שמענו עכשיו את הדיון בכנסת על הר הביתמאמע צאדיקה

בגלל שבעלי הוא בטכני של האתר- שמענו את זה בחי, תוך כדי הקלטה 

(לא יודעת אם עלה לחדשות עדיין או מה... לא משעמם לי לבקר שם) 

 

היה מדהים 

היה חוויה מכוננת לשבת במטבח ולשמוע דיון של הכנסת- על הר הבית

לשמוע דיבורים שהם... שהם ממש דיבורים של תורה

לשמוע והלב מתרונן, והנפש קופצת

משמחה, מהתרגשות

איזה דיבורים שלא היו בעולם מאז עזרה ונחמיה 

חכ"ית אחרי ח"כית - נשות ישראל צדיקות, שבזכותן עתידים להיגאל, 

מדברות על ההר, על הבית, על הזכות, על החובה 

 

לשמוע פעם אחת דיבורים שיוצרים ממשכן הכנסת- 

שהדיבורים האילו באמת מתאימים לדיבור בבית שלי! שבאמת מתאימים לחום ולקדושה שיש בבית יהודי שלנו. 

 

היה משעשע ביותר לשמוע את אחת מח"כיות השמאל מזועזעת כולה מכך שהמפלגת שילטון מדברת דיבורים של ימין קיצוני והזוי 

לא שמה לב שמה שהוא אמצע- לא יכול להיות ימין.... 

 

אדמין, אני מודה לך בפרהסיה

צדקת 

בליכוד יש היום את החכים הכי... ראויים. אשרייך ששמת להם פתק. 

ואשרייך שרעדה לך היד על זה... 

 

 

(אני יודעת שזה דיון שבמקור שייך לפורום פוליטיקה. 

אבל לא רציתי לדבר פוליטיקה.

רציתי לדבר על איפה הדיבורים שלנו, הערכים של הבית שלנו פנימה - נפגשים עם הדיבורים של הכנסת והממשלה) 

 

 

 

כל הכבוד לפייגלין!שיר ידידת

(בין האנשים הבודדים שלדעתי יש להם את היכולת לגרום לשינוי אמיתי)

היה קטע כזהמאמע צאדיקה

שאחד החכים החרדים -נראה לי- אמר משו לפיגלין על זה שאולי הוא חושב שהוא המשיח, ויכול להביא את הגאולה ולעשות משהוא בנושא של הר הבית... 

 

ואני כזה- יכול להיות בהחלט יכול להיות בוא ניתן לו צ'אנס.... 

 

 

מה שמרגש באיש הזה- האמת שלו 

גם אם הוא התבגר בעשרים שנה האחרונות, והתמסד- את האמת הבסיסית הוא לא שכח, ולא הניח את האמת על סף המשרה בכנסת.

 

 

וכל הקטע של חבית חומר נפץ- זה לצעוק "תעצרו אותנו! תאיימו עלינו! אנחנו מפחדים להיות חזקים! " 

 

אה, שוב פייגלין?ארוון

באמת כתבתי על זה בפורום השני...

חייבת לציין שהדף שלו בפייסבוק נהיה בין הטובים.... הרבה יותר משעשע משל חבריו לפיד ובנט...

רק נתנו לו לעלות וזה חזר להיות העיסוק העיקרי שלו, נראה לי השנה חופש מהר הבית פינה לו קצת זמן לדברים אחרים...עכשיו הוא שוב יהיה עסוק רק בלעלות....

ואחרי שראיתי את הסיור שלו- אני חושבת שאני רוצה לעלות איתו.. יהיה הכי מעניין, הוא חייב להדריך שם סיורים!

[חבל שהוא לא חיכה לי רק יום!]

זה תמיד היה בראש מעייניו.שיר ידידת

קראת את הספר שלו מלחמת החלומות? הוא מדבר שם על בניית מדינה יהודית אמיתית וברור שבמדינה יהודית יש בית מקדש!  (בלי מקדש אנחנו לא מקיימים את הייעוד שלנו...)

אם לצטט אותו (לא במדויק, אין לי כוח לעלות למעלה) מי ששולט בהר הבית שולט בא"י.

אבל הייתה לו שנת חופש...ארוון

שבה היה לו זמן לדברים אחרים, לדג' ביקור בבר נוער....

והנה, רק שבוע מאז שנתנו לו שוב לעלות, והוא חזר לעיסוק הזה וכבר כל הפייסבוק שלו שוב מוצף בנושא.

 

ועדיין אני מצפה להזדמנות לעלות ביחד איתו, זאת אמורה להיות חוויה...[אז פייגלין, אם אתה קורא פה..]

אין חופש מעיקר החיים שלנומאמע צאדיקה

ואי אפשר להיות יושבים שעננים בבתים שלנו, בעוד בית השם אפילו לא שוכן בבית היריעה, 

הוא לא שוכן בכלל! 

שועלים הליכו בו, או שיחקו שם כדורגל 

 

השאלה היא לא -איך הוא ממשיך לעסוק בנושא

אלא- איך אנחנו יכולים להפסיק לרגע מלעסוק או לחשוב בנושא 

 

ואם את מצפה להזדמנות- 

אל תעשי את זה כי פלוני אלמוני כלשהוא יהיה שם, אלא כי המקום הוא הר בית השם, וכי השכינה שם 

ואל תצפי להזדמנות- קומי! עשי! (קול קרא והלכתי, הלכתי כי קרא קול) 

(סיוג חשוב! למשפט האחרון^ - לפי גדרי ההלכה, שאלי את הרב שלך בנושא) 

זה לא שאני אעלה רק איתוארוון

אבל אני בהחלט מצפה להזדמנות לעלות גם איתו.

 

רגע! את\ה בן או בת? למה לא כתוב בכרטיס אישי?מאמע צאדיקה
כי סודיות זה מעניין...ארוון

בברוך חושבים על זה! אחד השרשורים החמיםטנגענס
והבוערים!!עוגי פלצת


^ והלקח: להתפקד לליכוד! ולהצביע נכוןמשה

רגע, אז פייגלין המשיח?יוני

או שרק אם הוא ינצח בפרימריז של הליכוד הוא יהיה המשיח? 

 

 

 

 

 

פטיש

אני לא מתנגד שיהיה המשיח, להיפךעוגי פלצת
דוקא יהיה נחמד
אגב, פייגלין אולי הכי קרוב בהיסטוריה למושג המשיחעוגי פלצת

ועדיין כמובן הוא רחוק מדי

 

והוא היחיד שבאמת בכלל בכיוון, כרגע

What?!יוני

 

 

 

מאיזה בחינה הוא ״הכי קרוב למושג המשיח״?

המשיח המוזכר בהלכה הוא מנהיג פוליטי כידועעוגי פלצת

("מלך" בעברית)

 

האדם ירא השמיים שהכי קרוב להנהיג את ישראל

במובן הפשוט והנכון של המילה - הנהגה מדינית.

ואל תגיד לי "מאן מלכי רבנן", בגמרא שלי זה לא כתובעוגי פלצת

כתוב משהו שלכאורה דומה, אבל שונה

נא להירגעפייגליניזית


כי הוא עם שורשים חב"דיים מושיקו
חח חיכיתי לך רבינו עוגי פלצת
ב"ה שמדברים על בית ה'!חסדי הים
צריך לזכור שהחילול ה' מגיע קודם כל, מזה שהמוסלמים הטמאים נמצאים ב'קודש הקדשים', ומטיפים שם דעות שהם כפירה בתורת ה', ובתפילתם והפולחן שלהם מבטאים את הכפירה הזאת!
גם אלו שסוברים היום מכל מיני סבות, שאין אפשרות לבנות את ביהמ"ק, אבל חייבים לסלק את הטומאה הזאת!
הלוואי שעצם הדיבורים בענין ביהמ"ק יקדם אותנו במהירה לבנייתו!
אמן ואמן! בעהי"תנפש חיה.

שנמשיך לשמור דיבורי קדושה כאלה!נפשי תערוג
כאב לי לשמוע את הח"כים החרדיםמרדכי
בס"ד

על עצם העובדה אם מותר או אסור ליהודים לעלות כיום, אפשר שתהיה מחלוקת (הלכתית).
אבל שזה יהיה בריבונות ישראל ושערבים ירדו משם זאת אמורה להיות עמדה ברורה ללא מחלוקות כלל.
ומה אחרי זה?מושיקו

יכנסו באופן חופשי?יחפרו חפירות ארכיאלוגיות?

אם היו יוצאים וסוגרים את המקום עד ביאת גואל עם חיילים ששומרים באופן קובע מיילא.

אבל מדובר בחומר נפץ יהודי - ללא קשר לערבים, ובחומר נפץ צריך להתנהג בזהירות

 

חפירות ארכיאולוגיות זה לא רעיון רע בכללמשה

בחפירות כאלה (ממוקדות מטרה) אפשר אולי למצוא שרידים של מבנים ובכך להסיר את הספקות על מיקום המקדש אחת ולתמיד.

 

מיכאל בן ארי טען פעם שהוא מצא בצילומי אוויר ישנים את השרידים של עזרת הנשים מהמקדש, וכשעלה להר עצמו גילה שהוואקף כיסה אותם. מאמין שבחפירה מסודרת אפשר למצוא אותם.

 

 

(הרב גורן כבר פסק שמותר לנציגי השלטון לבקר גם במרכז הר הבית, מדין כיבוש)

אבל זה איסור על פי תורה...מושיקו
לא בטוח בכללמשה

(גם בזמן המקדש היו נכנסים יהודים פשוטים - בעלי מקצוע אפילו לקודש הקודשים כשהיה צריך, יש דיון שלם במשנה של איך עושים את זה).

עם תיבה הפוכה שלא יחזו בקודשמושיקו

ולעתיד לבוא כל אחד יוכל להכנס

יש פה כבר חילול ה'חסדי הים
יש דברים שהם חילול ה' כ"כ גדול, שצריך להשליך הכל מנגד, ופשוט לעשות.

אם תקרא תיאורים היסטוריים על המסירות נפש ממש של היהודים בסוף בית שני להגן על מקום המקדש, שעשו דברים שלכאורה לא נראים כהגיוניים, היית מבין איזה רוח צריך להיות בתוכנו, בהגנה על מקום המקדש.

כבר עכשיו החילול ה' כ"כ גדול, שלא צריך לעשות חשבונות מה יהיה אחרי זה.
זה עדיף מאשר שערבים יחללו את המקום הקדוש!מרדכי
בס"ד

חוץ מזה למי שעושה כך יש לו כתפיים רחבות להשען עליהם וכמו שאנחנו אומרים תמיד - שכל אחד ילך ע"פ רבותיו.

ואתן דוגמה-
רב אחד אוסר אבקת חלב נוכרי ורב שני מתיר. עכשיו יש מאבק על חלב נוכרי, האם הרב שאוסר גם את האבקה לא ילחם נגד חלב נוכרי? הרי מי שאוכל אבקת חלב נוכרי יש לו על מי לסמוך, אז הוא לתלמידיו אוסר אבל תלמידים של רבנים אחרים שיעשו כמו שמנחים אותם רבניהם. אבל על החלב הוא יאבק ביחד איתם, גם אם הוא יותר מחמיר.

(כמובן שזה רק דוגמה וממש לא באתי לפתוח פה דיון על חלב נוכרי אם זה מותר או אסור!)
זה באמת מחרפן שמביאים רק חצי מההלכותמאמע צאדיקה

זה שאסור ליהודים לעלות בטומאה- אומרים בקול גדול

זה שאסור לשתול עצים, ואסור לקבור מתי גויים, ואסור לגויים בכלל להכנס לחלקים מההר -

זה לא אומרים.

מה, זה לא הלכה? 

 

מושיקו- גם את זה אפשר להסדיר. 

כל התיירים- יעלו לחלק קטן של ההר ששם לא חייבים לטבול, 

תייר שמביא אישור טבילה- (זה פתק שהבלן חותם בדקה, כדי לא לעשות אפליות ליהודים על הנאמנות שלהם)- יכנס לחלק שאפשר 

והחלק שהוא העזרה ואסור לכולם- יהיה מגודר ויהיו שומרים שידאגו שיהיה ריק מכל אדם, עד שיבוא המשיח 

 

(זה לא קשה, זה כמו -להבדיל- שיש שמורות טבע שיש בהם חלק סגור למבקרים, חלק שפתוח רק עם מדריך, וחלק שפתוח לכל הציבור....) 

 

 

(ולא, פייגלין הוא לא משיח. וגם אם יהיה ראש ממשלה- לא בהכרח שיהיה משיח.

הוא יהודי טוב ששומר על היהדות. 

אם עוד 20-30 שנה ככה נראה שהמעשים שלו ממשיכים בכיוון, יהיה אולי אפשר לומר- הוא ענה להגדרות שכתוב בהלכה שזה משיח....

הוא כן עכשיו איש אחד חשוב בתהליך שנקרא "גאולת ישראל". אשרייו. אשרינו ) 

מי יש לו כתפים רחבות לקחת אחריות על איסור כרת?מושיקו

יש הרבה בעיות במדינה וזה אחת הבעיות שאי אפשר לתקן אותם - היחס למקומות קדושים.

במלחמת ששת הימים היתה הזדמנות לשטח את המקום ולגרש את הערבים מכל אזור העיר העתיקה.
הר הבית ההי בליקשר תחת שלון יהודי אבל התברר אחרי זה שמעולם המדינה לא חשבה לקחת אחריות על ירושים והר הבית - אלא העדיפו שזה יהיה תחת שלטון גויים (אחד הניסים הגדולים של מלחמת ששת הימים זה היהכיבוש ירושלים ושיטוח רחבת הכותל).

אם זה היה באמת מעשי שיגדרו את השטח ללא כניסה לחלוטין מילא, אבל זה לא מעשי במציאות של היום (גם לא מעשי לאסור עליית נשים בתנאים אלו או אחרים) ועל דברים הרבה פחותים מזה בחומרתם חכמים עשו גדרים .

אז בנושא הזה באמת קשה להחליט מה צריך לעשות

איסור כרת? איפה?-משה ר-

היה על זה דיון דיון שלם בסגור, מוזמן לראות שם..

האם אפשר לכפות על המבקרים איזור ביקור מסוים?מושיקו

בהר הבית?

או ברגע שאתה פותח את זה בורה יותר חופשית יעלו יותר אנשים שחלקם יסתובו בכל ההר?

הפיתרון היחיד שצריך להיות הוא פתיחת הר הבית באופן חושי מבחינ ה ביטחונית, שאנשי ביטחון שחייבים להתוסבב שם שביל זה וכלו לבקר בכל ההר

ברור שאפשר, אף פעם לא ראית מקום מגודר-משה ר-

שכתוב עליו הכניסה לזרים אסורה?

כך יהיה גם בבית מקדשנו עוגי פלצת

השאלה היא האם אפשר לצפות ברגע שייפתח הפתח

שגם יהיה אכפת לקובעי הנהלים במקום להיצמד להלכה

עבור כל מבקר.

ברור שיהיה אכפתמינימאוס2

מה השאלה בכלל...

 

 

 

בצחוק לגמרי

 

ע"'פ מה שהבנתי מהגר"ד ליאור שליט"אמרדכי
בס"ד

כיום אפילו לא מתקרבים לאזור שיש בספק כרת. אתה מוזמן לראות את דעת "הכתפיים רחבות" בשו"ת דבר חברון חלק ג' ובדבר חברון חלק אמונה וענייני השקפה. גם אם אתה לא מסכים לנאמר, זה עדיין ברור מעניין מאוד.
אחר כך יגידו שהאישור טבילה הזה הוא כפיה דתיתמינימאוס2

ויבטלו אותו 

^^ זה ממש מנותק מהמציאותיוני


ולא לכל אחד יועיל האישוור טבילהמושיקו

כי אם מישהו יעשה סיבוב בהר הזיתים לפני?

צאדיקהמופים

זה ההלכה

אבל על העבירות של הערבים אנחנו לא אחראים

כשערבי עובר עבירה אין לנו ערבות. בעיה שלו! שישרף!

 

ברור שאם ידינו תקיפה היינו מעיפים אותם משם

אבל אין ידינו תקיפה, זה יגרום למהומות מוסלמיות בכל העולם. ואין לנו שלטון מושלם

 

הרב הרצוג מאריך שאע"פ שעפ"י הלכה צריך לגרש מארץ ישראל כל מי שעובד ע"ז, למעשה לא צריך לעשות את זה בימינו, כי הגויים לא יסכימו, ואין לנו שלטון לזה.

והוא מגדיר את מדינת ישראל כשלטון חלקי, בשותפות עם הגויים, כאשר רוב הסמכויות בידינו, אבל יש דברים שהגויים מחליטים עליהם.

וממילא כיון שאין ידינו תקיפה אנחנו לא יכולים לגרש אותם.

 

מה לעשות, לא הגיע המשיח עדיין, אנחנו לא הגענו אל המנוחה ואל הנחלה שנוכל להחליט מה קורה בארץ ישראל באופן בלעדי.

 

זה הסיבה שהחרדים לא מתמקדים בערבים שעולים

 

זה השטויות שהתקשורת מכניסה לאנשים לראש-משה ר-

תמיד ניסו להפחיד עם נבואות הזעם האלה, לפני כל מיני מבצעים ומלחמות, ישראל אחת המדינות החזקות בעולם צריכה לפחד מאספסוף שהנשק שלו זה אבנים ובקתבי״ם?

ואיפה האמונה שלך כיהודי? אם אתה מאמין בדרכך ובדרך התורה אתה לא צריך לפחד מכלום.

אם אנחנו לא עושים את ההשתדלות שלנו, למה שה׳ יעזור לנו? הוא עובד אצלנו?

זה הבעיה כשמביאים דברים בשם רבניםמופים

שאי אפשר להתנסח בצורה כזאת.

 

קודם כל תדבר בכבוד. ציטטתי רב רציני, שהיה רב ראשי דת"לי, ולא נראה לי ש"התקשרות הכניסה לו שטויות לראש"...

 

ואני לא מבין דבריך, יש מאות מליונים של מוסלמים בעולם, לא רק אספסוף שזורק בתק"בים, רובם שונאים אותנו, אבל לא בראש מעיינהם

לא נראה לי שזה ישאר כך אם נעיף אותם מהר הבית.

 

והאמונה שלי לא קשורה לענין בכלל. הקב"ה מנהל את העולם, והוא לא אומר לי לכוף את מצוותיו במקרה שיש סיכון בזה.

הוא לא הבטיח לי כלום, וכיון שיש סיכון אני לא עושה.

אם הוא היה מבטיח - ברור שהייתי סומך על זה בעיניים עצומות.

אבל בלי הבטחה, איך קשורה האמונה שלי לכאן.

 

זה מאותם רבנים שמוכנים למכור את הארץ מהסיבה הזאת-משה ר-

׳התגרות באומות׳ עוד שטות מבית היוצר של סאטמר, תעשה טובה.. וזה שהוא ׳דתל״י׳ לא ממש עושה רושם, כבר היו כמה דלים שמכרו את א״י לפני שמונה שנים..

לפי דבריך לא היינו מקימים מדינה מחשש להתגרות באומות, כי הקיפו אותנו מליונים.

וגם לא היינו תוקפים בששת הימים ולא במלחמת המפרץ..

הרצי״ה כותב שמצוות יישוב הארץ היא היחידה שמצווה להסתכן למענה וכן יש מצווה למות למען א״י, תסתכל ביהושוע והבאים אחריו השופטים ומלכי ישראל..

 

אם תוכל לדבר בכבודמופים

ה"שטות" הזאת היא דעה לגיטימית, שאני יכול להבין שתחלוק עליה, אבל היא נושא תורני נרחב שצריך לדון בו באריכות

 

אתה דן כאן בענייני פיקוח נפש, ומכריע שמותר לסכן חיים, ומי שחושב אחרת חושב שטויות!

אז לא. יתכן מאד שאסור לסכן חיים, וגם אם זה ספק - ספק נפשות להקל, וגם אם נאמר שמסתבר כדבריך, לא מסכנים חיים על סמך סברות

אני זוכר שראיתי במהרש"ל (כמדומני) שאע"פ שנראה שנשתנו הטבעים, לא סומכים על זה למעשה להקל בסכנות שכתובות בגמרא כי פירוקא לסכנתא לא עבדינן

זה לא כזה פשוט לסכן חיים.

 

ומה שהבאת מהקמת במדינה - ערבך ערבא צריך. מישהו שאל את הרבנים אם להקים? מישהו התחשב בדעתם בכלל?

וברבנים חרדים קל וחומר...

 

וגם אם נאמר כדבריך שמותר להסתכן, זה לא גורף. 

לפי דבריך אתה אמור לצאת עכשיו ביחד עם חביריך למלחמה על הר הבית, לפוצץ את מסגד אל אקצא, וכשתחזור מהמלחמה עטור ניצחון, תלך להחריב את עזה משילטון החמאס.

הרי אתה לא מפחד מסכנה, ופיקוח נפש לא רוחה, אז צא למלחמה, ואל תפחד גם מצה"ל שיעצור אותך, גם אותם תנצח.

 

אז גם אתה מודה שיש גבול לסכנה שמותר להיכנס אליה.

אז אני אישית חושב שזאת סכנה עצומה הנושא של הר הבית, ורוב הציבור בארץ מסכים איתי.

לא שאלו וכמו שעניתי לך בדיון ההוא אם היו שואלים-משה ר-

לא היינו פה היום, אביר בהמשך את דבריו של הרצי״ה על יישוב הארץ..

לא הבנתי למה אתה חושבשיר ידידת

שהתגרות באומות זה פיקוח נפש.

ההיסטוריה מראה לנו הפוך- כאשר אנחנו  נכנעים, מנסים "רק לחיות בשקט" ולא לעשות שום רעש ופעולה שתגרום להתגרות- אז אנחנו משלמים בדם.

זה בדיוק מה שהיה באוסלו.

 

אני אומרת הפוך- דווקא משום פיקוח נפש אנחנו צריכים להשתלט על הר הבית.

כל רגע שהר הבית לא בשליטתנו המוחלטת יש פה סכנת נפשות גדולה.

את עכשיו אומרת טענה ימניתמופים

ואני מסכים אתה בעיקרון

 

אבל הר הבית זה לתקוע להם אצבע בעין בלי תועלת.

מה סכנת נפשות במה שהר הבית לא בשליטתנו המוחלטת? מה זה משנה לביטחון?

 

אם תדברי ברור אני אבין...

אם היינו ממש ממש רוצים שהר הבית יהיה בידינועוגי פלצת

חדורי התלהטות ונלהבים לשלוט בהר -

 

זה מה שהיה קורה, ולטווח ארוך היינו מסתדרים עם זה

מי אמר שזה בראש סדר העדיפויות?מופים

הכי חשוב שיהרגו כמה שפחות יהודים.

הר הבית הוא הר ה', שכואב מאד לראות אותו מושפל, אבל זה לא הדבר הכי חשוב בתורה.

פיקוח נפש יותר חשוב ממצות מורא מקדש.

 

ומה זה "טווח ארוך"? אתה מתכוין שאחרי שנה, כשהיו נהרגים עשרות יהודים, הערבים היו נרגעים?

גם בזה אני לא בטוח, אבל חיים של יהודים זה כלום בעיניך?

 

אם הכי חשוב שיהרגו כמה שפחות יהודיםעוגי פלצת

איך יתכן שגרים קרוב לכפרים ערביים?

תלוימופים

יש מקומות שבאמת מסוכן לגור שם

ויש מקומות שאתה גר בסמוך לכפר ערבי ואין במקום סכנה מיוחדת

 

אבל אה"נ במקום שיש סכנה גדולה - יותר חשוב שלא יהרגו אנשים.

 

למה אין סכנה מיוחדת?עוגי פלצת

התיישבות של עשרות ומאות אלפים בסביבת ערבים

בהחלט מובילה למותם הוודאי (חס ושלום) של יהודים!

אתה לא ממוקדמופים

אני מסכים שיש מקומות כאלה, אני לא מסכים שרוב המקומות כאלה

כך שלא ברור על מה אנחנו דנים.

 

סכנה מסוימת יש בכל מי שגר בארץ ישראל, ולמעשה גם במי שגר החו"ל,

הדרך היחידה שלא יהיו סכנות בכלל זה להתאבד...

 

אבל יש סכנה קרובה רצינית ומוחשית, ויש סיכון מסוים, וסכנה רחוקה.

אני חושב שרוב הישובים בארץ זה המצב שלהם.

פשוט שאין לך סכנה מוחשית כמו בישובים שלידעוגי פלצת

כפרים ערביים, שחשופים לזריקות אבנים ובקת"בים

ובכלל - לסכנה של רוצחים.

 

אם אפשר לומר זאת על בני ברק, על קרית ספר

אני לא בטוח שאפשר.

מספרים בשם הרב אלישיבמופים

שאמר על ישובי גוש קטיף שאסור לגור שם כי זה מסוכן מדי.

 

לא יודע אם זה מוסמך, אבל זה היה ממש מפורסם

יש את ר' חיים מהתוספות שסובראלעד

שגם אין לעלות לארץ כי אז היה פה מסוכן.

כמובן שכל רבני דורו והבאים אחריהם לא סברו כמותו וחלקו עליו מכל וכל.

 

אבל אני זורם איתך-

 

הבה נתיישב לנו באיזה בונקר בבטן האדמה, נשתה תה חם

ונתפלל שהקב"ה יבחר באיזה עם אחר כדי לתקן עולם במלכות שדי.

השיטה של להקצין את דברי השנימופים

לא יכולה לעבוד כאן כל כך

אני מדבר בצורה מדודה, נותן סייגים לדברים שלי, ולא מדבר בצורה גורפת ומתלהמת

 

אבל ניחא.

 

ומה שחלקו על ר' חיים כהן, זה אם "בטלה" המצווה.

למעשה בכל הדורות רוב עצום של היהודים לא קיים אותה - בדיוק מהסיבה הזאת, זה היה מסוכן.

 

ואם אני זוכר נכון, ראיתי תשובה על אשה שבשביל להכריח את בעלה לתת לה גט, אמרה שהיא רוצה לעלות לארץ ישראל, והרי כופים על זה, והורו שם שכשהוא סכנה זה לא נאמר.

 

הכל לפי הענין. אף אחד לא יאמר שהיום זה מסוכן לטוב במטוס לארץ, כי יש תאונות מטוסים, אבל זה לא אומר שלגור בלב עזה זה מעשה שפוי.

יש קיצוניויות לשני הצדדים, ששנינו מסכימים להם.

השאלה איפה עובר הגבול.

 

(ואולי אין בכלל ויכוח, ואם נדון על מקום ספציפי במציאות ספציפית, אנחנו נסכים שזה מסוכן\לא מסוכן?)

ההקצנה לא נועדה להכריע,אלעד

אלא להמחיש את רוח הדברים, ומכאן לבירור העקרונות בלבד

 

אתה שואל היכן עובר הגבול? לכאורה המסל"ש קבע, בחלוקתו שבין בטחון להוללות.

ואף הוא עצמו הודה שמדובר במערכה מחשבתית כבדה, וקשה להכריע מהי דרך המלך בכל מציאות ומציאות.

אגב, כמדומני ששמעתי שבהלכה יש שני מושגים נפרדים:עוגי פלצת

פיקוח נפש ומקום סכנה

(גילוי נאות: ואשמח מאוד שתתקן אותי, אני לא בר אוריין מופלג)

 

האם מצווה דרבים נדחית משום פיקוח נפש של היחיד?

 

אם היתה סטטיסטיקה של 0.5% מהאנשים שעולים על סולם

לקיים מצוות שילוח הקן, שהם נהרגים בחזרתם בסולם -

היינו אומרים שהמצווה בטלה משום פיקוח נפש?

נשמע לי מסוכן מאד הסולם שלךמופים

זה סכנה די רצינית אחד ממאתיים

אני חושב שזה פוטר.

 

אבל בעיקרון אני מסכים עם מה שאתה מנסה לומר, ברור שתלוי מה רמת הסכנה.

לדעתי להוציא את הערבים מהר הבית זה סכנה קרובה מאד ורצינית מאד.

קטלני!! שכחתי שם אפס או שניים מאחורי הנקודה עוגי פלצת


ואם כבר דברים עצוביםמינימאוס2

מה עם זה שכל כך הרבה יהודים אוכלים חמץ בפסח ואוכלים ביום כיפור

הערבים שיהיו חייבים כרת - בכיף.

אבל אחים שלנו למה ?!

 

תועלת? לא מפריע לך שיש חילול ה׳ עצום שם מדי יום?-משה ר-

לא מפריע שערבים משחקים כדורגל, משתינים בשטח ההר, עושים על האש ומבזים את קודשי ישראל?

 

מזעזע!מופים

נורא ואיום!

 

שאלתי מה התועלת הביטחונית

 

אגב, לא ברור לי באמת למה לא מקפידים על זה, הערבים אמורים להתעצבן אם נאסור עליהם לשחק גדורגל ולעשות על האש במקום שמקודש גם להם?

 

זה יותר נראה שרגשות הדת של היהודים לא מעניינים אף אחד...

אבל אם רוצים לזעוק על זה, צריך לשנות לגמרי את צורת המאבק.

הנושא הוא לא אם אנחנו נעלה או לא, אלא שהם לא יזלזלו

הביטחון של עמ"י (במיוחד מול האויבים המוסלמים)שיר ידידת

תלוי בהפגנת כוח, שליטה וריבונות על א"י והר הבית.

כאשר אנחנו מתקפלים- מנסים לשרוד, רק לחיות עוד יום ועוד שנה בעצם אנחנו מפגינים חולשה- אומרים: הארץ הזאת לא לגמרי שלנו, יש לכם גם איזושהי זכות להיות כאן.

עם כל ויתור אנחנו נותנים להם תקווה שאם הם יתעקשו עוד קצת- אז לגמרי הם יצליחו למחוק אותנו.

זה המדרבן העיקרי שלהם לעשות פיגועים- הניסיון להעיף את היהודים מכאן.

 

אם אנחנו נחסום באיבו כל ניסיון כזה- נגיד בפה מלא. זו הארץ שלנו. הר הבית הוא שלנו- ונעשה מעשים להוכיח את הריבונות- רק אז לא יהיה להם תקווה להעיף אותנו מכאן וזה מה שיביא את הביטחון.

אתה שואל אותי מה יביא את השלום?

ריבונות על כל א"י (עיין בחתימה) ובניית בית המקדש.

רק כאשר נממש את הייעוד שלנו נוכל לחיות באמת.

כאשר ננסה לברוח ממנו ה' יחזיר אותנו לתלם בדרך כואבת.

 

אני צריכה לספר לך על הפיגועים אחרי אוסלו? על כל המלחמות שחווינו בעקבות "ויתורים כואבים"?

 

 

את עושה אנלוגיהמופים

בין ויתורים - שמחזקים את הערבים

לבין עשיית דברים שיפגעו ברגשות הערבים - שזה לדעתך יחליש אותם

 

ואני לא מסכים

הגישה שלך תיתכן בערבון מוגבל אם היו מחליטים לפטר את הוואקף ולהקים רשות שתטפל במסגד שלהם, והמדינה תחליט איך יתנהלו שם הדברים. כולי האי ואולי

 

אבל ממש להחריב את המסגד שם זה סכנה עצומה לדעתי, ולדעת רוב גדול של תושבי הארץ

במלחמת ששת הימים כשלא ראינו בעיניים-משה ר-

והערבים ראו שבעל הבית השתגע, הם באו מעצמם ונתנו את המפתחות, בחברון הם ברחו בבהלה כי חשבו שנתנקם בהם על מאורעות תרפ״ט, את כל יו״ש כבשנו בקלות ולמה? כי הפגנו כח ונחישות וכמובן בעזרת ה׳ עם ניסים גדולים, לא צריך יותר מזה כדי להוכיח שכשאתה פועל מתוך אמונה ונחישות אתה מצליח אבל ברגע שאתה משדר רפיסות הם יכסחו אותך..

אני מנסה לחשובמופים

ולא לענות לך אוטומאטית

 

נראה לי שאתה צודק ברמת הפרט, ולא ברמת הכלל

במחלמה של שש ימים, כל ערבי פרטי נבהל מאד, וברח כל עוד נפשו בו

 

אבל במהלך של שנים, בתפיסה מדינית כלל עולמית, הדברים האלה לא יחזיקו, תיווצר תנועת מחאה מוסלמית נוראית, ועלולים להיות פיגועים הרבה יותר חמורים ממה שהכרנו

אתה שבוי בתפיסה של השמאל-שיר ידידת

  לנסות  רק  לחיות- ולעשות הכול כדי לא להרגיז את השכנים שלנו.

 

מי פה בן השפחה???

אנחנו הריבונים כאן. ממתי מימוש  ההבטחה האלוקית גורמת  לפיגועים?

 

תעיין בהיסטוריה- זה תמיד היה הפוך! כאשר אנחנו נכנענו אז הם נמלאו תקווה שאפשר לסלק אותנו- ואז היו פיגועים.

לא רק ויתורים גורמים לפיגועים גם הפחד מריבונות.

 

 

ואת שבויה בתפיסה של הימין הקיצונימופים

זה לא חוכמה לתת תארים, ולעשות ניתוחים פסיכולוגיים.

 

אני לא עושה"הכל" כדי לא להרגיז אותם, אבל אני כן מתחשב ברגשותיהם, כן מנסה להסתכל על התמונה השלימה ולא נכנס עם הראש בקיר.

 

ואני מסכים שלוותר זה טיפשי. נראה לי שזה כבר פעם שלישית שאני אומר את זה

זאת הבעייה שאתה מתחשב ב׳רגשותיהם׳-משה ר-

אבל מה עם רגשותיו של המלך שלך?  שארמונו מחולל?

המלך שלי אוהב את בניו מאדמופים

ולא מוכן שנוותר על חייהם בשביל הרגשות שלו.

 

אני כן אתחשב ברגשותיו של המלך בנושא הגיוס, שם במפורש אני אמסור נפש, ויהרגו כמה שיהרגו, לא ניכנע!

אנחנו עבדי ה' ולא יוכלו לנו!

אבל על מצוות מורא מקדש, שלא נאמר עליה יהרג ואל יעבור, המלך עצמו לא רוצה שנסתכן, אז אני עושה מה שהוא מבקש

תארים??שיר ידידת

התכוונת לבן השפחה? לא כיניתי אותך ככה! המשך המשפט הוא

מי פה בן השפחה?- לא אנחנו אלא הם. (הערבים)

 

וזה שאתה שבוי בתפיסת השמאל- זה רק לעניין שכתבתי- על הרצון להמשיך רק לחיות ובגלל זה לא להפגין שליטה וחוזק. (ולהתחשב ברגשות הדתיים והלאומיים שלהם-וכך בעצם להכיר בזה שיש להם זכות לרגשות כאלה על הר הבית וא"י...)

 

אני לא חושדת בך שאתה שבוי בכל התפיסה של השמאל חלילה!!

 

הם רוצים פה מדינת כל אזרחיה, לשכוח מזה שהם יהודים ולהיות ככל הגויים.

אני בטוחה שאתה לא רוצה את זה.

הבעיה היא שדרך שלכם להשיג את המטרה שלכם (לא אותה המטרה!) דומה מאוד.

 

סתם שתדעימופים

יש קבוצה אצל החרדים היום שחושת כמוך לגבי המטרות שלה, קוראים להם ה"מחבלים"

והם אלה ששרפו ניידת משטרה באשדוד לפני שבועיים.

 

ואכן רוב הרבנים חולקים על הדרך. וגם הרבנים שבעד לא מדברים ברור, ועושים את זה רק כשכלו כל הקיצין

לא הבנתי.שיר ידידת

חושבת כמוני? על מה?

 

ואיך לשרוף ניידת יעזור במשהו? אני מדברת על עניינים לאומיים- מה צריכים לעשות נבחרי הציבור, הצבא והעם- בתור עם לא כבודדים.

 

רוב הרבנים חלוקים על איזו דרך?

לא הבנתי כלוםמבולבל

אם הבנתי אותך נכוןמופים

טענת שאני סובר כמו השמאל בשיטות פעולה, אפילו שאני לא רוצה את אותם מטרות

 

אז אמרתי לך שיש אצלינו אנשים שיש להם את אותם שיטות פעולה שלך, אפילו שזה לא למטרה שלך

והם נלחמים בגזירת הגיוס בצורה של אנחנו נראה להם, ואנחנו ננצח, ואנחנו יותר חזקים, ולא ניכנע, ולא נישא וניתן, ולא נוותר. ואם תנסו אותנו פשוט נשרוף כאן את המדינה.

זה המסר שהם משדרים.

ורוב החרדים כן ניסו עד השבוע לדון ולנסות להדיין, ולמצוא איך אפשר להסתדר וכו'

 

השבוע נהיה שלום אצל החרדים, כי עברו את כל הקוים האדומים של ה"יונים" ביותר

אז כשאין ברירה, גם שמאלנים יוצאים למלחמה...

איך הבנת שאלה שיטות הפעולה שלי?שיר ידידת

ניצחון האויבים והפגנת חוזק ושליטה - ברור שצה"ל צריך לעשות (זה התפקיד שלו!). וגם הכנסת בצורה של חקיקה (והכלת ריבונות).

כמה נערים ששורפים ניידת ורוצים "לשרוף את המדינה" זה ממש לא דרך הפעולה שלי.

 

בקיצור, יש ימין יותר קיצוני ממךמופים

אבל בקטע החרדי אין משמעות לסמלים הממלכתיים

אין בשבילינו הבדל בין "צה"ל" ל"כמה נערים", הרי אין צא לחרדים, זה יותר סוג של מחתרת.

 

אבל את צודקת שזה יותר נשמע כמו נוער הגבעות

רבינו, אתה מחזק אותי מאוד בדעתיעוגי פלצת

אני ממשיך לראות איך קריאה לעליה להר הבית וזלזול בכבוד תורה

(הפעם הרב הרצוג) ובכבוד ישראל - עולים בקנה אחד.

 

 

עליך להבין שאתה גם מרחיק בני תורה מהכיוון הפוליטי שלך.

ולצערי זו לא פעם ראשונה שמופיע מימין ל"בית היהודי" זלזול

בכבוד תורה ומחיקת תלמידי חכמים באבחת מקלדת.

 

 

אני אתן את כל הכבוד לרבנים שמתירים עליה,

ואדבק בדעת רבותיי.

מחילה, נסחפתי-משה ר-

וחלילה להכליל בצורה כזאת, יש בנו כבוד לכולם והייתי רוצה לראות את דבריו המפורשים של הרב הרצוג בעניין..

לצערי האמון שלי בחלק מהרבנים הדתלים ירד בצורה משמעותית מאז הגירוש ואחריו ולכן התבטאתי כפי שהתבטאתי 

ודאי שאין הכוונה לגדולי ישראל..

אשריך, ולו יהי כדבריךעוגי פלצת
צדיקה תגיד לאשתך מאמע צאדיקה

מושיקו- 

א"א לברוח מאיסורי כרת. 

מי שלא עושה- לא רק שלא חוטא, אלא גם עובר על עשין -וגם זה חטא.... 

ומעשים שבכל יום שיש לנו זהירות מאיסורי כרת- מה, יגידו לא לשאת נשים כי ח"ו שלא נגיע לאיסורי כרת? לא. 

אלא חכמים נתנו לנו גדרות ותקנות כדי להרחיק מעברה, וגם כדי לעשות את מה שמצווה עלינו כן לקיים. 

 

אל תאמר "בעיות במדינה שאי אפשר לתקן" 

בעזרת השם- נתקן את הכל! לאט, לאט, שלב אחרי שלב. 

כי לא יידח ממנו נידח 

 

מופים- 

דיון שלם מה הדין של הערבים שפה- ולכן מה האחריות שלנו עליהם. ואכמ"ל

אבל זה לא הנק'! 

יש לנו כעם אחריות על האדמה- מה קורה בהר, מי מסתובב בכברת ארץ הקדושה מכולם. 

 

אז אומרים במליאת הכנסת- רבותי! הגיע הזמן שידינו כן תהיה תקיפה! 

 

ההזמנה לערבים לעשות מהסיפור חבית חומר נפץ (כן, זו הזמנה. שכל מי שעיניו בראשו היה תובע את הדוברים על פרובוקאציות נגד ביטחון ישראל.) - צריך חד משמעית, בכוח הזרוע - להסביר להם- מדינת ישראל היא מספיק ריבונית ומספיק חזקה כדי לאפשר חופש דת ליהודיה. 

 

אז תהיה מלחמה על זה

את אינטיפאדת אל אקצה האיומה כבר עברנו... אם תהיה מלחמת הר הבית- בצורה ברורה עם כוונה להכריע מייד את המערכה- 

אז השם ירחם, וישמור את כל עם ישראל בריאים ושלמים, וישמור את חיילינו בכל מקום שהם (אמן) 

וידוע החשבון ההלכתי שמצוות כיבוש ארץ ישראל דוחה שמירה על הנפש 

 

 

 

 

וצאדיקה? עוגי פלצת
ואגב, גם "עשו משמרת למשמרתי" זו עשייה, ומצוות עשהעוגי פלצת
וואהו...פייגליניזית

מענין אותי גם עכשיו איזה רב טוען את זה.

ההבדל פשוטעוגי פלצת
הטענה שאסור לעלות -
מופנית כלפי יהודים יראי שמים.

את הטענה השניה -
כלפי מי נפנה?
כלפי מי שאכפת לו?
ואתה חושב זהירות גדולה יותרפייגליניזית

היא לתת לשועלים להלך בו?...

 

 

 

מין סולם ערכים שכל תינוק יודע לסדר

דברים שהוא כתב לפני כשעה-משה ר-
ואני לא מסכים לגבי שאר החכי״ם בליכוד-משה ר-

פייגלין הוא היחיד שנלחם על העקרונות שלו ואולי גם אופיר אקוניס רוב האחרים משמיעים ביום יום קולות אידיאליסטים אבל ברגע האמת רובם שתקו והלכו עם ראש הממשלה בהחלטות שלו, לפייגלין אין הרבה סיכוי בליכוד, מה שלא יהיה ישימו לו שם רגל.

אם הוא רוצה להצליח, הוא צריך להקים מפלגה חדשה ואז הוא באמת יגנוב לא מעט קולות מהליכוד..

אתה טועהמשה

גם לאמירות ריקות של אנשים חשובים בציבוריות הישראלית יש משקל בהכשרת הלבבות למשהו.

עצם העלאת הנושא על ידי אנשים "שפויים" כמו ציפי חוטובלי או אפילו ממ"ז י-ם לשעבר שנאם על הר הבית מעל בימת הכנסת, יש חשיבות לכשעצמה.

 

 

לפני חמש שנים בסך הכל, כל הנושא הזה היה נחשב מוקצה מחמת מיאוס ושיגעון.

ואם זה הכשרת הלבבות לרעיון שאפשר לסמוךעוגי פלצת

על הליכוד?

בהמשך לדיון המתקיים כאןעוגי פלצת
עבר עריכה על ידי שמואלג בתאריך כ"ו באדר תשע"ד 15:46

עריכה: התאמת התוכן למיקום

 

כנראה שהתקשורת והירדנים הולכים לשמור את הנושא על סדר היום!

 

אין ספק שיש בזה כבר הישג ראשון...

למה לא מגיבים לי עוגי פלצת
אל תבכה חמודימופים

לא קרה כלום

עוד מעט נתייחס אליך, טוב?

 

אמא הם צוחקים לי עוגי פלצת

לפחות זו התגובה ה-100 מלך

לא רוצההה רוצה עכשיו עוגי פלצת
טוב,טובמופים

בסדר

|נבהל|

 

אז לדבריך - לא יודע אם זה "הישג", לדעתי זה נזק...

אתה חושב שהירדנים נמצאים בעמדה שהם יכוליםעוגי פלצת

להוות סכנה מיידית עלינו?

לאמופים

אבל כך מתחילים

 

לדעתי גם אם הגישה הימנית נכונה, אסור לה להיות מגומגמת

הכי גרוע זה כשרוב העם לא איתכם, וממשיכים לוותר לערבים, ואתם מעצבנים אותם.

גם הם עצבניים, וגם הם חושבים שאנחנו חלשים

הבעיה היא שהגישה הימנית לא פועלת כחזית אחידהעוגי פלצת

יש בה מגוון של פנים וגישות, (ובעיקר רמות עירנות ואכפתיות)

הצעד של פייגלין הוא צעד תימני מאוד יפה לכיוון הזה.

 

 

היכן רוב העם? לא יודע, ולא יודע אם למישהו יש כלים כלשהם

לבצע אפילו השערות, מעבר למשאלת לב.

 

אני רוצה להאמין שהאמת איתי, ולפעול בהתאם.

הגבתי לך גברקשלש
תודה אח שלי, חייב לך אחת עוגי פלצת

(אמא טלפון לא תאמיני!! קשלש המיתולוגי מרחףהגיב ליייייי)

הירדנים לא מענינים אותי ולא התקשורתקשלש

_ולא לחינם קרב זרזיר אצל העורב)

 

ההישג הגדול הוא שלאט לאט הדברים יחלחלו ואז כשידברו על פולחן זה לא יראה מוזר 

וככה בשיטת הצעדים

^^^ והלוואי שרק 12 עוגי פלצת

(ואם כבר, צעדים תימניים תמני)

הלוואי ולא 12, 12 זה כפירה!!!שמואלג

נו טוב.. אז 13..הקולה טובה

זה יפחיד את הנוצרים שטן

כתבתפייגליניזיתאחרונה

ממש... נוגע ללב

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך