מידי יום אני מתכננת מה נעשה אחה"צ, מה נאכל, מקווה להתחיל את האוכל בזמן כדי שיספיקו להיכנס לישון בזמן.
אבל איכשהו זה תמיד מתעכב, והילדים לא הולכים לישון לפני 8 וחצי-9. וזה מתסכל ממש!
איך אתן מצליחות להרדים את הילדים מוקדם?
מידי יום אני מתכננת מה נעשה אחה"צ, מה נאכל, מקווה להתחיל את האוכל בזמן כדי שיספיקו להיכנס לישון בזמן.
אבל איכשהו זה תמיד מתעכב, והילדים לא הולכים לישון לפני 8 וחצי-9. וזה מתסכל ממש!
איך אתן מצליחות להרדים את הילדים מוקדם?
אבל זה לא מניסיון אישי, כי אני באותו סיפור
בני 10 ו9
נגיד אתמול, ב8 וחצי הם עדיין רקדו בסלון אחרי ארוחת ערב, ולא הערתי להם, מרשה כרגע כי חופש ולמחרת קייטנה ולא לימודים
אבל גם במסגרות אני מתחילה להתעצבן רק אחרי 9,
באמת לא יודעת איך זה קורה
אבל זה גם מאוד תלוי מה הגיל ומה הלוז שלך
שהם היו קטנים יותר עבדתי עד 3 אז היה לי הרבה זמן לשלב את הכל, אפילו היה מקום לצאת לגן שעשועים
וב6 וחצי - 7 באמת היו במיטה
על מה נמרח הזמן?
בלי לדעת קשה לענות...
בכל מקרה
אני מרגישה שאם מתחילים להכין ארוחת ערב בזמן..
וכשמקלחים אז גם- בדעה סבירה
אז אפשר להתנהל בנחת
ולא בלחץ
וגם יותר טוב למצב רוח ולסבלנות שלנו
וגם
מאפשר לישון מוקדם
עוד עצה - להכין ארוחת ערב כשהם משחקים
ולקרוא להם כשהכל מוגש לשולחן כולל אפילו מים בכוס
זה ממש מקל על המלא בקשות תול כדי הארוחה והופך אותה ליותר ממוקדת
אבל היו זמנים שהצלחנו יותר.
בכל אופן, מצטרפת לשאלה המקדימה של גילאי הילדים. (אצלנו, למשל, שיש מגוון של גילאים, מקטנים ועד מתבגרים, זה הופך את העניין למורכב יותר...)
ובינתיים טיפים קטנים:
* לספר סיפור לפני השינה. עדיף סיפור בהמשכים, שהם יצפו לו מלילה ללילה.
* לעשות זמן אישי קצר עם כל אחד מהילדים - מי שמאורגן יכול לשבת כמה דקות עם אמא ולספר מה היה היום. זה עוזר להם "לאסוף" את היום וללכת לישון יותר בשלווה.
* לעשות תזכורות בפלאפון לזמנים השונים של הערב, עם צלצולים שונים (אפשר גם להקליט את עצמך ולשים בתור צלצול: "זמן לארוחת ערב", "זמן לסידור המשחקים" , "זמן למקלחות", "זמן להיכנס למיטה").
הטיפים האלה לא בהכרח מבטיחים שהילדים ייכנסו למיטה בזמן, אבל הם עוזרים לאפס את הילדים...
אבל אצלי זה בדרכ ממש לוז קבוע. בונקר כזה.
תלוי מה אני מכינה, אני מכווננת את עצמי לשעה שבה אני רוצה שיאכלו. בדרכ 18.30
הם יודעים שאחרי שאוכלים יש הכי הרבה עוד עשר דקות לשחק ומשם להתארגן לשינה
גם אם אני מתחילה ארוחת ערב ב6, הם יכולים להימרח ולאכול איזה 45 דקות. ואז פתאום מישהו צריך לשירותים, ואז מקלחת לוקחת פתאום יותר זמן. ועד שהם נכנסים למיטות הם כבר ממש גמורים וקשה להם להירדם...
הייתי רוצה שמתחילת ארוחת ערב עד אחרי מקלחות יהיה משהו כמו חצי שעה
אז קודם תנמיכי ציפיות 
ארוחת ערב יכולה לקחת חצי שעה, וזה יכול להיות גם זמן שלהם לפטפט קצת ולחלוק חוויות מהיום.
מקלחות - עוד עשרים דקות בערך.
ואז להקדיש עוד כרבע שעה לפעילות ערב - סיפור לפני השינה, התעמלות שתרדים אותם אחר כך, שיתופים מהיום שעבר, ציור משותף...
ואחר כך למיטה, קריאת שמע ואולי לשבת ולשיר להם שירים מרדימים.
יכול להיות שאם מראש תתכוונני שזה דבר שלוקח זמן, כבר תהיי פחות מיואשת...
אצלי 5 ילדים בני 8 ומטה. מתחילים ארוחת ערב בסביבות 6 ובדרך כלל הם במיטות עד שבע וחצי.
תבדקי איפה הזמן נמרח אצלך.
אני יודעת שאצלי הם ממש נמרחים על ארוחת ערב.
אז יש ימים שאני מבקשת מחלק להתקלח/מקלחת לפני הארוחה וזה עוזר להם לקצר.
אני גם מבטיחה שמי שמגיע עד 7 למיטה יוכל לשמוע סיפור/לקרוא עד שבע וחצי. וזה גם מאוד עוזר.
אבל בעיקר אני האמת ואני זאת שצריכה להחזיק את הזמנים אז אם זה גבול חזק אצלי השעה. גם הילדים קולטים בסוף...
וזה כל יום מחדש להיות על זה. אם אני במצב רוח נמרח אז הם בוודאות לא יהיו במיטה בשעה היעודה...
למיטה
הכי חשוב למצוא משהו שעוזר להם להיכנס למיטה
נגיד כמו פודקאסט או סיפור אהוב
ואז שיהיו פחות מאבקים סביב זה
ומצד שני להציב כלל
ולדבר עליו בזמן רגוע בצהריים לפני
שמעכשיו משעה ---- נכנסים למיטות
ולא יוצאים יותר
לא משנה מה קורה
כל דבר שהם צריכים את תביאי להם
אפשר כמה ימים עם פרס או משהו
ולעמוד על זה בתקיפות
וזה יחלחל ויכול לעזור לנרמל
כותבת לך טיפים שעזרו אצלנו לפעמים
אבל עכשיו פחות עוזרים אבל בעבר עבד מעולה
עוד משהו שיכול לעזור
תנסי לכתוב לוז אידיאלי לערב לפי רבעי שעה
מה קורה בדיוק
ב6- ****
ב6:15 *****
ב6:30 *****
וכו
אפשר גם להראות להם את הלו"ז בצהריים לפני
ואז התיאום ציפיות שאת והם יודעים מה אתם רוצים יכול להקל
וגם מהשו 'למדתי בפורום
מצד אחד חשוב להזדרז בהרדמות שילכו לישון במזן
ויספיקו לישון טוב
ולך יהיה את הזמן לעצמך
מצד שני לדעת שזה זמן רגיש להם ולך
בערב צפים דברים שעברו עליהם היום
ופתאום יש כבדות בלב ובגוף...
וגם, חשוב לשים לב לדברים חריגים שאולי הם מעלים....
בהצלחה גדולה!!!
אומרת לעצמי
נאה דורש נאה מקיים
קדימה😅🫢
אצלנו אם אני רוצה שהם יהיו במיטות ב7 ארוחת ערב צריכה להיות ב5, גג 5:30.
אם ארוחת ערב ב6, אז מקלחות לפני ארוחת ערב. ככה ב6:30/6:40 מצחצחים שיניים, משחקי רגוע או סיפור והולכים לישון.
(לא שזה תמיד עובד, כי ילדים תמיד מעדיפים להמשיך לשחק יותר, אבל זה לפחות תכנון ריאלי מבחינת זמנים)
ולומר מראש שאחר כך לא אוכלים.
אפשר לשאול חמש-עשר דק' לפני תום הזמן האם כולם שבעו, ולהזכיר שזה הזמן למצוא/לבקש עוד אוכל, ואחר כבר לא.
חצי שעה זה אפילו יותר מדי, אם באמת כל האוכל כבר מוכן ומוגש בתחילת הארוחה.
אם נותנים להם להמרח עם זה, כמובן שהם אכן נמרחים...
ותמיד מזכירה לעצמי שיש את מה שתלוי בי ומה שתלוי בילד. אני יכולה לדאוג שהארוחה תהיה מוכנה בזמן, אני יכולה לשלוט בקצב של המקלחת (כשאני מקלחת אותו ולא עושה לו אמבטיה), אני לא יכולה לשלוט בקצב אכילה שלו, בכמה מנות הוא ירצה לאכול, בזמן שהוא הולך לשירותים (הוא אלוף בזה, להתיישב בשירותים דקה לפני שהולכים לגן או רגע לפני שהולכים לישון).
אז ממה שתלוי בי אני משתדלת להכניס למקלחת בחמש וחצי ולדאוג שארוחת ערב תהיה מוכנה גג עד שש ורבע. ואז באמת בשבע הוא כבר במיטה.
התשובה היא שאנחנו לא מצליחות.
אני כרגע פחות מתוסכלת מזה, הבנתי שבקיץ הולכים לישון יותר מאוחר+ילד מעון (יש לי עוד שנה שלמה ליהנות מהשנ"צ שלו הידד).
אז אני פחות נאבקת ויותר משלימה עם זה.
הבעיה היא שנגמר לי הכח....
מה שכן אני מרשה לעצמי ליהנות בגינה עד מאוחר, כי אני מבינה שבין אם אתחיל ארוחת ערב ב6 ובין אם ב7:30 בכל מקרה הם ילכו לישון סביב 9, אז חבל למרוח את הסבל.
מתחילה ארוחת ערב ברבע חשש לפעמים מתעכבים ל6
אח"כ מקלחת - אורך המקלחת משתנה בהתאם לזמנים... לפעמים ארוכה ולפעמים ממש קצר
7 למיטות
יש ימים שארוחת הערב לא מוכנה ב6 אז הם נכנסים קודם להתקלח
אם הם אוכלים יפה- אני עושה לבנתיים דברים אחרים אבל לפעמים הם מעופפים ומוסחים וצריך ממש לשבת לידם ולדרבן לאכול
לאחרונה- כדי לקצר תהליכים לפעמים את הסיפור לפני השינה אנחנו מקריאים בזמן האוכל
בקיצור לרוב הם במיטות עד גג 7:15
(ואז בעלי חוזר מהעבודה והם מתרגשים לראות אחד את השני וצריך לאפס אותם שוב)
זה שעה וחצי שצריך להיות 200% על זה
אם אני לא אוספת אותם חזק ומפקדת אותם על הלוז- הם מתפזרים ובשניה כל הלוז משתנה
ולגבי בעלך- האמת שאני במקומך הייתי אומרת לו לא להיכנס הביתה, כדי שזה לא יעורר אותם.. מנסיון...
קריאת שמע ושיר לפני השינה
אז בגלל זה לפעמים אני מקדימה את הסיפוק
זה מספיק בשביל לאפס אותם
תנסי להבין עם עצמך- מה בדיוק לא עובד
איפה הזמן בורח?
לפעמים כם לי זה לא עובד- יש ימים כאלו
אבל אם זה דפוס- אז הייתי מנסה לפרק את הסדר ערב ולהבין מה בדיוק לא עובד
אחד הדברים שלמדתי בתקופת המילואים זה כמה הדברים תלויים בי
זה התחיל מזה שימים שאני לבד ברבה יותר מתוקתקים מימים שבעלי היה בבית ולכאורה היינו יותר ידיים -
אבל אז גיליתי שאני יותר משחררת- מחכה שהוא ישלח אותם/יאמר איתם שמע ישראל או גל שבק אחר- והייתי מורידה את הרגל מהגז
לגבי בעלי- עם כל זה שזה מבאס- יותר מבאס לי שהם מפספים אחד את השני-
אז אין מצב שהם עדין ערים ואני לא אתן להם את הזמן ביחד
(הרבה פעמים הם נרדמים לפני שהוא חוזר... וזה גם ממש מבאס)
זה מוציא אותי מדעתי כבר.
ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך ונותנת לה לישון בסלון.
או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.
אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.
ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.
בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.
לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.
מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.
מה אני מפספסת?
ולכן את מתוסכלת.
גידול ילדים זה מאתגר, לא הכל מתנהל לפי התוכניות.
היא ישנה במעון צהריים זה משבש אותה ואת כל סדר היום,
ככל שתילחמי בזה זה רק עלול ליצור בעיות התנהגות בהמשך.
מבינה מאוד את התסכול, אבל הגישה של לפתור את זה בכל מחיר, לדעתי שגויה.
היו לי מצבים של ילדים שהיו מטפסים על מתקנים ב11 בלילה בגלל שנצ.
זה סיוט שהוא לתקופה והוא חולף אחרי שהיא תתרגל לסדר יום ללא שנצ.
אם עובד לך הסידור של לישון בסלון ב21:00 ואפילו 22:00, לגמרי הייתי זורמת עם זה, לא נשאר לך עוד הרבה.
את תראי שאחרי זה יהיה לך פי אלף יותר קל להרגיל אותה לישון בחדר.
תתכנני את סדר היום שלך סביב האילוץ הזה.
זה עדיין יהיה מאתגר אבל לפחות תגלי שאת מקבלת את עצמך בחזרה.
טוב, זה בלי הקליפ.
אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה
מלאה שלנו
יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי
חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות
לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות
כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי
בעלי לא מפרגן לי בכלום
חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת
לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת
על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..
מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי
וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע
אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"
אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!
מאתמול פגע בי ברמות קשות
סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"
נפגעתי קשות
מרגישה מושפלת
מרגישה מבוזה
כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו
כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף
אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה
מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה
אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!
הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן
מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי עצמאי ויכול לתמרן בעבודה
איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥
שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.
החיים שלך בידיים שלך.
קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.
גם בשביל הנפש שלך.
תסבירי לו שזו לא תחרות.
הקללה על הפרנסה היא שלו.
אני הייתי מתפוצצת.
ליבי איתך🩷
יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?
אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.
אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.
אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.
הוא לא מעוניין בטיפול
לכן אני מעוניינת בעצות
הוא לא מעוניין בטיפול,
ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.
אז תשבו להחליט מה יותר חזק.
קשה ממש.
קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.
אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,
ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.
מילה על הנקה ולך תנסה להניק.
חיבוק ענק ממש.
לא קל בכלל בכלל בכלל.
מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️
יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?
יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?
את לא חייבת לענות
למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?
את לא חייבת לענות
אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.
למה לא לעצור את זה ולהגיד
הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו
תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.
וזה לא רק לגבי יילודה
כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד.
תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.
לכן כמו שכתבו לך
את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.
חיבוק
מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑
ממש כאב לי לקרוא אותך
את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה
בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.
אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.
מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין.
איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?
זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי
מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.
הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.
לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.
גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.
אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.
חיבוק❤️
זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.
אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.
הוא מביע הערכה על דברים אחרים?
את אדם מבוגר.
החלטתם שהוא מפרנס יחיד.
עד כאן הגיוני.
זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.
במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.
חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.
השליטה שלו על ההוצאות שלך,
יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.
יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.
עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת
לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.
והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).
שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.
ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.
בהצלחה!
רק אחד מבני הזוג עובד
מצריך מהצד שעובד
לא להשתמש בשתלטנות בכסף
כי קל להיסחף לשם
במיוחד לגברים
לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה
היא לצאת לעבוד
להרוויח כסף משלך
להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים
זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני
כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר
אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא
גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב
קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית
מגיע לך מדליה והערכה!!
זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!
להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!
היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך?
אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.
ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.
ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.
כשהוא משפיל אותך?
לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת
אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.
אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך
אול העול הכלכלי כבד מנשוא
אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך
אין לי מושג
ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת
אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,
מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.
ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.
ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.
אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.
זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.
קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..
כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,
זה לא מובן מאליו בכלל!!!
בקשר לבעלך,
בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,
לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,
בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.
זאת נורה אדומה בעיניי.
את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-
הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,
כשטוב הוא מודה שקשה לך
כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!
לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,
אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!
זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך.
יש תקופות שיותר יש שפחות
אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה
גם לא אוהבת את הרוב
אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה
ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית
מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)
אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר
ממתקים גם לא מיודע מה
המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר
וכו'
עוגות ביתיות .
פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.
כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב
אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה
לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.
או שפתאום בא לי לקנות משהו.
בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.
אבל חטיפים מלוחים פחות
אולי בשבת
כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...
מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים
הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...
(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)
לא ברמה יומיומית
אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...
בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.
אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית
מה אתן אומרות?
בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,
את לא אמורה לשלוח אותה,
היא אמורה לבחור ולהחליט,
את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).
יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.
למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.
מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.
מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -
רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין..
אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר
זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה
לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.
שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת
כמו:
ניהול מוצר
ניהול לקוח
עיצוב
ניהול מכירות
אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.
ושם קוצרים את הפירות.
אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע
לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,
לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,
אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.
עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'
שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.
כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.
בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.
יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.
אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.
כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.
היא מעוניינת בפיתוח עצמו.
אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד
זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.
אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.
זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.
כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.
כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,
אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!
אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.
המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)
אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.
אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.
מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.
בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.
רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.
בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה
אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...
זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...
למשרה חלקית יש חסרונות רבים.
עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.
משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,
ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.
משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות
ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.
הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.
הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.
לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,
לצבור שם טוב.
לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)
בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.
ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.
היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.
אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.
את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.
לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.
אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.
למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,
יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,
או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.
יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.
עם החגיגי קצת מסתבכת.
או במכירות או בפינק ליידי
קצת אשכר וממש קצת הדרא
ולפעמים קמיליון
אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני
וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים
קמיליון
הדרא
ולפעמים כל מיני מציאות
יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות
הי אשמח לדעת האם מישהי ביררה לגבי עזיבה של משרד החינוך במצב שכבר לא רלוונטי לבקש חלת מבחינת התאריך (ולא יאשרו לי, אין לי סיבה אןבייקטיבית שתצדיק אישור חריג)
מה נשמר ומה מפסידים?
הקביעות מתבטלת נכון?
השעות השתלמות הרבות שצברתי?
הוותק בשנים?
הדרגות?
אני חושבת כן לחזור בהמשך ולכן מנסה להבין את המשמעות.
אני לא מורה, מקצוע פר"א ולכן הקביעות והשמירה על אחוז המשרה, עצמה פחות קריטית לי. כי לרוב חסר. שאר הדברים כן משמעותיים.
(אני ניק קבוע בפורומים אחרים, רווקה כרגע אבל שואלת פה כי זה פורום עם רוב נשי, אעקוב מהניק הרגיל שלי.)
או שצריך להגיש את כל המסמכים מחדש?
(זוכרת שלקח זמן בהתחלה)
ובחזרה-
יש לי אפשרות לעבוד שליש משרה באופק חדש במוכש"ר תחת עמותה מסוימת, האם שם במידה וחוזרים למשרד החינוך אז הכל אותו דבר? מתייחסים לוותק ולהשתלמויות שנצברו במוכש"ר?
והאם עבודה במוכשר תשמור לי על הקביעןת שנצברה במתיא במשרד החינוך או שזה לא קשור?
אז לכאורה פחות שווה לעבור ממשרד החינוך לעמותה?
(בעמותה מבחינת מיקום אולי כן אצליח לשלב שליש משרה שנה הבאה, מה שאין לי סיכוי במתיא בה יש לי קביעות)
זה לא קשור לנתונים שלך מול משרד החינוך.
תמיד משרד החינוך יותר שווה מעמותות. בעמותות, המקסימום זה השוואת תנאים למול מה שמגיע לך ממשרד החינוך.
אא"כ הם ממש צריכים אותך, אז אולי תצליחי להגיע לתנאי העסקה טובים יותר, אבל זה לא מה שקורה בשטח.
אבל הרבה אנשים עובדים בעמותה או עוברים ממשרד החינוך לעמותה, כי יש תנאים ספציפיים של נוחות, כמו מרחק למשל.
זו תשובה שקיבלתי מהAi...גם אני באותה התלבטות בדיוק , ולא ככ מוצאת עם מי להתייעץ אז שאלתי אותו😅
בעקרון הבנתי מפנסיונרית של משרד החינוך שבפרישה קיבלה סכום כסף גבוה על ימי מחלה שלע השתמשה בהם. אז כנראה שזה נמחק אם מתפטרים. חוץ מהקביעות . שוב, לא בטוחה
שיהיה בהצלחה והחלטות טובות
ויש גם עוד תנאי, אני חושבת שאת צריכה להשתמש בפחות מחצי/שליש מהזכאות שלךבכל השנים.
בקיצור, עדיף כבר להשתמש בזה ביום יום ולא לצבור..
אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..
אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.
במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..
פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..
גילאי 8 ומטה.
יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם
אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה
שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר
מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.
מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.
מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )
לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.
למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...
מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.
כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.
וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.
פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.
אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.
ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.
לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.
ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.
אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?
או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?
פעם באף פעם אני מכינה עוגיות
ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.
פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.
בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.
חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.
מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.
שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.
מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.
ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.
בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר.
יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.
אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)
מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.
ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼♀️
שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)
פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..
ביסקויטים- די חופשי
עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.
אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.
עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)
לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..
יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.
לא יודעת אם עזרתי לך..
עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.
יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.
שלוקים יש כל היום כל היום.
יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.
משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.
ממתקים אין בבית בכלל בכלל.
לפעמים לפעמים קונים לשבת.
אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).
בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.
יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,
בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.
הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.
או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.
מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים, ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת
בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה
פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)
בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל, זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם
חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה
יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו
בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.
בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).
במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.
אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.
בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.
בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.
כמו ציטוס במבה וכאלה
לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.
לא תמיד עולה דרישה.
כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.
אז אני נמנעת מלקנות.
בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.
היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.
בכמויות. שיהיה לי.
אז לא רוצה שיגדלו ככה.
לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.
עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.
הגדול בן 9 הקטן בן 4.5
אם הם קטנים דיי חופשי.
גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.
ארטיקים כנל. אחד ביום.
קרח.
ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.
מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים
אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן
באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים
יש פירות רוב הזמן
בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)
וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת
מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.
בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד
אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן
הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.
קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..
זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..
השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש
מבינה אותם
אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים
..
משתדלת לדבר איתם על כל זה המון
שהמכולה מבלבלת
המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...
פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...
משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .
פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...
הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...
כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים
..
והאמת הכי טוב שפשוט אין....