תחיית המתיםדינה ל.

מישהו באמת  מבין מה זה?

 

פתאום חשבתי על זה... (טוב, האמת שזה לא "פתאום". אלא מאז ומתמיד...)

 

מה זה בכלל?

כאן? בעולם אחר?

 

ותסלחו לי.... זה נראה לי זוועה. מן סרט רע כזה שקורה... מתים קמים לתחייה??? מת

ולמה הרמב"ם רואה בתחיית המתים עיקר באמונה? מאיפה זה בכלל?

 

קשה לי עם זה.

מבחינתי, מי שמת- מקומו תחת כנפי השכינה בעולם שכולו טוב.

אני לא רוצה לראות את מי שמת! זה מפחיד. נורא.

וכשמשהו נשגב מבינתי אני מעדיפה להפסיק להרהר בו (במיוחד אם הוא כה אימתני, כמו תחיית מתים!) אבל אז אני מרגישה שאני מפספסת משהו. אם ביהדות זה ערך כה חשוב אז אני רוצה להבין.

אשמח לשמוע את הגיגיכם בענין.

 

= = = = = =

 

 

בבקשה! אני לא רוצה לשמוע פה הטפות מוסר ואמונה. אלא דעה פשוטה של בני אנוש בדרגתי (אז גם לא להפנות אותי למאמרים רבניים בענין. אני רוצה דיון והסברים כאן)

 

וגם שזה לא יתפתח לחילופי מהלומות מילולי |מציב אתגר|

 

שוטו

עד כמה שהבנתי משגתשלומי20104
לפי הרמב"ם(ורק לפיו).
יש שתי תחיות המתים.
ראשונה זה שברגע נתון כולם יקומו לתחיה, אבל בתור אקט חד פעמי והעולם ימשיך כרגיל, אנשים ימשיכו להיולד ולמות.
שניה עליה נאמר "ולא נדע עד שנראה"(טעיתי בניסוח המדויק) כלומר זה יהיה כבר בתקופה אחרת של העולם, העולם יעבוד אחרת לגמרי, קיצר סוג של עולם הבא.

עד כאן מהרמב"ם.

כמובן שהכל באחריותי, נכתב בשלוף מהזיכרון בלי ספרים מול העניים.
מוסיף על השאלהyosi90
למאמינים בגילגול נשמות(זה לא עיקר אמונה וזה לא כפירה/המצאה שלי שלא בטוח שיש) איזה אחד מהגלגולים יקום.........
אני אוהב פשוט לא לחשוב על זה אין לזה שום השפעה על החיים שלנו כשנגיע(בעז"ה!) לגשר נחצה אותו.....
גלגול נשמות מוזכר בקבלהסושי בטריאקי

זה ודאי לא אמונה לכפור בזה.

ולשאלה- הגלגול האחרון הוא זה שיקום כי הוא בעצם התיקון.

אז לפי זה, אסור להתנחם בידיעה שיש תחיית המתים,טל 123

כי מי יודע, אולי יקירם התגלגל לעוד מקום ואז לא יקום לעולם בתור מי שהם הכירו?

נורא.

אבל קשה לי "אני מאמינה באמונה שלימה..."דינה ל.

במשהו ש.... קשה לי להאמין בו

 

 

אני לא מבינה.

למה שה' יחיה אותנו שוב?

היינו כאן, פעלנו, סיימנו.

 

זה הטבע.

וטבע זה דבר אלוהי וטוב.

למה שה' יעשה כזה דבר?

 

ומענין אותי מה המקור הראשוני לזה.

 

 

 

 

 

יש כמה מקורותיוסף6

-"רְאוּ עַתָּה, כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא... אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה, מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא, וְאֵין מִיָּדִי, מַצִּיל" (דברים לב)

 

-"וְרַבִּים, מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת-עָפָר יָקִיצוּ, אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם, וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם" (דניאל יב)

 

-"וְאַתָּה, לֵךְ לַקֵּץ, וְתָנוּחַ, וְתַעֲמֹד לְגֹרָלְךָ, לְקֵץ הַיָּמִין" (שם)

 

-"יִחְיוּ מֵתֶיךָ, נְבֵלָתִי יְקוּמוּן; הָקִיצוּ וְרַנְּנוּ שֹׁכְנֵי עָפָר, כִּי טַל אוֹרֹת טַלֶּךָ, וָאָרֶץ, רְפָאִים תַּפִּיל" (ישעיהו כו')

 

-חזון העצמות היבשות ביחזקאל לז' (המפרשים אומרים שזה דוגמא לתחיית המתים שתהיה לעתיד לבוא)

 

הממ...דינה ל.
יש שם מקור יחיד מן התורה. מדבר ה׳ עצמו.

נביא- יכול להמשיל. זה לא אותו דבר.
אבל הנביא מדבר בשם ה'.יוסף6

הוא לא אומר מה הוא רוצה אלא מה שה' מנבא לו.

יש בגמרא משפט מפורסםשלומי20104
שנאמר בכל מיני פעמים שמוצאים לזה הוכחה "מכאן לתחית המתים מן התורה"

בגדול יש דיון רציני בין גדולי האמונה הראשונים(כדוגמת הכוזרי והרמב"ם) למה אין בתורה שום אזכור מפורש לעולם הבא ותחית המתים, למה צריך להסתיר אתזה.

למה שה' יעשה כזה דבר...אדם כל שהוא

בגדול מוכרים לי שתי שיטות עיקריות בדברי חכמי ישראל בעניין תחיית המתים -

א. (כמדומני שזו השיטה הנפוצה) זה המצב התכליתי, ולא יהיה שוב מוות אחרי תחיית המתים. לפי שיטה זו, לא רק העולם הגשמי שלנו אינו המצב האידיאלי, אלא גם העולם הרוחני בו נמצאות הנשמות עכשיו אינו השלמות האידיאלית. המצב האידיאלי הוא התעלות רוחנית של הנשמה ביחד עם הגוף, שתהיה בתחיית המתים .

ב. (שיטת הרמב"ם) שלפיה המצב האידיאלי הוא עולם הנשמות, וגם אחרי תחיית המתים ישובו אנשים למות. ייתכן לומר לדעה זו, שתחיית המתים זו הזדמנות לאנשים להשלים את מה שלא הספיקו בחייהם, כדי להגיע למדרגה גבוהה יותר בעולם הבא.

ויותר במדויקמושיקו

תהיה תחיית המתים של הצדיקים כמו אברהם אבינו וכו', אחרי זה יהי שלב של עולם כמנהגו נוהג אחרי זה יהיה השלב שכולם יקומו לתחיה - שגם זה יהיהי לאט לאט 

 

ולמי שמעונים יותר להבין מה יקרה אז מוזמן להכנס לכאן

לפי הרמב"םריבוזום

יש רק תחית המתים אחת. אירוע חד פעמי בימות המשיח בו הצדיקים יקומו לתחיה ואח"כ ימותו שוב. הקיום הנצחי הוא לפי הרמב"ם בעולם הבא - שהוא אצלו קיום רוחני ללא גוף אליו הנשמה עוברת אחרי המוות.

 

לפי המקובלים לעומת זאת, הקיום הנצחי הוא עם גוף, אבל גוף מעודן יותר. ותחית המתים מביאה לחיים את הנשמות שהמתינו בעולם הנשמות (=גן עדן) מזמן פטירתן עד שהעולם יגיע לזמן תחית המתים ועולם הבא (שאצל המקובלים הוא עם גוף, בשונה מרמב"ם).

בעיקרוןיוסף6

האדם לא אמור היה למות אלא לגור בגן עדן לעובדה ולשמרה.

 

לאחר שחטא בעץ הדעת נגזרה עליו מיתה("ביום אכלך ממנו מות תמות"- הכוונה שנגזרה עליו מיתה ולא שמת באותו יום) והוא סולק מגן עדן.

 

לעתיד לבוא בעזרת ה' כשיתוקן חטא עץ הדעת לגמרי העולם יגיע לתיקונו ויעלה בדרגה, המתים יקומו לתחיה והמוות יפסק מן העולם כמאמר הפסוק "בלע המות לנצח וכו'".

יש לי מאמר ארוך שכתבתי על זה לפני כמה שניםיוני
עבר עריכה על ידי yoniSmile בתאריך כ' בתמוז תשע"ג 00:53

ישן אולי מחר  אני אעלה אותו..

דווקא לי בא מאוד שכמה שנפטרו יחזרו ועכשיו!!יהלום מקורי
כשיבוא משיח יהיה שלמות בעולם ולכן יהיה מקום לאנשים שסיימו את עבודתם בעולם הזה
ובקשר לגלול נשמות יש גם דעה שכולם יקומו וכל אחד יהיה לו חלק מהנשמה - אין דבר בלתי אפשרי לפני הקב״ה!
לא דיברתי על גילגול נשמותדינה ל.
(חח, זה כבר טו מאץ׳ בשבילי!)
דיברתי על תחיית המתים.

תחשבו רגע, מה יהיה?
נהיה כאן בעולם הזה?
אם כן, תעשו לי טובה... נאבד את עצמו לדעת מאימה למראה אנשים שמתו וכרגע חיים.

סורי. נשמע לי לא הגיוני.

המתים הרי.... במצב של... מעדיפה לא לחשוב...
סבתא שלי שנפטרה לפני פחות מחודש במצב התכלות X
אדם יקר אחר- אחרי עשרים שנה כבר... מה יש ממנו?
ואנשים שנפטרו לפני אלפי שנה?
איך יהיה מקום לכולם?
*ולשם מה*? למה האידיאל להיות כאן בעוה״ז?
אם הקב״ה יכול לחיות מתים אז הוא לא יכוליהלום מקוריאחרונה
לתת להם גוף?

וידוע העניין של עצם הלוז:

(העתקתי מויקי הכי פשוט)

"רבי יוחנן בשם ר"ש בן יהוצדק אמר: אפילו לוז של שדרה, שממנו הקב"ה מציץ את האדם לעתיד לבוא נמחה. אדריאנוס שחיק עצמות שאל את ר' יהושע בן חנניא, אמר לו: מהיכן הקדוש ברוך הוא מציץ את האדם לעתיד לבוא? אמר לו: מלוז של שדרה. אמר לו: מנין אתה יודע? אמר לה: איתיתה לידי ואנא מודע לך - טחנו ברחים ולא נטחן, שרפו באש ולא נשרף, נתנו במים ולא נמחה, נתנו על הסדן והתחיל מכה עליו בפטיש, נחלק הסדן ונבקע הפטיש ולא חסר כלום." (בראשית רבה, כ"ח, ג).

בספר הזוהר כתוב שבזמן תחיית המתים העצם תרכך את הגוף ויעשה אותו כשמרים בבצק ואז העצם תתשפט לארבעה כיוונים ומכך ישתכלל הגוף וכל האיברים יצמחו ואז כשהגוף מושלם אלוהים יכניס בו את הנשמה.
באמת לא נשמע משהו פשוט הרועה

במיוחד בתור מישהו שנותן מעט מאוד מקום בחיי יום יום שלו לפעילות "על טבעית" והרבה יותר לרציונליות ולהלכה קרה, זה לא משהו שקל לי איתו.

כך גם אני דינה ל.
וגם-
רוחות, נשמות, עולמות, מוות...

לא אוהבת. מעדיפה לא להגג בכך בכלל.

אבל למה תחיית המתים זה עיקרון *אמונה*??
לא עסקתי בזה לאחרונההרועה
אם זכור לי נכון לרוב כשמישהו מגדיר משהו כחלק בלתי נפרד מהגרעין של היהדות זה בגלל שזה משהו שנמצא במחלוקת מול מישהו.

אני גם מעדיף לא לחיות את חיי לפי הדברים האלה, להפך רבותי לא היו עולים לקברי צדיקים (או אפילו באמת חושבים שהם קבורים שם..) לא מתעסקים בספירטואלי ובכללי ספונים בד' אמות של הלכה.
מצד שני כאדם מאמין תמיד יש מקומות שזה פוגש אותך, ויותר מזה יש רגעים שאתה באמת פוגש בקב"ה ואז כל הקור בעבודת ה' מפשיר.
כי מעשה ידי ה' הוא נצחימושיקו

וזה מה שצריך להאמין..

ברמת החומר?הרועה
מעבר למשפט שנשמע יפה יש לזה מקור? לזה שלעד נשאר בעולם ככה בגוף ככה, בכל זאת זה מעשה ידי ה'.
החומר היהודימושיקו

נשמת היהודי (וגופו לע"ל) ותורה הם דברים נצחיים כל השאר לא

איך זה קשור לתחיית המתים בגוף?הרועה
ועדיין לא נתת מקור..
הנשמה גם היא מעשה ידי ה׳דינה ל.
הגוף זה לבוש לעולם הזה.

יש לי תחושה שזה בא מנקור של פחד לעזוב את העוה״ז, האימה מהמוות.

חוץ מזה,
מאיפה הפירוש הזה, שנצחיות מעשה ה׳ אומר שנקום לתחיה?!
זה הטבע. נולדים, חיים, מתים. וההשמה שבה ליוצרה.
מה זה הענין הזה של קימה לתחיה?
זה כמו מיאון קבלת העובדה שאנשים מסתלקים מחיינו... (ואוהו זה קשה לחיות עם זה. מנסיונות רבים וכואבים...)
לעתיד לבוא הגוף יהיה עיקרמושיקו

סוף מעשה במחשבה תחילה, ה' ברא את הגוף בהתחלה בגלל חשיבותו כיום אנו רואים רק את מעלת הנשמה על הגוף לעתיד לבוא יתגלה המעלה של הגוף כמו בבריאה, שהוא תכלית הבריאה של ה' והוא יותר נעלה מהנשמה.

 

לא רוצה להשמע גזען אבל..

אגב זה רק בגוף של יהודי, גוף של אינו יהודי הוא כחפץ בעולם הזה ולכן הוא לא נצחי, אלא אם כן מדובר בגר ואז הוברר שמכלכתחילה הגוף הזה הוא מיועד להיות קדוש רק שהוא היה צריך לעבור דרך אחרת

טוב... דיבורי "לעתיד לבוא" לא מדברים אלי...דינה ל.

לא יודעת מה יהיה הלאה.

אני מבינה את הכאן ועכשיו.

גם קשה לי לקבל "ידיעות" של לעתיד לבוא של אחרים. מי יודע מה יהיה אז?! ומי שיודע, לא כאן לספר לנו.

 

הגוף יהיה העיקר?

בוא נגיד, שכשאני מדמה לעמצמי איזשהו משהו של העתיד לבוא- אני לא מדמיינת לי את העולם הזה ספציפי. אלא מן מציאות אוטופית אחרת, במקום אחר.

לכן מוזר לי שה"עתיד לבוא" יהיה כאן-כאן. לכן- למה לנו גוף?!

ודיבורים על העבר?יוני

איפה הנשמה הייתה לפני שירדה לגוף?

 

זה על אותו משקל..

ככה מסביר הבעל שם טוב את הענין הזהמושיקו

 

"כי תראה חמור שונאך"

אם תראה את ה'חמור' הפרטי שלך, הנפש הבהמית, ותחליט שהוא שונא שלך, שהוא מפריע לך להתקדם רוחנית, שהוא מפריע לחלק האלוקי שבך, שהוא יצרי ותאוותן, שהוא נהיה כבד ועייף בדיוק כשאתה חושב לעשות משהו טוב, שהוא קנאי וחמדן ונהנתן ומה לא, בקיצור מכה אמיתית לנפש האלוקית, שונא , אין מה לדבר...

 

"וחדלת מעזוב עמו"

אז תחשוב להתנתק איכשהו מהחמור הזה שלך, להתנתק מהגוף ולחיות "רוחני", אולי להתבודד על איזה הר נידח, אולי  להעביר את החיים עם סדרת מדיטציות אינסופיות, אולי לחיות את חייך בלי משפחה (משפחה זה דבר תובעני 'כאילו' מצד הגוף: אשה,בית, כסף), אולי אפילו להסתגר באיזה ישיבה בבני ברק...

 

אומרת לך התורה: ממש לא. זו לא הדרך היהודית.

 

"עזוב תעזוב עימו"

תעזור ותעבוד יחד עם החמור! ה' נתן לך את הגוף ואת כל הגשמיות הזו שלך ושסביבך כדי לעבוד עם הגוף, עם כל ענייני הגוף, ולהיות יחד איתם קשור לאלוקות!

מחשבות לתשובה...מאמע צאדיקה

מי שעושה מצוות כשהוא גוף+נשמה- צריך לקבל את הגמול המלא שלו על זה- שכשהוא במצב צבירה גוף+נשמה

לקבל גמול על מצוות כשאתה רק נשמה- זה לא מספיק

לכן יש תחיית המתים

 

תקראי את חזון העצמות היבשות ביחזקאל-

מי שיקומו לתחיה לא ייראו בגוף כמו שהם נראו כשהם מתו -השם ייתן להם גוף שלם ובריא ויפה

(כמו שבהר סיני התרפאו כל המומים - גוף שלם זה חלק מהאירוע הרוחני)

(נ"מ- למשל בתרומת איברים- שהרבנים אומרים שגם מי שתרם איברים אחרי מותו- כשיקום לתחיה יהיה לו גוף שלם!)

 

למה זה עיקרון אמונה?

תקראי את ההקדמה לפרק חלק של הרמב"ם- שם הוא מציב ומסביר את זה שתחיית המתים היא עיקרון אמונה

יש ראשונים אחרים ("העיקרים") שלא סופרים את זה כעיקר אמונה (רוצה שנרחיב?)

(אני מצטערת שנאי שולחת אותך לקרוא- ולא כותבת לך פה... אילו יכולתי הייתי מקימה לתחיה את הרמב"ם ועושה איתו "אירוח פורום" )

 

הקדמה למה של הרמב"ם? |שוקל ברצינות לקרוא|דינה ל.

והפסקה הראשונה לא ברורה לי.

תחיית המתים זה גמול כאילו?

 

 

 

 

תרשו לי לומר דבר נורא?

לא יודעת אם בא לי "לשוב" לתחיה, אחרי 120.

קצת קשה כאן בעולם. רוצה לעשות כמיטב יכולתי, ולשוב לחיק בוראי.

פרק חלק הוא פרק במסכת סנהדריןאריק מהדרום

מלא מלא בסיפורים ואגדתות ושווה בהחלט לקרוא גם את ההקדמה של הרמב"ם וגם את הפרק עצמו.

אני חושב שענית לעצמך פהיוני

"רוצה לעשות כמיטב יכולתי, ולשוב לחיק בוראי"

 

בגאולה, תחיית המתים, המקום החשוב של הקב"ה יהיה פה. גן עדן יהיה פה..

טוב. מעולם לא משעתי את מה שאתה אומר.דינה ל.

מענין מאין התפתח התרעיון הזה...

כבר עכשיו המקום החשוב הוא כאןהרועה

מתיבתא דרקיעא עוסקת בהלכות העולם הזה.

כן אבל..יוני
ברור שיש מורכבותהרועה

בכל אופן זה אחד הרעיונות הכי מרכזיים באיש ההלכה.

אבל הגמולריבוזום

אינו בשיבה לאותו עולם שבו "קצת קשה" לך. כי תחית המתים אינה גלגול.

מה שאת כתבת מקביל לטענה שגלגול אינו גמול אלא עונש.

אלא? למקום אחר?דינה ל.
אני רואהריבוזום

שאת זה שלחת אחרי שהגבת להודעה הראשונה שלי, אז לא מובנת לי בדיוק השאלה. כן, תחית המתים תהיה אחרי שהעולם יעבור "פאזה". זה יהיה הזמן שבו מקבלים שכר, לא עובדים.

(כתבתי לפי רמח"ל, לא רמב"םריבוזום

כמובן)

אחד מאיזה עשרה עיקרים?דינה ל.

ומי אמר שעוה"ב קשור לתחיית המתים?

 

לקום מן המתים ולשוב לחיות- הכוונה כאן, העוה"ז.

עוה"ב- זה לא כאן (לענ"ד)

נסיונות לענותריבוזום

מישהו באמת מבין מה זה?

 

אם "באמת" אומר, האם מישהו יכול לתאר לך מה יהיה ואיך באופן מפורט ומדויק - אז נראה שלא...

 

פתאום חשבתי על זה... (טוב, האמת שזה לא "פתאום". אלא מאז ומתמיד...)

 

מה זה בכלל?

כאן? בעולם אחר?

 

צריך ללמוד את זה. השיטה העיקרית ככל הידוע לי (המובנת מהגמרא והקבלה) היא תחית המתים לעולם הבא נצחי בו יחיו הנשמות בגופים. לפי רמח"ל במאמר העיקרים (שקראתי לפני כמה שבועות או חדשים) העולם המוכר לנו ייחרב ויגיע לתוהו ובוהו, ואח"כ ייבנה באופן הראוי לעולם הבא בו קבלת השכר בתענוג גדול. לא ברור לי (ולא למדתי כל-כך, אז מי שיותר בקי אולי יודע) מה עניין בגופים באותו עולם הבא, אם הם רק פשוט שם, או אם יש איזשהם ענייני גוף (נראה שהגישה של רמח"ל היא שאין ענייני גוף (=אכילה, שתיה, הולדה)) אך לא לגמרי ברור לי. בכל אופן הרמח"ל כותב (כמו שצאדיקה הזכירה כמדומני) שמכיוון שהמצוות נעשו גם ע"י הגוף - גם הוא ראוי לקבל את השכר.)

 

ותסלחו לי.... זה נראה לי זוועה. מן סרט רע כזה שקורה... מתים קמים לתחייה??? מת

 

זה נראה כמו סרט רע? עניין של דמיון. אולי מכיוון שסרטי האימה מציירים מתים קמים לתחיה, זומבים וכו' בצורות מפחידות ומעוררות חלחלה.  אני לא רואה בזה משהו מרתיע או מגעיל או מפחיד.

 

ולמה הרמב"ם רואה בתחיית המתים עיקר באמונה? מאיפה זה בכלל?

 

כבר בפרק חלק כתוב שאחד מאלו שאין להם חלק לעולם הבא הוא מי שאומר שאין תחית המתים מן התורה. (נוסח רמבם של המשנה - שאין תחית המתים. אצלו לא כתוב "מן התורה"). בכל אופן זה לא הוא המציא.

 

קשה לי עם זה.

 

יש כמה אפשרויות. ביניהן:

א. להתעלם.

ב. לנסות להבין למה ואולי הגישה לנושא תשתנה.

 

מבחינתי, מי שמת- מקומו תחת כנפי השכינה בעולם שכולו טוב.

 

למה הכוונה "מבחינתך"?

 

אני לא רוצה לראות את מי שמת! זה מפחיד. נורא.

 

למה זה מפחיד?

תוספתריבוזום

עוד דבר שברצוני להוסיף.

 

ספציפית לגבי תחית המתים, אני לא מבינה מה מפחיד או מעורר חלחלה בזה.

 

אבל באופן כללי, יש בעולם דברים מפחידים.

לדעתי מפחיד למות הרבה יותר מאשר לראות מת קם לתחיה.

תודה על הפירוט.דינה ל.

כשאת מדמיינת בעיני רוחך את בואם של המתים- נגיד לא בצורת מומיה מבחילה, את באמת שמחה??

(הדבר היחיד המגניב בעיני זה לדבר עם אנשים מלפני מאוד שנים. זה יהיה מענין )

 

ולמה זה מפחיד?? את רצינית?

את מכירה מישהו שמת (נהרג/נרצח)?

דמייני את עצמך רואה אותו פתאום. זה לא טבעי, זה נשגב מהמוח האנושי.

זה פחד... מוות!

זה נראה לי כ"כ ברור, שאני לא יודעת מה לפרט יותר.

 

"מבחינתי"= מה שאני מבינה, מקבלת, חושבת.

ומבחינתי- מי שנפטר- מקומו שם למעלה. ולא מהרהרת מעבר לכך. לא חושבת על התאחדות מחדש עמו, בעתיד עלום כלשהו...

 

לגבי שתי הצעותיך מה לעשות עם הקושי שלי,

אני בהחלט נוטה להמשיך על דרכי עד כה. של להתעלם ולהמשיך לחיות הלאה.

הנושא נשגב מבינתי לחלוטין, כל הענין של תחיית המתים לא מסתדר לי בראש אל מול חיי היומיום המודרנים והשוטפים, והרהור רק עושה לי רע.

נגיע לשם, ונתמודד.

 

 

- - - -

 

לגבי הודעתך השניה-

מטרידה אותי המחשבה שה"בנאדם" הזה (לא יודעת אם הוא יההי בדמות אדם. אוחח... דיבורים באויר!) מת, היה היכנשהו בבי"ד של מעלה, נשמה, והנה שוב.

נראה לי האימה בהתגלמותה.

מה גם, שקצת מטריד שהוא יודע מה אני מעוללת כאן בעולם (לא יודעת למה מרגיש לי שמי שנמצא שם יודע הכל עלינו)

 

ותאמיני לי. הרבה יותר מפחיד וקשה זה לחיות.

בענין המוות יותר מחשיש אותי זה לתת דו"ח על כל חטאיי

כן, אני רצינית, זה בעיניי אירועריבוזום
עבר עריכה על ידי ריבוזום בתאריך כ' בתמוז תשע"ג 16:08

שהרגשות שמשוייכים אליו הם התפעמות, פליאה עמוקה, יראה - לא כמו פחד, אלא יראה של גודל המעמד. כמו הרגשות שכל אירוע שקשור לאחרית הימים מעורר בי. אבל בפירוש לא פחד\סלידה\רתיעה\חלחלה.

זה שזה לא טבעי - נכון... אבל זה לא עושה את זה למפחיד, לפחות לא בעיניי. קשה קצת להתווכח עם רגש, אבל אני באמת לא מבינה. עם הטענה שזה נשגב מהמוח האנושי - אני לא בטוחה שאני מסכימה. את מבינה באופן עקרוני על מה את מדברת כשאת מדברת על מת שקם לתחיה, אז מה נשגב כאן ממוחך? זה כן לא מצוי בתחום הנסיון שלך. זה כן.

 

כתבת: "מבחינתי"= מה שאני מבינה, מקבלת, חושבת.

והשאלה היא האם בהכרח צריכה להיות זהות בין הדברים שכתבת. האם מה שאת מקבלת חייב להיות זהה למה שאת מבינה וחושבת?

 

בעניין המוות - וודאי שזה חלק ממה שהתכוונתי אליו. אם המוות היה כליה, זה לא היה מאוד מפחיד. אולי מדכא. מפחיד לעבור למציאות זרה, ולשאת באחריות על מעשיך...

מימד הזמןמאמע צאדיקה

בצורה שמוכרת לנו

כשמימד הזמן נפרץ- אותנו זהמ בלבל

 

ה' לא מוגבל בזמן, או במוות

הוא יכול לעשות עולם שבו לא מתים, או עולם שבו אנשים שהיו- חוזרים

יש ברמח"ל "דרך ה'" הסבר מפורט על כל הענייןNamy

לפי ההסבר שם התיאורים הידועים לנו על תחיית המתים הם ממש לא נכונים.

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך