(אולי אתם תצליחו לענות עליה??) הוא שאל אותי ככה: כשהחברה שלנו באים סתם לערבי ודופקים לו מכות או משפריצים עליו גז פלפל וכו וכו' למה אנחנו לא נחשבים חיות אבל הם כן כשהם עושים את זה????
חבר שלי שאל אותי שאלה ולא הצלחתי לענות עליהחסוי123
הערבים בד"כמישהי=)
הם אלו שרוצחים ילדים וסתם אנשים.. אנחנו לא נבוא ונשחט אנשים אם זה לא במלחמה. הם כן. לכן אנחנו באים ודופקים להם ת'ראשים. אבל זה לא סתם. זוהי נקמה קטנה שבקטנות על כל הרציחות שהם עשו לנו בגלל שאנחנו יהודים.
נו אז אתה לא רוצח אנשם וילדים קטנים אלאחסוי123
מרביץ להם (אני לא שמאלני או משהו זה פשוט מה שאני חושב מה ההבדל??)
ההבדל העקרי הוא לא מי עושה דברים חמורים יותרטוביה2
אלה העובדה שאנו במצב מלחמה עם האויב הערבי
וההגיון מאוד פשוט במלחמה מור הכול או כמעט הכול צריך לזכור שאנו היהודים אזרחים אמתים בעולמו של הקדוש ברוך הוא (ומחוייבים בכול מערכת החוקים שלו) ולעומתנו הגויים בחרו שךא לאיתאזרח אלה להיות סוג ב' ולכן חייהם / כבודם / רצונותהם בחות חשובים משלנו (המוסר פשוט אני נילחם בך ואתה סוג ב' אז אני תמיד צודק)
הם עושים את מצד הבהמיות שלהם~א.ל
ואנחנו עושים את זה מתוך קדושת התורה. הסבר:
אין אפילו ערבי אחד שהתנהג בצורה שונה, או יתנהג. כך זה קיים בשורש המציאות.
לכן ההתנהגות הזו היא ממקום של להוקיע מתוכנו את האויב ולהשיב מלחמה- שזה מוסר אלוקי קדוש, ואין פה בכלל עניין להשוות או לקרוא למעשה כזה מעשה חייתי!. כשהם עושים זאת, זה מצד הבהמיות השפלה
איפה רשום בתורה שהדרך היא להרביץ לערבים וכו'?חסוי123
אני ממש לא חושבת--ברוקולי=)
שזה נכון להרביץ לערבים ובגלל זה אני לא עושה את זה כי כשאנחנו מרביצים להם וכו אנחנו יורדים לאותה הרמה שלהם!!!אני לא אומרת שערבי שמרביץ לך אתה תשב ותסתכל עליו אבל אני ממש לא חושבת שזה בסדר שאנחנו מרביצים להם--"סתם"..
אז תבואי ותתני להם פרחים? מה נראה לך אנחנו באיםה' אוהב אותך
מתוך התורה הקדושה ולכן לא אכפת לי לרצוח את כולם
כי הם מתחיליםמניי770
--מישהי=)
-- תקשיב. אנחנו לא באים והורגים כדי לא לשבת על זה בכלא. הבנת? אבל אנחנו מרגישים צורך עז לפרוק את הזעם על כך שהם מתנכלים לנו. הפ פורקים ת'שנאה שלהם עלינו דרך רציחה. אנחנו לא עושים את זה ולכן אנחנו מרביצים להם. אבל יבוא יום*********.. צונזר עקב הסתה.![]()
אני דווקא חושב שזו טעות חמורה להרביץ למישהואבגדה
כדי לפרק עליו את העצבים.
אתה לא אמור להיות עצבני, כ"א שקול ומחושב-אם אתה כן עצבני-זה לא כי מישהו עשה משהו שלא רצית שיעשה, אלא כי שקלת היטב את המצב, והחלטת שראוי להיות עצבני, והתעצבנת-ואז פרקת עליו את העצבים שנועדו לשם כך. לעומת זאת-אם פרקת עליו את העצבים שיש בך ממידת הכעס הקלוקלת-זה דבר רע ופסול.
וכאן נמצא אחד משני ההבדלים בינם לביננו:
הם עושים זאת מאכזריות ומרוע, וממדות מושחתות.
אנחנו עושים את זה מתוך שיקול דעת ורצון טוב וטהור לעשיית צדק.
ההבדל השני:
אנחנו צודקים.
הם לא.
אני לא חושב שיש הרבה מה להסביר פה, אבל לפחות קצת אסביר-
אם יצאת לטיול לחו"ל, בנתיים מישהו השתלט לך על הבית, וכשאתה חוזר הוא מרביץ לך-הוא חצוף ומושחת.
אם אתה מרביץ לו-אתה צודק, ולכן-מה שאתה עושה זה בסדר גמור.
ואפילו כשמרביצים לנשים וילדים-אם זה נעשה מתוך שיקול דעת טוב וטהור-זה טוב מאוד.ואפילו להרוג אנשים-אם זה מתוך שיקול דעת טוב וטהור-זה טוב (אבל כמובן שברוב מכריע של המקרים-שיקול דעת טוב וטהור לא יביא אותך להרוג אנשים...)
אתה לא צודק.מישהי=)
אתה אומר שלפרוק זעם זה לא מתוך מחשבה אבל זה כן..
זה לא מתוך מחשבה- לכן זה לא בסדר..לבן כהה
ואני אומרת לך שזה כן!מישהי=)
אני אסביר~א.ל
קודם כל אני לא מתייחסת לצורות התנהגות שאתה הצגת, אבל כן חושבת שצריך להבהיר לאויב שהוא לא רצוי, וכשזה נוגע למלחמה המרחם גורלו מר הוא.. איך להבהיר לאויב שהוא לא רצוי? זה כבר משהו שאפשר לדון עליו, אבל אני בהחלט מסכימה שצריך להתנהג בנחרצות ובתקיפות.
לכן אל תסתכל על מישהו שמתנהג בתקיפות- כמישהו אכזר או חייתי כשזה נוגע למציאות של ימנו.
דוגמא:
שאול, נצטוה על ידי הקב"ה : "עַתָּה לֵךְ וְהִכִּיתָה אֶת-עֲמָלֵק, וְהַחֲרַמְתֶּם אֶת-כָּל-אֲשֶׁר-לוֹ, וְלֹא תַחְמֹל, עָלָיו; וְהֵמַתָּה מֵאִישׁ עַד-אִשָּׁה, מֵעֹלֵל וְעַד-יוֹנֵק, מִשּׁוֹר וְעַד-שֶׂה, מִגָּמָל וְעַד-חֲמוֹר
ונשאלת השאלה-
למה הקב"ה מבקשת לכלות גם את הצאן, ואת הטף? מה עוללו אלו? נשמע כמו אלימות בעלמא, לא?! והתשובה היא כשזה נוגע לאויב, ולמלחמה, תקיפות היא לא אלימות. אגב, שאול איבד את מלכותו בגלל שלא עשה את זה, וזה רצון ה'.
ליטל, זה מעניין מאוד...לבן כהה
שנקמה זה "מוסר אלוקי קדוש", "קדושת התורה" וכל מיני מילים גבוהות..
כי לי זכור שדווקא כתוב "לא תיקום ולא תיטור"...
טוב, אולי יש מקרים מסוימים שכן מותר, ומצבים שבהם זה בסדר..
אבל כשהתורה אמרה את זה, זה אומר שזה פוגע בנפש, במוסר האלוקי הקדוש. לכן, גם אם מותר במצב מסוים לעשות את זה, זה עדיין לא דרכה של הנשמה שלנו.
לא תיקום ולא תיטור מדבר על יהודי-משה ר-
שזה איסור.
בנוגע לגוי מצאנו בשמשון הגיבור שנקם בפלישתים לפני מותו: "ואינקמה נקמה אחת משתי עיניי"
ודוד המלך שנקם באנשי ציקלג אחרי שלקחו בשבי את הנשים שלו וחלק מאנשיו הוא ירד והרג בהם.....
בפרשת השבוע (מטות) הקב"ה מצווה את משה "נקם נקמת המדיינים מאת בני ישראל אחר תאסף אל עמך"..
היה עוד מקרה שהוא הולך לנקום כאשר הוא שולח את אנשיו למלך עמון והוא מבייש אותם כאשר הוא מגלח את הזקנים שלהם דוד יוצא למלחמה ומשמיד אותו..
מותר ומצווה לנקוםאבגדה
מתוך מניע שכלי (בדרך הביצוע-גם רגש, אבל המניע-שכלי בלבד!!).
לא מתוך רגש.
אני פה...א-ל נקמות ה'
לבן כהה כנס מהרררר!!אלירז
"וְלֹא יִדְבַּק בְּיָדְךָ מְאוּמָה מִן הַחֵרֶם
לְמַעַן יָשׁוּב יְהוָה מֵחֲרוֹן אַפּוֹ
וְנָתַן לְךָ רַחֲמִים וְרִחַמְךָ
וְהִרְבֶּךָ כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ"
(דברים, פרק יג, פס' יח)
לאחר הציווי המפורט על מצות "עיר הנידחת"
ישנה הבטחה שה' - "ישוב מחרון אפו ונתן לך רחמים ורחמך והרבך".
חציה הראשון של ההבטחה מובן, שהרי עיר הרשעה הושמדה, וברור שה' ישוב מחרון אפו.
אולם החצי השני תמוה,
מדוע יש צורך בהבטחה שה' יתן רחמים דווקא בלבם של מקיימי מצווה זו,
דבר שלא מצאנו במצוות אחרות?
עיר שלימה עומדת על דוכן הנאשמים,
ואם ח"ו יתברר שאמת נכון הדבר,
ישלחו בית דין את שליחיהם לבצע את גזר הדין.
שלוחי בי"ד, כבני לוי לאחר חטא העגל,
מצווים להרוג "איש את רעהו ואיש את אחיו ואיש את קרובו".
הם צריכים להתעלות מעל לרחמים המאפיינים כל יהודי,
ומעל למוסר האנושי הטבוע בהם, ולבצע את דבר ה' !
מה הם התהליכים המתרחשים בנפשם של שלוחי בית דין?
מה קורה לנשמתם שמכסא כבוד חוצבה?
ברור שתהיה פגיעה בנפשותם - האישיות תשתנה והאופי הטהור ייפגם.
הידרדרות רוחנית וקהות חושים, אכזריות כלשהיא,
הם תוצאות טבעיות של הריגת עיר שלימה,
אפילו כשהדבר נעשה ע"פ ציווי בי"ד.
על כן באה הבטחתו של הקב"ה, "ונתן לך רחמים ורחמך",
דווקא בעקבות קיום מצווה זו.
ה' יטביע בלבם של שלוחי בי"ד את הרוך,
את העדינות ואת הרחמים,
שנשחקו כתוצאה מקיום המצווה.
נקמה היא לא דבר רע!!
"אל נקמות ה'- אל נקמות הופיע"
ה' הוא מקור כל הטוב, ונקרא גם א-ל נקמות.
נכון שזה הופעה של מידת הדין
אבל עם הרשעים בעולם- צריך לנהוג במידת הדין!
וזה רצון ה' - מתוך התורה.
[לא רק בספר תורת המלך, אלא גם בספרי רבנים 'ממלכתים' יותר - בשבילך.]
בני ישמעאל רוצחים בנו
משפילים את עם ה'
ובכך מחללים את שמו-
ונחשבים משנאי ה':
מצווה חשובה וחיובית ביותר-
לנקום בהם!!
ונכון שאנחנו רחמנים-
אבל מי שרחמן באמת
יודע מתי צריך לפנות את המקום והאיזון הנכון לאכזריות מול הרשעים.
כשזה רצון ה'!

יהי רצון שהקב"ה יטביע בנו רחמים רק מול מי שבאמת צריך.
ויפקח את עיני העם הזה להבין- שמול אויב נדרשת אכזריות!
אבל מתוך רצון טהור!!אבגדה
אם אתה בא לשם בגישה האכזרית...לא נראה לי שזה כ"כ טוב...
אם בא לך לפוצץ כמה אנשים-"אז בא נלך לעיר הנדחת, אתמול בי"ד אמרו שצריך להשמיד את ****"-אז אתה סתם מושחת.
כנ"ל גם לגבי ערבים, לא רק לגבי עיר הנדחת.
אם אתה פועל משיקול דעת תורני בלבד -בסדר גמור. אם לא-אז זה לא לגמרי בסדר. ככל שזה פחות טהור-זה פחות בסדר...ויותר שחיתות.
ודאי. רק לשם שמים.אלירז
אלירז ואבגדה...לבן כהה
זה באמת הכיוון שהתכוונתי...
להבין שזה לא טבעי לנו, ולא לקפוץ על זה כאילו זה איזה מצאיה...
להבין שזה עלול לפגוע בנו, ולהשחית את הנפש- לכן צריך את הבטחת ה' על רחמים. אתה צריך לפחד לעשות את זה, שמא זה יפגע בך!
עכשיו, אחרי שאתה לא "שש אלי קרב", אלא באמת יודע שזה לא נורמלי לעשות את זה, אתה תחשוב יותר לפני שתעשה, וממילא, אם תחליט לעשות בסוף, זה יהיה יותר מתוך מחשבה רצינית, וכנראה גם יותר קרוב לאמת..
ועדיין תצטרך להיזהר שיפגום בך כמה שפחות..
ומי מחליט מתי זה מותר, זה כבר שאלה אחרת...
וקשה לכוון במצוות פשוטות וקלות יחסיתאלחנן
ק"ו כמה זה קשה לברר את הדחפים הגסים לבין הרצון לשמור על ארץ ישראל
הלוואי שכולם יוכלו להגיע לרמה שהרצון לפגוע באויבי ישראל יהיה טהור ובלי בהמיות סתם ורצון להרביץ סתם
אז זה יהיה יותר מתקבל
חוץ מהשאלה במי מותר ונכון לפגוע ובמי לא (דוג זקנים בנות)
בשביל זה כבר כתב הרמב"םאבגדה
איך מגיעים לדרך האמצע...
הולכים לצד השני-אם אתה מכיר בעצמך שאתה אדם אלים-תמעט בשימוש בכוח-גם כשיש לך סיבה טובה..
(כמובן-זה לא אומר שאם אתה אדם אדיש אתה צריך להרביץ לאנשים סתם!!

)
עוד לא ראיתי מישהו ש-ס-ת-ם דפק לערבי מכותאלירז
בד"כ לערבי יש איזה חוצפה עסיסית לפני כן.. או איום כלשהוא..
ואז צריך להעמיד את בן השפחה במקומו.
[שחס ושלום לא יובן מתוך דבריי אחרת -
אין כאן קריאה לתקיפת אדם או מעבר על החוק בכל צורה שהיא.]
וגם אם הוא לא עשה כלום, זה עצם קיומו....יהודי מרמ"ג
לא ראית מספיק.....אלחנן
אלירז את החוק העכשבי צריך לעבור ואפילו רצוי כל עודחומות של תקווה
הוא לא לפי התורהההההההההההה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ומותר ליתקוף ערבייי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הואא אויייב מה לא מובן תפסיכו לאוות את מה שאתם באמת חושבים כי יעצרו אותכם אנכנו לא ניקנה להםםם!!!!!!!!!!
הםם יקנו לה' בקרוב לא תהיה להם בררה האמת תיצאה לאור!!!!!!!!!!!!
(אנכנונ מדינה דמוקרתית לא????????????????????????????)
שאלה טובה, ורוב התשובות תלושות.מישהו10
אני סובר שזה אכן משחית את הנפש. ואני לא הייתי רוצה להיות קשור ולהתחבר לאדם כזה.
תראה את מה שכתבתי.אבגדה
קראתי.מישהו10
אבל אני לא בטוח שהבנתי אותך לגמרי בפסקה האחרונה.
בוא נגיד ככה, אני לא מדמיין סיטואציה שתלמיד חכם / בן תורה יתפוס ערבי ברחוב שלא בשעת מלחמה ויפוצץ אותו במכות. ולא רק בימינו. אלא לכל אורך הדורות.
אני לא חושב שיש סתירה בין הרצון לטרנספר ולגרש מכאן את הערבים (נניח כרגע לגר תושב וכאלה), לבין חביב אדם שנברא בצלם. כן, גם חביב אדם שנברא בצלם זאת תורה!!
כבר מזמן הגעתי למסקנה שאנשים כאן לא פועלים ממש משיקולים של תורה, ודעת תורה אני לא באמת מצפה למצוא כאן.
ובכלל, למה להתווכח? הרי התורה מכירה ומתייחסת להשפעות האלה מפורשות. זה קיים. ואני יכול לתת לזה כמה ראיות, רק תהיתי אולי מישהו אחר יחשוב עליהם...
דבריך נכונים.אבגדה
אבל לא תמיד.
לפעמים-צריך להשתמש במכות...השאלה היא רק למה אתה נותן מכות, אם אתה נותן מכות בתור "חייל" (לאו דווקא חייל רשמי), ובתור מישהו שמנסה לעשות סדר-זה דבר טוב.
אם אתה נותן מכות בגלל היצרים השליליים שלך-אתה לא בסדר.
אם לדוגמא אתה הולך ברחוב, ומישהו זורק עליך אבנים, בהחלט ייתכן שאם אתה ת"ח, ופועל מתוך שיקול דעת-אתה תלך ו"תפוצץ אותו מכות", כדי שהוא יבין את המסר ולא יחזור על זה שוב...
הרי אם זה יהיה כלל מוסכם-שערבי שזורק אבנים חוטף-לא יזרקו אבנים!!
נראה לי שאנחנו די מסכימים.מישהו10
"אם לדוגמא אתה הולך ברחוב, ומישהו זורק עליך אבנים, בהחלט ייתכן שאם אתה ת"ח, ופועל מתוך שיקול דעת-אתה תלך ו"תפוצץ אותו מכות", כדי שהוא יבין את המסר ולא יחזור על זה שוב...
הרי אם זה יהיה כלל מוסכם-שערבי שזורק אבנים חוטף-לא יזרקו אבנים!!".
שמע, זה פשוט כביעתא בכותחא. אני לא איזה שמאלני הזוי שאתה צריך להגיד לי ככה, אם הוא זורק אבנים מצידי הוא גם ראוי לכדור בראש.
אבל סתם ככה לתפוס ערבי שאתה לא יודע מי הוא ומה הוא ולהכניס לו מכות, זה קלקול, ומצביע על דברים לא טובים.
נכון. גם אני חושב שאנחנו מסכימים.אבגדה
אתה לא. אבל אם תגור במקום כמו שאני-מישהי=)
גרה.. אז אולי היית חושב אחרת. ולומר שלא תרצה להיות חבר של אדם כזה שזכה להרביץ לערבי('ללא הסתה')
זו אמירה פזיזה מדי לפי דעתי..
איפה את גרה? באל בור"ג? בקבטיה? אולי בבורין?אלחנן
אני גרה במזרח ירושלים. מספיק לך?מישהי=)
ב״ה בגלל שאצלינו עושים את זה בתגובהmetorafi
>>שמוליק פיין
בס"ד
כי כשאצלנו עושים את זה זה בשביל שיעופו מהארץ/שיבינו שלא מתעסקים עם יהודיות ולא סתם כי משעמם לנו..
כי הם אוייבים שלנואוריין
אנחנו לא עושים את זה סתם!=)=)
השאלה זה רק בשביל תעמולה. שיחשבו שמרביצים סתם לערבאנונימי (פותח)
זה קודם כל. אני עוד לא ראיתי שמתנפלים סתם על ערבי ומרביצים לו.
ככה תמיד אומרים עלינו אלה ששונאים את היהודים שביהודה ובשומרון , וממציאים כל מיני דברים רק בשביל שישנאו אותנו.
ואם אם אם , היה פעם משהו כזה . אם.
אז שני הדברים בכלל לא דומים. הערבים עושים את זה בתור חלק מהמאמץ שלהם להשמיד את כולנו , גם את אלה שנתניה.
ואם יש איזה יהודי ,ם אם אם , אז זה בגלל שהוא נגד זה שרוצים להשמיד את היהודים והוא מעוצבן על כאלה שהוא בטוח שהם בעד זה.
ברודר שבכלל לא דומה.
הבנת?
כל אלה שחושבים שערבים לא חוטפים סתםאלחנן
תצאו מהסרט . תודה. .
תסבירו את זה איך שבא לכם אבל זה קורה וזה קורה הרבה.
(זה לא אומר שאני בהכרח נגד)
אין לראות בכתוב שום הסתה לאלימות או כוחניות כלפי ערבים
ואני מתנגד לאלימת מכל סוג שהיא
אין הבדל,צעיר רענן
בשבילנו זה מצווה להילחם על הארץ,
ובשבילם זה מצווה להילחם על הארץ,(זה שהם נלחמים בשבילנו הם חיות,בשבילם הם לא..)
עכשיו בודקים את מי א-לוהים יותר אוהב.. את בין-אל-פטימה, או בין-אל-גבירא...
נ.ב
מתי פעם אחרונה שמעת על אזרח משלנו שרצח סתם ערבים כך באמצע הרחוב(אחרי ברוך גולדשטיין הי"ד) .. ?
הם טובחים בנו יום יום..
גור האמל. עדן נתן זאדה.אשר ויזגמן.יעקב טיטל?אלחנן
אוקי.מספיק?
וזה רק אחרי 1994
לא קשור
להתחיל לספור לךצעיר רענן
את מספר הרוצחים הערביים?
http://www.pmo.gov.il/PMO/Communication/IsraelUnderAttack/terrorAttacks.htm?Page=1
תוכל לעיין כאן וזה רק מ-2001
לא קשור. שאלת שאלה = עניתי תשובהאלחנן
אין פה איזו תחרות מי רצח יותר
ברור שהיה כמה..צעיר רענן
אבל זה לא ברמה של כל הזמן,
את ה"רוצחים"(בשבילך) שלנו אפשר לספור, את שלהם אי אפשר => הם חיות.
ברוך גולדשטיין לא טבח בערבים! באמת הי"ד!!אלירז
אז מה הוא עשה להם? נישק אותם? ?אלחנן
אם אנחנו פותחים דיון על ברוך גולדשטיין הי"דאלירז
תפתח לזה שרשור אחר
וחכה שיהיו לי עצבים לכתוב לך מגילות שלימות שמסבירות את הסיפור הזה.
והם לא סתם תאוריוןת קונספירציה.
מדובר על עדויות מפי הערבים עצמם
ועל היכרות עם ברוך גולדשטיין עצמו כרופא משפחה וכאדם מדהים!
מכפת לי דיברנו על יהודים שדופקים מכות לערביםאלחנן
לא על ב.ג
לפי חישוב מהירעין הקורא
כשגולדשטיין נרצח היית בערך בת שנתיים...
איזה הכרות בדיוק?
גם ברוך גולדשטיין(הי"ד זצוק"ל) לא "סתם רצח ערבים"שמוליק פיין
בס"ד
זה היה אחרי שרשרת פיגועים וחשש גדול מאוד מפיגוע גדול..
זה לא הדיון נראה ליאלחנן
אם אתם מרביצים לערבים - אתם בהחלט נחשבים חיותאנונימי (פותח)
פשוט אין לכם מושג כמה זוועתי וגזעני זה נראה מהצד. "בא לנו לפרק לערבים את הצורה ואנו צריכים "הצדקה מוסרית" לכך..."
אין לכם שום זכות להרביץ לערבים ואם אתם מרביצים להם אתם
1) עוברים על "החוק הלאומי" שאתם כ"כ מקדשים אותו.
2) עושים בפירוש נגד דברי התורה ונגד שבועת שלושת השבועות.
אם אתם מרביצים לערבים אתם בלתי מוסרים לחלוטין.
ה' ירחם איזה השקפה נוראה!! לאן הגענו?
ה' יחזיר אותכם בתשובה שלימה אמן סלה!
יש אנשים שמנסים להיות יותר מוסריים מהתורה-משה ר-
התורה נכתבה לפני 3000 שנה.אנונימי (פותח)
בעבר היה מקובל להרוג את כל הגברים, להרוג נשים וילדים ולקחת נשים לשפחות. אם עם לא היה עושה את זה, זה היה מוזר. אבל אם מישהו היה עושה דבר כזה בימינו, זה היה מזעזע וחייתי, בדיוק כמו שכשהערבים רוצחים ילדים אנחנו קוראים להם חיות. שימו לב שפרשת הנקמה במדין לא נכתבה כהלכה, אלא כסיפור. המוסר בעולם השתנה, ולכן אי אפשר ללמוד מקל וחומר ממה שעם ישראל עשו למדין לזה שמותר לנו להרביץ סתם לערבי שלא עשה כלום. האנשים שמתנגדים ללהרביץ סתם לערבים, לא מנסים להיות מוסריים יותר מהתורה, כי התורה נכתבה בזמן אחר ואין בכלל מה להשוות, אלא להיות מוסריים בהתאם לימינו. לכן, לדעתי, אסור להרביץ סתם לערבי שלא עשה שום דבר בעצמו כיחיד, וזה לא להיות יותר מוסרי מהתורה. אם הערבי עשה משהו רע, בטח שמותר להרביץ לו או לנקום בו, אבל לא לחפים מפשע.
א. אני לא anonimiאנונימי (פותח)
ולכן לא אמרתי שאני תומך בשלושת השבועות, ובהחלט ייתכן שעבר זמנן (אני לא מבין בנושא הזה ולכן לא אתייחס אליו יותר מדי).
ב. התורה איננה "סתם סיפורים עתיקים שנכתבו על ידי בני אדם ברבריים" אלא קובץ של סיפורים על בני ישראל וקובץ הלכות, (שלפעמים משולבים יחד, והרבה סיפורים כן מכילים הלכות בתוכם, אבל לא כולם), והיא נכתבה עבור האנשים שהיו קיימים אז שאכן היו אנשים מוסריים בהתאם לזמנם, ובפירוש לא ברבריים, אבל חיו בעבר עם מוסריות ותרבות שונות משלנו.
דרך אגב, לא רק המוסריות שונתה, אלא חז"ל גם שינו בעצמם חלק מההלכות המפורשות בתורה, לדוגמא: בפרשת משפטים, אם שור מועד נוגח אדם והורג אותו, התורה כותבת: "השור ייסקל וגם בעליו יומת", והגמרא אומרת שבעליו לא יומת אלא ישלם כופר.
בפרשת כי-תצא כתוב בנושא ייבום: "והיה הבכור אשר תלד יקום על שם אחיו המת", וחז"ל אומרים שלא הבן הבכור של האישה מקבל את הנחלה, אלא הייבם, שייבם את האישה, והגמרא אומרת בפירוש שההלכה שונתה: "אף על גב דבכל התורה כולה אין מקרא יוצא מידי פשוטו, הכא אתאי גזרה שווה אפיקתיה מפשטיה לגמרי" (הרב שטיינזלץ - כאן באה הגזירה השווה לעניין "יקום על שם אחיו" והוציאה את הפסוק מפשוטו לגמרי").
בפרשת בן סורר ומורה, חז"ל הוסיפו כל מיני הגבלות כמו שקול האב וקול האם יהיו שווים, ותקופת הגיל שהדין יהיה תקף בו יהיה פחות מ-3 חודשים. למה? זה פשוט, כי חז"ל חשבו שדין בן סורר ומורה זה לא מוסרי, ולכן הוסיפו כל מיני הגבלות שזה לא יקרה. זה מוכיח שהמוסריות בעולם משתנה, אפילו בין תקופת התורה לתקופת חז"ל, ולכן גם בימינו היא שונה, ואסור להרוג עם שלם עם נשים וילדים.
לא צדוקי ולא כפירה.אנונימי (פותח)
ההלכה שאנו נוהגים כמוה כיום היא ההלכה שקבעו חז"ל! לא אמרתי ח"ו שאנו לא נוהגים כמו ההלכה שחז"ל קבעו לנו. הצדוקים הם אלו שפסקו לפי הפשט בלבד, והם לא מוכנים לראות את האמת של חז"ל שהבינו שהמוסריות בעולם משתנה, ואילו חז"ל הבינו בחוכמתם שחלק מההלכות צריך לחדש או לשנות, מה שהצדוקים לא הבינו, ובזה הם טעו. אני לא מבין מה הכפירה בדברים שכתבתי, הרי כמו שכתבתי, הגמרא בעצמה במסכת יבמות דף כ"ד ע"א אומרת ש: "אף על גב דבכל התורה כולה אין מקרא יוצא מידי פשוטו, הכא אתאי גזרה שווה אפיקתיה מפשטיה לגמרי" (הרב שטיינזלץ - "כאן באה הגזירה השווה לעניין "יקום על שם אחיו" והוציאה את הפסוק מפשוטו לגמרי"), ורואים שגם הגמרא עצמה אומרת שחז"ל אכן שינו את ההלכה שמפורשת בפסוקים להלכה שמתאימה לימיהם. הסיבות לכך רבות (כל מקרה לגופו), ובדוגמא של הייבום (ששם הגמרא אומרת את מה שציטטתי) הסיבה יכולה להיות (וזו רק הצעה) שאנשים לא רצו לייבם, ולכן חז"ל הבטיחו להם תמורה - את הקרקע של אחיהם המתים, במקום לתת את הקרקע לבן האשה היבמה. חז"ל ראו בעיה, שכנראה לא הייתה קיימת בתקופת התורה, ופתרו אותה בדרך של שינוי ההלכה. זו לא כפירה, זו האמת!
אתה צודק בחלק מהדברים אבל תראהאלחנן
התורה קדמה לעולם ה הסתכל בתורה ולפי זה ברא את העולם היא לא נכתבה
בשביל דור מסוים אלא ניתנה לכל הדורות שהרי כולם היו במעמד הר סיני{הנשמות של כל הדורות}
ולפיכך יש בתורה המון רבדים ומשמיים כל דור מגלה בתורה את הצדדים שמתאימים לאותו דור
לפי ההתפתחות של העולם. ובאמת ניתנה לחכמים רשות להתאים את התורה למציאות,שהרי התורה אינה משתנה היא קיימת כמכלול עוד לפני ברית העולם ואנו אלה שמשתנים ותלמידי החכמים שבדור קובעים לפי זה הלכות
חוץ מזה שזה כפירה זה גם שקר מעליבאנונימי (פותח)
חז"ל עצמם אמרו שהם לא משנים את התורה אלא מביאים אסמכתאות למסורת של תורה שבעל פה שמפרשת את התורה שבכתב לפי דרך האמת (שנכונה לכל השנים, לפני 3500 שנה או היום).
חז"ל לא אמרו ש"עין תחת עין" אומר שבזמן מסויים באמת היה צריך להוציא עין ורק אח"כ שינו את זה לקנס כספי. הם אמרו שזה תמיד היה קנס כספי.
זה דבר אחד להחזיק בדעה הכפרנית שהתורה שמותר לשנות את התורה ודבר שני לייחס את זה לחז"ל שמכחישים את זה. מי שמשקר יודע שהוא לא צודק! 
מוסרי-בא נבדוק את טענותיך>>>אבגדה
"וְאִם שׁוֹר נַגָּח הוּא מִתְּמֹל שִׁלְשֹׁם, וְהוּעַד בִּבְעָלָיו וְלֹא יִשְׁמְרֶנּוּ, וְהֵמִית אִישׁ, אוֹ אִשָּׁה--הַשּׁוֹר, יִסָּקֵל, וְגַם-בְּעָלָיו, יוּמָת. ל אִם-כֹּפֶר, יוּשַׁת עָלָיו--וְנָתַן פִּדְיֹן נַפְשׁוֹ, כְּכֹל אֲשֶׁר-יוּשַׁת עָלָיו."
פעם הבאה-תקרא עד הסוף לפני שאתה כותב שחכמים שינו את מה שכתוב בתורה!!
לגבי הגזירה שווה, מישהו לימד אותך פעם מהי ג"ש?
ג"ש-באה תמיד למשה מסיני-ז"א-חכמים לא המציאו אותה!!
חכמים-לעולם, אבל ל-ע-ו-ל-ם לא משנים הלכות!!!
הדברים שכתבת טפשיים וכפרנים.
מוחהבתותי
תגיד אחי, אתה דפוק?! לחסום אותו!האדמו"ר מצנעא
"בפרשת בן סורר ומורה, חז"ל הוסיפו כל מיני הגבלות כמו שקול האב וקול האם יהיו שווים, ותקופת הגיל שהדין יהיה תקף בו יהיה פחות מ-3 חודשים. למה? זה פשוט, כי חז"ל חשבו שדין בן סורר ומורה זה לא מוסרי, ולכן הוסיפו כל מיני הגבלות שזה לא יקרה. זה מוכיחשהמוסריות בעולם משתנה, אפילו בין תקופת התורה לתקופת חז"ל, ולכן גם בימינו היא שונה, ואסור להרוג עם שלם עם נשים וילדים."
ר"ל... לחסום אותו!
התורה לא נכתבה בשום זמן...האדמו"ר מצנעא
התורה מעל הזמן, והמוסר שלה חי וקיים לעד!
מקדשים את החוק הלאומי כשהוא לא סותר את התורה-משה ר-
שלושת השבועות לא תקפים יש הרבה מקורות לזה ואין לי כח לכתוב אז.....
בעניין ערבים בו נעשה משוואה פשוטה: הם רוצחים אותנו טובחים בנו (משפ' פוגל) מתפוצצים לנו באוטובוסים יורים עלינו קסאמים...
יהודים: סה"כ מרביצים לערבים...
אם אתה משווה את עם ישראל לחיות אדם האלה אז אתה בבעייה
השאלה היא אם זה עם נגד עם או לאאלחנן
אם מותר להרביץ לערבי "פרטי" שלא עשה לך כלום
למרות שה"עם" שלו עשה
השאלה אם יש הפרדה בין המעשים של העם הערבי לבין ההשלכות על כל ערבי בפני עצמו
אתם לא עונים על השאלה.
אף אחד לא משווה את הערבים ליהודים אלא רק עניתי על השאלה של "צעיר רענן" מה מסובך?
להרחבות בענין שלושת השבועות הרב אבינר הוציא מזמן איזה חוברת יפה על כך.
שלושת השבועות זו ה-טענה של סאטמר..שמוליק פיין
בס"ד
אז אם מישו חושב ככה כנראה שהוא מסכים איתם..(אגב הם כבר באמת לאתקפות מכיוון שכתוב שהן תקפות את שתעירו ותעוררו את האהבה ומכיוון שאחת השבועות נשברה(עלינו לארץ ועוררנו את האהבה..) כולן נשברו..)
אז בוא תוכיח אתה מהצד ההפוך~א.ל
האם אי פעם פגשת בערבי שנהג שונה משאר "עמו" ולא עשה לך כלום?
האם אי פעם מצאת ערבי שהפתיע אותך והתנהג בשונה ממה ששאר "עמו" עשה?
האם מצאת ערבי אחד שהתנהג או גינה מעשים כמו טבח, רצח, רגימה באבנים, גנבות וכולי שאר "עמו" ביצע? והרי ידוע שאם לא מגנים- מסכימים עם הדבר...
אשמח לתשובות.
רק הדגשה- אני לא קוראת להרביץ סתם כך, אבל חושבת שהתפיסות הללו של רחמנות במלחמה ועם אויבים- אין מקומן כאן..
מותר להרביץ לערבי הוא האויב שלכההה מה לא מובןקטיה הדר
וה' ישלך לך רפואה שלימהה....
ויחזיר אותך בתשובה דחוווווווף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ערבי=אויב,אויב מחסלים מובן?קטיה הדר
שה' ישלך לך רפואה שלימה...
ויחזיר אותך בתשובה......
דחוווווף
אם מישהו עצבן אותך, אתה תעצבן אותו חזרה?אבגדה
סיכוי סביר שכן-אבל תזכור שזוהי עבירה על "לא תיקום".
אם מישהו עצבן אותך-אתה תנסה לגרום שהוא לא יעשה את זה שוב?
אני מקווה שכן, הכל כמובן לפי חומרת המעשה...(אם מישהו קרא לך "טמבל"-לא כ"כ נורא אם הוא יעשה את זה שוב, ולכן לא צריך לעשות כלום)
לכן אדם צריך להגן(לפעמים גם להגן בעזרת התקפה) על עצמו-אבל לצורך הגנה. בלבד.
ממש לא-"כי הוא עצבן אותי-אז בואו נרביץ לו".
כנ"ל לגבי אויבים-אתה יכול לשפוך עליהם את השחיתות שלך...אבל זה לא יועיל לאף אחד.
"לא תיקום"ימב"כ
זה רק על בין יהודי ליהודי או על ענייני ממון או על נקמה פרטית.
מותר לנקום נקמה לאומית, לומדים את זה מפרשת השבוע, הנקמה במדיין.
לא מתוך שחיתות.אבגדה
אלה שמרביצים לערבים הם לא אלה שמקדשים את החוק...האדמו"ר מצנעא
אנא, למי שאין מושג וחצי מושג על הקורה בציבור שלנו בפרט, וביהדות הרבנית בפרט, שלא ידבר.
ובנוגע לחתימתך - תוריד את ביזוי תלמידי החכמים הזה, עכשיו!
תועבה כל הקשור ליואל אלחנן! הוא רשע! הוא מבזה ת"ח! הוא אפיקורס! הוא שקרן! הוא מחלל שם שמיים! לא לדבר איתו, לא לחשוב עליו - רק לתת לו סטירה (מבחינה היפותטית, כן? שלא איעצר כאן על הסתה...) ולצטט לו את הרב זצ"ל: "בפניי אין מבזים ת"ח!"
*וביהדות הרבנית בכללהאדמו"ר מצנעא
לא להרוג עם שלם של גויים--מישהי=)
-- עליהם האדמו"ר אתה מרחם אבל על יהודי מבני עמך...תועבה כל הקשור ליואל אלחנן.. ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר! אתה מדבר על אנשים גויים ברחמנות ועל אח שלך אתה מעיז להגיד דברים כאלו. חשבתי שאתה אדמו"ר.. אני בהלם! ראוי שתתקן את מידותיך.
אמרתי שאני מרחם עליהם? מאיפה למדת את זה?האדמו"ר מצנעא
יהודי מבני עמי? על זהבה גלאון את מרחמת? ממש לא... יואל אלחנן וזהבה גלאון הם אותו דבר. הם מחללים שם שמיים, הם מבזים ת"ח!!!
ברוך גולדשטייןימב"כ
ברוך גולדשטיין עשה את זה אחרי פיגועים בתור תגובה לפיגועים האלה, אני רוצה לצטט קטע מביאליק שלמרות שנכתב בשנות השלושים עדיין הוא קשור לנושא הזה:
"בכל יום יהודים נהרגים בצינעה ובפרהסיא ובכל יום מעוטרים העיתונים בעיטורים שחורים....אי אתה יכול לומר שאנו אין אנו עושים את שלנו, הרי אנו מבליגים ומראים לעולם כולו כמה יפים אנו, כמה יפה הוא מוסר היהדות, שאפילו באים עלינו להורגנו ואנו שותקים." (ביאליק, שירה)
ברוך גולשטיין עשה מעשה "תג מחיר" כמו שקוראים לזה היום. נקמה. על כל היהודים שהם רצחו. רק פעולות כאלה ימנעו מהם להמשיך לרצוח אותנו.
אני מסכימה עם חבר שלך.כפרעלייך!!=)
סליחה אבל אלו שנחשבים "קיצוניים" ודופקים למישהו שלא עשה כלום מכות, הם חיות.
אין שום היתר בתורהאיזה יום שמח
להרביץ ולהרוג לכל ערבי שזז...
עצם זה שהם בארץ , מגיע להם מכות... שלא ירגישו פה..אני שמח סתם!
למה לנו לא להחשב חיות?עין הקורא
זה או אנחנו או הם,
מי שחזק ינצח, ומי שלא יגמור בים.
זה מתמטיקה פשוטה, עוד לפני כל הדברי תורה
והויכוחים התיאולוגיים.
מין גזענות פשוטה וטהורה כזאת, פאשיסטית וטבעית.
התחושה הכי בסיסית של כל אדם באשר הוא,
בלי קשר להיותו יהודי או לא, לאמר:
זה שלי ואם תגע בזה תחטוף.
זה הכל.
הלואי שנהיה יותר חיות ממה שאנחנו היום,
יהודונים קטנים ומוסריים,
עם ייסורי מצפון מפה ועד אוגנדה,
על כל ערבי שכולה שפכו לו דלי צבע על הראש.
כל דבר, כל דבר שיגרום להם להרגיש שזה שלנו ולא שלהם.
הכי חייתי בעולם.
דברי תורה כבר כתבו פה הרבה לפני....
למה לנו לא להחשב חיות???כי אנחנו בני אדם!!!ברוקולי=)
רוצה עוד מצעד בהמות??
יהודונים קטנים ומוסריים?האדמו"ר מצנעא
אולי אנחנו כעת יהודונים, ואולי קטנים; אבל מוסריים?! ממש לא!
"המוסר הישראלי הוא לא מוסר אישי, גם לא רק לאומי או כלל-אנושי.
מוסר אלוקי הוא, שכולל הכל, הנובע מתורת בורא עולם - לא פחות מזה!" (אורות, ק"ע)
כלומר, המוסר הישראלי (האמיתי) הוא מוסר אלוקי; אם כן, האם אנחנו יכולים לקרוא לנו, כישראלים, מוסריים במצב הקיים כיום?
הם כרגע בארצנו למה שאנחנו שאמורים לשלוטאריאל ברוך
צרכים רק להתגונן? מותר גם לנו לתקוף מדי פעם הם עושים את פעולותהם בעיקר על חפים מפשע והערבים רובם מחבלים.
כשאתה במילחמה אתה לא חושב מי חף מיפשע אנכנוחומות של תקווה
במילחמה עכשיו!!!!!!!!!!!!!!
וערבי שפה הוא אויבבב אסור לערבי להיות פה כל עוד אין סנהדרין
ואין לנוו אזזז הםם צריכים לעוף מיפההה.................
וכככןןן אין ערבי שהוא לא אויב...
למה סנהדרין? אם אינני טועה, מספיק בי"ד של שלושה.האדמו"ר מצנעאאחרונה
הרי מדוע יש צורך בבי"ד? כדי להשביע אותו על 7 מצוות בני נח וכו'. אם אינני טועה, הוא יכול להישבע אף בבי"ד של שלושה.
אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת
יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?
(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר


קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א
בשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל
אשמח לעזרה
מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...
הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה
יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים
שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י
איזו ברכה ב"ה. מרגש לראות את זה.
"לא עוצרים בסוף השמיטה – מעמיקים את החיבור לארץ ישראל" | ערוץ 7








