על כתיבה דתית ועל כתיבה מקצועיתעמישב

בס"ד לק"י

לאחרונה אני שם לב יותר ויותר לחיסרון הזה שמצוי גם ב"ללא תולעים" וגם ב"ביכורים", ואני משער שזה מייצג גם את שאר, או לפחות רוב רובם, של היוצרים הדתיים.

קחו לדוגמא את שירו של אלתרמן- "על הילד אברם", או את "אליפלט", וכן "משירי סוף הדרך", של לאה גולדברג וכדו'. לאחר קריאת שיר שבכגון אלו, יש מין הרגשה אצל לב הקורא והמעיין (לפחות אצלי זה כך) שהיה פה משהו, איזו מין הרגשה כזו שאם נבטא אותה ב"מילים" (ואי-אפשר לבטאהּ במילים...) זה יצא משהו כמו: "ואוו!!!". מי שקרא יצירות אלו יבין למה כוונתי.

לצערי, לא יצא לי עדיין לראות דבר כזה אצל יוצרים באתרים אלו, או שאר יוצרים דתיים. אין, זה יכול להיות שיר יפה, עם הרבה אמצעים אומנותיים ועוד כהנה וכהנה, אך זה לא זה, תמיד יהיה חסר שם איזה קליק כזה, שמחבר הכל וסוגר הכל, כל דבר במקומו, והכל מצטרף למחול מילים מקסים מאין כמוהו, משהו כזה שעולה ועולה עד לאין-סוף נוגע בלב, בנשמה ובנפש, וכן, אף בשכל הוא נוגע. איפה זה? למה ליוצרים דתיים אין דבר כזה? למה אצלם חסר ה"קליק" הזה, היופי המרשים של הוד היצירה ולב ליבה? איני יודע...

אם יש לכם השארות, מעבר לזה ש"דוסים לא מקצועיים" וכדו', אשמח, כי זה חייב להיפתר, כך יהיו ליצירה הדתית לקוחות גם מסקטורים אחרים...

בברכה,

עמישב

יכול להיותשוביק
וכמובן רק לכאורה, שאצל "דתיים" היצירה יוצאת ממקום יותר פתור.
ואז הקליק הזה שאתה מדבר עליו יוצא ממקום פחות עמוק וממילא יותר ברור. דברים ברורים וידועים, פחות מפעימים. זה סתם הרהור ביניים, שמתקדם עם הכתיבה.
חוץ מזה, באמת יש גם עניין של בשלות והעזה. של ידע קצת יותר רחב מהבועה הפרטית שלי, של מחשבה אוניברסלית. לא במובן הפלורליסטי והחיצוני לי, אלא במובן של פתיחות הלב והמח, משהו מעין פרספקטיבה גדולה יותר, נקודת מבט רחבה שיכןלה להכיל ןלאסוף בתוכה יותר מאשר תאור רגש רגעי, גם אם מאד נוגע.
ובאמת, זה לאו דווקא קשור לדתי או לא. זה קשור לתהליך הפנימי ולעומק חוויתו.
זהו בנתיים, באמת הצעה חשובה לדיון. וכמובן שיש גם את עניין הגבולות..
לא כ"כ ירדתי לסוף דעתךעמישב
בס"ד לק"י

תראה, אם הבעיה היא מהמקום הפטור, זה לא כ"כ נראה לי, כי באמת ראיתי אנשים שרוצים ומתאמצים רבות לשפר את כתיבתם, וזה באמת מצליח, אך כאמור אין את הקליק (אני בעצמי שיפרתי מאוד את כתיבתי הנלוזה מראשית דרכי [עוד בימי חמישית האפלים], אך עדיין כאמור...).

ואם הבעיה נובעת מכך שהם לא עוברים תהליך פנימי, זה אולי קצת מתאים, כפי שניתן להבחין מהשירים הארס-פואתיים של אותם האומנים המוערכים שלעיל (ארס-פואתי= שיר על דרך הכתיבה העצמית של האומן, השיר הקלאסי והפשוט ביותר- "איך שיר נולד"), אך דומני שגם כאן לא עלה בידינו לעלות על שורש הבעיה, משום שאין לך ציבור אחר בעולם, כי אם הציבור הדתי ככלל, והדתי-לאומי בפרט, המנסה לעבוד על ליבו, לפתוח אותו לא-לוקיו, לפתח את הצד הריגשי שבו (כמובן, מבלי לזנוח את הצד המושכל...) וכו' וכו', כך שניכר לעין וברור לכל, כי אין זה נובע מחוסר רגש ולב...

בתקווה לפיתרון הבעיה, ושזו צהיה הבעיה היחידה של עמ"י וציבורנו,
עמישב
וגם אם היתה נכנס לחממה של היוצרים ויש יוצרים עםester317
שירים ברמות העולות מעלה מעלה,ואניגאה בכל היוצרים,
ויצרים עשו את זה ונגעו ברגש הכי עמוק,לא חסר,לא צרייך לפסול יש לנו באתר יוצרים ברמה,ויש פחות,אך בתכלס,יש רמה טובה, סך יוצרים עם שירים,שלא נחשפו עוד.והם משתפרים ממדרגה למדרגה,החילונים חיים רגעים שאולים,אנחנו חיים לרוב חיים נצחים,שירים מתוך האמת,שמחה,כאב לא משנה אך מתוך האמת.שיהיה בהצלחה לכל היוצרים באתר.אסתר
תראה,שירה חדשה
בס"ד.

יכול להיות שזה קשור בזה שהציבור שלנו נחשף לעולם הזה הרבה יותר מאוחר.
רק עכשיו בעצם יותר ויותר אנשים מתחילים להיות מודעים לזה.
וזה בעצם מה שהאתרים מנסים לעשות,לא?
לקדם כותבים ולפרוץ את הדרך...


אי אפשר מהפעם הראשונה להיות מושלמים...זאת עבודה.
לאט-לאט. יכול להיות שבעוד כמה שנים (לא ארבע. קצת יותר...)
אתה תקרא שיר של מישהו דתי ותגיד "וואו".



אבל זה סתם ניחוש שאני זורקת.
אני ממש לא יודעת...
למה?שוביק
סליחה זה שלח בלי להודיעשוביק
למה?
יש את יונדב קפלון, רבקה טניה הדר, וגם עוד המון כשרונות צעירים יותר,שלא מוכרים בקרב ציבור הגולשים.
אולי בקרב הצעירים יותר יש למה לחכות בעוד ארבע שנים +.
צריך פשוט להסתכל קצת יותר בפנימיות ובאמת-התבוננות.
זו אפשרותעמישב
בס"ד לק"י

זו אפשרות, אך לא בהכרח.
אכן, אני שם לב יותר ויותר להתעוררות האומנותית (מקצועית או לא) בציבור הדתי לאומי, בין אם זה בכתיבה ווירטואליה ובין אם זה במקצועיות נגינה ושירים (ראה ערך אהרון רזאל, גבריאל חסון [וסיני תור שהשתפר פלאים בזכות זה האחרון] ועוד רבים וטובים, שצצים חדשים לבקרים, ועוד חזוןלמועד, ולא רחוק היום בו יקום יוצר המונים, מיקצועי ומרגש כאחד, מהציבור הד"ל. להערכתי זה אותו הדבר גם בשירה, כפי שאכן כתבת. אך לשבת בחיבוק ידיים ולהצביע- "זו הבעיה", אין זה מועיל כלל ועיקר. למישהו יש עצה????...

נ.ב. עולים לי עכשיו בראש כמה יוצרים דתיים נחשבים, כמו עגנון (שעבר תקופה חצי-חילונית בחייו וחזר לחיק היהדות), זלדה (אחיינית, או משהו בסיגנון, של האדמו"ר מליובאויטש שצ"ל) ועוד אחד שקראתי עליו ב"מעייני הישועה" לפני יותר מחצי שנה [פינה ירושלמית], שנהרג על קידוש ה' במלחמת תש"ח, שזכה בתחרות שירים במקום הראשון, ומי היה במקום השני? נתן יהונתן... וכל המוסיף הרי זה משובח...

בברכה
עמישב
ברוך הבא למועדון...אנונימי (פותח)
וזה לא רק בכתיבה.. זה גם בויזואלי. בגלל שהאנשים הדתיים יותר שפשוט נגעלים מכל דבר שקשור לאומנות נוכרית.. הם מסרבים לילמוד מהם ומהאתרים שלהם ומהקורסים שלהם.. ומה שיש להם ללמד בא בהרבה יותר שפע מהאתרים והמסלולים ה-"כשרים" כביכול.. כך שבאמת באתרים האלו באמת שלא ראיתי משהו שהצליח להפיל אותי מהכיסא..

טוב אני לא רוצה להרחיב בעניין..
אבל יש הרבה דברים יפים באינטרנט. והרבה מאוד מדריכים..

(עצה שלי תחפשו באנגלית בגוגול... עיברית זו שפה מצומצמת ומוגבלת במציאת אתרים ומדריכים טובים..)

ידידיה
אולי ;יש לי תשובהמשה
ענייני פרנסה זה חובה. גם אם המקום החילוני לא צנוע או דבר כזה (ע"ע אוניברסיטה) - הרי ש"מורידים את הראש" ולומדים.

אומנות נחשבת (ולענ"ד - אולי בטעות) כמותרות, ולכן הגבולות בלקחת מבחוץ גבוהות בהרבה.

אדם שצריך להתפרנס יסכן את נפשו בשביל זה, אבל אדם שפוי לא יסכן את נפשו בשביל בילוי.
צר לי מאודעמישב
בס"ד לק"י

צר לי מאוד לשמוע על דבר כזה ממך...
מי שבאמת מוכן ל"הוריד את הראש", כדבריך, בשביל פרנסה, הרי שה' מן הסתם כבר ממזמן היה "מוריד לו את הראש", או לפחות, כך נראה לענ"ד, היה מן הראוי שיעשה.
אכן, דברים קשים כתבת, ולצערי יש מקומות שבהם, הם קרובים לאמת מאוד מאוד, וזו אחת הבעיות של הציבור שלנו, אין גבולות אדומים, אין אמירה של "עד כאן", "זה מחוץ לתחום" וכדו'.
(אומנם, כבר מצינו בגדולי ישראל שלמדו באוניברסיטאות, כגון הרש"ר הירש וחתנו הרב ד"ר שלמה ברויאר זצ"ל [באחת מתשובותיו כתב "ולא מצינו כן בכל הש"ס", ולא היה לו פרויקט השטו"ת....], וכן רבי יעקב יוקב אטלינגר (בעל ה"ערוך לנר", ורבו של הרש"ר הירש, נחשב לאחרון גדולי אשכנז, לומדים את סיפרו בכל עולם הישיבות, גם זה החרדי). אך יש לעשות הבחנה חדה וברורה, הם למדו אצל גויים, ומראש היו להם נוגדנים לסביבה, וכך הם לא הושפעו מרעתם וחולתם. אך בימינו, זה גרוע ביותר, משום שאדם בא לאוניברסיטרא אחרא באמירה של "כולנו אחים", ומקבלם מחולתם ורעתם של אחינו החילונים, ומושפע מהם, וכבר חחלים רבים הפילו האוניברסיטאות. וגרועה מכולן הלא היא אוניברסיטרא אחרא בר-מינן, ששם בכלל אדם מגע באווירה של בית, כי "כולנו דתיים", אך אינו מבין שרובם של האנשים שמלמדים שם, אינם כרוחנו ולבבנו, וכן אלו שלומדים שם [אחד הפרופ' שם הוציא ספר שמראה על אמיתות עלילות הדם, ושאכן יהודים שחטו נוצרים לפסח...!!!!!]. ושומר נפשו ירחק... [אגב, יש אונ' פתוחה...]).

ואם נתייחס לעניין עצמו, זה באמת לא נראה לי, כי אפשר ללמוד אומנות זו גם מדברים אחרים, ולאו דווקא מהחילונים (ואני לא מתכוון לאליעז כהן...).

בברכה, ובתקווה לשינוי מהותי בדרכי החשיבה של הציבור הדתי-לאומי,
עמישב
חושבתנישוביק
שבשיטפון היידע של ימינו הטרופים מתבלבלים היוצרים בין יצר ליצירה.ולשון הקודש קושרת הרבה פעמים ע"י שרש דומה מילים הפכיות.
זהו באמת אתגר לדעת היכן הוא באמת הגבול, הקו האדום.
קדושה ביצירה זה באמת לא מובן מאליו, ואיכות היצירה נמדדת שלב אחד אחר כך, מבחינה מקצועית.
אני מתכוונת לומר,שכדי להצליח ליצור משהו איכותי באמת,צריך פשוט להאמין.אמנות ואמונה הולכים יד ביד,ועדיף שלא במקביל, כי אז יכולה להיווצר הקבלה ניגודית...
בנוגע ל"אוניברסיטרא אחרא",זה נושא לדיון בפני עצמו,אך עניין כיפוף הראש לא מתאים. למה לא לבוא בקומה זקופה,בעזות של קדושה? אין שום פסול בכך.
הציבור "שלנו" סובל מרגשי נחיתות חמורים ביותר,שמשליכים על שלל תחומי החיים.
יהי רצון שנזכה להיות מקוריים יותר, בקדושה של יצירה.
טוב...עמישב
בס"ד לק"י

לגבי החלק הראשון (יצר ויצירה) לא כ"כ הבנתי כוונתך. אם אפשר הסבר.

שנית, בעניין האוניברסיטרא אחרא, אני מסכים עם כל מילה, ויותר מכך, אני חושב שגם לבית בושת אפשר ללכת בקומה זקופה וב"עזות דקדושה"....

חושבני, שהציבור שלנו, לא תמיד יודע היכן הגבול. כמו בבני-עקיבא (הנוער החפיף) או בהפגנות מעורבות, כאשר אין מצב בעולם שבן לא יתקל בבת (פיזית, ושלא נדבר על דיבורים...), מתוך ניסיון, שלצערי גרם לי להפסיק לבוא להפגנות שבכגון אלו וכו' וכו'.

יש מצבים בחיים שכדאי שנשים לב מתי זו עזות דקדושה, ומתי זו עזות מצח ומחשבה שאת הכל אפשר לתקן. אכן את הכל אפשר לתקן אך השאלה היא באיזו דרך. "נתאי הארבלי אומר הרחק משכן רע ואל תתחבר לרשע..." (אבות א, ז), ומקובלנו מרבותינו, ש"רע", זהו אדם שאינו הגון, ו"רשע", זהו אדם חוטא. מישהו דיבר על התחברות?...

באמת שאני חושב שהחילון בציבור הדתי-לאומי (שגבוה בהרבה מאשר אצל זה החרדי) אינו שווה את האחוז הקטן שחוזר בתשובה עקב ההתחברות (בצבא, באוניברסיטאות וכדו' [לא באירגוני הפצה, על אף שהחרדים עושים זאת טוב יותר ממנו, שהם לא "מתחברים", אלא מביאים אנשים מהיישוב, חוצה לו...])

יש עניין של להיות "מחוץ ליישוב", ולהביא האנשים אליך בגיחות קצרות, אבל בטוח שאין עניין, ואף אסור להיות בתוך היישוב (עיינו סיפורי מעשיות, מעשה י"ב, מעשה מבעל תפילה).

דומני שהגיע הזמן שהציבור הדתי-לאומי יבין, כפי שמשתקף ממאמרי חז"ל הרבים בנושא, שעיקר העניין בזמן הגאולה הוא להבדיל בין קודש לחול, לעשות חציצה והיכרות ברורה ומוחלטת, מה טוב ומה לא, מה מכניסים לבית, ומה לא (אינטרנט בלי חסימה לדוג'...). זהו עיקר העניין, ולא איך שהרבה מציבור זה חושב, שזה ממש עירוב בין הטוב לרע, עבודת ה' בעירבוביא, עירוב בין המינים וכו' וכו'. במקום התערבבות ועירבוב, צריך לעשות מחיצה וחציצה. ללא אלו, טוב מותנו מחיינו, וחושבני שהוא לא רחוק (לא ממות פיזי, אלא הקץ לציבור הד"ל, אלא אם יעשה שינוי מהותי מעיקרו בציבור זה, היקר כ"כ).

בתקווה לעיניים פקוחות, ולא חלילה "לשיכים בעיניכם",
עמישב
נ.ב.עמישב
בס"ד לק"י

נ.ב. אין לקרוא את מה שכתבתי בטון של עצבים והתלהמות, כי אם הפך הדבר, מתוך שלוות נפש, יחד עם שטף הדיבור.

באהבת ישראל,
עמישב
חושבני,יהודה ו.
(וסליחה על הבוטות,) שאין שום קשר בין שני הדברים.
ישנם שירים רבים של משוררים חילונים שלא ממש גורמים לי להתרגש - כמו גם שירים רבים של משוררים דתיים שכן גורמים לי ל"וואו" הזה, יש אלו שהזכירו, יש כמובן אליעז כהן (יצחק, אם אתה זורק מילה על הדתיות שלו...), יש גם שרה פרידלנד בן ארזה הנפלאה, יש אדמיאל קוסמן גם עם השירים מהתקופה הדתית יותר שלא, שלא לדבר בכלל על זלדה, וכו' (מישהו אמר רחל נפרסטק?).

אני חושב שעיקר העניין הוא שהמשוררים הדתיים פחות נחשפים.
אבל מי שבאמת יחפש למצוא - ימצא, ועוד איך ימצא.
ודבר נוסף: כל המשוררים שהזכרת כדוגמה לאלו שכן עושים לך "וואו" - אלתרמן, גולדברג ושות' - חיו לפני כמה שנים טובות, והם כבר קלאסיקה. אולי עוד כמה שנים, כשכבר יהיו כמה משוררים דתיים מוכרים ומקובלים בעז"ה, אתה תיחשף גם אליהם.

והמלצה לסיום:
לך לאיתמר יעוז-קסט. רוץ אליו. ויפה שעה אחת קודם.
בהחלטעמישב
בס"ד לק"י

אתה מוזמן להסתכל בתגובתי באשכול זה תחת הכותרת "זו אפשרות", שם הבאתי מספר שוג' של יוצרים דתיים ידועים. (אגב, יעוז-קסט, הוא דתי? [הוא זה שכתב את "גדולים מעשי א-לוקי", לא?]).

צר לי, אך קשה לי להגדיר את אליעז כהן כדתי, אומנם הוא קורא בתורה בקיבוץ כפר-עציון מידי כמה שבתות, אך ראיתי שני שירים שהספיקו לי ["הם לא האחים שלי", ושיר נוסף שהיה במקור ראשון, על האיום האיראני, בו הוא הגדיר את ה' יתברך כ"כחול שקוף ואורירי" שה' ירחם, חלילה וחס...]. אגב, שירים אלו גרמו לי לעשות "ואוו", רק מכיוון אחר...

בנוסף לכך, לא אמרתי שכל היוצרים החילונים זה כך, אבל למה לנו אין אלתרמן??...

אם אינני טועה, ראיתי תפילה של שרה פרינדלנד בן ארזה, זה בהחלט אומנותי ויפה, אך בין זה לבין "ואוו", יש עוד כברת דרך...

