד, אני בסך הכל עובדת מהבית בעבודה מחשבית, לקחתי חופש כבר מיום שני האחרון, והרגשתי שזה די והותר, במיוחד שאני מרגישה מצוין, פיזית ונפשית, 
ובעלי די הזדעזע מההחלטה, הוא לא מבין למה אני לא מנצלת את זה שאמרו לי בבית חולים לקחת 3 ימי חופשת מחלה, בהוא ממש משדר לי כאילו אני אוצה לרצות את כולם ואת העבודה על חשבון עצמי, אבל אני ממש לא מרגישה שזה על חשבוני, כי אני באמת מרגישה מצויין.

תודה למי שקראה עד עכשיו, כתבתי ממש הרבה, ומבולגן, ונראה לי שחזרתי על עצמי עשרות פעמים, ואני גם לא ממש יודעת מה אני רוצה ממכם 🤷‍♀️
אולי סתם לשמוע מה אתם חושבות. השיחה עם בעלי הבוקר ממש עירערה אותי, ואני תוהה אם משהו בי באמת לא נורמלי שאני רוצה לחזור לעבוד יומיים אחרי גרידה.

אניoo

לא עברתי הפלה

אבל

הכי נורמלי בעולם להקשיב למה שאת מרגישה ולרצות לחזור לשגרה


אף אחד לא אמור להגיד לך איך את מרגישה

זה הגוף שלך

את עברת את זה

אחרים עברו את זה יותר ממרחק

שלא יתערבו לך

ואם הם כן מתערבים

תבקשי מהם שלא

את נורמלית לגמרידיאן ד.

אין שום ספר הדרכות איך להרגיש אחרי הפלה ולכן כל אחת יכולה להרגיש ולחוש איך שמתאים לה.

 

אני גם לא חושבת שכולן חוות הפלה בצורה כל כך קשה כמו שנראה לך.

פשוט מי שחווה את זה בצורה מאוד קשה אז נוטה יותר לשתף את זה כאן או בחיים האמיתיים.

 

אני ראיתי את אחיות שלי שמאוד קרובות אלי שעברו הפלות בשבועות מוקדמים יחסית

אצל אף אחת זה לא היה טראומטי במיוחד, כן עצוב וכואב אבל נורא מהר חזרו לשגרה.

(רק אחת מהן שעברה הפלה אחרי שחיכתה הרבה שנים להריון אז זה באמת היה ממש ממש כואב ועצוב)

את מדהימהרוני 1234

כנראה יש לך חוסן אישי מאד גבוה וזה מעולה.

תקשיבי ללב שלך ותהי הכי כנה עם עצמך (נראה שדוקא במקרה הזה לרצות אחרים יהיה להיות שבורה "בכח").

לפעמים גם האסימון נופל באיחור והעצב מגיע אחרי כמה שבועות/חודשים וזה גם בסדר, תמשיכי להיות קשובה לעצמך.

אגב, פה בפורום הכי טבעי שהנשים שלקחו את זה יותר קשה יכתבו פה בניגוד לנשים האחרות. מי שלא לקחה את זה קשה פחות תרגיש צורך לשתף ולחפש תמיכה.

אני עברתי הפלהעדינה אבל בשטח
אחרי ציפייה מאוד גדולה טארוכה, ואכן נשברתי מזה ממש. אני מניחה שאם הייתי עוברת הפלה בתקופת פוריות רגילה וללא המתנה, כנראה הייתי עוברת את זה יותר בקלות. כל אחת והסיפור שלה, כל אחת ומבנה הנפש שלה, כל אחת והמצב הרגישי שהיא נמצאת בו לאותה נקודת זמן, אף אחד לא יכול להגיד לאף אחת איך להרגיש בשום מצב. רגש זה רגש. אולי את אופטימית מטבעך, אותי מלאת אמונה, ואולי חזקה, אותי את אחת שנאחזת בדברים הטובים, הכל יכול להיות. ואם את מרגישה טוב, למה להישאר בבית. כל מה שאת מרגישה לגיטימי לגמרי, תרגישי טוב בגוף ובנפש, בשורות טובות תמיד ♥️
נשמע לי ממש תקיןמתיכון ועד מעון

הייתה לי הפלה בעבר, בשלב קצת יותר מוקדם ממה שתיארת. הצטערתי, התבאסתי, ועברתי הלאה. ממש לא חוויתי את זה באופן דרמטי.

ולגבי לקחת חופשת מחלה, תעשי מה שטוב לך! אני יכולה לספר לך שעברתי בעבר הפלה בשלב מאוחר בהריון וקיבלתי חל"ד מלא וניצלתי רק 9 שבועות במקום 15 ומלא אנשים העירו לי שזה טעות, אבל עבורי זה היה הרבה יותר מתאים.

אין נכון או לא נכון, על אחת ומה שמתאים לה, זה לא אומר עליך שום דבר רע!!!

גם אני לא הרגשתי אבל כשעברתי הפלהמתואמת

(היו לי תחושות קשות אחרות, שנבעו מהטראומה שצפה לי מבתי חולים)

אבל העובר הפסיק להתפתח בשלב מוקדם מאוד, וממהתחלה הייתה הרגשה שההיריון לא תקין. והוא גם הגיע קצת בהפתעה, שנה וקצת אחרי הולדת תאומים, ובדיעבד אני שמחה שלא נולד לי אז תינוק, כי זה היה צפוף מדי עם התאומים.

אז לא יודעת מה לומר עלייך, אם התחושות שלך כרגע נורמליות או לא. יכול להיות שהן נובעות מבריאות נפשית - של עיכול והבנה שאם כבר אין, אז אין מה לבכות, כי זה לא יעזור.

אבל יכול להיות גם שזו מעין הדחקה, ולכן אני חושבת שכדאי לך לשים לב לעצמך בהמשך, כי אולי תחושות האבל יצופו פתאום בעוד חודש-חודשיים, ואז תצטרכי לתת להן מקום אף שלכאורה כבר התקדמת הלאה...

בשורות טובות❤️

כאחת שעברה לצערי ארבע הפלות בשבועות כאלהשמיכת פוך

יכולה לומר לך מניסיוני שכנראה את עדיין לא מעכלת.. את עדיין בהדחקה.

באיזה שהוא שלב יפול לך האסימון ותרגישי את הכאב הזה.

יש הרבה טריגרים שיכולים לגרום לך לכאוב... זה יכול להיות לפני המקווה או כשתקבלי מחזור שוב או כשתראי נשים בהריון בשלב שלך.

אל תלחיצי את עצמך עכשיו להתאבל. אבל כשזה יגיע תתני מקום להתאבל ולבכות. אל תדחיקי את זה.

חיבוק גדול ממני❤️❤️❤️

את עדיין קרובה לאירועאמאשוני

יכול להיות שבהמשך תחווי תחושת פספוס או אובדן. תהיי קשובה לעצמך, לעבוד מהבית נשמע מעולה, להיות בחוסר מעש זה גם לא בריא.

אם בהמשך תרגישי שאת צריכה אוורור תתני לעצמך את זה, ולכן חשוב לדעתי להשאיר את התגובה שלך לאירוע לא סופית עדיין, אלא לפעול לפי מה שמרגיש לך נכון באותו זמן.

חיבוק. בעיני יש פער גדול בין התחושה שציינתירושלמית במקור

של "לא מגיע לי תינוק", לתחושות של השלמה או אפילו המונח אושר בו נקטת. תשהי עוד קצת בפער הזה...

(ובלי קשר, רבות חשות מגוון של עוצמות ביחס להרגשות שלהן, בטח סביב הפלה. אישית ההרגשה בהפלה הראשונה שלי היתה של אכזבה קלה, יחד עם ציפיה ותקווה, ובכל הפלה נוספת - היו 3 רצופות - ההרגשה החמירה)

סך הכל נשמע לי ממש הגיוני חוץ מ"לא מגיע לי תינוק"שיפור
על זה נראה לי כדאי להתעכב, שאת כן ראויה. וזה שקרה ככה לא מראה שאת לא ראויה. 
גם אני כמוך. הצטערתי על הפוטנציאל שלא זכהכתבתנו

להגיע למימוש, אבל מצד שני לא בכיתי, לא הרגשתי רגשות אשמה, זה היה נראה לי די טבעי וחלק מחבילת הפוריות של העידן הזה.

