ספורט עושיםנועם ה
לפני או אחרי ארוחה?
לא ולאיהושפט
לפנילבי ובשרי

לא בריא אחרי (מפריע לעיכול)

^^ ועוזר גם לשרוף שומנים..משיח נאו בפומ!
אחרי ספורט אוכלים חלבוניםהרועה
זה עוזר לבנות שרירים
לפני, אבל כמדומני שגם לא טוב שהסעודה מיד אחרי.אדם כל שהוא
לפני. עם זמן לנוח מאמע צאדיקה
חצי שעה -ארבעים דקות אחרי האוכל-משה ר-

ולאחר מכן אפשר לאכול ביצה קשה, טונה או גבינה...

 

בצבא המדסי"ם תמיד אחרי ארוחת הערב-עד הלילה..

ליפני...b.n

תוך כדייוני

יש לי בראש שבעיה אחרימופים

אני מניח שיש איזה גמרא על זה

ברור שלפניבת-שבע77
הרמב"ם הלכות דעות פרק ד' כותב כך:חסדי הים
ד לא יאכל אדם, עד שיהלך קודם אכילה עד שיתחיל גופו לחום, או יעשה מלאכה, או יתייגע ביגע אחר. כללו של דבר--יענה גופו וייגע בכל יום בבוקר עד שיתחיל גופו לחום, וישקוט מעט עד שתתיישב נפשו, ואוכל. ואם רחץ בחמין אחר שיגע, הרי זה טוב; ואחר כך שוהה מעט, ואוכל.

ה לעולם כשיאכל אדם, יישב במקומו או יטה על שמאל. ולא יהלך ולא ירכוב ולא ייגע ולא יזעזע גופו ולא ייטייל, עד שיתאכל המזון שבמעיו; וכל המטייל אחר אכילתו או שיגע, הרי זה מביא על עצמו חולאים רעים וקשים.
זהו, חשבתי שכנראה זה ברמב"םמופים

אני מניח שיש גם גמרא כזאת

 

עכשיו אני זוכר רק שאכל ועמד מיד זה מסוכן

הגמרא שהבאת הוא בגיטין ע. :חסדי הים
"קרובין למיתה יותר מן החיים ואלו הן אכל ועמד שתה ועמד".
אבל כתוב גם הפוךטנגענס

כמדומני בב"מ על מי שלא קם מהמיטה אחרי שאכל לפחות ד"א

שבת (מא.).שום וחניכה

ותקן את היו"ד.

וואו גם לשתות אסור בעמידה?מפחידמעריצה של אבא
אם אני לא טועהיהושפט

הבעיה היא להיעמד מיד אחר ששתה, אבל אני לא בטוח.

מההה אסור לאכול ולשתות בעמידה???!הודעה

התירוצים של הבנות זה שהכל יורד לרגליים חושף שיניים

אבל מה התירוץ האמיתי? חייב לאכול ולשתות רק בישיבה?

אבא שלי תמיד משגע אותנו לשבתנועם ה
הוא אומר שזה מביא לשיגעון או משהו
ה' ישמור אל תלחיצי אותיהודעה

אני כל היום אוכלת בהליכה לאוטובוס ושותה בכלל..

נו מההההההה

חחחנועם ה
תרגעי, רבי נחמן אומר ש"שיגעון" זאת בחירה...
הו תודה נועם ה
ושכוייח לכולם...
את דברי הרמבם בקשר לרפואה צריך לקחת בערבון מוגבלדינה ל.
ולא להקיש מיד לחיי המעשה.
הרפואה, והידע על גוף האדם התקדם והשתכלל והתרחק ברובו מהידע של אז, ומדבריו.

(בנוסף, ישנן הנהגות שלו שהן טובות ויפות.)
לא רק ברפואה אם כךיוני

הדת והידע על הנפש התקדמו והשתכללו מאז.. 

 

 

 

 

 

(למרות שהוא שיא החמוד! ממש מתוק והוא אפילו היה רופא! |אמא פולניה|) 

 

 

 

 

 

 

<צ>

אם נניח את הציניות בצד,לך דומיה תהילה
הרבה תלמידי-חכמים משמיעים אותה אמירה, שההנהגות הרפואיות של הרמב"ם הן לא לימינו.

ולא רק בהנהגות רפואיות, אלא עובדות מדעיות באופן כללי.

מדע הוא לא תורה, נא להפריד בין השניים.
^^ (גם ענייני מדע, כמובן.) ויוני,דינה ל.
בחיי שזו היתה תגובה טיפשית.

דיברתי על ההנהגות הרפואיות,
וכל בר דעת מבין למה.
אין מה לקפוץ כנשוך נחש מפחד חילול הקודש, מפני שאומרים ש**הנהגות רפואיות** מלפני אלף שנה לא רלוונטיות. ואם כן עושים זאת- משהו פגום במערכת....
מצטער שאני טיפשייוני
אבל אני מאמין שמי שנאמר עליו ״ממשה עד משה לא קם כמשה״ הוא איש אלוקים וכל הידע שלו בנעשה פה בעולם הזה מגיע מהידע שלו בשורש של הדברים בעולמות העליונים ולכן זה לא בר שינוי.

בציבור שלך לא מאמינים בזה, יש רק אנשים חכמים יותר שלמדו חוכמות ונעשו לרבנים גדולים, אבל זה לא שהייתה להם נשמה יותר מיוחדת מכל יהודי אחר. לדעתי שם משהו פגום במערכת אבל תעשי טובה ונסיים עם זה כאן
הפעם יצאת קצת טיפשי באמת...מאמע צאדיקה

אתה מייחס לרמב"ם ולהגותו דברים שלא היו בו

 

הרמבם מביא את הידע שלו ממקור השכל- ההיסק הלוגי והניסיון המדעי ומהתורה- המסורת.

אין בתפיסה של הרמבם שורשי עולמות עליונים- כמו שאתה חושב עליהם... יש אצלו גלגלים ומלאכים אם בא לך  

 

בחיבורים שלו הרמבם כתב דברים משני מקורות, או בשתי צורות התייחסות-

דברים שהם התורה הקדושה- שבהם יש כוח מסורת, יש כוח של הזכות המידותית והרוחנית שת"ח הגיע אליו

דברים שהם עיצות לחיים- שבאים מכוח הידע הרפואי או המדעי, מכוח הניסיון האנושי - שיש להם זיקה לתורה 

 

 

למשל- הנהגות מעשיות לשמור על הגוף הן קיום של מצוות שמירת הגוף.

הרמב"ם נתן עיצות מעשיות כמו כמה ומתי לאכול או לנוח או לעמול- אבל זה לא מכוח התורה שלו אלא מכוח הידע הרפואי שלו 

שהיה עדכני לימיו, 

וחלקו גם עדכני להיום- צריך לבחון כל עיצה רפואית או תפיסה מדעית אם היא מתאימה עדיין לטבע האנושי למרות המהפכה המדעית... 

 

מעניין מה היה כתוב שם אילו הרמבם היה חי היום 

"כתוב ברמבם שאסור לאכול צבעי מאכל! זה טרף!!!" 

אפשר לומר לכם משהו?שוברת גלים

לא נעים לקרוא תגובות של: "יצאת טיפשי" או "התגובות שלך טיפשיות"

זה בן אדם, עם עולם שלם של דעות ומחשבות ורגשות 

זה שהם לא תואמים את עולם המחשבות והדעות שלכם זה לא אומר שהוא או תגובותיו טיפשיות..

וגם אם אתם חושבים ככה, תשאירו את זה בלב..

זה באמת קשה לקרוא תגובות כאלו

 

 

זה מה שאמרתי, בציבור שלכם אין אמונת צדיקיםיוני

את- הרמבם הוא איש חכם שלמד רפואה והעצות שלו עדכניות לימיו.

אני- הרמבם הוא איש אלוקי והוא הגיע להשגות בשורש הבריאה והעצות שלו לחיים בריאים בגשמיות הן מכח הידע שלו על חיים בריאים ברוחניות. 

 

הייתי מעתיק לפה כמה סיפורי צדיקים שיחזקו את דברי אבל אני רוצה לחסוך את התגובה המזלזלת שלך בנוסח ״פחחחח..״ 

 

 

 

 

 

ובעוד שנה שנתיים.. 

״מעניין מה היה כתוב שם אילו משה רבינו היה חי היום 

״כתוב בתורה שמותר לאכול חזיר! זה כשר!!״  (הרי אסור לאכול חזיר בגלל שמשה רבינו פחד שזה יביא מחלות לעם אם יאכלו חזיר כי כשהוא היה ילד הכלב שלו אכל חזיר ומת אבל המדע התעדכן ומיליוני אנשים בעולם אוכלים חזיר ונשארים בריאים..)״

<ציני פחד>  

בבקשהיהושפט

אל תפיל את הדעות הנ"ל שלך על כל הצבור החרדי.

(אם הבנתי נכון את כוונתך.)

לא יודע אם הבנת את כוונתייוני

אבל אני בטוח לא הבנתי את כוונתך. 

 

(איפה נכנס פה הציבור החרדי?!) 

בוא נתחיל מההתחלהיהושפט
 
עכשיו, מי זה הצבור שלך, שאצלו כן יש?
לא הציבור החרדי אם זה מה שאתה חושב.יוני

אבל אשמח לקרוא את דעתך בעניין המדובר (בשם המגזר שאתה משתייך אליו או בשם עצמך) 

אה, סליחהיהושפט

לא חשבתי שאתה מתכוון לתתי ציבורים,

בכל מקרה אני לא מכיר איזשהו ציבור שאתה יכול לומר בשמו,

שכל מה שהרמב"ם כתב, כולל דברים לא תורניים, הוא קודש.

אני לא מדבר בשם ציבור כזה או אחר בכלליוני

וזה שכתבתי ״בציבור שלכם..״ זה כי זאת הגישה הכללית בציבור הדתי לאומי (וסליחה צאדיקה אם שייכתי אותך לציבור הזה בטעות) 

 

אני אומר שדבריו של הרמבם הם ׳קודש׳ מבחינת זה שגם חוכמות החול שלו (כמו רפואה) הם ממקור קדוש ולא ׳קודש׳ לקיום דבריו. 

ומהיכי תיתי?יהושפט


יונימופים

יש תשובה ביביע אומר שמבואר ממנה שרוב הראשונים הלכו בגישתך

 

הבעיה היא שהרמב"ם עצמו כפי שמתבאר בדברי בנו סבר אחרת, וכן במורה נבוכים כותב הרמב"ם על הידע המדעי של חז"ל שבאותו זמן היה ידיעה חלשה במדע

 

כך שהרמב"ם עצמו לא הסתכל כך על חז"ל. קשה לי להאמין שכשהוא כתב דברי מדע הוא כתב את זה על פי רוח הקדש, אם הוא סבר שחז"ל כתבו לא על פי רוח הקודש,

הוא התיימר לרוח הקודש יותר מהם?

אפשר קישור ליביע אומר?יהושפט


מממיוני

יצאתי מהמסך והלכתי לארון לפתוח קצת ספרים.. העולם משך אותי אליו ושכחתי בכלל את מה באתי לחפש.. 

 

השאלה שלך עדיין עומדת. 

בלי שום קשר לדיון על הרמב"ם, לגבי "אמונת חכמים" -מוטיבציה

 

לומר "קבלו דעתו של X", זו לא דרכה של תורה.

גם פסיקת הלכה מתפתחת מתוך זה שלומדים את הטעמים לפסיקה ומשליכים ממנה על פסיקות אחרות.

אבל יש לנו אמונת חכמים...מאמע צאדיקה

ואדרבה, אני אשמח לקרוא כמה סיפורי צדיקים מהרמב"ם... 

ח"ו שאני אגיב פחחחחח 

 

(מי זה "אנחנו"? אני בקושי מייצגת את עצמי פה... והיה לי משעשע שייחסו אותי בטעות לזרם חרדי או אחר כלשהוא

 

הרמב"ם היה ת"ח אלוקי עם כוח תורה אדיר. 

אבל צריך יושרה בלימוד - לברר אם כל מה שהוא כתב- זה מכוח התורה שבו, או מכוח השכל שלו. 

 

יש כמה וכמה הלכות במרבם שיכולות להיות מאוד מאוד בעייתיות היום- אם לומדים אותן כחלק מהתורה, ולא כהסבר מדעי בימיו שמממש עיקרון תורני. 

למשל:  
הלכות יסודי התורה פרק ד-

 ארבעה גופים האלו שהן אש ורוח ומים וארץ, הם יסודות כל הנבראים למטה מן הרקיע; וכל שיהיה מאדם ובהמה ועוף ורמש ודג וצמח ומתכת ואבנים טובות ומרגלייות ושאר אבני בניין והרים וגושי עפר--הכול, גולמו מחובר מארבע יסודות האלו. 

ב  נמצאו כל הגופים שלמטה מן הרקיע, חוץ מארבע יסודות האלו, מחוברים מגולם וצורה, וגולם שלהם מחובר מארבע יסודות אלו; אבל כל אחד מארבע יסודות, אינו מחובר אלא מגולם וצורה בלבד.

 

עכשיו מה נעשה? שהיה מהפכה מדעית, ואין היום מי שחושב בצורה כזו על העולם

או שנגיד שהרמבם טעה, או שאנחנו נהיה טועים מול כל העולם המדעי שידוע לנו, או--- 

או שנבין בצורה מורכבת יותר- 
 

א  האל הנכבד והנורא הזה--מצוה לאוהבו וליראה ממנו, שנאמר "ואהבת, את ה' אלוהיך" (דברים ו,ה; דברים יא,א) ונאמר "את ה' אלוהיך תירא" (דברים ו,יג; דברים י,כ).  [ב] והיאך היא הדרך לאהבתו, ויראתו:  בשעה שיתבונן האדם במעשיו וברואיו הנפלאים הגדולים, ויראה מהם חכמתו שאין לה ערך ולא קץ--מיד הוא אוהב ומשבח ומפאר ומתאווה תאווה גדולה לידע השם הגדול, כמו שאמר דויד "צמאה נפשי, לאלוהים--לאל חי" (תהילים מב,ג).

......

ד  [ג] כל מה שברא הקדוש ברוך הוא בעולמו, נחלק לשלושה חלקים: ..... (שם פרק ב) 

 

המצווה היא אהבת השם. הדרך הגיע לזה- שאנחנו מקבלים מהת"ח האלוקיים הקדושים - זה להתבונן בעולם.
כל דור- רואה בעולם דברים אחרים, המציאות שלו אחרת- ולכן הדרך שלו לראות בעולם את אהבת השם- בפועל תהיה קצת שונה. 

 

 

אם משה רבינו היה חי היום הוא היה גוזר שאסור לנסוע באוטו כי זה סכנת נפשות... אבל זה באמת דיון אחר  

 

 

* שוברת- במקרה ההוא טיפשי לא נועד להיות סבב כינויים, אלא תיאור לאדם שלא משתמש מספיק בשכל, במיוחד בהתייחס לאדם\ ת"ח שדגל בשימוש בתאים האפורים

את ההבדלים בגישות אני מביןיוני

ואני מבין שאת חושבת שאת יותר חכמה מהרמבם בכמה נושאים בזכות המהפכה המדעית. 

 

 

 

 

 

אני רואה את זה ככה- אם דברים שכתב הרמבם הם בעייתיים בימינו אז למה דבריו של הבית יוסף לא? או משה רבינו ושאר גדולי הדורות.. 

המדע לא מסתדר עם הרמבם אז נגיד שהרמבם היה נכון לפי הידע של זמנו. והערכים של משפחה בימינו לא מסתדרים עם תקופת משה אז נגיד שהתורה אסרה על גילוי עריות כי זה לא היה תרבותי אז אבל היום בכל פינה של העולם יש גילוי עריות והמדע תומך בחיי משפחה שבזמן משה היו לא קונבנציונליים אז..

מה הקשר?יהושפט

ממתי האמת המוסרית נקבעת לפי מה שמקובל היום?

מה שאין כן המדעית.

 

אולי תסביר לי מהיכי תיתי שהרמב"ם כתב עצות רפואיות על פי הבנה בשורשים עליונים וכו' וכו'?

יענו מאיפה אני מביא את זה?יוני

("מהיכי תיתי" כאילו אני איזה בייניש..

בגדול מלימוד חסידות וסיפורי צדיקים (ומדובר פה בשרשור על הרמבם אבל כל שאר נשיאי הדורות וצדיקי עליון כמו האור החיים הקדוש והבעל שם טוב שפיזית לא נפגשו אף פעם אבל העידו שניהם על מפגש ועל לימוד משותף..)

 

 

 

 

 

 

ומי קובע מה היא אמת מוסרית או אמת מדעית כשהאמת המוסרית מתאימה את עצמה לאמת המדעית? 

אם המדע תומך בזה אז זה נהפך למוסרי. 

 

מחילה יהושפט

א. תן בבקשה מקור ספיציפי.

ב. המציאות היא שאתה הולך לפי הנורמה המקובלת בזמנך בענייני מדע,

 ולא בענייני מוסר.

א. מקור ספציפייוני

גם אם יש אני לא מכיר ודיברתי על צדיקים ודבריהם בכללי והרמבם בתוכם. (אתה רוצה לזה מקור?)

 

ב. פה בעמוד 18, תפקיד המדע בשינוי האמת המוסריתפוסט מעניין שקראתי בשבת. (ואני מביא את זה רק כי אני מתעצל לחפור בנושא) 

[אגב בעמוד 6 יש פוסט של אבי סגל שמזמן לא קראתי ושכחתי כמה מהנה הכתיבה שלו..] 

א. כן אני רוצה,יהושפט

ב. לא מצאתי, בכל מקרה העניין פשוט מאד - אתה לוקח אקמול (שלא תזדקק)

בגלל שהמדע היום טוען שזה מסייע ולא מזיק, אני מקווה שאתה לא הולך לפי

הנורמות המוסריות המקובלות היום, אגב, לא רק כיהודי, גם כאדם סתם.

רימון חוסם? מוסף שבועון בשבע, אתנחתא 593 עמ' 18.יוני

הנורמות בכלל זה לא הנושא. השאלה היא מתי אנחנו קובעים שהתורה שלנו מיושנת וצריכה להתקפל ליד משהו חדשני יותר או האם אנחנו שואלים את עצמנו כזה דבר בכלל. 

 

 

 

 

א. לא חוסם. פשוט לא מצאתי, של מי המאמר?יהושפט
עבר עריכה על ידי יהושפט בתאריך כ"ה באייר תשע"ד 21:29

ב. לא, השאלה האם כל מילה שהרמב"ם אמר אי פעם בחייו היא תורה.

מצאתייהושפט

המאמר לא קשור

אני ממש אבל ממש לא רוצה להתקרב לדיון הזהיוני

מבולבל.

וזה כי?יהושפט
כמו שכבר כתבתי בתגובות למעלהיוני

לדעתי עצם השאלה הזאת שמה בסימן שאלה את כל התורה

 

 

זאת בערך שאלת כפירה מבחינתי והדיון פה יעבור גבולות שהפורום לא יסבול מת

אוי ואי!יהושפט

מצינו אצל חוה, שבגלל שהוסיפה "ולא תיגעו בו" סופה שאכלה...

"לא תוסף עליו ולא תגרע ממנו"

אל תוסיף, ש"כל המוסיף גורע".

 

אז אתה לא מקבל את התורה שבע"פ בתור תורה?יוני

בוא, תגיד את דברי הסיכום שלך בנושא. הבמה שלך! 

 

 

 

(אני לא מגיב יותר בנושא הזה אבל אשמח אם אתה תסכם את הדיון הזה) 

חס וחלילה!יהושפט

תורה שבעל פה זה משנה וגמרא!

לא ראשונים.

וכבודם במקומם מונח כמובן!

מה ההגדרה של תורה שבע"פ?הרועה
יוני, מסכים איתך לגמרי.ואיך שלא
כפרה עליך!!! מאמע צאדיקה

אתה מערבב את הרמב"ם עם הבעש"ט.... 

השם יברך אותך! באמת

 

 

מבחינת אסכולות הגותיות הרמבם והבעשט שייכים לאסכולות כמעט הפוכות בתוך היהדות.

הבעשט כולו קבלה, צדיק עליו, 

הרמבם כולו שכל ומחשבה. 

 

את הרמבם צריך להבין לפי הכלים של הרמבם עצמו, לא לייחס לו דברים שלא היו בו, שהוא לא התיימר להיות אותם, או שהוא לא הכיר את\בקיומם. 

 

האם אני יותר חכמה מהרמבם בזכות המהפכה המדעית?

לא! ח"ו 

האם אני חיה בדור שיש בו יותר דעה וחכמה נפוצה מאשר בדור של הרמבם? כן. 

האם המהפכה המדעית עשתה את האנושות להיות יותר חכמים מדעית וטכנולוגית מאשר מה שהיו בימי הרמבם? כן. 

האם זה עזר לאנושות מבחינה מוסרית? שאלה.... 

 

 

תחלק בין אמיתות מוסריות לבין תאוריות מדעיות (שכבר לא מתיימרות להיות האמת... רק תאוריה...) לבין תאוריות מוסריות- פילוסופיות

התאוריות המדעיות הן איך שאנשים מפרשים את העובדות שקיימות בעולם. זה עובדה.

האמיתות המוסריות זה מה שהשם ית' אומר לנו לעשות עם המציאות- איך לעבוד עם זה, מה המעשה אשר יעשון והדרך נלך בה. הן קנה מידה אוניברסאלי ניצחי - ערכים ועקרונות שכל דור ומקום צריך ליישם אותם בצורה שונה בהתאם למציאות. 

 

למשל- אילו הרמבם היה כותב היום את הלכות דעות- היו שם הסברים על המפץ הגדול, החלקיק האלוהי, התפשטות היקום, ושאר דברים שאני לא מבינה בהם מספיק.... כדי ללמד אותנו כמה השם גדול!!! ממה שרואים בעולם שלו.... 

 

לדוגמא- אילו משה רבינו היה חי היום, והיה מוציא לנו קונטרס הלכות שמירת הנפש- כולל פרק על שמירת האוטו- 

האם הסעיף על להחליף שמן גיר ולבדוק את הבלמים כל כך וכך- היה נהיה הוראה תורנית קדושה- או שזה היה סעיף של המציאות כדי לקיים את ההוראה הקדושה של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ? 

 

 

עכשיו תבין את הקושי בלעשות את התורה שבעל פה- על הכתב... 

הקשר בין הרמבם לבעש"טיוני

זה הדרך שאני מסתכל עליהם- צדיקים שדבריהם דברי אלוקים חיים. 

(אגב, כמה שזכור לי היה פה פעם דיון האם רשי כתב ברוח הקודש או 'לפי הבנתו' או משהו כזה) 

 

תודה על חידוד הגישה שלך מההודעה הקודמת. 

 

 

 

ולא כל כך הבנתי את השורה האחרונה בתגובה שלך אבל אני לא בטוח אם אני רוצה להבין.. 

אם לא היית כזה מתנשא,לך דומיה תהילה
אולי היה מקום להתדיין איתך.
"הציבור שלכם... אמונת חכמים".

אפשר לחשוב שאתה מכיר את כולם כאן פנים מול פנים ויודע לאיזה ציבור כל אחד משתייך ועוד למדוד אותנו באמונת-חכם-סקופ שלך.

אבל לפנים משורת הדין:

אתה כמובן למדת את הרמב"ם (אני מקווה), על כן אתה כבר יודע שהרמב"ם מביא סימוכין לדבריו לא פעם ממקורות חיצוניים. אריסטו הוא דמות בולטת שחוזרת על עצמה בכתביו. הוא לא משועבד להם, אבל היכן שראה לנכון את דעותיהם ולא סתרו את דעותיו הודה על האמת.
הרמב"ם למד רפואה כמו שכולם למדו רפואה ומדע כמו שכולם למדו מדע. אם אתה רוצה להוכיח אחרת, תוכיח.

הלכה היא שכל.
עוד פעם - שכל.
הרמב"ם מלמד זאת בעצמו בהקדמה למשנה. לא פוסקים הלכה לפי בת קול, רוח הקודש, נבואה וכו'. "לא בשמים היא"! הטענה שלך על מקורות עליונים וכדו' לא קבילה. אתה לא יכול לתרץ את הרמב"ם בשיטה הפוכה ממנו. היד החזקה זה ספר הלכה - שכל קדוש, שכל נפלא. אבל שכל.

שים לב שאתה משווה בין הכלים ההלכתיים לכלים המדעיים. לפני שאתה מאשים על ימין ועל שמאל בכפירה, קשוט עצמך.

כמו כן, לא לומדים הלכה ממעשה רב ("סיפורי צדיקים"), אז באמת תשאיר אותם לסעודה שלישית.

אז למה לו לרמב"ם לפרט כל-כך דברים שהם לא הלכה?
כי הוא לא יכול להסתפק באמירה "תהיו בריאים, נשמות". הוא חייב לתת פרטים. וזה לא יוצא דופן ליד החזקה לערב מוסר ומדע בתוך ההלכה מדי פעם. זה לא פוגם בכהוא זה בקדושת הספר.

יש גם מקורות של ראשוני הראשונים שאומרים במובהק שכל ההדרכות הרפואיות של האמוראים (!) הן לא הלכות. הן הדרכות מבוססות על המדע שהיה זמין!

אני לא זוכר איפה זה, אחפש, אבל תאמין לי שיש להם אמונת חכמים...
היחס שלכם אחד לשנישוברת גלים
מעורר בחילה, בחיי

סליחה שאני נודניקית אבל זה מזעזע אותי, הלמדנות המרשימה כביכול שלכם, הידע הנרחב
ובאותה הודעה הזלזול המופגן
אחד בשני

מפחיד
למדן אני לא,לך דומיה תהילה
אבל צודקת. היה מקום להתנסח אחרת. קיבלתי.
אם היית לומד, ולא רק קובע מה צריך לדעת.ברוך מאמסטרדםאחרונה

היית יודע שהרמב"ם מעיד על עצמו שהידע שלו לקוח מהרפואה בת ימיו. ולא משום "מקור עליון".

 

ולכן - ברור שהרמב"ם היה משנה את דעתו במגוון נושאים לאור פיתוח הרפואה.

 

וכמו שהרמב"ם עצמו אמר - "העיניים ניתנו מלפנים כדי שנסתכל קדימה, ולא אחורה" (במכתב לחכמי צרפת על עמדתו בדבר הסותר לכאורה את שאמרו חכמי התלמוד בנושאי מדע).

 

ואף בתלמוד כתוב - "בזה הודו חכמי ישראל לחכמי אומות העולם" - על נושאים באסטרונומיה שהייתה מחלוקת בניהם.

 

ללמדך - שהידע המדעי של חז"ל לא לקוח משום מקום עליון. (אלא אם הם מציינים על משהו מסויים שזה ספציפי כן מידע עליון).

 

ויש עוד הרבה מה להוסיף.

 

ובכלל - אתה גם חושב שכל העולם מורכב מארבעה יסודות? (אש, מים, אדמה, אוויר?...).

הרי גם זה הרמב"ם כותב!.

 

אם היית טורח לקרוא את כתבי הרמב"ם *כולם* היית יודע שהרמב"ם היה הראשון לשנות את עמדתו לאור העובדות. וגם - היית יודע שהרמב"ם הוא הדוגמא הכי גרועה למי שחיפש "אמונת חכמים" ללא ביקורת. דווקא הוא זה שאמר לא לקבל שום דבר מאף סמכות ללא ביקורת.

גם בלי קשר לדתאיש השקים
הרפואה הטבעית היום מאד מחזיקה מכתביו של הרמב"ם בעניני רפואה. הפלא ופלא גם מחקרים מוכיחים חלק מהדברים.

הרפואה המערבית מבינה מאד באיך עובדים המערכות אבל לרפא היא לא ממש מצליחה.

לצורך העניין אין ריפוי ללחץ דם כשברפואה הטבעית זה דבר פשוט
הבאתי את זה כמקור עתיק מעניין ונכתב בבהירות, שגםחסדי הים
החוקרים בימינו סבורים כך, לפי מה שקראתי.
לא ולא.טופי תות

אני לא אוכלת לפחות שעה וחצי לפני שאני עושה ספורט, וגם אז, רק דברים קלים.

ואחרי, חלבונים זה כדאי בשביל לבנות שריר, אבל בלי להגזים כמובן...

יש על זה מלא מידע באינטרנטשפתותנו שבח

בס"ד

בעיקרון ממש לא אחרי ארוחה כבדה- שעתיים הפרש לפחות , כן כדאי לפני אימון פחמימות זמינות- בננה/ חטיף אנרגיה/בנדוויץ ריבה וכו'. מניסיון הכי טוב זה בערב.. לפני ארוחת ערב. כמו שאמרו פה אחרי אימון. חשוב לאכול חלבונים ופחמימות. ואם יש אימון כח מסיבי. כדאי לאכול סוכר זמין- כמו תמרים, ענבים וכו'. כדי שהשריר לא יאבד מסה.. בהצלחה לכל מתאמני עמ"י. נפש בריאה בגוף בריא.

לפני, ורצוי לאכול בחצי שעה שאחרידינה ל.
(שרירים במקום שומן. לא זוכרת את ההסבר במדויק)
לפני, ואוכלים חצי שעה לאחריו.לב אדום.
שעתייפ אחרי ארוחההלליש
באהבה, או לא עושים בכללשמואלג
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך