פמיניסטיות - לכאן.ותן טל

(בטח עכשיו כולם נכנסו, נו טוב, גם אתם יכולים לענות )

 

למה אנחנו לא שומעים את הפמיניסטיות זועקות על המצב התמוה במדינה שבו לפי החוק מישהי שמתחת לגיל 14, שמקיימת יחסים עם מישהו אחר - לא משנה אם מעל הגיל או מתחת - באופן אוטומטי הבן נחשב כאנס. גם אם זה נעשה מיוזמתה של הבת, גם אם היא זאת ששידלה את הילד/הנער - עדיין, לפי החוק אין דבר כזה שמישהי מתחת לגיל 14 תסכים לקיום יחסים וכל האחריות הפלילית מוטלת על הגבר.

 

זה הזוי ופשוט מחריד, המצב הזה שמפלים גברים בצורה מפורשת - ולא שמעתי יותר מידי פמיניסטיות שמבקשות שיוויון בין המינים, שזועקות על המצב הלא הגון הזה, שבו לכאורה רק הגבר הוא שאחראי לדברים. למה? למה שזה יהיה ככה? למה שלילדה מתחת לגיל 14 באופן אוטומטי יהיה פחות שיקול דעת מבן נניח באותו גיל שלה? למה אם זה נעשה בהסכמה ואפילו ביוזמתה שלה - עדיין הגבר הוא זה שאשם? למה לא מאשימים אותה באונס של הבן, נניח?

 

ודבר נוסף - לפי החוק כיום, אין דבר כזה אונס על ידי אישה. אישה אינה יכולה לאנוס גבר, אלא רק מקסימום, לפי החוק,"לבצע בו מעשים מגונים". למה? האם באמת אין מצב בעולם שבו אישה יכולה לכפות על גבר בכל גיל שהוא יחסי מין שלא ברצונו? למה שזה לא ייקרה אונס?

 

אז יענו מי שיענו, גם כאן בטח, שזה בקושי קיים ורוב מקרי האונס קורים על ידי גברים - אבל זה לא משנה! גם אם אחוז הנאנסים על ידי בנות הוא קטן - עדיין צריך לעגן את זה בחוק! עדיין צריך להכריז בחוק שאישה יכולה להיות מוגדרת כאונסת!

 

אבל שוב, לא שמעתי יותר מידי פמיניסטיות זועקות על כך. אתן יודעות להסביר לי למה?

פצלשית לרגע

על כל ההודעה.

לא אומר יותר מידי...זה דמגוגיה.ותן טל

יש לך טענות על ההודעה - תגיבי לגופם של דברים, או לפחות תסבירי מה מפריע לך.

למה ככה? ברוגע אחי...עוגי פלצת
אני רגוע. אבל לא נעים שאדם תוקף סתם בלי שום טענהותן טל

עניינית. אז אני רק מבקש שיביאו משהו ענייני.

 

אין לי בעיה עם מישהו שיתנגד לחלוטין להודעה הזאת - אבל לפחות שיסביר או שיכתוב סיבה כלשהי, אם הוא כותב את זה על גבי הפורום - לכתוב הודעה כזאת שאין אפשרות כלשהי להגיב אליה עניינית - זה די מעליב.

 

 

אתה מציף משהו לא הכי סימפטיעוגי פלצת
וזכותה לבטא את סלידתה...
אוקיי,גם זכותי להביע את התרעומת שלי על חוסר בטיעוןותן טל

אז אין פה עניין של להיות ברוגע. כמו שהיא לא הייתה ברוגע והביע את סידתה מזה, אני לא הייתי ברוגע והבעתי את הסתייגותי מההודעה שלה.

 

פייר מספיק?

וזכותי להעיר לך שתגובתך לא מידתיתעוגי פלצת

יש פה עניין להיות בעל סימפטיה והכלה והבנה לרגשותיהם של אחרים

שבכל זאת לא מצפים לדיונים בעלי אופי שכזה.

