יש לי מלא בקשות לאחת..."ה' הוא המלך"

אחת מהם ממש חשוב לי שאני ייצא עם בחורה שכבר באמצע ללמוד איזה מקצוע  העניין הוא שזה לא שאני בן עשרים ומשהו, השאלה כמה זה הגיוני למצוא בחורה שבמקום שירות או מדרשה הלכה ישר ללמוד מקצוע??? (כמובן בחורה דוסית)

למה זה כל כך חשוב לך?דידי
אני מכירה את כזו..שירה22

אם אתה רוצה עוד פרטים אתה מוזמן לדבר איתי...

הגיוני לגמרי, ובד"כ אפילו הולך יחדעדיין בדרך

יש לא מעט בנות דוסיות שמעדיפות לוותר על הש"ל לטובת לימודים.

אפשר למשל למצוא אותן במכללה (בבית וגן), אבל הרבה שם מעדיפות מרכזניקים..

אז תתחיל לעבוד על זה..דוס

הגיוני...דניאלה .ד.
עזוב אותי ממרכזניק."ה' הוא המלך"

אני ב"ה לא מרכזניק ולא קרוב ואם זה התנאי אז קבלו ביטול .

חח חברס... בית וגן כולל המון סוגים...אתם טועים..~~~חסויה~~~

הדרישה היא כמעט לכל ישיבה שיש בארץ...(טוב לא נגזים.. אבל יש המון סוגים של בנות-כל אחת והחיפושים שלה..)

יש לא מעט כאלה ולא רק בבית וגן,ננשמה!

יש גם באורות בנות שהלכו ישר ללמוד..

 

יש לי יותר מחברה אחת כזאת...

 

[סתם שאלה- למה זה כל כך חשוב לך???}

לך למעלה לבונה..חלקלקה
אבל הוא מחפש גם עירוניסטית..אלירז

למרות שיש מצב שתמצא שם כמה בודדות כאלו..

תתפנק על ה"אנטר"!!!!מאמע צאדיקה

בדיוק הום עבר ליד האוזניים שלי משפט-- "הרי את מקודשת לי על מנת שאת מפרנסתני ומלמדתני תורה"

(או משו שדומה לזה... אני לא זוכרת בעפ כל משפט מהגמ שמטיסים לידי...)

 

גבר גבר

אתה לא רוצה בחורה

אתה רוצה אישה -לחיים!!

כל כך לא משנה מה היא עושה השנה או שנה הבאה או עוד שנתיים...

על השנתיים שלוש פרנסה -תסתדרו...

חשוב לך שתהיה לך אישה מאושרת - ובנויה לתלפיות מבחינה רוחנית תורנית ומידותית (שזה מה שתכלס לומדים בשירות ומדרשה...)

 

ואל תדרוש ממנה משו שאתה לא דורש מעצמך.

בדיוק!צדיקות אמרת בזמןמה שרציתי גם..חלקלקה
איזה הכללות שטותיות ...אנונימי (פותח)

 

אני סיימתי עכשיו לימודים במכללה בבית וגן  ואני בת 21 , אני ממש אבל ממש לא בכיוון של מרכזניקים ומקיפות אותי הרבה בנות שהם גם לא בכיוון בכלל...

 

ולגבי הבנייה לתלפיות ע"י שרות ומדרשה  אז לפי דעתי זה גם סוג של נאיביות , יש אפשרות לשלב  התנדבות משמעותית  ומדרשה יחד עם לימודים . וזה מה שעשיתי .

 

ואני מרגישה בנויה  הרבה מעל הממוצע !!!

 

נ.ב .

 

במצב החינוך הלקוי בימינו , זה אחלה שרות להיות מורה !!!!!!

 

בהצלחה לכולכם .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

like!! גלוק17
בוא נחשוב אחרתאנונימי (פותח)

זה בהחלט לגיטימי לחפש אחת שהתחילה ללמוד. אבל נניח שאין בעיה למצוא אחת כזו, האם באמת כדאי לך לחסום את עצמך למגוון אפשרויות אחרות ומתאימות שלא בהכרח התחילו לימודים?

 

לדעתי זו טעות, הנושא של לימודים צריך להיות רק בונוס, לא קריטריון מרכזי.

תעשה חושבין, אני לא מכיר אותך ולכן ראה דעה זו ככללית לחלוטין. תעשה מה שבאמת נכון בשבילך, ואם אני טועה בנוגע לשיפוט של המצב על פיו החלטת לבחור את בקשותיך מבת הזוג, ראה תגובה זו כמבוטלת.

 

העיקר שיהיה בהצלחה!

תשוות לכל השאלות!! (אני מקווה)"ה' הוא המלך"

חשוב לי מאוד מאוד לשבת וללמוד תורה כמה שנים אחרי החתונה,

אני די מפונק וב"ה ב"ה לא חסר לי כלום היום לכן אני חושב קדימה אם אני מתחתן עם בחורה שסיימה עכשיו שירות או רק איזה מדרשה זה כמעט בלתי הגיוני להמשיך וללמוד תורה ואפילו ברמת חיים הכי בסיסית בעולם,

לכן אני מעדיף מישהי שכבר באמצע ולא אחת שרק אחרי החתונה תתחיל ללמוד,

שזה חס וחלילה לא ישמע כאילו אני איזה מגעיל שרואה את אשתי כמו איזה שפחה ממש לא אלא אני מחפש אחת שגם חושבת כמוני וגם אכפת לה שבעלה ישב ללמוד תורה והיא מבינה צערך הגבוהה בזה, וכמובן שאני לא יפסיק להודות ולשבח אותה אבל עדיין זה ממש חשוב לי.

(אני לא כזה גדול ככה ש...)

אז ככה-רק טוב2

מצחיק כי שמעתי שבדרכ בנים מחפשים מישי שעשתה שירות לאומי...

שמעתי שבנים מעדיפים מישי שלא היתה במדרשה-זה נכון?למה?

למרות שהכל באמת ממש סובייקטיבי ואסור לעשות הכללות..

ובנוגע לפרנסה אחרי החתונה-

תמיד רוצים להתחתן בגיל מוקדם בעזרת ה' אבל אם הבעל לומד וגם האישה- אז באמת מי מפרנס?

למרות שאפשר שכל אחד ימצא עבודות מזדמנות, ולדעתי זה משהו ששתיהם צריכים לעשות..

אלא אם לאישה חשוב הלימוד תורה של הבעל והיא מוכנה להשקיע כדי שהוא לא יבטל תורה..

אני הייתי ממליץאנונימי (פותח)

להנות בינתיים מחיי הרווקות.

 

תלמד תורה, תטייל בארץ, תבלה עם חברים, תעבוד על המידות..

 

אל תתחתן מתוך לחץ חברתי או סיבה דומה אחרת. עשה זאת מתוך כובד ראש וכאשר תרגיש מוכן- מוכן להכנס למערכת בה תיאלץ לוותר על הרבה דברים גם אם תתחתן עם מישהי שהתחילה לעבוד.

 

תפעל מתוך רצון פנימי, אמיתי. 

 

^^^!! אחינו יש לך עוד זמן כדי להיות מוכן לחתונה!אלירז
הבדיחות האלה לא נוצרו בלי קשר למציאות.רחלקה

בעזהי"ת.

 

ואני יכולה להעיד על המציאות הזאת, כאחת שמקורבת לישיבה.

חוצמזה, שזה שיש בדיחות על מרכזניקים (אורות! -לקחתי, וכו'), זה לא הופך אותם לגרועים.

זה פשוט סגנון של אנשים, שלא לכל אחד זה מתאים.

לא כולם חייבים להיות מרכזניקים...

רחלקה- לא כולם חייבים להיות מרכזניקים! נכון מאד!!ננשמה!

אבל מכאן ועד לצאת ולהשמיץ מישהו,בגלל שהוא לא בדיוק מה שאני מתחבר ואוהב?

אני ממש לא אהבתי ת'קטע הזה...

 

עם כל הכבוד לסטיגמות, ויש בהן בד"כ צד של אמת,

לא צריך להפוך את זה ללעג על קבוצה מסויימת, תמיד!! בכל מצב!! 

