על השולחן: מטרת הפורום והאתר.רצו"ש

ב"ה

בקישור הבא פורסם שיר שלי. /Mosaic/Read/1453#10206

לשיר היו תגובות נזעמות, המרשימה מכולם היתה תהייה של מישהו מי אישר את פרסום השיר מתוך מחשבה ששיר זה לא ראוי להיות מפורסם באתר.

אני הגבתי חזרה (ואת שלל התגובות ניתן לראות בקישור הנ"ל), אך מעבר לתגובה הספציפית שלי על השיר הזה עלו בי מחשבות שנראות לי כטעונות ליבון על תפקיד האתר והפורום. אני מעתיק כאן (בשינויי עריכה נצרכים) חלק מהתגובה שם ומעלה כנושא לדיון:

האם מטרה של שיר מצדיקה שימוש בדימויים לא צנועים (כמו שהיו במפורש בשירים אחרים שפורסמו כאן), אבל שיר שמדבר על אהבה ללא שום תיאור פלסטי העוסק בעמידה בנסיון ... לא בסדר???

...

אבל העיקר: הגיע הזמן אחת ולתמיד להגדיר מהי מטרת האתר:

האם המטרה היא לתת במה ליצירות של יוצרים שומרי מצוות, ואז יש באתר מקום לכל יצירה שאינה חורגת מגבולות ההלכה (כמו שלענ"ד הוגדרו (בחלקם, ישנם נושאים נוספים שאפילו לא עלו על הפרק) בטוב טעם על ידי הרב מלמד.

או שמא מטרת האתר היא לחנך וכדומה - אבל "להכניס" את זה מהדלת האחורית בצורה של אמנות, ואז לא כל כך משנה מה האיכות של היצירות ולא כל כך משנה הצורה והתיאורים שביצירות אלא העיקר הוא כמו בפעולה של בני עקיבא "האם המסר הועבר".

אני חושב שנושא זה חשוב לבירור מהותי ואולי גם אעלה תגובה זו כאשכול חדש בפורום.

מועדים לשמחה.

 

אשמח לשמוע תגובות, כמו גם דעת תורה (בזמנו היה מענה מהרב זלמן על נושא מסוים) אבל לא רק דעת תורה אלא גם דעה כללית של הכותבים.

 

אשמח לדעת על איזה יצירות אתה מדברצחקן
ב"ה
כשאתה כותב
"האם מטרה של שיר מצדיקה שימוש בדימויים לא צנועים (כמו שהיו במפורש בשירים אחרים שפורסמו כאן"
 
צחקן
כמדומני שציינתי בקישור למעלהרצו"ש
העתקתי חלק שבלט לעיני משיר אחר באחת התגובות האחרונות שלי לשיר שבקישור. כמו שציינתי שם לא נראה לי שהענין הוא לחפורבמעמקי האר  ולחפש קטעים לא מתאימים בהם אנופף בתרועות רמות אלא להתייחס ענינית לנושא.
להפף. אנחנו נשמח אם יחפרו באתר ויתקנו אותנצחקן
לא יצחק, אין צורך לחפור.פלפלתי

כדי לא לבזות, לא להביך ולא לדבר שטויות.

מי שרוצה שידבר עניינית ואם נחוצה דוגמא ואי אפשר להסתדר בלעדיה- רק אז יביא אותה.

מקובל?

התכוונתי למסר"ש ;צחקן
למהפלפלתי

לא השים את כל הקלפים על השולחן? למה להסתיר?

הכל יהיה ברור - לא יהיו בעיות.

רצו"ש ? ;צחקן
לא. בכלל.פלפלתי
יאללה חבר'ה להחיל להגיב..!!פלפלתי

זה לא דיון של שתיים וחצי אנשים..

יש לכם כאן אפשרות להביע את דעתכם, ולא - יחליטו בשבילכם.

ואין אח"כ מקום להתבכיין.

דעתי.ארגמן
הכל בסדר עם השיר הזה, וגם עם השיר שרצו"ש ציטט בדיונים על היצירה, אבל תקחו אותי בעירבון מוגבל, כי ממילא אף-פעם לא נחשבתי ליותר מדי "מחמירה", או בלשון פשוטה, דוסית.
מה קשור החמרות? קשור הלכה. קשור גבולות היצירה. ;(לצחקן
אני רק אומרת,ארגמן
שמבחינתי זה בסדר גמור.
אני חושבת שכבר מיצינו את הנושא הזה....שובל אור

שכחתם כבר את הדיונים הנלהבים שערכנו לא מזמן?

אז תעיינו שם, אם באלכם לשמוע את דעתי.

אבל בגדול- השיר הזה לטעמי לא הכי ראוי...

המבחן.רצו"ש

ב"ה

(הועתק בחלקו מתגובה שלי בתולעת לענין וכאן הושמט והורחב לפי הענין).

המבחן לדעתי הוא שוב, כפי שאני נתפס לתשובת הרב מלמד (וכך שמעתי בעבר ממו"ר בנושא אחר) ששיר הוא פסול במידה והוא גורם למישהו לעבור על "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" או על "ונשמרתם מכל דבר רע" - הגדרות הלכתיות (רחבות מאוד) למחשבות אסורות.

באיסור "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" יש איסור גם על מחשבות מינות (כפירה) וגם על מחשבות זנות. באיסור "ונשמרת מכל דבר רע" יש איסור (בין השאר) על הרהורים העלולים להביא לידי טומאה ולידי עבירה (אין זה המקום לדון האם גם אצל בנות יש איסור זה אבל לכולי עלמא "ולא תתורו" שייך גם בבנות, דבר שחשוב לדעת כאשר חושבים שכל שמירת העיניים למשל שייך רק אצל בנים. אל באמת אין זה המקום).

נראה לי שיצירה שיכולה לגרום לעבור על אחד משני איסורים אלו היא פסולה ואין לה מקום (וצריך עיון גם בענינים העלולים לגרום למחשבות מינות - האם זה לא גרוע יותר ממחשבות זנות אל גם בכך אין כאן המקום להאריך).

לעומת זאת - יצירה העוסקת באהבה, רגשות, ביקורת וכד' אשר כתובה בלשון ובצורה שאולי קצת שוברים טאבו כביכול (מכיון שאלו אולי נושאים טיפה מביכים - לחשוף אהבה או להציב ביקורת מול עמדה מאד מאד מקובלת) אינה פסולה רק בגלל שהיא עלולה להביך או להרגיז כל עוד היא כתובה בשפה שאינה גורמת לעבור בצורה כל שהיא על אחד מהאיסורים שציינתי.

[במאמר מוסגר - לעתים את אותו דבר אפשר להציג בצורה מתאימה יותר ובתורה מתאימה פחות, הרהרתי בכך אחרי שקראתי את הספר "שמחה גדולה בשמים" של אמונה אלון, ספר שמאד נהנתי ממנו ומאידך ספר שעצבן הרבה מאד אנשים - הן בגלל ביקורת על הרב צבי יהודה (שחוץ משמו המפורש יש תיאור מדוקדק שלו, כולל תאריך פטירה) והן בגלל תיאורים מאד מפורשים של מצבים בינו לבינה. גם זו נקודה מסוימת למחשבה]

 

ובקיצור-פלפלתי

על איפה עובר הגבול מתקיים הדיון, ובגלל הדבר האחרון שאמרת נכנסו היצירות האחרונות שלפניך.

אבל אתה מסכים איתי שלא חייבים לעבוד לפי הדין בדיוק, אלא אפשר להתייחס גם לדברים אחרים שגורמים מבוכה - ולכן

לחמול עלינו קצת וטיפה להחמיר.. 

מבוכה לא נוצרת סתם.. 

זהו שלא!רצו"ש

ב"ה

אליי לא הובנתי. ניסיתי מאד להסביר שהדיון הוא לא על איפה עובר הגבול אלא על מהם הגבולות. אם הדברים לא הובנו ולא יובנו אחרי קריאה נוספת של מה שכתבתי אז אשתדל שוב לכתוב ביתר פרוט.

בקשר למבוכה - זה אותו ענין, ברור שאין צורך להביך סתםם אנשים בשום נושא ויצירתיות לא צריכה לבוא על חשבון זה שמצערים אתת הזולת, אבל לענ"ד הגבול הוא בהחלט לא הענין לא המבוכה האישית. (ותמיד בחיים יש מבוכות, מי שיציע לך נישואין בעיתו ובזמנו יהיה מאד נבוך כשהוא יעשה את זה ויש עוד הרבה דברים מביכים בחיים...)

דעתיקופיקו

לדעתי השיר לא ברור מספיק ויכול לגרום לקורא לעבור על: ציטוט ממך:

המבחן לדעתי הוא שוב, כפי שאני נתפס לתשובת הרב מלמד (וכך שמעתי בעבר ממו"ר בנושא אחר) ששיר הוא פסול במידה והוא גורם למישהו לעבור על "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" או על "ונשמרתם מכל דבר רע" - הגדרות הלכתיות (רחבות מאוד) למחשבות אסורות.

באיסור "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" יש איסור גם על מחשבות מינות (כפירה) וגם על מחשבות זנות. באיסור "ונשמרת מכל דבר רע" יש איסור (בין השאר) על הרהורים העלולים להביא לידי טומאה ולידי עבירה (אין זה המקום לדון האם גם אצל בנות יש איסור זה אבל לכולי עלמא "ולא תתורו" שייך גם בבנות, דבר שחשוב לדעת כאשר חושבים שכל שמירת העיניים למשל שייך רק אצל בנים. אל באמת אין זה המקום).

 

בעצם את אומרתפלפלתי
השיר נותן פתח לחשוב מחשבות?
לדעתי כןקופיקו
כנ"למיסטר דום
עברנו את פרעה עברנו ת'שואה ונעבור גם את הכול
איך? במה?רצו"ש
קופיקו ודום: מה בשיר לדעתכם עלול לגרום למחשבות שכאלו?
"חבוקים מתפתלים" - לי זה הפריע.שירה חדשה
הכוונה לרגשות,לגמרי!רצו"ש
רגשות עגולים - אשר הם חבוקים מתפתלים
כן,אבל בכל זאת לי זה קצת הפריע.שירה חדשה
תשובתי:קופיקו

מילים אלו:

חבוקים מתפתלים  (לא ברור שהכוונה לרגשות)

ואני אליך

בלב כוסף ושפתים סגורות

נו...רצו"ש

הלב כוסף, השפתיים סגורות - כי אני שותק ולא אומר כולם.

רצו"ש...קופיקו

הבנתי את השיר מנקודת מבטך ולמה לדעתך הוא כן מתאים.

אבל דעתי שהשיר כן נותן פתח לחשוב מחשבות

ולא ברור כ"כ שהכוונה לרגשות.

אני חייבת כבר. מציק לי.פלפלתי

בקשר למבוכה.

לא תמיד חייבים לעבור מבוכות.

ואם החתן שלי יהיה כזה נבוך - הוא לא יהיה שלי.

(האמת לא נראה לי ששהוא יצטרך להגיע למצב כזה בכלל..)

אבל אני באמת לא בעד מבוכות. אין צורך לעבור אותם בכח.

זהו. אפשר להמשיך. פשוט לא יכולתי לשתוק.

שיו.... הגזמת קצת...לידור

לא באנו להעיף את כל היצירות שמתארות בינו לבינה.. אבל יש הבדל בין לבין.

הכל תלוי. תלוי איך מתארים את הרגשות, מה המטרה וכו'...

אני חושבת שהשיר שלך מתאר חזק מדי את הרגשות..

אתה גם מתיחס לזה כא-ל "אסורים". האמנם, התורה היא כלא?!  הרי ברור כשמש למה ציוותה התורה סי'יגים, וזה לא כזה רחוק מאיתנו, רק תדליק פעם אחת טלויזי'ה בערוץ של טנלובלות...

דווקא בדור כזה של פריצות, עלינו, הנוער הדתי, לשמור על עצמינו מכל משמר!!

 

כתבת יפה,צנונית,יישר כח !יונה
קצת נסחפת לענ"ד..פלפלתי
דברי... ;צחקן
מה לדבר?פלפלתי
הגבתי לציויינית..
הוא רצה שתסבירי למה לידור נסחפה.שירה חדשה
למה? (:לידור
אני התכוונתיפלפלתי

לקטע הזה.

אתה גם מתיחס לזה כא-ל "אסורים". האמנם, התורה היא כלא?!  הרי ברור כשמש למה ציוותה התורה סי'יגים, וזה לא כזה רחוק מאיתנו, רק תדליק פעם אחת טלויזי'ה בערוץ של טנלובלות...

דווקא בדור כזה של פריצות, עלינו, הנוער הדתי, לשמור על עצמינו מכל משמר!!

 

לא נראה לי שזה קשור לתורה כאל כלא. פשוט נראה לי היסחפות. 

הבינות?

ככה אני הרגשתי...לידור
עזבי לא נעים להסביר.. קבלי מסרשו"ן...
טוב, אז מחדש...לידור

לעניות דעתי השיר אולי מביע קצת חזק מדי את הרגשות..

כמובן שהכוונה כאן היא לא ח"ו תיאור מוגזם, ושהיוצר <המוכשר יש לצי'ין>, הכוון אולי למשו אחר, אבל השא-לה היא איך אחרים יפרשו את זה....

לדוגמא הובאה "יצירה" <עלקלי> שלי, ואכן אני התכוונתי ממבט אחד, ולעומת זאת היו כא-לו שראו ממבט אחר!! <אינלי מושג מה הכתובת... חפשו לבד.. אני חושבת שזה הרי את מקודשת לי..>

עכשיו השא-לה היא אם להעלות או לא. כי יכול להיות שיש כאלו שיש להם כוונות טובות, אבל מצד שני איך אחרים מפרשים את זה?

 

לפני שקראתי את כל התגובות -שומרוני
עבר עריכה על ידי שומרוני בתאריך כ"ב תשרי תשס"ז 20:35
עבר עריכה על ידי שומרוני בתאריך כ"ב תשרי תשס"ז 20:34

אני כותב כאן את תגובתי לשיר עצמו.

מחקתי את תגובתי.

אין לי עניין להביע את דעתי אם אנשים נפגעים ממנה. ואני מתנצל אם מישו אכן נפגע.

כל טוב.

הדניון שלי מתעתע בי או שנמחקה כאן תגובה?אנונימי (פותח)
*דמיוןאנונימי (פותח)
נמחקו שתי תגובות.שומרוני
לאחר שהן הפכו לחסרות רלונטיות.
יש פעמים שאני פשוט מסכימה עם רצו"ש~אורית~

יש אנשים שפשוט כותבים תגובות מגעילות ליצירות של אנשים אחרים וזה פשוט לא יפה לעשות זאת...

כמובן המטרה של האתר היא בעיקר לתת ביקורת אבל אפשר לעשות זאת בצורה יפה ונאה...

לתשומת ליבכם...

חן חן אבל...רצו"ש

לא התלוננתי כלל על אופי התגובות, באמת בסבבה. רק התייחסתי לעצם הענין - האם זה מתאים או לא.

 

יפה! לזה אני גם מסכימה.פלפלתי

חבר'ה - תעשו טובה, תגובות בשכל, ויצירות בשכל.

לא לזרוק סתם. תחשבו לפני.

...רצו"ש

אני עובר עכשיו על כל מיני שירים ישנים שלי. כל כך יפים וטהורים בעני ועל בטול לא היו נכנסים (וגם לא הייתי מנסה, כי אם היו נכנסים בטח היו מצערים כל מיני אנשים הרבה יותר מהשיר הקודם).

כנראה ששירים יכולים להיות טובים ויפים (וגם לא, זה לא מוכרח) בין אדם לבוראו, אבל לחשוף ולהראות - זה אולי באמת לא מתאים. (לא הכל, אפשר לפרסם את כל השוליים, את כל ה"סתם", את כל מה שממילא לא באמת באמת נוגע).

 

צר לי.פלפלתי

לא ממש הבנתי מה רצית כאן.

אי הבנה שלי.

יש מצב להסבר?

למה צר?רצו"ש

לא יודע בדיוק, בשורה התחתונה נראה לי שזו עוד רמה להגדרה "מהי מטרת האתר", אמנם רמה קצת פסימית אבל גם משהו.

כן, אבלפלפלתי

לא הבנתי את הטיעון שלך. תסביר - יכול להיות שזה יתקבל כאן..

אבל בשביל זה צריך הסבר טוב!

לא היום.רצו"ש

באמת אין לי כל כך כח ומצב רוח להסברים והתפלספויות, אולי בהזדמנות אחרת.

מה שאני מנסה לומר שאני כותב שירים שאני לא חושב שיש איסור לכתוב אותם, שבודאי יכולים למצוא במה אחרת - פחות תורנית עד בלתי תורנית בעליל, שמן הסתם היו מחרידים כל אוזן דוסית (סתם פוביה, לא נראה לי גם שאסור לקרוא אותם) ואני לא הייתי מנסה אפילו לפרסם אותם כאן כי באמת באמת לא בא לי לצער אף אחד, זה הכל. מכאן אפשר להמשיך להסיק מסקנות לאילו כיוונים שרוצים, אבל באמת אין כח להתחיל עכשיו בדיונים וכאלו. סליחה.

אין בעיה. קיבלתי.פלפלתי
וזורצו"ש
תמיד ההתלבטות שלי: עד כמה לנסות למתוח את הקו כאן או פשוט להתייאש ולוותר.
להתייאש??פלפלתי

בחיים לא.

אבל לברר? לבדוק? לנסות לגהיע לאיזשהו מקום - בע"ה נגיע לזה.

גם אם הדרך קצת ארוכה וקשה.

בעליות תמיד קשה. טוב שזו עליה.

הקו הרשמי של ערוץ 7 בנושא הזה.משה
 תמיד העלה נושאים כאלו.   אף פעם לא פסל שירי אהבה מלהשמיע ברדיו, אף פעם לא פסל את המוסיקה העברית שכללה דברים כאלה בכמויות ואין עם זה בעיה. כך ניתן לראות במדור תיבת נגינה למשל הרבה מאוד שירי אהבה, מנעמי שמר, מזרחי לסוגיו (אפילו אייל גולן) ועד דץ ודצה.
 
יצירות שאינן כוללות תיאור בעייתי - אין מניעה שיפורסמו.
 
 
 
 
 
משה למפרט
 - מנהל הפורומים, עורך ראשי - ללא תולעים.
יש! השפויים איתנו!שומרוני
בוקר טוב אליהו..פלפלתי

באמת טוב שנזכרתם להביא את דעת הערוץ....

בסוף הדיון זה הזמן.

נחמד. בעיתו ובזמנו..

אני מצטער, יש לי המון על הראשמשה
בזמן שאתם ניהלתם את הדיון אני הייתי בצבא או עבדתי על הפיתוח של האתר.
 
 
אני לא עובד במשרה מלאה כמנהל הפורומים, למען האמת אין לי משרה מלאה בערוץ עם כל הדברים שאני עושה ביחד.
וכל השאר? ;לקישוט?פלפלתי

או שהמקום הזה חסר עמוד שדרה בסיסי?

(ויש חולקים..)

מה לקישוט? בצבא?משה
אני לא היחיד שנמצא כאן עם הרשאות ניהוליות אבל אם הכוונה אליי - הנגישות שלי לפעמים קצת בעייתית.
התכוונתי לשאר..פלפלתי
יפה. סוף-דבר?ארגמן
ויש חולקים.פלפלתי

יש שירי אהבה שפוסלים אותם..

צר לי להזכיר לכם דבר עצוב זה..

נכון.משה
יש שירים ירודים שלא יעברו את הדלת במשרדים בבית אל.
 
אבל שירים בגדול - כן עוברים וכן מאושרים.
נו - וכאן בדיוק הויכוח..פלפלתי

איפה עובר הקו.

בדיוק כמו שרחל לא מאשרת משהו והרבנית לא מבינה על מה.. והפוך..

ברור!שומרוני

גם בערוץ לא ישימו  שיר "את היכ יפה בעולם! את תמיד תהיי, פרח השכונות!"

לא, זה כבר תת רמה.

אבל שירי אהבה - יש ןהרבה. אפילו את "הרדופים" שיש בו ביוטי קצת בוטה הכניסו.

אגב, פעם, לפני ארבע שנים, הרדיו היה פתוח על ערוץ 7. ופתאום התחלתי לשמוע משם את "בואי". תהיתי לעצמי מה השיר הזה עושה בערוץ, ואז... המשדר שלהם עשה בעיות. אחרי עוד חצי דקה השיר הופסק - המשדר חזר לעבוד כרגיל. קטעים.

יש הרבה פדיחות שםפלפלתי

אבל זה היה שיר שעוד לפני שעבר את רחל - הגיע לשידור. הוא אפילו לא מוספר.

לכן זה קרה. אבל יש מצבים הפוכים. יש שיר של צביקה פיק שהרבנית לא הבינה למה הוא נפסל..

והוא עדיין פסול. כי כאן הויכוח.

אצלי המחשב פתוח כל הזמן על ע.7 כשיש שירים יפיםמשה
גם במשרד בצבא, אגב. לפעמים בנסיעה אני משאיר מחשב דלוק בתיק בתור רדיו (מה שמחייב זהירות כדי שהוא לא ינזק, ומגע USB לפלא' שעלול להתפרק)....
 
הקטע הוא שצריך קצת זמן כדי להבין מה אסור ממש ומה בסדר, וכשיש מערכת חדשה בשילוב עם חבר'ה צעירים שלא רגילים כ"כ למיין בעצמם, מתחילות התנפלויות. לא מרשעות אלא מחוסר ידע.
 
ערוץ 7, היה גם הראשון שהעיז להכניס את המוסיקה המזרחית (לא הרדודה שאתה מכיר מהרדיו החילוני, האיכותית יותר) לסקאלה, על כל סוגיה, כולל כמובן שירי אהבה - ובתנאי שיהיו על רמה.
 
 
 
הבעיה עם המוסיקה המודרנית של היום זה התת רמה, ולא כי יש בה שירי אהבה במינון כזה או אחר, וקל מאוד לבלבל בין השניים.
לא הבנתי את זה:פלפלתי

הקטע הוא שצריך קצת זמן כדי להבין מה אסור ממש ומה בסדר, וכשיש מערכת חדשה בשילוב עם חבר'ה צעירים שלא רגילים כ"כ למיין בעצמם, מתחילות התנפלויות. לא מרשעות אלא מחוסר ידע.

אפשר הסבר??

כפשוטו. ואת הבנת מעולה.שומרוני
עכשיו הבנתי אבלפלפלתי

זה מעלה לי שאלה או כמה אחרות..

כולם באמת כאלה? ובנושא כזה מורכב לא כדאי לארגן משהו שיפתור את זה?

שיוכל להתמודד?

אני שומעת הכל מכל כל, ולא מזיז לי לשמועשובל אור

שיר עם התוכן הכי מזעזע שקיים.

בשביל זה קיים אצלי מנגנון הביקורת... וכשיש שיר כזה, אני לא משתפנת ומכבה את הרדיו, אני פשוט מתחילה לצחוק על התת-רמה...

הבעיה היחידה היא שאח"כ בלי מישים אני מזמזמת את השיר הזה, ואז פאדיחות אם שומעים אותי..

אני לא שומע.שומרוני
כי בדרך כלל זה גם שיר זוועתי מבחינה מוזסיקלית.
לאו דווקא.ארגמן

כשאני נוסעת בטרמפים אני שומעת [בעל-כורחי כמובן] שירים כאלה. אני וחברות שלי מדברות עליהם [לא נעים להודות אבל הטרמפ הוא בדרך-כלל אחד ההורים שלהן] והרבה פעמים יש שירים שהמילים שלהם זוועתיות אבל המנגינה ממש יפה.

לא בהכרח ששיר עם מילים גרועות [ולא משנה מאיזו בחינה] הוא גרוע גם מבחינה מוסיקאלית.

ככה זה על פי רוב.שומרוני
ואני כן מכבה את הרדוי. כי זה מגעיל אותי. פיכס.
מי אמר?ארגמן

אני לא בטוחה, אבל ממילא אי-אפשר לדעת, כי זה עניין של דעה.

אני לא יכולה לכבות את הרדיו בטרמפ.

יש שיריםרצו"ש
שממש בקלי קלות כל כך קל לזהות בהם את האבהב והגעגוע לה' יתברך, גם במנגינה וגם במלים. מה לעשות וזה נפל לאן שנפל במקום להיות אהבה יפה ומתוקנת אז הראש נמצא רק במשל (כלומר הבחורה) ולא בנמשל. אני לא מתיימר להיות מאלה ש"מעלים" שירים כאלו לאן שצריך להעלות אבל יש הרבה שירים שממש מעוררים אצלי קונוטציות כאלו.
אוי נו באמת...פלפלתי

רוב רובם של השירים לא כאלו..

בפרט בימינו..

דווקארצו"ש

אני מתכוון דווקא לשירים מאוד של ימינו. (טוב, אולי שלפני חמש-עשר שנים היו להיטים). נכון שיש הרבה כאלו די מפורצפים אבל באמת אני יכול בקלות לתת שמות של שירים של יוצרים כמו שלום חנוך (טוב, זה יותר ישן) יזהר אשדות, שלמה ארצי ועוד כהנה וכהנה. אולי זו בעיה שלי שאני שומע שיר כזה וישר המחשבות שלי רצות לה', אבל באמת אפשר לשמוע את הגעגוע אל ה'.

אני לא יודע אם קראת את הספר "החיים כמשל" של פנחס שדה. אם לא קראת אז גם אל תקראי כי הוא מלא תיאורים גרועים פי מליון מהשיר שלי ומהרבה דברים גרועים שקראת וראית, אבל התחושה העיקרית שכמה ששקועים יותר ויותר בחטא מרגישים יותר ויותר את הגעגוע לה', כל המרירות והעצב בחיים בעצם נובע מהגעגוע והריחוק הזה מה'. וכן, זה הרבה פעמים יוצא ביצירות - בשירים, בלחנים, לפעמים אפילו בציור.

 

את זה אתהפלפלתי

החלטת.

תאמין לי שכשהם כתבו את זה הם לא ממש חשבו עליו...

לפחות לא כפשוטו.

אולי במעמקי מעמקי התודעה.. ומשם אולי זה פרץ.. אבל ככה?

וכן. אני מדברת בעיקר על ימינו. אין גם כמעט מסורת - אז מאיפה אתה רוצה שזה יצוץ להם?

אתה יכוללהשליך על החיים, החינוך והידע שלך - אז אתה מקשר - אבל הם?? לא נראה לי.

לא רקרצו"ש

אני. גם אם יהודי במודע כותב בגלל משהו מסוים הוא מושפע מהחלק הלא מודע שבנשמתו. אותו חלק שבאמת צמא ומתגעגע.

 

אבלפלפלתי

אתה מדבר על שירים עם קצת עומק, עם קצת משמעות - מה שאין בשירים החדשים והרדודים-

ככה שאין סיכוי שיהיה מקום לניצוצון שם..

אם ישרצו"ש

אם יש נשמה למי שכתב (ויש!) יש גם ניצוצון ויותר מזה.

ואני מדבר גם על שירים שבאמת נראים על פניהם גרועים ולא צנועים. (לא אצטט את תוכן השירים אבל למשל "ככה וככה" של שלום חנוך ובאמת עוד רבים ו "טובים?")

לאנראה לי.פלפלתי

אתה צודק בעיקרון שלכל יהודי יש את הניצוץ שלו ואפשר לראות את זה לפעמים בכל מיני הזדמנויות-

אבל לא נראה לי שזה מגיע עד לשירים גרועים - בטח שלא גרועים במיוחד.

יש גבול. הרי יש קליפות לניצוצון הזה - ואם הוא מכוסה מידי לא בקלות הוא יוצא ...

קראתרצו"ש
את החיים כמשל של פנחס שדה?
אז בקיצור:רצו"ש

כמה שהאדם יותר בבוץ הנשמה שלו יותר צועקת.

דוקא דורות קודמים היו אפילו ביותר בוץ מאשר היוצרים של היום (כן כן, תתפלאי עוד לפני האינטרנט ו"המתירנות של היום" והכל) היום פשוט יש יותר ריקנות זה הכל.

אבל הריקנות הזו היא רק בלבושים של הנשמה - הנשמה עדיין צמאה, עדיין משתוקקת והיא צועקת את שלה, זה יכול להיות לא צנוע, זה יכול היות בוטה וזה אולי נשמע מוזר אבל יכול להיות אפילו במזרחית.

בקיצור: זה נכון שאולי לא רואים את זה בקלות, זה נכון שלא בכל חטא ומלה לא יפה צריך לחפור ולחטט כדי להוציא משם איזה משהו טוב, אני רק ציינתי מה אני מרגיש כשאני שומע שירים מסוימים ומשם זה התפתח.

דווקא אני ראיתי משהו עכשיו...שירה חדשה

בס"ד.

אמל הראל מויאל...

כל השירים שלו על בנות (יפים ועמוקים אבל על בנות)

ואז חברה שלי אמרה לי שהיא שמעה שיר שהוא שר על הקב"ה ולא האמנתי לה.

היא השמיעה לי את השיר והייתי בשוק.

לא מכיר אותו. ;רצו"ש
טוב...שירה חדשה

בס"ד.

אבל אני שמעתי שלושה שירים שלו (ויש לו מלא ממה שהבנתי)

והם דיברו על בנות.

ועכשיו השיר הזה על הקב"ה... ושתבין הבחור יס"מניק.

ולכן הוא יכול לבחינתי לשיר אופלפלתי

להתכוון או לומר שהוא מתכוון עד מחר.

ברגע שהוא מתנהג כמו פרא אדם - הוא נגמר אצלי. בשניה וחצי. וכל קשר שהוא יביא לי - לא קשר.

מהסיבה היחידה - שקשה לשייך אותו מבחינתי לשורש העם היהודי. השורש המקורי - הבסיסי.

אבל בעקבות השיר החדש שלו יכול להיות שהוא השתנה.שירה חדשה

בס"ד.

יכול להיות.

לא מכירה אותו אז אני לא יכולה לדעת.

מזה השתנה?? השורש השתנה??פלפלתי
גם שקרים משתנים.. לפי הנסיבות..
יכול להיות...שירה חדשה

בס"ד.

והפעם אני בדעה של רצו"ש.

שירים באים מהנשמה...

את לא יכולה להחליט שאת עכשיו רוצה שיהיה לך שיר והעט יזרום... ממש לא.

כשפרא אדםפלפלתי

מתנהג כמו פרא אדם - ולא מתכוון לשנות ממנהגו קצת קשה לי לקבל את זה..

זה פשוט לא הגיוני..

 

בסדר...אנחנו לא יכולים לדעת אם הוא השתנה.שירה חדשה
איך??רצו"ש
מה איך? אתה לא מכיר בני אדם שמשתנים?שירה חדשה
מכיר מכיר, אבל בגלל שיר?רצו"ש
לא... בעקבות השינוי השיר נכתב.שירה חדשה

בס"ד.

כלומר-

השיר יכול להראות שהבןאדם השתנה.

הרי בחיצוניות אנחנו לא יכולים לראות את זה... 

אני מכירהפלפלתי

אנשים פשוטים שיכולים להגיד לי שהם שמתנים במהירות -

קשה לי לקבל בשניה שפראי אדם משתנים במהירות..

תסכימי איתי שיש בזה איזשהו היגיון..

שינוי הוא תהליך ארוך.שירה חדשה

בס"ד.

אנחנו לא יכולים לדעת מתי הוא התחיל להשתנות. בהנחה שהוא השתנה.

יש בזה אז סתירה-פלפלתי

אם הוא נהיה לפתע פתאום בנאדם ולא פרא אדם המשוייך ליס"מ איך הוא לא עזב את המקום הזה? איך הוא לא מצהיא חגיגית או לפחות בשקט שזה זוועה בהתגמותה?

אני לא קונה את זה כ"כ מהר..

פתאום נהיה לי רגיש עלק..

ניצוצות עולים פה.. יאללה. נמאס לי מהתמימות הזאת. אני לא קונה ולא מאמינה.

אני איתך,פלפל,אם לא ידעת עד עכשיו...יונה
הי תפארת היית פה??פלפלתי
בכלל לא הרגשתי..
ולמה לדעתך,אני מדירה שינה מעיני בשעה כזאת?יונה
למה באמת?רצו"ש
זו כנראה היתה אמורה להיות שאלה רטורית אבל לא הבנתי מה אמרוה להיות התשובה.
כי אין כמונופלפלתי
בויכוחים מטופשים..
מי אמר שאני מאמינה שהוא השתנה?שירה חדשה

בס"ד.

חוץ מזה שיכול להיות שהוא לא רוצה להגיד את זה בפומבי כי טוב לו ככה מכל מיני סיבות...

טוב לו מכל מיני סיבות-פלפלתי

אז זה לא אמיתי.

עם אמת אין משחקים.

או פה או שם. מזה המשחקים האלה?  ישחק אותה רגיש ואחרי יומיים יכסח לנו את הצורה??

ואח"כ נמצא אצלו ניצוצות... חבויים.. עד נעלמים..

 

מה זה משנהרצו"ש
לחטט ולדעת אם מישהו אחר השתנה? - אם זה ביחס לשירים - תתייחסו אליהם כמו שהם, אום סםת ביחד לאדם - אז עזבו, בשביל מה?
טוב לא משנה... בכל מקרה הנה מילות השיר:שירה חדשה

בס"ד!

שאני
ביצוע: הראל מויאל
מילים ולחן: הראל מויאל
שאני ממחוזות הפחד
אל הימים האבודים ההם
לא אשקע שוב אל הנחת
לא אתמסר לידיהם
שאני

שאני בעזות כנפיך
מעל מדבר אדום לוהט
ומה יפו הם מעשיך
מה עוד תוכל לתת
ומה יפו הם מעשיך
מה עוד תוכל לתת

ושא אותי במחול שיריך
הייה לי מנגינה
במקומות שעוד כאבנו
שאני באמונתך מדרך בה אבדנו
שאני ואשיר לך תפילה

שאני כי איבדתי ערך
ונחמה אמצא בך
מול עוצמתך
פלס לי דרך
ושא איתך ברכה
שאני

שאני במגע ידיך
מעל נהר שעוד יזרום
ומה יפו הם מעשיך
אלי שבמרום
ומה יפו הם מעשיך
אלי שבמרום

ושא אותי במחול שיריך...

תרשי לי לגכך...פלפלתי
אני מרשה לך לגחך... אבל מה גרם לזאת?שירה חדשה
זה בעיקר:פלפלתי

שאני במגע ידיך
מעל נהר שעוד יזרום
ומה יפו הם מעשיך
אלי שבמרום
ומה יפו הם מעשיך
אלי שבמרום

 

מה רבו מעשיך - ואתה בא לכסח אותם??

קצת סותר...  בלשון המעטה.. וכאן זה מחזק בדיוק את מה שאמרתי כל הזמן.

כל מה שהוא אמר - קישקוש בלבוש מיסודו. שטות גמורה.

נו נו...רצו"ש

גם אם זה לה' קשה לי לראות בזה עומק אבל אולי אני סתם בא עם דעה קדומה.

אם את מרגישה שהישר פועל בך דברים טובים - מקרב אותך לה' ולעבודתו מבחינה מעשית - אז מעולה ואם לא - ברור.

בשיר הזה לא ראיתי עומק.שירה חדשה

בס"ד.

למרות שבשירים אחרים ראיתי...

אבל שמעתי את השיר הזה פעם אחת בלבד ושירים לא גורמים לי להתקרב לה'.

וחוץ מזה-שירה חדשה

בס"ד.

"גם אם הוא לה'" מה זה היה?

"אלי שבמרום" - מכיר עוד אחד כזה? כי אני לא.

אבל כאן כל הסתירה שלו!!!!!!!!!פלפלתי

תסתכלי כמה שורת מלמעלה..

למה צחקתי מהשיר..

הסתכלתירצו"ש
מה היה "מגחיך" שם?
זה בעיקר:פלפלתי

שאני במגע ידיך
מעל נהר שעוד יזרום
ומה יפו הם מעשיך
אלי שבמרום
ומה יפו הם מעשיך
אלי שבמרום

 

מה רבו מעשיך - ואתה בא לכסח אותם??

קצת סותר...  בלשון המעטה.. וכאן זה מחזק בדיוק את מה שאמרתי כל הזמן.

כל מה שהוא אמר - קישקוש בלבוש מיסודו. שטות גמורה.

ראיתי.שירה חדשה

בס"ד.

אני לא יודעת אם הוא השתנה או לא. ואני מניחה שלא.

אבל אנחנו לא יכולים לדעת.

 

אבל ההוכחה שלא -פלפלתיאחרונה

היא בעצם אי שינוי מעשיו !!

בנאדם לא יכול לדבר בשני קולות.. ז"א הוא יכול - אבל אין שום סיבה שאני יאמין לו..

בטח במצב שהוא פרא אדם ולא בנאדם מהיישוב..

בטח!רצו"ש

מלא אנשים עובדים את עצמם לגמרי ולעמים גם קוראים לזה בשם ה'.

בדיוק בפרשת השבוע היה כתוב על כך ש"אז הוחל לקרוא בשם ה'" - ורש"י מפרש שזה מלשון חולין. יש הרבה אנשים שיכולים להזכיר את שם ה' כחולין גמורים.

טעות!!!פלפלתי

יש קשר בין האדם לשיר.

כשבוחרים זמר לשיר מסויים בוחרים כי יש לו נתונים ואפרשות להעביר את המסר של השיר בצורה הכי טובה.

כנ"ל משורר. מה שהוא כותב - זה מה יש לו בראש.

הבינות?

ברור שיש קשר!!!שירה חדשה

בס"ד.

הוא כתב את זה כמה שורות מעל...

כנראה שהוא אוהב לסתור את עצמו.

דווקא הוא לא מפליא אותי..פלפלתי

אבל אני מדברת בכלל.

בעיקר כאלה שהקשר שלהם למסורת אי שם במעמקי האוקיינוס..

את כן משתפנת.פלפלתי
ועכשיו מעיפים אותי מכאן אז הסבר אח"כ.
ועכשיו ההסבר בקיצור:פלפלתי

כשאת שומעת שירים כאלה - את נהרסת מבפנים. אבל בגלל שאין לך כח להתמודד מול זה או שאת פשוט לא רוצה-

את פשוט מתקיפה כי ההגנה הכי טובה היא התקפה.

אבל נראה לך שההתקפה שלך עוזרת, בזמן שהיא לא ממש עוזרת - כי מים שקטים חודרים עמוק.

את ההשפעה שלהם עלינו אנחנו רואים רק אחרי הרבה זמן, ואז גם לא מבינים מאיפה צנחו או צונחים עלינו כל מיני דברים.

אז זה בד"כ משם.

כן. אנחנו מושפעים. אנחנו בני אדם.

אנחנוו גם משפיעים. ;צחקן
לא הבנתי. איך? ומה הקשר?פלפלתי
יש כאן משהו לא ברור לי..
אני לא אשמע שיר עם תוכן של קללותמשה
שירים סתם עם משהו נחמד מאחוריהם - תלוי הקשר.
 
יש שירים (אפילו חדשים) שיעברו אצלי בכיף, ויש כאלה שיגרמו להורדת הווליום.
 
 
 
אגב, מקור מעולה לרצפים ושירים יפים: תיבת נגינה
עורך ראשי? ממתי תסביר לי? ;צחקן
כנראהפלפלתי
שמאז שנהיה כאן בלגן..
כאן נמחקו כמה עשרות תגובותמשה
שעסקו בהתנהלותה הממוחשבת של משפחה פתח תקוואית ידועה.
רצו"ש----צביקה

לדעתי השיר היה בדיוק על הגבול חוץ מדה אף אחד לא אמור לנחש שזה מחשבות את צריכה לחשוב מה הקורא יחשוב ולכן יש בעיה גדולה שכתבת חבוקים....אסורים כשאפשר לפרש לא כמחשבות.

מכיוון שהשיר דו משמעי אסורים=עצורים, געגועים=מחשבות, אז השיר על הגבול, צריך לחשוב פעמיים כדי לפרש את השיר בצורה צנועה....

קיבלתי אחי. בסבבה.רצו"ש
נשמע שהיה שווה פה פעםאני הנני כאינני

עם המפגשים בארגון @פסיפס 

מי יכול לספר?

מי יקום ויעלה את הדברים באוב?

אולי אנחנו דור אחר?

CureTypes: Convenient Access to Quality Medicationdonaldjohn

CureTypes serves as your one-stop shop for all-encompassing health care answers. It offers a broad selection of pharmaceutical goods, and CureTypes aims to back your path to good health by supplying medicines designed to address various health requirements. CureTypes concentrates on providing top-notch dependable choices for patients ranging from antibiotics to antiviral drugs and treatments for long-term conditions. CureTypes has a user-friendly platform that makes ordering medicines simple and hassle-free guaranteeing prompt deliveries to meet all your healthcare demands.
 

האמת.אנונימי (פותח)

זה היה יום שבת קייצי, ואני, כהרגלי זה קצת יותר משנה, הלכתי לבקר את זקן בית הכנסת הבודד בביתו. בדרך הקצרה שהיתה לי הפשלתי את שרוולי חולצת השבת הארוכה, שקבלתי על עצמי לכבד בה את השבת כדמותו של אבי, תוך שאני מנסה לסדר את הרעיונות שאומר לר' מאיר הזקן, לפשטן קמעא מהעופפות המופשטת המאפיינת את דברי התורה של בחורי הישיבות הגבוהות בציבור.

כשהגעתי הוא כבר המתין לי בחוץ, רכון, בעל כורחו, על ספר התהילים הישן בתוך כסא הגלגלים שלו. "שבת שלום ר' מאיר! מה שלומך?" אמרתי סקול רם, בעודי כופף אליו את קומתי כדי שיוכל להביט בפני ולזהות אותי. "או! או! שבת שלום!" קרא בשמחה, "מה שלומך? בא שב.." 

"כן כן, מיד" השבתי ושלפתי כיסא מערמת הכסאות שניצבה ליד. "תקרא למטפל שיביא כמה עוגיות וקולה, יש במקרר" הוא אמר לי, מניח באיטיות את ספר התהילים על השולחן שלידו והחל לסובב את כסאו אל עבר כיסא הפלסטיק שהצבתי בסמיכות. "זה בסדר, אין צורך", השבתי לו, "אולי אתה רוצה שאביא לך קצת קולה? או סודה?" 

"לא, זה בסדר, לי יש מים", הוא הורה לי בידו הגרומה אל הבקבוק עם הקשית שניצב על השולחן לא רחוק ממנו. "מה שלומך?" הוא שב ושאל, "מה שלום ההורים? ב"ה אבא שלך אדם טוב, כל שבת  הוא אומר לי שבת שלום ושואל איך אני מרגיש.."

"ב"ה" אני משיב, "השבח לאל, הכל בסדר, כולם בריאים". הוא מהנהן קלות בראשו כאומר 'ב"ה'. "באו לבקר אותך השבת?" אני שואל, "אולי הבנות? או שלום?"

"כן, כולם הגיעו בערב שבת, היה יפה מאוד" הוא משיב בשמחה, "שרו, והיה אוכל טוב..."

"איזה יופי" אמרתי בהקלה, "כל הכבוד להם שהם כולם באים". "כן כן" אמר, ואז נזכר ושאל "איפה היית שבוע שעבר? בישיבה?"

"כן ר' מאיר, צריך ללמוד.." עניתי כמתנצל. "כמובן", אמר, "אבל זה בסדר, יש בחורה חכמה שבאה לבקר אותי, יעל. איזה חכמה היא, לומדת, משקיעה, וגם אומרת לי דברי תורה על פרשת השבוע..."

מעניין, אני חושב לעצמי, זה חדש... מי כבר מכיר את ר' מאיר בשכונה ובא לבקר אותו? בטח מדובר על מישהי מבוגרת שבאה לדבר איתו. כבר יצא לי, בזמן ששהיתי במחיצתו של ר' מאיר, להפגש עם אחת מן השכנות לשעבר שגרו לידו ובאה לשוחח עימו קצת ולהפיג את בדידותו.

"איזה יופי" אמרתי לו בקול מעודד, והתחלתי לדבר על מעלת החסד מן הדברים שלמדנו לאחרונה בנושא מן הגמרא במסכת שבת. במהלך הדברים, כהרגלו, ר' מאיר הפסיק אותי בסיפורים על העבר ועל משפחתו, כשהוא מידי פעם מזכיר את אותה 'יעל' שבאה לבקר אותו מידי פעם, ומאבד את ההקשר של דברי הקודמים.

ולפתע, מאחורי גבי נשמעת חריקת שער הברזל, ואז קול צעיר קורא "סבא מאיר! מה שלומך? התגעגעתי אליך!" וכבת בית, בחורה צעירה שנראית קרוב לגילי, שולפת כיסא פלסטיק נוסף וממקמת אותו מצידו הנוסף של ר' מאיר הזקן. "או! יעל! מה שלומך? מה שלום ההורים?" פתח ר' מאיר בשמחה ופנה אלי "זו יעל שסיפרתי לך עליה".

"נעים מאוד.." אני מסביר לה פנים, והפנים שהוסברו אלי חזרה מוכרות לי מאיזה שהוא מקום. "אתם מכירים?" שואל ר' מאיר. "כן," מיד משיבה יעל, "היינו יחד בסניף, אתה עומר נכון?"

ואני מתפלא. לא הייתי דמות שאמורים להכיר אותה משם. "אמת". "היית באמצע לומר כמה דברי תורה נכון? תמשיכו בבקשה" אמרה בנימה קצת מתנצלת. "ר' מאיר סיפר לי שאת גם אומרת לו דברים על הפרשה מידי שבוע, אז בכבוד", די מיציתי את מה שהיה לי להגיד, הרהרתי.

"לא לא, תמשיך, זה באמת לא משהו רציני, אני רק קוראת לסבא מאיר קצת מהחומש ומסבירה.." היא משיבה. דליתי עוד איזה רעיון במחשבתי והתחלתי לומר אותו, ולאחר כמה רגעים ר' מאיר הפסיק אותי ובאופן מפתיע אמר "אתה יודע, יש לה משפחה ממש טובה, אנשים טובים, וגם חכמה – אולי תצאו יחד?"

באותו רגע נאלמתי דומיה, ולפני שהספקתי להיות מובך כדבעי, היא הזדרזה ואמר "תודה סבא מאיר, אבל אני כבר נפגשת עם מישהו.." התעשתי וקצת שחקתי על הסיטואציה, מנסה לחזור אל הנושא הקודם עליו דברתי לפני רגע. בינתיים ר' מאיר מפשיל את שרוולו ומביט אל שעונו המיוחד, שסימניו באותיות עברית חילוף המספרים "כבר צריך לצאת לבית הכנסת" הוא אומר וקורא למטפל, תוך שהוא מגדף אותו קמעא.

ליווינו את ר' מאיר לבית הכנסת, ולפני שנכנסתי אחריו גם אני, פניתי אל יעל וחזקתי אותה על ההשתדלות לבוא לשוחח עם ר' מאיר, תוך שאני מתפלא איך ומניין היא מכירה אותו. היא סיפרה לי שלא מזמן סבתא נפטרה ממגפת הקורונה שפקדה את העולם, וכשעברה ליד ביתו כאשר באה לבקר חברה שגרה בשכנות, ראתה אותו כשישב בחוץ והחלה לשוחח עימו. כשסבתא היתה בחיים היא היתה דואגת לה ובאה לבקר ולשוחח בקביעות, ועתה השיח הזה חסר לה, כך שהיא שמחה שפגשה את 'סבא מאיר'.

הנהנתי ונפרדתי ממנה לשלום, נכנס לתפילת מנחה של שבת בבית הכנסת הספרדי, מהרהר בסיטואציה המוזרה. ומאז, על אף כל הבחורות שיצאתי איתן לפניה ואחריה – היא לא יוצאת לי מהראש.

העלה לי חיוך.כְּקֶדֶם

ובאמת מעורר השראה

תודה על זה

...אנונימי (פותח)אחרונה

היא התחתנה לפני שבועיים. מזל טוב.

היושעלמת חן

היה פורום של שירים נכון? אני לא טועה..

אממ מחפשת בלי קשר צילצול של השיר אם תבנה של בית ,של איתי דוד אם למישהו יש

תודה

את מכוונת אולי לפרוזה וכתיבה חופשית?אנונימי (2)
לאעלמת חן
היה פורום שנקרא שירים, אני כמעט בטוחה בזה
יש את זה:כי קרוב.
עבר עריכה על ידי כי קרוב. בתאריך י"א בשבט תשפ"ד 08:17

פורום שירים

הוא נטוש למדימבולבלת מאדדדדאחרונה

עדיף בפורום אחר (צלילים ומוזיקה, או גיטרה)

ואפילו בצמע הגיוני יותר שיענו לך על זה...

תמיד זוכרת אותך, לא צריך חודש או יוםסתוית סימה

בס"ד

 

חודש המודעות הגיע ככה אומרים,

לידות שקטות בלי קול, ככה באוקטובר פתאום,

אני רושמת לך תינוקות שלי, שככה תישארי לעד,

על חיים שהגיעו בשקט, בתוך סערה גועשת,

בחדר לידה במקום שבו יש כל הזמן חיים,

פתאום את המוות פוגשים,

עברו 5 שנים מאז,

רציתי להגיד לך שאני זוכרת אותך, בדיוק כמו שהיית,

יפת תואר שקשה לתאר,

זכיתי בך ל9 חודשים קסומים, להרגיש אותך עמוק בפנים,

בלב שלי תהיי תמיד, מחכה לך כבר שתחזרי,

אומרים שתקומו ראשונים בתחיית המתים, כי אתם טהורים,

לא חטאתם בכלל ככה אומרים,

אחרי קבורתך קברתי גם את אבי, את בטח יודעת הוא לידך,

הרי הוא סבך,

הרגשתי שהעצב גובר עליי, לקחתי את התהילים ביד,

והלכתי להדליק נרות לשבת,

אמרתי לחוקר ליבות וכליות שלח לי נחמה בקרוב,

ופתאום הם הגיעו בלי שהתכוונתי, אוליי ככה כיוונתי,

שתי נשמות חדשות הופיעו, תאומים מבלי שציפינו,

אמרתי תודה רבה לבורא עולם, תודה שהראת לי שאני יכולה,

לאסוף את השברים ולקום, להתמודד עם לב שבור,

לחבק את האמונה בבכי של שמחה,

את , את התיקון שלך סיימת, הוא היה שלם ומיוחד,

אנחנו פה למטה מנסים לתקן את עצמנו, לחבר את החלקים שנותרו בחיינו,

ולהאמין שאת שלמה, ומתפללת עלינו,

אני אוהבת אותך בדיוק כמו שהיית, זכיתי בך לעולמים,

מחכה לך שתחזרי , עד שיבוא משיח יקירי בקרוב,

תודה שלמרות הכל בחרת לרדת בשבילי,

ותודה אבא, תודה שבחרת בי .

...אילת השחראחרונה

כמה עוצמות יש בך.

נגעת בי ממש.

ואיתך בתפילות ובייחולים ובתודות לבורא עולם.

🤍

טוב, פה בטח אין אף אחד שמסתכל, ובכל זאת..אני הנני כאינני

אנחנו מנסים להקים לתחייה את פורום "צלילים ומוסיקה" - נגנים ויוצרי מוסיקה יקרים וחביבים! נשמח שתצטרפו אלינו!!

 

מוזמנים להתחיל בשרשור הכירות החדש שהכנו לכם, שם תתודעו לעוד כמה דברים אנחנו מכינים לכם!

 

🎵🎶 שרשור היכרות תשפ"ד + עדכון! 📢📣 - צלילים ומוסיקה

 

בברכת "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו" - המנהלים החדשדשים!

ב"ה, בהשגחה אלקית, עכשיו כבר לא כ"כ מפריע לפרסם.אני הנני כאינני

האם את חושבת עליי כמו שאני חושב עלייך?

האם מה שאמרתי לך מסיח דעתך בתפילותייך?

 

האם את האחת? האם זו אהבה עיוורת? 

איך בכלל אדע, אם לא חוויתי מעולם אחרת?

 

איך אעבור את המסע הזה בלי שום חרטות?

איך אהיה שלם עם אלקים על אף ההסתרות?

 

תם, ועוד אשלים עם זה.

מה זה לדעתכם יוצר טוב?yaeli1989

מתעניינת איך לדעתכם נוצר יוצר מעולה?

 

אולי יעניין אותך