מחר שוב ריטלין
מפחדת....שטות
מזדהה
תשמרי על עצמך!!!צבי-ליזציה
...... דיי לא באלי לקחת. נמאס לי מזה!!שטות
אימלה אני מרגישה בדיוק כמוך... ואני גם במצב נפשיהדר!ש=)
לא יודעת איך אני יעשה את זה..ק
הריטלין ה...(ארור/ ברוך?- לא החלטתי) אני ערה ושפוכשטות
בהצלחה! היום תורי
צבי-ליזציה
ב"הצלחה הכי גדולה שקיימת. אני פה כשצריךשטות
סיימתי בית ספר, (יב') ואני לוקח מבחירה!נחשון מהרחברון
למה? כי אני חושב ויודע שזה עוזר לי ללמוד! \(תורה, אני בישיבה גבוהה)
אז אני לא לוקח ריטלין (אצלי קונצרטה) כדי לא להיות היפר אקטיבי, מי שלוקח על מנת להיות שקט ממש ממש מפסיד!
אני לוקח על מנת להתרכז יותר ולהצליח ללמוד עוד - עם הריטלין. אני יכול ולפעמים אני לא לוקח קונצרטה ואני ברוך ה' בסוף תהליך של כמה שנים טובות (כמיתה ג') שהיום אני הרבה פחות היפר אקטיבי - גם בלי כדור. מסוגל לשבת ללמוד הרבה זמן ולהתרכז - גם בלי כדור.
אבל הקומצרטה עוזרת לי ללמוד יותר זמן! יותר באיכות! יותר טוב! כבר בכיתות יא' ויב' לא לקחתי בצורה יומיומית כי לא הייתי צריך, לקחת רק שלמדתי למבחנים/בגרויות ובימים של המבחנים.
אם אתם רוצים שאני אפתח שירשור ואכתוב את כל מה שאני חושב על ריטלין, איך הוא עובד כימית ומה הוא עושה במוח, למה כדאי, למה אנשים חושבים שלא כדאי וכו' אשמח... יש לי ברוך ה' ניסיון בהסבר....
(אמא שלי מאבחנת... התחילה ללמוד כשאני התחלתי לקחת ריטלין והתנאי שלי היה שהיא תלמד אותי כל מה שהיא לומדת, הגעתי למצב שלמדתי איתה הכל וניתחתי איבחונים שהיא עשתה ביחד איתה... לא להשוויץ רק שתבינו שאני מדבר מידע ולא מהבטן)
מצאתי מישהו שפירט ממש ממש טוב. שניה אני שם כאן קישנחשון מהרחברון
ור ומוסיף קצת
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t581400#6566120
הדבר שהכי הכי מציק זה התופעת לוואי בעיקר זאת שאנחנו "סגורים, קרי רגש ומכונסים" זה לא חייב להיות ככה! יכול להיות שזה לא מינון מתאים אבל יכול להיות שזה בגלל שאנחנו נותנים לזה לכבות אותנו אחרי שמתרגלים מספר חודשים לריטלין אפשר להילחם בזה, להכריח את עצמי ללכת לשחק למרות שלא בא לי, יהיה קשה שבועיים בערך ואחר כך ז עובר... להשתדל להמשיך כרגיל למרות קשה.
בכללי תופעות הלוואי יורדות קצת אם אוכלים טוב לפני שבולעים את הכדור. טוב זה לא נישנוש או קורנפלקס עם חלב... לאכול ירקות, סנדוויצ'ים (עם דגש על ה "ים") חביתה... תשקיעו בארוחת בוקר. ממילא בדרך כלל לא אוכלים צהרים כי לא רעבים. הריטלין נותן כלי אדיר. רק צריך לקחת אותו כמשהו שמסייע ללמוד! לא יוצר למידה ולא משתיק תלמיד היפר אקטיבי.
הרבה טוענים שריטלין זה לא בריא. זה סם/פוגע ביכולות של התלמיד, משתק אותו ושזה לא הוא באמת - פוגע באני שלו. אז ככה. לא ברי?!? וממתקים זה כן בריא? וקולה זה כן בריא? וכל החומרים המשמרים זה כן בריא? נכון ריטלין כמו כל תרופה היא לא בריאה אבל ביחס של הדברים הלא בריאים שאנחנו מאכילים את עצמנו (גם אם נוריד ממתקים, רק החומרים משמרים באוכל) זה החלק הקטן ואם בשביל טעם של ממתק זה שווה אז בשביל לימודים לא? סמים, זה לא ממכר ואפשר להפסיק! מניסיון זה עובד על חומר נרקוטי ולכן טוענים שזה סם אבל חומר נרקוטי זה חומר שגורם למוח להפריש חומרים מסויימים אצלנו זה דופמין ובסמים זה הורמונים של הנאה והזיות. זה כל הקשר לסמים! פוגע ביכולות? ממש לא! רק מעצים אותם! פוגע באני האמיתי של התלמיד... מה פוגע? יוזר לו להתרכז טוב יותר בלימודים? ואם האני העצמי של בן אדם זה לרצוח אז לתת לו? לא! לפעמים האני העצמי צריך טיפה כיוון וזה לא בושה. מה גם שאני חושב שאני עם ריטלין שלם יותר, שקול יותר ואפילו אני יותר אבל זה הרגשה שלי, הרגשה פנימית אין לי הוכחה לזה.
טענה נוספת היא שפעם גדלנו בלי ריטלין. איך פתאום יש כלכך הרבה ילדים שצריכים ריטלין? תשובה: פעם כולם היו משחקים ורצים ומשתוללים כל היום בחוץ.. כמעט לא היו בבית וגם הלימודים לא היו השגיים כמו היום... היום דורשים מילד לשבת כל היום, ושהוא יוצא לחצר להפסקה וטיפה משתולל מתנפלים עליו... אין לו איפה להוציא את המרץ הזה... אז וודאי שהיום הריטלין נצרך יותר... חוץ מזה שזה גם התרבה במספרים, גם סרטן לא היה פעם ולאט לאט עלה המספרים שלו עד איפה שזה היום... זה נכון שהיום יש יותר לקויות למידה מאשר פעם.
בנוסף, פעם מישהו היה עובד ברפת, בשדה במפעל, ומוציא את פרנסתו בכבוד ומוציא אנרגיה. היום המקצועות הנחשבים הם אלה שצריך ללמוד להם שנים, ולשבת ולכתוב עבודות, ושעות מול מחשב, ומבחנים... הסביבס דורשת יותר ריכוז מפעם וממעטת את המקום להוצאת האנרגיה מאידך ומוסיפה המון גירויים ללא אפשרות הגשמה (טלוויזיה,סרטי פעולה, משחקי מחשב) אז אלו הטיעונים העיקריים למה לא לקחת ריטלין והתשובות אליהם... יש לכם עוד שאלות? טיעונים נוספים שאין לכם תשובות? בשמחה. ואם אני לא עונה בפורום אז תשלחו באישי
פתחתי שירשור... בכיףנחשון מהרחברון
עודפעם
שטות
אני חושבת שאני אצטרך להתחיל לקחתכישוף כושל
ואני ממש מתה מפחד
אוף כל הדיבורים פה רק יותר מלחיצים אותי
למה אני צריכה לקחת רעל כדי לספק את המורות שלי?|מתוסכל|
תראי את השירשור שמתת... כדי לקרוא - מרגיענחשון מהרחברוןאחרונה
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל
אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.
הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה
הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)
לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו
מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים
אשמח ממש להמלצות!!
תודה
מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול
דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.
בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו.
קודם כל תודה שהגבתברכה אפל
אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק
התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים
מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"
מספיק נוירולוגadvfb
אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם
אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה
קרובות באיזורים יותר פריפריאליים
..ADHD
שלום,
אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.
הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה
וואלה.. מעורר מחשבה...
והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....
הפרעות קשב וריכוזענבר 2
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl
הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...
כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...
ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...
וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...
אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?
חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...
התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה
יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה
יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ
שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?
הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו
שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם,
אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.
כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.
עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ
אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו
היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,
וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.