בברכה
עמישב
כמה תשובות:יהודה ו.
1. יעוז-קסט הוא איפשהו בין דתי למאמין, אני חושב. אולי גם לו יש "גדולים מעשי אלוהי" - אני מכיר אחד של אמיר גלבע.
2. לגבי אליעז כהן - הוא דתי. נקודה.
אולי הוא קצת ליברלי יותר מכפי שאנחנו רגילים, וגם מרשה לעצמו להוציא את המחשבות שיש לכל אדם החוצה - ואני לא מצדיק את זה - אלב הוא שומר שבת ואוכל 'כשר והוא דתי.
3. למה לנו אין אלתרמן? לדעתי, כי הממסד החילוני לא אהב יוצרים דתיים. אולי גם היום.
4. אני יכול להראות לך כמה שירים שלה שבהחלט גרמו לי "וואו", כמו גם כאלו שלא. לכל יוצר יש יצירות טובות יותר וטובות פחות, כידוע.
לגבי תשובה 3, כאז כן היום.. ; ; ; ;אבינעם 7
לשלוח לי קישור ליצירות של המשוררים הדתיים שהזכרת?

זה קפץ. התכוונתי: תוכל בבקשה...אבינעם 7
אני שואף ליותרעמישב
בס"ד לק"י

אני לא מצפה שמי שהוא "דתי", ישמור שבת ויניח תפילין, אם כך, כל מסורתי ממוצע הוא דתי. אדם שמעלה מחשבות כפירה על הכתב, אינו דתי, (וכלשונך-) נקודה.

בעניין גדולים מעשי א-לוקי, אתה צודק, בילבלתי ביניהם. ראיתי פעם שיר אחר של איתמר.

אגב, התכוונתי לאלתרמן מבחינת איכות, לא מבחינת פירסום.

בברכה,
עמישב
דתי - כן, מאמין - לא ממש....צחקן
אתם מזכירים לייהודה ו.
אמירה של הרצי"ה על ישעיהו לייבוביץ' ז"ל - הוא טען שהוא "אפיקורס דתי".

אבל אני לא ממש מקבל את מה שאתה אומר.
אני אשאל אותך שאלה קצת אישית, ואני ממש לא מצפה שתענה לי. האם לך מעולם לא עברו מחשבות כפירה בראש? לא יודע מה איתך, לי כן. ואני באמת לא רואה בעיה בלהעלות הרהורים כאלו על הכתב.
יש דברים שצרקיך להציף בשביל להתמודד איתם.

ואגב, אני חושב שאתה טועה כשאתה אומר שההבדל בין המסורתיים לדתיים הוא ברמה המחשבתית - הרי יש המון חילונים גמורים שמאמינים באלוקים וכוכ', ולעומתם, אגב, גם לא מעט דתיים (וחרדים) שחיים כדתיים - אבל הם לא ממש מאמינים.
בכלל, אני חושב שאם רוצים פרמטר שיהיה אפשר באמת להגדיר איתו - אם בכלל צריך כזה דבר - אז זה יכול להיות רק ברמה הפרקטית.
...צחקן
ב"ה

טוב- אז אני אענה לך בהקצנה:

תגיד, מה היית אומר אם מישהו היה מעלה שיר פרובקטיבי על בינו לבינה, והוא היה אומר לך שהדרך שלו להתמודד עם זה זה ככה ?

וחוצמזה, מי שלא מאמין - לא דתי גם ברמה הפרקטית.
אם יזדמן לו להיות רחוק מהקהילה שלו הוא יעשה את כל מה שהוא רוצה, ובהסתר הוא יהיה מהטיפוסים שאנחנו מפחדים מהם ברחובות, ויקל כל אימת שלא רואים.
אם כי, אתה צודק - חילוני/מסורתי מאמין - לא מקיים, אבל בהחלט אם יביאו לו את החומר וישכנעו אותו, הוא יהא הראשון להאמין. לעומת זאת, דתי שהוא דתי כי אבא/סבא שלו כזה והוא כבר בקהילה וכו', גם אם יביאו לו את כל החומר (ובדר"כ לא יביאו לו, אולי חברים מקשיבי) בד"כ הוא לא יאמין.
יצחק.
אני רוצה לטעוןיהודה ו.
קודם כל, שיש הבדל גדול בין שיר פרובוקטיבי על בינו לבינה לבין נושא אמונה.
שנית, שיש הבדל גדול בין לכתוב לבין להעלות.
ושלישית, שתלוי מאד לאיזו במה אתה מעלה.

ופרט לכך - אני חושב שהפרסום של שיר כהזה הוא לא נכון, אבל ההשלכה לשיר על אמונה לא נכון, לדעתי.

ואגב, מה שאתה אומר זה לא נכון, בכלל לא.
כי מה שבן אדם התרגל לעשות - הוא יעשה. "מצוות אנשים מלומדה", יו נואו. לא בגלל האידיאלים הגדולים - אלא כי ככה הוא רגיל.
וממש לא קשור ל"טיפוסים שאנחנו מפחדים מהם ברחובות" (בשדמות אין) - גם לאדם שלא מאמין בתורה יש ערכים.

ואני חושב שגם הדבר האחרון שאמרת ממש לא מוחלט.
מה, שקוראים לו יצחק?שירה חדשה
בס"ד.



אני חושבת שאתם נתפסים לדברים קטנים.
הוא סתם נתן את הדוגמא הזאת ובאותה מידה הוא יכל לתת דוגמא אחרת.
דברו בכללי.

[אגב, יהודה- זה ממש מעניין לקרוא את מה שאתם כותבים, תמשיכו...]

לדעתי האישית, שיכתוב מה שהוא רוצה, אבל אין מקום לפרסם דבר כזה. שישמור את זה לעצמו.
>>>צחקן
ב"ה

לא נכון. זה איסור תורה וזה איסור תורה! קריאת דבר לא טהור בהכרח (כמעט תמיד) מביאה מחשבות לא טובות.

נכון. והוא מעלה, ועובדה שזה הגיע ל'נקודה'.

טוב שאתה מסכים איתי (אבל היתי נשאר בדעתי גם אם לא. אני לא מחפש צידוקים).

וכן - זה קשור. שניהם אסורים לפי התורה, והשני גם לפי החוק (אבל מסקר שנערך רוב הנפגעים מפחדים להתלונן, בטח אם הם גרים בשדמות.

וחוצמזה -אתה מוזמן לנסות ללכת לדתי כזה, בד"כ הוא יגיד לך שהוא מאמין.

האמת שלגבי הדבר האחרון - אולי כמו ששירה אומרת אני אשאל את אמא שלי. אולי הוסיפו לי עוד שם ואני לא יודע...

יצחק.
יצחק, אתה פשוט מדבר שטויות.יהודה ו.
גם לאכול פיגול וגם לדבר לה"ר זה אסור לפי התורה - אז זה אומר שמי שמדבר לשון הרע גם יאכל פיגול?!
נו, באמת.

