צהרים טוביםברנשון

אני חדש ישן פה.

אז ככה. אני חרדי לייט. במראה חרדי, אבל בדעה רחוק משם, במובן הסוציולוגי כמובן.

מה שנשאר לי זה רק לצאת קצת מהמרחב של הגטו (כמה שזה נשמע פרדוקסלי), ולקחת אויר במרחב הוירטואלי באינטרנט. ובפועל לשבת להכיר ולדבר גם עם כאלה שנראים יצורים שונים אבל כל כך דומים.

לא בקטע של הכרויות, כי הרי הפורום הנכבד הזה לא מתאים לענין. אבל כן לדבר לשרשר ולהתקשקש.

כמו באוסטלים לשיקום אסירים. אשמח להכוונן לניתוב דרך.

אז כמו שאמרתי, אני חרדי בתחילת שנות העשרים לחייו, מאזור ירושלים. אשמח לשמוע על מקומות מפגש מיוחדים בעיר הזאת שמתאימים לאוירה מתאימה. לברים ספציפיים שנצפים שם גם כאלה מבני הקהילה החרדית- דתית.

תודה רבה רבה לכולם.

צהרים טוביםטופי תות
זהירות! זה ממכר!!

נשמע גרוע התיאורים שלך ״גטו״ ו״שיקום אסירים״.
מהיכרות קרובה עם העולם החרדי אני לא מכירה אותו כך.
מסכימה עם טופי תות...לינוי

א'-תזהר מהתמכרות!!!

צריך אח"כ לעבור תהליכי גמילה

ב'-אני מכירה מקרוב מאוד את העולם החרדי.

הייתי שם כמה שנים מחיי....

וההגדרות שלך באמת לא נשמעות לי  כ"כ

אני אינני מתיימר וגם לא מתכוין לייצג את העולם החרדברנשון

כך שיש מקום להתכווכח על הקונטקסט, אבל לא על הקונטציות.

ריגשות האדם אינו דבר שנתון לויכוח, ובודאי שלא על עובדות מוגמרות.

אכן, לא כל המגזרים חוגים, והייתי אפילו מרחיב ואומר- לא כל השכונות, הם גטו.

אבל ברוב החוגים והשכונות, ההסגרה והצינזור קיים. כאחד שבא מבפנים, אני כן מרגיש שקיים נתק תהומי ביני לבית העולם שמבחוץ.

החרדים חיים כמו שהם נמצאים במין מלחמת קיום או אולי מלחמת השרדות. טובי המוחות יושבים במשמרות יומן וליל איך לבצר לשמר ולהציל, לבל יחדור חלילה רוח של שינוי, גם אם הוא לא בהכרח רע, אבל כן שונה. והדברים ידועים, והבא לא נתמם.

הבה נסתום את הפה ונגלה מעט בגרות...מוטיז

והבה לא נתיימר להתנסח... הבה..

 

הדבר האחרון שאנחנו צריכים פה זה חרדי שמאלני נחיתי. אני בהיסטריה.

הוא מפחד בדיוק מהגישה הזו..ממנה הוא בורחבצלםאלוקים

למקרה שלא שמת לב.

 

הרצון לחנוק ולהעלים מי ששונה- זו לא תכונה חרדית ייחודית..אבל היא תופעה רווחת גם אצלנו.

(אני נתקלת בה בכל מקום, יש לציין.)

 

וכל עוד הוא לא מסית ולא מוציא דיבה וכו'- הוא מתאר את המציאות שלו, הוא בורח ממנה-

וזו זכותו.

 

(ואגב, מה הקשר "שמאלני"?

אין כמעט חרדי שמאלן שיבוא לפה..0: זה נדיר..

נראה שהוא דווקא בכיוון ההפוך.

וזו שוב- זכותו.)

מה לעשות..מוטיז

אדם שמה שיש לו לכתוב בהודעת ההיכרות שלו בכניסתו לפורום זה ביקורת על החברה ממנו הוא מגיע - לא מרשים אותי.

 

שיפתח שרשור חדש בו הוא יציג את עצמו בלי להצדיק את הצטרפותו בכך שהוא בורח מגטו.

אף אחד לא אוהב נחיתיים עלובים כל כך. (ואני מהמר על כך שהוא שמאלני)

אתה נמצא במקום שלו?בצלםאלוקים

אתה יודע איך הוא מרגיש?

 

אל תגיד לו איך להציג את עצמו.

תציג את עצמך כפי הבנתך-

ותן לו להתבטא.

 

כל עוד הוא לא מזיק לאחרים (הסתה..הוצאת דיבה וכו'..) - זכותו להתבטא כרצונו.

זכותו להיות נחיתי גם אם אתה לא אוהב את זה,

זכותו להרגיש שהוא בורח מגטו (זו בכלל לא "זכות" , זו פשוט המציאות שלו. איך אמרת? היא פשוט קיימת..)

 

אתה לא חייב לאהוב אותו- רק אל תדרוס.

הוצאת דיבה ועוד איך..מוטיז

משמיץ פה חברה שלימה ואת לא רואה את הוצאת הדיבה.

 

לא ממש מעניין אותי איך הוא מרגיש, ז"א.. אני מוכן לתמוך באישי...

ואני גם לא אגיד לו איך להציג את עצמו, אני רק אבחר איך להגיב לו.

תראה, מי כמונו יודע עד כמה החברה החרדית מגוונתבצלםאלוקים

ועד כמה אפשרי בהחלט שהוא חי בחברה בה הוא מרגיש שהוא חי בגטו.

 

ו..עד כמה שאני מעריכה את החברה החרדית ולא רואה לה תחליף מספיק ראוי כרגע, אכן יש גרעין של אמת בנושא ה"גטו", ההתגוננות, החממה, החסימה.

מי שעושה זאת אפילו לא מסתיר-- הוא מסביר שזו המדיניות..כי כך אפשר להציל וכו'.

ואכן החברה החרדית יותר שמורה ומוגנת מחברות אחרות- אך יש בכך הרבה חסרונות, ובכל מקרה-לא לכולם מתאימה השיטה.

 

אז לו רע עם זה, והוא עכשיו במצב של בריחה.

שיהיה לו לבריאות.

 

לא ראיתי פה לכלוך והסתה על כל חרדי באשר הוא, ועל החברה החרדית בכללותה-

לומר שיש בה מן "הגטו", לא הייתי קוראת לזה הוצאת דיבה-

זו הכללה, זה ניפוח אולי- אך זה דבר קיים..שהרבה חרדים גאים בו.

 

וודאי שמותר לך להגיב כרצונך.ומותר לך להעביר ביקורת על דבריו-

אבל הגבת בצורה דורסנית..ניסית למחוק אותו- לא ביקורת בונה..אלא ביקורת דורסת.

סגנון שנשמע כמו "סתום את הפה...לא מעניין אותנו מה יש לך לומר."

בדיוק לזה התכוונתי, ניסחת מצויין.מוטיז

בנוגע לביקורת על המגזר החרדי, יתכן ויש בה אמת, אבל זה ממש לא רלוונטי לשרשור של גולש שמציג את עצמו בפורום בפעם הראשונה.

 

ו..אדם שהתנהגותו עלובה ומעצבנת יכול לבקש התחשבות עד אין סוף - אבל הפתרון בשבילו זה לשנות את ההתנהגות, ולא לדרוש כל מיני זכויות יסוד...

 

אין לנו מה להתווכח, מדובר בהרגשות שרק בני אנוש מכירים.

 

 

יכול להיות שהוא טעה, אבל אני מניח שהיה טוב יותר אם-משה ר-

היית פונה אליו באישי, ומעמיד אותו על טעותו, זה לא הכי נחמד לקבל בן אדם בצורה כזאת, נכון??

הנימה לא מוצאת חן בעיני..מוטיז

מה גם ש...   לשיטתך, את מה שאתה כותב עכשיו אתה אמור לכתוב לי בש"א....

כתבתי לך את זה פה כעין מחאה, על כל התגובות-משה ר-

אני חושב שלא נכון ולא ראוי לתקוף בצורה כזאת גם אם לטענתך הבן אדם טעה, תדון לכף זכות..

ואני מניח שאתה יודע כמה אדם שהיה בחברה הזאת יכול לצאת ולבעוט, אז תיקח את ההודעה הזאת שלו כמעין הודעה פריקה, ותעבור הלאה. סבבה?

יש משהו במה שאתה אומר.מוטיז

ואני מתנצל על תוקפנות היתר.. (הביקורת מוצדקת, אבל אולי הייתי צריך להבין יותר)

^^^ מסכימה עם כל מילה!!דניאל55
לא חוכמה גדולה...מוטיז

אין שם ה-ר-ב-ה מילים...חצי חיוך

חחחח ישך מזל שזה מצחיק אותידניאל55אחרונה
^^^guest

הודעת היכרות שכולה ביקורת.

והוצאת דיבה 

ברוך הבא!אלעד

אינך מפחד להקרא חרד"ק??

קורץ

מי שמגיע מגטו - שיישאר שם.מוטיז

ואם חשבת שכל ה"מזרוחניקים" הם בלייני ברים - טעית, לא כאן.

 

קיצור, תרגיע דחוף ותדבר יפה.

וואוווווברנשון

מה אמרתי? מה ביקשתי?

לא כולם אותו הדבר. אבל כן, אצל חובשי הכיפות הסרוגות, גם השונה (שבדיון שלנו שהוא בכלל אינו מכונה כשונה), עדיין מקומו הטוב בחברה מובטח, הקנאות וסיקריקיאות לא שולט ברחוב. החינוך הוא להתבונן בגופו ובטובו של האדם. להבדיל מהציבור החרדי, שכל המשנה מכונה כמתמרד, ואחד כזה ראוי וצריך להכנס למגננה פן יבולע לו.

בלייני ברים אינו כינוי לגנאי, למרות שלא לשם משכתי את דברי. אבל אדם דתי שנמשך לבר, אינו נבלע בחטף ובהחבא לשם כנרדף אחרי צילו, לעומת זאת בחור ישיבה לא יעשה כך לפני שהוא יבנה מסביבו כמות לא מבוטלת של חומות מגינות. אבל כתחליף הוא יחמם את מנועו אל ציון הרשב"י ושם הוא יבלה לילות וימים. האם גם אז נכנה אותו בכינוי לגנאי "בלייני רשב"י"?

אז כן, אנשים טובים או רעים יש בכל מקום ובכל חברה, אין בכל מה שנאמר הכללה או השלכה על הכלל. אך כאדם שקורא את עצמו מבפנים, וער לשוני, לצרכים המיוחדים ולנבצרות. אינני מונע עוד אנרצייתית למולד ולבדיעבד. אלא אני כן מפוכח דיו כדי להפנות את המצפן לכיוונים שונים וטובים לא פחות גם בחלקו הרוחני.

אתה מגוחך.מוטיז

לא מעניינת פה את אף אחד ההתנצלות שלך על כך שאתה מבית חרדי, או "חרדי לייט".

להיפך, זה דוחה.

מוטיז היקרלשם שבו ואחלמה

אין ספר שהברנש הזה מעורר בך רגשות מאוד חזקים.

מכיוון שאתה אהוב ומוכר כאן, נשמח לשמוע מה אתה מרגיש

דבר בכנות, כי אתה מגיב בעוצמה רבה, ויש כאלה שיתקשו להבין על מה ולמה.

ובבקשה, אל תדבר עליו, תדבר על עצמך. כאן או בשירשור אחר.

 

שלך

לא מסובך.מוטיז

הניק החדש הברוך בבואו, מתבקש לפתוח שרשור בו הוא יציג את עצמו בלי לכרוך בזה השמצת כל החברה החרדית, משום שזה ממש לא רלוונטי, וגורם לנו לזלזל בו.

כן, אבל זה לא מה שביקשתילשם שבו ואחלמה

ואתה גם ממש לא חייב לעשות את מה שביקשתי.

אבל אני הייתי רוצה לדעת מה אתה מוטי מרגיש,

ולא מה אתה מצפה מברנשון.

מה הוא מעורר בך שגורם לך להגיב ככה, איזה רגשות ומחשבות.

דבר על עצמך ולא עליו (כי אתה מעניין הרבה יותר)

גם לא מסובך, אני מזוהה מאד עם המגזר החרדי..מוטיז

כידוע לך.. וההשמצה הזאת מכעיסה אותי. ובכלל, ההתנהגות כשלעצמה די דוחה אותי, בלי קשר..

כעס. דחיה.לשם שבו ואחלמה

אוקי.

אתה חושב שהוא  מבזה את החברה החרדית וזה מכעיס אותך.

ומה דוחה אותך?

כשאתה מרגיש שאני חופר לך תעצור אותי

העליבות. ו... אתה חופר מההתחלה.. מוטיז
מכיוון שאתה מזוהה אם המגזר החרדילשם שבו ואחלמה

עניין אותי להבין מה הנוכחות שלו עושה לך IמצטדקI

בכל אופן עדיין לא עצרת אותי.

למה נראה לך שהוא עלוב?

 

"אוהבים אותך, יהונתן"מאמע צאדיקה

(רטורנו, שם,שם)

 

 

 

 

מוטי האמת שגם אותי סיקרן מה תגיב להודעה הזו...

שמחתי לקרוא את דעתך

כל הכבוד על עמידתך בחקירות המפרכות של יהונתן |צלש|

ולעשות לאדם כאילו את פסיכולוג שלו זה כן בסדר?יוסלה קמצן (קדוש?)
גם אצלינו יש פאנאטים קיצונים.... |קדה קידה בפניך|אלירז

וגאים בזה.

 

נראה לי שאתה קצת לא מחובר להוויה הדתית לאומית

(על אף שאני משתדלת לא לקרוא לעצמי ככה)

אבל המזרוחניקים שהולכים לברים וכדו', נמצאים יותר באתרים אחרים מאשר כאן.

 

בכל אופן-

בהצלחה מרובה.

בתור אחת שחיה בחברה החרדית...כוכב ים

ואני ממש לא חרדית סטנדרטית,ונתפשת בתור מתמרדת,לפעמים...אבל אני יכולה לומר לך שמי שבטוח בעצמו ובדרכו ולא מתבייש בה או מנסה להצטדק ,בסופו של דבר החברה מתרגלת אליו ולומדת לקבל אותו ואפילו להעריך את שונותו.זה מה שקרה אצלי,(לא באופן מושלם ,אבל קיימת הכרה..)והחברה שמקיפה אותי סגורה ושמרנית מאד.

אני מניחה שלא תמיד זה קורה,ולא תמיד השונה מצליח לשרוד.לפעמים זה קשה וצריך להאבק כדי לזכות בהכרה...ולכן באמת הרבה מעדיפים פשוט לעזוב.אבל קיימת גם אופציה כזו,להמשיך לחיות במגזר החרדי ולא להיות חרדי קלאסי....לא תמיד כדאי וצריך לחצות קווים.

 

 בהצלחה במציאת דרכך הייחודית...!

כן..! |חולמני|מוטיז

בהצלחה במציאת הפאב הייחודי...! |עיניים מזוגגות|

מסכים עם כל מילהיוסלה קמצן (קדוש?)
עבר עריכה על ידי יוסלה קמצן (קדוש?) בתאריך כ"ה בניסן תשע"ג 01:30
יפה שאתה רוצה להשתלב, אך דרך ארוכה לפניךשורש וגרביים

לא חושב שללכת לפאבים של דתיים ייתן לך תחושת שייכות ויעזור לך למצוא את מקומך בעולם

זוהי האופציה הקלה והפופוליסטית,  אתה מרגיש כאילו אתה שייך ("אני גם משלכם, תראו אני יוצא לבר")

אבל לא באמת תקבל שם לגיטימציה.

 

אם אינך מאמין באורח החיים החרדי הרי שעליך לבצע שינוי גם במעשיך.

 

הייתי ממליץ לך להתחיל בשירות צבאי ולאחריו עבודה או לימודים,

 

זוהי הדרך שדורשת יותר מאמץ, אך בלי ספק תגיע איתה רחוק הרבה יותר

 

ואת זה אתה אומר בתור אחד שהקריב המון למען האמת שלומוטיז

ולמען ההשתייכות שלו...

אין כאן עניין של הקרבהשורש וגרביים

הוא אומר בעצמו שהוא מרגיש רחוק מהחברה החרדית בדעותיו

הבנאדם רוצה להיות חלק מהחברה במדינת ישראל

זה רצון אמיתי ומאוד טבעי

 

אצל אחד הוא מתבטא ברצון ללכת לברים ירושלמיים ואצל האחר בכתיבה אינטנסיבית בערוץ 7

זה מגיע מאותו המקום בנפש

 

אני הצעתי את הדרך הנכונה בעיניי (ועוד רבים אחרים) לבטא את התחושות הללו.

ולא דרכים חלופיות ומלאכותיות.

אתה יכול לראות זאת גם כמופנה אליך

 

אחרי הכל עדיף שתהליך ההשתלבות יהיה מרצון 

(ואם לא תמיד יש את בנט ולפיד)

מסכים.לשם שבו ואחלמה

יכול להיות שתקבל תחושת שייכות חיצונית שם,

זאת אומרת, "גם אני וגם אתה נמצאים בפאב, יש ביננו משהו משותף"

אבל זה משהו מאוד רדוד, שלא יספק לך קשר עמוק

או תחושת שייכות עמוקה.

אם אתה רוצה להשתייך לחברה, תמצא עקרונות מוצקים בה

כמו מה ששורש וגרביים כתב, תממש אותם, ואז תוכל להיות באמת חלק מהחברה.

כמובן שיש גוונים בחברה, ויש מקומות שאם תהיה בקיא בספרי הרב קוק

או תלבש סנדלים עם גרביים זה מש שיקנה לך שייכות

ויש מקומות שאם תעסוק בבניה בגבעות השומרון תהיה ממש בחבר'ה

אבל באופן כללי אני חושב שצבא ומלאכה הם שני הדברים הכי משותפים  וכוללים לציבור הסרוג.

העיקר שלא תיתפש לקטע החיצוני.

הי ברנשון!! ברוך הבאדניאל55

אני שמחה מאוד שהצטרפת אלינו ושאתה מרגיש שיש לך מקום פה!

אני מבינה את מה שאתה מרגיש..

 

אגיד לך את האמת, אני די בשוק מהתגובה של חלק מפה כלפיך..

אני מכירה את המגזר שלי, הדת"לי ואפילו חרד"לי כמשובח באהבת ישראל שלו!!

ואני באמת חושבת שבזה אנחנו משובחים!!

 

בהצלחה רבה בחיפוש העצמי שלך ובהתקרבות הנכונה והמיוחדת לך לה'!

 

ריגש אותי שהגבת בצורה בוגרת לתגובות טיפלה לא בוגרות..

 

אמנם יש פה אנשים מכל מיני רמות דתיות...

אבל זה היופי של המרחב הוירטואלי... שלא כל מי ששונה מימני אני "לא איתו"

 

בברכת אהבת ישראל בנשמה!

ה' עמכם!

חח.. מצחיק.מוטיז

הבנתם? אני מגיב כך כי הוא שונה ממני... |נהנה מהרעיון|

^^^דינה ל.

ברוך הבא.

 

מקווה שלא לקחת קשה את ההתנפלות הברוטאלית.

בתור צופה מן הצד, בטח שמת לב שזה קורה.

ולומדים לפתח חוסן... ממש כמו בעולם האמתי.

 

בכל אופן,

אני מציעה לך לשבת ולחשוב עם עצמך מה אתה *באמת* מחפש.

אם אתה רוצה לטעום ולחוות חברה מסוימת- האם דווקא בבארים תמצא אותה?

תענוג..מוטיז

כל העורבים והזרזירים הממורמרים...

אני קוראת פה הרבה וממש מוזר ליכמו מי?

לקרוא אותך מדבר ככה מוטי.

כנראה שזו נקודה בוערת אצלך..

 

וסתם נקודה למחשבה במיוחד אחרי חג החרות- כולנו אסירים של המוני דברים וכולנו צריכים הכוונה איך לצאת מהם, גם במובן החברתי והמגזרי וגם במישור האישי.

|אנחה|מוטיז

הנושא דוקא חשוב.. אבל ה' יעזור.

אני אסביר לך מה מפריע למוטי וגם לייוסלה קמצן (קדוש?)

(מוטי, אם לא הבנתי נכון תקן אותי)

אז ככה

א. בנאדם מגיע לכאן והדבר הראשון שהוא אומר זה כמה החברה שממנה הוא בא לא טובה, שזה לא נכון ממש להכליל על ציבור שלם שהוא טוב ברובו גם אם אנחנו לא מסכמים עם הדעות שלהם

ב. הוא חושב שהאווירה המתאימה של הציבור הדת"ל היא בברים, שזה זלזול בציבור לדעתי

זה מה שהפריע לי ויכול להיות שגם למוטי.

יכול להיות שלא הבנתי נכון אבל זאת ההרגשה שלי

אכן, צודק יוסק'ה, ויותר מזה אפילו..מוטיז
עבר עריכה על ידי מוטיז בתאריך כ"ה בניסן תשע"ג 01:12

לא רק שזה הדבר הראשון, ככה הוא מציג את עצמו.. 

 

אדם שמציג עצמו כ"פורץ חומות הגטו החרדי"... במחילה... שילך.

תקראו ושימו לב לזה. זה הזוי.

אסביר לך למה צריך להירגע ולדבר יפהדניאל55

גם א האדם מולך לא כזה.

1. יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך

2. הבן אדם הרגיש שם רע.. לו היה קשה.. רצה לפרוק. לא הרגשתי השמצה בדבריו!

3. דווקא בגלל שאינו מכיר את הציבור הדת״ל ואת סוגיו כתב פה מתמימות שאולי יש פה מישהו שיוכל להמליץ לו על מקום נחמד ״לנקות תראש״ אי פה מישהו כזה, סבבה...

למה להיות נחיתיים ולהרגיש ״הנה עוד חרדי ב להגיד שהמיזרוחניקים חפיפניקים״ זה ממש לא הכוונה ולא מעליב!

טעות, זה הכל. 

4. גם אם דברים מפריעם לך יש צורה ויש דרך.

 

 

אהבת ישראל בנשמה

ה׳ עמכם!!

יפה מצידךמוטיז

כשמישהו כותב לא בסדר ועונים לו (לדעתך) לא בסדר... במטותא... טפלי בראשון או שלא תתערבי.

אני כתבתי על אחד, הוא כתב על מגזר שלם והפך אותם לזומבים.

הוא החדש פה.... לוידעת בתור חדשהדניאל55

הרגשתי צורך להגן עליו... הבן אדם רק נכנס ושפכו עליו קיטון של שופכין!!

וחוץ מיזה יש דברים שלא כולם רואים, וכמו שכתבתי לכל הערה יש צורה, יש דרך ויש מ ק ו ם....

^^^+יוסלה קמצן (קדוש?)

1.אכן  יש צורה ויש דרך.

2. אני ראיתי השמצה בדבריו:

כמו באוסטלים לשיקום אסירים

לצאת קצת מהמרחב של הגטו

3. יכול להיות שזהנובע מתמימות אבל בכ"א זובעיה בתפיסה שצריך להבהיר

4. אני באמת מצטער אם פגעתי במישהו , זה פשוט נורא עיצבן אז זאת הייתה התגובה

אשרי יוסל'ה...מוטיז

ראש בריא בלי זעם בלתי נשלט...

ומודה ועוזב ירוחם...דניאל55
?‏‎‏‎מוטיז
"עורבים וזרזירים ממורמרים"...דינה ל.

פחח, אומר את זה מי ש.......... נובח כמו כלב מבוהל.

 

 

אגב. מה זאת אומרת חדש ישן? ועוד משהולשם שבו ואחלמה

אולי יעזור לך אם תבין שבאווירה הכללית פה בפורום הליכה לברים זה דבר פסול ומאוס.

יתכן שיש פה מעטים שבעיניהם זה לא כך. זו ההערכה שלי, מישהו חולק על זה?

אבל יש במגזר הדתי לאומי תתי מגזרים שאצלם אני מניח זה דבר לגיטימי.

פשוט זה לא הפורום שהם גולשים בו לרוב.

 

ברים?יוסלה קמצן (קדוש?)

הגעת למקום הלא נכון לדעתי,

 

ברוך הבא...שתתאקלם במהירות!ותן טל

(עלאק אני מאחל לו את זה...ואני בעצמי פה רק שבוע...צוחק)

 

אני לא יכול לעזור במה ששאלת, אבל אני מאמין שאם תתערה נכון בחברת הפורום, תרגיש נעים וטבעי בסוף, לפחות כאן, וככה תכיר יותר קהילה שלא שייכת למגזר שלך.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולדאחרונה

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויקאחרונה
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניהאחרונה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה
לא יודע איך להתקדם...והנה חלום

אני משתף בקצרה

מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה  שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.

כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.  

הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.

קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.

האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...

אולי מישהו חווה משהו דומה?

לא חוויתי משהו דומהסוף טוב

אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!

עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.

מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.

בהצלחה רבה!!

בהחלטנחלת

בס"ד

 

 

מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! -  ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.

מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה

בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי.  מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני

מדינות למיניהן.  אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים

קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.

 

סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם  מישהו יפרוץ

במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו...  בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....

 

ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!

 

אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).

 

עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?

 

אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה.  מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.

השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה!  משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי

לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?

 

כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך.  כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...

יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר,  היה מר ועצוב אחר כך.

 

וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.

 

הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!

 

אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,

אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....

 

משהו באמנות, למשל?

 

מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?

 

רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,

פשוט לשרבט  מה שבא?

 

ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה

מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)

 

 

בני אדם  חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות.  מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!

 

רב נחמן  ל  א    מ ר  ש   ה!!!

 

ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!

 

רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.

 

סבלנות. קודם כל, לעצמך!

 

תהיה בקשר. בבקשה!

נ.ב.נחלת

במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".

 

רק כרטיס קופת חולים.

 

שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד. 

 

אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.

מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת

לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "

 

אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..."   לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!

זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.

תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת

בהחלט.  מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.

 

מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות

שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.

למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.

 

אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.

מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),

הם מקדימים.

 

טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.

(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).

 

 

 

תכנית עמיתנקדימון
מילאת את השאלון?
עמית?נחלת

לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.

אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.

אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע

ממה שעברת, א ז   היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.

 

לענ"ד,  א  ס  ו  ר   לך  לצאת למילואים שוב. בשום אופן!

אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.

היית......די והותר.  מספיק!

 

 

יש ספרנחלת

אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.

הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.

 

אז מודעות למצב, זה   א ב   ויש לך את זה, ב"ה!

 

לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר. 

אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...

כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.

נ.ב.נחלת

בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.

חוסר מודעות...פחד!

 

עכשיו, זה אחרת (לצערנו).  אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,

לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך. 

 

רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!

עוד משהונחלת

 

 

ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....

 

1201

 

לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.

והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו

הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....

 

נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין

שנראה אותו. שנבטח בו.

 

יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,

אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את

אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....

 

בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש

והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית

שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)

 

פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה

עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!

אני לא מאמינה.

 

כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים

שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.

יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים

שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."

 

לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף

אבל האדם הוא דינאמי!  המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה

קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.

מהנצח.

 

ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.

אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום

נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,

איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם

זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים

היו דמעות....

 

הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה

ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?

 

מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי

אפילו ימחקו.

 

הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.

איך אומרים באנגלית?

 

CHEAR UP!  (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)

 

רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות

נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.

 

 

שכחתי משהונחלת

יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.

היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת. 

כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר

פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,

מאוד.

המון כוחותארץ השוקולד

מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.

לא יודע מה לומר מעבר

חוויתי על קרובים אליגפן36

אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.

ועם הזמן רואים שיפור.

לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.

כותבת כי יש סיכוי לאור.


זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.

כנראה של כמה שנים.

עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה. 

תודה לכם!והנה חלום

חיזקתם אותי!

קראתי כל מילה

@נחלת תודה לך במיוחד על ההשקעה. 

שכחתי משהו (כרגיל)נחלת

לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי

יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...

מובן ותקיןהעני ממעש

יש לך קבנ של היחידה?

לוקח זמן וזמן ... לא פשוט

תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים

נשמע לי שאתה בטווח הנורמה 

אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אל תילחץ, תכיל את הרגשות והתחושות, תעבד אותם, תמצא עם מי לדבר על זה בלי להעמיס על אשתך הגיבור, ואל תתבייש עשית מצווה ענקית למען עמ"י והמון מקנאים בך
אפשרנחלת

אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..

לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי

מקצוע טובים זה מומלץ.

 

לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.

גיבור יקררפואה שלמה

זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.

אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.

חנוכה מלא אור וניסים

כמה דבריםאריק מהדרום
הרבה מאוד אנשים נוטלים נוגדי דיכאון מסוגים שונים, לא תאמין עד כמה, ציפרלקס (לתקופה מסויימת?) לא אומר עליך שמשהו נדפק אצלך, להפך, זה אומר שאתה צריך עזרה ואתה לוקח אחריות על עצמך ועל היקרים לך וכמו תרופה לסכרת, אפשר בלי, אבל חבל, תהיינה השלכות.


דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.


בהצלחה

מסכימה!נחלת

יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.

ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!

ואיך שכחנונחלת

"תעיתי כשה אובד בקש עבדך" 

אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ

למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי 

שהיה חצי שנה 

בארץ הקדושה

אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
https://shikum.mod.gov.il/about/harvot-barzel/recognition


לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.


תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.

משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד

גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.

יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..

שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..

תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה

ושה' שילח לך רפואה שלימה.

 

אין לי דברי חכמה לומר לך,

רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,

ולהתפפל עליך .

אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ

למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה

אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא

דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה

גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי

ויהושע כובש הארץ

ויהודה המכבי

ורב אלוף שמעון בר כוכבא

הכל לצידך ולימינך

 

עלה והצלח 

סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni

מצרפת את הקישור.

הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.

ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה


Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת

השיתוף שלך ככ חשוב!!!reni

כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.

חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.


כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.


העובדה שאתה:


מודע למה שקורה לך


מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה


פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר


כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !


חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.


כמה המלצות כלליות חשובות :


1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן


2. להמשיך טיפול  - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי


3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:

Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת


3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.


והכי חשוב-

אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..

עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.

הרבה כוחות !


מיזם חיבוראבירן חסידאחרונה

שלום לך,

קראנו את הדברים בכובד ראש ובהרבה כבוד.


החוויה שאתה מתאר מוכרת לנו מאוד. לצערנו, אנחנו פוגשים מילואימניקים רבים שחוו שירות ממושך ואינטנסיבי, וחוזרים הביתה עם תחושת חוסר איזון, תנודות חדות במצב הרוח, כעס, אדישות ועייפות נפשית עמוקה. זה לא סימן לחולשה, ולא אומר ש"נדפק אצלך משהו" או שזה בלתי הפיך. ברוב המקרים מדובר בתגובה אנושית ונורמלית לעומס חריג ומתמשך.


העובדה שאתה מודע למצב, פונה לטיפולים, שומר על שגרות בריאות, וקבעת תור לפסיכיאטר – מעידה על אחריות, ולא על כשל. גם הפחד שאתה מתאר הוא פחד מוכר מאוד, והוא עצמו חלק מהעומס הנפשי, לא הוכחה שמשהו אבוד.


במיזם חיבור אנו מלווים חיילים ומילואימניקים שחווים בדיוק את המתח הזה בין תפקוד חיצוני לבין קריסה פנימית. החיבור הנכון למטפל מתאים, בזמן נכון ובקצב נכון, עושה הבדל משמעותי.


אם תרצה – נשמח לשוחח איתך באופן אישי, לשמוע, ולהתאים עבורך מטפל או מטפלת מנוסים בליווי מילואימניקים, בדיסקרטיות מלאה וללא התחייבות.


אבירן – מיזם חיבור

טלפון: 052-305-1783


אתה לא לבד, והמצב שאתה מתאר הוא בר־טיפול.

אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים

להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.

גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.


אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.

נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה

יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.

 

אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.

הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים

ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.

אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.

זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.

לכאורהמשה

זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.

 

זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.

אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
שאני נותן טוב.
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי

עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.

לברר את האמתנחלת

עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.

אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין

זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.

 

הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,

ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ

שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה

אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים

בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון

ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב

ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים

עם עצמנו, בכנות. 

 

לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות

נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים

ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים

על זה נכון.

 

מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.

לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו

ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו

כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.

 

חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)

אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.

גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...

צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים

שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול

בחבטה קשה על האדמה).

 

הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,

כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים

להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את

המקום הזה...

 

הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,

וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי

הקב"ה עוזר ומרחם עלינו.  אבל זה בקיצור

נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,

למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה

ב350 מעלות. וגם הרגיע.

 

יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס

הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו

חתיכת עבודה וחתיכת כאב.

 

וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.

 

כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה

הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה

באמת טוב.

 

אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות

פנימית", לבטח מדבר על זה.

ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.

 

החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,

והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)

 

זהו זה. שבת שלום לכולכם.

 

כן...נחלתאחרונה

זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.

תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

אולי יעניין אותך