השתדלתי לשמור על מנוחה בהתאם לכוחות שלי בימים שאחרי, אבל לא נמנעתי נגיד מארוע משפחתי שהיה למחרת הגרידה. לא רקדתי כמובן.

גם לא היו רגשות שליליים שהופיעו מאוחר יותר, אבל תהיי קשובה לעצמך ואם את רואה שכן מגיעות תחושות יותר של דאון, לא להתנגד להן. תני מקום, תשהי בהן כמה שהן מבקשות ממך כדי שיעלמו ברגע הנכון ולא ימשיכו לזמזם כשאנחנו לפעמים בהתנגדות לחוויה כלשהי. תרגישי טוב, ובעיקר תרגישי טוב עם עצמך בכל תחושה שעולה לך, את ממש נורמלית.

זה בסדר גמור, כל אחת חווה את זה אחרתמחיאחרונה
הדבר היחיד שבלט לי זו המחשבה שלא מגיע לי תינוק. מה? למה?
אשמח לרעיונות איזה מאכלים לתת לתינוקתבכינוי אחר

בת 8 חודשים,

היא אוהבת ביצה,

נתתי לה גם לטעום דג סלמון

וגם בטטה ותפו"א ממרק קוסקוס.

אני רוצה שתהיה לה ארוחה אחת קבועה ביום.

מה אפשר להוסיף לביצה שיתאים לארוחת בוקר?

כרגע אסור לה מוצרי חלב.

תודה 🙏

קוואקר.מוריה
סתכלי באתר 'המתכוניה'רק טוב!

אתר מתכונים לתינוקות. אפשר לחפש לפי גיל, מרקם, רגישויות וכו.

מפעילה אותו תזונאית תינוקות וילדים. 

תודה, האמת שהסתכלתיבכינוי אחר
ולא מצאתי לגיל שלה, אם יש לך אפשרות לצלם מסך אשמח. תודה 
את רוצה דווקא לארוחת בוקר?מישהי מאיפשהו

אני התחלתי עם מרק טחון (ירקות ועוף והודו)

ואחכ גם מנה של פירות טחונים

אבוקדו/ תפואהמקורית
אבוקדו, טחינה, חביתה עם קצת מיץ של עגבניהראשונית

בננה מעוכה

אם היא אוכלת סלמון אז אולי טונה מתאים


להחליף ממש ארוחהמדברה כעדן.

זה לפי התגובה שלה... שאת רואה שהיא לא צריכה השלמת הנקה/תמ"ל אחרי הארוחה....


טונה

אבוקדו

חביתה/ביצים קשות מעוכות עם מלח ושמן זית

פשטידות

דייסת קוואקר (עם מים, כך אני תמיד עושה)

מרקים

קציצות טונה וקינואה

פירות מעוכים/ טחונים עם טחינה/ חמאת בוטניםיעל מהדרום

לק"י


חתיכות קטנות של לחם עם אבוקדו/ טחינה/ חומוס. עם זה אפשר גם חביתה.

לחם מטוגן

החלק הפנימי של המלפפון מגורד. או לתת לה רצועות מלפפון עם הקליפה, שתכרסם את הפנים שלו. רק לשים לב שהיא לא חותכת חתיכות גדולות.


ירקות מעוכים. אפשר להוסיף עם עוף או קציצות רכות.


אני מועכת הכל במזלג.

תודה לכולן על כל הרעיונות!בכינוי אחר
זה ממש משתנה מילד לילדרק טוב=)

יש לי ילדים שבגיל הזה אכלו רק גרבר, והתינוק הנוכחי למשל כבר אוכל הכל כמעט..

בבוקר- חתיכות לחם קטנטנות טבולות בטחינה וחביתה

צהריים- אורז וקציצות מרוסק גס, קוסקוס ומרק (בגדןל מה שאנחנו אוכלים אא"כ זה לא מתאים עדיין אז משתדלת שיהיה לו מרק טחון)

ערב- משתנה. מרק/ לחם מטוגן/ פנקייק מקמח מלא/ שאריות מא. צהריים/ ביצה קשה מרוסקת עם טחינה/ פשטידה כלשהיא/ אבוקדו

אני מוסיפה אבוקדו לביצהמולהבולהאחרונה
או ביצה עם קוטג'

אולי יעניין אותך