מחנה הרא"ה כדאי לצאת אולא???אנונימי (פותח)
תלוי איזה מחוז/סניף את/ה..משהו בעולם הזה
אני אישית לא יצאתי בגלל שידעתי שהאווירה במחוז לא תהיה משהו (מבחינה דתית..)
אוף כי אומרים לי שאנונימי (פותח)

יש שם בעיות של בנים-בנות,צניעות וכאלה השאלה עם זה הורס את המחנה או רק מטרד קטן שאפשר להתעלם?

שוב.. תלוי בשבט/סניףמשהו בעולם הזה
חברות שלי יצאו והיו רק עם הסניף שלהם + שני סניפים "דוסים" ואמרו שהיה להם נהדר... אחרות אמרו לי שהשבט שלהם התנהג ממש לא לעיניין ושזה הרס להם

איך את/ה חושב/ת שהסניף שלך יהיה..?
תלוי בך.מתחברת=)

כמה אתה חזק, 

תשמע...

אני לא יגיד לך שאין שם בעיות כאלה,

אבל זה החלטה שלך אם להיות חלק מזה או לא...

אתה בוחר איפה להיות.מקום בעולם

אין שום סיבה להכליל את בעיית הבנים בנות אם אתה לא בא בגישה כזאת..

בוודאי!בניעקיבא

מכל המחנות, [בלי לפגוע באחרים] הכי כדאי לצאת להרא"ה!

 

'בעיות של בנים-בנות' יש גם ברחוב.

המחנה הזה הוא מחנה עם המון תוכן, ואין הרבה זמן ואנרגייה להתעסק בדברים אחרים.

עם זאת, תמיד, בכל מצב, יש לך את הבחירה מה לעשות, עם מי להתרועע וכיצד למלא את זמנך.

תצא-כצוות יער במחנה הראה האחרוןמאיר.

יש בעיה אבל יש בכל מקום בעיות זה מחנה מטורף וכיף

תהיה חזק ותצליח

מחנה כיף אבל..רותם333

א.להשתדל לשמור נגיעה לפחות להתרחק מבנים/בנות 2 סנטימטרים (אני כל שניה נתקעתי בהם וכל נגיעה קטנה זה איסור גדול אז זה היה לי נוראי.)

ב.להיזהר שלא להשתגע ולעשות חילול ה'

ג.להשתדל כמה שיותר להיות עם בנים ולא עם בנות.(או להפך)

אבל המחנה הזה באמת כיפי!

ב"הצלחה..הבחירה היא שלך כי לדעתי זה כן נקרא ניסיון שאתה מכניס את עצמך אליו.(אחת מהסיבות שאני נראה לי לא אצא לסיירים.בלנ"ד..)

לגבי סיירים...יש המון קודש גם במחנה סיירים...!!איש_בנימין

אני יכול להרחיב אם תרצי באישי... כי חבל סתם לא לצאת זה מחנה אדיר!

אין כמו מחנה הרא"ה!פיתה פיתה

אין דברים כאלה.

אישיתSlow motion

אני באה מסניף די דוס, אז נכון שאצל חלק מהאנשים במחנה האווירה הדתית לא משהו, אבל אני לא נתקלתי בדברים גרועים מהבחינה הזאת. (כמובן שאם תחפש בנרות ותבלוש כל הלילה, הגיוני שתמצא משהו, אבל אני אישית לא ראיתי.)

מ-מ-ש כ-ד-א-י ל-צ-א-תשקד123

אני יצאתי בתור חניכה היה לי ממש כיף וזה (כמו שכולם אמרו לך פה)תלוי עם מי יוצאים\נמצאים

בנוסף יצאתי בתור מדריכה שנה שעברה ואני חושבת שזה יותר מחנה למדריכים מאשר לחניכים 

ואני יסביר..

החניכים יותר עסוקים בחברה שיש סביבם מאשר בתוכן עצמו והמדריכים יותר מבינים למה הם פה  ומה זה תורם

ואני ממש לא רוצה שיווצר מצב שיבינו ממני שלא שווה ללכת או משו כזה 

אז אני ממש ממליצה בחום זה מחנה שמלמד את קצה גבול היכולת שלך שמתישו איןכבר כוחות האנשים מסביבך יעטפו אותך בחום..

בתור אחת יחסית דוסית שיצאה לכל המחנות-בצל ירוק

תמיד מזהירים ממה שהולך בסיירים, הרא"ה ושות'.. שמוציאים זוגות משק"שים לא עלינו בוכה

אבל זה מאוד תלוי, כמו שכבר אמרו לפני, בשבט שאיתו אתה יוצא.

אני הסתובבתי עם השבט שלי וברוך ה' בכלל לא נחשפנו לדברים האלה!לא דוס

וכן, שווה הכל לצאת להרא"ה! חוויה!

אוופס.. התכוונתי ל: |דוס|בצל ירוק
בצל ירוק,בניעקיבא

חשוב לי לחזור ולהדגיש, אנשים משום מה מנפחים כל מיני סיפורים לדברים שמעולם לא היו.

הרב אלישיב הכהן, רב מחנה סיירים בקרוב ל-20 שנה האחרונות [אם לא יותר] טען שדברים כאלה לא התרחשו בתקופתו. וד"ל.

 

אולי כדאי לעיין פה.

צודק. מקבלת!בצל ירוק
חניכה\מדריכה שרופה..טוויל השאקלית

 

בתור חניכה (היום מדריכת שבט הרא"ה)

אני ממש ממש ממליצה לצאת כמו שהרבה אמרו פה:

"אין הדבר תלוי אלא בך"!!

אני מאמינה שהמחנות הם דבר תורם ערכי ומגבש! כמו בכל דבר ביום יום

יש בעיות קטנות או גדולות יותר בצניעות אבל אני באמת חושבת שהצוות של בני עקיבא

עושים בשנים האחרונות שינוים ומאמץ גדול מאוד גם להכניס יותר תוכן ולו"ז תורני

וגם מפחיתים כל אופציה להתערבבות בין בנים בנות...

חבל לפספס מחנה כל כך טוב ממלא ומגבש.. אבל חשוב כמו שאמרו לבדוק מי החברה שיוצאים... ומה רמת הלחץ

החברתי של השבט שלך.. אשמח לדבר וליעץ בפרטי...

מחנה ממש כיף.. מומלץ..נענע בחסה

אבל למה נזכרת בזה עכשיו??...

ברור!!!!!! זה ה--מחנה!דרוומית גאאה!אחרונה
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך