פרויקט אושפיזין.רצו"ש

ב"ה

מועדים לשמחה!

רציתי להציע פרויקט חדש: בכל יום להכניס שירים ויצירות שקשורות לאושפיז (ככה כותבים יחיד של אושפיזין? אולי "אושפיזא"?) של אותו יום. אז היום יצחק - מתחילים?

אושפיז. זה הנכון.פלפלתי

אחלה רעיון. אפשר להתחיל.

הראש שלי יבש כמו הנגב עכשיו - אז אל תצפו שאני אהיה בין הראשונים.

תתחילו.

בהצלחה!

ד"א-פלפלתי

כדאי להתחיל את יעקב..

יותר מציאותי.

למה?רצו"ש
כיפלפלתי

כבר ערב, תור יעקב לא?

ועד שיתחילו לזרום לפה שירים יקח קצת זמן.. אז במקום לרדוף אחרי הזמן - נתחיל מהערב כמו האושפיזין.

לא?

יש עוד שעה לשקיעה...רצו"ש
ב"ה יש עד שעה לשקיעה, בואי נזכה למלא שירי יצחק, פחד וצחוקים וה' אחד.
אז הנה - שימו לבכם:רצו"ש

ב"ה

 

איני יודע אם זה תקין. פתחתי ניק חדש בשם "אושפזיכן" (מארח בארמית) הסיסמא שלו היא 1234 והוא ישמש להעלות ולרכז דרכו את השירים באתר ללא תולעים. הציבור הקדוש נקרא להשתמש בכינוי זה אך ורק למטרת העלאת שירי אושפיזין לאתר.

בהצלחה וחג שמח!

רגע רגע!!פלפלתי
למה בתולעת ולא כאן??
גם וגם.אנונימי (פותח)

ב"ה

נראה לי גם כאן וגם שיהיה בתולעת. נראה לך שלא?

נראה ליפלפלתי

שיותר חכם שנעשה מה שאנחנו עושים תמיד.

מעלים קודם לכאן - מקשקשים, משפצים, מעירים ואז כשזה טוב - מעלים לתולעת.

כל אחד עושה העתק הדבק אם הוא רוצה - ככה זה מונע בלגנים.

נשמע?

נשמע סבבה. אז בעז"ה כך יהיה. ;רצו"ש
אחלה. למי עוד יש כאן שיר??פלפלתי
וגם...רצו"ש
ב"ה בהתחשב בקצב ההעלאה באתר - באמת עדיף להתחיל לפחות כאן.
נכון. גםפלפלתי

קחו בחשבון שזה חג ואנשים מטיילים ולא תמיד כאן, וגם מי שכאן לא תמיד יש לו משהו זמין בראש..

קיצר סגרנו כאן.

 

יאללה, הולך.רצו"ש
אבל מטיילים בסוכה? לא?
הםפלפלתי
אירגנו אותה על גמלים.. אל תדאג..
אז הנה אחד - ליצחק אבינו, האושפיז שלנו היום.רצו"ש

ב"ה

זה שיר די ממזמן, לא הכי משהו אבל זה מה שמצאתי.

שלש שנים בצפיה

בין החוחים

שלש שנות ילדות תמימה

פשוטה שמורה

37 שנות בדידות

וצפיה

שתולד

שתגדל

שנים שנים של אמונה

כולן תפילת מנחה

אחת ארוכה.

37 שנות התבודדות

שחנ"שים בשדה לבד

וָעֶד, יחיד, אחד.

 

וזה כמובן גם לרבקהרצו"ש

ב"ה

כמנהגנו, שישנן גם אושפיזות - שרה, רבקה, בלהה רחל זלפה לאה, ציפורה, אלישבע, אסנת, ונשי דוד - שאיני זוכר בעל פה את השם של כולן.

עוד אחד.רצו"ש

ב"ה

קצת מעושה, רק בשביל הפרוייקט.  לא אחד שבא ממש לבד מאהבה.

יום א' ט"ז תשרי ה' תשס"ז

 

מפחד כמו יצחק

וצוחק

כמו רבקה

המתפללת איתך.

ובאוהל יחדיו

ביחד שותקים

ואליו מתפללים.

כסבא אדם וסבתא חוה

בטרם חטאו

אשה לעצמו ואיש לעצמה.

סבא יצחק

וסבתא רבקה.

מתפללים ושותקים,

מפחדים וצוחקים.

 

ועכשיו כבר יעקב.רצו"ש

ב"ה

ואיתו האושפיזות בלהה, רחל, זלפה לאה.

כמה ישנים.רצו"ש

ב"ה.

עוד יום ב"ה ועוד לילה, שנה שלימה וגם מחר

ומחר בלילה.

שנים שנים של חורף ושל קיץ ב"ה.

ימים ולילות, שנים שנים.

הולכים ובאים

ימים ימים

כימים אחדים.

*

 

בכל זאת

רק שנתיים

וכמה חדשים

שנתיים של מאות

ימים אחדים

שכל אחד מהם נראה

כנצח נצחים.

סבא יעקב חיכה

באהבתו רק ימים אחדים

ואני מחכה          

לפחות

כשנתיים

וכמה חדשים.

*

 

(רחל בגימטרי' = פעמיים דמעה).

ואַת רחל

דמעה דמעה

אחת ליעקב

ואחת לְמה?

ואת סבת'לה

דמעה דמעה,

ועיני אחותך לאה רכות

ואת רחל

רק שתי דמעות.

ודמעה דמעה

ואהבה גדולה.

אם אהובה

דמעה

דמעה.

*

 

ויש כאלו שכמוני

שנמשכים דווקא

לאלו - העצובות,

יש מרוגשים כמוני

שמתאהבים

בעיניים רכות מדמעות

שרוצים לנחם

מכאב היתמות

שפרצוף לאה הוא כמעט

הכי הכי יפה עבורם

כמעט

כמו פרצוף

רחל,

פרצוף של עקרות

ובדידות, פרצוף שכולו יתמות

י'פת ת'אר ו'יפת מ'ראה

מאוהבים ברחל

הגוססת

ובעת לידתה

בצאת נשמתה

מאמצים אל ליבנו

את בן יגונה,

ובחיבוק חזק נעים

אליה מתגעגעים

מאז בכל עת.

כאלו כמוני

שעל רחל ודמעותיה

השתים,

כותבים שירים

ומאוהבים.

*

 

 

וואו! כמהפלפלתי

שירים הרבצת פה!!

אם תתפללו חזק אולי יצא שיר אחד.. ואולי לא..

אבל...רצו"ש

ב"ה

אבל גם שאחרים יכתבו, אני לא רוה שזה ישאר אשכול פרטי...

רוב השירים הם ישנים (שנה-שנתיים ויותר) ופשוט הדבקתי כאן.

גם לא חייבים דווקא שירים - מה שרוצים.

סבלנות..!פלפלתי

לא כל החבר'ה פה..

האמת - כמעט אף אחד לא פה. קצת בעיה.

חוצמזה שזה לוקח קצת זמן.. בד"כ אין לנו דברים מוכנים וזה נעשה באותו יום.

ועוד משהו- צריך לעשות סדר, אם זה הולך להיות שירשור שירה או משהו אחר. כדי שלא יהיה בלגן.

צריך פשוט לחכות שיחזרו.

פסדר פסדר... סליחה.רצו"ש
שום סליחה. סתם הסברתי..פלפלתי
האושפיז הנוכחי, יעקב, קבלו אותו...!!ארגמן

על יעקב, וגם די על רחל.

7 שנים, עבודה קשה,
ובסופן,
מתנה נפלאה,
רחל, רחל שלי, האהובה.
ליל כלולותיי, לו ציפיתי כ"כ,
ועכשיו איתי, רחל שלי.

קם בבוקר, מי זו לצידי?
לאה, לאה אחותה,
של רחל שלי.

לבן,
מה זה?
איפה רחל שלי,
אהובתי?

ושוב, 7 שנים,
עבודה קשה, כי מה לא עושים,
למען האהבה.

והנה, שוב ליל כלולותיי,
לו ציפיתי כ"כ,
והפעם זו היא,
רחל שלי, אהובתי.

אך רחל, רחל שלי,
עקרה,
ואין לה בנים.
רק יוסף,
אותו אהבתי מכל,
יוסף בני.

על אם הדרך,
דרך אפרתה,
היא בית-לחם,
עוד בן לי,
מרחל, רחל שלי, אהובתי.
עוד עשרה בנים לי,
אך את מי עוד אוהב,
כיוסף ובן-אוני,
בניה של רחל שלי.

שם על אם-הדרך,
מתה רחל אהובתי,
במותה העניקה לי,
את בני אהובי,
בנימין שלי.

שונא את יוסף!איש-זאב
השיר ממש נחמד!
מה יש לך נגד יוסף??ארגמן
תודה.
לא אהבתי!!אנונימי (פותח)
מה הבעיה שלך? שאתה לא יכול להתאפק כמוהו? שאתה נופל בנסיונות קלים ממנו?? ממש לא אהבתי את הביטוי "שונא את יוסף". זה מזכיר לי מדי את האחים שלו ואת אלה שהפקירו אותו בתקופתנו.
הוא צודק מה הבעיה שלך??מיסטר דום
הוא צודק מה הבעיה שלך??מיסטר דום
גם לי יש איזהפלפלתי

קטע מעצבן קצת ביוסף ובנימין. לא יודעת בדיוק מה, אבל זה מעצבן. אולי כי שאר האחים בכל זאת לא היו רשעים גמורים כמו שעושים אותם או הבלטה של שני האחים המסוימים האלה על השאר בלי להזכיר אותם כמעט..

אבל שכוייח! ידעתי שאפשר לסמוך עליך שתביאי שיר..!

זה צחקן - שונתה הססמאאנונימי (פותח)
ב"ה
מעתה יצטרכו לשלוח אלי מסר"ש, פה זה לא כיפה.
 
הנני- אני מאשר את זאת ששניתי ססמא לאושפזיכן.צחקן
ב"ה
פה זה לא כיפה.  פה מקפידים טיפה יותר על אבטחה.
יצחק- סיכמנופלפלתי

ששמים את השירים רק כאן, כמו שהיה תמיד ורק אח"כ אחרי הערות מי שירצה יעתיק את השיר שלו לתולעת.

אין פה שום דבר מיוחד.

ישלי שיר - אין לי שם.פלפלתי

יעקב בסוכות, עשיו בשעיר,

כביום כיפור בו שולח מעיר,

השתחרר מהשפעה חומרית,

הלך ובנה קומה רוחנית.

 

נקרא יעקב בשם עקב,

בהתחכמות יצא ממצב נוקב,

ישר-אל שרית ותוכל,

ובתוך מאבק יושר הוכל.

 

עם ישראל בצרות ומכות,

פסע תמיד בדרכי אבות.

תוך כדי גזירה קשה,

ליושר ואמת דרכו עשה.

 

וכך בימינו ביום אקטואלי,

פוסעים אנו בין ריאלי ואידיאלי,

התקשורת לגווניה- בעיה לבניה,

ניקח את הטוב, נשליך את הרע,

נחזק סוכתנו לא תהא רעועה.

בשביל מה??רצו"ש

ב"ה

למה צריך שמות לשירים? אם סתם ככה יוצא - בסדר, אבל לשבת ולחשוב על שם??

בד"כפלפלתי

אין אצלי סתם יוצא. הלוואי שככה היה הולך לי. רק בשיר אחד הלך ככה - והוא צריך שיפוץ.

והשם פשוט נותן הסבר מסוים לשיר או נותן לו סגירה הרמטית כזאת.

משלים אותו.

הרגשה שלי. חוצמזה שהוא צריך לעלות אח"כ לתולעת ואני בכל אופן אצטרך שם. 

על ראשון ראשון...רצו"ש

מה זאת אומרת "צריך שיפוץ"? מי אמר ומי מחליט? שיר זה דבר פנימי, איך אפשר להגדיר שהוא "צריך שיפוץ"?

דבר שני: אפשר להעלות לתולעת ללא שם. שיר אחד שלחתי כשהנושא היה * והם הגדירו אותו כ"ללא כותרת". נראה לי שההעלאה לתולעת היא ענין טכני גרידא, וממילא פתיר.

אז ככה:פלפלתי

צריך שיפוץ זה אומר שהיה לי למשל בית שני שהמילים שלו התאימו לסיומת, אבך אין לי שימצון בזה - אבל ההערה היתהנכונה.

חוצמזה שנכון ששיר זה דבר פנימי אבל אני בהלחט מוכנה לקבל ביקורת מאחרים על השירים שלי (מי שישמע כמה יש לי..)כדי לראות אם הכל בסדר, מובן אולי יש משהו שלא בסדר, ויש כאן חבר'ה שיותר טובים ממני בזה - אז מה איכפת לי קבל ביקורת ושאני ככה אתקדם?

לגבי ההעלאה לתולעת, זה נכון שאפשר להעלות שיר סתם ככה אבל אני אוהבת יותר שיש כותרת שממסגרת את הדבר הזה ולפעמים שם תלוי ועומד העוקץ שמסביר הרבה מהשיר או שעושה את השיר. (או כל עבודה אחרת)

וראיתי כבר הרבה פעמים שנתינת כותרת הרבה פעמים יותר קשה מכתיבת כל השיר.

תנסה תראה.  אבל זה ממש ענין של הרגשה אישית נראה לי. 

או-טו-טו משה!רצו"ש

ב"ה

אז בעוד קצת יותר משעה יהיה תורו של משה רבינו, (לפי הסדר של אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרן, יוסף, דוד). בטח נהיה קצת יותר פוריים. יאללה למלאכה.

או, שכח מזה,ארגמן
אני עושה היום [אם בכלל] שיר על יוסף. ככה זה.
למה?רצו"ש
למה? יוסף הוא יסוד שזה היום השישי של סוכות והיום זה משה - שהוא הנצח.
נוותר לך...ארגמן
נראה אם יש מוזה... כשאני אחזור.
אז הנה שיר למשה.רצו"ש

ב"ה

"עד הים האחרון - אל תקרי הים האחרון אלא היום האחרון, הראהו הקב"ה (למשה) כל המאורעות שעתידין לארע לישראל עד שיחיו המתים" (רש"י דברים ל"ד ב')


 

ה' שבט ס"ד

 

עד הים האחרון

ים של דמעות וכאב

ים של שברון גדול כים

מֵי תוגה שאין להם סוף.

איך יכולת לראות האיש משה?

לעמוד בדממה, בעיני זכוכית ולב נחושת

לראות עד הים האחרון.

 

פרויקט כה חביביערות לוריין
תשקיעו את מה שיש לכם, בלי חיפופים בבקשה
נכון תשקיעו..!פלפלתי
אני כבר שקעתי...
כתבת יפה על יעקב אבינו אבליערות לוריין
יכולת להשקיע יותר
עזוב יעקב,פלפלתי

זה לא התחום שלי.

תפנימו.

בכיף תגידו מה שבא לכם אבל באמת אני לא מהסוג שלכם.

שירת הבאר - חלק א'{בתקווה להמשך}יערות לוריין
שירת באר עלי מים
נשפכת לאורך ימים
ודורות
 
בכיית באר עלי אהבה
על כי לא לדפנה זכו
אף לא לאוני
 
שירת באר עלי מים
נשפכות לאורך ימים
ודורות
 
בת שלוש בנפלה
מהחמור מעלה
אל הגבורה
והצחוק הנוקב
על המים
 
שירת באר עלי מים
נשפכות לאורך ימים
ודורות
גירסה סופית בינתיים בחלק אחד כנראהיערות לוריין
שירת הבאר
 

שירת באר עלי מים,

נשפכת לאורך ימים,

ודורות

 

מים הרחיב ללא טוען,

אף הוסיף והכיר לנותן,

תודה

 

שירת באר עלי מים,

נשפכת לאורך ימים,

ודורות

 

בת שלוש בנפלה ,

מהחמור מעלה

אל הגבורה,

והצחוק הנוקב,

על המים

 

שירת באר עלי מים,

נשפכות לאורך ימים,

ודורות

 

בכיית באר עלי אהבה,

על כי לא לדפנה זכו,

אף לא לאוני

 

שירת באר עלי מים

נשפכות לאורך ימים,

ודורות

 

שירת באר עלי מי

זכרונות רחוקים,

חלב טהור

זה שלושה במבצע?רצו"ש

שיר שכולל גם את יעקב, גם את יצחק וגם את יוסף?

ואגב - קבל את התנצלותי (על הקורא, גם מהלולב שלי כבר נפלה הקורא והוא קצת נפתח), ישר כח על הכתיבה אבל בחייאת: תן לאנשים קרדיטים יותר מעודדים מאשר: "יכולת להשקיע יותר". אפילו המורים היור גרועים שלי ידעו לנסח את הדברים יפה יותר.

פספסת קצת...יערות לוריין
אברהם אבינו, רבקה אימנו, שרה אימנו,  יעקב אבינו ורחל אימנו ואף בנימין, וכמובן מרים הנביאה.
 
מה רע בשיר הזה?
הכל סובב סביב מי הבאר[השאלה איזו]
ח"ו ח"ורצו"ש
לא אמרתי שרע, רק לא הבנתי בקשר לאילו מהאושפיזין הוא. אגב מרים ובנימין אינם מהאושפיזין.
לא אמרתי שקשור, רק אם כבר להזכיר מי שבשיריערות לוריין
תזכיר את כולם
 
 
טול קורא (הא' בקורא בהשפעת הלולב) מבין עיניך.רצו"ש
מה עם השיר שלך ליעקב? השקיעו דוקא יפה.
מממ...יערות לוריין
דווקא שמתי לב מאוד להבדל שבין שאר השרשור לשיר של פלפלתי על יעקב אבינו
אבל שאר השירים היו בשפה דיבורית מידי....
ואז?רצו"ש
מה זאאת אומרת "בשפה דיבורית"? פחות לירית וממילא לא מתאימה ל"שירה"? (אגב, נדמה לי שציינתי בתחילת השרשור שאשמח לכל סוג של יצירה בפרויקט) אשמח להבין את החילוק בין השירים שהזכרת. חן חן.
אם כך אז שיגדירו היצירות כקטעים ולא כשיריערות לוריין
כיוון שברירת המחדל לענ"ד היא שיר וכך התייחסתי אליהם במבט ראשון,
סליחה אם טעיתי
לא אמרתי שלארצו"ש

גם לי זה היה נראה ככה, אולי יש לי ביקורת כל שהיא על סגנון השירים, אבל באמת לא הבנתי כל כך: אם השיר של פלפלתי מושקע יותר וכתוב יותר טוב (ולא ב"שפה דיבורית למדי") אז למה היא קיבלה את הציון: "יכולת להשקיע יותר"? (אגב, נראה לי שהיא באמת השקיע, אצלי זה סתם מתפלק לי ואם אני מנסה לכתוב שיר אז הוא ממש לא מוצלח ובקשר לשני - אני לא יודע.)

 

לשאר לא הערתי ממש,יערות לוריין
אחרי שאמרת שכולם קטעים זה מובן
זה מאוחר מדי, אבל... שיר על משה.ארגמן

כתבתי אותו אתמול, לפני השינה ולא הייתי בבית כל היום אז אני מעלה רק עכשיו... סליחה...

 בראש הר נבו

 

בראש הר נבו, שם ניצב,

אדם גדול, מלא הוד והדר,
עיניו דומעות, מאירות פניו.

מבלי להכיר, או לדעת דבר,

את הארץ ההיא הוא אהב.

 

הוא מביט על ארץ חלומותיו,

שאליה לעולם לא יגיע,

הוא מביט אל חלום נשגב,

הוא מביט אל חלום נכזב.

 

מסכת ייסורים הוא עבר,

כדי לזכות בארץ הזו,

ועכשיו לא נותר לו דבר,

כי הוא ימות שם על הר נבו,

וייקבר שם, בראש ההר.

נחמדי מדייערות לוריין
יפה לך,
תתחדשי
ואף פעם לא מאוחר מידי
נחמדי מדי??ארגמן
מה זה??
נחמד מאודיערות לוריין
ביטוי שמיש מאוד אצלי בהשפעת נמר ליצני במיוחד
טוב, תודה.ארגמן
יוסף!!!רצו"ש

ב"ה בשעה טובה הגיע תור יוסף (ולא שכחנו את אהרן - אם ישהו יכול כאי להשלים).

 

ב"ה
 
א' תמוז ה' תשס"ו
 
 
כשלאבא באנו
עם כתונת פסיך
המוכתמת,
הוא שתק
ואחר כך בלחש
בכה וזעק.
ואנו מבט השפלנו
ושתקנו.
 
ואחר כך,
בלילה
כל אחד מאיתנו בכה
ודמעותינו הרטיבו
את עצי עריסותינו
והתערבו
בשאריות דמעותיך הישנות
שרק הן נותרו ממך
בבית הישן.
 
וכשאבא כל בוקר בכה
אנו יצאנו
כי לא יכולנו לשמוע.
 
ובשדה עם הצאן
עצמנו עיניים
ופעיות הגדיים
התערבו בתחנוניך אלינו
מעומק הבור.
וקול צחוק ילדים
התערב בלגלוגנו על חלומותיך
הילדותיים.
ושתיקת הרוח הדוממת
התערבה
בצליל שתיקת עלבונך.
 
ובערב בבית
אכלנו בשקט
ולא עבר לילה
בו לא בכינו.
ובכל פעם לפני שנרדמנו
התפללנו: רק הפעם,
לחלום עליך, לראותך,
אך כל השנים לא הצלחנו.
 
יוסף
אותך לעולם לא שכחנו.
אחינו אתה,
אחיך אנו.
שיר יפהיערות לוריין
אבל פרשת לנו את הפרשה ולא אמרת מה אתה מרגיש ומה אתה חווה בסיפור.
בכתיבה על דברים מוכרים ואולי יותר בחידוד בכתיבה על מאורעות בתנ"ך לא מספיק רק לדעת לנסח יפה אלא לחדש משהו משלך לתת חוויה שלך מפגישה עם המאורע
 
הפשט במקום אחד ולא יצא ממקומו ונכתב מספיק יפה
עתה אתה מוזמן לנסות ולתת מבט חדש
 
אבל להמשיך את הקיים לא תעשה יפה יותר מהמקור
מבחינתי...רצו"ש

ב"ה

מבחינתי כתבתי את כל מה שאני מרגיש שקרה בבית ולא כתוב במקרא.

אולי זה רק אני הקטןיערות לוריין
שלא מרגיש שראה דבר מחודש
אולי...רצו"ש

אני חושב שמעבר לרקע לא כתוב שם משהו שגם מופיע במקרא. מבחינתי זו יצירה כי לתאר רקע לא ידוע לסיפור כן ידוע זה דבר סובייקטיבי (כמו רומן הסטורי ברמה מסוימת). זה מין "מאחורי הקלעים" שעבורי הוא כזה ועבור מישהו אחר הוא שונה. אולי שנינו רואים אותו דבר את מאחורי הקלעים לסיפור מכירת יוסף? אולי, אבל קשה לי לחשוב ככה.

הייתי יכול ללא הרבה מאמץ לתת עוד שניים-שלושה רקעים שונים לגמרי אפשריים: התנכרות ללא חרטה עד שמגיעים למצרים. מצב אחר של פרוד בין השבטים לאחר המכירה. תאור מנקודת המבט של הדור השלישי (בני השבטים) ועוד. זה היה נראה שונה גמרי ולא מנותק מהמציאות (הלא ידועה).

נסה לעשות זאת, תראה מה יצא יערות לוריין
קריינא דאיגרתא, תורך...רצו"ש
אם התכוונת אלי הרי שאת שלי נתתי כבר יערות לוריין
אם יהיה מה להוסיף אתה תראה ראשון בלנ"ד[במסרישי]
התכוונתירצו"ש
לכיבה על יוסף מזוויות אחרות. אני מזוויתי כתבתי
האם יש חידוש בזוית שלך ממה שאפשר להוציא באופןיערות לוריין
אובייקטיבי מהטקסט התנכ"י או המדרשי המוכר?
לפי-דעתי,ארגמן
הוא דווקא הביא הרבה מנקודת מבט אישית.
דוד.רצו"ש

ב"ה

מרגיש כאן קצת בודד, כמעט היחיד. אשמח אם לפחות לסיום יהיו עוד שותפים לכתיבה.

בכל אופן: אחד לדוד ואח מיכל (אחת משמונה-עשרה האושפיזות של היום).

ומיכל.

על מה את חשבת?

אהבת את פלטי? – סליחה על השאלה.

שני בחורים – עלמות תמימה,

סבתא מיכל

מגדלת את הילדים של מרב

עד יום מותה.

*

ועבדך דוד מלכי

התמסר לחבֵּר

אשה לבעלה

ולטהר

דם שפיר ושליה.

 

ומלכי דוד עבדך

כל-כך שמח

באהבתה אליו

ובאהבתו אליה

כמשקיף מן הצד.

 

ודוד עבדך, מלכי

אותה ראה

נטהרת על הגג

וידע לחבֵּר

אשה לאישהּ

האמיתי

ולטהר

את דם אוריה.

גם יונה החביבה וגם אני הקטן לא הבנו את הבית האחרוןיערות לוריין
לדוד המלך, איך טוהר דם אוריה וזו רק ההתחלה של הסימני ?
עוד שאלה :יונה
מה המקור לכך שמיכל מגדלת את בני מירב ?
לא זוכר, נדמה לי שכתוב איפשהו. אי"ה אבדוק.רצו"ש
ביקשת - קיבלת.רצו"ש

ב"ה

כתוב במסכת סנהדרין דף י"ט עמוד ב': "את חמשת בני מיכל בת שאול", אמר לך רבי יהושע: וכי מיכל ילדה? והלא מירב ילדה! - ומשיבה הגמרא שמירב ילדה ומיכל גידלה ולפיכך הם נקראים על שמה.

כדאי לעיין שם בגמרא.

באופן כללי, יש הרבה מקורות כאלו שאני זוכר את הענין אבל לא זוכר את המקום, אפשר תמיד לחפש אבל בדרך כלל זה מבוסס.

חורף טוב.

תודה רבה !יונה

שמואל ב,פרק כא .

כל כך הרב  סבל עברה האשה הזאת !

לאחר כל מה שעבר עליה,גם ילדיה המאומצים הוסגרו ע"י דוד המלך (בעלה !)

לידי הגבעונים כדי להיהרג. נורא ואיום !

זהו חידוש בשבילי,אבל מכיוון שהוא כל כך קשה,אינני יכולה להגיד שאני שמחה בו.

(בד"כ אני מאד שמחה ללמוד משהו חדש)

 

בשורות טובות לכל בית ישראל !

לא בדיוק על ידי דוד...רצו"שאחרונה
הם "הוסגרו" על פי ציווי ה'. אמנם בידי דוד אבל במפורש לפי ציווי ה'.
עניתי לך, ראית?רצו"ש
סליחה. זה היה למסר"ש ובטעות נכנס לכאן.רצו"ש
יפה מצידך שאתה זוכר גם את האושפיזות.יונה

שים לב לזה :

/Mosaic/Read/1179

חן חןרצו"ש
תודה על הקישור. נאה. לצערי יש לי הרבה שירי "מיכל-דוד-פלטי"
נשמע שהיה שווה פה פעםאני הנני כאינני

עם המפגשים בארגון @פסיפס 

מי יכול לספר?

מי יקום ויעלה את הדברים באוב?

אולי אנחנו דור אחר?

CureTypes: Convenient Access to Quality Medicationdonaldjohn

CureTypes serves as your one-stop shop for all-encompassing health care answers. It offers a broad selection of pharmaceutical goods, and CureTypes aims to back your path to good health by supplying medicines designed to address various health requirements. CureTypes concentrates on providing top-notch dependable choices for patients ranging from antibiotics to antiviral drugs and treatments for long-term conditions. CureTypes has a user-friendly platform that makes ordering medicines simple and hassle-free guaranteeing prompt deliveries to meet all your healthcare demands.
 

האמת.אנונימי (פותח)

זה היה יום שבת קייצי, ואני, כהרגלי זה קצת יותר משנה, הלכתי לבקר את זקן בית הכנסת הבודד בביתו. בדרך הקצרה שהיתה לי הפשלתי את שרוולי חולצת השבת הארוכה, שקבלתי על עצמי לכבד בה את השבת כדמותו של אבי, תוך שאני מנסה לסדר את הרעיונות שאומר לר' מאיר הזקן, לפשטן קמעא מהעופפות המופשטת המאפיינת את דברי התורה של בחורי הישיבות הגבוהות בציבור.

כשהגעתי הוא כבר המתין לי בחוץ, רכון, בעל כורחו, על ספר התהילים הישן בתוך כסא הגלגלים שלו. "שבת שלום ר' מאיר! מה שלומך?" אמרתי סקול רם, בעודי כופף אליו את קומתי כדי שיוכל להביט בפני ולזהות אותי. "או! או! שבת שלום!" קרא בשמחה, "מה שלומך? בא שב.." 

"כן כן, מיד" השבתי ושלפתי כיסא מערמת הכסאות שניצבה ליד. "תקרא למטפל שיביא כמה עוגיות וקולה, יש במקרר" הוא אמר לי, מניח באיטיות את ספר התהילים על השולחן שלידו והחל לסובב את כסאו אל עבר כיסא הפלסטיק שהצבתי בסמיכות. "זה בסדר, אין צורך", השבתי לו, "אולי אתה רוצה שאביא לך קצת קולה? או סודה?" 

"לא, זה בסדר, לי יש מים", הוא הורה לי בידו הגרומה אל הבקבוק עם הקשית שניצב על השולחן לא רחוק ממנו. "מה שלומך?" הוא שב ושאל, "מה שלום ההורים? ב"ה אבא שלך אדם טוב, כל שבת  הוא אומר לי שבת שלום ושואל איך אני מרגיש.."

"ב"ה" אני משיב, "השבח לאל, הכל בסדר, כולם בריאים". הוא מהנהן קלות בראשו כאומר 'ב"ה'. "באו לבקר אותך השבת?" אני שואל, "אולי הבנות? או שלום?"

"כן, כולם הגיעו בערב שבת, היה יפה מאוד" הוא משיב בשמחה, "שרו, והיה אוכל טוב..."

"איזה יופי" אמרתי בהקלה, "כל הכבוד להם שהם כולם באים". "כן כן" אמר, ואז נזכר ושאל "איפה היית שבוע שעבר? בישיבה?"

"כן ר' מאיר, צריך ללמוד.." עניתי כמתנצל. "כמובן", אמר, "אבל זה בסדר, יש בחורה חכמה שבאה לבקר אותי, יעל. איזה חכמה היא, לומדת, משקיעה, וגם אומרת לי דברי תורה על פרשת השבוע..."

מעניין, אני חושב לעצמי, זה חדש... מי כבר מכיר את ר' מאיר בשכונה ובא לבקר אותו? בטח מדובר על מישהי מבוגרת שבאה לדבר איתו. כבר יצא לי, בזמן ששהיתי במחיצתו של ר' מאיר, להפגש עם אחת מן השכנות לשעבר שגרו לידו ובאה לשוחח עימו קצת ולהפיג את בדידותו.

"איזה יופי" אמרתי לו בקול מעודד, והתחלתי לדבר על מעלת החסד מן הדברים שלמדנו לאחרונה בנושא מן הגמרא במסכת שבת. במהלך הדברים, כהרגלו, ר' מאיר הפסיק אותי בסיפורים על העבר ועל משפחתו, כשהוא מידי פעם מזכיר את אותה 'יעל' שבאה לבקר אותו מידי פעם, ומאבד את ההקשר של דברי הקודמים.

ולפתע, מאחורי גבי נשמעת חריקת שער הברזל, ואז קול צעיר קורא "סבא מאיר! מה שלומך? התגעגעתי אליך!" וכבת בית, בחורה צעירה שנראית קרוב לגילי, שולפת כיסא פלסטיק נוסף וממקמת אותו מצידו הנוסף של ר' מאיר הזקן. "או! יעל! מה שלומך? מה שלום ההורים?" פתח ר' מאיר בשמחה ופנה אלי "זו יעל שסיפרתי לך עליה".

"נעים מאוד.." אני מסביר לה פנים, והפנים שהוסברו אלי חזרה מוכרות לי מאיזה שהוא מקום. "אתם מכירים?" שואל ר' מאיר. "כן," מיד משיבה יעל, "היינו יחד בסניף, אתה עומר נכון?"

ואני מתפלא. לא הייתי דמות שאמורים להכיר אותה משם. "אמת". "היית באמצע לומר כמה דברי תורה נכון? תמשיכו בבקשה" אמרה בנימה קצת מתנצלת. "ר' מאיר סיפר לי שאת גם אומרת לו דברים על הפרשה מידי שבוע, אז בכבוד", די מיציתי את מה שהיה לי להגיד, הרהרתי.

"לא לא, תמשיך, זה באמת לא משהו רציני, אני רק קוראת לסבא מאיר קצת מהחומש ומסבירה.." היא משיבה. דליתי עוד איזה רעיון במחשבתי והתחלתי לומר אותו, ולאחר כמה רגעים ר' מאיר הפסיק אותי ובאופן מפתיע אמר "אתה יודע, יש לה משפחה ממש טובה, אנשים טובים, וגם חכמה – אולי תצאו יחד?"

באותו רגע נאלמתי דומיה, ולפני שהספקתי להיות מובך כדבעי, היא הזדרזה ואמר "תודה סבא מאיר, אבל אני כבר נפגשת עם מישהו.." התעשתי וקצת שחקתי על הסיטואציה, מנסה לחזור אל הנושא הקודם עליו דברתי לפני רגע. בינתיים ר' מאיר מפשיל את שרוולו ומביט אל שעונו המיוחד, שסימניו באותיות עברית חילוף המספרים "כבר צריך לצאת לבית הכנסת" הוא אומר וקורא למטפל, תוך שהוא מגדף אותו קמעא.

ליווינו את ר' מאיר לבית הכנסת, ולפני שנכנסתי אחריו גם אני, פניתי אל יעל וחזקתי אותה על ההשתדלות לבוא לשוחח עם ר' מאיר, תוך שאני מתפלא איך ומניין היא מכירה אותו. היא סיפרה לי שלא מזמן סבתא נפטרה ממגפת הקורונה שפקדה את העולם, וכשעברה ליד ביתו כאשר באה לבקר חברה שגרה בשכנות, ראתה אותו כשישב בחוץ והחלה לשוחח עימו. כשסבתא היתה בחיים היא היתה דואגת לה ובאה לבקר ולשוחח בקביעות, ועתה השיח הזה חסר לה, כך שהיא שמחה שפגשה את 'סבא מאיר'.

הנהנתי ונפרדתי ממנה לשלום, נכנס לתפילת מנחה של שבת בבית הכנסת הספרדי, מהרהר בסיטואציה המוזרה. ומאז, על אף כל הבחורות שיצאתי איתן לפניה ואחריה – היא לא יוצאת לי מהראש.

העלה לי חיוך.כְּקֶדֶם

ובאמת מעורר השראה

תודה על זה

...אנונימי (פותח)אחרונה

היא התחתנה לפני שבועיים. מזל טוב.

היושעלמת חן

היה פורום של שירים נכון? אני לא טועה..

אממ מחפשת בלי קשר צילצול של השיר אם תבנה של בית ,של איתי דוד אם למישהו יש

תודה

את מכוונת אולי לפרוזה וכתיבה חופשית?אנונימי (2)
לאעלמת חן
היה פורום שנקרא שירים, אני כמעט בטוחה בזה
יש את זה:כי קרוב.
עבר עריכה על ידי כי קרוב. בתאריך י"א בשבט תשפ"ד 08:17

פורום שירים

הוא נטוש למדימבולבלת מאדדדדאחרונה

עדיף בפורום אחר (צלילים ומוזיקה, או גיטרה)

ואפילו בצמע הגיוני יותר שיענו לך על זה...

תמיד זוכרת אותך, לא צריך חודש או יוםסתוית סימה

בס"ד

 

חודש המודעות הגיע ככה אומרים,

לידות שקטות בלי קול, ככה באוקטובר פתאום,

אני רושמת לך תינוקות שלי, שככה תישארי לעד,

על חיים שהגיעו בשקט, בתוך סערה גועשת,

בחדר לידה במקום שבו יש כל הזמן חיים,

פתאום את המוות פוגשים,

עברו 5 שנים מאז,

רציתי להגיד לך שאני זוכרת אותך, בדיוק כמו שהיית,

יפת תואר שקשה לתאר,

זכיתי בך ל9 חודשים קסומים, להרגיש אותך עמוק בפנים,

בלב שלי תהיי תמיד, מחכה לך כבר שתחזרי,

אומרים שתקומו ראשונים בתחיית המתים, כי אתם טהורים,

לא חטאתם בכלל ככה אומרים,

אחרי קבורתך קברתי גם את אבי, את בטח יודעת הוא לידך,

הרי הוא סבך,

הרגשתי שהעצב גובר עליי, לקחתי את התהילים ביד,

והלכתי להדליק נרות לשבת,

אמרתי לחוקר ליבות וכליות שלח לי נחמה בקרוב,

ופתאום הם הגיעו בלי שהתכוונתי, אוליי ככה כיוונתי,

שתי נשמות חדשות הופיעו, תאומים מבלי שציפינו,

אמרתי תודה רבה לבורא עולם, תודה שהראת לי שאני יכולה,

לאסוף את השברים ולקום, להתמודד עם לב שבור,

לחבק את האמונה בבכי של שמחה,

את , את התיקון שלך סיימת, הוא היה שלם ומיוחד,

אנחנו פה למטה מנסים לתקן את עצמנו, לחבר את החלקים שנותרו בחיינו,

ולהאמין שאת שלמה, ומתפללת עלינו,

אני אוהבת אותך בדיוק כמו שהיית, זכיתי בך לעולמים,

מחכה לך שתחזרי , עד שיבוא משיח יקירי בקרוב,

תודה שלמרות הכל בחרת לרדת בשבילי,

ותודה אבא, תודה שבחרת בי .

...אילת השחראחרונה

כמה עוצמות יש בך.

נגעת בי ממש.

ואיתך בתפילות ובייחולים ובתודות לבורא עולם.

🤍

טוב, פה בטח אין אף אחד שמסתכל, ובכל זאת..אני הנני כאינני

אנחנו מנסים להקים לתחייה את פורום "צלילים ומוסיקה" - נגנים ויוצרי מוסיקה יקרים וחביבים! נשמח שתצטרפו אלינו!!

 

מוזמנים להתחיל בשרשור הכירות החדש שהכנו לכם, שם תתודעו לעוד כמה דברים אנחנו מכינים לכם!

 

🎵🎶 שרשור היכרות תשפ"ד + עדכון! 📢📣 - צלילים ומוסיקה

 

בברכת "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו" - המנהלים החדשדשים!

ב"ה, בהשגחה אלקית, עכשיו כבר לא כ"כ מפריע לפרסם.אני הנני כאינני

האם את חושבת עליי כמו שאני חושב עלייך?

האם מה שאמרתי לך מסיח דעתך בתפילותייך?

 

האם את האחת? האם זו אהבה עיוורת? 

איך בכלל אדע, אם לא חוויתי מעולם אחרת?

 

איך אעבור את המסע הזה בלי שום חרטות?

איך אהיה שלם עם אלקים על אף ההסתרות?

 

תם, ועוד אשלים עם זה.

מה זה לדעתכם יוצר טוב?yaeli1989

מתעניינת איך לדעתכם נוצר יוצר מעולה?

 

אולי יעניין אותך