ובסיטואציה הזאת, על מרכזניקים...

 

המשך שבוע מוצלח!

צודקת, אבל איפה ההשמצה פה?רחלקה

בעזהי"ת.

 

ואני מצטטת:

"עזוב אותי ממרכזניק.

אני ב"ה לא מרכזניק ולא קרוב ואם זה התנאי אז קבלו ביטול ."

 

הוא רק בא להדגיש שהוא לא קשור ל'מרכז' בכלל, וגם לא שואף להיות כזה.

מחילה מ"ה' הוא המלך", לא התכוונתי באופן ספציפי,ננשמה!

למה שכתב, ובאמת זה היה נראה כך מדבריי...

אלא באופן כללי יש הרגל כזה,

להשמיץ כל מה שהוא לא אני או מה שאני חושב ומאמין...

 

 

אכן יש את המנהג הזה, אבל לא נראלי שהוא התבטא פה..רחלקה
תרגעאליסף ט

מרכז אכן הצמיחה ת"ח,זה לא אומר שאי אפשר לצחוק,זה דבר ראשון.

 

דבר שני יש עוד ישיבות בארץ שהן לא פחות טובות כיום,ממרכז של פעם לא נשאר הרבה. השחצנות שנשפכת מההודעה שלך רק מראה מה עובר בראש לחלק מתלמידי הישיבות הגבוהות.

ממרכז של פעם לא נשאר הרבה.לביא

סיכום מצוין לוויכוח.

הי...מרים*

בתור  צאצאית של...אני  דורשת  חרטה על דבריך..מר לביא...מה זה היה????ממרכז של פעם  צמחו כל הישיבות של הדתי לאומי...!!!!!!!!תגיד לי איזה ראש ישיבה לא למד במרכז לפני שהוא הפף לרב בעצמו..?? ותסתכל על רוב ארונות הספרים של הציבור האמוני...ותגיד לי למי אין ספרים של הרב זצ"ל ???

אוי ואבוי, זה מלון 5 כוכבים זה?!רחלקה
5 כוכבים ברוחניות... רחלקה. רחלקה....מאמע צאדיקה
תקשיב ילד, ותקשיב לי טוב!רחלקה

בעזהי"ת.

 

אני מכירה את הישיבה הזאת טוב מאוד, היא לא חדשה לי, ואני מאוד מעריכה אותה ואת פעולותיה.

אוקי?

 

עכשיו,

אל תאחל לי להתחתם עם כל מיני טיפוסים, כל עוד אתה לא מכיר אותי ולא יודע מה טוב לי באמת. סבבה?

עוד נקודה-

לא דיברתי על ארוחות גורמה וכו'. אני האחרונה שאדרוש את זה.

אלא דיברתי על כמות סבירה של אוכל (שתספיק גם לאלה שבסוף סדר בוקר אומרים תהילים, וכתוצאה מכך מגיעים קצת באיחור לחדר האוכל), שהכלים יהיו נקיים, שיהיה חימום טוב, ושבחדר האוכל לא יהיה ריח רע, וכד'.

תנאים בסיסיים ומינימליים.

 

[ואת כל הדוגמאות האלה אני מביאה מהכירות אישית של המקום הזה.]

[כן כן, זה אולי נשמע לך מוזר שהייתי בישיבה כ"כ הרבה שאני יכולה לומר את זה, אבל זו המציאות ]

רחלקהעמית-טליה

זה קשה להבין את זה ואם את ספרדיה זה גם יכול לגרום לך לדמעות בעיניים (אמיתי לגמרי!)

אבל רוב הישיבות הגבוהות חיות ככה.

 

אני התחלחלתי כששאלתי את הבחור מה הוא אכל לארוחת בוקר
אז הוא אמר גבינה ומלפפון כי אפילו לחם אין.

ובצהריים הוא הגיע כמה ד'  באיחור ולמזלו הספיק את השניצל האחרון!
והוא ממש לא במרכז..

 

נכון זה קצת קשה להכיל, אבל לבחורים זה לא מפריע

כי הם באמת חיים בדרך חיים שמבינים את המקום הנכון של האוכל (לא סתם הרב קוק אומר שהתשובה הראשונה שצריך לעשות זה בברכת המזון)
ודבר שני הם יודעים שהמצב של הישיבה בכי רע, וככה זה רוב הישיבות הגבוהות
אז הם שמחים במה שיש.גם אם זה המעט.

ואם תלכי לאלון מורה תקבלי כמה סוגי ביצים בבוקר (סיפורי אח הבחור)

 

קיצור אבל אין מה לעשות,

אז לראש ישיבה חשוב לשים מזגן תמיד כי קשה להסתדר לבחורים בחום.
ויש ישיבות שאפילו מזגן זה מותרות.

זה לא עיניין של ישיבה או של אידיאולוגיה או של קמצנות

זה עיניין של מצב הישיבות כיום.

אני כבר מזמן אמרתי לכל מי שאני מכירה שאת כל המעשרות יתנו לישיבות.

 


 

לביאמרים*

אני מחכה לתגובתך...!

טוב, בואו נאמר שהוויכוח הזה,ננשמה!

לא הולך לכיוון חיובי,

וזה לא מוסיף לעמ"י זכויות שהוא זקוק להם כל כך...

 

אנחנו צריכים להיות עסוקים בלומר טוב אחד על השני ולהתפלל לגשם..

זכותו של אחד לחשוב שרמתה של הישיבה ירדה לפי פרמטרים מסויימים,

ובאותה מידה לאחר יש זכות לחשוב כי אותם פרמטרים אינם נכונים או לא חשובים בעיניו..

 

שה' יזכה אותנו להתגדל,

וכל אחד יעשה את זה במקום שהכי מתאים לו ובמקום בו יוכל להתעלות ככל האפשר...

 

בע"ה, נעשה ונצליח!!

אני רוצה להעיר כמה הערות על הדיוןברוךש

נו באמת. 

ב"ה זכינו שיש היום עשרות ישיבות מעולות ברחבי ארץ קודשנו. 

וכולם מיוחדים וטובים, ואף בכל אחת יש את הנקודות המיוחדות וייחודיות לה. 

 

וכאשר בחור מסיים שמינית ורוצה לבחור ישיבה, אנחנו מזכירים לו, שוב ושוב - התאמה. 

תמצא את המקום המתאים לך, המקום שבו תוכל אתה להתגדל מתוך שמחה ודיבוק חברים. 

 

והכול ברוגע, ולא צריך לזלזל באף אחד, או לנסות להעלות את עצמך בהורדת האחרים. ואין רע בכך שיש סגנונות רבים, ולהיפך, זה דבר מעולה, והדבר דומה להרמוניה נפלאה שהתזמורת יוצרת- בעת כל הכלים מנגנים יחד ביוצרים עולמות. 

 

ובקישור לנושא הפורום:

בענייני שידוכים, צריך לקבל את המשודכים כפי שהם. לא מנסים לשנות אותם או להקשות על בחירותיהם בחיים. מחפשים התאמה ותו לא. 

ולפעמים זה חשוב מאוד להגדיר, ואף להיעזר בסטיגמות בכדי לעזור לעצמך ולאחרים להתכוונן על רצונותיך.

 

הדיון על מרכז של היום, אינו רלוונטי לפורום. ושייך למקום אחר לגמרי. ואני נזכר איך הרבנים השונים דיברו על הישיבה לאורך השנים. אבל זה לא קשור. מי שרוצה מרכז- שיבוא למרכז, ומי שרוצה בחור ממרכז, שתיקח לה בחור כזה, ומעבר לזה, לא קשור. 

 

לגבי תנאי הישיבה:

תלוי מאוד מה מתאים לכל בחור. ישיבות רבות מפסידות בחורים רבים בגלל התנאים הירודים בהם. ומאידך יש אנשים שאינם רגישים לזה, או שרוצים להתעלות על העניין. 

ואני רוצה להזכיר סיפור בעניין הזה, אף שאני יודע שהוא אינו מקובל בישיבתי. 

 

אני זוכר את ישיבת הר המור היטב מתקופתה בבית וגן, והתנאים שהיו לה היו מעבר לכל קו אדום שאתם יכולים לתאר, וכמה כאב הרגשתי נוכח המראה. ואף שתמיד ניסו לעודד בכך שהיא תעבור יום אחד להר חומה, המצב היה כל כך גרוע, שבחורים רבים נמנעו מלהגיע, ואף כאשר בחורים הלכו לשם לשבושי"ם, הם היו חוזרים לישיבה בכדי לישון ולהתקלח. 

והנה לפני כשלושה שבועות, טיילתי עם כמה חברים מהישיבה בשבת אחר הצהריים, והגיע זמן מנחה, והחלטנו לרדת והתפלל בהר המור.

וכל הכאב פג לגמרי, וכל כך הרבה שמחה מלאה אותי, כאשר ראיתי שהנה הישיבה קמה וגם ניצבה, בתוך מבנים מרווחים ומשופצים, ומוקפת בקמפוס נהדר של יער ירושלים, וסטנדרים פזורים תחת העצים, ומעבר  לשמחה בביקור חברים, הרי הנה התורה קיבלה גוף בריא לשכון בתוכה. 

 

אני זוכר בצבא, תמיד ניסו להאדיר את כבוד היחידה, כל פלוגה, כל גדוד, כל חטיבה רואה עצמה כהכי טובה בצה"ל (וצה"ל הכי טוב בעולם, אז הכי טובה בעולם). ואף זה חודר לבני המשפחה והחברים בחוץ, וכול אחד כאן יודע וחושב איזו יחידה הכי טובה. עד שבבקו"ם יש המון חיילים שילכו לכלא אם לא יתנו להם גולני או צנחנים וכו.

ואין בכך כל רע, וזה מעולה ותורם רבות למוטיבציה ולתחושות האישיות של החיילים, והופך אותם לחיילים טובים יותר. ואף לפעמים שהם מראים זלזול כלפי האחרים, אני לא אוהב את זה, כי אני אוהב את האמת, אבל בסה"כ זה חמוד, ובסדר.

 

ואם בחור אוהב את ישיבתו, והישיבה שבו אחיו או חבריו או אביו למד, זה מעולה ומצוין- ויתרום רבות לאותו בחור להתחבר לישיבה וללמוד בה.

 

ואף אם מצד האמת, כל הישיבות מעולות, וכל אדם צריך למצוא את המתאימה לו. ומאידך, צריך להיזהר מאוד לא לזלזל בשום ישיבה, ובשום דרך או דבר. תכונת הזלזול היא מאוסה תמיד. ומי לנו כהראי"ה שלימד אותנו להביט בשורשים של הדברים, ולחבר אותם לכלל, ולהכיל ולכלול הכול. ואף כאשר זלזלו בו, הוא לעולם לא זלזל. 

 

וכמו תמיד, אני רוצה להמשיך ולכתוב ולכתוב. אבל טרחא דציבורא, ברוך שתוק.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לענ"ד זאת התגובה הכי נורמלית פהאממממ

מה יש לכם, ה' ישמור, עם ישראל שוקד על תורתו, כל אחד ממקום שליבו חפץ, למה לנו לסנגר על עמ"י? אין לנו מספיק צרות תגידו לי? צריך לשמור גם על מה שיוצא מהפה ולא רק על מה שנכנס לפה!!

ישעיה הנביא נענש על זה שאמר "בתוך עם טמא שפתיים אנוכי יושב" (אל תתפסו אותי על המילה), אז חלילה לנו מלדבר!!

זה שדעתך אומרת ככה זה לא אומר שזה נכוןאליסף ט

זה שאתה לומד במרכז זה אחלה,אפחד לא זלזל בישיבה. זה שרוב הרבנים צמחו שם זה גם אחלה. זה לא אומר שמה שיש שם כיום זה מה שהיה שם אז (ואני מתכוון ברוחניות,מי דיבר בכלל על תנאים פיזיים? לא שפה אני מסכים עם הגישה של לחיות בזבל אבל זה לא הוויכוח).

שינויאליסף ט

הוא באופי,לא רק ברמת הלימוד.

 

 

פעם יצא לנו לשוחח על הנושא עם אחד הרבנים שאמר שבמרכז  לא נשאר זכר ממרכז האמיתית.אז אני לא עד כדי כך קיצוני..אבל הרבה בטח שלא.

אפשר להוסיף, כל הדור השתנה.ברוךש
ובכלל, כל המסביבברוךש
מישו מוכן להסביר לי מזה "מרכז של פעם"??no name102
פשוט מאוד.לביא

מאז הפיצול של מרכז והר המור, הכל השתנה. זה כל הסיפור.

זה לא עונה על השאלה מה ההבדל בין מרכז של פעםno name102

למרכז של היום..

אני לא מדבר על זהאליסף ט

גם עם הגישה של הר המור אני לא מסכים,ובצורה יותר חריפה ממה שאני לא מסכים עם הדרך במרכז.

לא כול כך הבנתי ...שרון כהן

למה אנחנו דנים שעות על מרכזניקים?אנחנו מדברים ככה על ישיבה בארץ?? נכון אולי אני לא מסכימה עם הדעות שלהם.. אבל זה אכן ישיבה בארץ ישראל!!!ואני ממש לא יכולה לשמוע את מה שאומרים כאן... ואני מוכנה להיות חריפה כי לדעתי זה ממש חשוב שנדע זו תורה וזו תורה!!!!

לא הבנתי,no name102

אתה רוצה מישי שלא עשתה שירות, או שבאמצע ללמוד- אחרי שירות וכל זה?

אליסףלביא
אליסף, שוב הוצאת לי את המילים מהפה.לביא
אני ממש מקווה שהבנתם אותי נכון!!!"ה' הוא המלך"

אני ממש ממש מעריך ומכבד תישיבה הנפלאה שנקראת "מרכז הרב" כל בחור שם שפיץ מטורף ואין היום שום ישיבה של דתיים לאומיים שמתקרבת למרכז הרב ישיבה מדהימה של עובדי ה' ענקיים,

אבל אני פשוט בראש שונה מהם וזה מותר....

צא מהסרט.. והכל יהיה בסדר..גלוק17
אחי תעשה לי טובה ואל תוריד אותי רמה."ה' הוא המלך"
לא צריך לעצום עיניים,יש תדמית מסויימת למרכזקחו עמכם דברים

הרב,שלעניות דעתי אין בינה לבין המציאות ולא כלום.

^^ מה זה משנה??שרון כהן

במרכז לומדים תודה?? כן! הם לומדים גמרא? כן.. ועוד יותר! זה בא"י?? כן!! אז איזה זכות אנחנו מרשים לעצמינו לרדת ככה על ישיבות.. מה כול הפילוגים האילו... אם אנחנו מרשים לעצמינו לרדת על ישיבה למה שלא נדבר על ציבור שלם ומשם זה רק יתגלגל למטה.....

למה שלא נרשה לעצמינו לדבר על אנשים?!?! מה ההבדל??

זה כול כך מצער לשמוע(לקרוא) את מה שמדברים כאן... לדעתי זה אפילו חילול ה' ככה לדבר על אנשים שלומדים תורה...

^^ מסכימה, אבל עם כל זה,ננשמה!

צריך גם לדעת לשמור על כבודם של הכותבים כאן...

 

ולא על כל משפט שלא מוצא חן בעינינו לתקוף ולרדת לפסים אישיים,

ואני לא רומזת לאף אחד באופן אישי,

שכל אחד יבדוק אם לא עבר את גבול הטעם הטוב של הדיון...

 

 

שיהיה שבוע טוב לכולם..

 

מסכימה!ננשמה!אחרונה

לא אמרתי שלא צריך לשמור על כבודה של שום ישיבה או של שום רב,

ואני מוסיפה גם של שום אדם,

ולכן בדיוק בגלל זה, צריך לשים לב שהכל בגבולות הטעם הטוב,

ולא יוצא שפוגעים פה במישהו...

 

כי כן נאמרו פה דברים בצורה שלענ"יד לא מתאימה..

 

זה הכל!!

שיהיה המשך שבוע מבורך לכולם!!

 

ושיבוא כבר חנוכה =]

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך