במדרש מובא (ב"ר כב,יג): כשפגע אדם הראשון בקין, אחר שהרג את הבל, שאלו: מה נעשה בדינך? אמר לו: עשיתי תשובה ונתפשרתי עם קוני. כששמע אדם הראשון כך, התחיל מטפח על פניו, אמר: כך היא כוחה של תשובה ואני לא הייתי יודע?! מיד עמד ואמר: מזמור שיר ליום השבת. מה משמעות הפשרה עמו יתברך? יש לומר הכוונה על פי מה שפירש מרן הס"ק מלכוביץ זי"ע בפסוק: "הן גרשת אותי היום מעל פני האדמה ומפניך אסתר והייתי נע ונד בארץ והיה כל מוצאי יהרגני" (בראשית ד), שטענת קין לפניו יתברך הייתה: אחרי החטא הנורא הרי "מפניך אסתר", שנלקחה ממני הארת הדעת, וע"י זה "והייתי נע ונד בארץ", אשקע בעינייני ארציות וחומריות, ואם כן "והיה כל מוצאי יהרגני", כל מה שיפגע בי מעינייני תאוות מחשבות ומידות רעות יהרוג את נפשי מבלי שתהיה לי תקומה. לכך:"וישם ה' לקין אות", זה שבת קודש הנקרא אות, היינו שנתן לו את השבת, שאף שבכל ימות השבוע יהיה נע ונד בארץ, אבל בבבוא שבת קודש ישוב למקומו ושורשו. וע"פ הדברים האלה יתבאר מה שאמר קין לאדם הראשון: עשיתי תשובה ונתפשרתי עם קוני, דהיינו באמת בחינת פשרה, במשך כל השבוע יהיה נע ונד בארץ, שקוע בארציות, אבל בשבת קודש הוא חוזר ושב למקומו. ועל זה השיב אדם אחר שראה כמה גדול כח התשובה של שבת קודש, שאפילו אחרי חטא גדול כזה השער פתוח לפני בשבת קודש לחזור לשורשו, מיד עמד ואמר:"מזמור שיר ליום השבת טוב להודות לה'".
(נתיבות שלום- האדמו"ר מסלונים)
שבוע טוב ומבורך!

