סיפור יפה ומחזקמעריצה של אבא
זה אמיתי???????ארלט
כן, ישתבח שמו
מעריצה של אבא
תפסיקו לחפור אם זה אמיתי או לא !מודים אנחנו לך
בשורות טובות בקרוב ממש!!! חג מלא שמחה וקדושה =)
מאין הביטחון שלך שזה היה?מוטיז
מכירה הסיפור באופן אישי?
אם זה היה זה באמת מיוחד...
(חוץ מהניסוח..."ראיתי בת ישראל צדיקה רצה..."ועוד כמה דוגמאות משעשעות... בעעע...)
לא יודעת, חשבתי כך..מעריצה של אבא
בגלל שכתוב שהוא הלך לרב קנייבסקי.ולא חסרים סיפורי השגחות שכאלו.
יש את אותו הסיפור בחיים ולדר אחד
כמו צמח בר
אז הוא בטוח אמיתי..
אני מכיר את הסיפור הזה בצורה קצת שונה.הרש
אבל זה לא באמת משנה. העיקר המסר.
והוא - שיש ריבון לבירה.
טוב וכאן מגיעה התשובה הכופרת הקבועה שלי...הדריכני
הוא יכל להיות בחור רגיל, בלי צלקת ובלי סיפורים,
להפגש עם הבחורה להקסים אותה באשיותו המיוחדת והבלה בלה
והיא תרצה אותו - סתם ככה כי לפעמים זה קורה....
והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה.
אז מה? הצלקת כנראה הייתה צריכה לקרות כי ככה היה צריך לקרות!
וזה טוב כי זה מה שה' עשה לא כי בזכות זה הוא מצא את אשתו.
^^^^^^ דברים של טעם
מוטיז
בסיפורי "מופתים" אי אפשר לומר "העיקר המסר"
אם זה היה או לא היה - זה הכי חשוב כשמדובר בסיפורי "מופתים"
סביר להניח שזה לא היה...
וגם אם זה היה - זאת לא הנקודה.
הכל נכון אבל...איזה טוב ה'!!!!
אנשים שמוצאים סתם ככה את בן/ת זוגם קיימים כל הזמן.
הסיפור הזה בא לחדד את זה שכל מה שה' עושה זה לטובה.
במקרה הזה אנחנו רואים בחוש את הטובה שיצאה מזה (למרות שכמו שאמרת - זה יכל לקרות גם בלי הצלקת) ובהרבה מקרים אחרים אנחנו לא רואים את הטובה.
למה ה' סובב שזה יקרה דווקא בצורה כזו? אנחנו לא יודעים.
כל זה בהנחה שהסיפור הזה קרה בכלל...מוטיז
שני אנשים כבר הכירו אותו בגירסאות אחרות...
עוד יתברר שהזוג המאושר היו שכנים... הוא עזר לה בתור ילד להבריח חתול ואז הוא נסרט בלחי מצמח קוצני ...
איזה טוב ה'!!!!
גם אני מכיר אותו בגירסה אחרת.
ושוב - זה ממש לא משנה אם זה אמיתי או לא (וכבר אמרו לגבי סיפורי חסידים - מי שמאמין שזה קרה הוא פתי ומי שלא מאמין הוא כופר) העיקר המסר.
מה שאני באה להגיד זההדריכני
שזה שהוא מצא את אשתו כבייכול "בזכות" הצלקת שאני בטוחה שהוא סבל ממנה הרבה במהלך חייו בלי קשר לשידוכים לא גורם לנו לראות למה זה טוב,
כי למצוא את אשתו הגיע לו בכל מקרה ואם לא ע"י הצלקת אז בדך הטבע..
ולקבל את הצלקת הגיע לו בכל מקרה בשביל טוב שאנחנו כנראה לא יכולים להבין.
זה שגם היה קשר טיבעי בין הדברים לא הופך את התפקיד של הצלקת הזו למזווגת זיווגים.
מקווה שהובנתי.. ![]()
ומוטי - עם כל זה שהוחמאתי ואיני רגילה לומר דברים של טעם
לא הבנתי כ"כ את מה שכתבת..
מוטיז
זו היתה תוספת שלי...
עניתי לאלה שאומרים שלא משנה אם היה או לא היה - העיקר המסר.
כשמספרים סיפור כזה, כל מה שבאים לעשות זה להוכיח ע"י מופת...
להוכיח שיש מי שמשגיח...
וכיוון שמדובר בהוכחה יש חשיבות רבה לשאלה האם הסיפור היה או לא היה...
בניגוד לספרות שבאה להעביר מסרים שלא ע"י סיפורי ניסים - אלא ע"י הקצנת דברים קיימים ומוכרים, או דרכים אחרות...
בכל אופן - כשמספרים סיפורי "מופתים", אי אפשר לומר "העיקר המסר", כי כל הרעיון של סיפור "מופתים" זה להוכיח.
אני צודק, לא?
אני מסכים איתך. ואני אנצל את ההזדמנות לומרמישהו10
שאמנם לא הייתי נותן הסכמה לכל ההודעות שלך, אבל אני די אוהב את הראש שלך.
אני לא מסכים!מטבחון
א. הערה קטנונית: זה לא סיפור מופת זה סיפור השגחה.
ב. סיפורי מופתים לא באו להוכיח, שיש מנהיג לבירה.
כשמופת בא להוכיח משהו זה רק לאמת שליחות של נביא. (מומלץ להסתכל בכוזרי במאמר ראשון פסקה מט)
סיפורים בסגנון הזה, כמדומני שנועדו לחזק בנו את ההרגשה שיש השגחה פרטית מאתו יתברך על כולנו.
אדם שמאמין ביד המקרה ו"שלא ה' פעל כל זאת", חלילה, לא יעזרו לו סיפורי מופתים גם אם הם יהיו מאד מרגשים, בין אם יספר אותם חיים ולדר ובין אם יספר אותם עמוס עוז.
אם סיפורי מופתים נועדו לתת הוכחות לכך שיש אדון לבירה, אין שום סיבה שגדולי עולם וצדיקים שכבר מאמינים יעסקו בעצמם בסיפורי צדיקים.
אדם יכול להאמין בהשגחת הקדוש בררוך הוא עלינו, השאלה היא אם הוא חי את זה, סיפור תפקידו על פי הבנתי להראות לבן אדם איך מה שהוא מאמין מתרחש במציאות, וכך הוא יוכל להשליך את העניין על כל מה שקורה סביבו, -ש"מאחר שהכל מאתו יתברך בודאי הכל לטובה" (שיחות הר"ן נ"ג).
אז יאללה! בוא נשב על זה...מוטיז
נדלה ממוחנו הקודח סיפורי השגחה מופרכים... מקרים מדהימים...
ונכריז במפורש, אין שמץ של אמת בסיפורים הללו, הם נועדו רק להמחיש...
להחיות אמונה זה גם סוג של הוכחה, והסיפור כאן הוא כן חצי "מופת"
מה מפריע לך להאמין שהסיפור הזה אמיתי?מטבחון
יכול להיות שהוא לא אמיתי ספיציפית,
אבל מה כל כך מפריע לך, שאתה חייב לצעוק ברגע שאתה רואה סיפור שבו השגחתו של הקב"ה קצת יותר גלויה מתמיד, שהוא לא אמיתי?
האם אתה לא מאמין שבכלל יכולים להיות סיפורים כאלה?
ועוד בקשה קטנה. קשה לי לענות בצורה טובה כשהטענות הם לא ברורות, בתגובה שלך לצערי לא הצלחתי למצוא טענה אלא רק דמגוגיה.
אנא ממך תכתוב בצורה שתסביר את עצמך עד הסוף.
האמת שאצלנו זה מושרש במשפחהמוטיז
סבא שלי לא מאמין לאף סיפור בשום הקשר שתספר לו - בגלל כל הסיפורים שמספרים על החזו"א...
הוא הכיר אותו אישית ופעם אחר פעם הוא מזדעזע לגלות שקרים מוחלטים (על סיפורים מקובלים וידועים אני מדבר...)
למה דמגוגיה?
כשאתה אומר להחיות את האמונה בהשגח"פ למה אתה מתכוון?
איפה מחיים את האמונה הזאת? בלב?
אז ...זה מן סוג של הוכחה ללב...
מבין?
אני מניח שאתה מאמין בהשגחה פרטית,מטבחון
אבל האם אתה שם לב במהלך החיים שלך לכך שה' משגיח עליך בהשגחה פרטית?
האם אתה מרגיש את זה ביומיום?
לדעתי, זהו תפקידו של הסיפור, לעזור לך להסתכל על זה ביומיום השגרתי שלך,
ולחוש בכל מאורעותיך שהם מאתו יתברך, ולדעת לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה.
אין פה עניין של להוכיח, אולי רק במובן של תוכחה.(בערך)
אני אתן עוד דוגמא:
כולנו מאמינים שה'שומע את תפילותינו, אבל האם בזמן התפילה אנחנו באמת מרגישים שאנחנו נמצאים מול ה' יתברך, או שזה נשאר רק באיזה תת מודע אחורי.
אבל אם פעם אחת תרגיש שהקב"ה ענה לך מיד על התפילה שלך, ברור שבתפילה הבאה אתה תעמוד מולו ולא מול הסידור \ עצמך. כשאתה שומע סיפורים שממחישים את היות הקב"ה שומע תפילה, בסוף גם תצליח להרגיש בעצמך ככה, (ואולי אפילו לשמוע אותו עונה לך).
מקווה שאני מובן.
אין שום עניין להאמין לסיפור הזה ספיציפית, (יצא לי לראות בעצמי כמה פעמים איך נולד 'מופת' לפעמים זה באמת מגוחך) אבל מפריע לי שבן אדם שומע סיפור כזה, ומיד הוא חייב לצעוק שהוא לא מאמין.
האם אתה לא מאמין שבכלל יתכן סיפור כזה?!
ברור שיכול להיות מקרה כזה...מוטיז
הממ... למה לא בעצם?
הסבירות אמנם נמוכה...
אבל זה בהחלט ייתכן, לא?
(אגב, הסיפור הזה בא יותר להדגיש את החלק של ר' חיים
-פחות את ההשגחה הפרטית... או שסתם כך התרשמתי...)
אז עכשיו רק נותר לשאולמטבחון
מה מניע אותך לצעוק מיד שאתה לא מאמין?
צר לי
גם זה לא נותר...מוטיז
אוקימטבחון
אז אני מבין שאם מישהו יספר לך סיפור תהיה ספקן,
אבל למה מראש להחליט שמשקרים לך?
עיקר מה שמקפיץ אותי זה החלק של ר' חייםמוטיז
אני לא מאמין לסיפור "מופת" או כל סיפור יוצא דופן שמספרים על "גדולים"
אני משוכנע שרובם המוחלט אם לא כולם - שקר.
חבל מאד-משה ר-
אני חושב שחוסר האמונה הזה, זה המעטה בערכם של גדולי ישראל, ואפילו סוג של זלזול...
ואני...לא מסכים איתך.מוטיז
בא לך לפרט?מטבחון
לא אכפת לי... מה השאלה?מוטיז
אז תפרט,מטבחון
למה אתה לא מסכים?
למה בעיניך זו איננה המעטה בכבודם של גדולי ישראל?
מדוע אתה חושב שרוב/כל הסיפורים הללו הם שקר?
קיצר בא לי להתווכח אתך אז אני צריך בשר.
הממ...מוטיז
למה המעטה... מה... בקוסמים מדובר??
שוב, סבא שלי היה תלמיד קרוב של החזו"א, אין סיפור אחד ששאלתי או שאלו אותו לגביו
והוא לא אמר שזה שקר והמצאה... ואני מדבר על סיפורים מוכרים ... קלאסיקה!
ולכן, אני לא מאמין בשום סיפור שכזה...
מי אמר? סבא שלך? ומי אמר שהוא לא המציא?-משה ר-
במחילה, אבל הדעה הזאת, היא דעת יחיד, מול אלפים שכן מאמינים בזה...
שיאמינו.... מה זה קשור אלי?מוטיז
אישית אני סומך על סבא שלי
אני רועד מפחד..
מוטיז
עושה רושם ש"מטבחון" מכין שם חתיכת מגילה...
אני אישית מפרש את זה אחרת לחלוטיןמטבחון
לא מדובר בקוסמים. כמובן.
אספר לך סיפור ששמעתי מהרב יעקב שפירא 'ראש ישיבת מרכז הרב'.
פעם הוא שאל את אביו הרב אברהם שפירא זצ"ל, מדוע הולכים להתיעץ עם רבנים הרי הם לא מכירים אותנו?
ר' אברום ענה לו, שכדי לענות על התשובה צריך לשאול אותה מהכיוון השני- איך אותם רבנים ענו לשאלות של אנשים שהם לא מכירים.
והתשובה שהוא ענה שככל שאדם מחובר יותר לתורה יש לו יותר סייעתא דשמיא לכוון לאמת ולייעץ נכון.
על פי זה הוא גם הסביר דבר שמובא בשם הגר"א אאל"ט שכשאדם מתלבטעל משהו ולאיודע כיצד להכריע שישב וילמד כמה שעות ברצף ואז יעשה לפי מה שועלה בדעתו מיד, כי אחרי שהתחברת לתורה יש לך סייעתא דשמיא יותר גדולה להחליט נכון.
היוצא מכל הנ"ל שיש כח ביד חכמי התורה לייעץ עצות נכונות טובות- כשאני קראתי את הקטע של ר' חיים בסיפור, לא חשבתי דווקא שיש פה מופת. יש פה שכל מאד בריא, אם בת תדע מיד למה יש לו כזו צלקת, ייתכן שהיא תוכל יותר מהר להסתכל על הצלקת בצורה חיובית, הקב"ה מסבב הסיבות נתן את העצה הנכונה בפיו של ר' חיים.
יש לי עוד הרבה מה לכתוב אבל כרגע אין לי זמן אולי אחר כך.
בסדר...מוטיז
אני בהחלט מאמין שתורה נותנת דעת...
ר' חיים אמנם התכוון לשכל בריא (אגב, מה זה שכל בריא... כל ילד עונה תשובה כזאת.. לא צריך להיות חכם גדול בשביל הברקה כזאת...) אבל מה שהמספר התכוון - זה בהחלט לדבר על כוחו של ר' חיים, אני משוכנע בזה.
א. אני דווקא חושב שזה 'סיפור'מטבחון
זה שהוא חשב על זה, במיוחד אם אתה מכיר את סגנונו של ר' חיים שעונה מיד כששואלים אותו, לחשוב על זה בשניה לדעתי זאת הברקה ראויה לשמה. מה גם שר' חיים מצטייר כיום לצערי כאחד שמנותק מהעולם, הסיפורים האלה על השכל הישר הם בעיני לפעמים הרבה יותר 'סיפורים' מאשר 'מופתים' מסיפורים כאלה יש הרבה יותר מה ללמוד לעצמך.
(לי אגב ברור שעיקר עניינו של המספר הוא העניין שהכל לטובה, זה הכותרת וזה הקטע סיום. ר' חיים זה קטע פיקנטי באמצע.)
ב. אתה טוען שאתה לא מאמין בכוחם של גדולי ישראל לעשות 'מופתים'.
אז יש גמרות מפורשות ומלא מדרשים שבהם מסופר על מופתים שנעשו על ידי אמוראים ותנאים, אתה מוזמן לעיין.
"אמר אלוקי ישראל לי דיבר צור ישראל מושל באדם צדיק מושל יראת אלוקים". (שמואל ב כג ג)
רש"י (ע"פ מוק ט"ז
: אמר דוד, אלוקי ישראל לי דיבר, אלי דיבר צור ישראל: מושל באדם -אני. ומי מושל בי, צדיק שאני גוזר גזרה והוא מבטלה.
עיין כאו:http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A2%D7%9C_%D7%9E%D7%95%D7%A4%D7%AA
וגם מומלץ לעיין בהקדמתו של מרטין בובר לספר אור הגנוז.
תנאים ואמוראים זה משהו אחר...מוטיז
ואתה יודע את זה...
(אני לא מתכוון להתווכח על "גדולים" כעת... אבל אני ממש לא מסכים איתך... ואני מאד מזלזל בכל המוסד הזה)
אין לי ענין להתווכח על כל אחד ספיציפיתמטבחון
האם הוא 'גדול' או לא.
אבל אם לתנאים ואמוראים היו מופתים מדוע קשה לך להאמין שגם בימינו יש צדיקים, שבכוחם לעשות מופתים.
באיזה מוסד בדיוק אתה מזלזל?
(שאלה קצת אישית, שאתה לא צריך לענות לאף אחד עליה חוץ מלעצמך: האם הקושי שלך להאמין בכך שיש צדיקים גדולים בדורנו, נובע מפחד שתאלץ ללכת אחרי מה שהם אומרים גם כשלא בא לך?)
ועוד שאלה: לסבא שלך יש סיפורים על החזו"א?
האם כשהוא מספר אותם אתה מאמין?
סבא שלי כמעט לא מספר מהחזו"א...מוטיז
אני בכל אופן כמעט לא שמעתי ממנו סיפורים, אולי פעם אחת...
אתה יודע, הסתר פנים ... אין היום "מופתים"!
ולא... אני פשוט לא מאמין בזה,
מוסד ה"גדולים"
אתה מוזמן לקרוא את הספרים על הרב מרדכי אליהו זצ"ליעל מהדרום
לק"י
אולי אין שם ניסים גלויים (אני לא יודעת, לא קראתי הכל)- אבל בכל זאת אלו ניסים.
ועוד דבר, על הבבא סאלי שמעת?! אצלו היו ניסים גלויים ממש.
נראה לך שהבעיה שלי היא מחסור בספרים?
מוטיז
כל סיפורי הניסים - לא אמיתיים!
לא משנה איפה זה כתוב ועל מי זה מסופר.
כך לדעתי,
לא פשוט לומר את מה שאתה מצדד בו...לב אדום.
נכון שלא צריך ללכת שבי ובעיניים עצומות אחרי כל סיפור שכזה...
ובעצם מטרתו היא לחזק את האמונה..
אבל לבוא ולומר שהכל לא אמיתי, שהכל מזויף....
קצת רחוק וקצת קשה..
דומה לדיון לגבי האגדתות
להאמין להכל - זה להיות פתי..
לכפור בהכל - להיות כופר..
דרך האידיאל היא לדעת להפריד בין האמת למשל..
למטאפורות..
ואחרי הכל....
יש שראו ניסים גלויים..
וקשה לבוא ולמחוק הכל..
אני פשוט לא מאמין לזה!מוטיז
למדתי מסבא שלי - עד כמה סיפורים מתפתחים בקלות ואפילו נולדים יש מאין.
סבא שלי מכחיש בתוקף (או לפחות הכחיש) גם סיפורים ממש מקובלים ומוסכמים על החזו"א...
הוא היה שם וראה כמה אנשים מגזימים ומשקרים.
סבבה...
לב אדום.
.....
אבל תזכור שהסיפור הזה..
הוא לא סיפור עם נס שמרעיד ת'שמיים...
ולא מוריד זיקוקים לשום מקום...
השגחה פרטית,
הכי פשוט והכי טבעי..
ובזה אני מקווה שאתה מאמין....
...
פשוט, טבעי והגיוני..
מה שהפריע לי בסיפור כאןמוטיז
זה בעיקר החלק של ר' חיים...
לא חשוב...
לא להאמין לשום דבר זה לא מתכון בטוח בעיני לחייםיעל מהדרום
לק"י
מאושרים..
ואני לא אומרת להאמין לכל שמועה שעוברת ברחוב, אבל אם מישו מספר מכלי ראשון על נס שקרה לו- אז מה יש לי לא להאמין לא?! למה שהוא ימציא סתם דברים?!!! (אלא אם כן מדובר באדם שאני יודעת שאי אפשר לסמוך עליו).
ולגבי הבבא סאלי- ידועים סיפורים מכלי ראשון על ניסים גלויים שהוא עשה. כמו לגרום לנכה להתחיל ללכת וכדומה..
אתה יכול לא להאמין, אבל בעיני אין שום סיבה לעשות את זה.
מלבד זאת, שאנחנו לא צריכים להעריך ולכבד את הצדיקים בגלל ניסים שהם עשו או לא עשו, אלא בזכות עצמם!!
נכון, את צודקת.מוטיז
צדיקים תריך לכבד בלי קשר לניסים או לא ניסים..
אז רגע, אתה מאמין שבאופן עקרוני יש כח בידמטבחון
צדיקם גדולים לעשות מופתים רק שבדורנו לדעתך יש הסתר פנים וכבר אין בכוחם של הצדיקים לעשות מופתים.
ובכן, מנין לך?
מתי בדיוק הקב"ה גילה לך שכבר אין מופתים?
עד איזה תקופה היו מופתים, וממתי אין?
יש לך כל מיני טענות מעניינות, אבל תבסס אותם.
לבינתיים, זה נשמע שקבעת מראש שאין מופתים, עכשיו רק צריך לבדוק איך זה מסתדר?
(מה זה מוסד ה'גדולים'?)
שאלה טובה...מוטיז
תברר בעצמך מתי התחילה ההנהגה של הסתר בעולם...
אני לא יודע לומר לך, אני רק אומר שהיום - זה כך.
מה פירוש מוסד ה"גדולים"??
כל המושג הזה , העיסוק הזה... אתה לא יודע למה אני מתכוון?
האם יש לך עסק בנסתרות?מטבחון
מי אמר לך שזה שהקב"ה מסתיר את פניו אומר שאין יותר מופתים.
אגב הסתרת פניו של הקב"ה התחילה לפחות בזמן חורבן הבית, ובכל זאת אתה מאמין במופתים של אמוראים.
אתה שוב טוען טענה אבל לא מבסס אותה. "היום זה כך!"- מי גילה לך? (אמנם אני מאמין בכוחם של הצדיקים, אבל מסופקני אם כבר הגיעה הנבואה לעולם.)
(אני יודע למה אתה מתכוון העיסוק ב'גדולים', ולכן שאלתי קודם את השאלה הזאת- "שאלה קצת אישית, שאתה לא צריך לענות לאף אחד עליה חוץ מלעצמך: האם הקושי שלך להאמין בכך שיש צדיקים גדולים בדורנו, נובע מפחד שתאלץ ללכת אחרי מה שהם אומרים גם כשלא בא לך?")
אני פשוט לא מאמין בזה במציאות העכשווית...מוטיז
זה פשוט לא מסתדר לי איתה.
וזה מסתדר נפלא עם עניין ה"הסתר פנים"
אם הם אנשים גדולים אני חייב לשמוע להוראתם? מנין???
"ככל אשר יורוך" מדאורייתא..-משה ר-
לא נכון!!!מוטיז
לרוב הראשונים זה נאמר רק על כנסת הגדולה בירושלים!!!
זה אחד העיוותים הגדולים שהוטמעו בציבור איכשהו... כנראה גורמים אינטרסנטיים...
כנראה שכמה מגדולי ישראל-משה ר-
חולקים עליך כמו הרשב"א והראב"ד וכ"ו...
בזמנו התעסקתי בזה הרבה...מוטיז
למרבה הצער אני כבר לא זוכר שמות...
אבל אם אתה מזכיר חינוך, כמדומני שבמרחשת שם כותב מה שאמרתי...
אני יודע שיש שסוברים שיש היום "ועשית ככל אשר יורוך"
אבל הם מעטים,
בעז"ה אבדוק שוב את העניין ואחזור עם שמות.
אני הייתי מעדיףמטבחון
להגדיר אחרת.
בהנחה שלהלכה הם טועים.
אז או שהם פשוט טועים בהלכה, ולא צריך לומר שהם אינטרסנטים הם פשוט חושבים אחרת.
או שהם יודעים שאין זו ההלכה אבל לדעתם עדיף שאנשים יחשבו ככה ואז עם ישראל ישמור על צביונו.- במקרה הזה הייתי מגדיר אותם אידאליסטים.
אבל סביב כל "גדול" יש קבוצה של גורמים אינטרסנטייםמוטיז
שבהחלט משתמשים בהשפעה שיש להם לאינטרסים שלהם,
לדעתי - הם אחראיים להטעייה הזאת,
(זו ממש הטעייה, ברחובות אתה רואה בלי סוף שלטים (בזמני בחירות וכדו') שכותבים חד משמעית "ועשית ככל אשר יורוך", כאילו אין בזה דעות ומחלוקת)
רגעמטבחון
ועדין אולי אלה גורמים אידאליסטים ולא אינטרסנטיים או שככה הם באמת חושבים.
כל עוד שאינך מכיר אותם אישית, מצוה לדונם לכף זכות.
רק אדם שיודעים עליו שהוא רשע דנים אותו לכף חובה.
אשריךמוטיז
מעולם לא עבדתי על עצמי בעניין לימוד זכות.
והאמת? אני די משוכנע שיש שם ההמון אינטרסים...יותר מידי סיפורים...
אבל לא אכפת לי לומר אידיאלסטיים אם זה ממש חשוב לך... (למרות שקשה לי להבין איך סילוף ההלכה בצורה בוטה כל כך יכול להיות תוצאה של אידיאל...)
עניתי לסוגריים שלך בהודעה אחת למעלה.מטבחון
לדעתם ככה עמ"י ישמור על צביונו.
לדוגמא: ש"ס בטוחה שככל שיהיו לה יותר מנדטים כך יגדל כבוד ה' בעולם ע"י העשיה הפוליטית שלהם, שלדעתם מובילה את עם ישראל למצב מתוקן יותר.
הגיוני מאד שהם ינסו לנטוע בנו את התחושה שיש לקבל את דעת התורה של הרב עובדיה יוסף שליט"א, ע"מ לתקן את העולם.
מה לא מסתדר לך?מטבחון
אתה כל כך בטוח בעצמך,
ובינתיים לא כתבת שום ביסוס, וגם לא ענית לקושיות של על מה שאתה אומר.
קצת נראה שאתה מחליט בשביל הקב"ה מה העוצמה של ההסתר פנים שלו.
(גם אם אתה לא מחויב לשמוע להוראתם, כשהאמת נמצאת מול הפרצוף, יותר קשה לעשות מה שבא לי. אז אתה אולי מעדיף לראות עולם כמנהגו נוהג, ולא להרגיש מחויב.)
מה ביסוס...מוטיז
אני צריך לתת ראיה שאין מופתים??
מזתומרת בטוח בעצמי? זו דעתי, תאמין במה שבא לך...
(את מה שכתבת בסוגריים לא ממש הבנתי)
מכיוון שאתה מאמין שהיו מופתים בעברמטבחון
ממילא עליך מוטלת חובת ההוכחה שזה נפסק.
חזקה קמייתא, מכיר?
שום חובה לא מוטלת עלימוטיז
אני בסה"כ מביע את דעתי... כך אני חושב,
תתפלא- השאלה הזאת - לא מטרידה אותי,
אני לא יודע להסביר מתי ואיך זה הפסיק, אני פשוט חושב שהיום זה לא קיים - גם אם פעם זה כן היה.
יש מצב שביום בהיר השאלה הזאת תטריד אותי, נכון להיום היא לא - ויש לי אלף שאלות אחרות להתעסק בהן.
זאת אומרת שהחלטת משהומטבחון
וזהו!
אין לך שום מושג למה אתה חושב ככה,
פשוט החלטת.
המצאת אמונה שבה אתה מאמין ועכשיו כל העלם יתפוצץ.
אז בסדר הננו להתפוצץ.
אין לנו כנראה סיבה להתווכח איתך, כי אתה נעול על סוג של רצינאליזם בלי שום הסבר רציונאלי.
אני לא יודע למה אתה קורא החלטה...מוטיז
ובטח שאני לא רוצה שאף אחד יתפוצץ...
ו...אני לא יודע מה זה רצינאליזם (אני יודע רק שזה נגמר ב"איזם" ושאני מתחיל לסלוד ממילים כאלו...)
אני קורא לזה החלטהמטבחון
כי אין לך שום סיבה להאמין במה שאתה מאמין, רק ככה החלטת, ולא משנה אם יש קושיות על האמונות שלך.
אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך.
אמרתי כבר -איכשהו השאלה הזאת לא מטרידה אותימוטיזאחרונה
יש לי הרבה שאלות עוד לפניה.
זה מופיע בגירסה קצת שונה ב-"אנשים מספרים על עצמם"אש השם
נראה לי בראשון...
עד כמה שידוע לי הסיפורים ב"אנשים מספרים על עצמם"-יעל מהדרום
לק"י
אמיתיים (לפחות הרעיון המרכזי של הסיפור).
וכן, לפעמים קורים גם דברים שנראה שהם לא קיימים במציאות..
זה מופיע כמו שאמרו בספרי חיים ולדר;פלספנית
בעזהי"ת
ועקב העובדה ש'הזוג המאושר' התחתן, לדבריהם, בשנת תשע"א
והסיפור הופץ כמה וכמה שנים לפני, אני נוטה לפקפק באמינות הסיפור..
באנשים מספרים על עצמםיוסף6
מופיע סיפור דומה, הפרטים שם קצת שונים.יכול להיות שאלו שני סיפורים שונים...
סיפור יפה מאד.ד.
ואם כתוב עם שמות - מסתבר שגם אמיתי.
אולי תנסהד.
להציל איזו בחורה שערבי (ח"ו!) רודף אחריה, ואז...
לא קלטתם את הנקודה המרכזית כנראה...מוטיז
אל תציל שום בחורה, לך לר' חיים קנייבסקי - הוא יחליט איך לחתן אותך...
זה לא אני... לא אמרתי דבר כזה... (מבולבל)מוטיז
ואו יפה!!וממש מחזק..יישר כוח!!
יודעי שמיך
הדבר שבאמת אהבתי זה השם של הסיפורעוד מישהי
בס"ד
"הבעיה שלך היא הישועה שלך"- ויותר מכך היא הגאולה שלך.
ואני בכלל לא מתכוונת לצלקת באופן שהוצג כאן, כי צודק מי שיאמר שהם היו יכולים להתחתן גם בלי הצלקת.
(וסליחה על דברי "הכפירה"- אבל להחליט שהם מתחתנים רק כי פעם הוא הציל אותה מערבי, והם זיהו זה את זו לאחר הסיפר וכ', נשמע יותר טלנובלה מאשר דרך אמיתית להתחתן... ואם הם בכלל לא היו מתאימים? גם בעלי פעם הציל מישהי מערבי, אז הוא היה צריך גם להתחתן איתה? סיפורי נסיכות ואבירים זה לאו דווקא מה שאנחנו מחפשים...)
ומה באמת- באמת הרבה פעמים דווקא מתוך הקשיים אנחנו צומחים.
כולנו מכירים את המשל עם הילד שניסה לעזור לפרפר לצאת מתוך הגולם...
דווקא הקשיים עוזרים לנו לגלות את המקומות הפנימיים יותר בתוכינו, את העוצמות, את הרגשות בטהרתם.
וכשאנו עמלים על גילוי הכוחות הללו בנפש, אנו רוכשים וקונים את זה לעצמנו.
הסיפור אם התרחש מאד יפה, ומרגש, אבל אני מבינה את ההסתייגויות ממנו.
לא כי דבר כזה לא יכול היה לקרות, אלא כי חשוב לזכור שהדברים הללו זה רק קצה קצהו של הפשט.
ברור שאם הקב"ה רצה שפלוני ואלמונית יתחתנו הוא יכול היה לארגן נסיבות הרבה יותר נעימות מהצלקת הזאת.
ברור שזה לא הטעם והסיבה של הצלקת. (שהיא וודאי לטובה אבל ידועה רק לבורא יתברך)
אבל זה כן מקום בו הבחור יכול היה להרגיש שפתאום גם מהצלקת יש משהו טוב.
טוב גלוי שהוא יכול לחוות.
וכמו שיש פרדס בתורה, יש פרדס במציאות.
סיפורים כאלו טובים לחדד לנו את ההרגשה, שכל דבר זה לטובה וכ',
בבחינת צימוק נחמד, אבל לא יכולים ולא מתיימרים להיות בסיס לאמונה...
ובעיקר לעניות דעתי כשיש לנו "צלקת" כל שהי, נפשית או פיזית,
אנו לא צרכים לשאול את ה' למה, (למה יאמרו הגוים
)
אלא לשם מה? איך הצלקת הזאת מקרבת אותי אל המקום האמיתי שלי? אל הגאולה שלי? אל חלק אלוקא ממעל שהקב"ה נתן בתוכי? איך אני לוקחת אית הצלקת לכוח מניע, בהתקרבות שלי לבורא ולמה שהוא רוצה ממני.
חח אני נכנסת אחרי כמה ימים..מעריצה של אבא
ורואה שהסיפור התמים ששמתי פה הפך לדיון רציני.
יש מצב להעלות אותו בצורה אחרת (ולא בpdf)?יעל מהדרום
לק"י
פשוט המחשב פה לא פותח לי אותו..
הבנתי פחות או יותר על איזה סיפור מדובר, אבל הייתי רוצה לקרוא ולהבין איזו גרסא זאת.
עד כאןכְּקֶדֶם
מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגע
עצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
כואב ממשארץ השוקולד
חבר יקרכל היופיאחרונה
עוד לא הגיע זמנך להיעלם.
הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.
הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.
האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?
אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.
כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.
אבל יש ויהיו רגעי אור.
אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.
אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.
מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
קלעת בולמה כבר ביקשתי
היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח... 
בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון...
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
תודהנוגע, לא נוגע
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
JLICתמיד בבטחה
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות
יש להם גם קהילה פיזית?
בוודאיארץ השוקולד
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
המצב הנפוץאריק מהדרום
בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.
אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
אוחזיויק
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
💁🏻♂️אבטיח ברזילאי
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
מחזק אותךאבטיח ברזילאי
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
^^^ארץ השוקולד
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
כפי שכבר אמרובחור עצוב
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
משקיעים יותרהפי
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
