בנושא חינוך תורני שמתבטאת בעיקר בצניעות אבל לא רק.
קשה מאד למחנכים לשים את הגבול בין חינוך להחמרה מיותרת ואסורה שגורמת רק לנזקים
לבין עשייה חיובית מבורכת שנובעת מהבנת רוח ההלכה.
לדוגמא: בנושא הצניעות, נרצה שנערה תלך בבגדים צנועים עפ"י דרישת ההלכה,
אבל אם זה מגיע למצב שבו בת נראית מוזנחת,כפופה וחסרת שמחת חיים
בגלל מסרים מוגזמים של צניעות, הרי שהחינוך כשל בתפקידו.
או למשל בנושא ארץ ישראל,
אם יש נוער אכפתי, שמוכן להשקיע זמן ומאמץ במאחזים הרי שהמסר הועבר.
אבל אם הנוער נסחף לפעולות 'תג מחיר' או אלימות מיותרת נגד ערבים הרי שהחינוך לא"י כשל.
לדעתי, בגלל הבעייתיות הזאת, כל אחד צריך לדעת מה ההלכה בדיוק אומרת, ולעשות כך בצורה יבשה.
ולא לערב הסברים רגשיים בעניין.
למשל בנושא צניעות: מי אמר שהתורה נגד היחשפות נפשית של נשים?
אולי היא בכלל בעד? ושירת נשים לא קשור?
למה להיכנס לסרטים ותסביכים בגלל הסבר מטופש של מצווה כלשהיא?
מי אמר שצריך להגיע לחתונה 'נקיים'?
זה לא כתוב בשום מקום במקורות
אלו הסברים 'נפשיים' כביכול, מאד מאוחרים,
שנועדו לספק תירוצים מול תרבות המערב המתפתחת
ולא מחזיקים מים במבחן המציאות.
(כדי לסבר את האוזן: התורה התירה ביגמיה, וגם פילגש, וגם אשת יפת תואר, וכל אלו לא ממש מסתדרים עם מושג ה'נקיות')
לסיכום:
צריך לקיים את ההלכה היבשה, לדעת שזה רצון ה'
ולא לנסות להסביר לעצמנו קשקושים