יומן מלחמהאני הנני כאינני

יום הדין, עזה, מחלקת בייניש בקומה התחתונה של האיתור. הצלחנו לגרד את כולם למטה למניין תוך כדי יצירת איזון עם המחלקה השנייה בעניין עמדות השמירה ותיאום זמנים עם הסגל לפשיטה אחר-הצהרים. אשכנזי אחד מן המחלקה, ששמו הולך לפניו, נטל טלית מאחד הספרדים שבחר להסתפק בטלית קטן מצמר, ניגש לפני הקהל והניח את מחזורו על גרם המדרגות הלולייני במרכז האיתור. נסיונו לנגן את מנגינות התפילה נענה בקול ענות חלושה מחבר המתפללים, מה שהוביל להחלשות קולו עצמו ובטחונו ביכולותיו המוסיקליות. 

משום מה היתה התמקחות בין העדות על התפילות - למי יבושם בנוסח ומנגינות בית אבא ומי ימלמל בשקט ובמהירות או לחילופין יבהה באוויר במהלך פיוטים ארוכים ומנגינות שאינן תואמות את סדרה הטוב של המוסיקה - אך בעניין התקיעות הורגשה השלכה מן האחד לשני, אתה יודע, אתה בעל נסיון, אתה בעל יכולות נגינה נשיפתיות וכהנה. 

היראים שבינינו, אותם שחרדים לתפילה כתקנה אך לא שוקעים בה לחלוטין, נתפלאו לגלות שגם כאן, בקהילת בואכה העיר שאטי, נוצרים מעגלי שיח של החלק האחורי של בית הכנסת בזמן התפילה, ואיך בכלל יוצרים כמה מעגלים כאלו כאשר המניין כולו כולל שנים עשר מתפללים?

מפסיקים בין שחרית למוסף בקידוש וביצוע חילוף זריז של עמדות, מי מוכן למסור נפשו להתפלל בעמדה ולהשלים התקיעות אחר כך, או לחלופין - למי לא כל כך אכפת. 

ולפתע משהו מדגדג, מן אווירה אחרת ננסכת באנשים, הולכת ומתעצמת. התוקע הספרדי שנדחף לתפקיד ממלמל 'יהי רצונים' ארוכים ותחושה של חוסר-ראיוּת נמתחת בינו לבין חזן המוסף האשכנזי, שמתחיל לתהות על הסכמתו למינוי. 

לאט לאט המתח שבאוויר מתחדד, כאילו הוא מתקרב לפתרונו. כולם מצטרפים למנגינה היוונית העתיקה של 'שערי רצון', נכנסים בה יחד עם כל שבטי ישראל, ובבית האחד והמיוחד זה בוקע, הנקודה הפנימית שמצרפת את כולם, מושכת באוזן את השומר הפלוגתי המסורתי עמדתו למעלה...

צר לי על אֵם תבכה ותתיפח. עוקד והנעקד והמזבח.

* * *

 

יורדים מההאמרים, האווירה טובה, אפילו מרוממת, וכולם מחויכים. איזה כיף להיות בחוץ. "סוף סוף אנחנו בארץ", אחד אומר. "לא בארץ", מתקן אותו האחר, "במדינה. בארץ היינו כל הזמן". האחד מביט בו במבט מוזר, מי שהקשיב מן הסתם היה מצטרף אליו לתמוה על הדקדוקים של האחר. טוב, זה די מובן. אחרת, אם זה לא היה מוטמע בו כל כך עמוק, הוא לא היה האחר. הוא היה האחד.

* * *

 

קור רוחו של לילה צורב את עיני הלחות משינה. גופי מסרב בו ושוקע עמוק אל תוך הכר שתחתי. משיכת אף מגלה קפאון בקצהו כשכפור ניגר במורד הגרון. היד משוטטת בלי משים אל השכבות התחתונות ומתמקמת מתחת לירך, שואבת חום ממעיינהּ. האוזניים נוקשות כגלידי קרח, שואפות אל כף יד שתכסם ותחמם. אצבעות הרגליים ניטשו בנעליהן, אוושת תנועה קלה מעורר בהן חיים. פיהוק ודמעה (עד יעלה השחר קמעא לשמירה של שעה).

...רחל יהודייה בדם
שה' ישמור עליכם
אהבתי מאד מחכה לספרזיויק
גיבורים
וואוארץ השוקולד

כתוב יפה ומתאר כה יפה את מסירות נפשכם

יישר כח

יפה מאודאברהם א

תיאור מדוייק של ביישנים בצבא ;)

יפה ממש מענייןהוד444
שיחות הספסל האחורי הם חלק ממצוות התפילה במנייןכנר✍️

כמו האחד שצועק "כוהנים!"

לכתובנחלתאחרונה

לכתוב פשוט. מהלב. בלי מטאפורות שלא מרגישות לי אמיתיות

שיהיה ברור - ציניות? קדושה?  צריך הומוגניות, שדברים

ישתלבו זה בזה במארג אחד. לענ"ד, דרוש תיקון.

 

הקטע האחרון פשוט וברור ואם לא היו תיאורים, ששוב,

לי, נראים משום מה מודבקים איכשהו, שיריים אבל לא

במקום (הכפור זולג, ממעיינה החם) - הוא אמיתי.

 

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך