איך מתחזקים באמונה? (מוזכרות הפלות ולידות שקטות)מאמאמיה 3

אני בחורה דתיה, ובגדול- מאמינה שמה שצריך לקרות קורה, והכל לטובה, וה' רוצה רק לטובתנו.

אבל זה מאוד בגדול.

בפועל, נופלת לעצבות ולחץ וחרדות לעתים קרובות.

אחרי לידה שקטה והפלה מאוחרת הגיע הריון שהאמנתי שהוא יהיה תקין, התחזקתי מאז, הבאתי לגוף הרבה זמן להתרפא, קיבלתי קבלות, ומה לא..


אני רק בהתחלה, שבוע 9  , וכבר חוויתי בשבת דימום אדום וטרי בניגוב בשילוב עם לחץ כאילו תכף מתקיימת הפלה (במוצאש בבית חולים אמרו שב"ה הכל תקין ויש דופק, תודה לה' אלפי פעמים)

חזרתי הביתה  לקחתי על עצמי לא לזוז בכלל ורק לאכול, והיה שוב דימום עדין מאוד.

הדימומים האלה לא היו לי בהריונות התקינים עם הילדים, אך היו בהריונות האחרונים שלא צלחו .


איך אני מתרוממת באמונה? איך אני לא נשאבת לעצבות ולחץ לעוד מקרה?

כל מה שהמליצו לי עשיתי, שבשמיים, לא יגידו שלא עשיתי השתדלות..

ומה שנותר לי, בעיקר בשביל הנפש  , זה להתחזק באמונה ולהיות שמחה ולהאמין שבהריון הזה אצא בידיים מלאות , שמחות ובריאות בעזרת ה'.

אבל איך עושים את זה??

חיבוק ענקקקרקאני

בעזרת ה' ההריון יסתיים בבריאות בידיים מלאות!

קשה מאוד!!!

רק תשנני לעצמך כל הזמן שה' אוהב אותך!

זה מה שעוזר לי בזמני קושי-

ה' אתה אוהב אותי. אני יודעת. תודה על כל הטוב. בבקשה תעזור...

לדבר איתו כל הזמן! להגיד לו מה את מרגישה בלי לפחד...

מהממת שאת , תודה, באמת מנסה לפרוק ולדבר איתומאמאמיה 3
חיבוקפייגא

איזו צדיקה את שאת מחפשת להתחזק באמונה ובשמחה!

אני עברתי הרבה הפלות..

רוצה בעדינות לוודא שבנוסף להתחזקות גם עברת בירור רפואי להפלות?

אצלי רק אחרי שקיבלתי תמיכה ועוד כל מיני בה זכיתי לעוד הריונות תקינים

תודה רבה, וכמה בירורים ובדיקות עשיתי, כבר קשה לספומאמאמיה 3

לספור*

זה התחיל בבדיקות לגיטימיות של קרישיות יתר, היסטורוסקופיה, פותולגיה של השיליה וכו..

ברוך ה' הכל היה תקין

וזה המשיך לבדיקות לא קשורות כמו בדיקת אבנים בכליות, בדיקת זאבת, בדיקת פאפ, ויש מצב שעוד  , אבל כבר לא זוכרת.. חח

וגם ברוך ה' היה תקין..


אשמח לשיתוף איזה תמיכה קיבלת שהיתה שליחה להריונות תקינים ברוך ה'?

עונה לךפייגא

גם לי יצא תקין הקרישיות.

הרופאה בכל זאת נתנה לי לקחת אספירין עד בערך שבוע 14 (לא זוכרת במדויק) לדילול דם.

בנוסף, אוטראגסטן עד שבוע 13 נראה לי.

אוףף כמה פעמים ביקשתי מדלל דםמאמאמיה 3
קלקסן, אספרין, משהו.. ולא מאשרים לי בטענה שאני לא צריכה..


לגבי אוטרגסטן הביאו לי מרשם, כמה פעמים ביום לקחת? וסורי על השאלה האישית אבל יש יעילות יותר אם זה נרתיקי מאשר בליעה?

זה לא כזה פשוט לקחת מדללי דםמקרמה

בטח אם לא אובחנת עם קרישות

אפילו להפך...

יכולה לספר לך שלי אחרי 3 הפלות רצופות וקרישיות מאובחנת (פקטור 5) ההמטולוג אמר שלא לקחת מדללים ושרופאי נשים נוטים לחלק מדללים כאילו הם סוכריות

והוא כנראה צדק


 

למדללי דם יכולות להיות השלכות אחאות כמו המטומה... (עכשיו ראיתי בשרשור אחר שהיה לך המטומה... אז זה די מובם למה לא נותנים לך מדלללים)


 

בעזרת השם בידיים מלאות ובבריאות

 

אז האירוני שבמקרה הראשון היתה לי חברה עם המטומהמאמאמיה 3

המטומה   , שתינו היינו באותה מצוקה

לה הביאו קלקסן וברוך ה' זכתה ללדת בשלום בחודש תשעי

ולי לא נתנו והמשיכו להתעקש לא לתת..

ומאז המקרה הראשון התעקשתי לקלקסן כי היתה בי תקווה שזה הסוד וזה מה שאני צריכה כדי לחבוק תינוק/ת בריאה ושלמה בחודש תשעי


אני לא יודעת מה השיקולים שלהם, סתם חוששת שדוחים אותי ובסוף יגלו שזה באמת הפיתרון, ה' יודע מתי

ותודה רבה רבה! אמן!מאמאמיה 3
חיבוקק יקרה הייתי שם, זה נוראיי!shiran30005

גם לי היה הריונות תקינים ואז שרשרת של הפלות ובהריון שזכיתי ללדת לפני שנה ו 4 חודשים אומנם לא היה דימום אבל הייתי בחרדה נוראית. כל כמה דק ללכת לשירותים ולראות אם יש דם או לא, לדמיין שאני מרגישה רטוב למטה , כאבים ומה לא. עשיתי לעצמי מן "השלך על ה'" ממש זרקתי על ה ואמרתי הבאת לי הריון אני לא מסוגלת להתמודד עם הפחד הזה תעזור לי אחרת אשתגע. ב"ה קיבלתי שכל והלכתי לפסיכולוגית מהקופה שממש ממש עזרה לי להתמודד עם הטראומה והפחד, הלכתי גם למשהי בפרטי שעזרה לי. לאט לאט ככל שעברו השבועות הפחד השתחרר.

בהריון אחכ באמת התחיל דימום ואמרתי זהו. הפלה אני מסיימת פה בגרידה ואומרת ביי להריונות הבאים, אני את שלי סיימתי. אבל לא, ה' בחר אחרת ולמרות שהדימומים המשיכו עד שבוע 12 לערך הכל המשיך כתקין , היה לי המטומה. פחדים וחרדות אבל שיחררתי לגמרייי, ממה שלמדתי בטיפול בהריון קודם זה היה לשחרר את הפחד(המון עבודה עצמית) , אצלי בגלל הדת זה היה "השלך על ה" , היה לי קל יותר קצת. וב"ה זכיתי ללדת שוב


יש לי עבר מטורף והסטוריה עשירה לדעתי ומה שהחזיק אותי זה האמונה. בלי זה? לא יודעת איפה הייתי היום.


ודבר נוסף, לקחתי על עצמי לשמוע קו הצניעות וקיבלצי קבלות קצת קשות בשבילי אבל היה שווה לקבל בזכות זה 2 אוצרות כנגד כל הסיכוים

מהממת שאת , ברוך ה' אני גם בחורה מאמינהמאמאמיה 3

ובדיוק כמוך קיבלתי קבלות, וקיבלתי על עצמי לשמוע את קו הישועות

ולקחתי קבלות שידעתי שיהיה לי קשה (כמו חצאית מקסי,  עכשיו אני שמה רק שיכסה את הברך)

את כל הסגולות האפשריות עשיתי כמו 18 הנרות, ולקרוא את כל ספר תהילים בפורים, ובעלי הלך לכל הרבנים הגדולים לבקש ברכה.

וההריון לצערי הסתיים בלידה שקטה .

לא אשקר, אמונה לא היתה לי , כי הקשבתי לבשר ודם, לרופאים, שאמרו שאין סיכוי ושהם רק מחכים שזה ייגמר כי אני בסכנה.

לרגע לא הצלחתי לשחרר ולהגיד שזה ניסיון ורק ה' יחליט אם יש סיכוי או לא..

ואחרי שנגמר, האמונה אפילו ירדה שבעתיים.

ואז הריון נוסף בהפתעה שהתחיל עם בעיות, אבל הפעם הייתי כל כך בטוחה שזה לא ישרוד,  לאור ניסיון קודם, שעבדתי רגיל ואפילו לא עשיתי השתדלות  , ובאמת נגמר בחודש חמישי.

ועכשיו, הריון נוסף, קיויתי שאני יותר מחוזקת כי עברו כמה שנים, קוראת הרבה על אמונה שהכל לטובה והכל זה ניסיונות ..

וכל הזמן משתדלת לדבר עם עצמי ולהאמין למה שאני אומרת, כי אין ברירה   , אחרת אשתגע.

זה מצב לא פשוט בכלל אבל הקשיים האלה נועדו לחזק אותנו רוחנית ומנטלית.

ואני מאוד משתדלת ללכת בגישה הזו של להשליך על ה' ולדעת שזה לא בשליטתי ולהרפות עם הלחץ.

אבל אני כל הזמן מחפשת את ההשתדלות, לעשות עוד משהו , כדי שההשתדלות תהיה 100% ואז אדע שעשיתי הכל מהצד שלי, אבל ההשתדלות אף פעם לא נגמרת

בין אם זה כדורי תמיכה, או כדורי ויטמינים, או מנוחה, או תזונה  או להרים את המצברוח או לקרוא עוד פרקים על הריון תקין    ...


בעזרת ה' שנזכה להתחזק ברוחניות, באמונה, בלי ניסיונות וייסורים🙏

אני חושבת שכן יש מה להתעקשshiran30005

על שמירת הריון. גם אותי סיבנו שמנוחה לא קשור ופעילות לא גורמת להפלות וכל מיני שטויות, בפועל ההריונות האחרונים כן קיבלתי שמירה מההתחלה (למקרה שלי כי ההפלות היו ממש בהתחלה) הרופא הבין אותי וביטוח לאומי אישר. זאת עןבדה שכן עוזר, במיוחד שיש דימום אז מנוחה היא קריטית

זאת דעתי. וכן, גם אם לא נותנים אני בדעה של לקחת מחלה ולשבת בבית עד שיאושר לך.

זה מה שאני עשיתי ובסוף קיבלתי.

נילחמתי כמו לביאה כי אמרתי, זהו אם זה נופל שוב אני את שלי סיימתי ומספיק לי 2 ילדים וב"ה ה' היה בעזרי.

כנל לגבי תמיכה. קיבלתי גם דופסטון 3 ביום וגם זריקות פרוגרסטרון שאמרו לי אין צורך זה לא קשור, התעקשתי וקיבלתי. בפועל? ילדתי בן נסיך נסיך שהוא כל עולמי כי הצבתי לעצמי מה אני צריכה לעשות (תמיכה חזקה אפילו שלא המליצו ושמירה) ואז אם חלילה היה קורה משהו לא היו נקיפות מצפון של אם ואם...

ביקשתי שמירת הריון היום, אמרה שלא יתנומאמאמיה 3אחרונה

כי זו לא עבודה פיזית כמו גננת אלא משהו משרדי שלא בהכרח מסכן אותי או את העובר (שזה תנאי הכרחי שיאשרו שמירת הריון) , וכמו שאמרת- טענה שזה לא בהכרח עוזר ואפילו מנוחה קיצונית זה סכנה.  אבל בכל זאת באה לקראתי ואמרה שאחזור אחרי 30 יום שאהיה במחלה. ותכתוב על טופס של שמירת הריון.


באמת שיצאתי מבולבלת ממנה,

כי בהריון שלא שרד והייתי מאושפזת ממש כפו עלי לא לקום מהמיטה  


רק מחזק כמה הכל זה אי וודאות גדול

יודעת על חברה שעברה לידה שקטה וכמה הפלותבן בא לנו

ורק מאז שהלכה למומחה ונתן לה קלקסן למרות שאין לה קרישיות יתר

+שמירה מלאה

רק אז התחילה להרות הריונות בריאים ב''ה


זה לא אומר כלוםמקרמה

אני המקרה שבדיוק להפך

אחרי 3 הפלות וקרישות מאובחנת קלה

יצאתי בשבוע שעבר מבית חולים בידיים מלאות ולא לקחתי מדללים (עכשיו כן לוקחת קלקסן במשכב לידה)

אז מה זה אומר?


מדעית - אין הוכחה והסבר שמדללים עוזרים במקרה ואין קרישות


אז בסוף זה עניין סטטיסטי

היא מייצגת את הסטטיסטיקה לצד אחד

אני לצד השני

ובתכלס- לא ניתן להסיק מזה שום דבר


לי באופן אישי. אם אני צריכה להקשיב לאיש מקצוע שזו תחום ההתמחות שלו ואומר לי שאין צורך לקחת וזה אולי אף יזיק

לבין איש מקצוע- שתחום ההתמחות שלו נושק לנושא אבל זה עדין לא תחום ההתמחות שלו ואומר- תקחי...אין לי מושג למה ואיך זה יעזור אבל זה לא מזיק...

אני יודעת למי אני בוחרת להקשיב


וואו את ככ צודקת, המטולוגים לא ממהרים לתתshiran30005

בכלל מדללים אם אין סיבה בבדיקות, לעומת רופאי נשים שנותנים בקלות

הייתי תקופה ממושכת מבולבלת לקחת או לא, בסוף החלטתי שכן

אז במקרה שלי המטולוג סירב בתוקף לתת מדללימאמאמיה 3

דם, התחיל להסביר לי שאם יש לי המטומה אז בטוח אין לי בעיה של קרישיות (עד עכשיו לא הבנתי איך זה הגיוני, הרי המטומה זה קריש דם לא?)

והרופא נשים לא היה מוכן להביא לי בלי אישור מהמטולוג, התחילו לדבר בניהם והגיעו להסכמה לא לקחת..


באותה שנה סבתא של בת דודה שלי נפטרה ממנת יתר של דילול דם- ודוקא זה מה שהאיר אותי שאולי זה סימן מה' לא להתעקש על משהו שרופאים אומרים שאני לא צריכה.. כי מסתבר שזה גם מסוכן, ולא ידעתי את זה..


אבל עדיין אובדת עצות, כי בתוך תוכי חושבת מה יתמוך בהריון חוץ ממדללי דם

המטומה זה לא קריש דם, זה דימום ברחםרשרשרש
לכן זה מסתדר עם מה שהוא אמר שמסוכן לך מדללי דם, כי ממילא יש לך עניין שהדם לא נקרש במהירות, והיה כבר דימום רחמי.


אני לא יודעת האם הוא צודק ולא מבינה בזה כלום. רק זה מסתדר עם ההגיון האמירה שלו 

אהה כשאת אומרת את זה זה נשמע מובןמאמאמיה 3
אספירין בעיקרון זאת תרופה שאפשר לקנות אותהפרח חדש

אפילו בלי מרשם.

לי הרופאה המליצה לקחת בלי קשר לשום בדיקה

2 כדורים של אספירין 75 מ"ג ביום עד שבוע 36.

היא אמרה שזה רק יכול להועיל.

והיתה לי המטומה קטנה בתחילת ההריון ועם כל זאת לקחתי את זה.

זאת היתה רופאת הריון בסיכון (ההריון לא היה מוגדר בסיכון אבל לא משנה..הגעתי אליה )

אז לא אומרת לך מה לעשות,

אבל תנסי לברר בקופה על רופא הריון בסיכון ותתיעצי לגבי האספירין

גם לי נתנו אספירין אבל לא עזר להפלותshiran30005

וממש לא מומלץ לקחת בלי יעוץ רפואי, זה מדלל דם ועדיין יש פה הריון

הופתעתי מאוד שראיתי שזה בלי מירשם, מה זה אקמול??

סוג של...מקרמה

אספירין הוא גם משכך כאב ואנטי דלקתי

כך שלפעמים לוקחים אותו כמו אקמול/נורפן וכו

לא יודעת לגבי יעילותפייגא

לי נתנו נרתיקי בפעמים הראשונות (ההריונות הראשונים אחרי ההפלה)

ההריונות המאוחרים יותר בפה

גם נרתיקי וגם בליעה בשניהם ברוך ה' הסתיים בשלום?מאמאמיה 3
כן ברוך ה'פייגא
אני רק זוכרת שהיה לי ממש מוזר לבלוע אותם אחרי בשתי הריונות לקחתי נרתיקי😄
חחחחחחחח בצדק חחחח הצחקת אותי ממשמאמאמיה 3
ותודה על השיתוףף!! וכמה פעמים ביום?
אהההההההה היום בהריון בסיכון הביאו לי אספיריןמאמאמיה 3

אמאלה אין מאושרת ממניי

הביאו לי 100 לקחת, גם אצלך???

שולחת לך חיבוק גדול גדולעץ הלבבות💖

הייתי שם עם הפלות חוזרות והבנה שרק האמונה נותנת כח להרים ראש ולהאמין , ולקוות שהפעם יהיה סוף טוב בידיים מלאות בע"ה.

ממליצה לך לפנות לפרופ קופרמינץ בדחיפות.

הוא מומחה בתחום...

אני גם לוקחת לאורך כל ההריונות קלקסן ובשליש הראשון עוד זריקות שמומחה נוסף המליץ. ב"ה הם היו עבורנו שליחים טובים של הקב"ה.

מתפללת עבורך להריון קל ותקין שיסתיים בעתו ובזמנו בידיים מלאות ובאושר גדול. 

תודה רבה רבה , מעריכה מאוד, ואת השניה שממליצה עליומאמאמיה 3
איפה הוא מקבל?
מקבל בתל אביבעץ הלבבות💖
תודה רבה,🙏🙏🙏מאמאמיה 3
לדעתיאמאשוני

מתחילים מלהאמין בך, בגוף שלך ובנפש שלך.


תאמיני שיש לך רחם חזקה. תגעי בה. תלטפי אותה, תדברי אליה- את חזקה! את מסוגלת! את יכולה!

תפרגני לה על 9 שבועות שבהם היא התמודדה עם המשימה בגבורה עד עתה.

תאמיני שהגוף שלך מסוגל להחזיק את ההריון ולהזין את התינוק כל צורכו.

תאמיני בנפש שלך,

תאמיני שמגיע לך.


אח"כ גם תגיע האמונה בריבונו של עולם ובדרך שבה הוא מנהל את העולם.

עוד משהואמאשוני

אני מבינה מאוד מאיפה מגיע הצורך לתת הסבר לכל מה שקרה לך בעבר.

מבינה למה הראש שלך הולך למקומות של רחם חלשה, דימום= הספד להריון.

זה נועד לשמור על הנפש שלא תתרסק שוב אם ח"ו יקרה משהו.

אבל ב"ה ההריון מתקדם, והגישה הזאת כבר מתחילה להעיק עלייך ולהכניס אותך לחרדות.


לכן לדעתי, זה הזמן לאפשר לך לרצות ולהאמין בתקינות ההריון אבל באמת ועד הסוף הטוב בע"ה.

לקוות, להתפלל, להאמין.

יאו עשית לי צמרמורת 😔 את ממש ממש צודקתמאמאמיה 3

אני תמיד נתקעת על ה2 הריונות שלא צלחו במקום על 2 הריונות שכן צלחו תודה לה'


ואמונה מתחילה כשמפסיקים לחשוב בהגיון, עם השכל.  בלי להגיד "הכי הגיוני שזה לא ישרוד כי ככה בדיוק היה בקודמים שלא שרדו"

ו"הנה שוב דם ושוב כאבי בטן כמו בקודמים שלא שרדו אבל ברור שלא ישרוד גם, כי בהריונות התקינים לא היה את זה"


נגעת בנקודה כל כך רגישה ונכונה, שצריך להפסיק להסתכל על ההגיון, ולהאמין, פשוט להאמין שיהיה בסדר, כי זה מה שירפא אותנו וצריך לחשוב חיובי לא משנה מה אומרים הרופאים או מה מרגישה בגוף  


חייבת להתחזק בזה


תודה על זה!!

והייתי מבקשת ברכה מצדיק גדולרשרשרש
אם עשית את זה אז מצטערת אם דרך על מקום רגיש. אבל יש כוח לצדיקים 
תודה יקרה, אכן הלכתי להרבה מאוד צדיקיםמאמאמיה 3

בשני ההריונות שלא צלחו

אבל באמת הבנתי שכל סגולה שעושים או ברכה שמבקשים- צריך להאמין מכל הלב שזהו , נושעתי, יהיה נס

והיה לי מאוד קשה להאמין כי הייתי עם רופאים, "מנוסים" (אני עושה מרכאות כי הם בשר ודם לא משנה כמה הם מנוסים), שדאגו להוריד לי את התקווה.

הייתי מאושפזת תקופה ארוכה וכל יום, כמה פעמים ביום נכנסו לחדר לבדוק לשלומי, וכל פעם מחדש קיויתי לשמוע מהם צל של תקווה, אבל היו כל כך חסרי רגישות וקרים, היו חייבים לכסות את עצמם שלא אגיד שהם אמרו שיסתדר, אני מבינה, אבל הורידו לי את כל הביטחון שיהיה בסדר, הייתי מוקפת רק בשליליות שלא הצלחתי להאמין למשהו אחר

מותר להיות ריאליםרקאני

וזה לא הולך שסגולה "עובדת" רק אם מאמינים בה...

כן כדאי תמיד להתחזק באמונה בה' יתברך שהוא כל יכול ומסוגל לעשות ניסים.

אבל בסופו של דבר זה לא הולך, אם את לא מאמינה לא ילך לך ואם את מאמינה ילך לך...

לא כך היהדות עובדת...

יכול להיות, אבל אני אישית באמת חושבת שאמונהמאמאמיה 3

חזקה יכולה לשנות את המציאות הכי מורכבת.


 

קרה לי הרבה פעמים שהייתי בטוחה במשהו, אף אחד לא היה יכול להזיז אותי מ"השטות" שלי וזה באמת קרה. בלי הסבר, בלי הגיון, פשוט היתה לי אמונה חזקה שזה יקרה

ותמיד שזה קורה אני מתבאסת על עצמי איך האמונה הזו לא היתה מול הרופאים 

לא יודעת כמה זה משנה את המציאותרקאני

אבל מה שבטוח שזה משנה את ההסתכלות על המציאות.

וזה משמעותי מאוד מאוד לגוף ולנפש...

אבל אין לך מה להתבאס על עצמך.

בסוף אנחנו חיים בעולם של דרך הטבע.

 

ברור לי שהתחזקות באמונה וביטחון זה חשוב בטירוף!

אבל שלא תחשבי שאם היית מאמינה יותר היה קורה אחרת...

זה קרה כי כך גזר הקב"ה ובאמת זה כואב ברמה מטורפת וצריך גם להתחזק כדי לקבל את גזר הדין באהבה...

 

מה שבטוח שכשמתחזקים- לשים דגש על הרעיון שאני מאמינה שהקב"ה כל יכול ולא ח"ו אני מאמינה שהפעולה/ המילים שאמרתי יצילו אותי....

צודקת, זה גם מפיל עלי את האחריות ואז הכאבמאמאמיה 3

גדול יותר..

אז זה קרה כי ה' רצה, לא משנה מה הייתי חושבת או עושה..


תודה על זה💞

חיבוק אהובה!רקאני

בעזרת ה' ההריון הזה יסתיים בידיים מלאות

בבריאות ואושר!

אמן ואמןן תודה רבה רבה!! גם לך❣❣❣מאמאמיה 3
ממליצה מאוד!!אמאל7עה
ללמוד את שכר הביטחון בספר של חובות הלבבות של רבינו בחיי!! הלימוד בספר מוליד ניסים! מרגיע ועוזר להיות בשמחה ובביטחון בהשם! אומרת מניסיון! מאז שהתחלתי ללמוד רואה ניסים
התכוונתי שער** הביטחוןאמאל7עה
באמת התחלתי ללמוד את זה בחודשים האחרונים,מאמאמיה 3

יש קבוצת וואצפ שכל יום לומדים עוד פרק,

מאוד מאוד מחזק באמת💞🙏

וואיתלמים

הלב שלי יוצא אלייך

אמרתי לך שגם לי היו 2 לידות שקטות בגלל המטומה ואז עוד הריון עם המטומה שהצליח ב"ה,

אז קודם כל תדעי שיש תקווה! אני גם לא האמנתי שיכול לצאת הריון תקין אחרי..

וכל הזמן אמרתי לעצמי שה' אוהב אותי, זה הדרך שהוא בחר שאני אעבור אז זה מה שצריך עכשיו. הכל בתוכנית אלוקית ומושגחת.

לא אומרת שזה הפחית לגמרי את החרדה והיו הרבה פעמים שהתפרקתי , אבל זה כן הכניס את השכל למקום הנכון והצליח למשוך קצת את הלב..

וגם בטכני שלקחתי יותר תמיכה מההריונות הקודמים הרגיע אותי יותר שכן יהיה יותר סיכוי..

תודה רבה , באמת🙏 ואת צודקת, זה גם מאוד פסיכולוגימאמאמיה 3

שמרגישים שעכשיו כן יסתדר כי לקחתי תמיכה ולקחתי חומצה ועשית כל מיני דברים שהמליצו לך.


מחר אני בביקור ראשון אצל רופא להריון בסיכון

את יכולה בבקשה אם זה בסדר לשתף אותי איזה תמיכה לקחת שאוכל להתייעץ איתו ולקבל גם מרשם אולי?? 🙏🙏

בתור התחלה הביאו לי במיון מרשם לאוטרגסטן פעם ביום בנרתיק..

אשמח לשמוע על התמיכה שהמליצו לך


וממש ממש תודה!! מעריכה כל כך!

המליצותלמים

לי  לקחת 4 פעמים ביום דופסטון עד הזמן שבו היתה הלידה השקטה (שבוע 25) (בהריונות הקודמים לקחתי 2 ולא החזיק..)

בהצלחה ממש!! בעה שתהיה סיעתא דישמיא ויהיו השליחים לעזור לך❣️

תודה רבה אמן!! 🙏אז אמרו לך לקחת רק עד השבועמאמאמיה 3

שהסכנה חלפה? אחרי שבוע 25 הפסקת לגמרי?

וממש תודה על השיתוףף מעריכה מאוד!!

אובדת עצות- חום אחרי ניתוחshiran30005

בת 2.5 רביעי שעבר בבוקר עברה הקטנת שקדים, שקד שלישי וכפתורים. מיום שישי בבוקר היא עם חום. בשישי בערב נבדקה במיון עשינו רק צילום חזה שיצא תקין ושחררו. אמרו שאם עד יום ראשון עדיין יהיה חום לחזור ונעשה בירור יותר. היום היינו שוב במיון כי החום ממשיך התלבטו ובסוף אמרו שאין צורך לבצע בדיקות דם כי זה רק יום 3 לחום , הניתוח נראה בסדר והם לא רואים צורך כרגע. מה גם שהיא שותה "יחסית" בסדר.

החום עדיין ממשיך והיא פתאום מסרבת לקחת אקמול או נורופן גם,נר היא ממש בןכה וגם פולטת את זה החוצה. ככה היא נרדמה


מה עושים במקרה כזה? נתנו לה במיון אופטלגין היום בכוח וכנראה בגלל זה היא לא מוכנה לקחת כלום עכשיו

לא יןדעת מה לעשות איתה, ולמה הרופאים לא עשו בירור כבר?

היא ממש עקשנית לתרופות וזה כל הקושי. היא גם חכמה שלא מוכנה לשתות פטל/מיץ/מים כלום עכשיו.


גם אנטיביוטיקה לא נתנו בטענה שהם לא יודעים מה המקור של החום ולכל דבר יש סוג אחר של אנטיביוטיקה 

אוףףף. מה עם ליצור קשר עם המחלקה של הניתוחאורוש3
לבקש שיעבירו שאלה לרופא?
היינו במיון איפה שעשתה ניתוחshiran30005

הם התייעצו עם אאג

סתם מעצבן ומלחיץ 

ממש, שיעבור מהרראורוש3
נר אקמול או נר נורופן!התייעצות הריון
נר היא מוציאהshiran30005
כנראה לוחצת אחכ חזק וזה יוצא..
איזה מוזרשושנושי

אנחנו עשינו ניתוח שקדים ושקד שלישי - ומראש קיבלנו המלצה לקחת אנטיביוטיקה.

שכנתי לחדר עשתה רק כפתורים ואני זוכרת ממש איך הרופא אמר לה בשחרור - להתחיל להביא אנטיביוטיקה ברגע שמתחיל חום.

איזה קטע שלא קיבלתם המלצה כזאת.

אני ממש מקווה איתך לטוב. 

גם אחותי עשתה שקדים וקיבלה מראשshiran30005

אנטיבייטיקה למקרה שיתחיל חום

אבל פה הם לא מןכנים לתת, רופא ילדים לא לוקח סיכון ושולח למיון, גם מוקד שולח למיון

לדעתי, את חייבת להתעקש על ברור יותר רציני. לא לוותנק-ניק
בעיני זה משהו שצריך לנדנד לרופאים למצוא את מקור הבעיה ולא שהפתרון שלהם זה לתת אופטלגין בכח
אמרו שכנראה נדבקה בלי קשר במשהו ולכןshiran30005

הבירור הוא מהיום ה 5 לחום, היום זה היום ה 3

נכון מוזר? מצד שני היינו בביח גדול תל השומר והם התייעצו עם עוד רופאים

ממה שאני גם יודעת נותנים די בקלות אנטיביוטיקהאורוש3

אחרי ניתוח. לנו נתנו מוקסיפן כשיצא ריח כזה לא טוב מהפה שלו.

גם לה יש ריח נוראי מהפה אבלshiran30005

אמרו שזה תהליך תקין של אחרי ניתוח

כדאי מחר ללכת שוב ולהתעקש על בדיקות או משהו? במידה והחום ממשיך או לחכות לשלישי כבר

הייתי מבקשת מהרופא ילדים שייתן מוקסיפן ושלוםאורוש3
גם אצלינו היה ריח מזעזע, אבל הנחנו שזה חלקהתייעצות הריוןאחרונה

מתהליך ההחלמה.. אצל שני ילדים

יוצאות עם הילדים לנופש?מולהבולה

בעלי ממש לא אוהב את זה....אומר שזה קשוח.אנחנו עם קטנים

ולפני שנתיים יצאנו והילדים היו בחוויה מה זה טובה !!!!!

אשמח לשמוע מכם לאן אתן יוצאות אם כן

לא בתי מלון כי זה סופר יקר

בעבר יצאנו לקמפינגרוני 1234

השנה לקחנו דירת איירביאנד בי

היו גם שנים שנשארנו בבית אבל כל יום יצאנו לאנשהו (מעין, מוזיאון וכו).

זה באמת עבודה קשה עם קטנים אבל אנחנו מאד נהנים בכל זאת.

אנחנו פחות, יותר טיולים של יוםשיפור
זה הרבה עבודה, הרבה כסף, הילדים לא תמיד ישנים טוב מחוץ לבית, יותר נוח לי לחזור בסוף יום מעייף איתם למקום המוכר והידוע.
וואי זה סגנון אישיואני שר

כילדה יצאנו כל שנה ל3 ימים,

שינה בבית ספר שדה בעיקר

והתוכנית היתה מסלולים...

ההורים שלי תמיד אמרו שדווקא כשהיינו קטנים היה יותר קל כי הלכנו יפה וכשגדלנו התחלנו להתלונן  😅


אני היום כאמא פחות אעשה את זה כי מסלולים זה פחות בשבילי ואז אם הילדים לא מתרגלים זה באמת לא הכי מתאים...


עדיין אפשר לחשוב על מקומות לא יקרים מדי (למרות שאולי עכשו זה שלב די מאוחר) - בית ספר שדה, אנא, מקומות אירוח אולי לא במקומות קלאסיים של הצפון שמבוקשים מאוד ולבנות תוכנית באיזור - ים, מעין, מסלול קטן... תלוי מה האופי שלכם.


מניסיון משפחתי בשנים האחרונות (כשיוצאים עם ההורים שלי ואנחנו כבר נשואים עם ילדים אז זה נהיה שבט) - באמת המקומות הפשוטים באיזורים לא מבוקשים מאוד הופכים את המחיר לריאלי יותר - הבית הארחה בהר ברכה, בסוסיא וכאלה... זה לא צפון כמו שמדמיינים קיץ אבל מאפשר.


וגם לצאת לימים בודדים זה פתרון.


אני חושבת שכדאי לעשות תכנון של הקיץ ככה שלכם ולילדים יהיה מול העיניים למה לצפות.

אצלנו היו שנים שכן והיו שנים שלאמתואמת

בעיקרון כל עוד הרכב הכיל את כולנו - יצאנו כמעט כל שנה לצימר. היו פעמים שהיה מוצלח, והיו פעמים שפחות...

אחר כך עשינו הפסקה ארוכה בנופשים העצמיים שלנו (כן הצטרפנו למשפחה שלי לנופש משפחתי מורחב, שלפעמים בכלל היה אצל ההורים שלי בבית), ולפני שנה הרגשנו שהמשפחה האישית שלנו חייבת את זה, ויצאנו שוב לנופש משלנו בצימר. (בחרנו מקום נגיש בתחבורה ציבורית, כדי שנוכל לנסוע וגם להתנייד במהלך הנופש)

היה לנו טוב מאוד, אבל גם מתיש... כך שאני מבינה את בעלך ומבינה גם אותך.

השנה אנחנו חושבים לצאת לקמפינג, גם מבחינת המחיר וגם כדי שלא נצטרך להתארגן על זה מראש יותר מדי. נקווה שיהיה טוב...

אני חושבת שיש בזה משהו שמאוד מאחד משפחתית, לצאת לנופש משותף. מצד שני, אפשר גם ליצור חוויות משפחתיות מאחדות אחרות, שכוללות לינה בבית... (אנחנו למשל כמה פעמים הפכנו את הבית לבית מלון, וזה היה כיף מאוד לילדים ומגבש)

אני רקאורוש3

קמפינג בלי להתארגן יותר מדי?? 🫣😁

סתם הבנתי שהתכוונת ללסגור מראש. אבל זה יצא מבדר. 

נכון, התכוונתי שלא צריך לקבוע את זה מראשמתואמת
מתכננים ללכת למקום חינמי... נצטרך כמובן לקנות כל מיני דברים, אבל אפשר לעשות זאת שבוע מראש.
קמפינג זה טונות התארגנות....אורוש3
טוב שאת מזהירה אותנו🙈מתואמת
בכל אופן, מתכוונים ללכת למקום לא רחוק מאוד מהבית, אז "מקסימום" נוכל לחזור הביתה אם נשכח דברים...
היינו השבת בנופש במושב "רחוב"שוקולד פרה.

בצפון.

אז לא ישנו ברחוב...

ישנו בצימר. היה מאוד מאוד נחמד. הילדים שלו בברכה ביום שישי, ובשבת עצמה היו בג'קוזי בלי להפעיל אותו.

הכל כולל אוכל מוכן עלה לנו- 1350.

הלכנו לבית הכנסת, לגן השעשועים, טיילנו באזור של בננות, יש גם מתחם לצימר עם טניס שולחן, כדורסל, נדנדות.

ברוך ה' שמחנו מאוד

הוא רצה 1100שוקולד פרה.

שזה תשלום יחסית נמוך לשבת, אבל זה כי היינו בצימר הזוגי ופשוט הוספנו מיטה, מזרון ולול.

בסוף שילמנו 1200 כי הוא רצה מזומן והיה לנו רק ביט

יש לך מספר?יערת דבש
דוד אוחנהשוקולד פרה.
0584464698
לאDoughnut
עם ילדים מעדיפה לצאת לטיולים של יום ולחזור בלילה להתארגן בבית בנוחות שלנו. אולי כשיגדלו...
כן לוקחים דירה בצפוןאמאשוני

עולה 3500-4000 ל3 לילות, אפילו פחות. סוגרים כבר בחורף, מחפשים המלצות בבוקינג.

3 חדרי שינה פחוס סלון פלוס מטבח פחוס שני חדרי רחמה לפחות. אנחנו צריכים 6 מיטות אבל תמיד היה יותר.

עד היום הדירות היו ממש טובות (בסטדרטים שלנו)

מטיילים באתרי שמורות הטבע, אוכלים בעיר, עושים קניות בסופר גדול באיזור (רמי לוי וכאלה)

מביאים מהבית כלים לבשל.

שווה לקחת דירה עם מכונת כביסה, מאוד נוח שאפשר לכבס מגבות ובגדי ים ובגדים שהילדים אוהבים לטיולים. מחליפים הרבה בטיולים האלו,

כי אנחנו אוהבים להיכנס לנחלים, מעיינות, הכינרת וכו' וגם טיולעם יבשים מלכלכים.

תבדקו קירבה לבתי כנסת.

שני רכבים.

כתבו אותי ואת בעלי בעצם 🙂מולהבולה

חלק כתבו שלא מעדיפים לישון בבית בסוף יום-בעלי

וחלק כתבו שכן לוקחים צימר ונהנו-מה שאני אומרת


ברור שהכי כיף לישון בסוף בבית

אבל זו החוויה יותר לילדים,הם כל הזמן מתבאסים שכל החברים יוצאים

בחופש לכמה ימים ואנחנו כמעט ולא...,

ברור לי שלא כולם יוצאים,זה יקר וקשוח לכולם


השאלה אם טיולים יומיים לא יוצא כבר יותר יקר מכמה לילות בצימר...כי החופש ארוך 🤦

אז תעשו שנה-שנהרוני 1234
או נופש עם לינה בחוץ רק פעם בשלוש שנים. ככה זה מאזן את הצורך בחוויות עם ההוצאה הכספית הגדולה וה"התשה" להורים.
לדעתי לינה בבית זה לא בר השוואהאמאשוני

זו חוויה אחרת. כשיש רק קטנטנים וזו המון עבודה להיות מחוץ לבית, באמת עדיף טיולים יומיים.

כשהילדים גדלים, בשביל להיפתח ולהתנתק ולהחליף אווירה עדיף לצאת כמה ימים (אם יש אפשרות כלכלית)

טיולים יומיים כשיש גם בנים וגם בנות, גם גדולים וגם קטנים,

זה אומר שרוב הסיכויים שחלק לא יבואו. זה גם שיקול מבחינתי.

נסיעה לצפון הרחוק יותר, אני לא אעשה בנסיעות יומיות..

אבל מה שטוב לכם 🙂

יוצאים כל שנה לפעמיים פעמיים בשנהעדיין טרייה

בשנתיים האחרונות גם התחלנו לצאת לטיול משפחתי בחו"ל (במקום חופשה אחת בארץ. לצערי בארץ צפון היה יחסית בעייתי בתקופה האחרונה).

מבחינתי אני לא אצא בלי הילדים (מקסימום לילה אחד עם בעלי במקום קרוב) אז נופש זה רק כולנו יחד. בתחושה שלי זה מאוד מגבש ונזכרים תמיד בחוויות שהיו לנו יחד. כמובן שזה תלוי תקציב היו תקופות שהיינו הולכים לקמפיינג או מתאימים את החופשה למשהו פשוט יותר תלוי תקציב. בארץ אנחנו הכי נהנים מצימר עדיף עם בריכה פרטית שם אנחנו מתארגנים על על האש/ארוחות בוקר ורוב היום מטיילים בחוץ. מרגיש לי יותר זורם עם ילדים בניגוד למלון (מה גם שחדר במלון מוגבל בדרך כלל להורים +2 ילדים).

אשמח להמלצה לצימר עם בריכהרוני 1234
אפשר גם בפרטי
ממה שאני זוכרתעדיין טרייה

היינו פעם ברוח ברמה ברוכים קלע אלון המקום היה ממש מהמם חיסרון אחד שהבריכה לא מגודרת יש רק אפשרות לנעול את הצימר עצמו (עם ילדים קטנים ולא שוחים יותר בעייתי)


באילת היינו ביאלרנט דירות אפרסמון זה בריכה לאיזה 3-4 דירות אבל למזלנו זה היה אנחנו ועוד משפחה והתחלקנו בשעות על הבריכה.


היינו גם ביאלרנט במגדל עם בריכה


לרוב יותר קל למצוא צימר עם ג'קוזי פרטי בריכות יש בדרך כלל למתחם של 2 צימרים ומעלה זה היינו הרבה פעמים עם עוד משפחה אחת שנסענו יחד. כבר לא זוכרת את השמות של המקומות.

נראה לי שכל הקונספט של ילדים זה קשוחהבוקר יעלה

אבל אין מצב לוותר על נופש, כל שנה בשביל הילדים.

מתיש נכון אבל כ"כ חשוב להם לביחד ושלא ינטרו לך טינה בגיל גדול, לא חשוב איך אני יודעת 😉 

אנחנו יוצאים עם עוד משפחהשומשומ

מתאמים עם האחים (לפעמים ממש מאורגן כולם  לפעמים יותר ספונטני)  ואז כל נושא הילדים פחות קשוח 😉

יש להם חברה ותעסוקה

וגם להורים כיף

בקיצור קונספט מומלץ ממש 

אשמח להמלצות של צימריםמולהבולה

וגם טיולים יומיים אם יש לכן

ממש תודה על התגובות! החכמתן אותי

תצאו לסגנון טיול שמתאים לכם ואתם נהנים ממנו...חילזון 123

מצד שני אני כן חושבת שיש מקום גם לצאת לטייל למשהו שאתם לא מאד נהנים ממנו כדי שלילדים תהיה חוויה של טיול וזמן איתכם.

אז צריך לאזן ולנסוע למשהו שמתאים לכם אבל לא לצפות שזה יהיה נופש של רגל על רגל...


אנחנו אוהבים קמפינג וטיולים בטבע

אם את מחפשת במחיר יותר זול ממחיר בדר'כקנמון

יש בצפת קבוצות וואטצפ של אנשים שמשכירים את הדירה שלהם במחיר יותר זול מצימר.

כמובן התנאים הם לא תנאים של צימר (אין בריכה, אין ג'קוזי) וגם צריך להיות זהירים ליפול על בית נקי (להתבונן היטב בתמונות!)

אבל זה נחמד

ולילדים קטנים החוויה של בית אחר עם משחקים אחרים (במידה שהמארחים מאשרים לשחק בהם) היא חוויה ממש נחמדה.

אם מוצאים בית בעתיקה זה בכלל שווה.

חלק מציעים גם צימרים ממש..

קיצר שווה להכנס לקבוצה כזו ולבדוק אופציות.

אולי למישהי פה יהיה קישור עדכני לקבוצה כזו

כן. אבל זה לא נופשמקרמה

אנחנו יוצאים פעמיים בשנה

כי זה חשוב לנו

זה צבירת חוויות עם הילדים

ואנחנו עובדים קשה מאוד בזמן הזה

וחוזרים עייפים


אבל זה שווה לנו


אוהבים מאוד את אנ"א

אנחנו יוצאים לא בהכרח לנופשאפונה

אבל בעיני הדגש הוא על פניות.

לצאת כולל לינה זה ממש קשוח, לפעמים אנחנו עושים את זה אבל לא כל שנה,

ולפעמים ישנים אצל חמותי או אחים שלנו שזה יותר קל מבחינה לוגיסטית.


יציאות יומיות הרבה יותר קל, זול, ומועיל לנו. זה ממש לא צריך להיות מפוצץ.

זה מעיין שלא מכירים, פארק שווה, בישול בשטח, לפעמים מסלול (לצערי לא לקחנו את הילדים כ"כ למסלולי הליכה, אנחנו צריכים להכיר להם את זה יותר). מזרקות, אתרי עתיקות/מורשת...

פעם ב... אטרקציה בתשלום כמו קיר טיפוס וכאלה.

צריך להיות על זה, להגיע מאורגנים ולדעת לאן הולכים ומה עושים, להצטייד כמו שצריך - בעיקר אוכל אבל גם משחקים לשטח - אפילו ברמת הכדור/מטקות/צלחת מעופפת. אפשר להשקיע יותר עם מחצלת, ערסל, ציליה, ועוד ועוד זה כיף ממש. העיקר הפניות וההנאה שלנו ההורים שאנחנו על זה, במצב רוח טוב, שמחים, פתוחים להתנסות ומשחק.

גם לנו זה קשוח האמתהמקורית

אבל עד עכשיו יצאנו, בעיקר לבתי מלון

לא יוצאים ליותר מלילה גג שניים. ממצים לגמרי מבחינתו

השנה לא קבענו כלום האמת. עדיין.

כן יוצאיםבשורות משמחותאחרונה

ליצור חוויות של טיול פעם-פעמיים בשנה זה השקעה משפחתית חשובה לדעתי גם אם זה מורכב

יוצאים לטיולים של 3 ימים במהלך השבוע/חמשוש

דירת אירוח, צימר, אירוח כפרי מכבד לא להתכלב אבל כן ברמה נורמלית

במקומות שמתאים לילדים להסתובב חופשי ומרחבים שהם יכולים לשחק אז לעניין הזה מלון ממילא לא רלוונטי בעיני

קמפינג אני לא אוהבת אז פחות בקטע, אבל כן עושים להם פעילויות שטח כמו סאג', מדורה, יצירות מהטבע וכד'

 

ממש ממש מחפשת שיעורים טובים בנושא חינוך ילדיםרק טוב=)

בעיקר בנושא כעס על ילדים ואיך להיות איתם יותר סבלניים.

בתקופה האחרונה אנחנו ממש עמוסים ומרגישה שאנחנו במקום לא טוב איתם

ההמלצה הקבועה שלימדברה כעדן.

פודקאסט של אפרת וקסלר.

הכעס מגיע כתוצאה מהשורש.... בהצלחה 

תודה רבה!!רק טוב=)
אני לא מוצאת את הפודקאסט הזה..הילושש

תוכלי לשלוח לי קישור בבקשה?

 

 

מענין אותי גם אז חיפשתיאונמר

זה האתר שלה ארכיון Podcasts - אפרת וקסלר - הורות מגדלת ומובילה

וזה בספוטיפיי https://open.spotify.com/show/3a5OZ3OiuK5kTOQOqgTuyV

לאחרונההילושש

התחברתי לשיעורים של הרבנית מיטל דאודי- ביוטיוב.. 

 

תודה!!רק טוב=)
שיעורים ששמעתי בעבר ואהבתי:מתואמת

של הרבנית חבצלת סולטין ושל הרבנית דינה ראפ.

לא זוכרת אם יש שם התייחסות ספציפית לנושא הכעס...

הרבנית חבצלת מעולה, שמעתי את כל הסדרה..רק טוב=)
הרבנית דינה לא יצא לי, נבדוק.. תודה רבה!
יכולה לשרשר לי את הסדרה? רק אם לא קשה לךנפש חיה.
תודה מראש
אני ממליצה ללמוד על ויסות רגשיאפונה

הרי הסיפור הוא לא הילדים ומה שהם עושים אלא היכולת שלנו לנהל את האנרגיות הרגשיות שלנו.

סליחה שאני לא מציעה מקור מידע ספציפי, אוכל לחפש לך בהמשך, אולי מחר, אבל אצטרך תזכורת.

וואי לגמרי לגמרי.רק טוב=)

בסוף זה באמת לגמרי שלנו..

אשמח אם תוכלי לחפש לי

באיזה שבוע סיפרתם על ההריון?אנונימית בהו"ל

מלתבטת כזה מה לעשות..

תלוי למיאיזמרגד1

להורים סיפרנו בהריון הראשון מיד בבדיקה החיובית, בשני אחרי אולטרסאונד עם דופק

אחיות שלי ראו עלי ממש בהתחלה, הרבה לפני שסיפרתי. מצידי הייתי מספרת כנראה בחודש שלישי- רביעי כזה

לחברות בחודש רביעי- חמישי

עונהמולהבולה

להורים סוף שלישי

לאחים חודש חמישי

תחילת רביעישיפור
חח וואיואני שר

מרוב שהייתי בחרדות שזה יגמר לא העזתי לספר

להורים סיפרנו אחרי סקירה ראשונה

ואח"כ לאט לאט לאחים

לחברות קרובות

בעבודה


לא חושבת שיש בזה נכון ולא נכון (חוץ מבעבודה שיש חוק),

אתם צריכים להרגיש בנוח

זהו הייתי כבר בסקירהאנונימית בהו"ל

ואני תוהה מתי לספר


נגיד בעבודה מתחשק לי למשוך עד שבוע 20+

אבל מסביב אני מתלבטת 

למעסיק צריך עד שבוע 20ואני שר

בגדול הייתי מספרת למי שחשוב לי לפני שרואים

כי אז זה כבר מתחיל להיות קצת מביך


החלטות טובות!

יפה שאת מצליחה להסתיר הריון ראשון?עדיין טרייהאחרונה
בהריונות מתקדמים בקושי הצלחתי להסתיר עד הסקירה המוקדמת הבטן יוצאת לי לפני...
שבוע 16 השבוע פרסמתי לכולםהרמה
גם רואים עלי למרות כל המאמץ שלי להסתיר..
תלוימתיכון ועד מעון

בהריון ראשון לאמא שלי ממש ממש בהתחלה, קצת אחרי שגיליתי, ביתר ההריונות קצת יותר מאוחר סביב שבוע 10, לחמותי טיפה אח"כ, ולאחים מתי שהסתדר.

לחברות טובות מתי שהתחשק לי, לרוב מוקדם מאוד, בהתאם לתמיכה שהייתי זקוקה לה. לחברות פחות טובות מתי שראו, לא טרחתי לספר.

בעבודה- ממש מוקדם, הרבה לפני שצריך.

תלוי באיזה הריון..רק טוב=)

ממש השתנה.

לאמא שלי בדרך כלל ספרתי אחרי הדופק או לפני אם הרגשתי ממש לא טוב,  להורים של בעלי בהריון הראשון בשבוע 9 ובשבוע 13 חמותי סיפרה לכולם אז מאז אנחנו מספרים לה רק אחרי סקירה ראשונה

לאמא שלי- אחרי הדופקהשקט הזה

לחמי וחמותי אזור שבוע 10 כזה

לאחים וכו אחרי סקירה ראשונה

ולשאר העולם בדכ נותנת לגלות לבד😅

לאמא שלי מספרת מיד אחרי הבדיקה הביתיתכחל

מבחינתי גם שבעלי יספר להורים שלו באותו זמן, לא רואה הבדל בין ההורים

ואכן סיפר להם בערך ככה או ממש כמה ימים אחרי, אבל סתם בלי סיבה מיוחדת לא יצא שסיפר ממש מיד..

לאחים והאחיות מספרים בתחילת חודש חמישי (למרות שהאחיות הקרובות שלי חשדו לפני🤭)

לשאר העולם, נותנת לגלות לבד, ומשוחחת על זה חופשי מחודש חמישי 

ריפלוקס סמוי והנקהאן#שרלי

שלום לכולן, אשמח לכמה שאלות

1. תינוקת בת חודש וחצי כנראה עם ריפלוקס סמוי, נותנים תרופה עדיין ללא השפעה מספקת. רציתי לשאול איך מניקים תינוק ככה? היא אוכלת בחוסר נוחות גדול, מתחברת ומתנתקת גם עם הבקבוק, לוקחת שלוק וצורחת.. יוצא שפשוט אני כמעט לא מניקה כי לא פיצחתי את השיטה.. קשה לי לדחוף לה את השד כל פעם לשלוק ושהמאבק הזה קורה בגוף שלי.  ומאוד הייתי רוצה לעבור משאיבות להנקה. (היא יודעת לינוק בסדר, אני נותנת לה עדיין לפעמים לכמה דקות כשהיא רגועה). אשמח מאד לטיפים או אפילו הזדהות, להרגיש נורמלית. נראה לי כאילו כולן סביבי מניקות בסבבה ורק אני מסתבכת..

2. איחור בנטילת סרזט - של שלוש וחצי שעות. לקחתי מיד כשנזכרתי.  את הגלולה הבאה צריך לקחת בשעה הרגילה או בשעה החדשה שנזכרתי?

3. כמה משמעותי שאיבות (או הנקות) בדיוק בזמן כדי למנוע דימומים עם הגלולות?

תודה רבה לכן!!

עונההשם שלי

לגבי 1, אין לי ניסיון. אולי כדאי לנסות להניק בתנוחות שונות, ולמצוא איך הכי נח לה.


2. תמשיכי בשעה הרגילה.


3. לא שמעתי שיש קשר לזמנים הנקה ושאיבה.

אני יודעת שזמן לקחתי הגלולות יכול להשפיע.


לי אישית לא היו כתמים, גם כשלא הקפדתי על השעה. וגם עם הנקות ושאיבות לא דווקא בשעות בלי קשר לזמנים.

אני רק אזדהה בקשר לקושי בהנקה...מתואמת

לי למזלי היו כמה וכמה הנקות מוצלחות לפני כן, אז ידעתי שה"בעיה" לא בי...

אני לא יודעת אם באמת היה לה רפלוקס סמוי או לא (הרופא לא שלל ולא אישר, וגם לא נתן תרופה) - רק יודעת לומר לפי הרופא שצריך להיניק כשהתינוק כמה שיותר בישיבה (לא יודעת איך עושים את זה תכל'ס🙄 אבל אולי תנסי), ואחרי ההאכלה להניח אותו באלכסון (בטרמפולינה זה הכי טוב. הוצאנו מהמחסן את הטרמפולינה שקיבלנו בילד השני ולא באה לידי שימוש, והבת שלי חצי גרה שם...)

עוד דבר שכדאי לבדוק הוא לשון קשורה. לבת שלי הייתה מסתבר לשון קשורה, שאף אחד (מהרופאים בבית החולים ועד לרופא הילדים) לא זיהה רק יועצת הנקה שהגעתי אליה בגיל עשרה חודשים זיהתה את זה...

ואם גם בבקבוק היא מסתבכת - מציעה לנסות את הבקבוק של לנסינו. זה הבקבוק היחיד שהבת שלי הסכימה לקחת.


בהצלחה יקרה! זה באמת קשה ומתסכל❤️

תודה רבה על הנירמולאן#שרלי

לשים בטרמפולינה לישון פשוט?

בסהכ מה שהיא עושה רוב היום זה לאכול ולישון הרי.

ולגבי הבקבוק

חשבתי שזה הגיוני שגם עם הבקבוק לא נעים לה לאכול, כי זה כואב /צורב במידה דומה להנקה, לא? היא אוכלת מהבקבוק ותוך כדי מתחילה להתפתל אז לא חשבתי שזו בעיה עם הבקבוק דווקא כי אנחנו משתמשים בכמה סוגים.. אבל אולי אני טועה?

כרגע תשכיבי אותה לישון (וקודם כדי שתעשה גרפס)מתואמת

בהמשך היא תתחיל גם קצת לשחק שם.

ולא יודעת לומר בקשר לבקבוק, בעצם... יכול להיות שאצלנו היא לא הסתדרה עם בקבוקים אחרים בגלל הלשון הקשורה, וזה לא קשור לרפלוקס שאולי היה לה ואולי לא.

בכל אופן, את יכולה לנסות להאכיל אותה בבקבוק כשהיא שוכבת בטרמפולינה, אני חושבת שזה גם יכול לעזור.

תודה רבהאן#שרלי
ההמלצה היא להניק בתנוחות זקופותאנונימית בהו"ל
נגיד התנוחה הפיזיולוגית

כדאי להתייעץ עם יועצת הנקה ברמה גבוהה, יכולה לעזור למצוא פתרונות 

האמת שהייתי בייעוץ עם מישהי ממש נחשבת וטובהאן#שרלי

אבל לעניין הזה בינתיים לא מצאתי פתרון

כי גם אם אני מניקה בתנוחה זקופה, אם היא לא נינוחה היא פשוט זורקת את הראש אחורה ומקשיתה את הגב וצורחת מרעב וכאב

קיבלת הנחיה מהרופא שרשם את התרופהקופצת רגע

מה לעשות אם זה לא עוזר?

נראה לי שצריך לחזור אליו, לא? 

רק ממליצה לבדוק לשון קשורהצלולה

אצלי זה היה קשור באופן ישיר לריפלוקס. וזה מאוד משפיע על היכולת להתחבר כמו שצריך בהנקה.

צריך לבדוק אצל רופא שמבין בזה, המון רופאי ילדים לא יודעים לזהות לשון קשורה אחורית (אצלי שלושה רופאים אמרו לי שאני טועה, עד שלקחתי לרופאה מומחית וראיתי ישועות).

וואו. שני רופאים בדקו אותהאן#שרלי

וגם יועצת הנקה שנחשבת מאד מקצועית. אבל עכשיו אני דואגת שאולי כן יש לשון קשורה ולא עלו על זה?

מה שם הרופאה אם אפשר לשאול?

יש רופא שמומחה לזה - ד"ר רפאל יודסיןמתואמת

ויועצת ההנקה שבדקה את הבת שלי היא אודליה גור אריה.

שניהם בירושלים, אם נגיש לך.

יש מרפאת לשון קשורה באיכילובאנונימית בהו"ל

תפני אליהם

יעל דובסטר גם נחשבת מעולה

נכון על מי שכתבו לךצלולה

אני מאוד התרשמתי מד''ר יעל דובסטר.

גם ד''ר בוצר אמור להיות מקצועי מאוד בתחום.

באיזה אזור נוח לך?

אזור ירושליםאן#שרלי
אז באמת ד''ר יודסיןצלולהאחרונה
אני חושבת שהוא יודע לזהות. בעיני אין על ד''ר דובסטר (שהיא זאת שזיהתה את הלשון הקשורה האחורית של הקטנה שלי ועשתה התרה יסודית, בהשוואה לחוויה שלי אצל ד''ר יודסין) אבל נראה לי שגם ד''ר יודסין יודע לזהות.
אוסתאופתאפונה

הציל אותנו ככל הנראה מריפלוקס סמוי, אמנם ההנקה הרגיעה אותה אבל היא לא היתה רגועה בשום מצב אחר חוץ מהנקה ו/או מנשא.

ממליצה על יעקב דרמון מירושלים.

בטיפול הראשון כאילו לא קרה כלום, בטיפול השני פשוט קסם, אי אפשר להסביר.

אתן מצליחות לשתות מים בתחילת ההריון? ממש מענייןפומלה
אותי
כשלא הצלחתי- שתיתי מים עם תרכיז וכדומהיעל מהדרום
ממשלאשירה_11
בעיקר שתיה מוגזת.. או שלוקים קטנים של מים...ליני(:
תודה לכן!! ממש קשוחפומלה
או מים עם מלא קרח או עם מיץ אחרת לא שותה....דיאן ד.
בקושירק טוב!אחרונה

שתיה מוגזת

תה

מים קרים

קרטיבים

גלידה

במצטבר היה יכול לצאת פחות מ4 כוסות ביום. לפעמים חלק מזה היה יוצא בהקאות..

הרגשה אחרי הפלהכמהה ליותר

מאוד התלבטתי אם לשאול ואיך לשאול, אבל ממש בוער בי.

אני רואה פה בפורום, וגם מסביבי, שהפלה היא אירוע מאוד קשה לאישה, שזה דבר שממש מרסק נפשית, שנשים בוכות אחר כך הרבה, במשך תקופה לא מפסיקות לחשוב על האובדן, ושזה ממש קשה להם.

כמו ששיתפתי, ביום ראשון האחרון גילינו שאין דופק, וביום חמישי החרון עברתי גרידה. שבוע 13+3.

כמובן שהיה לי ממש הלם וקשה כהודיעו שאין דופק, אבל לא פרציתי בבכי או משהו כזה , וגם בהמשך חוותי את זה בצורה די קלילה.
וזה לא שלא חיכיתי להריון, חיכיתי מאוד, התרגשתי מאוד, כשראיתי דופק פעם ראשונה, ממש בכיתי. דיברתי אל העובר, תיכננתי כבר שמות אם זה יהיה בן ואם זה יהיה בת, קניתי עגלה חדשה, הייתי ממש בהתרגשות סביב זה.
אבל מרגע שנודע לי שאין דופק, לא נשברתי ולא התרסקתי בשום צורה. בכיתי טיפה, אבל בעיקר הרגשתי אדישות, הרגשתי סוג של תחושה של "הייתי בטוחה שזה יקרה לי, לא באמת מגיע לי עוד תינוק".
אני מרגישה מצויין מבחינה נפשית, אני מרגישה שמחה, אני מאושרת שזכיתי שיש לי כבר שני ילדים. אני ממש מרגישה ומשדרת אושר.

אני לא מבינה אם משהו דפוק בי שאני לא מקבלת את זה כל כך קשה.
אני מרגישה שהמשפחה והחברות שלי, מקבלות את הידיעה הזאת על זה שאני כבר לא בהריון, בצורה הרבה יותר קשה ממני.
כשהודענו לחמי וחמותי, חמי ממש בכה, בדמעות. כאב לי הלב הלב בשבילו, לא הבנתי איך הוא מקבלת את זה יותר קשה ממני.

בעלי לא אומר לי כלום, אבל מתחת לפני השטח, אני מרגישה כאילו הוא מצפה ממני להגיב אחרת ממה שאני מגיבה.
הוא לא מבין למה אני כל כך שמחה, למה כל מי ששואל אותי איך אני מרגישה, אני אומרת לו שהכל בסדר, שאני מרגישה מעולה.

היום החלטתי לחזור לעבוד, אני בסך הכל עובדת מהבית בעבודה מחשבית, לקחתי חופש כבר מיום שני האחרון, והרגשתי שזה די והותר, במיוחד שאני מרגישה מצוין, פיזית ונפשית, 
ובעלי די הזדעזע מההחלטה, הוא לא מבין למה אני לא מנצלת את זה שאמרו לי בבית חולים לקחת 3 ימי חופשת מחלה, בהוא ממש משדר לי כאילו אני אוצה לרצות את כולם ואת העבודה על חשבון עצמי, אבל אני ממש לא מרגישה שזה על חשבוני, כי אני באמת מרגישה מצויין.

תודה למי שקראה עד עכשיו, כתבתי ממש הרבה, ומבולגן, ונראה לי שחזרתי על עצמי עשרות פעמים, ואני גם לא ממש יודעת מה אני רוצה ממכם 🤷‍♀️
אולי סתם לשמוע מה אתם חושבות. השיחה עם בעלי הבוקר ממש עירערה אותי, ואני תוהה אם משהו בי באמת לא נורמלי שאני רוצה לחזור לעבוד יומיים אחרי גרידה.

אניoo

לא עברתי הפלה

אבל

הכי נורמלי בעולם להקשיב למה שאת מרגישה ולרצות לחזור לשגרה


אף אחד לא אמור להגיד לך איך את מרגישה

זה הגוף שלך

את עברת את זה

אחרים עברו את זה יותר ממרחק

שלא יתערבו לך

ואם הם כן מתערבים

תבקשי מהם שלא

את נורמלית לגמרידיאן ד.

אין שום ספר הדרכות איך להרגיש אחרי הפלה ולכן כל אחת יכולה להרגיש ולחוש איך שמתאים לה.

 

אני גם לא חושבת שכולן חוות הפלה בצורה כל כך קשה כמו שנראה לך.

פשוט מי שחווה את זה בצורה מאוד קשה אז נוטה יותר לשתף את זה כאן או בחיים האמיתיים.

 

אני ראיתי את אחיות שלי שמאוד קרובות אלי שעברו הפלות בשבועות מוקדמים יחסית

אצל אף אחת זה לא היה טראומטי במיוחד, כן עצוב וכואב אבל נורא מהר חזרו לשגרה.

(רק אחת מהן שעברה הפלה אחרי שחיכתה הרבה שנים להריון אז זה באמת היה ממש ממש כואב ועצוב)

את מדהימהרוני 1234

כנראה יש לך חוסן אישי מאד גבוה וזה מעולה.

תקשיבי ללב שלך ותהי הכי כנה עם עצמך (נראה שדוקא במקרה הזה לרצות אחרים יהיה להיות שבורה "בכח").

לפעמים גם האסימון נופל באיחור והעצב מגיע אחרי כמה שבועות/חודשים וזה גם בסדר, תמשיכי להיות קשובה לעצמך.

אגב, פה בפורום הכי טבעי שהנשים שלקחו את זה יותר קשה יכתבו פה בניגוד לנשים האחרות. מי שלא לקחה את זה קשה פחות תרגיש צורך לשתף ולחפש תמיכה.

אני עברתי הפלהעדינה אבל בשטח
אחרי ציפייה מאוד גדולה טארוכה, ואכן נשברתי מזה ממש. אני מניחה שאם הייתי עוברת הפלה בתקופת פוריות רגילה וללא המתנה, כנראה הייתי עוברת את זה יותר בקלות. כל אחת והסיפור שלה, כל אחת ומבנה הנפש שלה, כל אחת והמצב הרגישי שהיא נמצאת בו לאותה נקודת זמן, אף אחד לא יכול להגיד לאף אחת איך להרגיש בשום מצב. רגש זה רגש. אולי את אופטימית מטבעך, אותי מלאת אמונה, ואולי חזקה, אותי את אחת שנאחזת בדברים הטובים, הכל יכול להיות. ואם את מרגישה טוב, למה להישאר בבית. כל מה שאת מרגישה לגיטימי לגמרי, תרגישי טוב בגוף ובנפש, בשורות טובות תמיד ♥️
נשמע לי ממש תקיןמתיכון ועד מעון

הייתה לי הפלה בעבר, בשלב קצת יותר מוקדם ממה שתיארת. הצטערתי, התבאסתי, ועברתי הלאה. ממש לא חוויתי את זה באופן דרמטי.

ולגבי לקחת חופשת מחלה, תעשי מה שטוב לך! אני יכולה לספר לך שעברתי בעבר הפלה בשלב מאוחר בהריון וקיבלתי חל"ד מלא וניצלתי רק 9 שבועות במקום 15 ומלא אנשים העירו לי שזה טעות, אבל עבורי זה היה הרבה יותר מתאים.

אין נכון או לא נכון, על אחת ומה שמתאים לה, זה לא אומר עליך שום דבר רע!!!

גם אני לא הרגשתי אבל כשעברתי הפלהמתואמת

(היו לי תחושות קשות אחרות, שנבעו מהטראומה שצפה לי מבתי חולים)

אבל העובר הפסיק להתפתח בשלב מוקדם מאוד, וממהתחלה הייתה הרגשה שההיריון לא תקין. והוא גם הגיע קצת בהפתעה, שנה וקצת אחרי הולדת תאומים, ובדיעבד אני שמחה שלא נולד לי אז תינוק, כי זה היה צפוף מדי עם התאומים.

אז לא יודעת מה לומר עלייך, אם התחושות שלך כרגע נורמליות או לא. יכול להיות שהן נובעות מבריאות נפשית - של עיכול והבנה שאם כבר אין, אז אין מה לבכות, כי זה לא יעזור.

אבל יכול להיות גם שזו מעין הדחקה, ולכן אני חושבת שכדאי לך לשים לב לעצמך בהמשך, כי אולי תחושות האבל יצופו פתאום בעוד חודש-חודשיים, ואז תצטרכי לתת להן מקום אף שלכאורה כבר התקדמת הלאה...

בשורות טובות❤️

כאחת שעברה לצערי ארבע הפלות בשבועות כאלהשמיכת פוך

יכולה לומר לך מניסיוני שכנראה את עדיין לא מעכלת.. את עדיין בהדחקה.

באיזה שהוא שלב יפול לך האסימון ותרגישי את הכאב הזה.

יש הרבה טריגרים שיכולים לגרום לך לכאוב... זה יכול להיות לפני המקווה או כשתקבלי מחזור שוב או כשתראי נשים בהריון בשלב שלך.

אל תלחיצי את עצמך עכשיו להתאבל. אבל כשזה יגיע תתני מקום להתאבל ולבכות. אל תדחיקי את זה.

חיבוק גדול ממני❤️❤️❤️

את עדיין קרובה לאירועאמאשוני

יכול להיות שבהמשך תחווי תחושת פספוס או אובדן. תהיי קשובה לעצמך, לעבוד מהבית נשמע מעולה, להיות בחוסר מעש זה גם לא בריא.

אם בהמשך תרגישי שאת צריכה אוורור תתני לעצמך את זה, ולכן חשוב לדעתי להשאיר את התגובה שלך לאירוע לא סופית עדיין, אלא לפעול לפי מה שמרגיש לך נכון באותו זמן.

חיבוק. בעיני יש פער גדול בין התחושה שציינתירושלמית במקור

של "לא מגיע לי תינוק", לתחושות של השלמה או אפילו המונח אושר בו נקטת. תשהי עוד קצת בפער הזה...

(ובלי קשר, רבות חשות מגוון של עוצמות ביחס להרגשות שלהן, בטח סביב הפלה. אישית ההרגשה בהפלה הראשונה שלי היתה של אכזבה קלה, יחד עם ציפיה ותקווה, ובכל הפלה נוספת - היו 3 רצופות - ההרגשה החמירה)

סך הכל נשמע לי ממש הגיוני חוץ מ"לא מגיע לי תינוק"שיפור
על זה נראה לי כדאי להתעכב, שאת כן ראויה. וזה שקרה ככה לא מראה שאת לא ראויה. 
גם אני כמוך. הצטערתי על הפוטנציאל שלא זכהכתבתנו

להגיע למימוש, אבל מצד שני לא בכיתי, לא הרגשתי רגשות אשמה, זה היה נראה לי די טבעי וחלק מחבילת הפוריות של העידן הזה.

השתדלתי לשמור על מנוחה בהתאם לכוחות שלי בימים שאחרי, אבל לא נמנעתי נגיד מארוע משפחתי שהיה למחרת הגרידה. לא רקדתי כמובן.

גם לא היו רגשות שליליים שהופיעו מאוחר יותר, אבל תהיי קשובה לעצמך ואם את רואה שכן מגיעות תחושות יותר של דאון, לא להתנגד להן. תני מקום, תשהי בהן כמה שהן מבקשות ממך כדי שיעלמו ברגע הנכון ולא ימשיכו לזמזם כשאנחנו לפעמים בהתנגדות לחוויה כלשהי. תרגישי טוב, ובעיקר תרגישי טוב עם עצמך בכל תחושה שעולה לך, את ממש נורמלית.

זה בסדר גמור, כל אחת חווה את זה אחרתמחיאחרונה
הדבר היחיד שבלט לי זו המחשבה שלא מגיע לי תינוק. מה? למה?
אשמח לרעיונות איזה מאכלים לתת לתינוקתבכינוי אחר

בת 8 חודשים,

היא אוהבת ביצה,

נתתי לה גם לטעום דג סלמון

וגם בטטה ותפו"א ממרק קוסקוס.

אני רוצה שתהיה לה ארוחה אחת קבועה ביום.

מה אפשר להוסיף לביצה שיתאים לארוחת בוקר?

כרגע אסור לה מוצרי חלב.

תודה 🙏

קוואקר.מוריה
סתכלי באתר 'המתכוניה'רק טוב!

אתר מתכונים לתינוקות. אפשר לחפש לפי גיל, מרקם, רגישויות וכו.

מפעילה אותו תזונאית תינוקות וילדים. 

תודה, האמת שהסתכלתיבכינוי אחר
ולא מצאתי לגיל שלה, אם יש לך אפשרות לצלם מסך אשמח. תודה 
את רוצה דווקא לארוחת בוקר?מישהי מאיפשהו

אני התחלתי עם מרק טחון (ירקות ועוף והודו)

ואחכ גם מנה של פירות טחונים

אבוקדו/ תפואהמקורית
אבוקדו, טחינה, חביתה עם קצת מיץ של עגבניהראשונית

בננה מעוכה

אם היא אוכלת סלמון אז אולי טונה מתאים


להחליף ממש ארוחהמדברה כעדן.

זה לפי התגובה שלה... שאת רואה שהיא לא צריכה השלמת הנקה/תמ"ל אחרי הארוחה....


טונה

אבוקדו

חביתה/ביצים קשות מעוכות עם מלח ושמן זית

פשטידות

דייסת קוואקר (עם מים, כך אני תמיד עושה)

מרקים

קציצות טונה וקינואה

פירות מעוכים/ טחונים עם טחינה/ חמאת בוטניםיעל מהדרום

לק"י


חתיכות קטנות של לחם עם אבוקדו/ טחינה/ חומוס. עם זה אפשר גם חביתה.

לחם מטוגן

החלק הפנימי של המלפפון מגורד. או לתת לה רצועות מלפפון עם הקליפה, שתכרסם את הפנים שלו. רק לשים לב שהיא לא חותכת חתיכות גדולות.


ירקות מעוכים. אפשר להוסיף עם עוף או קציצות רכות.


אני מועכת הכל במזלג.

תודה לכולן על כל הרעיונות!בכינוי אחר
זה ממש משתנה מילד לילדרק טוב=)

יש לי ילדים שבגיל הזה אכלו רק גרבר, והתינוק הנוכחי למשל כבר אוכל הכל כמעט..

בבוקר- חתיכות לחם קטנטנות טבולות בטחינה וחביתה

צהריים- אורז וקציצות מרוסק גס, קוסקוס ומרק (בגדןל מה שאנחנו אוכלים אא"כ זה לא מתאים עדיין אז משתדלת שיהיה לו מרק טחון)

ערב- משתנה. מרק/ לחם מטוגן/ פנקייק מקמח מלא/ שאריות מא. צהריים/ ביצה קשה מרוסקת עם טחינה/ פשטידה כלשהיא/ אבוקדו

אני מוסיפה אבוקדו לביצהמולהבולהאחרונה
או ביצה עם קוטג'

אולי יעניין אותך