נכון, גם זכותך, ולכן אני מגיב אליך בענייניות.ותן טל

ויש גם עניין להיות בעל סימפטיה והכלה והבנה לרגשותיהם של אחרים שבכל זאת מצפים שיגיבו להם עם טיעונים ענייניים בכל מקרה.

 

מצטער, לא הצלחת עדיין לשכנע אותי שאני הלא בסדר כאן והיא כן. לגיטימי שתהיינה חילוקי דעות

לא באתי לשכנע אלא להעביר מסרעוגי פלצת

שיש נושאים שהם לא סימפטיים

ומי שמציף אותם (וזכותו הדמוקרטית)

עליו לצפות גם לדבר הכי טבעי ומתבקש -

ביטויי סלידה.

לא אמרתי שלא ציפיתי לזה.ותן טל

הנחתי שתהיינה גם תגובות כאלו. וזה בסדר, יש תגובה. אבל זה גם בסדר שאני אגיב עליה ואבקש הסבר ואסביר למה זאת נראה לי תשובה לא מספקת.

 

זכותי לכתוב ככה, וזכותה לכתוב ככה, וזכותי להגיב לה ככה.

 

זה לא אומר שאני לא ציפיתי שיהיה דברים כאלו.

 

 

הכול טוב ויפהעוגי פלצת

ובכל זאת, הייתי נמנע מהאשמות חריפות כמו דמגוגיה.

אוקיי. שיהיה.ותן טל
^^ ותודה לעוגי על הדיבוב. פצלשית לרגע

ותן טל - מתנצלת. לא התכוונתי לפגוע. זה לא אליך אישית אלא העלאת הנושא שמלעשות, הפריעה לי..

לא מפריע לי שמפריע לך. רק ביקשתי שתהיה תגובהותן טל

עניינית. זכותך לגמרי שהנושא יפריע לך, אבל להגיב תגובה כזאת, לעניות דעתי, זה זילזול מוחלט בכותב ובדרך להגיב - תגובה רצינית ומנומקת. לא חייבים להרחיב, רק להגיד " אני חושבת שהנושא הזה לא ראוי לדבר עליו" - זה כבר כל כך הרבה יותר מההודעה המקורית שלך, איך שאני רואה את זה.

 

זה הכל. זכותך להגיב איך שבא לך, אני רק מסביר מה הפריע לי אישית בתגובה הזאת... (ואני, כמו שאת רואה,, הסברתי את זה בהסבר, ולא באמירה חסרת ביסוס שלא ניתן להבין ממנה יותר מידי)

אה, ו - השאלה רצינית לחלוטין, גם אם מעט מעוררתותן טל

אי נוחות. לא התבטאתי בצורה לא ראויה לגמרי, אלא פתחתי את הנושא בצורה שקולה ומדודה, ולדעתי ניתן ככה לדבר על זה בגבולות הנורמאליים.

 

מי שקשה לו לקרוא את זה, לא חייב לקרוא. בכל מקרה אשמח ממי שזה לא מפריע לו, לענות...(ובעיקר פמיניסטיות)

|פמיניסטית|עוגי פלצת

אני חושש שהדיון עשוי להוביל לאבחנות

שלא היינו רוצים להציף בפורום ציבורי

הכל תלוי בשכל של אנשים שידעו לשים את הגבולות.ותן טל

אני מאמין שאנשים ידעו להגיב ראוי. זוהי עניות דעתי.

שכל של אנשים ייצר פמיניזםעוגי פלצת
ולך יש עדיין אמון בו?
כן, פמניסטיות נלחמות על זכויות האישהחרדי מקורי
ולא על זכויות הגבר

או במילים אחרות, הפמניסטיות הן נגד גברים

(הנ"ל הוא על התנועה הפמיניסטית, ולא על רעיון השיוויון)

אגב באנגליה אחת מראשי ארגון הפמניסטיות התבטאה ש"הגברים הם שורש כל רע" הכיוון מובן.......
כמה שטויות בהודעה אחת..ארוון

על איזה תנועה פמיניסטית אתה מדבר?

