דיון על כתב העת בין הטיפותצחקן
ב"ה
מזה כמה שבועות, מאז כתבתו של אלחנן ניר, ב'שבת' של מקור ראשון, התפתח פולמוס.
 
ותגובת עורכי בין הטיפות, לכתב הנ"ל. (שמעון הד וישי שור),
נוספה עוד תגובה אחת השבוע, של חווה - פנחס - כהן, עורכת כתב העת 'דימוי', המצורפת לפיכם כתמונה, כנראה עדיין לא הועלתה לאתר.

מי שקרא את הגליון, וגם מי שלא- מעניין אותי (כמקושר היטב לצוות), מה אתם אומרים על זה.
מהו משורר טובאוהב אמת
משורר טוב ניכר בראש ובראשונה באמונתו וביכולתו להאציל מרוחו, לעודד, לכוון ולהדריך משוררים צעירים. כאלה היו שד"ל, אד"ם הכהן וביאליק. לעג, זלזול, גסות רוח, גובה לב - אלה אינן תכונות של משורר. המקורות לשירה היהודית הם התנ"ך, המשנה והגמרא, הפיוט והמדרשים. מעבר לכך, השירה היהודית בספרד ובאשכנז, השירה העברית בחדשה, והשירה הכללית יכולים להיות מקורות נוספים. הוי זנב לאריות ולא ראש לשועלים.
הקשר אלינו?צחקן
תגובה לכתבה שהבאתאוהב אמת
מצחיקצביקה
הכותבת מגיבה על "בין הטיפות" כשלא ראתה אותו, ומסיקה מסקנות ע"פ המאמר של אלחנן ניר (וניכר שהיא לא קראה את התגובה לכתבה אלא את הכתבה, חמש פעמים היא מצטטת את כתבתו של ניר, כשלתגובת העורכים לכתבתו התיחסה פעם אחת- כשזה היה נוח לה לתחושה השלילית שהיא רוצה להעביר לקורא על "בין הטיפות")
היא גם בעלת אינטרס כי היא העורכת של "דימוי", היא שואלת שאלות וחושבת שאין לעורכים תשובה, זה נראה קטנוני למדי, בייחוד כשהיא לא שאלה אותם.
מרגיז שהיא מתיחסת לעורכים כ"אנשים צעירים", "נערים", "העורכים הצעירים", כאילו שהם לא יודעים מה הם עושים,מגוחך.

בקיצור, לי זה נראה תגובה פחדנית ואינטרסנטית למדי.
תגובה שלא שוה תגובה.
ובכל זאתאוהב אמת
מה שציער אותי, אלה ההמלצות לקריאה שהיא נותנת בסוף הכתבה. הטעם הבינוני של מרבית האנשים הוא תולדה של טעם קלוקל של מכתיבי טעם. ויש דברים שאסור לשתוק כששומעים אותם.
תודה לכם על ההתעניינותשמעון_
רציתי רק להבהיר משהו אחד.

נכון, תגובתה של חוה פנחס כהן, שהיא משוררת מוכשרת בפני עצמה, לא היתה, בלשון המעטה, מפרגנת.
בכל אופן רצוננו ותפקידנו הוא להוסיף אור, להוסיף אחדות ולא פירוד.
לכן אין מענייננו לבוא נגדה אישית, אלא יש פה דרך שלימה, שלענ"ד מבולבלת ומוטעית מהשורש.

דרך שהולכת נגד הטוב והישר.

נגדה שמים אנו פנינו, אך לא נגד שום אדם מישראל.

נמשיך בע"ה להשתדל ולהוסיף אור, כולנו כאחד יחד!

בברכה
שמעון
אל תפחד להלחם את מלחמות הרוחאוהב אמת
יש לכבד כל אדם באשר הוא אדם אבל אסור לכבד כל רעיון.
הכתבה של חוה-פנחס-כהן באתר מקור ראשון:צחקן
קראתי את זה והגבתי בעברבדולח
ממש נעלבתםיהודה ו.
סליחה על התגובה הקטועה.יהודה ו.
רציתי רק לומר שכשאני מתבוננן במכתבה של חווה ובתגובה שלכם אליו, ממש נראה שהיא צודקת.
לא סתם היא מזלזלת בכם כאילו אתם ילדים קטנים. ההתנהגות הזו של לברוח אל הקהל הביתי, שבצורה מאד מפתיע דיבר על ה"טעם הקלוקל של מכתיבי הטעם" וכו', היא ילדותית, ילדותית מאד.

הגיליון, למען האמת, היה באמת מעניין. תגובתה של חווה פנחס-כהן, יש בה מן האמת, אבל ישנם אנשים שאני מכיר שוודאי קראו לפחות חלק גדול מהרשימה שהזכירה.

אבל היא נגעה בנקודה אחת מאד אמיתית - ההתנשאות. אוי, ההתנשאות. כמה התנשאות!
באנו לגרש את החושך, להביא את אור היהדות, ותרועת חצוצרות מלאה בפאתוס.
איך איציק אומר? שיר שיש בו פאתוס אינו אמין.

צאו ולמדו את דברי חנה, "אל תדברו גבוהה גבוהה, יצא עתק מפיכם, כי אל דעות ה' [בלבד], ולו נתכנו עלילות".

ועם כל זה, לא לקלקל באתי.
המשיכו בדרככם, עם קצת יותר ענווה.
[אני יודע שזה נשמע כמו גאווה גדולה מצידי, אבל אני אינני מתנשא מעל לדרגתי]
יהודהשמעון_
קודם כל- על איזו בדיוק תגובה שלנו אתה מדבר? לא פרסמנו דבר כזה.

ועוד- טוב אכן שאינך מתנשא מעל לדרגתך. חבל שהשאר הם גאוותנים..

כמו"כ- לאיזה קהל ביתי בדיוק "ברחנו"?

ולידיעתך- ממש לא נעלבנו מתגובתה. אני לא חושב שאנחנו בצד שצריך להיעלב.

עד כאן, רק בנתיים

שמעון
ליהודה ולשמעוןאוהב אמת
בס"ד

יהודה, אינני יודע אם צדקת כשכינית אותי קהל ביתי. אינני קהל אבל מסורת ישראל היא בהחלט ביתי. ובנוסף למסורת ישראל, גם כל דבר טוב ויפה מאומות העולם. אם יש דבר שאינני סובל זה רוע-לב, בורות וטעם רע. אלה דברים שמצאתי בכתבה הנדונה ללא קשר לעיתון "בין הטיפות". ולא הייתי מתייחס לדברים, שאין לענות לכסיל ככסלותו, אלמלא שחשבתי שהדברים שם יכולים להזיק ליוצרים שמנסים ליצור יצירה יהודית מקורית ונאמנה.צודק אתה שלהשם נתכנו עלילות ואני מאמין שיש בך את מדת הענוה ללמוד מכל אדם. ואמנם הצלחת ללמוד מהכתבה של אותה הגברת את המיטב. אולם, אם חסרה ענוה ליוצרי בין הטיפות, הסיבה לכך היא בדיוק הגאוה שמופיעה באותה כתבה וכתבות כדוגמתה המכלות כל חלקה טובה.
אביא שתי דוגמאות ודי לחכימא ברמיזא.
"לא היו ימים טובים מאלה ליצירה הישראלית" - אם ביצירות חול עסקינן, קח את כל היצירות הנכתבות בימינו, ושקול אותן לעומת סיפור טוב מתקופת ההשכלה או שיר מימי הביניים, והסיפור או השיר יכריע אותן לאין ערוך. אם ביצירות קודש עסקינן, הלוואי שזה היה נכון.
"ייכבדו נא הנערים וילכו ויקראו את מאמריו של ביאליק "גילוי וכיסוי בלשון" ואת "על השירה" של ט"ס אליוט. יקראו את "משחק הדואנדה ותורתו" של פדריקו גרסיה לורקה" ואת "חדר משלך" של וירג'יניה וולף. יקראו את "מלאכת השיר" של בורחס ויוסיפו אותם על השירה הארס פואטית של אבן גבירול ואבן עזרא. יצאו וימלאו כרסם באמיר גלבע, נתן זך, לאה גולדברג וזלדה, ועוד מיני ישראלים יהודים הנסמכים לעץ הדורות היהודי" - מה לעשות והנערים חפצים לכתוב שירה מקורית ולא להיסמך על מינים. מה לביאליק ולאליוט? מה ליוצר תמים וליצירה המאד זרה של לורקה ושל וולף? למה הדמון בורחס נדחף לכל מקום? למה לקחת מהגויים את הקליפה ולזרוק את התוכן? למה למלא את הכרס בגלבוע, זך, גולדברג וזלדה, כשאפשר לקרוא את חיים נחמן ביאליק, יעקב פיכמן, יעקב כהן, יוסף צבי רימון ואברהם ברוידס? עד מתי יהפכו שמים וארץ?

ואם מישהו חושב שהדברים חריפים, הרי שהם כאין וכאפס לעומת מה שהיו כותבים טובי משוררינו, כדוגמת אבן-גבירול ואבן-עזרא, לו חיו בדורנו. ובגלל שהדברים שכתבתי מתיחסים לדברי שועלים וטוב מכך להיות זנב לאמרי אריות,
אכתוב בעזרת השם יתברך מאמר על היצירה כפי שאפשר וצריך לכתוב על היצירה למען נתהלכה בחסדי השם אל דרך הטוב והישר.



אוהב אמת, אני איתך! דברי אמת ניכרים!אנונימי (פותח)
תודהאוהב אמתאחרונה
עשיתי את אשר הבטחתי. הסברתי את הדרך הנכונה ליצירה על-פי הבנתי במאמר "עלי הגיון בכנור" ואפשר לקרוא אותו באתר.
כנס-בת גל
אני רואה שלמדת יפה אצל מיכל.... ; )
אני לא חושבת שאתה צודק,
לי יש בעיה לפרסם את מה שכתבתימכמה סיבות ביניהם שהשיר הוא דבר אישי ו.... כן, אחרי שאני מפרסמת שיר שמבטא הרבה דברים פנימיים שלי והוא סופג ביקורת על הנושא/צורת הביטוי אני לפעמים נפגעת כי מעבר לביקורת עיניינית זה פוגע בדברים הפנימיים שניסיתי לבטא.
אני יודעת שהגבתי פחות עניינית למאמר אלא לתגובה שלך אבל...
מקווה שתבין כי אני קצת הסתבכתי...
רחל
CureTypes: Convenient Access to Quality Medicationdonaldjohn

CureTypes serves as your one-stop shop for all-encompassing health care answers. It offers a broad selection of pharmaceutical goods, and CureTypes aims to back your path to good health by supplying medicines designed to address various health requirements. CureTypes concentrates on providing top-notch dependable choices for patients ranging from antibiotics to antiviral drugs and treatments for long-term conditions. CureTypes has a user-friendly platform that makes ordering medicines simple and hassle-free guaranteeing prompt deliveries to meet all your healthcare demands.
 

האמת.אנונימי (פותח)

זה היה יום שבת קייצי, ואני, כהרגלי זה קצת יותר משנה, הלכתי לבקר את זקן בית הכנסת הבודד בביתו. בדרך הקצרה שהיתה לי הפשלתי את שרוולי חולצת השבת הארוכה, שקבלתי על עצמי לכבד בה את השבת כדמותו של אבי, תוך שאני מנסה לסדר את הרעיונות שאומר לר' מאיר הזקן, לפשטן קמעא מהעופפות המופשטת המאפיינת את דברי התורה של בחורי הישיבות הגבוהות בציבור.

כשהגעתי הוא כבר המתין לי בחוץ, רכון, בעל כורחו, על ספר התהילים הישן בתוך כסא הגלגלים שלו. "שבת שלום ר' מאיר! מה שלומך?" אמרתי סקול רם, בעודי כופף אליו את קומתי כדי שיוכל להביט בפני ולזהות אותי. "או! או! שבת שלום!" קרא בשמחה, "מה שלומך? בא שב.." 

"כן כן, מיד" השבתי ושלפתי כיסא מערמת הכסאות שניצבה ליד. "תקרא למטפל שיביא כמה עוגיות וקולה, יש במקרר" הוא אמר לי, מניח באיטיות את ספר התהילים על השולחן שלידו והחל לסובב את כסאו אל עבר כיסא הפלסטיק שהצבתי בסמיכות. "זה בסדר, אין צורך", השבתי לו, "אולי אתה רוצה שאביא לך קצת קולה? או סודה?" 

"לא, זה בסדר, לי יש מים", הוא הורה לי בידו הגרומה אל הבקבוק עם הקשית שניצב על השולחן לא רחוק ממנו. "מה שלומך?" הוא שב ושאל, "מה שלום ההורים? ב"ה אבא שלך אדם טוב, כל שבת  הוא אומר לי שבת שלום ושואל איך אני מרגיש.."

"ב"ה" אני משיב, "השבח לאל, הכל בסדר, כולם בריאים". הוא מהנהן קלות בראשו כאומר 'ב"ה'. "באו לבקר אותך השבת?" אני שואל, "אולי הבנות? או שלום?"

"כן, כולם הגיעו בערב שבת, היה יפה מאוד" הוא משיב בשמחה, "שרו, והיה אוכל טוב..."

"איזה יופי" אמרתי בהקלה, "כל הכבוד להם שהם כולם באים". "כן כן" אמר, ואז נזכר ושאל "איפה היית שבוע שעבר? בישיבה?"

"כן ר' מאיר, צריך ללמוד.." עניתי כמתנצל. "כמובן", אמר, "אבל זה בסדר, יש בחורה חכמה שבאה לבקר אותי, יעל. איזה חכמה היא, לומדת, משקיעה, וגם אומרת לי דברי תורה על פרשת השבוע..."

מעניין, אני חושב לעצמי, זה חדש... מי כבר מכיר את ר' מאיר בשכונה ובא לבקר אותו? בטח מדובר על מישהי מבוגרת שבאה לדבר איתו. כבר יצא לי, בזמן ששהיתי במחיצתו של ר' מאיר, להפגש עם אחת מן השכנות לשעבר שגרו לידו ובאה לשוחח עימו קצת ולהפיג את בדידותו.

"איזה יופי" אמרתי לו בקול מעודד, והתחלתי לדבר על מעלת החסד מן הדברים שלמדנו לאחרונה בנושא מן הגמרא במסכת שבת. במהלך הדברים, כהרגלו, ר' מאיר הפסיק אותי בסיפורים על העבר ועל משפחתו, כשהוא מידי פעם מזכיר את אותה 'יעל' שבאה לבקר אותו מידי פעם, ומאבד את ההקשר של דברי הקודמים.

ולפתע, מאחורי גבי נשמעת חריקת שער הברזל, ואז קול צעיר קורא "סבא מאיר! מה שלומך? התגעגעתי אליך!" וכבת בית, בחורה צעירה שנראית קרוב לגילי, שולפת כיסא פלסטיק נוסף וממקמת אותו מצידו הנוסף של ר' מאיר הזקן. "או! יעל! מה שלומך? מה שלום ההורים?" פתח ר' מאיר בשמחה ופנה אלי "זו יעל שסיפרתי לך עליה".

"נעים מאוד.." אני מסביר לה פנים, והפנים שהוסברו אלי חזרה מוכרות לי מאיזה שהוא מקום. "אתם מכירים?" שואל ר' מאיר. "כן," מיד משיבה יעל, "היינו יחד בסניף, אתה עומר נכון?"

ואני מתפלא. לא הייתי דמות שאמורים להכיר אותה משם. "אמת". "היית באמצע לומר כמה דברי תורה נכון? תמשיכו בבקשה" אמרה בנימה קצת מתנצלת. "ר' מאיר סיפר לי שאת גם אומרת לו דברים על הפרשה מידי שבוע, אז בכבוד", די מיציתי את מה שהיה לי להגיד, הרהרתי.

"לא לא, תמשיך, זה באמת לא משהו רציני, אני רק קוראת לסבא מאיר קצת מהחומש ומסבירה.." היא משיבה. דליתי עוד איזה רעיון במחשבתי והתחלתי לומר אותו, ולאחר כמה רגעים ר' מאיר הפסיק אותי ובאופן מפתיע אמר "אתה יודע, יש לה משפחה ממש טובה, אנשים טובים, וגם חכמה – אולי תצאו יחד?"

באותו רגע נאלמתי דומיה, ולפני שהספקתי להיות מובך כדבעי, היא הזדרזה ואמר "תודה סבא מאיר, אבל אני כבר נפגשת עם מישהו.." התעשתי וקצת שחקתי על הסיטואציה, מנסה לחזור אל הנושא הקודם עליו דברתי לפני רגע. בינתיים ר' מאיר מפשיל את שרוולו ומביט אל שעונו המיוחד, שסימניו באותיות עברית חילוף המספרים "כבר צריך לצאת לבית הכנסת" הוא אומר וקורא למטפל, תוך שהוא מגדף אותו קמעא.

ליווינו את ר' מאיר לבית הכנסת, ולפני שנכנסתי אחריו גם אני, פניתי אל יעל וחזקתי אותה על ההשתדלות לבוא לשוחח עם ר' מאיר, תוך שאני מתפלא איך ומניין היא מכירה אותו. היא סיפרה לי שלא מזמן סבתא נפטרה ממגפת הקורונה שפקדה את העולם, וכשעברה ליד ביתו כאשר באה לבקר חברה שגרה בשכנות, ראתה אותו כשישב בחוץ והחלה לשוחח עימו. כשסבתא היתה בחיים היא היתה דואגת לה ובאה לבקר ולשוחח בקביעות, ועתה השיח הזה חסר לה, כך שהיא שמחה שפגשה את 'סבא מאיר'.

הנהנתי ונפרדתי ממנה לשלום, נכנס לתפילת מנחה של שבת בבית הכנסת הספרדי, מהרהר בסיטואציה המוזרה. ומאז, על אף כל הבחורות שיצאתי איתן לפניה ואחריה – היא לא יוצאת לי מהראש.

העלה לי חיוך.כְּקֶדֶם

ובאמת מעורר השראה

תודה על זה

...אנונימי (פותח)אחרונה

היא התחתנה לפני שבועיים. מזל טוב.

היושעלמת חן

היה פורום של שירים נכון? אני לא טועה..

אממ מחפשת בלי קשר צילצול של השיר אם תבנה של בית ,של איתי דוד אם למישהו יש

תודה

את מכוונת אולי לפרוזה וכתיבה חופשית?אנונימי (2)
לאעלמת חן
היה פורום שנקרא שירים, אני כמעט בטוחה בזה
יש את זה:כי קרוב.
עבר עריכה על ידי כי קרוב. בתאריך י"א בשבט תשפ"ד 08:17

פורום שירים

הוא נטוש למדימבולבלת מאדדדדאחרונה

עדיף בפורום אחר (צלילים ומוזיקה, או גיטרה)

ואפילו בצמע הגיוני יותר שיענו לך על זה...

תמיד זוכרת אותך, לא צריך חודש או יוםסתוית סימה

בס"ד

 

חודש המודעות הגיע ככה אומרים,

לידות שקטות בלי קול, ככה באוקטובר פתאום,

אני רושמת לך תינוקות שלי, שככה תישארי לעד,

על חיים שהגיעו בשקט, בתוך סערה גועשת,

בחדר לידה במקום שבו יש כל הזמן חיים,

פתאום את המוות פוגשים,

עברו 5 שנים מאז,

רציתי להגיד לך שאני זוכרת אותך, בדיוק כמו שהיית,

יפת תואר שקשה לתאר,

זכיתי בך ל9 חודשים קסומים, להרגיש אותך עמוק בפנים,

בלב שלי תהיי תמיד, מחכה לך כבר שתחזרי,

אומרים שתקומו ראשונים בתחיית המתים, כי אתם טהורים,

לא חטאתם בכלל ככה אומרים,

אחרי קבורתך קברתי גם את אבי, את בטח יודעת הוא לידך,

הרי הוא סבך,

הרגשתי שהעצב גובר עליי, לקחתי את התהילים ביד,

והלכתי להדליק נרות לשבת,

אמרתי לחוקר ליבות וכליות שלח לי נחמה בקרוב,

ופתאום הם הגיעו בלי שהתכוונתי, אוליי ככה כיוונתי,

שתי נשמות חדשות הופיעו, תאומים מבלי שציפינו,

אמרתי תודה רבה לבורא עולם, תודה שהראת לי שאני יכולה,

לאסוף את השברים ולקום, להתמודד עם לב שבור,

לחבק את האמונה בבכי של שמחה,

את , את התיקון שלך סיימת, הוא היה שלם ומיוחד,

אנחנו פה למטה מנסים לתקן את עצמנו, לחבר את החלקים שנותרו בחיינו,

ולהאמין שאת שלמה, ומתפללת עלינו,

אני אוהבת אותך בדיוק כמו שהיית, זכיתי בך לעולמים,

מחכה לך שתחזרי , עד שיבוא משיח יקירי בקרוב,

תודה שלמרות הכל בחרת לרדת בשבילי,

ותודה אבא, תודה שבחרת בי .

...אילת השחראחרונה

כמה עוצמות יש בך.

נגעת בי ממש.

ואיתך בתפילות ובייחולים ובתודות לבורא עולם.

🤍

טוב, פה בטח אין אף אחד שמסתכל, ובכל זאת..אני הנני כאינני

אנחנו מנסים להקים לתחייה את פורום "צלילים ומוסיקה" - נגנים ויוצרי מוסיקה יקרים וחביבים! נשמח שתצטרפו אלינו!!

 

מוזמנים להתחיל בשרשור הכירות החדש שהכנו לכם, שם תתודעו לעוד כמה דברים אנחנו מכינים לכם!

 

🎵🎶 שרשור היכרות תשפ"ד + עדכון! 📢📣 - צלילים ומוסיקה

 

בברכת "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו" - המנהלים החדשדשים!

ב"ה, בהשגחה אלקית, עכשיו כבר לא כ"כ מפריע לפרסם.אני הנני כאינני

האם את חושבת עליי כמו שאני חושב עלייך?

האם מה שאמרתי לך מסיח דעתך בתפילותייך?

 

האם את האחת? האם זו אהבה עיוורת? 

איך בכלל אדע, אם לא חוויתי מעולם אחרת?

 

איך אעבור את המסע הזה בלי שום חרטות?

איך אהיה שלם עם אלקים על אף ההסתרות?

 

תם, ועוד אשלים עם זה.

מה זה לדעתכם יוצר טוב?yaeli1989

מתעניינת איך לדעתכם נוצר יוצר מעולה?

 

עבודה מהבית קלילה נוראאנציללואנטנך

דרושים דרושות לעבודה מהבית בקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים, תמלול, ותרגום, לפרטים נא לפנות בוואטספ למספר 050-2322173
 

אולי יעניין אותך