בס"ד
שלום 
חזרתי עכשיו משיעור תורה שבו דיבר הרב על- איך זה הגיוני שיעקב העדיף את יוסף? איך זה הגיוני שיעקב אהב את רחל יותר מלאה? איך זה הגיוני שיצחק אוהב את עשו ורבקה אוהבת את יעקב? הרי הורה אוהב את כל ילדיו ובטח שאת נשותיו.
והוא אמר שזה לא אהבה במובן הפשוט שלה, אלא זה עמוק יותר.
זאת בעצם ההתחלה של עמ"י, וכמו כל דבר בחיינו ההתחלה צריכה לבוא מהחומריות ולא מהרוחניות כי צריך להכין את הכלי לפני התוכן שיוצקים לתוכו.
הוא אמר שרחל מייצגת את החומריות ולכן התורה מתארת אותה כיפת תואר ויפת מראה, דבר ראשון חיצוניותה.
ולאה מסמלת את הרוחניות ולכן נאמר עליה "ולאה עיניה רכות" או משהו כזה, שהעיניים הן ראי הנפש, הפנימיות.
ולכן הוא אומר שיעקב העדיף את רחל כי קודם צריך להכין את החומר ואז את הרוח וכנ"ל עם יוסף..
ולכן גם יש משיח בן יוסף ומשיח בן דוד.
קודם חומר אחר כך רוח.
וגם שבעולם המעשה יש יותר סיכוי ליפול לשחיתויות וכו' ולכן רשום שיעקב העדיף את רחל ויוסף כי הם בעולם המעשה וצריכים יותר חיזוק..
השאלה שלי היא-
גם אם זה נכון, בחירת התורה במילה שלאה שנואה על יעקב היא לא נוקבת קצת? לא באה לומר לנו משהו מעבר?
נכון, זאת לא אהבה רומנטית ומעולם לא התיחסתי אליה ככה, אבל התורה לא סתם בוחרת מילים...
למה על לאה נאמר שנואה ועל שאר השבטים לא נאמר שנואים?
הרי לפי הפירוש הזה היחס שווה, יעקב מעדיף את רחל ואת יוסף אז למה על לאה רשום שהיא ממש שנואה ועל שאר השבטים זה לא רשום למרות שגם פה וגם פה הוא העדיף מישהו על פני שני הדברים שהזכרתי?
בקיצור מקווה שהבנתם ושתוכלו לתת לי תשובה מספקת 


תומ"ר.