את חושבת על ההגדרה הוא מדבר על המציאות.מישהו10
גם במציאות זה לא נכון...ארוון

זה בהחלט קייםהרועה
פמניזם רדיקלי בהרבה מקרים מתאים להגדרה הזאת
פמיניזם רדיקלי לא מתעסק בשנאת גבריםארוון

התנועה הרדיקלית אמנם רואה בחברה הפטריארכלית את מקור האי שיוויון ושואפת לשנות את לוח המשחק וליצור חברה נשית. אבל הם לא מדברות על שנאת גברים, הן פועלות לקידום הנשים ולא על חשבון הגברים.

אבל לא תלוש להאשים אותו בכךעוגי פלצת

גם אם הוא מתנער רשמית מהגדרות שכאלה

ככה זה נתפס אצל גבריםארוון

אלה שמפחדים מפמיניזם בעיקר

או: אלה שעשויים לחוש בקלות את הצד האלים שבועוגי פלצת

זה מצחיק: יש את הפמיניזם הרדיקלי כפי שהוא מוגדר,

ו - כפי שגברים סה"כ תופסים אותו.

 

בעוד שהאמת היא, שהגדרת הפמיניזם הרדיקלי,

היא בעצם איך שנשים פמיניסטיות רדיקליות תופסות אותו.

זה לא יותר לגיטימי ואמיתי מאיך שגברים תופסים.

ייתכן שהרדיקלי קצת יותר מילטנטיארוון

אבל אל תסחף לשנאת גברים...

 

תאמין לי שאני לא שונאת גברים בכלל...

לא קישרתי לרגע בינךעוגי פלצת

לבין הפמיניזם הרדיקלי

 

והיכן שיש הקצנה, מתבקש שקיימת גם שנאה.

(גם אם לא במוצהר)

כן, את אפילו אוהבת אותםמישהו10

על הצלחת שלך...

מהכרות יש גם כאלה שמציינות את השנאה בקול רםהרועה

זה לא שזאת התנועה הפמניסטית אבל זה בהחלט קיים.

גברים הם שורש כל רע?! פחח פמיניסטית טיפשהמישהו10

הרי לכם הוכחה מתמטית שנשים הן שורש כל רע!

 

וכידוע על הוכחות מתמטיות אי אפשר לחלוק...

 

20140326202622.doc

אני חולק על המתמטיקהעוגי פלצת

שאין כמוה כשורש (הריבועי משקפופר) האולטימטיבי

של הרע בעולם.

להזכיר לך מה ההגדרה של "פמיניזם"? מוטיבציה

 

בכל אופן, מה שכתבת לא מדוייק.

ראה להלן בחוק העונשין, סעיף 347(ג), מוגדר שם כ"מעשה סדום".

סעיף זה חל בצורה שווה על נשים ועל גברים.

כן אבל רק תנסהחרדי מקורי
להגדיר שגם נשים יכולות לאנוס ומיד כל אירגוני הנשים יהיו נגדך
לא מדוייק.ותן טל

קראתי את החוק, כן - אבל יש הבדל בין מעשה סדום לבין אונס, חוץ מזה, שמעשה סדום הוא משהו מוגדר מאוד - שגם אישה אומנם יכולה לעשות, אבל זה לא המעשה עצמו, שעליו מוגדר גבר כאונס. כלומר, אישה שתעשה בדיוק מה שגבר עושה ומוגדר כאנס - לא תוגדר כאנסת, וגם לא כעושה מעשה סדום, לפי מה שהבנתי - אלא כמבצעת מעשה מגונה  בלבד.

 

מה שכתבתי הוא מדוייק - אישה לא יכולה להיות מוגדרת כאנסת. רק גבר יכול להיות אנס. ורק אישה יכולה להיות נאנסת. גבר לא יכול להיות נאנס אלא רק שעושים עליו מעשה סדום.

עכשיו רק נשאר להרחיב בתיאורים פלסטיים...עוגי פלצת
ואתה רואה? זה בדיוק מה שלא עשיתי. זה מה שנקראותן טל

להגיב בשכל. כן, אני בהחלט מאמין שמותר לדון בזה, בשכל ובהיגיון ובידיעה איפה לעצור. 

 

 

הבעיה שהשכל מכניס את הדמיון למקומותעוגי פלצת

עוד יותר עמוקים, שהם כבר לא לגיטימיים.

 

אני לא מערער על לגיטימיות חופש הדיון כאן

(עוד ערך מערבי שאתה דווקא מבקש לדגול בו),

אלא מציין שהכיוון הוא לא מופת של סייג וגדר

בענייני צניעות ועריות.

ושוב.. ^^.פצלשית לרגע
אאז"נ, כשמדובר בקטינים (מתחת לגיל ההסכמה) איןמוטיבציה

אבחנה בין המינים.

 

לגבי גילאים מעבר לזה, הטענה שלך נכונה אבל לא מוצדקת (לדעתי).

לא. זה לא קשור לגיל.ותן טל

אישה לא יכולה לאנוס. אין שום איזכור בחוק לכך שאישה יכולה להיות מוגדרת כתוקפת במקרה שיגדר חוקית כאונס. (וזה מאוד משפיע לעניין שנות המאסר, לדוגמה...)

 

ולמה לא מוצדקת? זה בדיוק מה שבאתי לשאול - אשמח אם תסבירי למה זה לא מוצדק ומה בחוק מצדיק את עצמו כמו שהוא?

איזה קטע שדווקא אני מגיבה בשרשור כזה מוטיבציה

 

בכל אופן, דיבר הכתוב בהווה.

יש עניין לתת לגיטימציה (גם מבחינת החוק והענישה) לנשים שחוו אונס ו/או הטרדה מינית להתלונן ולהשמיע קול ולא לחכות עם זה.

 

 

לא אמרתי שלא לתת לגיטימציה. אבל למה שגבר לא יוכלותן טל

גם להתלונן שאישה אנסה אותו?

 

מילא אם היית טוענת שאישה לא יכולה ומעולם לא כפתה את עצמה על שום גבר - אבל זה לא נכון. כבר היו מקרים שבהם אישה הוגדרה כזאת שכפתה את היחסים.

 

אבל בגלל שהחוק לא הגדיר את זה כאונס, ניתן היה להגדיר את זה רק כמעשה מגונה שהעונש עליו קטן בהרבה.

 

לא ענית עדיין למה זה ככה? למה שלא יכתבו בחוק שגם אישה יכולה עקרונית להיות מוגדרת כאנסת?

 

זה באופן מובהק פגיעה מכוערת בזכויותיהם של הגברים בארץ (לא יודע איך זה בעולם) - וזה לא קשור לנשים. אם יגדירו שגם אישה יכולה להיות מוגדרת כאנסת - זה מה שיפגע באישה שנאנסה להתלונן על כך שנאנסה? מה זה הדבר הזה? זה ניצול ציני של החוק, בלי שום התחשבות בצד השני, זוהי דעתי.

 

לא שציפיתי מיותר מידי בנות להסכים עם דעתי, כן?

חוק נייטרלי לא ישקף את העובדה שמרבית עבירות האינוסמוטיבציה

הן כלפי נשים

(ועוד דברים שאי אפשר לכתוב כאן).

 

(ונקודה למחשבה: אולי היינו מצפים שהפמיניזם יתמוך דווקא בטענה שלך ולא בטענה שאישה היא תמיד קורבן וגבר הוא תמיד בעמדה העליונה, אבל שוב, עובדתית רוב העבירות הן נגד נשים ויש לזה משקל).

 

 

 

 

לא אמרתי שלא.ותן טל

אבל עדיין החוק לא נותן את הלגיטימציה לגבר להיחשב כנאנס על ידי אישה. וזה פסול מיסודו.

 

לא משנה באיזה יסוד זה נעו - זה פוגע בזכויות הגבר. גם אם 99 אחוז מהמקרי האונס נעשים על ידי גברים, וגם אם יותר מכך - עדיין, יש מקרי אונס וכפייה על ידי אישה - אבל לא נותנים לגברים לגיטימציה כיום להכרה בכך. וזה בעיה.

 

וזה בכלל לא משנה אם רוב מוחלט באמת זה כלפי נשים - לא טענתי שצריך להגיד שגבר לא אונס. רק ביקשתי להבין למה שנשים לא יוגדרו כאנסיות.

יש כאן מימד הכרתי.מוטיבציה

יש עניין של איך-זה-ייראה-בעיניי-הציבור?

כלומר, ברגע שכולם יהיו שווים בפני החוק הנ"ל, ההד התקשורתי יפסיק להיות בעניין של:
"רוב הנפגעות הן נשים".
 
 
אני מפסיקה להגיב לך כאן. הייתי ממשיכה אבל, שוב, יש דברים שאי אפשר לכתוב (ואני תומכת בדיון חופשי!).
 
 
 

 

אה, ולגבי פמיניזם:ותן טל

למיטב הבנתי לפחות, הפמיניזם בכלליות הוא רצון לשוויון זכויות מלא לנשים. אבל שוויון זכויות זה דבר שהוא דו צדדי - אם צריך שוויון זכויות מלא, זה אומר גם שהגבר צריך לקבל בדיוק את אותן זכויות, אחרת זה לא שיוויון זכויות מלא. וכאן, באופן מוצהר, גבר לא מקבל את השיוויון המלא. הוא יכול להיות מוגדר כאנס, ואישה לא יכולה להיות מוגדרת כאנסת.

הפמיניזם תומך בהעצמת נשים מתוך כוונה להביא לשינוימוטיבציה

חברתי/כלכלי/פוליטי וכו'.

 

 

הפמיניזם תומך בשוויון זכויות לנשים.ותן טל

איך בדיוק ובאיזו רמה, זה כבר תלוי באיזה סוג פמיניזם מדובר - אבל למיטב הבנתי, זה הבסיס של הפמיניזם - ניסיון להביא לשיוויון זכויות של נשים. ואז כל מה שכתבתי למעלה עדיין רלוונטי...

כי הפמיניזם דואג לזכויות נשים.הקולה טובה

ולא לשיוויון.

שהגברים ידאגו לעצמם, אנחנו מאמינות שהם מסוגלים לזה. |שולחת גלי אמון למרחב האטמוספרי|

 

חוץ מזה שלהשוות את סוגי הפמניזם אחד לשני זה כמו להשוות חרדי לדת"ל ולשאול למה הם לא הולכים ביחד להפגנות..

היום מעט מאד מאד של פמיניסטיות באמת טוענות לשיויון מוחלט.

המדע וההגיון האנושי נגדן..

 

 

אני פמיניסטית (אם כי לטענת בנות מסוימות אני שוביניסטית, ניחא..) ולא מאמינה שנשים וגברים הם דומים או שווים.

אבל אני כן מאמינה שאשה איננה נחותה מגבר (וגם לא שילד נחות מאדם מבוגר אבל זהו דיון אחר וידויין בפעם אחרת)

ושמגיע לה זכויות (וחובות) משלה.

 

 

 

 

לגבי שאלתך- זה נושא מורכב. אני אנסה לענות בקצרה ובצניעות-

אונס של גבר לאשה שונה מאד במהותו מאונס של אשה לגבר. מהרבה בחינות.

פיזית ונפשית.

זה לא סותר את העובדה שאשה יכולה להכאיב לגבר פיזית ונפשית בצורה מזעזעת- אבל זה עדיין שונה (לא חמור יותר או פחות, רק שונה)

לכן יש לו הגדרה משלו.

ההגדרה לא מעידה על חומרת המעשה- רק שמה אותו במקום משלו.

 

זהו, שאין לו הגדרה משלו.ותן טל

 

והחוק הוא דבר יבש, הוא לא מתייחס לרגשות ולמהות. הוא מדבר בצורה עניינית על פי נתונים טכניים יבשים. ובנתונים הטכניים היבשים החוק כאן בעייתי, כי דבר שבדיוק גבר עושה לאישה - יוגדר כאונס, ואם אישה תעשה אותו, הוא לא יוכל להיות מוגדר כאונס כי מסיבות שונות לא הכניסו את זה לשם, אבל זה ייכנס להגדרה הכללית של מעשה מגונה. זה לא הגדרה מיוחדת של אונס אישה על גבר - אלא נכנס לרמה נמוכה יותר של הטרדה מינית.

 

וזה הטעות והבעיה והעיוות.

למה כל ההגדרות המשפטיות השונות?עוגי פלצת

הרמות השונות שמתייחסות למישור מיני או לרמות עומק השפלה וניצול?

 

אם החוק כזה טכני ונטול ממד רעיוני,

היה משתמש רק ברמות של הטרדה, כפיה, הכאה, נטילת חיים.

בלי לראות בהטרדה על רקע מיני משהו יוצא דופן.

*פמיניסטיות - ל[כו מ]כאן.מישהו10
לא, את מהטובות...מישהו10

אני? אתה בטח מתבלבלאושר תמידי
|פמיניסטית ללא חוש הומור|עוגי פלצת

פשוט אין להן תקציב לעסוק בכל בעיות הזולת והעולם.

 

 

אתה מאמין במה שהרב קוק אמר ש"האהבה צריכה להיות מלאה בלב לכל"?

 

ואם כן - 

מה עשית למען פליטי דארפור, ונפגעי הצונאמי והאיטי,

ותושבי סוריה?

והאוקראינים שריבונותם נפגעת ומחוללת?

אוקיי. ואם תוריד את השאלה בנוגע לפמיניסטיות?ותן טל

כלומר - להתייחס לעצם השאלה העיקרית עצמה - יש לך תשובה כלשהיא?

מתוך בורותי התהומית ומחרידה בעניין, אני מניחעוגי פלצת

שאין מניעה שיש כאן משהו אי-שיוויוני.

 

 

ועדיין, לא רואה התחלה של מקום טענה כלפי פמיניסטיות.

זה כמו שתצפה ממני להילחם נגד אפליה לטובתי, כשאני

לא אחראי על האפליה הזו (ובפרט כשיש לי מספיק צרות

הרבה יותר גרועות להתרכז בהן).

תראהמופים

כל הדיון כאן לא מתחיל

החוק לא קדוש, זה חוק של גויים, מה אתה מצפה ממנו?

זה שהמדינה הציונית החליטה לאמץ חוקים של גויים - על זה אנחנו בוכים, אבל זה לא מקדש את החוק, זה מחלן (מלשון חולין) את המדינה.

 

אז עפ"י הלכה אני באמת לא רואה הבדל, האונס אשה מחויב כמכה את חבירו (עבירת תקיפה בלשון החוק) וחייב לשלם לו צער ובושת

ה"ה אשה שתאנוס גבר היא כמכה אותו, וחייבת בדיוק אותו דבר.

 

פמיניסטיות? שו הדא? 

אנחנו מנסים לעשות מה שהקב"ה מצווה.

אם יש כאן פמיניסטיות, אני מניח שהן  חושבות שזה מה שהקב"ה רוצה.

אז רצון הקב"ה כמו שהוא מובא בתורה הקדושה נתבאר לעניות דעתי לעיל, אז גם פמיניסטיות יתמכו בו, אם הן דתיות

 

החוק הקובע במדינת ישראל לא מעניין, הוא לא מוסרי? שלא יהיה! ממילא הוא לא מוסרי בעצם זה שהוא מעז להחליף דברי אלוקים חיים, ומעז לא להכיר טובה לאלוקים שבראנו ויצרנו ונתן לנו את הארץ הזאת לרישתה 

מסכים לגמרי.סוגיהרה
אני למדתי אחרת...הקולה טובה

האונס אשה חייב לשאת אותה או לשלם לה כתובתה

אם היא אשת איש- הוא חייב מיתה

 

אשה שתאנוס גבר חייבת כפי שכתבת- כמכה אותו חייבת לו צער ובושת וכו'..

