(פעם ראשונה שאני כותבת ד"ת בפורום. המסדר יעבור לדום.
דגלים לראש התורן!)
בעיקבות פרשיית השבוע הסוערת
ובייחוד בעיקבות ההודעה הזו > /Forum/Forum.aspx/t368825#4467706
ברצוני לומר כמה מילים בנדון
מורי ורבותי -קהל נכבד-
התורה אומרת לנו בספר בראשית-
כו וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל-הָאָרֶץ, וּבְכָל-הָרֶמֶשׂ, הָרֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ. כז וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם. כח וַיְבָרֶךְ אֹתָם, אֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם, וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבְכָל-חַיָּה, הָרֹמֶשֶׂת עַל-הָאָרֶץ
וידוע לכל שפרשת הבריאה חוזרת בפרק ב בבראשית- עם תיאור מקביל לבריאה-
יח וַיֹּאמֶר יְהוָה אֱלֹהִים, לֹא-טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ; אֶעֱשֶׂה-לּוֹ עֵזֶר, כְּנֶגְדּוֹ.
ובהמשך- כא וַיַּפֵּל יְהוָה אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה עַל-הָאָדָם, וַיִּישָׁן; וַיִּקַּח, אַחַת מִצַּלְעֹתָיו, וַיִּסְגֹּר בָּשָׂר, תַּחְתֶּנָּה. כב וַיִּבֶן יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם, לְאִשָּׁה; וַיְבִאֶהָ, אֶל-הָאָדָם. כג וַיֹּאמֶר, הָאָדָם, זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי, וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי; לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה, כִּי מֵאִישׁ לֻקְחָה-זֹּאת. כד עַל-כֵּן, יַעֲזָב-אִישׁ, אֶת-אָבִיו, וְאֶת-אִמּוֹ; וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ, וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד.
אנחנו רואים מהפסוקים פה שהמודל הזוגי הבראשיתי הגנעדני -
ככה נברא העולם- וזה האידאל לחזור אליו תמיד-
הוא של זוג
-![]()
-![]()
איש-אישה
אדם- חווה
זכר- נקבה
אביו- אמו
והיו לבשר אחד
וכן בתיאור תולדות ההיסטוריה התוריית של העולם-
א זֶה סֵפֶר, תּוֹלְדֹת אָדָם: בְּיוֹם, בְּרֹא אֱלֹהִים אָדָם, בִּדְמוּת אֱלֹהִים, עָשָׂה אֹתוֹ. ב זָכָר וּנְקֵבָה, בְּרָאָם; וַיְבָרֶךְ אֹתָם, וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמָם אָדָם, בְּיוֹם, הִבָּרְאָם.
הפעם הראשונה בתורה שאנחנו מוצאים איש עם שתי נשים
(ובידוע שכל מקום שיש פעם ראשונה- שם אנחנו עומדים על מהות העיניין!)
(פרק ד) יט וַיִּקַּח-לוֹ לֶמֶךְ, שְׁתֵּי נָשִׁים: שֵׁם הָאַחַת עָדָה, וְשֵׁם הַשֵּׁנִית צִלָּה.
אומר רש"י- בשם בראשית רבה-
"שתי נשים" - (ב"ר) כך היה דרכן של דור המבול אחת לפריה ורביה ואחת לתשמיש זו שהיא לתשמיש משקה כוס של עקרין (ס"א אינו) כדי שתעקר ומקושטת ככלה ומאכילה מעדנים וחברתה נזופה ואבלה כאלמנה ....
"עדה" - היא של פריה ורביה ועל שם שמגונה עליו ומוסרת מאצלו (ס"א ממאכלו) עדה תרגום של סורה
"צלה" - היא של תשמיש על שם שיושבת תמיד בצלו -דברי אגדה הם בבראשית רבה
מורי ורבותי
אנחנו רואים כאן בדברי התורה הקדושה ובדברי חכמים
את עיקר מהות התורה בנושא הנישואין!
כמו שאנחנו מברכים כל חתן וכלה (בעז"ה בקרוב אצל כל הרווקים )- ![]()
"שַׂמֵּחַ תְּשַׂמַּח רֵעִים הָאֲהוּבִים כְּשַׂמֵּחֲךָ יְצִירְךָ בְּגַן עֵדֶן מִקֶּדֶם. בָּרוּךְ אַתָּה ה', מְשַׂמֵּחַ חָתָן וְכַלָּה."
וכי לחינם טבעו חז"ל מטבע של ברכות? כל מילה מדוייקת! כל ברכה מבטת רעיון חשוב ומהותי לנישואין!
כיצד ישמחו החתן והכלה הבונים ביתם? כמו בגן עדן!
שבגנעדן היו רק איש אחד ורק אישה אחת- וכן יזכו הזוג כל ימיהם שיהיו האחדים בעולם אחד בעיני השני.
אומר לנו רבינו שלמה מפרש התורה לפי הבראשית רבה הקדוש-
מאיפה בא העיניין הזה של שתי נשים?
מתפיסה ירודה ומקולקלת של בני קין! מתפיסה של -אישה לבנים ואישה ליופי. מתפיסה בהמית ירודה של ייצריות
והרי לנו בני אברהם - ברור וידוע
שאישה בת-בנים, אישה שאיתות לידותיה עליה- הרי היא היפה ביותר בעולם! הרי היא אישה של חיים מלאים, של יצירה משותפת
שרק בה יהיה מתקיים "והיו לבשר אחד"
ואם נמשיך להתבונן בדברי התורה הקדושה
בספר דברים- אומר לנו משה רבינו מפי השם-
"כי-תהיינה לאיש שתי נשים, האחת אהובה והאחת שנואה, וילדו-לו בנים, האהובה והשנואה; והיה הבן הבכור, לשניאה."
אומרת לנו התורה- יש לך שתי נשים?
מוכרח שאחת תהיה שנואה!! שאחת תהיה אהובה פחות מהשניה
(וכן רואים אפילו! אצל אימותינו הקודושות כמה רב היה סיבלה של לאה אימנו שכל ימיה על כל בן שנולד- אולי הפעם בעלי יאהב אותי, אולי הפעם יילווה אישי אלי...)
וברוך השם בדורנו- דור עיקבתא דמשיחא- שכל העולם מתמתק ומתקדם לגאולתו, וגם בחוקות אומות העולם יש בהם תיקון מוסרי גדול -של חוק שלא מונוגמיה- וגנאי הוא להם עיסקי הביוגמיה
וחס ושלום להם לישראל לאבד את מעמדם הרוחני וקדושת בית ישראל בטיעונים של הבל (או שמא- טיעונים של קין?)
להיות לעיני כל הגויים ירודים ופחותים מכולם, להיות מתירים בפרהסיה להיות שטופי זימה בריבוי נשים וצרות
מורי ורבותי
יש עוד נק' בסוגיה שלא דובר בה עד כה וחשוב לדבר
מיהם המפיצים של המודעה ההיא?
נשים רווקות- שנואשו מלקבל היתר עמ"נ להרות מתרומת זרע- והן מחפשות היתר לגבר שממנו יוכלו להרות.
האם בשל זה נתיר להן נישואי שתי נשים?
או שמא בשל זה ראוי לעודד ולרומם את קרנם של הנישואין התקינים המקודשים של איש אחד לאישה אחת כדת מושה וישראל כמסורתנו מזה דורי דורות----?
וראוי בזה גם להתבונן על הצד הרעיוני- בשביל מה להן רצון לבעל- בשביל אישיותו, מידותיו, בניית חיים שלמים איתו- או בשביל לממש דרכו את רצונן לילד?
(האם נישואין לגבר הן כביש-עוקף-מתיר-תרומת-זרע? האם זה כל תפקידו של גבר בבית???!?!?!)
ראיתי מתוך ניתוח השירשור שהיה פה בפורום![]()
ועוד שירשור שהיה בנושא זה בדיוק בעבר
שיש חלוקה מעניינת בין (>רוב<) תגובות הנשים לתגובות הגברים-
הנשים- אומרות איכס, שפל מוסרי
הגברים- מתחילים להתפלפל בהלכה מותר אסור מדין מה ולמה
(יש פה ראיה מעניינת לסוגיות הטון המיוחד שנשים מוסיפות ב"ה ללימוד תורה בדור שלנו, אבל זה נושא אחר...)
(ומוכח מילתא שכל הנשים מתנגדות -ואיזה שתאמר שרצונה בכך- ממילא דעתה בטלה אצל כל אדם)
וכאן אני רוצה להתייחס גם להודעתו של "ניק" -שהבאתי את הקישרית אליו בראש ההודעה הראשונה
למה בעצם חשוב לדיון בדבר הזה? האם כל הדיון הוא גיבובי מילים מודגשות?
אמירה יוצרת תודעה
דיון יוצר קונפורמציה חברתית
כל עוד ישמע ויחוזק הקול הטבעי השפוי של נשות ישראל הצדיקות-
שכן כן הן אלו שבזכותן ניגאל במהרה בימינו אמן-
שבית הוא איש אישה ושכינה- ותו לא!
ככה יתחנכו ותתיתחנכנה בני ובנות ישראל בדור הבא- דור הרווקים הכותבים פה בפורום
ובמיוחד הדור הצעיר מהם- דור המתבגרים הקוראים בשקט בפורום- ולומדים מוזגים בנישואין וזוגיות
(וכמובן לכל בר תורה שהמנהג הרווח המצוי -משפיע ביותר על מה הפוסקים יתירו להלכה. שנאמר "לא נהגנו ולא נהגו אבותינו ולא עלה על ליבנו להתיר")
ויהי רצון שנזכה כולנו לעבוד את השם בשמחה ואהבה
ויזכו כל הרווקים לבניין ביתם בקרוב
ויזכו כל הנשואים לשלום בית ושכינה
ולא יעלה על ליבנו דבר חטא ועברה ועוון מעתה ועד עולם
ונזכה לבניין המקדש והווסדות הסנהדרין מלשכת הגזית- כי מציון תצא תורה ודבר השם מירושלים
האמת והשלום אהבו
ממערכת אותו עלון-שבת נמסר שתוכן המודעות על אחריות המפרסמים בלבד- והם לא ראוי ולא אישרו מראש את הפירסום, ומתנגדים לו מכל וכל לאחר שראוהו...
אה ודרך אגב-
בעיניין התחזיות הדמוגראפיות הקודרות-
כמה בנים וכמה בנות יוולדו עוד, כמה ערבים יוולדו במזה"ת...
אולי הפעם תיישמו קצת את מה שאתם אומרים על לסמוך על הקב"ה? תתנו לו לנהל את העולם קצת?

