מתבונן אני בזרע הנרקב, המתמוסס במסתרי האדמה,
המוסר אל כוליותו אל החושך המחבק, האוהב, המכלה,
המאחד את הניגודים אל תערובת שחורה ומטושטשת,
חושך, כמו שמיכה, על־פניה היפיפיות, הישנות, של תהום, ההומה בתרדמתה הבראשתית,
היוצרת את מהות החיים בהיריון מסתורי, בימים שבין מים אפלים לבריאה,
ולשם חוזר גם אני, אני קמל לשם בכאבי,
מוותר על נשמתי, פנוימתי, בתוך מי מקווה קפואים, הממיסים אותי אל אותם ימים קדומים,
ומתגבש מחדש כפריצת הירוק מן הקרקע השחורה הפוריה, אל מסע חיטת קיץ מוזהבת, עד החורף הבא,
והכל מנקודת מבטי בלבד, במודע ובלא־מודע מאוחדים יחדיו.
עצם התבוננותי היא התפילה המשקה את הזרע, כמו תקווה,
נוכחותי ותהפוכות נפשי הם המרכיב המזרז הסמוי מן־העין,
אין בהם ממש, כל קיומי אינו אלא משאלה חולפת של היקום,
המעניקה כוח שברירי למציאות השברירית כל־כך.
בהיותי משאלה, אני גל ים הנובע מזרמים קור וחום והמייה,
אני קצף המתמוסס ונספג ומגיח שוב מתהום בלתי־ניתנת לחקירה,
ובו־זמנית אני כל הים כולו, אין להפריד: אני כל מה שקיים, והכל בתוכי, ואני בכל, אונוס מונדוס.
הריקוד עם נשמתי, אנימָתי, הוא צעד קדימה וצעד אחורה,
אנחנו נשארים במקום, תוך טיפוס אל איזשהו אינסוף,
הנמצא בעלייה ובירידה של סולם יעקב.
אבן מאסו הבונים, המלאה סיגים, המוטלת בספק,
מכריעה את כף המאזניים.
כבר עכשיו נמצאת בה, במספר אטומי נמוך יותר, אבן החכמים,
עליה להיעלם ולהופיע מחדש, מנוזל גועש לגז בלתי־נראה, ולמוצק מכל מוצק,
המוכן גם הוא להתרכך ולהשתנות באותם שלבים פורגטוריים אינסופיים.
את נוזל המחשבות הגועש נשים במיכל, בווז־הרמטיקום,
בתוך מילים המחזיקות מעמד עד לנקודת הזמן המושלמת,
שבה המיכל נשבר, כמו ביצה ובה אפרוח מוזהב, שלם, אך עם עוד עולם גדול ללמוד.
נכלא אותן בכבלי התודעה, ההבנה, נסביר אותן עד שתהיינה מובנות לחלוטין, מנקודת מבטנו,
אשר גם היא תישבר בבוא־העת: אולי ביוזמתנו, אולי הלא־מודע יצוף וישבור אותו בשבילנו,
באותו תהליך נפלא של עליית מי־גשם השמיימה אל סערת נפש גדולה, וירידתם שוב ארצה כדי לעלות,
ולהצמיח את אותו זרע אמת זמנית, הכוללת בתוכה גם את נצח הנצחים.