חייב מיתה בגלל היותה אשת איש, כך שאין טיפת קשר.סוגיהרה
אונס פסול ביהדות כמו שכל גרימת צער לאדם
היא פסולה, כמו שהתעללות של אב בבנו היא
מתועבת וכמו שהכאת אדם את חבירו היא
פסולה - אך לא יותר מכך (יש פה גם מימד של
חוסר צניעות אבל מהבחינה הזו אין הבדל גדול
בין זה לבין מעשים פחות דרסטיים).
יחסים אסורים, ולא משנה אם הם נעשים בכח
או בהסכמה (למעט העובדה שאם אדם נאנס
אז הוא איננו אשם כי הוא אנוס, תרתי משמע),
נחשבים לחמורים לאין ערוך.
לא ראיתי בשום מקוםהקולה טובה

שאשה רווקה שאונסת גבר חייבת להתחתן איתו או לשלם לו כתובה.

גם התורה רואה בזה משהו שונה. מעבר לבושה- הוא פגוע באשה, בשמה הטוב, ביכולת שלה להנשא אח"כ (במושגים של אז נישואין=ביטחון)

סיכמתי את ההלכה שנוגעת לימינומופים

אונס חייב לשאת אותה או לשלם כתובה רק בילדה עד גיל 12.5

כך שזה לא הכי רלוונטי

(אע"פ שיש לצערינו הכל בחיים)

וגם במקרה שזה ילדה זה תוספת על מה שזה כמו שהוא מכה אותה, וחייב לשלם צער ובושת וכו'

 

ובאשת איש אם האשה אונסת ג"כ היא חייבת מיתה

(ודעת הרמב"ם שגם הגבר, ורק אין בית דין ממיתין אותו ודעת תוס' שפטור ואין כאן מקום להאריך)

בהחלט לא דיברתי עכשיו מצד ההלכה, כן, מודה.ותן טל

כי עכשיו התייחסתי למדינה כמדינה, וכן, כמדינה אני בהחלט מצפה שהיא תהייה שיוויונית בחוק. לך לא אכפת שהחוק לא מוסרי - לי אכפת, כי אני חי במדינה הזאת, אני גר בה, גדל בה, החוק הזה נוגע לכולנו, ויפגע בכולנו - וכן, אני רוצה שמבחינת המדינה, אם גבר מסויים יותקף על ידי אישה, הוא יוכל להתלונן גם על אונס ולא רק על הטרדה או מעשה מגונה. זה הרבה מאוד גם עניין של תודעה - וזה בדיוק מה שיוצר את המצב המעוות שטוען שלא ניתן לדמיין אפילו אישה שתוקפת גבר, ובטח לא בגיל צעיר, ובטח שאישה בגיל צעיר לא תהיה אחראית למעשיה - וזה מה שמפריע לי.

 

בכל מקרה, עצם מה שכתבת בסוף, זה ההבדל בינינו - לך לא מעניין בכלל מה יש בחוק הציוני, אותי מעניין. לגיטימי בהחלט, שנינו

הגישה שלך לא נכונה גם אצל דת"ליםמופים

זה שמי שהולך לבית משפט נחשב כהולך לערכאות של גויים

זאת הלכה מוסכמת, שגם הרבנים הראשיים של קום המדינה הסכימו עליו

 

מאד מאד ניסו לגרום שחוקי המדינה יהיו כמו חוקי התורה, ומאד כאב לרב הרצוג שלא הצליחו

 

לומר על מעשה שטן, שנעשה נגד כל גדולי התורה הציוניים, שהוא קדוש, זה טעות ברורה

גם אם מדינת ישראל היא קדושה, זה לא שכל מה שהיא עושה טוב, אלא שזה ההתחלה, וקימעא קימעא.

אז כאן המדינה פישלה! אל תקדש דברים לא בסדר בה

ב"ה שהחוק במדינת ישראל מעניין אותנו. מאוד.מוטיבציה
צר לי, ממש לא נראלי שייך לפה הדיוןשמואלגאחרונה
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

אופס… טעותפ.א.
יש בקמפוס ILהרמוניהאחרונה
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.

יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.  


אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'  

גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.   

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך