על דבר אחד אני שמח...מחפש את האור..

וגם זה אירוני לחלוטין.


אני שמח שעדיין לא תפסו את המחבלים שרצחו את דודה שלי.


ככה לא יכולים לשחרר אותם בעסקה הזאת.


בושה וחרפה.


מה יגידו הפרשנים שכעת כל כך מהללים את העיסקה, ברגע שייודע דבר הפיגוע הבא (לא עלינו) שעשה מחבל ששוחרר בעסקא, ונהרגו בה אנשים - מה הם יגידו אז?

וברור שזה יקרה מתישהו.

מה יגידו? מה זה בכלל מעניין אותם?ימין ה'

במקרה הטוב זה מעניין אותם כקליפת השום, ובמקרה הגרוע הם מייחלים לזה.

 

לארי דרפנר - שהיה פרשן ב'ג'רוזלם פוסט, הצדיק בפה מלא את הפיגוע באילת.

 

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/225198

 

דוד גרוסמן ימ"ש, ששכל את בנו במלחמת שלום ההתכנסות, אמר :

 

"אני מבין את אנשי החמאס. הם
מתנגדים לכיבוש, והייתי נוהג כמוהם אילו חייתי תחת כיבוש"
(הארץ, 12.3.03).

 

הפרופ' זאב שטרנהל ימ"ש: (יגנייב אורלובסקי,כשמו הפולני המקורי-הוטבל בעברו לנצרות) -

 

 "אי אפשר לעצור את  הפאשיזם בנימוקים רציונאליים. את זה עוצרים רק בכוח, וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים. בשעת הצורך נצטרך להתמודד בכוח עם המתנחלים בעופרה או באלון מורה. בנוסף היצהיר כי רק מי שיהיה מוכן לעלות על עופרה עם טנקים, יוכל לבלום את הסחף הפשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית ('דבר'', אפריל 1988).   ושוב השטרנהליזם במיטבו..., ב"הארץ" 11.5.2001: "אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם"

 

 

גלוח הראש והשכל אברהם בורג ימ"ש כתב:

ישראל, שאיבדה כל עניין בילדים הפלשתינים, אינה צריכה להיות מופתעת בבואם שטופי שנאה לפוצץ עצמם במרכזי הבילוי (אסקפיזם) הישראליים. הם מקדישים עצמם לאללה במקומות הבילוי הישראלים מפני שחייהם הם עינוי".

 

ד"ר ניב גורדון - מרצה בכיר באוניברסיטת בן גוריון, שנחשב לסמן קיצוני בהתנגדות למדיניות ישראל. במאמר שפרסם לפני כשנה וחצי (2010) ב"לוס אנג'לס טיימס", קרא לחרם על ישראל, אותה כינה במאמר "מדינת אפרטהייד.  גורדון אף מצדיק את חטיפת גלעד שליט בידי אנשי הטרור מטעם החמס.

 

צורר היהודים אהוד ברק ימח שמו אמר:

 

'אם הייתי פלסטיני בגיל המתאים, הייתי נכנס בשלב מסוים לאחד מארגוני ההתנגדות' (בראיון לגדעון לוי, מרץ 1998).

 

גדעון ספירו ימ"ש כתב:

"...אני רואה במתנחלים החמושים חלק מכוחות הכיבוש ובהתנחלויות מיבצרים המהווים יעד לגיטימי להתנגדות הפלסטינית, ואני סבור כי חיסול מתנחלים אינו רצח"

 

 

וכן (בראיון ל"סוף שבוע" – מעריב 9.3.2001 ):

"משה לשם , העומד בראש אחד הארגונים של הקנאים שבמתנחלים, אמר בראיון עיתונאי כי את המתנחלים  'יוציאו רק בארונות'. הבה נניח כי זה מה שיקרה. האם זה לא מחיר נמוך יחסית, אם תמורת 200 אלף ארונות נקבל הסכם שלום.

 

במוסף מעריב- ( 30.4.93) התפרסם ראיון של בילי מוסקונה לרמן עם עו"ד לאה צמל שבסופו מובא דו השיח. מוסקונה: תגידי לפחות שאת נגד פגיעה בחיי אדם.   צמל: "זה לא יהיה נכון, כי אני בעד פגיעה במתנחלים"

 

כמובן שאלו רק דוגמאת מזעריות, ממש על קצה המזלג, על תמיכתם של אנשי השמאל בתשקורת ובכלל ב'מאבק הפלסטיני'.

אז מדוע שהם יתרגשו מפיגועים?

 

 

וכמובן ב' מיכאל, חובש הכיפה האנטישמי ביותר בעולם:ימין ה'

ב. מיכאל - ''מאד מפתה להציע לממשלת ישראל פשוט לחמוק מן הגדה באישון לילה, מבלי לומר דבר לכל הקצוברים, הדומבים ונגזריהם, ואז, ישכימו אלה לבוקר חדש, יגלו כי מעתה אין הם אלא עוד בעיה אחת של הפלשתינים, כמו החמאס והג'יהאד האיסלאמי. והפלשתינים, כמו שנהוג לומר בקריצה אכזרית, כבר ידעו איך לטפל בהם".

 

 

רק בנוגע לדבר קטן שציטטת - -מחפש את האור..

ובבקשה אל תתקוף ישר ותחשוב טוב טוב לפני שאתה עונה:


אני מצטט את מה שאתה ציטטת:


צורר היהודים אהוד ברק ימח שמו אמר:


'אם הייתי פלסטיני בגיל המתאים, הייתי נכנס בשלב מסוים לאחד מארגוני ההתנגדות' (בראיון לגדעון לוי, מרץ 1998). (סוף ציטוט)


וא-ת-ה, לא היית נכנס לחמאס, אם היית פלסטיני בגיל המתאים?


אם נפשך קיצונית עכשיו ביחס לזה לטובתנו - אני כמעט בטוח שאם היית נולד פלסטיני, גדל פלסטיני, ומושפע מכל החינוך הפלסטיני, בדיוק כמו שאתה מושפע כאן מהחברה שלך - היית מגיע למסקנה שאתה צריך להצטרף לחמאס. קיצוני הוא קיצוני כמעט תמיד, כי זה כנראה תכונה בנפש. אם היית נולד ערבי - היית ערבי עד הסוף, כולל שחיטת יהודים. בזה אני כמעט בטוח.


אתה לא?


זה דבר טבעי ופשוט שכל אחד מרגיש קשור לעם שלו ולחברה שמסביבו ויעשה הכל כדי להשיג את מה שהכי טוב לו. אני לא מנסה חלילה להצדיק במאומה את אהוד ברק, רק מסביר את התפיסה הלוגית הפשוטה ביותר, והאנושית, של מה שהוא אמר. אין בזה בעצם שום דבר מקומם.


לדעתי אם הייתי קיצוני, לשמאל או לימין - הייתי אומר בדיוק אותו דבר כמו אהוד ברק.


למזלי, נולדתי למשפחה תומכת ימין, מתנחלת וכו' וכו' (תחשוב,באמת, אם היית נולד נוצרי - מה היה הסיכוי שהיית מתגייר? ואם היית נולד בהודו - מה הסיכוי שלא היית משתחווה עכשיו לאליל כלשהו?)


תחשוב על זה טוב טוב...

ראשית לכל, מדוע בכלל קבעת שאני קיצוני?ימין ה'

התנגדות לשחרורם של אלף רוצחים פלשתינאים שעלולים להמיט עלינו אסונות נוראיים, איננה דבר קיצוני.

 

אני אינני קיצוני, ואין לי מושג למה הדבקת לי את התואר הזה.

 

ולעניין עצמו:

אין לי שמץ של מושג מה היה קורה אילו., זה לא מעניין, והאמת: גם לא חשוב.

 

לכל אדם יש את החובה להתנהג בצורה מוסרית, בלי קשר לחינוך אותו קיבל, ויש לכל אחד את הכלים לעשות זאת.

 

כל זה בכלל לא משנה ולא רלוונטי פה, מכיוון שאתה מה שאהוד ברק אמר, הוא לא אמר כפלשתיני, אלא כשמאלן שמצדיק את הפלשתינאים.

 

כלומר, אהוד ברק לא נולד פלשתינאי - ובכל זאת העביר סיוע לאויב הערבי בעיתות מלחמה, עבירה חמורה ביותר ע"פ ספר החוקים,  ונלחם במתנחלים בכל כוחו ומאודו - ברשעות חסרת מעצורים, למרות שאיננו פלשתיני.

 

ההזדהות של השמאל הקיצוני עם האויב איננה דבר שיהודי נורמאלי רואה כ'טבעי' - אלא כמחלת נפש של רשעים ארורים, שאותה יש להדביר, ובכל האמצעים שיידרשו (כמובן, ע"פ חוק).

 

 

 

צודק.מחפש את האור..

ועל כך אני מתנצל.


לא הייתה כוונתי להגיד שדווקא אתה קיצוני, אלא יצרתי הנחה בה אתה או כל אחד אחר - זה לא באמת משנה - קיצוניים, ועל בסיס זה שאלתי את שאלתי - האם אתה יכול להזדהות אם השאלה הזאת.


ואני לא מצדיק את אהוד ברק בשום מקרה,אלא רק בא להגיד שהמשפט הזה, אם מבודדים אותו מכל מה שמסביבו ומנסים לא להתייחס למי שאמר אותו, אלא למה שהוא אומר - המשפט הגיוני לגמרי, וגם אני מסוגל להגיד אותו, ולדעתי, כל אחד מן הימין הקיצוני יכול להגיד אותו, כי בלי קשר לכמה זה מוסרי או לא - זה מה שכנראה היה קורה, אם אני או אתה או מישהו באמת קיצוני, היה נולד לפטמה ולאחמד בשכם או בג'נין, והיה גדל לתוך השנאה נגד ישראל...שהיינו מצטרפים לתנועת ההתנגדות.


וזה בלי קשר לאם זה מוסרי או לא.


הרי אם היית נולד לתוך משפחה חילונית למהדרין, לא היית יודע מי זה משה רבנו, מעולם לא ידעת מהי שבת אמיתית וכו' - זה היה טבעי מאוד שהיית נשאר חילוני ולא מחליט פתאום לחזור בתשובה...כנ"ל אם היית נולד נוצרי. אני יודע להגיד על עצמי שאם הייתי נולד נוצרי למשפחה קתולית מאמינה, מן הסתם הייתי מצטלב כל יום ראשון, מאמין בישו ובשילוש הקדוש ורואה ביהדות את מי שגרם למות ישו. הגיוני, לא?


כנ"ל לגבי העניין של:"אם הייתי פלסטיני..."...


לא באתי להגיד שזה נכון, לא באתי להצדיק את זה - באתי רק להגיד שהמשפט עצמו לא אמור לעורר אצל אף אחד מחשבות שמי שאומר אותו אומר אותו דווקא כי הוא שמאלן. זה שהוא שמאלן זה כולם יודעים - אבל אם היית שם במקום המילים "אהוד ברק" וכל שאר התארים שלו, את המילים "אמר ברוך מרזל" עם כל התארים שלו, ואז את המשפט "אם הייתי פלסטיני..." - לא הייתי מניח מזה שמרזל הוא חלילה שמאלני, וגם לא הייתי חושב שמרזל השתגע - הייתי חושב שמרזל פשוט לרגע שם את עצמו כאילו נולד לצד השני, והבין שבאמת היה מגיע לזה...זה הכל.


חג שמח ושוב סליחה אם נפגעת באופן אישי!

הדבר האוילי ביותר לעשות הוא:ימין ה'

להתעלם מכל המובאות שציטטתי ומהרעיון שעולה מהם,  ולקחת משפט אחד בלבד, לבודד אותו מכל השאר, ולנסות להוכיח בכל דרך אפשרית למה גם משפט כזה הוא בעצם הגיוני ונורמאלי.

כבר הוכחתי פעם אחת, ואין צורך לעשות זאת בשנית, עד כמה המשפט הזה הוא כן מרושע, וכן מבטא את רשעותו של האומר אותו, במקרה הזה לפחות.

אבל גם אם נניח לרגע שאתה צודק - ואז מה?

לברק ולכל היתר ממש לא אכפת מהדם שעשוי חלילה להשפך פה בעקבות מדיניותם המופקרת, וזה בסה"כ מה שבאתי לומר.

תבין...מחפש את האור..

אני מסכים איתך לחלוטין, עם כמעט כל המובאות שהבאת. אבל את המובאה הזאת בחרתי לציין כי לטענתי היא לא נכונה - כלומר, לא נכונה במובן של לא נכון להתייחס אליה ככה.


וההוכחה שהוכחת, עם כל הכבוד, היא לא הוכחה נכונה - כי אתה מסתכל בעיניים של "מי אמר את זה" - וככה ברור שתגיב לזה ככה... אבל המשפטה זה הוא נכון לחלוטין, וכל אחד היה יכול להגיד אותו, לרבות ברוך מרזל. רק עצם זה שהוא נאמר על ידי אהוד ברק, גורם לך להשליך את זה לגבי השמאלניות, ואולי בצדק - אבל המשפט כשלעצמו הוא לא מרושע בכלל, מצטער. הוא משפט שמתאר מציאות. זה כמו שאני אגיד : "אם הייתי יורה טיל נ"ט על אוטובוס ילדים ופוגע בו ישירות, רוב הסיכויים שהייתי מצליח להרוג כמה יהודים."  - תגיד לי, זהו משפט מרושע, או משפט שמתאר מציאות עתידית/דימיונית, שעל כמה שהיא כואבת היא כנראה הגיונית לגמרי?

כנ"ל לגבי אותו משפט - נסה רגע להתעלם ממי שאמר אותו - אתה מסכים עם זה שמה שנאמר בו, יכול להתלבש על אנשים רבים במדינה, כולל מהימין וכולל מהימין הקיצוני?

אתה לא מסכים איתי שכמו שאהוד ברק אמר אותו, ככה גם ברוך מרזל היה יכול להגיד משפט כזה?


מה שאתה עשית היה להשתמש בקונוטציה הראשונה שעלתה לך כשראית את המשפט הזה מחובר לשמו של אהוד ברק, ולכן אמרת מה שאמרת...אני רק באתי עם גישה שכלית קרה...


ושוב, זה חלילה לא אומר שאני לא מסכים איתך במשהו - אני בדיוק כמוך, אוהב את ישראל ואת ה', ואת ארץ ישראל. אבל אני גם יודע מבחינה שכלית קרה שהגיוני שהמשפט הזה היה נכון גם לגבי אם אני הייתי ערבי כזה.

אני קיצוני,אבגדה

בללכת אחרי האמת.

 

אם הייתי מוסלמי, וודאי הייתי מגלה שזוהי אינה האמת (, ואגב, במיוחד בגלל דברים כאלו, אני מאוד בעד השיטה של לחקור, ולא "אמונה תמימה" עיוורת).

 

אני בדקתי את הדרך שלי, ראיתי שהיא נכונה, ועכשיו אני הולך בה, בקיצוניות, עד הסוף, הרי אינך מצפה שאוותר על חלק מהאמת, נכון?

 

לכן, אני מצפה שגם אותו מוסלמי, יפעיל את השכל שהבורא נתן לו, במיוחד בשביל זה, ויבין שהיהדות היא האמת, הבלעדית, וכל מי שפוגע ביהודים הוא רשע מרושע, חסר זכות קיום, ואם יש לך עוד תארים מעניינים שאתה חושב שכדאי להוסיף אז אני מרשה לך...

 

מי שקיצוני בלאהוב את עצמו, זה באמת לא בסדר, ואם המחבל קיצוני בלאהוב את עצמו-צריך להעניש אותו וללמד אותו ואת חבריו קצת מוסר...

לא ככה?

אפשר להגיד שאני חולק עליך...מחפש את האור..

אני ממש לא חושב שזה ככה.


אני חושב שמי שנולד לתוך זה, גדל כל חייו בתוך זה, מעולם לא הכיר משהו אחר, וכל חייו חונך אך ורק לשנוא יהודים ולראות בו את הגוזלים של האדמה שלו - אני דווקא חושב שהוא לא היה חושב שהיהודים צודקים, והיה רואה את האמת בצד שלו. נדירים האנשים שהתהפכו מכאן לכאן.


ולמה שזה יקרה באמת? הרי אם אתה מוסלמי קיצוני, שנולד לתוך משפחה קיצונית - אתה באמת ובתמים מאמין שהדרך שלך היא הצודקת. אתה משוכנע בכל ליבך שהיהודים הם אלה שלקחו את אדמתך, שהיהודים הם אלה שגנבו, השפילו אותכם, ולא משנה כמעט כמה שינסו להוכיח לו אחרת. הוא רואה את זה מסביבו כל חייו, למה לא להשתנות? איך הוא בדיוק יכול להשתנות? שוב, כמו שאמרתי - יש אנשים שעשו את המסלול להשתנות, אך הם נדירים.


כמובן שאם נולדתי למשפחה ערבית קצת "פחות" בעד כל ההתנגדות, כלומר, היא עדיין שונאת יהודים, אבל לא מפגינה כלפי חוץ את רצונה להרוג וכו' וכו' - אם הייתי נולד למשפחה מה שנקרא מ"הפלג המתון" יחסיתצ, אז היה לי הרבה יותר סיכוי להפגש עם יהודים, להכיר אותם, ואולי אפילו להזדהות איתם באיזה שהוא שלב.


דבר שלחלוטין לא היה קורה אם הייתי הבן של מפקד התנזים. בלתי אפשרי. 


ואתה, עם כל הכבוד, כמה שחקרת ובדקת - מראש הגעת מעמדה טובה, של משפחה ימנית, דתית, אוהבת ישראל וכו' וכו'... אם היית אומר לי שאתה הבן של יריב אופנהיימר, ומעצמך, לבד, הגעת למסקנה שאתה צריך להיות יד ימינו של מרזל - אז הייתה לטענה ש/לך הרבה יותר יכולת ביסוס וחזקה. כי זה היה אומר שבאמת עברת שינוי חזק.


את השינוי האמיתית עוברים כשמשנים תפיסת עולם לגמרי, מתפיסת עולם שגויה לתפיסת עולם אמיתית - ולא כשבסך הכל משדרגים את המעמד שלך מ"אחד שעשה כי זה מה שאמרו לו וגדל בו", ל"אחד שעושה כי אחרי כל התמיכה שהעניקו לו, היה לו קל מאוד להגיע למסקנה שזה הדבר האמיתי".


זה כל הסיפור.


ובכלל לא דיברתי כאן על "לאהוב את עצמו" - לעומת זאת, אני בהחלט מדבר על "להיות מושפע מהסביבה שלך", ועל "לאהוב את המשפחה שלך", ולמען האמת - גם לאהוב את עצמך מותר. גם אתה אוהב את עצמך, מבטיח לך. את עצמך, ואת המשפחה שלך, ואת האחים שלך, ואת העם שלך. ולהבדיל - גם המחבל הוא כזה. גם המחבל, אני בטוח שהוא אוהב את אחותו ג'מילה, ואת אחיו חאסן...


ותאמין לי שאני לא שמאלני. ממש לא. רק הפעלתי שיקול דעת קר. גם הוא נצרך לעיתים.

נכון שלא עברתי שינוי קיצוני,אבגדה

אבל ברור לי שכל מי שיחפש את האמת וזה באמת מה שיעניין אותו, ולא הכבוד שלו, או כל הבל אחר, ימצא אותה.

 

ואגב, היו כל מיני נקודות שכן חלקתי על מי שחינך אותי, לא כי היו לי תומכים בצד השני, או כי מישהו חינך אותי אחרת, אלא כי ראיתי שזו האמת...

 

לגבי זה שאדם צריך לאהוב את עצמו, אני מסכים איתך שאדם צריך לאהוב את עצמו, אבל אני לא בטוח שהמניעים שלנו לחשוב כך, הם אותם מניעים (אילו אלו היו אותם מניעים, היית מסכים איתי שאותו מחבל לא אמור לאהוב את משפחתו...), לכן אני אשאל אותך, מי אמר לך שאדם צריך לאהוב את עצמו?

 

אדם צריך לאהוב את עצמו.מחפש את האור..

כי כל אהבה אחרת בעולם, מבוססת קודם כל על אהבה עצמית אמיתית, שלמה, ולא מזוייפת.


אבל אני לחלוטין חושב שכל אחד צריך לאהוב את המשפחה שלו. אתה לא יכול להגיד שאם מישהו במשפחה שלך עושה משהו לא טוב אתה פתאום לא אוהב אותו. אם אח שלך יחזור בשאלה, ילך להודו, יתפקר, יאכל חזיר, ישתחווה לאלילים ויתחתן עם גויה - האם זה סיבה בשבילך להפסיק לאהוב אותו?


אני חושב שהייתי מאוד עצוב, וממש לא מסכים עם הדרך שלו - אבל עדיין הייתי אוהב אותו.


ובנוגע לשינוי - אני אומר, זה לא משנה מה נכון ומה לא - אני מדבר איתך בצורה ריאלית - האם אתה חושב שזה ריאלי שהבן של מפקד התנזים יוכל לעבור שינוי שיגרום לו להיות ברוך מרזל? האם זה נראה לך הגיוני? בלי קשר לזה שזה מה שצריך להיות.

אני מחושב שהסיכויין שואפים לאפס. ונראה לי שגם אתה מבין למה.


החברה...אוי החברה...

יש לך מקור אמין, או לחילופין, ביסוס הגיוני לכךאבגדה

שאהבה אמיתית מבוססת על אהבה עצמית?

 

אם מישהו יודע את בוראו, וכופר בו, אז בהחלט כן, אני אשנא אותו! שנאה שלמה ואמיתית, מעומק הלב...

 

אם אדם לא בדק מספיק טוב מהי האמת,  אז אני לא אשנא אותו, ואני אנסה לקרב אותו למען יעבוד את ה' כראוי....

 

ודאי שיכול להיות שינוי-הקב"ה לא מעמיד אדם בניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו!!

והיהדות כולה, קמה מאדם אחד, שראה את האמת, כאשר כל משפחתו וממלכתו חיו בשקר, והוא קם נגד כולם, וקרא בשם השם!! (קראו לו אברהם)

ואגב, מסתבר שהוא אהב את הקב"ה יותר מאשר את בנו...

 

 

וכמה אברהם יש?מחפש את האור..אחרונה

ואני שואל אותך. ותחשוב על זה טוב לפני שאתה עונה.


אתה באמת חושב שאתה היית יכול להיות אברהם, אם היית בתקופתו, בתוך החברה שהוא גדל בה? אתה באמת חושב שכמוהו היית קם נגד כולם וכו' וכו'?


אם כן - לא נעים לי להגיד אבל אתה מחזיק מעצמך קצת יוותר מידי...אתה למעשה מרים את עצמך למדרגה של אברהם אבינו.


אתה צריך ללמוד (וסליחה שאני נשמע עכשיו כמו מורה) - שיש הבדל בין היכולת הפוטניצאלית הטמונה בנו, (שגם זה, בעיקרון, לא שווה אצל כל אחד - ואין לי המקום כאן לבסס, אבל זה לא אני אומר - כלומר, שאפילו היכולת הפוטנציאלית שלך סיכוי רב שאין בה כדי להגיע לרמתו של משה רבינו ואפילו לא לזאת של הרמב"ם. ה' נותם יכולת פוטנציאלית לכל אחד לפי מעלת נשמתו ומשימת האדם היא לשאוף להכי טוב שה-ו-א יכול להגיע אליו) לבין ביצוע בפועל. נדירים האנשים שממשים את כל היכולת הפוטנציאלית הטמונה בהם - וזה לאו בהכרח קשור בהם. פעמים רבות החברה מסביב היא הגורמת, פעמים רבות גדלת לתוך מציאות אחרת. אתה פשוט לא תבין את זה, כי אף פעם לא היית שם. אתה חושב שכל כך פשוט להיות חילוני שנולד לתוך המציאות הזאת, מעולם לא נפגש עם היהדות באופן אמיתי, ופשוט לחתור אל האמת לבד? מבחינתו איפה שהוא נמצא היום ז-ה האמת, והוא אפילו לא חושב על כך שהוא צריך לחפש אמת אחרת. למה לא? בדיוק כמו שאני אגיד לך עכשיו שאתה צריך לחפש אמת אחרת, בנצרות לדוגמא. למה לך? אתה עם האמת שלך, אתה בתוך העולם שלך וכו'... כנ"K לגבי אותו חילוני. הוא מגיע ממקום אחר, ובלי זעזוע כלשהו שיערער את עולמו ואת האמת שלו, הוא לא יתעורר לחפש אמת אחרת. ועד אז מי אתה שתאשים אותו. קודם תהיה שם בעצמך, ותצא מזה, ואז א-ו-ל-י תהיה לך הזכות להאשים אותו. יודע מה?אם תהיה שם ותצא מזה בעצמך - אז בעצמך תדע שאין מה להאשים את מי שנשאר שם עדייןן. בדיוק בגלל זה קוראים לזה "תינוק שנשבה".


אז כמו שאמרתי, נדירים האנשים שלגמרי לבד, בלי זעזוע חיצוני ( שיכול להתבטא כמובן רק כלפי פנים, אבל יסודו מאירוע כלשהו וכו'...), קמים, כמו אברהם אבינו, ופשוט מפנים עורף לכל מה שהכירו עד היום.

אין מה לעשות, אנשים משתנים בעקבות דברים שקרו להם. בדיוק כמו שאני לא אהפוך סתם ככה, לשמאלני, אלא אני אהפוך לכזה רק אם משהו יקרה לי, ויגרום לי לשנות את קו החשיבה שלי... ומה הסיכוי שמשהו כזה יקרה בתוך הבועה הדתית ימנית שאני חי בה? לא יודע, אבל לא גדול, לדעתי. וככה בדיוק אני רואה את הצד השני.


ובנוגע למה שאמרת בשורה השנייה - דבר ראשון, אתה צריך בשביל זה אדם שידע את בוראו. החילוני הממוצע היום מתל אביב, שנולד לתוך המציאות הזאת, מעולם לא ידע את בוראו. כנ"ל לגבי הילד הקטן מג'נין - הוא נראה לך מתישהו כן יכל לדעת את בוראו בצורה אמיתית? מזמן שהיה פיצי  הלעיטו אותו שטנה וכו' - במצב כזה מאיפה בדיוק הוא "ידע את בוראו". דבר שני, וזה עמוק יותר ואולי לא באמת מתאים לכל אחד - אם תשנא אדם יהודי שכפר במודע, אז לצערי, עדיין לא הגעת וכנראה גם לא תגיע לקצה הקצה של מדרגתו של ר' לוי יצחק מברדיטשב. סניגורן של ישראל. אני מני שאם הוא היה מכיר את ביאליק, ואת כל שאר בני דורו, שהם בבירור היו הכופרים עליהם אתה מדבר (שכן הם גדלו בין כותלי בית המדרש ובחרו לכפור ולעזוב הכל. היסטוריה) - אני בטוח שרב לוי יצחק מברדיטשב היה אוהב גם אותם אהבת נפש עמוקה, מכל הלב. יותר מכל הלב מהשנאה שאתה תשנא אותם, ולמעשה כבר שונא אותם, כמ שאמרת.


מישהו התיר לך לשנוא יהודי כלשהו? ה' לא שונא את ילדיו גם כשחטאו עד הסוף - אז אם הוא - הקב"ה בכבודו ובעצמו! -  לא שונא יהודי כלשהו - אתה הקטן מרשה לעצמך לפסוק הלכה בשונה מהקדוש ברוך הוא ולשנוא אותו. תהיה עצוב, תתחנן לה' שיחזיר אותו בתשובה, אבל לשנוא?


וכן, חבר'ה - אני מניח שה' אוהב אפילו את אהוד ברק, ואת אריאל שרוןן, ואת ביבי, ויריב אופנהיימר, ואת כולם. קשה לחשוב על זה, אבל ככל הנראה זה המציאות, ואין פה אף אחד שיכול להוכיח לי שה' שונא את אריאל שרון ואת אהוד ברק. עדיין לא פגשתי כאן בפורום את הסגן של אלוקים, ולגלות לכם משהו? גם אם תביאו לי גמרא כלשהי על כופרים וכו', זה לא משנה - זה לא הוכחה לכך שה' שונא את האנשים שאני ציינתי כאן במפורש.


ול"אבגדה" - אם בדבריך על מה שאמרת שאתה שונא וכו', התכוונת רק לערבים, אז קבל את סליחתי על התוכחה שנתתי לך כאן, בנוגע ליהודים. בערבים בדווקא אינני עוסק כי ממש אין לי רצון להיכנס לזה. לא כאן, לפחות...


ובנוגע לאהבה שמבוססת על אהבה עצמית - ביסוס הגיוני כמובן שיש, ואפילו מקור, רק שאני במצב הזה לא כל כך מסוגל להביא לך מקור כי מה שאמרתי מבוסס על מכלול שיעורים ומכלול רבנים, וקשה לי להתמקד ספציפית על משהו מסויים. למרות זאת אם אמצא משהו מצומצם ומדוייק בנושא, אשתדל לזכור להביא לך באישי. אבל גם אתה מוזמן להפעיל את השכל הישר שלך ולהבין למה כל אהבה צריכה להתבסס על אהבה עצמית (אבל אהבה עצמית אמיתית, לא מזוייפת! וזה חשוב מאוד להפריד ביניהן, כי זה המקור לכל הבילבולים...). בגדול ממש, כדי לצאת מהעיגול ששמו "הנפש שלך" ולהתחבר אל עיגולים אחרים של "נפשות אחרות" (והחיבור הזה הוא הוא האהבה. אהבה היא חיבור ואני מקווה שאת זה לא צריך להסביר...)אתה צריך קודם כל שהעיגול שלך יהיה שלם עם עצמו, שהוא לא יהיה מפורק להרבה קטעים בסגנון "מתח קו". רק אחרי שהעיגול שלך שלם (כלומר, התחבר בתוך עצמו. אהבה), הוא יכול להתחבר עם עיגולים אחרים. וזה ממש ממש בפשטנות, על קצה המזלג. מוזמן להעמיק גם בלעדיי...

אבגדה- ^^^^^^^^^^^טאטע!!
עשה לי טובה, אל תצטט עוד דברים כאלה...האדמו"ר מצנעא

אני לא יכול לקרוא את זה אפילו...

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך