חייב לדעת - מה דעתכם על צמחונות.
מה דעתכם על אופן הטיפול במסתננים.
מה דעתכם על נישואים חד מיניים.
אני יודע שזה קשה, אבל יעזור מאד אם כל אחד יציין את שיוכו הדתי (דתי, דתל"ש).
תודה רבה
חייב לדעת - מה דעתכם על צמחונות.
מה דעתכם על אופן הטיפול במסתננים.
מה דעתכם על נישואים חד מיניים.
אני יודע שזה קשה, אבל יעזור מאד אם כל אחד יציין את שיוכו הדתי (דתי, דתל"ש).
תודה רבה
את הצמחונים צריך להצמיח, את המסתננים לסנן, ואת החד מיניים למיין
![]()
ועכשיו ברצינות:
צמחונים - אין טעם ואין תועלת. מותר לאכול בשר, התורה התירה וזהו
מסתננים - "לא ישבו בארצך פן יחטיאו אותך לי", כך שסתם כך יש בעיה להשאיר כאן גויים, וכשאין בעיה בינלאומית - למה לא לגרש?
ונישואים חד מיניים - "תועבה היא" "באבן ירגמו אותם דמיהם בם"
מה חשבת שנענה?
תודה, קודם כל.
אני מחפש תשובות אישיות, לא הלכתיות.
ביקשת גם דתיים, לא?
לא תשובות דתיות.
אם זה מה שאתה מרגיש אישית, אחלה.
אשמח לעוד תשובות
צמחונות: בימינו מיותרת.
אופן הטיפול במסתננים:רך מידי
נשואים חד מיניים: צריך להמשיך לאסור בחוק, ולו רק מבחינה חינוכית. (אה, וגם זה מגעיל)
דתי.
צמחונות - חזון.
טיפול במסתננים - אאוט.
נישואים - מגעיל, דוחה, איכסה פיכסה (ביקשת דעה אישית, כן?).
צמחונות- צמחונית בעצמי, נכון שהותר לאכול בשר, אבל למה בעצם צריך את זה בימינו?
לאט לאט גם אנשי דת מבינים את זה כמו הרב פפנהיים שבאירוע של צמחונות אמר שיש לחבוש שטריימל סינטטי.
בסה"כ מדובר ברגשות שהם חיובים של חמלה, וכן, גם כלפי בע"ח זה חיובי ורצוי.
אני מבינה שפעם זה היה אולי יותר נצרך עקב כך שלא היה שפע של מזון כמו היום.
בקיצור, בתור דתייה לדעתי צמחונות היא מגמה נהדרת.
או שזה עוד סוג של שעשוע
מכיוון שזה לא כזה: צמחונות- יכולה להבין אותם, לי אישית זה לא מפריע. (טענות מוסריות כאלו ואחרות מגיעות ממניע רגשי לחלוטין, ולא מוסרי כפי שהצמחונים נוהגים לאמר)
אופן הטיפול במסתננים- אני לא חושבת שניתן לגרש פליטים תמימים שלא פשעו. כאן מדובר במהגרי עבודה, שפושעים יום יום שעה שעה, והופכים/ יהפכו את תל אביב למין מדינת פשע אומללה.
נישואים חד מיניים- פירוק מבנה המשפחה. לאורך כל ההיסטוריה היו עיוותים, הם קיימים גם היום, רק שכיום ישנו רצון להכיל אותם, (את העיוותים) ולהעלות אותם כרלוונטים לכל בן אנוש שפוי בראשו. מעבר לתורה (או אם תרצו, "לדת") שקוראת לכך "תועבה", כל אדם על פני האדמה מבין שזה עיוות, וזה מגעיל, ולא ניתן להכלה.
שומרת מצוות, כמובן. סוג של דתל"שיות...
צמחונות - אישית אני משתדל למעט באכילת בשר, בעיקר מכיוון שהצורה שבה בעלי החיים מגודלים היום היא אכזרית,
ולא נראה לי שהיא כלולה בהיתר שהקב"ה נתן לבני האדם לאכול ולשעבד את בעלי החיים אליהם.
לאחרונה קצת התוודעתי לנתונים והם מזעזעים נורא!!!
אחוז אחד מהתרנגולות לא שורדות את המעבר מהלול למשחטה ומתות בדרך.. וזה ממש קצה הקרחון.
הטיפול במסתננים - ממש לא עושים מספיק כדי להוציא אותם מהארץ.
צריך לעבוד כמה שיותר מהר בצורה שיטתית לברר מי הם הפליטים ומי לא, (ככל הנראה למעלה מ95% אינם פליטים)
וכל מי שלא לשלוח בחזרה אל ארץ מוצאו.
נישואים חד מיניים - א. מושג שלא קיים! לצערנו המושג הזה חודר לתודעה, ויוצר מצג שווא כאילו זוג נשים או זוג גברים יכולים להיות משפחה. אין כזה דבר.
ב. כמובן איסור חמור ואין צורך להרחיב בזה.
ג. אם יש ילדים בסיפור זה גם עוול מוסרי נוראי.
צמחונות- אני אוכל בשר. מי שרוצה לחשוב שהוא ממשפחת הארנבונים שיבוסם לו
מסתננים- אני גם אוכל מסתננים. אבל לא בשבת! יש בזה חשש בורר
נישואים חד מיניים- עד כאן. את זה אני כבר לא מסוגל לאכול..






חרדי מקוריברמה העקרונית אין לי בעיה עם צמחונות. זה דבר חיובי. ברמה האישית- לא בקטע
מסתננים - הם מסכנים אבל התושבים שלנו מסכנים עוד יותר אז מה לעשות
ועל דברים דוחים כגון נושא ג' אני לא מתכננת להתיחס אפילו
צמחונות- אני חושבת שהיום בתקופה שבה אנחנו חיים זה לא מתאים מבחינת הרמה הרוחנית.
אני חושבת שיש הרבה מה לעבוד על עצמנו לפני שמתחילים לעבוד על זה שנהיה צמחונים.
אם אדם עושה את זה כי הוא נגעל מאכילת בשר- שיבושם לו..
הטיפול במסתננים- דיי גרוע. בקושי אנחנו מצליחים לטפל בעצמנו, אז להוסיף עוד אנשים?!
ובגללם יש יותר אלימות ובאמת מפחיד ללכת בדרום ת"א ובמרכזית.. וזאת הארץ שלנו!!
אני חושבת שלטובתנו ולטובתם צריך לשלוח אותם מהארץ.
נישואים חד מיניים- מגעיל, זה נוגד את היעוד של האדם בעולם, ומבלבל את היוצרות.
ואני דתייה!! אם לא הבנת לבד מהתשובה![]()
כנראה
ובנוסף, מה הדעה של כל אחד כאשר הא מוציא את הדת מהמשוואה
ההגדרה "מה נקרא מוסרי" אצל אדם דתי, היא חלק מהדת.
אם תוציא את הדת - תוציא גם את המוסר, ואז אין שום שאלה - תעשה מה שבא לך וזהו.
אמנם גם מעבר לדת יש מוסר אנושי, אבל הדת ממש מנתבת אותו, כך שקשה מאד (וגם לא צריך) להפריד בין השניים
אני יודע מה הדת אומרת.
בשביל לגלות את מה שהדת חושבת על כל הנושאים שהעליתי לא הייתי פותח שרשור.
אני מבקש רק לצאת מהקופסה ולהגיד מה דעתך, האישית, בלי קשר למה שהדת אומרת.
שאתה יוכל לומר "נניח התורה היתה מתירה"
אבל יש בתורה גם מצוות שאנחנו מבינים את טעמיהם, והתורה באה לבטא כאן מוסר פנימי, ואנחנו מפנימים אותו.
אם התורה היתה מתירה זה היה משנה את כל המהות שלנו, כך שזה בערך כמו לשאול איך היית עונה אם היית נולד כושי באפריקה, התשובה האמיתית היא שאני לא יכול לדעת, כי אז הייתי מישהו אחר.
רגשות המוסר האנושי הם רגש עם טווח רחב, ואם אין מה שיכוון אותו - הוא יכול להגיע לכל מיני מחוזות, ואין אפשרות לומר למישהו - אתה טועה!, כמו שאי אפשר להתווכח על טעם וריח, כל אחד ומה שהוא מרגיש שמוסרי.
כשיש לך עוגן של תורה, אתה מכוין את המוסר שלך למה שכתוב בתורה, וכשאין גילוי בתורה אתה מנסה לחפש מה הקב"ה היה אומר על זה, וממילא אתה מנסה לחפש מה הוא הטמיע לך בלב בלי השפעות של גורמים אחרים (קשה מאד מאד...)
אבל בלי התורה ובל התחשבות בהקב"ה בעצם אנחנו בספינה בלי מצפן, ויכולים לומר מה שבא לנו, והכל יהיה לגיטימי. מה שייך להתווכח על רגשות?!
זה שייך בחוקים, אבל הרמב"ם אומר שזה לא שייך במצוות שאנחנו יודעים את הטעם המוסרי שלהם
אני מתערב שמעולם לא הבנת חילוני שהתווכח איתך.
התורה אומרת ואני כמובן הולך לפיה.
אבל אני מדבר בתיאוריה על נושאים שגם אנשים שלא הולכים לפי התורה יכולים להביע את דעתם עליהם.

אם את רוצה שזה יתפוס גם אצלך, זה תלוי רק בך
בקטנהאני חושב שאנחנו באותה דעה.
אשמח לשמוע על הסתירה

איזה ארטיק
יותר טעים שוקו שוקו או שוקו בננה?
שיר ידידת






ברור שעדיף שוקו וניל! ![]()
שצמחוניים יותר רעבים.
מסתננים=פחות ביטחון
ונישואים חד מיניים פחות ילדים.
ולכל אחד יש הבחירה שלו
יש בחירות שאסור לבחור בהן.
מי שעומד על ראש צוק יכול לבחור לקפוץ ולמות או להישאר בחיים..
יש לו בחירה חופשית לטוב ולרע
או שאת מאלו שמלכתחילה לא צריכים לאכול
שפרוסה בבוקר עם כוס תה מחזיקה אותם עד הצהרים
טוב לא יודעת מה נפלתי עליך הבוקר עם הצמחונות
טוב לך שמח לך מתאים לך? זהו
ולכן זה לעולם יהיה ביולוגית רק של אחד ולא של שניהם
לגדל ילד שהוא רק של אחד מבני הזוג
יש בהחלט זוגות שיעדיפו אימוץ על פני זה
אף אחד לא משלה את עצמו שילד מאימוץ זה ילד שלו
"כל המגדל יתום ויתומה בתוך ביתו מעלה עליו הכתוב כאילו ילדו"
אני מסכים שיש בזה מעלה כאילו הוא היה אבא, אבל זה רק כאילו
זה לא אותו דבר, ולא נכון לומר שהוא שייך "לא פחות", זה קרוב, דומה, כמעט, אבל לא "לא פחות"
ואין מה להיעלב מזה, לא מזלזלים ברגשות של הורה מאמץ, רק אומרים שהם לא שווים לרגשות של הורה אמיתי.
הורה מאמץ משתדל מאד להעניק לילד כמו לבן שלו, הוא משתדל להרגיש כאילו זה הבן שלו, ולפעמים גם מצליח שזה יהיה קרוב מאד.
אבל זה לא אותו דבר לגמרי
תנסי לחשוב על מה שאני אומר לפני שאת עונה לי.
הקשר שיש להורה עם ילדים הוא קשר שאת בעצם לא מכירה, ואת לא מבינה את העוצמה שלו,
אני מכיר הורים מאמצים, יש לי גיסה שהיתה מאומצת, ובמשפחה שלה מתייחסים אליה כבת רגילה לכל דבר,
עד כדי כך שלא עניין אותה להכיר את האמא הביולוגית שלה.
ועדין זה לא כמו ילד ממש.
שימי לב כמה מילים כתבת כאן עלי ועל אחרים אישית...
חבל שאת לא יכולה לנהל דיון ענייני בלי כל הזמן לומר כמה את בטוחה שהחולק עלייך הזוי\חסר רגישות\מצומצם\חשוך\מקובע
וכמה הדברים שלו הזויים\צורמים\לא ברמה וכו'
לא נחמד לדון כך. וחבל!
(הערתי פעם ליונתן הערה מעין זו, מעניין...)
אי אפשר באמת לדעת.
זה גם תלוי תרבות
בספר "יתומה לשתי אמהות" מתואר ספור אמיתי על ילדה יהודיה שאומצה בהונגריה, ומשפחת האבא לא הכירו בה והתייחסו אליה בעויינות.
מה שאני מכיר זה אימוץ שמבחינה רגשית הוא ממש כאילו הוא הילד שלך, אבל אני לא מאמין שזה עד כדי כך, במיוחד אצל אמא.

התכוונתי שיש אימוצים שלא עוברים חלק, זה הכל
איפה שמעת אחרת מדברי?
סתם הערתי שאין כמו הילדים שלך, ואימוץ זה רק כאילו.
ברור שאני בעד אימוץ במקרים מסוימים.
בכלל לא דיברתי על זה!
תקשיבו, אתם לא תשנו את המציאות, אף הורה מאמץ לא משלה את עצמו שילדו הוא שלו ביולוגית, אולי הוא שלו מכל הבחינות האחרות, והן בעצם מה שיוצרות אותם הורה ובן, אבל ביולוגית לא. מה כה נורא? על מה המהומה והזעקה?
חשבתי שלש' הרבים תגרום להבנה, מסתבר שלא
ומתייחס אילו בהתאם.
אחד שבשבילו ילד זה לסמן עוד וי על דבר שהוא עשה בחיים למלא את סיפוקו בלי לחשוב על טובתו של הילד - הוא איש אכזר ורע
מרב.צמחונים? שיהיה להם בתאבון. לי טעים הבשר..
המסתננים- צריך לעשות עם זה משו יותר רציני. עושים צחוק מהם ולא רציניים לגביהם והאונסים והגניבות והפחד רק גוברים.
נישואים חד מיניים?
מבחינה דתית- זוועת עולמים.בשיא הרצינות. ההפך הגמור ממה שהתורה מכתיבה.
מבחינה 'חברתית- שיערב להם. נראלי הורסים קצת את הנורמטיביות של העולם ואת ההיגיון שבו אבל שיהנו.. מה אכפת לי?
(ואני לא נגד אנשים עם נטיות הפוכות. אני לא אוהבת את ההחצנה של זה ואת הקבלה של "אני כזה" וזהו. זה נגד חוקי הטבע וצריך ואפשר לטפל בזה אם רוצים חיים בריאים ונכונים וטבעיים..)
צמחונות - יחס מורכב. למדתי חזון הצמחונות והשלום ודווקא ממנו עולה בבירור שהיום זה בסדר גמור לאכול בשר כי העולם עדיין לא הגיע למדרגה של לא לאכול בשר - ומצד שני כן ברור שהאידיאל הוא לחזור למצב המקורי של גן עדן שם לא הייתה פסולת ולא אכלו יצורים חיים ואפילו לא פירות האדמה - רק פירות העץ אכלו. העולם נפל מחטא אדם הראשון והמשיך להידרדר גם אחרי המבול ( מי שזה מפתיע אותו - עד המבול היה א-ס-ו-ר לאכול בעלי חיים! אחרי חטא אדם הראשון ה' התיר לאדם לאכול גם מפירות האדמה, אבל בעלי חיים עדיין לא. אחרי מבול, שה' ראה כי הארץ הגיע למצב של השחתה, התיר לאדם לאכול גם בעלי חיים).
אני - ואני די בטוח שגם העולם - עדיין לא במצב של להגיע להינזרות מוחלטת מבשר מטעמים אידיאולוגיים - ולפי חזון הצמחונות והשלום זה יכול להעיד אפילו על השחתה מוסרית אצל האדם.
לכן אני אוכל בשר - משתדל כמובן כמו כל מאכל אחר לאכול בצורה נורמאלית ולא תאוותנית נטו - אבל זה נוגע גם לשוקולד ואפילו לפירות וירקות שצריך לאכול בנורמאליות.
מצד שני אין לי שום בעייה עם צמחונים כל עוד הם לא פוגעים בי ומכריחים אותי לא לאכול בשר או לא ללבוש פרווה של חיה
(גילוי נאות - אימי בעצמה היא צמחונית ולמרות זאת מכינה לנו בני הבית בשר. היא עצמה צמחונית מטעמי טעם ואהבה בלבד, לא בגלל אידיאולוגיה - והראיה, שהיא מבשלת בשר בלי בעייה בעוד צמחונים אידיאולוגיים לא מסוגלים להתקרב...).
חוץ מזה שצמחוני אידיאולוגית צריך להינזר גם מחלב וביצים - וזה מאוד בעייתי מבחינה תזונתית להימנע מבשר, חלב וביצים. בן אדם כזה יהיה צריך להיות קבוע על כדורים של ויטמינים וברזל למשך כל ימי חייו. פירות וירקות ל-א מספקים הכל.
עד כאן החפירה על הצמחונות (ניסיתי להעביר שיעור שלם בכמה פיסקאות, תעריכו
)
אופן הטיפול במסתננים - כל עוד הם כאן, גם הם בני אדם וצריך לדאוג שלא יגיעו לפשיעה ברחוב, לדאוג למקומות למגורים בשבילם בין אם במתקני שהייה ובין אם בפיזור יחסי בארץ כדי למנוע ריכוז גבוה מידי כמו בדרום תל אביב שמביא להרבה סכנות. צריך לתת להם שירותים בסיסיים של רפואה וכו'. במקביל צריך להגביר את קצב בדיקת בקשות המקלט והפליטות שלהם, וכל אחד שלא מאושרת בקשתו פשוט להטיס אותו מכאן לארץ אחרת - בין אם ארצו המקורית ובין אם ארץ שמוכנה לקלוט אותו. ואולי כדי לתמרץ אותם לעשות את זה כן להבטיח מענק כספי חד פעמי.
בגדול חדירת המסתננים הפסיקה - כעת צריך רק לדאוג לבעייה של אלו שכאן. אני מאמין שרובם לא באמת פליטים וניתן בשקט ובחוכמה לאט לאט לפזר אותם מכאן...
אלו שכן באמת פליטים ואין להם לאן לחזור - לתת להם מעמד כמו עובדים זרים, שיעבדו כאן על חשבון עובדים זרים אחרים שישלחו בחזרה לארצם - ואז הפליטים יעבדו בחקלאות וכו', וכל כמה שנים יקבלו אשרת שהייה מחודשת לאחר שתיבחן שנית מעמד פליטותם והאם ניתן להחזירם לארצם.
נישואין חד מיניים - באופן האישי - עצב רב על אלו שה' העמיד בפניהם ניסיון כל כך כל כך קשה - אבל הבנה שגם אם זה ניסיון, הם צריכים לעמוד בו (בעיקר אם הם דתיים) - וגם אם הם עצמם לא עומדים בו, למדינה כמדינה יהודית אסור לתת הכרה לגיטימית בנישואין כאלו. גם לא של פסולי חיתון ככהן וגרושה, אגב...
(לגבי מעמד כספי לתת או לא לתת להם - זה כבר מחוץ לתחום השגתי, מצטער.. משאיר את זה לחכמים ממני).
יש מלבי"ם מדהים על פרשת נוח שמדבר על ההתר לאכול בשר אחרי המבול
מומלץ
צמחונות-אין עניין להיות (אא"כ מישהו לא אוהב בשר- ואז- מה אכפת לי- "על טעם ועל ריח")
מסתננים- להוציא מהארץ וכמה שיותר מהר.
נישואים חד מיניים- ניסיון נואל להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה "נאורה" לפי ערכי העולם המערבי- בקיצור- אחד מתחלואי החברה. (אני מדברת על החקיקה בעניין) האנשים עצמם- צריכים טיפול פסיכולוגי\פסיכיאטרי (למרות שהוציאו את ההומוסקסואליות מה-DSM ועכשיו זה לא נחשב מחלת נפש- זה לא אומר שזה לא מחלת נפש, פשוט ערכי החברה המערבית השתנו.)
צמחונות - אין לי מספיק אומץ להיות כזה למרות שאני רואה בזה אידיאל. - צריך אומץ
מסתננים - למדינה אין מספיק אומץ למרות שזה לא אידיאל. - צריך אידאלים.
נישואים חד מיניים - למדינה יש אומץ למרות שזה לא אידיאל.
קשה לי לתמוך בצעד שכזה אבל אני לא בטוח שאשקיע מזמני ללכת להפגנה נגד.
השאלה הכי קשה היא מה היא שיוכי הדתי.. יהודי מאמין שמשתדל לקיים תורה ומצוות יהיה טוב.
בקטנהצמחונות- היום אנחנו לא ברמה הזו. לכן זו בעיה להיות צמחוני מבחינה אידיאולוגית (ענייני טעם זה משהו אחר).
זה עלול להוביל למוסר מעוות, שבו אדם מרחם על בע"ח ולא על בנ"א.
צריך לדעת לבנות נכון את המידות שלנו- קודם לרחם (ולפעול בעקבות זה) על האנשים הקשורים אליך- עמ"י, אחר כך אפשר להמשיך לכל העולם ורק אח"כ אפשר לרחם על חיות.
כמובן שאני לא מדברת על צער בע"ח, שצריך למנוע. אבל זה עניין אחר.
אפשר לראות במציאות מקרים של צמחונים שזלזלו בבנ"א, כמו בגרוש- שאגודת צער בע"ח ריחמה על החיות בגוש קטיף, ודאגה להם יותר מאשר למגורשים, או לא זמן שאחת מהשרות בכנסת (נדמה לי שליבני) אמרה בגאווה שהיא צמחונית מאידיאולוגיה כדי לא להתעלל בבע"ח, ובאותו עמוד היתה גם כתבה על יחס משפיל למתנחלים (יחס שלה, כמובן).
(ולהבדיל היה אפשר לראות את זה גם עם הנאצים, שריחמו על בע"ח ורצחו בשמחה מליוני אנשים).
בקיצור, אדם צריך לשאוף לתקן את מידותיו לפי סדר מסויים, כדי שלא לעוות אותם בצורה חמורה יותר. (ותן טל מרחיב על זה, אז אני אסיים כאן..)
כמובן שגם כשאוכלים בשר צריך שזה לא יבוא מתאווה, אלא כדי לתקן את הגוף (וכנ"ל כל אוכל אחר). ואם רוצים לתקן את החיה- אפשר לברך בכוונה. לפעמים זה מועיל לה יותר מאשר לא להאכל.
הטיפול במסתננים- מזעזע מה שהולך כאן. זו דוגמא למוסר מעוות. נותנים להם להיות בארץ מרחמים מקולקלים, ולכן הם מזיקים לעם ישראל, שזה אמור להיות האינטרס הראשוני.
הפתרון הוא באמת לבדוק מי פליט, מי שלא פליט להחזיר בחזרה לסודן.
מי שפליט, ומסוכן לו לחזור לסודן, יש כמה אפשרויות- או להעביר לארץ אחרת ואם אין אפשרות- לתת להם לשהות במרכז למסתננים, תחת שמירה, ואפשר להעסיק אותם במקום עובדים זרים בחקלאות (בתשלום כמובן) כמו שתן טל הציע. אבל הכל צריך להיות בשמירה הדוקה, כך שמי שמזיק למישהו מעמ"י ולו בדבר קטן או לא מקשיב לחוקים- יגורש לארצו.
כשכמובן, ברגע שהאיום עליהם יעבור הם יחזרו לארצם בלי אופציה להישאר.
(וכל אלא שמשווים לשואה- אני בטוחה שם היו מציעים ליהודים את הפתרון הזה הם היו מעדיפים מאשר את השואה. רק שכמעט אף ארץ לא הסכימה לתת את האופציה הזו)
ובקשר לנישואים חד מיניים- עצם השילוב של המילים אבסורדי. נישואין זה דבר שמקשר בין גבר לאישה בצורה הקדושה ביותר, איך אפשר להשוות את זה לדבר הכי טמא ומתועב בעולם?
זה נורא שמדינה יהודית נותנת לגיטימציה לפשע כזה לאנושות. זה הרי הרס לאנושות (הרי כל מה שאחד מישראל עושה משפיע על כלל ישראל. מי יודע אם ה לא גורם בעקיפין לכל האסונות שקוראים לנו בזמן האחרון?)
אם זוג מצהיר על עצמו ככזה, צריך לאשפז אותו במוסד סגור. זה שהמוסר התעוות בכל העולם ומה שהיה ברור פעם שהוא גרוע הופך לנחשב טוב, לא אומר שזה עדין באמת טוב ומוסרי.
תרבות המערב רק מדרדרת מבחינה מוסרית ואין שום טעם לחכות אותה.
על נישואים חד מיניים אבל לא הרבה תשובות.
אשמח לעוד
בדבר הכי מוסרי שיש
אם מפריע לי ההתאכזרות לבעלי חיים תקנה כשרות מהודרת שיש השגחה קפדנית שהבעלי חיים לא יחטפו מכות וכדו' בצורה שתטריף אותם .
בשר שיהודי אוכל אותו ועובד את ה' על ידו רק מתעלה, לא לאכול אותו זה האכזריות
שיש לי ולשורש משהו משותף.
באופן כללי אתה צודק שבתעשייה בלי הקפדה על כשרות מהודרת יש הרבה יותר אכזריות.
אבל גם בכשרות מהודרת האכזריות היא נוראית.
(ההובלה לשחיטה ע"י שוקרים חשמליים, לדוגמא, קיימת בכל מקום כמעט.
אני ראיתי הסרטה שהצליח לעשות משגיח כשרות - במקום עם השגחה מאוד טובה)
לקנות בשר ובכך לעודד את התעשייה להמשיך בצורת התעשייה האכזרית שלה - ייתכן שיש בזה מן האכזריות.
בעיקר עצימת עיניים מהמציאות.
הלוואי והעולם הדתי, שבעיני אמור להוביל בכל ענייני המוסר, יחליט שצער בעלי חיים זה נושא שהוא רוצה שההשגחה הכשרותית תהיה תקפה גם לגביו.
שלפחות ידֻוָוח בצורה גלויה ושקופה, מסלול העינויים שעבר הפולקע או הסטייק או הדג שלך לפני שהוא הגיע אל הצלחת.
(אזהרה לבעלי לב חלש- יתכן שכדאי שלא תקראו, אבל אולי אם תקראו ותעשו עם זה משהו,זה יעזור קצת)
החל בפיתוח הגנטי שהעוף עבר (תרנגולות שמגודלות לשחיטה על פי רוב הם תרנגולות שפותחו בצורה כזאת שרק החלקים ה'שווים' מתנפחים - מה שאומר שהם כמעט לא מסוגלות לזוז כי החלק התחתון של הדגל נשאר פצפון ורק הבשר מהשוק ומעלה מתנפח ובעיקר החזה. אם ראית פעם תרנגולת כזאת לפני שחיטה - זה מזעזע), כמה צפיפות יש בלול, כמה זריקות של הורמונים העוף מקבל כדי להתנפח (העופות שמגיעים אלינו, נשחטו בערך תוך 35-40 יום מאז שנולדו!!!), כמה שעות מנוחה יש לו (בלולי הטלה יש בערך שש שעות 'יום' ושש שעות לילה' לסירוגין כדי להגביר את תפוקת הביצים), וכלה במה עושים בתרנגולות או באפרוחים שהוחלט שלא לשווקם או שסיימו את תפקידם [לדוגמא - סוגרים את כולם ביחד בשקים עד שהם מתים מחנק - (ב"ה נאסר כבר לפי החוק), הכנסתם למגרסה - מצוי מאד, להעביר עליהם טרקטור - גם מצוי. הפתרון הכי מוסרי שידוע לי כיום, לתת את כל העופות לשוחטים שבאים להתאמן].
אלה רק דוגמאות מני רבות.
בדקת נתונים?
אתה צודק שצריך לדאוג מאוד גם לבני האדם.
אבל מה מפריע לך כמו שאמרת שזה לא שסותר, לדאוג לבעלי חיים?
לא אני רצחתי אותם.
את מה שאני יכול לעשות כדי להיות מוסרי אשתדל לעשות.
מה אתה לא מאמין? שזו המציאות?
לך תבדוק!!
למיחש מיבעי, לא?
ומאיפה אתה לוקח שלאנשים איכפת יותר מבעלי חיים מבני אדם?
אני מסכים שיש כאלה. אבל למה להכליל?
ככל שאני מכיר את עצמי חשוב לי מבני אדם, וגם מבעלי חיים.
אני יכול לומר על עצמי שכדי למנוע סיכון חיי אדם, הסתכנתי בעבר במעשים שיכלו להכניס אותי לכלא.
או במילים אחרות -
יש כאן הסכמה כללית לא לענות לבן אדם חולה
שרואה גרמנים בכל מקום.
זו גם בקשת מנהלי הפורום.
אבל שכלית, זה לא אכזרי, האם זה כואב להם יותר מאשר שחיטה?
שאר הדברים שכתבת אכן מהווים אכזריות נוראית.
בלי נדר מקבל על עצמי להשתדל למעט באכילת בשר עוף.
האם גם בבקר יש התעללות?
תלוי באיזו צורה המגרסה עובדת.
תנסה לדמיין משהו שנכנס למגרסה מהכיוון של הרגליים.
זה אמנם מהיר מאוד, אבל שחיטה הרבה יותר מהירה.
לגבי בקר אין לי הרבה נתונים שאני יודע אבל אם אני זוכר נכון יש פחות התעללות.
אבל עדין יש.
מה שאני יודע:
לאחרונה יצאו כמה סרטים על נסיון הולכה למשחטה של עגלים שעוד לא למדו ללכת עם שוקרים.
אמנם זה לא חוקי, אבל קיים, ייתכן שבעקבות הפרסום הרבה פחות.
רמת הצפיפות גבוהה מאוד.
אני יכול לברר לך פרטים עם יהודי שאני מכיר שבדק את העניין לעומק.
הוא מתנזר מכל דבר כמעט שבא מבעלי חיים.
הוא אפילו בודק כשהוא קונה עוגה אם יש בה ביצים או לא..
ציטוט מויקי:
עם התפתחות המודעות לזכויות בעלי-חיים גדלה גם הביקורת על השימוש שנעשה בפרות ואופן גידולן. ביקורת זו מופנית בעיקר מצד ארגונים לזכויות בעלי חיים הטוענים כי צורת הגידול איננה מוסרית וגורמת לסבל רב לפרות, אשר לדבריהם זכאיות לאותו היחס המוסרי לו זוכה האדם. המחאה מתמקדת בתנאי הגידול של הפרות בתעשיית החלב והבשר, כגון מרחב מחייתן, אופן האכלתן והשמירה על בריאותן. כמו כן נשמעה ביקורת בדבר תהליכי הסירוס, חיתוך הקרניים וסימון החיות על ידי תגי מתכת, במיוחד בגלל שאלו לא מתבצעים לאחר מתן משככי כאבים לחיות.[3]
אלא שבשנים האחרונות נעשתה בישראל חקיקה ברורה בנושא, שאף נאכפת בקפדנות בידי מפקחים של השירותים הווטרינריים (הממונים על צער בעלי חיים). במסגרת החקיקה החדשה, מיושמות הנחיות חד משמעיות הנוגעות לטיפול בפרות. כך, למשל, כל פעולה כירורגית הכוללת פגיעה ברקמה של גוף הפרה מחייבת שימוש בחומר מאלחש או מרדים ומוכרחה להתבצע בפיקוח מלא מצד הרופא המטפל של החיה. כמו כן, ברפתות כבר לא חותכים כיום קרניים לפרות, וסימון החיות מתבצע רק תוך שימוש בקרח יבש.
לגבי הקישור הבא ייתכן שהאמינות שלו לא ממש חזקה, כי זה כתב תביעה ויתכן שנפחו קצת דברים.
http://tnuvacruelty.co.il/high-court/
כשהם הופכים את זה לעוד סוג של נישואים ועוד מבנה משפחה, אז יש לנו הזכות להגן על עצמינו, ואולי זה מה שנדמה לך כהתערבות.
מי מתערב?
על מה אתה מדבר?
שאלתי מה דעתך. לא יותר מזה
לזה שהוא לא רואה לנכון להתערב בחייהם הפרטיים (וזה כמובן מונע שיפוט שלהם, אם הוא חיובי/שלילי, אלא אם כן הוא נכלל בהם)
זו עניות דעתי (הבנתי)
כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.
כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.
ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.
לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני).
כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.
כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.
כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.
יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.
כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.
אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח, זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
שלך באופן שוטף
וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