כתב הרמב"ם "ומוטב לאדם להרבות במתנות לאביונים יותר מלהרבות בסעודתו ובמשלוח מנות לחברים"
איך מקיימים את זה למעשה?
אז אמרתי שצריך לשאול את האשה כמה כסף היא הוציאה לצורך הסעודה, וכמה למשלוחי מנות, ולתת מתנות לאביונים קצת יותר מהסכום הזה.
ברור לי שכוונת הרמב"ם לא לומר כאן הלכה, שחייבים לעשות מה שאני אומר, אבל רוח הדברים שעולה מדברי הרמב"ם היא שצריך להרבות בזה יותר, ולמעשה אנשים לא נוהגים על פי ההוראה הזאת, ונותנים צדקה "לצאת ידי חובה", ומשקיעים יותר בסעודה ובמשלוחי מנות
אז אם נעשה כמו שאמרתי, יעבור הפוקוס על המתנות לאביונים, ונקלוט ש"באמת צריך להשקיע בזה יותר"




