שלשה דברים שהייתי רוצה להחיל\לשנות בילדים שלי-איך?אובדת חצות

מועדים לשמחה,

הילדים שלנו חכמים ומקסימים,

לפעמים מרגישה שתכונת הדעתנות והחוכמה עולות על הקשבה והתנהגות נאותה וזה מעסיק אותי ומבאס אותי-רוצה לשנות את זה. 

 

 1.

הייתי רוצה שיהיו יותר חמים, מאירי פנים, אומרים בוקר טוב, שלום וגם נענים בכללי. אבא שלהם חכם (מחונן) וזוכר פרטים וחשוב לו דיוק, אבל בעיני יותר חשוב שיהיו חמים ונעימים יותר ממדויקים.

מרגישה שלפעמים מול משפחה וחברים הם נחבאים אל הכלים, הולכים הצידה, לא יודעים לומר תודה על פירות שחותכים להם\מתנות שנותנים להם. אפילו להבדיל כשרוצים להצטלם משפחתית הם לא מעוניינים. מן סרבנים\נמנעים לדברים של זרימה וכיף של פשטות שכל ילד יודע. רוצה שיהיו חברתיים ולא "פרופסורים מנותקים".

 

2. 

הם מאד דעתניים ולא (תמיד) מקשיבים. כל הזמן יש להם אג'נדות אחרות. רעיונות ויוזמות. והם דורשים, דורשים. סוחטים אותנו רגשית.

בוכים ודרמטיים ומפונקים ועקשניים אם הדברים לא נעשים בדרכם או לא נענים לבקשותיהם מיד. אנחנו באמת נענים להרבה בקשות, ברמה של לשים טלויזיה, להחליף פרק בסדרה אם רוצים ועוד אבל לכאורה אמורים לזרום עם הילדים אלא אם כן זה ממש לא לעניין או נוגד ערך שלנו. אני מרגישה שכל דבר הופך למאבק וזה גוזל מלאאאא אנרגיות. 

בגלל שאין הקשבה פשוטה וברורה אנחנו מרגישים שהדבר היחיד שעוזר לנו זה "איומים".

 

נניח שהבן שלי רוצה להיכנס לחדר שינה שלנו כשאבא ישן -לומר לו "אל תפריע לאבא\אל תכנס לחדר" לא מזיז להם, אז התחלנו לדבר בשפה של:

"אין בעיה, אם תכנס לחדר של אבא, אין מצב שהוא ירד איתך לסיבוב על האופניים" ורק אז הם נרתעים. הם מרשים לעצמם המון. כולל להוציא חטיפים ועוגיות לבד בלי לבקש רשות.

איך הופכים ילדים למקשיבים? 

סתם למשל-בטיול לספארי, הם שתו המון וחבשו כובע ושם דווקא כן שאלו אותי וברגע שאמרתי אין מצב להיות בלי כובע מייד חבשו ושם הרגשתי שהצלחתי.

אני יכולה להבין שכשאני סגורה על הכלל ומשקפת שאני מתחברת לזה ורצינית הם לא ינסו אותי. אבל כנראה שמשמעת מים ביום חם וכובע נגד שמש יותר מדברים אליי מאשר דברים של שגרה. 

 

3.

 אחד התאומים נהיה קצת "בריון" בבית-מרביץ, נתן בעיטה לסבא, חוטף לאחיו צעצועים, כוחני וגם עושה לי מבט עצבני וכשאני מעירה לו אין לו כוח לשמוע ביקורת ואומר לי "את אומרת שטויות". הוא רגיל שאני מעירה לו המון אבל אין ברירה, הוא מעצבן ועושה המון שטויות, דוחף את אחיו, צובט, חוטף ועוד. וזה מכעיס אותי ולוחץ לי על הכפתורים המוסריים ואני מתרגזת.

איזה עונש אני אמורה לתת אחרי שאפילו כשאני אומרת לו "אצלנו לא מכים, לא משתמשים בידיים, לא חוטפים, אפשר לבקש, ה' ברא לנו פה לדבר, אתה יכול לבקש ממני ואני אעזור. ועדיין- הוא חוזר ועושה דברים שאסור  ואני בטוחה שזה גלגל כי אני מסתכלת לראות איך הוא וכו. התאום השני בוכה כשלוקחים לו ואני מודעת לזה שאני גם לא מחזקת אצלו את היכולת "להתמודד". אבל קשה לי להבין מה עושים כשהתאום הזה שוב דוחף\מרביץ\אומר איכסה\ או אמא את חצופה\ וחוטף לאחיו המסכן וגורם לו לבכות. מה לומר? איך להעניש?

 

 

אשמח לקבל עצות לשלושת הסעיפים מנסיונכן.

 

תודה וחוה"מ שמח.

שאלות קשותחנוקה

לא סתם חנה התפללה על בינונים כי לגדל ילדים חכמים (ובוודאי מחוננים) זה אתגר בפני עצמו

אני חווה את זה בנתיים עם ילד אחד וזה לא פשוט!

מכירה מעצמי מילדות את התחושה שאני באמת חכם ומבין ויודע, וזה קשה מאד לקבל סמכות ככה.

מצד שני- זה לא בריא נפשית.

מכל הבחינות...

תפרידי פה לשתיים- לשנות אופי של ילד- דבר לא נכון בעיני.

ילד שיותר נהנה להיותב שקט עם עצמו ולקרא, לא יהפוך להיות ילד שמעדיף פעילות חברתית. אני באופן אישי מותשת ממפגשים חברתיים ארוכים, זה פשוט לא מתאים לי באופי,

וגם הבן שלי ככה.

אבל יש כללי חיים ודרך חיים שאותה כן חשוב להנחיל- כמו שאת אומרת- ללמד ילד להגיד תודה, לציית למבוגרים (כן, יש בזה חשיבות בפני עצמו. אמנם בדרך כלל אנחנו מסבירים אבל חשוב לי שהילד ידע, דוקא בגלל שהוא כל כך חכם- שאני לא אמורה לנמק את עצמי. כי אם הנימוק לא נשמע לו? עדיין הוא חייב לשמוע בקולי)

ולזה צריך הרבה תפילות ואולי לפעמים גם הכוונה מקצועית. באמת אני משקיעה בזה המון לב ומחשבה ולא תמיד מצליחה.. אבל ש מה את הפוקוס על זה.

 

 

מנסה לענותכורסא ירוקה

1. ההתחלה של מה שכתבת זה הרבה פעמים קשור לאיזה חיזוקים הם מקבלים. אם הם מקבלים מחמאה וחיוך על דבר חכם שאמרו או על ציון אבל לא על התנהגות אכפתית, הם מבינים לבד מה נמצא למעלה יותר בסדר העדיפויות. וגם בחיזוקים שליליים. אם מקפידים לומר להם איך לדבר נכון או מה העובדות אבל מעלימים עין על העלבות בקטנה, אז גם - הם לומדים מה חשוב יותר.

לגבי האמירת תודה או הזרימה - יש מצב שזה הפך למאבק כוח שלכם? כאילו שהם קלטו שזה משהו שחשוב לכם שהם יזרמו או יגידו תודה ואז לא בא להם? דברים של כיף הייתי פשוט מתעלמת אם הם לא רוצים, לא חובה - לא צריך. זה ההפסד שלהם בכלל. ברור שגם אותך מבאס אם הם לא יהיו בתמונה המשפחתית אבל ברגע שהם מבינים שזה משמעותי לך זה יותר משמעותי להם כ"כפתור" רגשי שאפשר ללחוץ עלייך דרכו מאשר כחוויה.

ולגבי התודה - אני אומרת עם הילדים "תודה סבא! איזה כיף שחתכת פירות!", לפעמים אומרת להם להגיד, אבל לא עושה ענין, לא אמרו בעיה שלהם.

לא יודעת לומר אחוזים כמה יוצא שהם אומרים מעצמם וכמה לא, אבל בתחושה שלי לרוב הם אומרים. לפעמים גם עוזר שאני שואלת "כיף לכם עם הדבר שסבתא קנתה? מה כדאי להגיד לה?"


 

2. נשמע שלקחתם את הגישה ההיקשרותית קצת לקצה זה נכון שאם אין משהו מהותי לאסור בגללו אז חבל סתם למנוע, אבל אם אתם מרגישים שזה מתיש אתכם אז כנראה שזה מיושם בצורה לא מדויקת. כלומר, אני חושבת שלא למנוע סתם זה אם באמת סתם האוטומט שלכם היה על לא אבל אין סיבה ולא אכפת לכם. אם זה מתיש אתכם כנראה שאכפת לכם, ואם אכפת לכם, לפעמים באמת אפשר לוותר, אבל לאורך זמן ההתשה נובעת מזה שאתם מרגישים שאתם מאבדים את האחיזה בזה שיהיה לכם אכפת. כאילו אסור לכם שתהיה לכם שום סיבה שהיא לא ממש ממש עקרונית. לדוגמא, לפעמים הבן שלי ירצה קוביית שוקולד סתם בלי סיבה ואני אגיד לו לא, ואז הוא יבקש שוב ואני אגיד לעצמי "למה לא בעצם?" ואז אתן לו. אבל אם הוא מתחיל לבכות, לתזז אותי, להיות דרמטי או משהו כזה, אז אני מבינה שהגענו למקום שהוא לא סתם מבקש, הוא בודק גבול ורוצה לדעת איפה הגבול עובר. זה הזמן לעצור, ולהגיד, נכון זה מבאס ולפעמים אנחנו מרשים, אבל עכשיו לא. אני לא נכנסת להסברים כי זה לא משא ומתן. יודעת שהרבה פה יחלקו עליי אבל הילדים שלי שמעו בעבר הרבה את המשפט "כי אמא מחליטה וילדים מקשיבים" למרות שזה משפט מאד דיקטטורי כי אני חושבת שאם לילד אין גבולות הוא מסכן, ובעיני היררכיה משפחתית זה דבר סופר משמעותי לגבולות. כמו שבגן ברור לו שהוא מקשיב לגננת, אבל לא עושה כל מה שילד אחר יגיד, אז גם בבית צריך להיות ברור מה ההיררכיה. בתוך הברור מאליו הזה - אנחנו נותנים לילדים שלנו ממש המון חופש בחירה, מגיל אפס. אנחנו קשובים אליהם מאד, משנים את דעתנו אם אנחנו רואים שיש לילד צורך מסוים גם במשהו שעל פניו הוא קטן ולא מהותי, וכן ננסה להבין מה עומד מאחורי הבקשות שלהם. אבל כל ההקשבה הזאת לילדים חייבת לדעתי לבוא מתוך מקום ברור של המילה האחרונה היא של אבא ואמא.

אגב, גם לא יודעת איזה ערכים אתם מגדירים כקו אדום, אבל בעיני זה לא צריך להיות ערכים ברמת עשרת הדיברות.

הילד ביקש להחליף לתכנית אחרת? סבבה. ביקש פעם שניה? תלוי כמה כוחות יש לי, לפעמים אסרב, אבל גם אם אסכים אבהיר שזו החלפה אחרונה. ואם מבקש שוב כי זה משעמם והוא לא רצה בכלל או הטיעונים האהוב עליי "התכוונתי למשהו אחר/לא הבנת אותי/זה לא מה שביקשתי" אז אני עוצרת רגע ואומרת לו "מתוק שלי, לצפות בפרק זה פרס, לא חובה. יש לך בחירה מלאה בין צפיה בפרק שיש עכשיו לבין לבחור משחק אחר בלי מסכים". לרוב זה מאפס אותם.


 

לגבי איומים ופרסים אני ממש משתדלת להימנע כי זה דברים שהרף שלהם רק עולה ומחמיר וזה אף פעם לא נגמר. זה קורה במצבי קיצון אבל בשגרה, אני משתדלת לא להגיע לזה. אני חושבת שאם הסמכות ההורית ברורה הילדים הופכים למקשיבים.

יש דברים שאני פשוט אמנע מהם פיזית - אשים את העוגיות במקום שהם לא מגיעים, או אנעל דלת של חדר שישנים בו. אבל זה רק אם אני מרגישה שיש לי יותר מדי חזיתות להתמודד בהן כרגע ולא יכולה להילחם על הכל (אבל עדיין גם הדבר הספציפי חשוב לי).


 

סתם ככה, אין לי שום בעיה לומר להם לתת לי את העוגיות גם אחרי שהוציאו אותם. ולהחזיר לארון. במצב שבו הם ממש לא מקשיבים ואני מרגישה שנחצה פה גבול של חוסר הקשבה גם אקח להם את החבילה מהיד.


 

3. לדעתי הערה על מכות בלי סנקציה הופכת בשלב מסוים לרעש לבן. כאילו נחמד שאתם נגד, אבל קלירלי האמירה של "בבית שלנו לא עושים את זה" פשוט לא מספיקה, הוא כבר מכיר את המנטרה.

קודם כל על מכה לאח אנחנו נותנים חיבוק דב (מחזיקים חזק שזה לא יאפשר לזוז) או שולחים לחדר ואחרי כמה דקות באים לדבר איתו. לא מוותרים בשום אופן על בקשת סליחה. בטח ובטח על מכות לסבא.

חטיפת צעצועים - היתה לנו תקופה כזו, בעיקר כשהיו פערי גילאים, וממש הייתי על זה כי ידעתי שזה מועד לקרות, ישבתי איתם כל הזמן כששיחקו ובשניה שהילד לקח - אמרתי לו "אני לא מרשה לחטוף. עכשיו הוא משחק בזה, אתה תוכל לשחק 5 דקות אחרי שהוא יסיים", לוקחת לו את הצעצוע מהיד ומחזירה לקטן. ומקפידה שהוא יחכה 5 דקות אחרי שהקטן סיים ורק אז יוכל לקחת את המשחק. למה ההמתנה? כי הרבה פעמים בשניה שהמשחק נחטף זה מוציא לילד המשחק את כל החשק וגם כשהמשחק חוזר אליו כבר לא בא לו להמשיך. אז ההמתנה נועדה למקרים כאלה, אבל הקפדתי עליה גם אם כן המשיך לשחק.

יחסית מהר זה הפך את החטיפה לכל כך לא משתלמת שהתופעה די נעלמה.

לא יודעת למה הפרדת בין מכות לאח לבין צביטות, דחיפות וכו. צביטות ודחיפות הן לא שטויות, הן אלימות וסוג של מכות. אני מגיבה אותו הדבר.

אם ילד אומר לי שאני מדברת שטויות אני פשוט אומרת לו שלא מדברים ככה לאמא וממשיכה הלאה... אבל נראה לי שההגדרה שלך מול עצמך למה שקורה שם היא חלק מחוסר הגבולות לילדים. כתבת שזה מפעיל אותך ולוחץ לך על כפתורים מוסריים. כאילו, ברור כי זו התנהגות אלימה ולא מוסרית. אני קוראת בניסוח שלך (אולי בטעות?) מן האשמה עצמית כזו - אם לא היתה לי בעיה מוסרית עם זה, הייתי מתפעלת יותר טוב את הסיטואציה. לדעתי זה ההיפך, בגלל שאת מרגישה שהבעיה היא בך ולא בהתנהגות את רכה מדי והמצב מחמיר.


 

ואני ממששששששש לא מאמינה בלתת לילד "להתמודד" כשחוטפים לו משהו או מרביצים לו. אלא אם את סבבה שההתמודדות שלו תהיה להרביץ חזרה. שזה לא יפתור כלום אבל מילא.. אבל אם את מצפה שהשני לא יגיב באלימות, אז מה את מצפה, שלך הילד החוטף/מרביץ לא מקשיב אבל לאחיו כן? למה? איזו התמודדות הגיונית בעינייך? 

איפה הקטע ההיקשרותי פה?אפונהאחרונה

אם לדבר היקשרות, 2 דברים:

1. הובלה - נשמע לי כמו ילדים שנתקעו בעמדת אלפא ויעזור להם מאד אם תוכלו לתפוס את ההובלה מולם ולשחרר אותם משם.

2. בהמשך לסעיף הקודם, את מאד עסוקה בהתנהגויות שלהם ובתגובה אליהן, ואיך לשנות אותן. בגישה ההיקשרותית אנחנו יודעים קודם כל שילד הוא יצור לא בשל, והוא מונע מדחפים, הרבה פעמים הישרדותיים. ההתנהגות שלו בהתאם תהיה לא בשלה, ואם נתבונן בה היא תוכל להעניק לנו צוהר למה שמתרחש בפנים.

למה הוא מרביץ? מה מפריע לו?

מה מאתגר אותו בלהגיד תודה למבוגר?

מה הוא מרגיש כשאני לא מרשה עוד פרק בסדרה?


וכמו שכתבתי לך כמה וכמה פעמים, הדרכת הורים בשבילכם היא השקעה שווה ביותר. חבל על הזמן שעובר..

עונה באופן כללי: אי אפשר *לשנות* ילדיםמתואמת

אפשר לנתב את האופי שלהם לכיוונים רצויים.

למשל - בגמרא כתוב שאדם שנולד במזל מאדים עלול להפוך לרוצח, ולכן כדאי לו לנתב את כוחותיו לטוב ולהיות שוחט או מוהל (בימינו אפשר גם לומר - מפקד קרבי בצבא...)

אז למשל - ילד שנולד ביישן - אי אפשר להפוך אותו פתאום לילד מוחצן שמוכן לדבר עם כל אדם, אבל כן אפשר להעצים את הדברים הטובים שיש בתכונת הביישנות שלו (למשל, הוא לא מתפרץ לאחרים בשיחות שלהם), וברגע שהוא ירגיש שהתכונה שלו טובה ובעלת עוצמה, הוא ירגיש בטוח מספיק בסביבה שלו, וכבר פחות יתבייש.

וכן הלאה.


מציעה לכם לשבת ולעשות רשימה -

כאן עשית רשימה של הדברים השליליים שיש בהם, אבל כדאי לערוך רשימה של התכונות הטובות שיש בהם, ויותר מזה - של הצדדים החיוביים שיש לתכונות שלכאורה שליליות שיש בהם.

את הרשימה הזו תתלו במקום שאתם רואים הרבה, וכך תזכרו טוב את הנקודות החיוביות שבילדים שלכם, והן ייטמעו בכם עד כדי כך שכבר לא תבחינו כמעט בנקודות השליליות.

וכמובן, בדרך הזו תדעו איך לנתב את התכונות שלכאורה שליליות לכיוונים החיוביים שלהן...


לא אומרת שלא צריך ושאין דרך לטפל באופן נקודתי בקשיים שציינת (שהם באמת קשים!), אבל נקודת המוצא הראשונית צריכה להיות הסתכלות חיובית על הילדים, שהם ממש חלק מכם❤️

כתבת יפה ממשאמאשוני
במיוחד להסתכל על הצדדים החיוביים של התכונות שלכאורה שליליות, זה ממש נכון.
תודה🙂מתואמת
גם את כתבת יפה, כרגיל עם רעיונות חדים ודוגמאות שממחישות היטב❤️
אי אפשר להפוך אותם למה שהם לאאמאשוני

בואי נתחיל מזה.

אם הם מחוננים ודייקנים, הם לא יהפכו ללא דייקנים.

אם יש להם תכונות קיצון הם לא יהפכו לאנשים בינוניים.


אפשר לעדן במקצת את תכונות האופי,

אבל זה חייב לבוא מתוך העצמה למי שהם ולא מתוך רצון לשנות אותם.

אם את לא מקבלת את האופי שלהם, אז קודם כל תתלונני למי שיצר אותם, ודבר שני תאבדי את הקשר איתם וההשפעה עליהם.


משה ואהרן הנהיגו את העם

משה היה איש אמת, דייקן, לא מוותר.

אהרון היה אוהב שלום ורודף שלום.

לכל אחד מהם הייתה שליחות, וכל אחד קיבל את סט כלים של תכונות האופי בעזרתו הוא הצליח למלא את שליחותו.

לכל אדם מתאים כישורים אחרים. התפקיד שלנו כהורים הוא לסלול את הדרך הנכונה עבור הילדים שלנו לפי מה שנכון להם, ולא לפי מה שאנחנו היינו רוצים שהם יהיו.


איך בכל זאת אפשר לעדן תכונות אופי?

מתוך העצמה של התכונה שבה הילד התברך.

כלומר להשתמש בתכונה עצמה כדי לעדן אותה.


למשל בדיוק עכשיו הכנתי בצק עם הבת שלי.

היה צריך לשים חצי קילו קמח.

מדדנו עם המשקל והיא שואלת האם הכמות צריכה להיות מדוייקת.

ילד שקשה לו עם דיוק, אפשר לענות לו ב"בערך"

וילד דייקן צריך הגדרה של גבולות גזרה מדויקות.

אז עניתי לה ש20 גרם יותר או פחות זה בסדר.

היא חישבה לבד כמה זה 20 גרם יותר וכמה זה 20 גרם פחות.


לדוגמה תרגול סיטואציות חברתיות, לילדים בעלי יכולת אנליטית גבוהה יכול לעזור מפת מצבים מדוייקת של: אם אז.

אם א' אז ב'.

בהינתן א' וגם ב' או ח'

אז עושים ככה

בהינתן ג' או ד' או ה+ו

עושים אחרת.


יש תוכניות לימוד כאלו, לא צריך להמציא את הגלגל, רק להשתמש בו.

יתרון משמעותי הוא יכולת יישום גבוהה. לילדים שהם לא דייקנים קשה להתמיד. לעומת זאת לילדים דייקנים קשה שלא להתמיד.


ילדים חכמים ונמרצים צריכים יותר מכל דבר אחר את האתגר.

בטיול בחוץ יש להם תמריץ להישמע לכללים. הם רוצים ומסתקרנים לפעולה ולכן משתפים פעולה.

כשמשעמם להם או כשהציפייה מהם היא להימנע מפעולה, שם הקושי.


תנסי להגדיר את הכללים בבית בצורה מובנת ושיטתית. לא לפי מה שבא לך להכיד באותו רגע, אלא לפי הגיון.


למשל במקום שיצטרכו לבקש רשות לאכול עוגיה,

תגדירי מה הכללים של הבית לקבלת עוגיה.

למשל אצלנו מותר עוגיות בשעה 16:00.

אפשר גם להגדיר שעתיים אחרי ארוחת צהריים.

או עוגיה מקבלים בפארק.

זה יעזור להם להבין את המצופה מהם.


לגבי עונשים, צר לי לאכזב אותך, אבל מול ילדים בעלי אופי כזה, ידך על התחתונה במוקדם או במאוחר. בהתחלה האיומים עוזרים, עד שהם מבינים איך לעקוף אותם.

זה כמו שאם את נוהגת לפי דרך מוכרת את מצפה שגם הילדים שלך יפעלו באותה שיטה כמוך.

מי שנוהג לפי שיטת דרך מוכרת, אם יחסמו לו את הדרך, הוא יצטרך לחזור על עקביו.

אבל הילדים שלך נוהגים בשיטת וויז.

אם הדרך חסומה הם לא חוזרים אחורה, הם מחשבים מסלול מחדש.

ועד שאת מצליחה לתפוס ולהבין איפה הם, הם עושים לך בית ספר. וגם אם את לא מתייאשת וחוסמת על פרצה שהם מוצאים,

הם לא מבזבזים יותר מדי אנרגיה כדי למצוא פרצה,

ואת משקיעה המון אנרגיה וצוברת תסכול.


במקום זה, אפשר ללמוד להוביל אותם ללא עונשים אלא מתוך שיתוף פעולה.

למשל במקום אם לא תיכנס להתקלח תקבל עונש,

אפשר להציע תחרות לאמבטיה ולקבל תחושת סיפוק מהניצחון.

במקום אם תרביץ תקבל עונש, לגרות לפעילות אחרת.

אם אומר אמא את חצופה, אומרים לא מדברים ככה לאמא, קמים להביא ספר ומצליחים לספר בקול.

מי שרוצה בא להקשיב.

את המובילה. לא מתרגשת מההתרסה. מבינה שהוא זקוק למציאת הדרך.

תדמייני זה כמו לוח משחק והם צריכים למצוא את המעבר לפי רמזים וגירויים.


ולעודד, לתמוך ולשבח כל אחד לפי תכונות האופי שלו על מה שטוב אצלו. כל הזמן. לא להתקמצן על מחמאות.

אי אפשר להתפתח לפי תיקונים כל הזמן.

תחשבי בשיעור נהיגה המורה כל השיעור מחזיק את ההגה ומתקן את התלמיד.

איך הוא ילמד?

צריך לתת משוב שלילי על התנהגות לא טובה, אבל צריך פי ארבע ויותר, לתת משוב חיובי על התנהגות טובה.


למשך ילד קופץ על הספה.

אפשר לכעוס שזה על הספה,

ואפשר להעצים את יכולת הקפיצה.

ילד מצייר ולכלך את החולצה, כמה אחוזים מהתגובה מוקדש לציור והעשיה וכמה לתופעת הלוואי שהיא הלכלוך על החולצה?

אפשר להעיר על החולצה ולהציע סינר ליצירות.

אבל צריך הרבה יותר לעודד את היצירה עצמה.


בהצלחה!

לשחרר מבחינה רגשיתצוףלבוב

זה שהם לא אומרים תודה בגיל ארבע , לא אומר שגם בגיל עשר הם לא יגידו. פשוט לדבר בשגרה כמו שאת רוצה, תודה , בבקשה. עם קרובי משפחה את יכולה להגיד במקומו - איזה טעים , ממש תודה , גם יוסי מודה לך ולהמשיך הלאה.

לגבי שלוש, זה אמור להרתיע. לא צעקות , צעקות לא מפחידות , אח שלי אפילו נהנה מזה , בכוונה גרם לאמא לצאת מהכלים , אולי זה נותן הרגשה של שליטה .

אפשר לפרוק? בתקווה שלא יהיה אווטינגאנונימית בהו"ל

יש לי גיס דתל"ש, בזוגיות עם קונסרבטיבית.

אנחנו דוסים מתנחלים.

היא טבעונית.

הם פציפסטים.


עד כאן רקע.

הם עשו חנוכת בית אצלם, כיבדנו

מפה לשם בעלי התבקש להגיע בלי האקדח. כיבדנו


אני אחרי שיחה קשוחה עם בעלי על מצבנו, אחרי התברברות בדרך כי שלחו לנו כתובת לא ברורה+ פקקים של המרכז

אני כבר עייפה, רעבה ועצבנית, אבל בשעה טובה הגענו.


נכנסים לריח של מרק טוב, שבושל בבית. אני נזכרת שהוא אמר שהוא אוכל גם טרפות. מבינה שאני צריכה לוותר על המרק.

רואה פיצה קנויה, נרגעת, מגלה שהוא מחמם אותה בתנור.

מישהי דתייה מהמשפחה מביאה לביבות, אני בונה על זה, מגלה שגם אותם הוא מחמם.

מסתכלת מאיזו פיצרייה הפיצה, בודקת עליה בגוגל, כתוב שהיא כשרה ללא תעודה. מבינה שגם עליה אני נאלצת לוותר.


נזכרת באירוע חלבי שעשינו לא מזמן, כמה השקעתי שיהיה מכל סוג גם משהו טבעוני...


בעלי מרים טלפון לפיצריה ומבין שיש תעודה, עוצר את גיסי מלחמם את שאירות המגש של חומם. אוכלת משולש פיצה קרה, עם תוספות שאני ממש לא אוהבת. וזהו, כי אכלו מהמגש הזה גם כאלה שלא אכפת להם מכשרות...


וככה אני מסיימת את הערב עם אכזבה גדולה, עייפות, רעב, עצבים

אהה ושיעמום מנושאי שיחה לא מעניינים.

וואי וואיינעמי28

אנשים שיכולים להכיל מחבלים מרוב טוב הלב שלהם והראש הפתוח והחכם שלהם אבל אוכל כשר לחצי מהמשפחה, את זה הם לא יכולים להכיל 🤦🏼‍♀️


סורי שמחממת אבל הם בילתי

מילא הם היו עקביים עם יכולת ההכלה שלהם.

תחושה של לא רצויים....ללכת?מולהבולה

חמי וחמותי עושים מחר מסיבת חנוכה בבית והם גרים מאוד רחוק

אנחנו בכללי לא נוסעים לשם הרבה כי קשוח לנסוע עם כל הילדים

ממש רציתי שיסייעו לשבת כי זה הכי נוח אבל לא הסתדר כי אח אחד לא יכול להגיע וחשוב להם

שיבוא

הקטע הוא שעלינו מקשים

אם אנחנו מגיעים למסיבה זה אחרי הדלקת נרות ונגיע רק באזור 8 וחצי בערב.כלמשנה אנחנו מגיעים שכולם בקינוח!!!

אז אמרתי לחמותי שבוע שעבר שממש קשה לנו להגיע אז היא הציעה שנישאר לישון

בעלי כל חייו בתפקיד הילד המרצה של הבית. והם מנצלים את זה!!!! לו היא אמרה שקשה לה שנישן אצלה כי גם האח השני נישאר לישון..

אני תוהה לעצמי למה אנחנו אף פעם לא בעדיפות אצלה? לא מעניין אותה שאולי פשוט נחליט לא לבוא?

זה כך גם בפורים תמיד כי לא רוצה שנישאר לישון והפסקנו ללכת והיא די מרוצה , לא מתלוננת על כך.

אגב גם בשבת שבע ברכות של גיסי היא אמרה לי שובל שלא אמרה לבת שלה להישאר לישון על. (הבת גרה רבע שעה מהאולם שאכלנו בו)

מי שזוכרת היא לא הסכימה שנישן כולנו אצלה עם הילדים וגם לבת שלה יש ילדים!!! אז למה דוקא אנחנו לא????

אני כרגע תוהה האם ללכת בכללי קשוח לי ממש הנסיעה ועוד בפקקים של חנוכה עם תינוק וילדים קטנים

ועוד ביקשו שלא נבוא בידיים ריקות, זה מצחיק אותי להביא אוכל לסוף האוכל.... העיקר לומר שהבאנו

לי באופן אישי בא לא להגיע ולא לענות אם יתקשרו...למה אנחנו צריכים תמיד להגיע במסירות ייראה שלא אכפת להם בכלל

הכל זו תחושה שלי.... בעלי כמובן חושב אחרת כי הוא אוהב לרצות אתם

אני לא כתבתי על אנשים.כתבתי עלינובורות המים

וכבר התנצלתי אם זה פגע או נשמעמתנשא

לא לזה התכוונתי


אז אפשר לעצור את הדיון...

משאפים לאסטמה ועצבנות ועייפות - קשור?אמא טובה---דיה!

הרופא אמר שלילד (בן 4) יש כנראה אסטמה, ונתן טיפול במשאפים לחודשיים - 

כל יום פעמיים, ובכל פעם 2 לחיצות מהכחול ו-2 מהכתום.

 

התחלנו לפני כמה ימים, והילד התחרפן. הוא עצבני בטירוף וישן המון המון.

 

יכול להיות שזה קשור למשאפים?

 

ובכלל קראתי את תופעות הלוואי בעלון ונלחצתי.

המינון שהוא לוקח נחשב גבוה?

יכול להיות שזה מהמשאפיםshiran30005

בהמשך שהגוף יתרגל כבר לא יהיה ככה אל תדאגי.

זה לא נחשב מינון גבוה הוא כבר גדול

אבל איך גיליתם רק עכשיו? מה היה בשנים קודמות?

הוא רגיל למשאפים בכללי?

הבן שלי מקבל מינון הרבה יותר גבוה (בן 3 עוד מעט) ואין לו תופעות כי הוא כל הזמן על זה 

העצבנות קשורה בהחלטגלסגולכהה

לגבי השינה אני לא מכירה תופעת לוואי כזאת.

תודה לכן על התגובות. מבאס. הוא ממש מסכן מזה.אמא טובה---דיה!

יודעות בערך תוך כמה זמן עוברות תופעות הלוואי?

וזה נכון שזה ממכר ושאחר כך אי אפשר להפסיק?

זה ממש תלוי בילד עצמו ובמצב.גלסגולכהה

סטרואידים זה לא ממכר, אבל יש תופעות לוואי ידועות. לצערנו אם יש מחלה שדורשת טיפול לפעמים זה הטיפול היחיד המתאים והוא מציל חיים.

אם את חוששת אפשר לקבוע תור לרופא ריאות לילדים

תודה רבה. היינו אצל מומחה ריאות, זה מה שהוא אמר.אמא טובה---דיה!

איזה תופעות לוואי?

הבת שלי מטופלת במשאפים לפי תקופות^כיסופים^

לא ראינו אצלה עצבנות במהלך השימוש במשאפים


ובטוחה שהרופא אמר לקח 2 לחיצות המכחול פעמיים ביום?

בעיקרון הכחול עד כמה שידוע לי הוא רק לזמן התקף..

לבת שלי היו התקפים חמורים שהיא הכחילה ונסענו איתה כמה פעמים למיון והכי הרבה אמרו לנו פעמיים לחיצה אחת מהכתום, ובזמן התקף פעם או פעמיים מהכחול

עכשיו נזכרת שלפעמים גם סטרואידים^כיסופים^
המינון יכול להתאים, זה לא חריגshiran30005

אולי זה מינון גבוה אם רק עכשיו התחילו לתת משאפים כי בדכ מתחילים עם 2 ליחצות מהכתום בלי הכחול/אפור.

אנחנו לקחנו תקופה ארוכה 4 לחיצות מהכתום ומהכחול יותר -בילד קטן יותר אז המינון לא חריג.

אבל- כן כדאי להתייעץ עם רופא ריאות טוב!! לא סתם רופא ריאות , לצערי יש לי ניסון מר עם רופאים סנדלרים...

זה לא נשמע לי מינון חריגטארקו

גם אצלנו זה המינון שניתן כבר פעמיים

ובזמן התקף אפשר משאף כחול בלי הגבלה.


פעם אחת קיבלנו גם 3 פעמים ביום מינון כזה.


עונה לכולן. אין לו בכלל התקפים.אמא טובה---דיה!

פשוט יש לו כל הזמן צפצופים מהריאות (בסטטוסקופ, לא בנשימה),

והמון דלקות ריאות חוזרות.

ברור, זה סטרואידים.. ממש משפיעאמא לאוצר❤

לגבי העצבנות בוודאי

לגבי השינה דווקא הרבה פעמים זה עושה הפרעות בשינה אבל בטח גם קשור לפחות בעקיפין

זה לא מהמשאףחנוקהאחרונה

אבל אם הוא מקבל סטרואידים אז חד משמעית

זה משפיע מאד.

לא מכירה בשביל להציע תחליף, אבל זה תרופה חזקה ביותר

אני בהלם. לא יודעת איך להגיבמחי

שמעתי את הקטן שלי (בן שנתיים וחצי) בוכה, הלכתי לבדוק מה קורה כי אחד האחים מציק לו הרבה לאחרונה, אני מגלה אותו סגור בחדר והרגליים שלו קשורות. הלם!!

כעסתי מאוד על הילד (בן כמעט 7) ואמרתי לו שזה אסור ורק גויים רשעים עושים ככה, אבל תכלס אין לי מושג מה הייתי אמורה להגיב. רוצה לדבר איתו על זה מאוחר יותר לא מתוך כעס.

מצד אחד אני מבינה שזה מעשה שובבות ילדותי ולא משהו אכזרי כמו שזה נתפס בראש שלי, אבל אני בכל זאת מזועזעת מהרעיון 

אני פחות מופתעתoo

ילד בן 7 הוא עדיין קטן ושיקול הדעת שלו לא רחב במיוחד

הוא כנראה ראה בזה סוג של משחק

אין מה ממש לכעוס


הייתי אומרת בפשטות שאסור לסגור ילד אחר בחדר וכמובן שאסור לקשור אותו וזהו

הבעיה שזה לא עוזר כשרק אומרים לו שאסורמחי
הוא ממשיך לעשות דברים שאמרנו לו מלא פעמים שאסור
צריךoo

להשגיח עליו שלא יעשה

וגם להמשיך לומר מה מותר ומה אסור

בסוף זה אמור לחלחל


ילד בן שנתיים צריך השגחה מפני בן 7

זה הגיוני לגמרי 

כמובןמחי
אבל אפילו אמהות צריכות להתפנות לפעמים
הגיוני 😂oo
אם הוא היה ככה רק קצת זמן זה לא נעים אבל לא נורא
וואו באמת מלחיץכורסא ירוקה

לא יודעת מה הייתי אומרת לו אבל הייתי דואגת שאם שניהם בבית תמיד אחד מהם יהיה בטווח ראיה של מישהו בוגר.

יודעת שזה קשה על גבול הלא ישים, אבל ילד שמסוגל לעשות דבר כזה יכול לעשות גם משהו מסכן חיים שהוא לא מבין שזו המשמעות, ונראה לי שההשגחה פה מהותית.


סליחה אם אני מלחיצה


ואגב לדעתי ההתנהגות הזאת לא הכי תקינה לגיל. חוץ מההצקות לקטן הוא מתנהג בסדר? וההצקות הן ברמה הזאת? 

ההצקות בדרך כלל לא ברמה כזאתמחי

ודווקא עם דברים מסוכנים הוא ממש נזהר

כנראה שכאן הוא לא הבין את המשמעות של מה שהוא עושה 

לא ישיםחנוקה

אני חושבת שצריך להזהר לא להכניס כאלה רעיונות לראש של עצמינו

חברה אמרה לי שהיא לא הולכת לשירותים כשהיא לבד עם הילדים

וואלה לא נשמע לי תקין בעליל.

אמא היא גם בן אדם עם צרכים.

גם לי יש ילד שובב מאד מאד מאד

והוא קטן ולא מבין סכנה

ועדיין יותר הייתי חושבת איך למנוע מצבי סכנה לא עי השגחה מתמדת שלי

(אלא אם כן השגרה אצלכם זה ש2 ההורים בבית, ואפילו אז)

יש לי ילד בן 6. גם בת השלוש וחצי שלי מבינה מה הכוונה מסוכן

אז הייתי מסבירה שלקשור זה מסוכן.

מה שמסוכן הוא רק ברשות ובהשגחה של אמא. כמו לגזור, לחתוך, לקלף..

(אגב אצלינו יש מלא דברים מסוכנים באמת בגלל הקטן. גם מטריה זה מסוכן- כי בקלות משתחרר שם שפיץ דוקר. ועוד שלל דברים בסגנון. וגם גומיות קטנות זה מסוכן. ושקיות מכולת. ועוד ועוד.)

ואגב לשכב ככה 5 דקות ואפילו 10 זה לא כיף אבל לא מסוכן

אבל היא אמרה שהוא עושה גם מה שמסבירים לוכורסא ירוקה

ואני חושבת שיש פער בין לא ללכת חמש דקות לשירותים וכשאת יוצאת לוודא שאף אחד לא עשה משהו קיצוני לבין לתת להם להסתובב בבית חצי שעה-שעה ואז לגלות ילד כפות בחדר סגור.

וגם עם הפער, וואלה יש ילדים שאי אפשר ללכת איתם לשירותים. עם הגדול שלי ממש לא הבנתי למה אי אפשר להגיד לילד "שב פה רגע עם ספר אני תיכף חוזרת" בגיל שנה וחצי. וגם אני בזמנו חשבתי שהוא ילד ממש ממש שובב.

עם השניה שלי גיליתי מה זה שובב בקיצון (ואני אפילו לא יודעת אם באמת גיליתי איתה את הקיצון). בגיל גם יותר קטן וגם יותר גדול באמת פחדתי ללכת לשירותים, ולפעמים הרשיתי לעצמי ומצאתי אותה במצב מלחיץ. אז גם אם משהו נראה לא ישים, האלטרנטיבה היא לפעמים מחיר שאת לא רוצה לשלם  וכן יש מצבים וילדים שדורשים ממך למתוח את הגבול ואם צריך גם להביא בייביסיטר שתהיה איתך בבית.


את מצליחה להביא בייביסיטר שתהיה איתך כל היום בבית?חנוקה

השובב שלי הוא השלישי

וכן הוא מלמד אותי דברים שלא ידעתי..

על סיכונים וסכנות

ואנחנו ממגנים את הבית

אבל המחשבה שלי זה איך הבית יהיה בטיחותי ולא איך יהיה לי כל הזמן זוג עיניים עליו

אני באמת לא מתרחקת ממנו לחצי שעה.

בגדול שהילדים בבית אני איתם כל הזמן

אבל היא מדברת על ילד בן שבע! השובב שלי בן שנה וחצי ואכן אין שכל אין דאגות ויש צרות

(למשל, למדו בגן שאש חם ומסוכן0 אז הוא רוצה להכניס יד לאש לבדוק אם חם..)

בגיל 7 אמור להיות הבנה של סכנה.

ועם בן השש שלי, וגם בת השלוש וחצי- כן אני מצפה שדברים מסוכנים לא ייעשו.

דברים אסורים קורים מעת לעת.. 

 

פעם הם שחקו בשרוכים והכינו שרשראות וקשרו לצוואר

הסברתי שחוטים על גוף זה מסוכן

ואסור לקשור על יד על צוואר או על רגל.

וזה גם גרם לי להעלות את החוטים למקום לא נגיש לפעוט כי הוא לא מבין סכנות...

 

שימי לב שאמרה שעושה מה שאסור (סבבה לצערי גם שלי) אבל מה שמסוכן לא

לכן הדגשתי שאפשר להרחיב את מטריית הסכנות.

 

הזכרת לי שפעם אחים שלי קשרו אותי לכסאפאף

לא נרשמו נזקים לטווח הרחוק 😅

אחים עושים שטויות, לא הייתי הולכת ללא תואם גיל-אלא להבין מה קורה ביניהם, ולהעלים דברים מסוכנים.

(אקדח סיכות למשל, אני מכירה מישהו שהידק את אח שלו הקטן, והוא היה מעל גיל 7)

עשו לי משהו אחר, לא קשירה לכיסאכורסא ירוקה

לא יודעת אם זה גרוע יותר או פחות אבל בעיניי זה מזעזע. וממש יכול להישאר עם ילד לכל החיים.

אני גם חושבת שזה מאד תלוי מה הגיל של הילד שעשו לו את זה, כמה הוא מבין שזה בצחוק (וגם כמה זה באמת בצחוק), ואיך הקשר בין שני הצדדים - אם מדובר באחים שהם חברים ברגיל זה יעבור הרבה יותר בקלות מאשר אם כמו שהפותחת תיארה שהילד הקטן כבר רגיל שהגדול מציק לו.


ולגבי הסיכות, זה שזה קרה חא הופך את זה לנורמטיבי.. נשמע ששם זה נגמר בסדר ואני שמחה בשבילו, אבל הידוק יכול להיגמר ממש רע. זה ממש ממש מסוכן

ברור שהידוק זה רע!פאף

לכן אמרתי שצריך לדאוג שלא יהיו נגישים דברים מסוכנים ללא השגחה, כולל דברים כמו דלגית-שמעתי על אח שהחליט שאח שלו הקטן זה כלב וצריך להוציא אותו לטיול, בנס נגמר בטוב!

הקשר נורמטיבי בין אחים זה קשר שמציקים בו הרבה וגם משחקים ביחד.... וכשההפרש גדול-יותר מציקים😅

גם לילדים בני 7 אין יותר מדיי שיקול דעת...

יכול להיות שיש גם קושי אצל הילד, וצריך לדבר על הדברים, אבל גם לזכור שאחים מציקים ואין להם יותר מדיי שיקול דעת 

ברור שאחים מציקיםכורסא ירוקה

אבל בקשר נורמטיבי הם בגיל כזה כבר מבינים מה פוגע ומה לא.

גם אנחנו הלכנו מכות, אבל לעולם לא מכות כואבות. ואני מסכימה ששיקול הדעת מעורער אבל יש דברים שנראה לי צריכים להיות ברורים, לא מאליהם אלא כי ילדים נתקלים בסיטואציות ושומעים את התגובה של מבוגרים אליהם - ילדים מנסים להכנס לקופסאות/ארונות למשל, אז עד גיל 7 הם שומעים מספיק פעמים (בטח אם יש אחים קטנים) שזה מסוכן, וידעו שנגיד להכניס ילד למזוודה ולסגור זה דבר מסוכן, גם אם הם לא מבינים מה בדיוק הסכנה.

אותו דבר קשירה של ילד, בגפיים או בצוואר, נראה לי שעד גיל 7 ילד נתקל/מתנסה במספיק שטויות כדי לדעת שזה מסוכן ושזה משהו שלא ייעשה.


בחוויה שלי ההצקות הן יותר דווקא בין גילאים קרובים. אולי בגלל שזה מה שחוויתי זה מה שנראה לי נורמטיבי, לא יודעת.. כשאני קואה הצקות בהפרשי גיל גדולים זה נראה לי סימן לדינמיקה לא בריאה בכללי ולבעיה שמסתתרת תחת מעטה תמים ולא להצקות נורמליות

יש פה כמה דברים לא נכוניםoo
בקשר נורמטיבי לא בהכרח יודעים בגיל 7 מה פוגע ומה לא (וגם בגיל יותר גדול)


המכות שילדים הולכים הרבה פעמים כואבות


לא בהכרח שבגיל 7 יודעים שקשירה היא פגיעה


יש מלא הצקות בהפרשי גילאים כמו שיש חברויות בהפרש גילאים

עם חלק אני לא מסכימה, חלק לא הובנתיכורסא ירוקה
בקשר נורמטיבי לא בהכרח יודעים מה פוגע, אבל אם יודעים שמשהו פוגע לא עושים אותו (כשלא מדובר בריב נקודתי)


אישית אני מצפה מילד בן 7 להבין על דברים ספציפיים שהם פוגעים, אבל אולי במקרה קיצון באמת יש ילד שהגיע לגיל 7 בלי לשמוע מעולם שזה מסוכן  ואז הייתי בודקת טוב טוב מה גרם לו בגיל 7 להחליט לראשונה בחייו לקשור מישהו .


ילדים הולכים מכות כואבות. אמרתי שאצלנו בבית דאגנו לא להכאיב כשזה היה הצקות סתם. זה היה דוגמא לזה שאם ילד יודע שמשהו פוגע הוא *אמור* לדעת לא לעשות אותו


ברור שיש הצקות בהפרשי גילאים. הנקודה שלי היתה שהצקות כאלה, ברמה מסויימת ובטח אם הן סדרתיות, *לדעתי* מעידות על דינמיקה בעייתית

לדעתי (הלא מקצועית) זה תקין לגילדיאט ספרייט

זה נשמע מזעזע אבל הוא לא רואה את זה כמו שאת רואה.

הייתי מסבירה שלא תקין ובו זמנית מפקחת קצת יותר, כמה שאפשר כמובן. 

מבינה מאוד את הזעזוע שלך❤️מתואמת

נשמע לי שזה משהו שהוא שמע או ראה - מספיק שראה תמונה שמתארת את הגולים לבבל, וכבר הראש שלו חשב איך להמחיש את זה במציאות... ומי יותר טוב בשביל המחשה מאשר האח הקטן וחסר האונים?

בכל אופן, אמרת לו נכון, שזה משהו שגויים רשעים עושים, ולא אחים שאוהבים זה את זה.

נראה לי שבשיחה איתו תדגישי יותר את האהבה והאחווה שביניהם, וגם תנסי לנתב אותו שיסביר לך מה קורה לו לאחרונה, למה הוא מציק הרבה לאח הקטן. נשמע לי שבזה טמון הפתח לשיפור המצב, כך שלא יישנה מקרה כזה.

ואם את רואה שהוא לא מבין כשמסבירים לו דברים כגון אלה, אולי כדאי לבדוק לעומק אם ההתנהגות שלו תואמת גיל או לא...

ובינתיים כמובן כמה שאפשר להשגיח ולהגן על הקטן. (ומי כמוני יודעת כמה זה קשה, מאוד קשה......)

זה ממש לא כיף לגלות דבר כזהמדברה כעדן.
מזדהה עם התחושות שלך


אבל מה שעושים, מסבירים שזה אסור. ואם חלילה *זה חוזר* הייתי משתפת את הפסיכולוגית של הבית ספר... פעם אחת זה מעשה שטות... פעם שניה זה כנראה חיקוי וצריך להתערב יותר... נראה לי לפחות

עוד כיווןאיזמרגד1

אני חושבת שחשוב להסביר לו למה זה לא בסדר, חוץ מלהגיד לו שזה לא בסדר

לנסות לחשוב איתו ביחד מה אחיו הקטן הרגיש כשהוא היה סגור בחדר לבד ולא יכל לזוז 

תודה יקרות על כיווני המחשבהמחיאחרונה

בעזרת ה' אדבר איתו על זה שוב ביישוב הדעת.

כמובן שעכשיו אני רגועה יותר ויכולה לחשוב על זה בצורה יותר שקולה

אני מטאטאת ערימה ענקית של בלגן לכיוון הכניסה לביתתודה לה''
מכל הסלון והחדרים,


בעלי פותח את הדלת ומסמן לי להמשיך עם הטאטוא- קדימה, החוצה לחדר מדרגות🤣🤣🤣


מי זורמת על שרשור יציאות של הבעל (על משקל פניני ילדים)?

הוא באמת אלוף!חנוקה

לכן קשה לי להתלונן...

 

אמרתי לו פעם שלא פייר שאני לא יכולה אפילו להתלונן עליו...

אבל לגבי הטאטוא- כל הקאצ' שהוא משאיר באמצעעעע החדר

תוך כמה זמן ורמוקס אמור להשפיע?שמש בשמיים

הגיוני שהילד קיבל ורמוקס ביום שישי ועדיין מתעורר מסכן בלילות?

היו לו תולעים, ראיתי אותם. שמנו לו וזלין בפי הטבעת וזה עזר. ביום שישי נתנו לו ורמוקס ולא ראיתי שיפור משמעותי, עכשיו הוא התעורר בוכה ומסכן ולא ידע מה הוא רוצה והיה נראה בבירור שמשהו מציק לו, לא הסכים לי למרוח לו וזלין וחזר לישון ככה.

 

יש פעמיםתקומה

שמנה אחת לא מספיקה, ואז ממליצים לתת שני לילות ברצף.

כמובן אני לא גורם רפואי

אבל זה מה שנאמר לנו

תודה! אז לשאול את הרופא ילדים?שמש בשמיים

או שאפשר לתת על דעת עצמי עוד מנה?

זה שלךתקומה

אני נותנת חופשי עוד מנה

אבל לא לוקחת כאן אחריות

תודה על התגובה!שמש בשמיים
הרופאה שלנו אומרת לתת 3 ימים ברצף ואז שוב ביום ה10תודה לה''

הרופאה השנייה שלנו אומרת מנהגים אחת ואז אחרי שבועיים עוד מנה


זה פשוט הבדלים בין רופאים


יש כאלה שנותנים טיפול משפחתי ויש כאלה שרק למי שסובל...

ואיך אני יכולה לדעת אם נדבקתי ממנו?שמש בשמיים

אתמול בלילה הייתה לי תחושה ממש מציקה בפי הטבעת, אז הרהרתי שאולי נדבקתי, אבל איך אפשר לדעת על עצמי?

בדרך כללתקומה

אם ממש רואים את התולעים, ההמלצה היא לתת טיפול לכל המשפחה, בגלל שזה באמת מאוד מדבק. אבל בשביל זה באמת תצטרכי לבקש מהרופא

ולהחליף מצעים ומגבות, לכבס הכל ב60 מעלות.

שאלתי את הרופא והוא אמר לתת רק לושמש בשמיים

הוא לא בגישה של לתת לכולם כי לאחד יש (סה"כ הגיוני, השני עדיין עם טיטול אז נראה לי פחות מדבק ככה ואנחנו מבוגרים אז גם פחות יש לנו ממי להידבק והילד בטח נדבק בגן)

אולי לאור העובדה שמציק לי אז כן כדאי שגם אני אקח, צריכה לבדוק אם מותר בהריון והנקה...

אסור בהריון לפי מה שאני זוכרתתודה לה''
זה לא לגמריתקומהאחרונה

נכון

נגיד באתר של כללית, כתוב שמחודש רביעי היא נחשבת בטוחה לשימוש

בחודשים לפני כן, פשוט אין מספיק מחקרים אז צריך להתייעץ עם רופא לפני שימוש.


זו תרופה שיש לה שם רע משום מה, אבל מכמה רופאים ששאלתי, היא דווקא נחשבת בטוחה לשימוש. (ושוב, לא לוקחת אחריות על התשובות שלי בפורום, רק משתפת מידע)

איך אתן מורידות חוםשירה_11

אני פחות בעד משככי כאבים ויותר בעד לתת לגוף לעבוד

אבל בלילה מלחיץ אותי לישון כשהחום עולה ואני לא בשליטה

ואני תוהה מה נכון לעשות 🤔


בחיים לא חשבתי על זה האמתמרגול

את מדברת עלייך או על ילד קטן?

אני לוקחת משככי כאבים, אבל בשביל הכאב, לא בשביל החום.


ותלוי גם כמה החום גבוה. 38.5 לא דומה ל40.5

בכללי הגוף צריך מנוחה. תקשיבי לגוף. אם את עייפה תלכי לנוח. אל תאכלי אם את לא רעבה (הרבה פעמים מערכת העיכול קצת מכבה את עצמה כדי שהגוף יתמקד במערכת החיסון)

גם אם את אוכלת - דברים קלילים. מרק, שייק, דברים כאלה. אני הייתי תמיד גם שותה תה.

תנסי כמה שיותר לנוח גם נפשית. עזבי אותך מהמיילים שצריך לענות להם וכו. תהיי במיטה תקראי ספר. כשתהיי עייפה תישני. כזה…


ונראה לי שהגוף מספיק חכם בשביל להעיר אותנו בעת מצוקה. לא מבטיחה. אבל כך נראה לי. 

התכוונתי לילדיםשירה_11
שמסוכן שהחום עולה ואני לא בשליטה לא?!


ותודה על התשובה המפורטת קראתי כל מילה וזה באמת מה שאני עושה עם עצמי כשאני לא מרגישה טוב

מגבת לחה על הראש/ מקלחתנפש חיה.
גם אם ביום אני מושכת, בלילה אני כן נותנתטארקו

בדיוק בגלל מה שכתבת למטה שזה מפחיד לתת לחום לעלות בלי להיות בבקרה.


אם לא, תביאי אותם אלייך למיטה


וגם

אני נותנת נורופן/אקמולי אם החום מעל 39

או אם החום נמוך יותר אבל הילד סובל


לא ממהרת לתת אבל גם לא נמנעת מלתת לילד כי גם לאפשר לגוף מנוחה ולא מלחמה מאפשר החלמה טובה יותר.

ממש ככהחנוקהאחרונה

זו גם ההמלצה שאני מכירה

בלילה בפרט אצל תינוקות כן לתת כי את לא במעקב.

הבן שלי מתנגד לתרופות, אז לא רבה איתו אם זה לא חיוני (אנטיביוטיקה נניח)

אבל הוא כבר גדול יחסית, בלילה מעיר אותי אם לא מרגיש טוב.

 

בגיל קטן יותר נתתי לפני השינה

הסברתי שבלילה חייבים.

שמה איתי במיטהעוגת גבינה.

מלבישה בגדים קלים.

לא מכסה בשמיכות.


בלילה לרוב אעדיף לתת. ואם לא אתן זה כבר שאראה שחיונית ובסוף חולי וכבר לא מעלה חום גבוה.

עקירת שן בינה - איך מרגישים אחרי?מחי
קבעתי מזמן לעקור שן בינה ביום חמישי, וגם קבעתי יום הולדת לבן שלי עם כמה חברים ביום ראשון, ולא שמתי לב שזה יוצא 3 ימים אחרי העקירה. אני לא רוצה לבטל, אבל חוששת מאוד... מישהי יכולה לשתף מניסיונה אם אחרי 3 ימים כבר אמורים לחזור לתפקוד? יש כאבים עדיין?
אחרי שלשה ימים זה עדיין לא קלEliana a

לוקח זמן להתאושש

תלוי אם שן היה תחתונה או עליונה

תחתונה זה יותר זמן להתאושש

אם זו עקירה רגילה ולא כירורגיתנשימה עמוקה
יום יומיים גג להתאושש.. לפחות כך היה אצלי ועקרתי את כולן. חלק היה יותר קשה והייתי צריכה משככי כאבים יום יומיים חלק היה קליל וכבר באותו יום הרגשתי יותר טוב.
מאד אינדיבידואלי.. איך את בדכ כשכואב לך?כורסא ירוקה

אני לרוב סבבה במחלות/כאבים, וגם אחרי העקירות (כירורגיות) תוך יום יומיים הייתי בסדר.

בעלי חולה הרבה יותר בקלות וכל כאב חמור יותר אצלו ולדעתי לקח לו שבוע פלוס אחרי עקירה כזאת.

אני עקרתי לא מזמןחנוקה

מאד הזהירו אותי אבל תכלס עבר בשלום.

עם משככי כאבים לא הרגשתי כלום.


הרופא אמר לי שזה נורא משתנה משן אחת לשניה, תלוי מה י ש מתחת לשורש. לפעמים עובר שם משהו חשוב.

בנוסף מה זכן משמעותי אולי זה שי שהרבה הגבלה באכילה, ולפעמים נוטלים אנטיביוטיקה שזה בעצמו מחליש.

זה ממש תלוי מיקום ומיומנות של רופא וכו'אמהלה

בעקירה אחת לקחתי משכך כאבים שחזרתי הביתה וממחרת לא הרגשתי כלום

בעיקרה אחרת, אצל אותו רופא, היו ביומיים הראשונים כאבים חזקים שהצריכו משככי כאבים ועוד כשבוע+ כאבים שהסתדרתי בלי משכך.

 

מאוד משתנה. תלוי איך השן יושבת בתוך הפהואילו פינו

תלוי איפה השן..

ממליצה להיערך עם מלא משככי כאבים, אוכל קר ורך..

אחרי 3 ימים בדרכ הרגשתי יותר טוב.. לבעלי השן הייתה באלכסון ולקח המון זמן לעקור אותה וההתאוששות הייתה ממש קשה.. 

תלוי מאוד באופי העקירהכבת שבעים

לי היתה עקירה ממש פשוטה, יצאתי מהעבודה, הלכתי לעקירה וחזרתי מיד לעבוד... לדעתי אפילו לא לקחתי שום משכך כאבים

וואי שרשור בול בשבילימאמינה-בטוב
תכף יש לי תור לעקירה שן תחתונה כירורגית, מקווה ממש שיהיה סביל
מנצלשתשמעונה
אשמח להמלצה על רופא מומחה או פרטי לעקירת שיני בינה (שגדלה לרוחב)
פרופסור שלמה קלדרון. מצויןאנונימית בהו"ל
איזה אזור?מאמינה-בטוב
אני עקרתי במרפאה בירושלים (בבעלז)בארץ אהבתי

על פי המלצה של רופא שיניים מצוין שאני סומכת עליו.

הלכתי לשם פרטי, עלה לא מעט, אבל הרופא שיניים ששלח אותי לשם אמר שהמחירים שם יחסית זולים ביחס לפרטי.

יכולה לתת מספר בפרטי.

אני עקרתי אצל ד"ר אגטשטייןסטודנטית אלופה

גם שן שגדלה לרוחב והייתה קרובה מאוד לעצב והייתי סופר מרוצה.

מה שכן המחיר…

https://www.google.com/search?q=jerusalem+oral+surgery&rlz=1C9BKJA_enIL1144IL1144&oq=jerusalem+oral+&hl=he&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#ebo=0

תודה בנותמחי

זו שן עליונה, והיא לגמרי בחוץ אז מקווה שזה יעבור בטוב 🙏

לא אכפת לי לקחת משככי כאבים, אני פשוט זוכרת את עצמי אחרי פעם אחרת שעקרתי שהגעתי הביתה וישנתי שעות. אבל אני לא זוכרת איך הרגשתי בימים שאחרי 🙃

מתארגנת על אוכל רך וקר בעזרת ה'.

חוששת איך אסתדר עם הילדים... לא להרים בן שנתיים וחצי זה קצת קשוח 

לא לדבר ולא לצעוק עוד יותר קשוח עם ילדים בחופש 😆

קחי בחשבון שיכול להיות שעדיין לא תוכלי לאכול נורמלמרגול

וואי וואי חייתי שבוע על אוכל של תינוקות בגדול חחח

אבל זאת היתה עקירה כירורגית של 2 שיניים כלואות… גם בשני צדדים


מבחינת הכאב, אחרי 3 ימים אם שמרת שלא יזדהם, אמור להיות בסדר, בטח אם את עם משככי כאבים. 

אוי זה נשמע נוראמחי

ממה שהבנתי עקירה של שן כלואה זו החלמה קשה יותר.

ובשני צדדים, זה באמת חוסר יכולת לאכול...

הרופא רצה להוציא לי 2, אבל כרגע רק אחת מציקה אז העדפתי לעשות צד אחד כדי שתהיה לי אפשרות לאכול בצד השני

האמת טוב שעקרתי את שתיהן יחדמרגולאחרונה

אין סיכוי שהייתי חוזרת לשם חחחחחח

אז כבר עשיתי כל מה שצריך

אותה שאלה-על טיפול שורש? איך ההתאוששות אחרי?בורות המים

כמה אפשרי לקחת אקמול ולהסתדר ?

בעל במילואים וכו..

לי כאב מאוד ביום הראשוןמחי
בימים הבאים תפקדתי כרגיל, עם משכך כאבים 
אני עקרתי שן בינה מורכבת מאודסטודנטית אלופה
תחתונה, ששכבה לרוחב וב"ה אחרי יומיים כבר הרגשתי הרבה יותר טוב.
ב"ה! מעודד!!מחי

אולי יעניין אותך