מה שמעניין אותי, זה מה אתה מגדיר "דבר לא טהור" ומה אתה מגדיר "מחשבות לא טובות".
היפה בך יהודה שאתה מסנגר על עם ישראל ,ולא מקטרג !ester317
אשרייךester317
אשרייך שירה חדשהester317אחרונה
יצר ויצירה.שוביק
אם יוצאים מתוך ידיעה שאנו יצורים שהקב"ה בכבודו ובעצמו יצר,ומתיחסים לעצמינו בתור שכאלו, ישר אנו מרגישים שיש לנו איזו חשיבות בעולם. וואוו, ה' בכבודו ובעצמו עיצב אותי, שם נשמה זו בגופי הזה. כל פרט ופרט בתוכי רצוף כוונות שאין להן שיעור בכלל בעולם הזה.
ובכל זאת, ה' שם אותי בעולם הזה. בטח זה לא סתם, יש לי תפקיד.
זו מעין הקדמה לתהליך הלא מודע שנראה לי, עובר על כל אחד מאיתנו.
עכשיוו- העולם הזה כידוע, מלא בבילבולים, מסכים, מניעות, פיתויים וגם המון דברים טובים ונפלאים.
אנחנו כבר למטה, לא תמיד מבינם נכון את האמת שמסתתרת מאחורי כל העולם שלנו.
לפעמים אנחנו מנסים לבטא את עצמנו, בשיר בציור בדיבור בשתיקה בתפילה בצעקה, והרי אין סוף לדרכי הביטוי. אנחנו רוצים להטביע את חותמינו פה בעולם, לא להיות סתם.
תוך כדי נסיונות אמיתיים וכנים אלו, קורה, ולצערינו לא מעט, שאנו טועים.
לא תמיד מצליחים לברר מספיק לעומק מה באמת ומה "רק בכאילו כזה",
הרי היצר הרע לא באמת רע, הוא פשוט טוב מדיי, שאין הכלים שלנו בעוה"ז מסוגלים להכיל.
אני לא בטוחה שאני מצליחה להסביר את עצמי.
מקווה שבתור התחלה,הובנתי יותר טוב.
מממ, מסופקניעמישב
בס"ד לק"י

לא הייתי אומר זאת בכזאת נחרצות, ש"היצר הרע לא באמת רע, הוא פשוט טוב מדיי, שאין הכלים שלנו בעוה"ז מסוגלים להכיל.", לפחות בלי מקורות (לא ציינת, אם יש לך).

נכון, באמת היצר הרע מנסה להחטיא את האדם, אך כשאדם חוטא, אף היצר הרע מצטער (כך למדתי, אינני זוכר איפה). אבל לא הייתי אומר שהוא טוב, שהרי דוד המלך הרג את היצר שלו (כפי שדורשים חז"ל מהפס':"ליבי חלל בקירבי", שאין לא יצר, ונוצר חלל), ואומנם יש בחינה גבוה יותר של אברהם אבינו, שהפך את יצרו, ותיעל (מלשון תעלה, ותיעול) את יצרו לדברים שבקדושה, אך כמדומני שכמעט ואין (ואני נזהר בלשוני) אדם כזה בימינו, ראה לכך היא מספר התניא, שאותו ייעד ר' שניאור זלמן זצוק"ל לאנשים "בינוניים", כלשונו. ואם זה בינוני, אז מה זה צדיק?...

חשוב מאוד שנדע לא להחליט דברים שנראים לנו, אלא לבררם ולוודאם קודם,לפני שאנו מביאים אותם כדבר מוחלט וודאי וכלחם חוקנו. עלינו להסתמך תמיד, על חז"ל ודבריהם, שלולא אלו, חיינו אינם חיים, ונהי בעינינו כחגבים, ככלים ריקים, צאן אשר אין לו רועה הוא תועה בעולם הגדול...

בתקווה שה' יתן לנו קצת "יין הונגרי", שלא יטעה אותנו העולם,
עמישב
באמת לא הבאתי את המקורשוביק
אך זאת ,רק מכיוון שאינני זוכרת מהו.
מה שכן, וכמו שזה גם נשמע, זהו מקור מאחד מבוני ה"חסידות". זו לא המצאה אישית שלי.
ונראה לי שעיקר כוונתי הייתה ברורה ומטרתה, ודאי שלא הייתה להטעות את מליוני הגולשים(...).
על כל פנים, זהו באמת דיון חשוב, נצרך וחשוב שימשיך.
בתקוה לקצת יותר אמון ביננו האנשים, להרבה יותר אמונה,
ועוד כהנה וכהנה.
ערב טוב.
טובעמישב
בס"ד לק"י

לא באמת התכוונתי שבדית מקור זה מליבך, אך כדי לדעת לענות לו, או לחילופין, לקבלו, חייבים לדעת מהיכן הוא בא.

שנית, כפי שכתבתי בתגובתי הקודמת, אינני חושב שיש היום מישהו שהגיע לדרגת אברהם, של הפיכת היצר לטוב. בכל-מקרה, כל עוד אנו לא עשינו זאת, אין על מה לדבר על לשתף איתו פעולה. היצר זו מלחמה, פעמים חזיתית ופעמים עקיפה, אך לעולם היא תישאר בגדר מלחמה, ובמלחמה לא משחקים באש, כגון:"נראה רק את זה, קצת עזות דקדושה.." וכו', עזות דקדושה, זו עזות בשביל דבר שבקדושה, ולא עזות שמחליטים שהיא קדושה....

באהבת ישראל,
עמישב
נושא ממש חשוב! ; ; ושתי נקודות במחשבה ראשוניתאבינעם 7

ראשית כל, לפעמים יש בהרגשה הזו- המוכרת כל כך, משהו לא אמיתי.
כי הרבה פעמים אנו מתיחסים לשיר לא לפי השיר עצמו אלא לפי יוצריו. כך שלפעמים התחושות שלנו בקשר ליצירות (ולא רק שירה) 'נגועות' בדיעה על היוצר ואין התרשמות נקיה באמת מהיצירה.

שנית, זה באמת קצת עצוב אבל באמת עוד לא קמו יוצרים דתיים לאומיים חדשים ורעננים בתחום הזה. וזה עניין של זמן וגם של בימה. כי כשהבימה מורכבת מיוצרים מסוימים, לא כלכך מהר יתפסו את מקומם - אפי' רק בתודעה - יוצרים מסוג אחר (חובשי כיפה, לדוג').
וגם בלי זה, כמה משוררים גדולים באמת היו לעם ישראל ב100 שנה האחרונות? לא הרבה. 100 שנה! זה באמת עניין של זמן עד שבציבור שלנו הקטן יהיו כאלה..




אגב, שכחת להזכיר את אצ"ג. שאגב, גם הוא לאחר ששינה דעתו ופרש לרביזיוניסטים קיטלג את עצמו בצד הלא נכון. אבל בגלל גדולתו הספרותית (ונבואותיו..) לא נשכח לגמרי היום.



אני רוצה להעלות אפשרות נוספת:עוזיה

אולי זו סתם הרגשה שלך? או בלשונך "אני משער שזה מייצג גם את השאר".

א. אולי אתה משער לא נכון? מספיק לעלעל בגליון 'משיב הרוח' כדי לראות ששהשערה קצת מופרזת.
דבר שני - גם בביכורים, צורה וללא תולעים ישנם שירים רבים שאינם נופלים במאום משירה חילונית. אדרבה ואדרבה.
אני יודע איך נראית שירה חילונית - אני קורא הרבה שירה וגולש ב'במה'.

לדעתי הויכוח שגוי מיסודו. איני מוצא כל פסול בכתיבה הדתית.

אני אפילו אסתכן ואציע הסבר לשאלה 'אז למה עמישב חושב את זה?'.
לדעתי, בגלל שאנחנו דתיים ומכירים את הנושאים יותר מקרוב, יש לנו חוש ביקורת מפותח יותר, שהייתי אומר שהוא מפותח מידי. הרבה יותר קל להתפעל משיר של משורר לא מוכר ומרוחק מאשר שיר של השכןץ.
את השכן אתה מכיר בכל אורחות חייו, יודע איך הוא מתנהג במכולת ומתי הוא מקפל את התפילין בסוף שחרית. לעומת זאת, אין לך שום מושג על אורח חייו של אמיר גלבוע.
לכן מאמיר אתה מתפעל, ואת השכן שלך אתה מבקר נמרצות.

כל טוב,
עוזיה.
מענייןעמישב
בס"ד לק"י

תראה, שירה בפרט, ויצירה בכלל, חילונית אני קורא לא מעט. לא מתוך אתרים, אלא מתוך ספרים וכדו'. אכן, לא הכל שם מעורר םליאה, אבל יש כמה מינסטרים שם, כמו השמות המובאים לעיל, ולענית דעתי, ובראשם אלתרמן, שאצלם, שה פשוט מעורר תענוג, בכל פעם מחדש.

לעומת זאת ביצירה הדתית שנתקלתי בה עד עכשיו, ואיני מתכוון לעגנון וזלדה, לא מצאתי כאלה. אם מצאתי בודדים בעבר, הרי זה שהיום ממש שאין כאלו. איפה מצאת מישהו כמו עמוס עוז או א.ב. (ג.ד.ה.ו.ז.ח.ט.) יהושע? לא שאני מעריץ גדול שלהם אישית, אבל יש להם כישרון ספרותי גדול, ועל כך אין חולק. אז איפה יש דתיים כמותם? ואם יש, למה לא יצא לי, האדם הפשוט שקורא יצירה מעת לעת, להתקל בהם, ולוּ מעל דפי התקשורת בלבד, שלא נדבר על יצירותיהם עצמם...

חשוב להדגיש, אינני מתכוון לאיכות יצירה. כמו שימוש באמצעים רבים, משקל וכדו'. אני מתכוון, על מה שעובר הפנים אצל הקורא, אצל הקישקע שלו. מה הוא מרגיש לאחר קריאת היצירה. ואינני מתכוון להרגשה של-"זה שיר יפה", אני מתכוון ליותר מזה, כפי שכתבתי להרגשה של "ואוו", רק שלא אומרים "ואוו", כי להרגשה הזו אין ביטוי, והמילה "ואוו", היא המחשה בעלמא...

ולא, אין לי הרגשה בכלל של אנדרדוג, וגם אינני חולה בביקורת יתר. כשאני קורא יצירה, אני ניגש אליה כמו שאני. הא ראיה, שכשראיתי "שירים" של נתן זך, אפילו לא קראתי להם שירים, כי זה פשוט נורא מה שהוא עשה לשירה, ואנדליזם לשמו...
משום מה, אף פעם, עד עכשיו, כשקראתי יצירה מבית דתי לא יצאתי עם פה פעור לרווחה ובלב נפעם ונרגש, מה שכן קרא לי במספר יצירות מבית שאינו דתי...

ותודה בכל זאת על הניסיון
עמישב
דווקא על נתן זך אתה מדבר?יהודה ו.
זך הוא אחד מאלו שממש כן.
"ראיתי ציפור רבת-יופי.
הציפור ראתה אותי.
ציפור רבת-יופי כזאת
לא אראה עוד
עד יום מותי."

וחוצמזה, אני לא מבין למה אתה מוציא את עגנון וזלדה.
אה, ומבלי להסתכן בחמתו של עוזיה - ב"בכל מקום שהם" (שיינפלד) מצאתי קצת קטעים מדהימים.
אבל אולי זה גם קשור לכך שעדיין לא קם לנו עוד אלתרמן - ויש רוב חילוני, ולכן, באופן טבעי, גם רוב היוצרים הם חילונים.
ויש גם את יוסף צבי רימון - שאני אישית לא ממש אוהב, אבל הבנתי שיש כאלו שמאד כן.

וחוצמזה, נסה קצת שירי כפירה. יש בהם לפעמים אמת מאד מאד גדולה (במיוחד במיוחד במיוחד את "רבונו של עולם" של בארי חזק. השיר הזה הוא פשוט---)
עניין של טעםעמישב
בס"ד לק"י

אני לא סובל אותו, הוא פשוט כותב קטעים ולא שירה. אבל מכיוון שזה לא הנושא, לא ארחיב מעבר לכך.

הארה חשובה, כתבת "יוסף צבי רימון", אין זה שמו אלא "הרב יוסף צבי רימון". אם אתה מעוניין הוא כותב בעלון השבתי "שבת בשבתו", את פינת "הלכה מוטעמת". לא ראיתי יצירות שלו, ולא ידעתי שהוא יוצר...

עמישב
אני חושביהודה ו.
שהם משהו כמו סבא-נכד.
אה...עמישב
בס"ד לק"י

טוב, לא ידעתי, מצטער שחשדתי...

בברכה,
עמישב
עמישיו כנראה שאתה לא מתעמק בשירי קודש ,ולא נכנסתester317
לשיר קודש ,ששמענו גם מעל גלי האתר,שירים מרגשים, עד עומק הנשמה, הרי משורר כתב אותם,תקרא את רבי שלום שבזי,לא תוכל לעמוד בשירה המרגשת עד עומק הנשמה,ויש רבים,רק שתמיד את הדתים מקפחים ,לא שהם לא יוצרים מעולה,אלא עולה מעל המעולה,לא יוצאים למדפים,מפחדים שהדת תציף את המדינה,והפוליטקה,מעדיפה מדינה חילונית,המשך יום טוב עמישיו.
אמממעמישב
בס"ד לק"י

את האמת, עכשיו הזכרת לי את שירת ימי הביניים, והיא באמת משהו לא מהעולם הזה. אך, כאמור, אני מתכוון על ימינו...

אינני מדבר על מנגינות (שיש בהן הרבה שמרגשות, וחלקן גם מקצועיות), אלא על כתיבת שירה.

בברכה
עמישב
CureTypes: Convenient Access to Quality Medicationdonaldjohn

CureTypes serves as your one-stop shop for all-encompassing health care answers. It offers a broad selection of pharmaceutical goods, and CureTypes aims to back your path to good health by supplying medicines designed to address various health requirements. CureTypes concentrates on providing top-notch dependable choices for patients ranging from antibiotics to antiviral drugs and treatments for long-term conditions. CureTypes has a user-friendly platform that makes ordering medicines simple and hassle-free guaranteeing prompt deliveries to meet all your healthcare demands.
 

האמת.אנונימי (פותח)

זה היה יום שבת קייצי, ואני, כהרגלי זה קצת יותר משנה, הלכתי לבקר את זקן בית הכנסת הבודד בביתו. בדרך הקצרה שהיתה לי הפשלתי את שרוולי חולצת השבת הארוכה, שקבלתי על עצמי לכבד בה את השבת כדמותו של אבי, תוך שאני מנסה לסדר את הרעיונות שאומר לר' מאיר הזקן, לפשטן קמעא מהעופפות המופשטת המאפיינת את דברי התורה של בחורי הישיבות הגבוהות בציבור.

כשהגעתי הוא כבר המתין לי בחוץ, רכון, בעל כורחו, על ספר התהילים הישן בתוך כסא הגלגלים שלו. "שבת שלום ר' מאיר! מה שלומך?" אמרתי סקול רם, בעודי כופף אליו את קומתי כדי שיוכל להביט בפני ולזהות אותי. "או! או! שבת שלום!" קרא בשמחה, "מה שלומך? בא שב.." 

"כן כן, מיד" השבתי ושלפתי כיסא מערמת הכסאות שניצבה ליד. "תקרא למטפל שיביא כמה עוגיות וקולה, יש במקרר" הוא אמר לי, מניח באיטיות את ספר התהילים על השולחן שלידו והחל לסובב את כסאו אל עבר כיסא הפלסטיק שהצבתי בסמיכות. "זה בסדר, אין צורך", השבתי לו, "אולי אתה רוצה שאביא לך קצת קולה? או סודה?" 

"לא, זה בסדר, לי יש מים", הוא הורה לי בידו הגרומה אל הבקבוק עם הקשית שניצב על השולחן לא רחוק ממנו. "מה שלומך?" הוא שב ושאל, "מה שלום ההורים? ב"ה אבא שלך אדם טוב, כל שבת  הוא אומר לי שבת שלום ושואל איך אני מרגיש.."

"ב"ה" אני משיב, "השבח לאל, הכל בסדר, כולם בריאים". הוא מהנהן קלות בראשו כאומר 'ב"ה'. "באו לבקר אותך השבת?" אני שואל, "אולי הבנות? או שלום?"

"כן, כולם הגיעו בערב שבת, היה יפה מאוד" הוא משיב בשמחה, "שרו, והיה אוכל טוב..."

"איזה יופי" אמרתי בהקלה, "כל הכבוד להם שהם כולם באים". "כן כן" אמר, ואז נזכר ושאל "איפה היית שבוע שעבר? בישיבה?"

"כן ר' מאיר, צריך ללמוד.." עניתי כמתנצל. "כמובן", אמר, "אבל זה בסדר, יש בחורה חכמה שבאה לבקר אותי, יעל. איזה חכמה היא, לומדת, משקיעה, וגם אומרת לי דברי תורה על פרשת השבוע..."

מעניין, אני חושב לעצמי, זה חדש... מי כבר מכיר את ר' מאיר בשכונה ובא לבקר אותו? בטח מדובר על מישהי מבוגרת שבאה לדבר איתו. כבר יצא לי, בזמן ששהיתי במחיצתו של ר' מאיר, להפגש עם אחת מן השכנות לשעבר שגרו לידו ובאה לשוחח עימו קצת ולהפיג את בדידותו.

"איזה יופי" אמרתי לו בקול מעודד, והתחלתי לדבר על מעלת החסד מן הדברים שלמדנו לאחרונה בנושא מן הגמרא במסכת שבת. במהלך הדברים, כהרגלו, ר' מאיר הפסיק אותי בסיפורים על העבר ועל משפחתו, כשהוא מידי פעם מזכיר את אותה 'יעל' שבאה לבקר אותו מידי פעם, ומאבד את ההקשר של דברי הקודמים.

ולפתע, מאחורי גבי נשמעת חריקת שער הברזל, ואז קול צעיר קורא "סבא מאיר! מה שלומך? התגעגעתי אליך!" וכבת בית, בחורה צעירה שנראית קרוב לגילי, שולפת כיסא פלסטיק נוסף וממקמת אותו מצידו הנוסף של ר' מאיר הזקן. "או! יעל! מה שלומך? מה שלום ההורים?" פתח ר' מאיר בשמחה ופנה אלי "זו יעל שסיפרתי לך עליה".

"נעים מאוד.." אני מסביר לה פנים, והפנים שהוסברו אלי חזרה מוכרות לי מאיזה שהוא מקום. "אתם מכירים?" שואל ר' מאיר. "כן," מיד משיבה יעל, "היינו יחד בסניף, אתה עומר נכון?"

ואני מתפלא. לא הייתי דמות שאמורים להכיר אותה משם. "אמת". "היית באמצע לומר כמה דברי תורה נכון? תמשיכו בבקשה" אמרה בנימה קצת מתנצלת. "ר' מאיר סיפר לי שאת גם אומרת לו דברים על הפרשה מידי שבוע, אז בכבוד", די מיציתי את מה שהיה לי להגיד, הרהרתי.

"לא לא, תמשיך, זה באמת לא משהו רציני, אני רק קוראת לסבא מאיר קצת מהחומש ומסבירה.." היא משיבה. דליתי עוד איזה רעיון במחשבתי והתחלתי לומר אותו, ולאחר כמה רגעים ר' מאיר הפסיק אותי ובאופן מפתיע אמר "אתה יודע, יש לה משפחה ממש טובה, אנשים טובים, וגם חכמה – אולי תצאו יחד?"

באותו רגע נאלמתי דומיה, ולפני שהספקתי להיות מובך כדבעי, היא הזדרזה ואמר "תודה סבא מאיר, אבל אני כבר נפגשת עם מישהו.." התעשתי וקצת שחקתי על הסיטואציה, מנסה לחזור אל הנושא הקודם עליו דברתי לפני רגע. בינתיים ר' מאיר מפשיל את שרוולו ומביט אל שעונו המיוחד, שסימניו באותיות עברית חילוף המספרים "כבר צריך לצאת לבית הכנסת" הוא אומר וקורא למטפל, תוך שהוא מגדף אותו קמעא.

ליווינו את ר' מאיר לבית הכנסת, ולפני שנכנסתי אחריו גם אני, פניתי אל יעל וחזקתי אותה על ההשתדלות לבוא לשוחח עם ר' מאיר, תוך שאני מתפלא איך ומניין היא מכירה אותו. היא סיפרה לי שלא מזמן סבתא נפטרה ממגפת הקורונה שפקדה את העולם, וכשעברה ליד ביתו כאשר באה לבקר חברה שגרה בשכנות, ראתה אותו כשישב בחוץ והחלה לשוחח עימו. כשסבתא היתה בחיים היא היתה דואגת לה ובאה לבקר ולשוחח בקביעות, ועתה השיח הזה חסר לה, כך שהיא שמחה שפגשה את 'סבא מאיר'.

הנהנתי ונפרדתי ממנה לשלום, נכנס לתפילת מנחה של שבת בבית הכנסת הספרדי, מהרהר בסיטואציה המוזרה. ומאז, על אף כל הבחורות שיצאתי איתן לפניה ואחריה – היא לא יוצאת לי מהראש.

העלה לי חיוך.כְּקֶדֶם

ובאמת מעורר השראה

תודה על זה

...אנונימי (פותח)אחרונה

היא התחתנה לפני שבועיים. מזל טוב.

היושעלמת חן

היה פורום של שירים נכון? אני לא טועה..

אממ מחפשת בלי קשר צילצול של השיר אם תבנה של בית ,של איתי דוד אם למישהו יש

תודה

את מכוונת אולי לפרוזה וכתיבה חופשית?אנונימי (2)
לאעלמת חן
היה פורום שנקרא שירים, אני כמעט בטוחה בזה
יש את זה:כי קרוב.
עבר עריכה על ידי כי קרוב. בתאריך י"א בשבט תשפ"ד 08:17

פורום שירים

הוא נטוש למדימבולבלת מאדדדדאחרונה

עדיף בפורום אחר (צלילים ומוזיקה, או גיטרה)

ואפילו בצמע הגיוני יותר שיענו לך על זה...

תמיד זוכרת אותך, לא צריך חודש או יוםסתוית סימה

בס"ד

 

חודש המודעות הגיע ככה אומרים,

לידות שקטות בלי קול, ככה באוקטובר פתאום,

אני רושמת לך תינוקות שלי, שככה תישארי לעד,

על חיים שהגיעו בשקט, בתוך סערה גועשת,

בחדר לידה במקום שבו יש כל הזמן חיים,

פתאום את המוות פוגשים,

עברו 5 שנים מאז,

רציתי להגיד לך שאני זוכרת אותך, בדיוק כמו שהיית,

יפת תואר שקשה לתאר,

זכיתי בך ל9 חודשים קסומים, להרגיש אותך עמוק בפנים,

בלב שלי תהיי תמיד, מחכה לך כבר שתחזרי,

אומרים שתקומו ראשונים בתחיית המתים, כי אתם טהורים,

לא חטאתם בכלל ככה אומרים,

אחרי קבורתך קברתי גם את אבי, את בטח יודעת הוא לידך,

הרי הוא סבך,

הרגשתי שהעצב גובר עליי, לקחתי את התהילים ביד,

והלכתי להדליק נרות לשבת,

אמרתי לחוקר ליבות וכליות שלח לי נחמה בקרוב,

ופתאום הם הגיעו בלי שהתכוונתי, אוליי ככה כיוונתי,

שתי נשמות חדשות הופיעו, תאומים מבלי שציפינו,

אמרתי תודה רבה לבורא עולם, תודה שהראת לי שאני יכולה,

לאסוף את השברים ולקום, להתמודד עם לב שבור,

לחבק את האמונה בבכי של שמחה,

את , את התיקון שלך סיימת, הוא היה שלם ומיוחד,

אנחנו פה למטה מנסים לתקן את עצמנו, לחבר את החלקים שנותרו בחיינו,

ולהאמין שאת שלמה, ומתפללת עלינו,

אני אוהבת אותך בדיוק כמו שהיית, זכיתי בך לעולמים,

מחכה לך שתחזרי , עד שיבוא משיח יקירי בקרוב,

תודה שלמרות הכל בחרת לרדת בשבילי,

ותודה אבא, תודה שבחרת בי .

...אילת השחראחרונה

כמה עוצמות יש בך.

נגעת בי ממש.

ואיתך בתפילות ובייחולים ובתודות לבורא עולם.

🤍

טוב, פה בטח אין אף אחד שמסתכל, ובכל זאת..אני הנני כאינני

אנחנו מנסים להקים לתחייה את פורום "צלילים ומוסיקה" - נגנים ויוצרי מוסיקה יקרים וחביבים! נשמח שתצטרפו אלינו!!

 

מוזמנים להתחיל בשרשור הכירות החדש שהכנו לכם, שם תתודעו לעוד כמה דברים אנחנו מכינים לכם!

 

🎵🎶 שרשור היכרות תשפ"ד + עדכון! 📢📣 - צלילים ומוסיקה

 

בברכת "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו" - המנהלים החדשדשים!

ב"ה, בהשגחה אלקית, עכשיו כבר לא כ"כ מפריע לפרסם.אני הנני כאינני

האם את חושבת עליי כמו שאני חושב עלייך?

האם מה שאמרתי לך מסיח דעתך בתפילותייך?

 

האם את האחת? האם זו אהבה עיוורת? 

איך בכלל אדע, אם לא חוויתי מעולם אחרת?

 

איך אעבור את המסע הזה בלי שום חרטות?

איך אהיה שלם עם אלקים על אף ההסתרות?

 

תם, ועוד אשלים עם זה.

מה זה לדעתכם יוצר טוב?yaeli1989

מתעניינת איך לדעתכם נוצר יוצר מעולה?

 

עבודה מהבית קלילה נוראאנציללואנטנך

דרושים דרושות לעבודה מהבית בקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים, תמלול, ותרגום, לפרטים נא לפנות בוואטספ למספר 050-2322173
 

אולי יעניין אותך