התלבטות חינוכית-אסטתית על ילדונת וגזיזת שערותמתואמת

הבת שלי אוהבת לגזור לעצמה שערות. כנראה זה משהו בתחושה, שהגזיזה עושה לה טוב (היא גם אוהבת להסתרק חזק).

כרגע מבחינה בטיחותית אנחנו בעיקר שומרים שהיא לא תגזוז את מעט השיער שיש לאחותה התינוקת (כן, היא כמעט ניסתה את זה פעם אחת) - מנסים להרחיק ממנה את המספריים, אבל עם שבעה משתמשי מספריים מעליה זה קצת קשה.

בכל אופן, לפני כשבוע היא גזרה לעצמה פוני...

בעלי טוען שהיא דווקא עשתה את זה לא רע, אבל בכל זאת הפוני לא ישר כל כך.

ועכשיו אני מתלבטת:

אם איישר לה את הפוני (בהנחה שתסכים לי כמובן) - אולי זה יגרום לה להבין שמותר לגזור את השיער, למרות כל הפעמים שאמרנו לה שאסור?

מצד שני, היא באמת לא נראית משהו ככה, וכשזה מצטרף לחלקי השיער הגזוזים בעוד מקומות ולבגדים המשלומפרים שהיא מתעקשת ללבוש לפעמים - זה יוצר לה מראה מוזנח משהו...

ומצד שלישי - מה אכפת לי, בעצם? אז יחשבו שהיא מוזנחת... העיקר שאני יודעת את האמת, לא?

בקיצור, הסתבכתי עם עצמי🥴

אולי לקחת אותה ל"ספרית" שתעשה לה את זהפרח חדש

גם אם הספרית זאת שכנה ממול

שהיא תבין שזה משהו שרק אנשים מיוחדים עושים ולא סתם כל אחד לעצמו בבית

ולגבי המספרייםפרח חדש

אניצחושבת שכן צריך להבהיר לכל בני הבית כמה חשוב לא להשאיר מספרים בהישג ידה

כי יש עוד דברים שאפשר לעשות עם מספרים אפילו מסוכנים

אז לא לוותר על זה

צודקת... הבעיה שהיא מצליחה לפלח גם כשזה מוסתר...מתואמת
זה רעיון מעניין...מתואמת

האמת שאצלנו בעלי מספר את הבנים, אבל במכונת תספורת. מעניין אם הוא יכול להיות הספק לצורך העניין, או שהוא מדי קרוב ובבית...

והיו פעמים שאמא שלי סיפרה את הבנות שלנו (קיצרה את השיער), אבל אולי גם היא מדי קרובה? (גם לא יודעת מתי נפגוש אותה בקרוב...)

פשוט לא עולה לי בראש שכנה שארגיש בנוח לבקש ממנה את זה🙈

תודה!

לכי לספרית אמיתיתמקקה

כזאת שזו העבודה שלה

כעובדת בגנים אומרת שזה מאוד משמעותי איך ילד נראה. אז כשזה משהו בשליטתינו כדאי כן לסדר.

את יכולה לפרט למה זה משמעותי? תודה!מתואמת
(רק מזכירה שהיא בגן מיוחד... כמובן, עדכנו את הצוות בתספורות העצמיות האלה)
זה מאוד משמעותי לדעתי כי-Pandi99

גם בגן מיוחד, ילדים מטופחים עושים יותר חשק לטפל בהם. ילדים שנראים מוזנחים לפעמים יש איזשהי רטיה מהם או תחושת רחמים

אני ממש הייתי עושה הכול כדי שתראה מטופחת במיוחד שהיא בגן חנמ כדי שגם לא יראה שאם היא בחנמ אז פחות משקיעים

ברור לי שאת לא חושבת ככה אני כותבת ממש בכנות כי ביקשת

תודה על הכנות!מתואמת
לא מרגיש לי שיש רתיעה ממנה או משהו, אבל אולי באמת זה קורה גם בלי שנרגיש...
חלילה, לא אמרתי שיש רתיהPandi99
אבל זה יכול לקרות ממש בלי כוונה, גם בלי שיראו את זה כלפי חוץ- ודאי שלא יראו את זה כלפי חוץ
הבנתי, צודקת...מתואמת
מסכימה זה בתת מודעשוקולד פרה
גם אני עובדת בחינוך המיוחדמקקה
זה משמעותי כי כולנו בני אדם וקל לנו יותר לטפל בילד שנראה מטופח. ובעיני זה גם משמעותי לאיך הילד עצמו תופס את עצמו. וגם אם יש לה בגדים שלא יושבים יפה אחרי פעם שהתעקשה אפשר פשוט להעלים אותם...
צודקת, אני באמת צריכה להעלים לה חלק מהבגדיםמתואמת
אבל את חלקם אי אפשר להעלים - כמו מגפיים שהיא התעקשה לנעול היום בלי גרביונים... (בסוף רגע לפני שעלתה על ההסעה היא הסכימה לגרוב גרביונים ב"ה) המגפיים האלה לא הכי נוחים ויפים, ומבחינתי הם רק בשביל ימי גשם סוחף, אבל כשהיא מחליטה ללבוש משהו מסוים אי אפשר להזיז אותה מזה...
במקרה כזהמקקה

אפשר לשלוח גרביונים בתיק והגננת תסדר

לפעמים זה עובד טוב יותר

זה מה שבאמת תכננו לעשות...🙂מתואמת
אולי לבת שלך יש חברה שמתאימה לזה?טארקו
זה רעיון, באמת יש לה כמה חברות שיוכלו להתאים. תודהמתואמת
אני הייתי מבקשת הכוונה מקצועיתהשם גדולל

מלבד הרעיונות שהציעו פה.

לראות איך אפשר לווסת את זה.

קצת מלחיץ שמדובר במשהו כמו מספריים, במיוחד אם היא ניסתה לגזור גם לתינוקת.

אבל זו רק דעתי.. 

כן, ברורמתואמת

התייעצנו עם העו"סית של הגן, אבל בינתיים לא היו לה רעיונות. ואנחנו באמת צריכים לזכור להעלות את זה בפגישה הקרובה עם מדריכת ההורים (יש יותר מדי נושאים להתייעץ עליהם🙈)

לכן בינתיים התייעצתי פה...

אשרייךהשם גדולל
מקווה שתמצאו פיתרון לבעיה  
מציעה כמה דבריםPandi99

אולי לקנות בובת תסרוקות זולה במקס סטוק ולהסביר לה שיכולה לגזור רק שער של בובה? אם יש לה כזה דחף לגזור, אולי לגזור דברים "מותרים"

אם בכל מקרה את אומרת שהיא מגיעה אליהם

או לחילופין ממש להעלים את המספריים מהבית ולהסביר לגדולים יותר באופן רציני.


מה עם סיפור חברתי על גזירת שיער מספריים?


וודאי שלגזור לה את השיער, אפשר להסביר שלאנשים מבוגרים מותר ולילדים אסור

רעיונות טובים, תודה!מתואמת

סיפור לימודי יש לה כעת על גמילה (שכמובן מסתבכת🥴), אז את הסיפור על גזיזת השיער אני חושבת שנצטרך לדחות בינתיים, אבל זה באמת רעיון טוב.

אולי נכין לה בינתיים סמל כזה בציור שממחיש שאסור לגזור שיער...

זה לא חייב להיות סיפור ממשיעל מהדרום
לק"י


אפשר דף עם כמה תמונות ברורות ומשפטים.


בהצלחה! מאתגר.

אם תרצי, אני יכולה להכין משהו😅יעל מהדרום
לק"י


גם ככה אני מלא בפלאפון.

עד שאת בחופשת לידה?😉מתואמת
אבל אם יש איזשהו קישור פתוח למחולל תמונות כאלה, כמו שעושים לילדי תקשורת, אשמח באמת לקבל! בטוחה שזה ישמש אותנו הרבה... (הכנתי לה כמה פעמים בעצמי ציורי המחשה, אבל זה קצת קשה ואני גם לא בטוחה שאני מדייקת לפי הרעיון של הציורים האלה...)
אני נהנית לעצב בקנבה. אז לא אכפת לייעל מהדרום
לק"י


אבל זכור לי ששלחו לנו פעם קובץ עם סיפורים חברתיים. אם אמצא וזה לא משהו ששלחו לנו באופן פרטי- אני אשלח לך.


(בעיקרון גם אני לא מומחית לנושא. מנסחת איך שנראה לי. אבל לא עובדת עם ילדים צעירים מאוד).

אה, מעצבים את זה בקנבה?מתואמת

אין ציורים מובנים בשביל זה?

בכל אופן, אם תמצאי משהו כזה אשמח לקבל. מקסימום אתאים קצת את הציורים בפוטושופ לפי הצורך המדויק שלנו...

תודה!

אני עובדת בקנבהיעל מהדרום

לק"י


אפשר בכל מה שנוח לך.


התכוונת לציורים הסמליים האלה?

אני פחות אוהבת. הם גם לא ברורים לכל הילדים.

אם יש לכם אייפד בשבילה עם תוכנה שנקראת טאצ'ט, אז שם יש סמלים כאלה. אבל זה לוח תקשור באייפד.

לא יודעת איפה עוד יש.

כן, התכוונתי לסמלים האלהמתואמת

משתמשים בהם הרבה בגן שלה, אז הנחתי שהם טובים...

אז עדיף שבאמת אצייר בעצמי?

אילו ציורים את מכניסה בקנבה?

אין לנו אייפד בשבילה, ב"ה היא יודעת לדבר ולרוב מצליחה לתקשר בצורה טובה...

הם בטוח מתאימים לחלק מהילדיםיעל מהדרום

לק"י


בקנבה עצמה יש מלא תמונות (כותבים באלמנטים מה רוצים):


אפשר גם להעלות תמונות מהפלאפון/ מחשב, ואפשר לבקש מהבינה המלאכותית בקנבה לצייר דברים.

יש דברים שיש רק בפרו. לי יש פרו חינם כי אני מורה.

תודה רבה רבה!מתואמת
יש אתר עם סמליםמקקה

חפשי בגוגל arasaac

זה אתר ממש חמוד עם מלא סמלים ומלא אופציות, ובחינם

מצוין, תודה רבה!!מתואמת
את חושבת שהיא מבינה שהשיער שלה עקום?אמאשוני

לא חושבת שליישר לה את הפוני יגרום לה להבין שמותר לגזור שיער.

כשהיא תגדל תחשבו מה לעשות, כרגע זה לנשום ולחכות שיעבור..

היא לא מבינה מן הסתםמתואמת
אני חוששת שברגע שנקרב אליה מרצוננו מספריים, היא תבין שזה מותר ותמשיך עוד לגזור לעצמה, או שפשוט תהיה בכך סתירה בין מה שאומרים לה לבין מה שעושים לה. (הסברנו לה שלמבוגרים מותר לגזור שיער, אבל אני לא חושבת שהיא מבינה את ההיררכיה...)
הבנתיאמאשוני

אז באמת עם מכונת תספורת או מספריים ייעודיות זה עדיף.

אולי להגיד לה לעצום עיניים כשמסדרים לה את הפוני.

לעצום את העיניים זה רעיון טוב. מעניין אם תסכים🤭מתואמת
הייתי מתייעצת עם הצוות המטפל בה בגןמולהבולה

מניחה שמלווה אותה פסיכולוגית או עוסית כמו שקורה ברוב הגנים המיוחדים....

זה באמת מעבר...

חיבוק,מבינה אותך מקרוב מאוד ♥️

אכן כן. התייעצנו כבר עם העו"סית פעם אחתמתואמת
היום אמורים לפגוש אותה שוב, אז נעלה שוב את העניין.
מסכימהבשורות משמחות

עם הפתרון לקחת לספרית מקצועית

וגבי עניין הטכני של הגזירה תקני דפים צבעוניים ורגילים, ומדבקות, וברבצק ועוד ועוד.. כל דבר שאת מעדיפה שהיא תגזור במקום את השיער ותתני לה בחופשיות לגזור כמויות!

ודבר נוסף לאסוף את השיער בצמה ואפילו בקוקס שהיא לא תוכל להגיע אליו..

אצלי גם הייתה תקופה שהבת שלי ניסתה לגזור מכל מיני סיבות גם תחושתי.. גם כנראה ראתה בגן חברות... אולי להוציא אנרגיה אולי כעסים ורגשות...

אז חשבתי לעצמי שכנראה כמו שכתבת הפעולה התחושתית של הגזירה מיטיבה איתה.

באמת קניתי לה סטוקים של ציוד ונתתי לה שתגזור בחופשיות והסברתי לה שמותר לגזור רק מה שיש פה בקופסא וכמובן בימים הראשונים שמתי עין שהיא לא גוזרת שום דבר אחר בסביבה!

כזה הפך למובן לאט לאט שיחררתי ממנה וכל העניין חלף עם הגזירת שיער ומאז ועד היום היא אוהבת לגזור קונפטי בלי סוף ועדיף שתגזור דפים ולא דברים אחרים!

תודה!מתואמת

גם דפים היא אוהבת לגזור, כמובן, אבל זה לא מספק לה את הצורך בתחושה (משהו במשיכה של השיער כשהיא גוזרת אותו, כך הסבירו לנו).

והאמת שעכשיו כבר קשה לאסוף לה את השיער כמו שצריל מרוב גזיזות🙈 והיא גם מפרקת לעצמה את התסרוקות בקלות...

בת כמה הבת שלך היום? היא לא על הרצף, נכון? (רוצה לדעת אם יש לנו תקווה🤭)

אז אולי יש דרך לחקות את התחושה שהיא אוהבת?איזמרגד1

לא הבנתי אם המשיכה הכוונה לגזור משהו מתוח כמו גומי או חוט מתוח, או שהיא אוהבת את המשיכה של השיער ואז אפשר אולי להדק את השיער חזק בסיכות, אולי לתת לה לשים בעצמה

אבל הרעיון של לנסות לענות על הצורך התחושתי בדרך לא מזיקה...

נכון, מנסים לתת לה להבריש את השיערמתואמת

זה באמת קצת ממתן לפעמים... צריך לתת לה יותר.

תודה!

לא על הרצףבשורות משמחות

זה התחיל מגיל 3 כשנכנסה לגן עירייה

יש עניין של תחושה וקשב ברקע

לעניין הגזירות שיער אני מניחה שתצליחי לעצור את זה בתחליף אולי תנסי לתת לה לגזור בצק זה באמת שונה מלגזור דפים ממש.. נייר גרוס... יכול להיות מעניין איך היא תתייחס לזה כי זה דומה לשיער במבנה.. אולי לקשור את הנייר גרוס כמו פונפון של מעודדות

 

תודה! רעיונות שבהחלט שווים בדיקה.מתואמת
יש גם כל מיני "תוספות שיער" בביוטיקר וכאלהמוריה

ואז אולי אפשר להביא לה משהו ששונה משיער רגיל (למשל בצבע ורוד), ולהגדיר שאת זה אפשר לגזור. וכדאי גם ללמד אותה לגזור בקצה, כדי שלא ייגמר מהר. 😅

זהו, זה מה שחשבתי עכשיו, שמהר מאוד השיער של הבובהמתואמת

ייגמר, כי בניגוד לשיער שלה - הוא לא צומח

אולי עדיף לקנות בובה זולה מאוד? מצד שני, אז היא תגזור את השיער גם לבובות הלא זולות...

מסובך🤦‍♀️

(וכמובן לא הספקנו להתייעץ לעומק על כך עם העו"סית היום - יש יותר מדי דברים לדון עליהם...)

תתייעצו עם הגננתיעל מהדרום

לק"י


אולי יהיו לה רעיונות.

או שהיא תוכל להתייעץ עם צוות מקצועי נוסף בגן ולהעביר להם מה שהם אמרו.

גם הגננת הייתה נוכחת בחלק מהפגישה עכשיומתואמת

וגם המטפלת באומנות.

אבל התייעצנו על הנושא החם יותר - גמילה...

אם יש לגננת הודעות- הייתי כותבת לה הודעהיעל מהדרום
לק"י


בנושא. שתחשוב/ תתייעץ ותעדכן אתכם.

זהו, אין לגננת הודעות...מתואמת
אנחנו כותבים לה במחברת הקשר. כתבנו גם על כך (יותר בתור עדכון, שידעו איך נוצר לה הפוני) אבל זה נבלע בשאר העדכונים...
ממליצה להתייעץ גם עם המרפאה בעיסוקפאף

אם זה עניין תחושתי ולא התנהגותי בעינייך הייתי מתייעצת עם המרפאה בעיסוק, אלה שאני מכירה הן ממש יצירתיות. וגם היא עושה איתה כל מיני דברים כנראה בטיפולים כדי לתת מענה תחושתי, אולי יהיו לה רעיונות.

אבל קודם כל הייתי שמה לה מסרקים נגישים בכל מיני מקומות בבית ומעודדת אותה לסרק את עצמה. (רק צריך לראות את היא גם עושה לתינוקת...)

לגביי סמלים-איך היא עם הסמלים בגן? היא משתמשת בהם? הגן משתמשים לרוב בגריד/טאצ'אט, את יכולה לבקש מהם אולי סמל, זה תוכנות בתשלום, אבל גם לקחת תמונה מאוד ברורה ולעשות עליה X כנראה יעבוד באותה מידה, רק לעשות את הסמל מספיק גדול כדי שהתמונה תהיה ברורה , וגם לשים את הסמל במקומות מועדים לפורענות-ליד החומרי יצירה למשל...

ודבר נוסף-חונכתפאף

ילדים על הרצף יכולים לקבל מהרווחה חונכת אחהצ, שווה לברר אצלכם אם את יכולה לקבל, אם תהיה חונכת שמגיעה נגיד פעם-פעמיים בשבוע ונמצאת רק איתה-זה יכול מאוד להקל עליכם, וגם עליה.

אם זאת התנהגות שלא נובעת רק מצורף תחושתי אלא מצורך רגשי, ושהיא מקבלת על ההתנהגות הזאת פידבק משמעותי-יכול להיות שאם אחהצ היא תקבל יחס אישי במינון משמעותי ללא קשר להתנהגות זה יכול גם להקל ולהוריד תדירות.

תודה רבה!מתואמת

אין לנו דיבור ישיר עם המרפאה בעיסוק, וכרגע בעיקר הצוות התייעץ איתה על הגמילה (שכנראה נתקעת גם בגלל העניין התחושתי).

אבל נבקש להתייעץ גם על זה, ואולי גם נבקש שיכינו לנו סמל מתאים.

ובקשר לחונכת - זה משהו שחשבנו עליו בשנה שעברה, כשהיא הייתה במשפחתון שהסתיים באחת וחצי. עכשיו כשהיא מסיימת בארבע מרגיש לי שלא יפה להרחיק אותה מאיתנו עוד, בזמן הקצר שנותר לה איתנו... אבל אולי כן נשקול את זה.

תודה!

אמורות להיות לכם 3 פגישות בשנהפאף

עם כל אחת מהפרא רפואי, גם המרפאה בעיסוק.

תבקשי מהעוסית לתאם לך פגישה איתה, וגם לשמוע ממנה על העניין של הגמילה.

הרבה פעמים חשיבה משותפת יכולה ליצור שינוי, מרפאה בעיסוק טובה תשאל אתכם שאלות מכוונות טובות, ותשמע מכם איך אתם מתמודדים עם הצורך התחושתי, להורים לרוב יש דרכים ממש טובות להתמודד עם הקשיים של הילדים שלהם, רק צריך עוד קצת כוונון

תודה! היום הייתה לנו פגישה בגןמתואמת
אז הפעם הבאה תהיה בעוד הרבה זמן יחסית... אבל נבקש לדבר איתה בטלפון.
אני הייתי מיישרתoo

זה היה מבאס אותי להשאיר עקום

וממשיכה להסביר שאסור לה לגזור

בתקווה שמתישהו זה ייקלט

תודה!מתואמת
בעיני, חשוב שילד יראה מסודר ומטופחבאתי מפעם

ילד מוזנח מרחיק חברים ומרחיק אנשי טיפול (גננות וכל היוצא בזאת),

וגם כשהיא תגדל ותראה תמונות של עצמה זה לא נחמד, בלשון המעטה. אני מוצאת את עצמי הרבה מסתכלת איך ההורים שלי ארגנו אותנו מבחינה חיצונית, נקיון, טיפוח וזה מעסיק אותי מאוד, כשאני רואה תמונות שאני נראית מטופחת זה ממש ממלא לי את הלב. בעיקר שגדלתי במשפחה ברוכה אז הרבה פעמים 'בוחנת' כמה שמו לב אליי בתור ילדה ומה שיש לי זה מעט זכרונות ותמונות, אז אני מתבוננת הרבה בלבוש, בשיער... ואת האמת כשאני רואה שאני לא ממש נראית מטופלת היטב זה כזה אאוצ'''... בטוחה שהיא נקיה ומקבלת יחס הולם כי כולנו שומעות שאת מיוחדת וטובת לב, אבל כן יש משמעות מה יחשבו האחרים. 

תודה!מתואמת
מעניין אותי איך היא תסתכל על זה כשתהיה גדולה... בכל זאת, ההסתכלות שלה על העולם שונה גם ככה...
האמת. איכפת לךאורוש3

כי יותר נעים להיות ולטפל בילדים מטופחים ונעימים לעין. אני אוהבת את כל המטופלים שלי ומשקיעה את נשמתי גם בכאלה שנראים פחות מושך מכל הלב. אבל זה כן יותר נעים...

אני לא יודעת בדיוק באיזה שלב התפתחותי היא ואם היא בהבנה של מסקנות שאם את גזרת לה אז מותר גם לה. אם היא לא שם זה פחות משנה לדעתי. ואם היא שם אז להסביר לה שעשתה בלאגן ואמא מתקנת ויותר לא גוזרים.

ונשמה, מותר טיפת ביקורת? אני לא רוצה לפגוע אז ממש סליחה אם לא בטוב. אני מרגישה שבגלל הכירותנו הוירטואלית ושאת יודעת שאני אוהבת אותך אז אני יכולה מעט... הייתי מעיפה את המספריים מהשטח. כמו כשיש תינוק זוחל מעיפים דברים קטנים ואין מצב לשחק לגו קטן או גולות על הרצפה. מקום ספציפי גבוה. לוקחים ומחזירים. מעירים למי ששוכח עד שזה מופנם... כמובן גם להשגיח עליה למרות שברור שבפועל זה לא כל דקה מהיממה. אז לעבוד בשני הכיוונים.

וחיבוק. מאתגר.

מקווה שלא נפגעת. 

תודה יקרה! את צודקת מאוד ברמת העיקרוןמתואמת

ברמת המעשה הדרך עוד ארוכה... בעזרת ה'.

בכל אופן, אנסה לספר אותה, ונקווה לטוב...

בהצלחה אהובהאורוש3
מעדכנת שיישרתי לה את הפוני אתמולמתואמת

תוך כדי דיבורים חוזרים ונשנים על כך שרק לאמא מותר לגזור שיער ולא לילדים.


ומה שקרה הבוקר:

א. איכשהו היא קמה עם דבק בשיער🤦‍♀️ (כשהלכה למיטה היא הייתה נקייה, מבטיחה! אבל המיטה שלה לצערי לא נקייה...) ב"ה הצלחתי להוציא את רובו במסרק כינים.

ב. היא ביקשה ששוב אגזור לה את השיער🥴 בסוף באמת הסתפקה בסירוק עצמי (שלא התיר קשרים נצרכים) ובקוקו חזק שעשיתי לה... אבל זו כבר התקדמות, שהיא הבינה שאמא היא זו שגוזרת!


בכל בוקר מחדש, אחרי שהיא עולה להסעה, אני מבינה כמה יש להעריך כל ילד "רגיל" שיש לנו...

נשמעת מתוקה!יעל מהדרום
אפשרoo

לגזור לה קצוות מדי פעם

אם זה עושה לה טוב


טוב שהיא הבינה

לפעמים פשוט צריך לחזור על משהו מספיק פעמים


והמשפט בסוף

מסכימה ומוסיפה

לומדים להעריך כל דבר רגיל..

אולי באמת נעשה את זהמתואמת
בתקווה שזה לא יחזיר אותה לגזור לעצמה...


ותודה על ההזדהות וחיבוק❤️

,אם את מחפשת עוד רעיונות איך לתת לה את התחושהשוקולד פרה

אולי מסרק יהיה יותר דומה ממברשת(אני חושבת שהבנתי מה התחושה שהיא מחפשת זה בראש לא ביד שגוזרת אז לא יעזור לגזור דברים אחרים)

מסרק עושה את זה יותר וגם לפרק קוקו הצידה אם נגיד תעשי לה קוקיות קטנות ותתני לה לפרק תראי אם היא רוצה עוד 

רעיון טוב, תודה!מתואמתאחרונה
אתן מכניסות שניצל תירס/נקניקיות/וכל זה.. הביתה?פומלה

כן או לא?

ולמה?

אצל ההורים שלי תמיד היה

ואנחנו לא קונים בכלל.. כרגע..


כל עוד אתם יכולים בלי - אז כמובן עדיףמתואמת

לנו יש בבית... (לא קנינו בתחילת שנות נישואינו) השילוב של ילדים בררניים עם אמא שלא אוהבת לבשל מצריך את נוכחותם (אבל האמת שחלקם בררניים עד כדי כך שגם לא אוהבים את זה...)

דברים מהירי הכנה נוספים שאנחנו קונים ובריאים יותר:

פלאפל קפוא וכדורי פירה קפואים (אופים בתנור).

כרובית וברוקולי (אופים בתנור עם תבלינים, אבל כמובן לא כולם אוהבים)

לפעמים גם קונים אורז עם תבלינים בשקית, שרק מבשלים וזהו. לא הכי בריא, אבל יותר בריא מדברים אחרים...

כן למצבי קריסהשמש בשמיים

זה לא ארוחה מאוד בריאה וזה גם מאוד מאוד יקר אבל זה ארוחה הרבה יותר מוצלחת מלא לאכול בכלל, ואז כל היום לנשנש. מה לעשות שיש לנו בהחלט ימים כאלה שאין מה לשלוף ואין זמן להכין ואז זה סוגר פינה ויש משהו לאכול.

כן. מוצרי סויה אוכלים פעם- פעמיים בשבועיעל מהדרום
כןהמקורית

לא רוצה ליצור לילדים חסך כי כולם סביבם אוכלים מלא גאנק

בתכלס לא מאוד משתמשת בזה. נקניקיות יוצא לי לשלוח לילד השנה פעם בשבוע וחצי לצהריים בבית הספר כי אין הזנה (לפני כן אכל אולי פעם בחודשיים)

שניצל תירס הבת שלי מאוד רצתה. אכלה כמה פעמים ומאז לא נוגעת

מעדיפה שלא אבל לא תמיד מספיקה להתארגן על אוכל מבושל בגלל שעןת העבודה אז יש פה 

לא על בסיס קבוע, באירועים חגיגייםאוהבת את השבת

כי הילדים מאוד מבקשים

תכלס קצת לקרוא על זה מוריד את כל החשק

נקניקיות כמעט ולא.ניק חדש2

זה מזעזע בעיני

מביאה לו פעם בכמה חודשים ועושים לו בנינג'ה.

שניצל תירס לא אוהבים

אבל כן יש פה שניצלונים של עוף טוב.

מציל אותי האמת

יש פה ילד בררן קשות+ אסור להביא לגן מוצרי חלב. אז אני שמה לו שניצלונים וקטשופ הוא בעננים.

בשניצל עוף אני לא רואה בעיהיראת גאולה
אולי יש הבדל בין החברות, במה שראיתי היו רכיבים רגילים שיש גם בלחם פרוס... לא שיא הבריא אבל ממש מקל עלי במקום לעמוד לטגן שניצלים.
אז תלוי איזההשקט הזה
יש חברות שזה ממש מעובד בטירוף עפ מלא תוספות חוץ מהעוף ויש כאלה שזה בעיקר עוף. 
כמעט ולאמתיכון ועד מעון

טבעול בכלל לא, נדיר ממש, ברמת פעם בשנה בערך...

נקנקיות רק שעושים על האש.

מעדיפה לבשל אוכל מזין

מוצרי טבעול לא אוהבים, נקניקיות עוף דווקא כןכולנה

בעיקר הילד הבררן שלי

מכירות מותג בריא של נקניקיות עם כשרות טובה?

נקניקיות ובריא זה בדרכ לא הולך יחד המקורית

זה מוצר סופר מעובד

אני לא מכירה בכל אופן אבל אשמח להחכים

יש נקניקיות המתאימות לתזונת פליאוכולנה

שזה אמור להיות בריא ולא מעובד..

זכור לי שפעם חיפשתי ולא מצאתי משהו נגיש בכשרות טובה אבל אולי השתנה משהו מאז 

כן.מוריה
כי נח לי שיש משהו לשלוף. ולי זה טעים.
כן. אבל לא אוכלים על בסיס יום יומיואילו פינו

נקניקיות לארוחת צהריים של יום שישי

שניצלים של עוף יש לי בשביל ארוחת צהריים לגדולה שלוקחת לבית ספר. לרוב יש לי בשרי מבושל וזה במקפיא ליאת ביטחון לימים שאין לי משהו לשלוח לה.  

לא באופן קבועהשקט הזה
פעם ב.. לחול המועד או לג בעומר כזה קונים נקניקיות.

אבל האמת היא שהסיבה היא שאני מכורההה לטבעולים. אוהבת את כל הסוגים. טעים לי התעשייתי הזה🤣 אז מעדיפה לא להחזיק בבית כדי שאני אוכל אוכל נורמלי ולא את זה. שומרת את חגיגות הטבעול לתשעת הימים.

טבעול לא, נקניקיות כןשומשומונית

משתדלת למעט בנקניקיות אבל אוכלים מדי פעם. לפעמים צריך אוכל מהיר או משהו למנות...

טבעול מאוד מאוד יקר. אני מאוד אוהבת הילדים- תלוי מי ומה. התחליפים לרוב משתווים למקורי, ממש בודדים אפשר למצוא שהם טעימים. יש שנים שאנחנו קונים בתשעת הימים, כדי שיהיה מה לאכול...

לא קונה כי אני אוכלת הכל🤣🤦🏻‍♀️ברונזה
הילדים לא אוהבים ולא מחפשת שיאהבו ;)
כןאמאשוני

אבל החזקנו הרבה שנים בלי.

הכנסנו בעיקר בגלל תקופות מילואים ארוכות שהגדולים שמרו על הקטנים, אבל לא היו מספיק גדולים כדי לבשל בעצמם אוכל של ממש.

היו פה גם מנות חמות כי הילדים התלהבו. לשמחתי מיצו את זה מהר.

כל עוד מצליחים להחזיק עם אוכל אמיתי זה בוודאי מבורך.

גם אם תחליטו בעתיד  להכניס זה לא מבטל את היתרון בתקופה שלא היה.

לאדיאן ד.

אבל חושבת שאם זה עוזר ולא אוכלים באופן רבוע / לעיתים קרובות מידי זה בסדר גמור.

שניצל תירס מדי פעם, נקניקיות רק צמחוניותמעיין34

וגם זה קנינו לעצמאות פעם אחרונה וזה עדיין במקפיא .

שניצל תירס יותר מבוקש אצלנו,  גם אני אוהבת.. אבל ממש ממש לא קונים קבוע. קנינו גם בעצמאות וכשנגמר לא קנינו עוד.

מלוואח קניתי בהריון הקודם שלי, לנפילות. ופה זה נגמר

אנחנו קוניםהשם שלי

נקניקיות בשריות.

זה אחד הדברים הבודדים שהילדים אוכלים.


דברים אחרים אנחנו לא קונים.

לא יודעת אם יאהבו אצלי.


הרבה פעמים ארוחת צהריים לא כוללת חלבון. כי הילדים לא אוכלים. או שאני מכינה ורק אני אוכלת.

בהחלט כןדיאט ספרייטאחרונה

שניצל תירס אוכלים פה כל הזמן.

אפילו ביניים לפעמים כשקצת רעבים.

נקניקיות או שניצלים מוכנים אוכלים פעם בשבוע.

במלחמות יותר.

לפעמים לעמוד להכין אוכל עושה אותי עצבנית.

אותי באופן אישי.

אז אני מעדיפה לתת נקניקיות ולהיות שמחה ורגועה מלטגן שניצלים מההתחלה (המשימה הכי קשה ביקום בערך לדעתי) ולהיות עצבנית פחד.


 

ביטלו את הלימודים מחר בכל הארץ.. איזה הזיהפרח חדש

כנראה כדאי לשים את הילדים בממד לישון למי שיש ממד

ולהיות מוכנים לאזעקות

מהה איפה ראית את זה?רקאני
עדכון הנחיות פיקוד העורף מהדקות האחרונותואני שר

בגלל צפי ירי מאיראן


תפילות

זה מה שיש לנו

עכשיו אני רואהרקאני

יואווו

סיוטטטטDoughnut
אני בדיוק חולה ותכננתי לנוח בבוקר😖
אוייישש איזה גרוע :-/רקלתשוהנ
הם בדיוק נרדמו לי לפני שעהניק חדש2

מתלבטת אם להעביר אותם

לא להלחיץ אותם במידה ולא יתפתח לאיזור הדרום משהו

אני לא העברתידרקונית ירוקה
אבל ארגנתי את הממד עם מזרונים ושמיכות למקרה הצורך
אני לא הייתי מעבירה עכשוואני שר
כן מתארגנת - לסגור את החלון של הממ"ד, לשים שם ציוד בסיסי נחוץ (מים, משהו מתוק, לפי מה שאתם צריכים...)

בשורות טובות וישועות גדולות!

נניח יש לכן עכשיו בת בכינרת?מתיכון ועד מעון

באופן היפותטי כמובן, מה הייתן מציעות לה לעשות כרגע?

קודם שתלך למרחב מוגן הלילהזיקוקים
ומחר תבדוק איך היא חוזרת הביתה

כל זאת בתקווה שהיא בעניין לחזור....

מצאה מרחב מוגןמתיכון ועד מעון

יש לה גם רכב.

השאלה אם אפשר לנהוג ככה

היו לנו בצפון עכשיו 5 אזעקות ברצףזיקוקים
לא הייתי לוקחת סיכון
אני הייתי אומרת לה לחזור, כן...טארקו
אם את מכירה אותה בתור אחת שתתמודד נכון בזמן התרעה ולא תילחץ.
נראה לי הייתי אומרת לה לחזוראורוש3
מה עשתה בסוף?רוני 1234אחרונה
מה עכשיו אני לא מבינהההשירה_11
עוד עזה?? עוד פעם כל כמה חודשים סבב שלא מסתיים?!?!

זה בלתי כבר בלתי!!!


סופריקה

נראה לי שטראמפ יעצור את זה מהרהמקורית

הוא רוצה הסכם ויש סברה שאומרת ששנה של מונדיאל מקצרת מלחמות🤭

חחח אהבתישירה_11
אני חייבת לקנות ולהתאים דיאפרגמההריון ולידה

אבל מבירור שעשיתי עולה 650 שח הייעוץ ועוד 390 הדיאפרגמה!! אין לי אפשרות כלכלית

הוצאתי הון על מניעות במהלך השנתיים האחרונות וכל דבר הסתבך וכרגע זאת הברירה היחידה!!

מה עושים?? 😩😭

כואב לשמועהמקורית

אבל הריןן לא רצוי עולה הרבה יותר אחות. לא רק כסף

אגב, לא ממליצה להשתמש בדיאפרגמה בלי ג'ל. אחוזי המניעה יורדים בלעדיו

אני לא הלכתי למתאמת וקניתי את הקאיה ביחד עם הגל שלה באתר נשיותי. משתמשת.בה בנוסף לשמפ כבר 4 שנים


 

 

 

אבל אני כבר עכשיו שנתיים אחרי לידההריון ולידה

מתכננת למנוע עוד כמה חודשים מקסימום עוד שנה

אבל המחירים לא שפויים

רק המניעות הזוועתיות עולות גרושים כמו גלולות

אולי באמת ארכוש רק את הדיאפרגמה והגל ואלמד לבד להשתמש בזה

אבל אחרי זה עדיין תצטרכי שוב מניעההמקורית

לדעתי זה משו שלא חוסכים בו. דווקא בגלל שיש מניעות זוועה (חוויתי על בשרי וגמני שילמתי)

אגב אם את מניקה אזלקחת בחשבון שתצטרכי ג'ל עד שיחזור לך ביוץ מסודר אחרת לא הייתי לוקחת סיכון (אבל זו אני)

מנצלשת- מחפשת מתאמת רגישה ועדינה בירושליםאביגיל ##
לי מילר. מקבלת בבית זיתאוהבת את השבת
תודה.מחפשת בירושלים עצמהאביגיל ##
זה באמת יקר.. אני גם הןצאתי את זה עכשיו...אוהבת את השבת

@ooמשקל משתנה דרמטית ביות מ5 קילו אבל לדעתי זה די נשאר אותו דבר...


תלכי למישהי שמתאימה מיינקס, זה סוג מעולההה, ולא כולן מתאימות איתו


וחוץ מזה כל מניעה עולה כסף...

ומה תעשי תכלס? תיכנסי להריון / תימנעי מיחסים/ תקשיבי מניעה שמזיקה לך..?

אין באמת מה לעשות...


יש כן אפשרות להזמין דוגמית שליאפרגמה של קיה שהיא וואן סייז וזה בחינם ולבדוק לעצמך אם מתאים לך @המקורית ו @oo כתבו שעשו את זה..

אני ניסיתי והרגשתי שאני לא יודעת אם מתאים...

כן הבנתי שאחרי כמה לידות רצפת אגן יותר חלשה ועדיף דיאפרגמה מותאמת...


בהצלחה!!

תכלס השקט שווה את זה לדעתי..

וקוטל זרע הבנתי שהוא לא כזה משנה אםשמים דיאפרגמה נכון...

המתאמות כן ממליצות על שימוש עם קוטל112233445566

להגנה מירבית

משנה מאוד!ממשיכה לחלום

קוטל הזרע מעלה משמעותית את אחוזי המניעה

הבנת לא נכוןאפונה

דיאפרגמה וקוטל מונעים כל אחד בנפרד ביעילות לש 70-80%

שילוב שלהם נותן כפל הגנה, סביב 95%

קראתי באינטרנט שמחקרים עדכניים אומרים שדיאפרגמהאוהבת את השבת

שהותאמה זה 95 אחוז ועם ג'ל 98 משו כזה

ויש שטוענים שההבדל עוד יותר מינורי...

מענייןאפונה
אשמח לקישור אם יש לך
האמת זה היה ממזמן, אחפש עוד מעט בע"האוהבת את השבת
זה באמת יקר וזה מבאס112233445566

לי הדיאפרגמה התאימה גם אחרי לידה נוספת.. אז יש סיכוי שיהיה לך ככה.

והשקט מההורמונים ומדברים בגוף שלך שווה בעיני המון.

 

אם יש לכם החזרים ממילואים אז הרבה מתאמות הן גם מטפלות וכאלו ואפשר לעשות קבלה על טיפול.

 

ויש גם מתאמות זולות יותר, תעשי השוואת מחירים עם עוד כמה.

יש מצב שיש לך רופאת נשים שמתאמת?שאלה גנים
לי (לאומית) הרופאת נשים התאימה ולא שילמתי על זה שקל
וואי זאת לא פעם ראשונה שאני קוראת על זה פה בפורוםפרח חדשאחרונה

אני בקופת חולים כללית וממש הייתי רוצה לדעת איזה רופאה מתעסקת עם זה

הבעיה שהתקשרתי למרפאה בבני ברק והם אפילו לא ידעו מה זה דיאפרגמה כבר מתביישת להתקשר שוב 🙈

מישהי יכולה לעזור???

כי אני מאוד מתעניינת בזה אבל אין לי חשק כרגע ללכת למתאמות פרטיות (פחות בגלל העניין הכספי)

בהריון ואוכלת רק אבל רק שטויותהרמה

שבוע 14

עם בונגסטה

רק לאחרונה מצליחה לאכול

אבל הבעיה זה המה

אני נגעלת מחלבונים

בשר מן החי או הצומח

רוצה רקקק פחמימות ריקות עם כמה שיותר שמן

פסטה פיצה טוסט

מה יהיה?!?! לאן אני אגיע בקצב הזה? אוף

וואי כנל. ואני שבוע 20. פחחת בחילות.. אבל עדייןןל,שגרה ברוכה

ומרדף בכל מקום אחרי חלבון חלבון חלבון. והתחלתי בעודף משקל אז בכלל.. ודייי לא באלי.

דוחפת בכח לחם "בריא" במקום הלבן בסנדוויץ' לעבודה

וחביתה וכו'

כי צריך כי אומרים כי חייב


כשבעצם.. קיץ. חם לי כללל הזמן

רוצה קר מתוק נקודה.

ואם מבושלת אז פסטה מנחמת לעצבים

(ניסיתי מעדני חלבון ןכאלה.. אמאלה לא יודעת איך כולם גומרים על זה את ההללל ואיזה טעים. דוחה. לא מצאתי משו שהצלחתי לסיים חצי. וגם למה זה כזה ענק כל קוםסא?! חחח);

תאכלי אבטיח המקורית
חח אוכלת (אבל גם זה מלא סוכר בואי),שגרה ברוכה
זה עדיף מאוכל מעובד אבל ומכיל הרבה נוזליםהמקורית
יש מאכלים שקרובים לטעם של הג'אנק והם בסדררקלתשוהנ

למשל, סלט עגבניות חריף עם שום ופלפל חריף. הרבה מיץ לימון מלח שמן זית. בריא ממש וטעים. וסתם ככה כשבא לי אוכל של בחוץ זה יכול לתת איזה תחליף

אולי אם טוסט אז תיקני לפעמים טוסט נקניק? נקניק אמיתי (ולא נקניקיה) זה נראה לי לא נורא, וזה יוסיף לך קצת חלבון.

או אולי לעשות בטוסטר טוסט פתוח עם שמן זית וזעתר מעל, ואז לאכול עם טחינה או עגבניה מעל, במקום טוסט גבנ"צ?

או שווארמה, את בקטע? אפשר או לקנות אמיתית, או לקנות תבלין לשווארמה/לגריל ואז זה מוסיף טעם של מונוסודיום גלוטמט שזה תכלס מה שאת מחפשת

אולי לעשות צ'יפס בתנור מירקות שורש שתפרסי ממש דק, ואז זה כן נותן איזה טיגון ומלח וכו אבל קצת יותר גיוון?

 

ואם רק לאחרונה את מתחילה לאכול, אז את בטח ממש בחולשה. אז רק אם יש לך או למישהו כוחות להשקיע. אם לא, את עושה את הכי טוב שיש לך :-*
ותשתדלי לקחת את המולטי ויטמין, ואולי אפשר להתייעץ על תוספים נוספים שיעזרו לגוון לגוף את המרכיבים

 

 

 

בהיריון השלישי שליאפרסקה

הכנתי כל יום ארוחת צהריים מושקעת לעבודה, וכשהגיע הזמן לאכול זרקתי הכל לפח וקניתי מנה חמה מהמכולת ליד 😅 ברמה שהבוס שלי שאל אותי למה כל הג'אנק 😂

תרגישי בסדר עם עצמך, העיקר שאת מצליחה לאכול משהו

חכי עוד טיפה. בעז"ה תרגישי טוב יותר ואולי תצליחיאמהלה

לאכול עוד דברים.

כרגע תאכלי מה שעושה לך טוב ונותן לך תחושת שובע

בשעה טובה

כנ''ל....אורוש3אחרונה
משתדלת גם וגם בכל זאת. וכל הזמן רעבה אז הכל עובד. אבל לגמרי הנטיה לפחממות ריקות ואכלתי מליון שטויות ועליתי במשקל. ואני ב''ה הצלחתי לאכול לאורך כל התקופה אז....
צימרים ביו"שבוקר אור

לא הכי קשור אבל אשמח לעזרה ממי שמכירה מניסיון.

מחפשת צימר בגוש עציון או בשומרון, לא בגבעה נידחת

נעים, מותאם לזוג+3 ומקבל אשראי😁

ואם כבר- מה חשוב לברר על צימר? בחיים לא סגרנו בעצמנו 😅יודעת שצריך לבדוק מה יש שם מבחינת אוכל, מה עוד? בריכה פחות רלוונטי לנו

יש בבית חגי אחד מתוק ממשפצלשהריון

יש לזוג ונראה לי גם למשפחה

אולי קוראים לזה חברותא

ויש גם בעותניאל אחד ממש כיף

תודה! האזור שפ קצת מלחיץ אותי משןם מהבוקר אור
לא רציונלי, אבל זה מה יש
יש ביצהרמתיכון ועד מעון

צימרים על ההר

מקסים

יש באש קודש בקתה בכרם, יש בה בריכה שווה ממש...(למרות שזה לא רלוונטי לכם)

יצהר זה לא קצת גבעה?😅בוקר אור
אבדוק את זה
זה לגמרי ישוב!מתיכון ועד מעון

אבל הוא באמת יחסית "בעומק"

הנוף מהמם

חח ממש לאשלומית.
אני מכירה בעפרה, נקרא קדם עפרה, חמודאולי בקרוב
תודה! בודקתבוקר אור
גם בנופי פרת יש משהו, מוזה אולי קוראים להםאולי בקרוב
אבל זה לא מניסיון, לא הייתי שם
בדרך כלל אין אוכל בצימרמתואמת

אפשר לשאול מה יש בו שמאפשר הכנת אוכל (קומקום חשמלי, כיריים... אם יש כלים אז חשוב לוודא שיש הקפדה על כשרותם).

אם אתם צריכים - אז לבדוק שגם יש אפשרות של מיטות נפרדות בשבילכם או מזרן נוסף...

מכיוון שאתם באים עם שלושה ילדים מן הסתם תעדיפו שני חדרים נפרדים, אז תבררו גם על זה.

וכמובן - לקבל המלצות על הניקיון של הצימר... וגם על הבטיחות שלו מבחינת ילדים - חשוב מאוד!


אנחנו היינו פעם אחת בבית ההארחה של הר ברכה. פשוט מאוד-מאוד, אבל לנו זה הספיק.

מעבר לזה היינו עם הילדים רק בצימרים בצפון, אז אין לי המלצה... (ועל אחד מהם אני לא ממליצה🤭)


בהצלחה ותיהנו!

כן הכוונה להכנת אוכלבוקר אור

היינו בהר ברכה, מחפשים משהו יותר מפנק

תודה על הנקודות שכתבת!

היינו גם שנה שעברהמתיכון ועד מעון
בסבלט בכוכב השחר והיה מוצלח, אבל לא זוכרת פרטים 
אממ פחות זורם לנו סבלט..בוקר אור
תודה
יש באלון מורהשלומית.

משהו ששמעתי ששווה, נראה לי ביקב כביר

גם בבת עין יש כמה צימרים טובים 

ביקב כביר זה לזוגות, אבל יש באלון מורהטארקו

את צימר נוף שומרון שהוא משפחתי ושמעתי שממש נעים

ובעלת הצימר היא שפית שיכולה לבשל לכם אם רוצים.

בין הפרחים בקדומיםזיקוקים
מקום מקסים!
שמעתי המלצות על בין הפרחים בקדומיםשיפור
אתנחתא בבת עיןחנהלה
בקתה בכרם באש קודשחנהלהאחרונה
מישהי מצאה פיתרון לבחילות בהריון? עדיף משהו טבעימעיין34
תנסי כדורי ג'ינג'ר (ויש נוזיקס, שזה בשילוב עם בי6)יעל מהדרום
קולה ובייגלהKayom
ויטמין b6פרח חדש
יש מקרים שאין ברירהמוריה
אלא לקחת בונגסטה. ואם זה לא עוזר אז מוסיפים גם זופרן.
זה באמת עוזר? עכשיו הקאתי 3 פעמים ואני רק בהתחלהמעיין34
ויש לי אירועים משפחתיים בקרוב שאני צריכה להתנהל רגיל

איך עושים את זה?

לפעמים זה עוזר. לפעמים קצת עוזריעל מהדרום
לק"י

בכללי גם טוב לאכול דברים יבשים, לבדוק מה עושה לך טוב (או לפחות לא בחילות), לעשות הרבה ארוחות קטנות במשך היום, לאכול קרח או דברים קרים.

לי זה עזר.מוריה
לקחתי עד הלידה 🙄
תפוחים ירוקים!!! פחיות לימון ותות, קרקריםפומלה
לאכול משהו קטן כל כמה זמןים...
אני מסכמת כי הכל מתקבל בברכה, מאתגר לימעיין34

ג'ינג'ר , b6 (או שילוב של שניהם),

קרקרים/בייגלה(=נשנושים יבשים),

קולה,

בונגסטה/זופרן(=תרופות אם אין ברירה)

ארוחות קטנות

קרח/מאכלים קרים

תפוחים ירוקים/פחיות לימון (=חמוץ)


כל דבר נוסף שעזר לכן אשמח לשמוע, אין לי מושג איך אשרוד חודשיים לפחות ככה עם תינוק בבית ב"ה

גם עזר לי יוגורט 3 אחוז שומן ביחד עם נקטרינות/פומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 21:25

אפרסקים/כל פרי שבא לך

ומוסיפה קינמון ודבש

וגם קוטג' עם נשנושים זעתרפומלה
והמלצתי על הפחיות לימון תות של שוופספומלה
כי זה בול חמוץ אבל עם טיפה תות וזה ממש טוב
תודה רבה לכולן, התחלתי את הבוקר עם תפוחים חמוציםמעיין34אחרונה

לאט לאט אתאפס על עצמי

ממש תודה עליכן

רופאת נשיםאבןישראל

אולי מפה תבוא הישועה?

מחפשת רופאת נשים נעימה להוצאת התקן באזור שומרון/ מרכז אפשר גם בנימין ירושלים , שיש לה תורים או שמתפנים לפעמים תורים ואפשר להיכנס מהיום להיום.

תודה

איזו קופה?שלומית.

בכל מקרה אם זה מהיום להיום קשה למצוא...

הכי יעיל לעבור אחת אחת באתר של הקופה ולהסתכל מתי התור הפנוי הקרוב, לפעמים פתאום רואים תור אחד פנוי באותו יום 

לאומיתאבןישראל
שכחתי להוסיף. תודה
שילך בקלותאוהבת את השבת

ובשעה טובה!

לא מכירה..

הילה הוכלר בכוכב השחרלפניו ברננה!
לי יצא להשיג אליה תור מביטול של יום קודם..
כדאי להתקשר למרפאה ואז המזכירה רושמת לעצמהלפניו ברננה!
וחוזרת אלייך אם מתפנה. היא ממש חמודה המזכירה שם..

ממליצה112233445566
את יודעת אם היא מומלצת גם להכניס התקן?אנונימית בהו"ל

מחפשת רופאה נעימה להכנסת התקן.

כתבו פה פעם על ד"ר תמר שלם אבל עד שהצלחתי להגיע למזכירה שלה גיליתי שהיא לא מקבלת בשעות שאני אוכל להגיע, אז מחפשת עוד המלצות.

(ואפשר לקבוע אליה גם אם אני לא בלאומית? היא מקבלת דרך עוד קופות או בפרטי?)

ד"ר בת חן עמיראנונימית בהו"ל

מקבלת בקרני שומרון בימי חמישי אחרי צהריים ובעמנואל בימי שלישי (אולי גם בחמישי בבקרים).

אם אין תור פנוי, תתקשרי למרפאה ותבדקי אם יש אפשרות להגיע, לפעמים זה עוזר. 

ד''ר תמר צורעוד מעט פסח
מקבלת באריאל.
בפניםאמא לאוצר❤

היה לי איתה חוויה לא טובה

אבל כן מכירה הרבה שמרוצות

אני ממש התחברתי אליהעוד מעט פסח
מעניין איך כל אחת מחפשת משהו אחר.
הייתי אצלה בפרטי להתקן היה ממש בסדרshiran30005אחרונה
עדינה ונעימה. קיבלה אותי בת"א
התלבטות הריון נוסףקפצתי לבקר

שבוע טוב!

בזמן האחרון יש לי המון מחשבות על הריון וילד נוסף, אבל זה נורא מפחיד אותי

אני כמעט בת 36, בעבודה סופר תובענית, עם ילדים בבית, ורקע של הריונות מורכבים/ בסיכון/ אשפוזים וכו'

לא יודעת איך הכל יכול ללכת ביחד.

עכשיו אני בטרפת של עומס אין סופי, להכניס עוד הכבדה כזו, ואז בעז"ה עוד תינוק חדש עם כל הטלטלה לבית, נורא מפחיד אותי.

מצד אחד מבינה שהחלון הביולוגי הולך ומתכווץ, מצד שני חוששת מאוד מקריסה מעומס. לא רואה שום מקום בחיים שאוכל להרפות להוריד שם לחץ, ולא יודעת איך אוכל לשרוד הריון בסיטואציה הזו. מצד שני- להתפטר כדי להיכנס להריון זה לא הגיוני בעליל.

אשמח לשמוע את דעתכן, איך משלבים הכל יחד בעומס החיים.. 

נשמע לא פשוט וזו באמת החלטה לא קלההרמה

בת גילך, אני הייתי בטוחה שסגרתי את הבאסטה

נתתי בגדי הנקה והריון לחברות

מסרתי עריסות ובגדים וכו בדיוק מהסיבות שציינת

ומשהו קרה

יותר שכל פחות בלב

הבנתי שסיכוי גבוה שאתחרט שאין לי עוד אחד מאשר שיש לי עוד אחד

הפסקתי אמצעים ואמרתי השם אתה תחליט מה צריך להיות, לא אני.

ואכן אני בתחילתו של הריון

ובה שמחה על ההחלטה שיהיה לי ילד זקונים עוד ממתק בבית

ויהיה בסדר

גם עם העבודה וגם עם ההריונות וגם עם הכל

כמו שהשם עזר עד עכשיו הוא עוזר ויעזור עם הכל גם בהמשך.

שאלה תאורטית - אם בעוד 3 שניםהמקורית

יחסי העבודה יעלו על שרטון ותתפטרי או יפטרו אותך מהעבודה חלילה, היית מצטערת שלא ניסית להרות עכשיו?


לדעתי - לא צריך להתפטר כדי להיכנס להריון, אפילו מיותר, יש לך זכויות לנצל בתור הריונית עובדת כמו ימי מחלה שמירה חלד חלת וכו

בעיני העבודה היא השיקול המשני פהרוני 1234

ההריונות הקודמים שהיו בסיכון וכללו אשפוזים וכו'  הם שיקול הרבה הרבה יותר משמעותי וצריך לקחת בחשבון גם השלכות לטווח הרחוק.

לאחרונה קרובת משפחה שלי היתה מאושפזת בהריון בסיכון ולאחר תקופה קשה (בעיקר לבעלה ולילדים שבבית) נולד פג וזה ממש לא פשוט…

מסכימה. התייחסתי למה שראיתי לנכוןהמקורית

ורלוונטי לי לענות לו.

מאוד תלוי מה הסיכון ומה ההשלכות

קודם כל את עדיין צעירהפרח חדש

נכון שאין לך 10 שנים ללדת

אבל גם 5 שנים זה לא קצת

תחכי עוד קצת

הילדים טיפה יגדלו וזה כבר יראה אחרת..

בעיני כשיש מאוד רצון לעוד ילד אז שווה את המאמץ וגם את המחירים

זה דברים ידועים כבר והם לא יגיעו בהפתעה אז תוכלי להערך לזה במידה מסויימת ולקבל בסלחנות גם אם דברים לא יהיו כמו תמיד בתקופה מסויימת.


מנסיוני ככל שעולה הגיל ההריון יותר קשהנירה22

וכמובן יותר חדש ממומים לעובר

לכן דוקא אני לא הייתי דוחה לעוד כמה שנים

לא כמה שנים. אבל שנה שנתיים לא חושבתפרח חדש
שזה מאוד משנה
דוקא אצלי לא הרגשתי ככה...יעל מהדרום

לק"י


ילדתי את הילד האחרון בגיל כמעט 37.

וההריון הראשון שלי היה הכי קשה (בגיל 25).

התלבטות קשהדיאן ד.

לדעתי עבודה זה לא שיקול, ילד זה החלטה לדורות קדימה

ועבודה עם כל החשיבות שיש לי לעבודה אני חושבת שהיא בכלל לא אמורה להיכנס למערך השיקולים.

תחשבי שתצאי לפנסיה ותגלי שתוך דקה כולם מסתדרים בלעדייך ואת לא הבאת עוד ילד כי יש לחץ בעבודה...

 

הרבה יותר חשוב מזה זה הדינמיקה במשפחה, הכוחות שלך, של בעלך והילדים לעבור שוב תקופה מורכבת ולא פשוטה.

אני חושבת שהצד השני של זה זה עד כמה אתם רוצים ומשתוקקים לעוד ילד.

כי כשהרצון מאוד מאוד גדול מסוגלים יותר לעמוד בקושי.

 

סתם מניחה כיוון קיצוני- למה להתפטר זה לא הגיוני?אוהבת את השבת

לא שאני חושבת שזה הצעד הנכון

אבל לפעמים צריך לחשוב מחוץ לקופסה..

לדעתי לנסות קודם להחליט מה הסדרי עדיפויות ולפי זה לנהל את החיים.. ולא לתת לחיים לנהל אותך..


לפעמים אני חושבת בסוף כשנזדקן בשיבה טובה בע"ה מה נעדיף לראות מהחיים שלנו? עוד כסף או עוד מימוש עצמי או עוד ילד או עוד רווחה, זה לא חייב להיות או או ואין כאן תשובה נכונה אבל לנסות לעשות פרספקטיבה....


אבל לדעתי טוב לדעת לעצור ולהחליט איך *את* רוצה לנהל את החיים *שלך*

מצטרפת לאוהבת א השבתשלומית.

כתבת " להתפטר כדי להיכנס להריון זה לא הגיוני בעליל "

מה אם תחליפי ל" לא נכנסתי להריון בגלל אי נעימות מהעבודה" או משהו כזה?

בטווח הרחוק המשפט האחרון נשמע לי הרבה יותר הזוי.

עכשיו ברור שצריך לעשות הפרדה- אם את מחזיקה כלכלית את הבית, ואין סיכוי מבחינתכם להסתדר במשך כשנה ללא המשכורת שלך - זה כמובן שיקול משמעותי ואי אפשר לקרוס כלכלית בשביל הריון.

אבל אם הסיבה היא "זה לא הגיוני" אז אפשר להגדיר מחדש את גבולות ההגיון...

אני לא קובעת שזה הצעד שאת צריכה לעשות, אבל לא חושבת שצריך לפסול אוטומטית.

כרגע נשמע שאת באמת בטרפת ויהיה קשוח מאוד.

בהצלחה רבה!

מצטרפת לאמירה שלךבשורות משמחות

למה מפחיד אותך (הפותחת) לחשוב על הכיוון הזה מה הרגש שמנהל אותך לחשוב שזה לא כדאי?

אולי אם תשני זוית התבוננות משהו יתברר בראייה של המציאות באופן שלא חשבת עליו

זה לא הגיוני בין היתר כי הריון לא תמיד מגיע בהזמנהאורוש3
ואז נגיד אם יש המתנה של כמה שנים, מה אז? 
אפשר להתפטר גם רק אחרישלומית.
שנכנסים להריון, לא לפני ...
ואם יש ימי מחלה אפשר לנצל אותםהמקורית

לא הבנתי למה חייב להתפטר אם יש זכויות לממש בכלל

מילא אחרי אני מבינה, אבל תוך כדי ולפני לדעתי זה ממש לא צריך לבוא בחשבון

את תתפטרי בשביל עוד תינוק? או תורידי משרה?ממתקית

או תחליפי לעבודה קלילה יותר?
אם התשובה היא- לא
כנראה שזו גם התשובה לגבי עוד ילד...
נשמע שיהיה מורכב וקשה ושאת לא מוכנה נפשית לקושי הזה.

את רק 36ים...

תעשי מה שנכון לך לעכשיו ואין

עוד שנה שנתיים, זה לא נורא לחכות.

מכניסים לנו לראש שהפוריות והפוריות והפוריות, בפועל אן אין משהו מסויים שצריך לחשוש ממנו ויש לך ילדים. אז אין מה לדאוג כל כך.

גם אם יקח קצת זמן להיכנס להריון, זה יגיע

אני נכנסתי להריון בגיל 39 אחרי כמעט שנתיים בלי מניעה ובדיעבד טוב שזה לא קרה לפני. סתם היינו מעמיסים על עצמנו. היום שהבנים כבר גדולים, הרבה יותר קל להתפנות לתינוקת

זה לא מדויק מה שאת כותבתמשתדלתלהיותאני

הפוריות באמת יורדת

קודם כל זה שאת נכנסת להריון, לא יכול להעיד כלום על אשה אחרת, סטטיסטית הפוריות מתחילה לרדת בגיל הזה, כמובן שגם הרבה נשים נכנסות בקלות להריון

וגם את מתארת שלקח לך שנתיים, זה לא מעט

והגיוני שזה קשור לגיל

ויש נשים שרוצות וכבר לא מצליחות

הכל לא מדויקים...

זה עיניין של אמונה ושל החיים של כל אחת

פה הפורום הכל זה לחץ סביב הפוריות אבל לא חייב להתייחס בצורה כזו לכל הנושא

אם היא היתה בת 40 התשובה היתה שונה, אבל 36 זה לא מבוגר ובמיוחד שכבר יש לה ילדים

 

 

אני גם חושבת שלהיות בלחץ מפוריות בגיל 36פרח חדש

זה קצת מוגזם

בפרט שיש כבר ילדים

אז אולי באמת לא להיות שאננים 5 שנים אבל שנה שנתיים אפשר ברוגע לתת את הזמן

ואם נתקלים בקושי להיכנס להריון יש היום פתרונות ב"ה

זה לא עניין של הפורוםאורוש3אחרונה

זה די מציאות שהפוריות יורדת בשלב הזה. ברור שזה לא יקרה לכולן באותה דקה אבל זה כן צריך להיכנס בשיקולים. אפשר גם לבקש מהרופא פרופיל הורמונלי ולעשות פרטי בדיקת AMH אם רוצים באמת להיות קצת יותר חכמים. 

@קפצתי לבקר 

קפצתי לבקר יקרה!!אוהבת את השבת

קוראת עכשיו את השרשור בנחת

ומקווה שלא הרגשת מותקפת...


חיבוק בכל מקרה על העומס הפסיכי...

האמת בלי קשר נשמע מטורף..

אבל אני טיפוס שחייבת נחת אז לא אובייקטיבית...


בע"ה תהיה הצלחה בכל והחלטות טובות!!


ורק לסייג שממש לא התכוונתי שצריך להתפטר,

אלא יותר ניסיתי להציע להיות בראש של פתרונות "אמצע" מחוץ לתבניות.. כי כולנו בסוף חושבים בתבניות.. בני אדם...


שוב בהצלחה גדולה בכל!

❤️❤️❤️



בלי קשר להריוןמתיכון ועד מעון

מציעה לחשוב מה יכול להקל לך על העומס בחיים, ההרגשה שהכל עמוס ולחוץ לא נראה לי מיטיבה.

האם יש מקומות שאפשר לשחרר? להקל עם מיקור חוץ ועוד...

לגבי ההריונות בסיכון- בעיני זה נושא חשוב, שכדאי להתייעץ בכובד ראש מה המשמעות, מה הסיכונים ולקבל החלטה קודם כל לגבי זה. אח"כ לחשוב על היתר.

התפיסה שלי בחיים היא שחלון הזמן של היכולת להרות קטן בפער משמעותי מהזמן בו אני יכולה להתקדם בעבודה, אבל זה שיקול שמנחה אותי, לא יודעת אם מתאים לכולן

תודה רבה על כל התגובות!קפצתי לבקר

נתתן לי נקודות נוספות למחשבה.

בעז"ה שאצליח למצוא את הדרך הטובה ביותר.


קראתי את כל התגובות, תודה לכל אחת השקיעה וכתבה🫶🏼

החכמתי

אולי יעניין אותך