עוד הסלמה בבית היהודי: מכתב חריף של אריאל לבנטמושיקו

על החתוםאריק מהדרום

יו"ר האיחוד הלאומימגניב

והבית היהודי לא נשאר חייבמושיקו

זה מתחמם: גורמים בבית היהודי- הוצע לאריאל וחבריו איחוד בתנאים סבירים אך הם התעקשו על מפתח בלתי סביר של 40 אחוז מהרשימה, וכעת תוקעים סכין בגב

לא מתחמם ולא נעליםאלעד
בנט דיקטטור גדול ויתגבר על הכל
זה נראה כך, אבל השאלה באיזה מחירמופים


חבל. הימור במידה מסויימת.לב אמיץ

ואם הוא ידחוף לאיחוד בין החרדים לאיוד הלאומי ושות'מושיקו

מה טוב

חשבתי על זהמופים

אבל לא נשמע לי

אורי אריאל הצביע בעד חוק הגיוס, איך יכניסו אותו למפלגה חרדית?

יכניסו את החרדים למפלגה לאומיתאריק מהדרום
עבור הקואליציה החרדים כבר בלעו צפרדעים גדולות יותראלעד

כרגע, לפחות ע"פ גפני, רק בשל לפיד הם מנעו עצמם מלהכנס לקואליציה.

זה כנראה כדי להחזיר את הגלגל לאחורמופיםאחרונה

אבל יש הבדל עצום בין זה ללהצטרף בבחירות למפלגה אחת

 

עם ג' אין לזה הו"א של הו"א של סיכוי

אולי בש"ס

ואורי אריאל פחות דיקטטור?ותן טל

הוא ראש מפלגה שאין לה פריימריז. הרבנים בוחרים אותו, אין מי ש"יאיים" עליו בתפקיד וכו'...

 

רק להטיח האשמות בראשי הבית היהודי בלי להסתכל ימינה ושמאלה באיזה מציאות אתה חי, זה מעשה טיפל'ה לא הגון, לעניות דעתי.

 

וכמובן שמותר לך לחלוק עלי. זוהי רק דעתי.

דקטטור זה אופי. לכן הוא לחלוטין לא דיקטטוראלעד

אדם עניו צנוע וישר דרך.

הלוואי וירבו כמותו בכנסת ישראל

שלא מוכן לעולם להיבחר בפריימריז. נו טוב...ותן טל
אין פריימריז. הרבנים בוחרים- הבנת או לא??אלעד

בחן את המינויים בתנ"ך למשל ותבין על מה אני מדבר

ברור שהבנתי את זה. אז בדיוק בגלל זהותן טל

מפלגה שמחליטה שרק הרבנים יכולים לבחור לה, לא יכולה לכפות את דעתה על מפלגה שחושבת אחרת, שחושבת שגם המתפקדים יכולים לבחור, ובמובן מסויים גם היו"ר יכול לבחור כמה נציגים.

 

ועצם זה שזה קיים בתנ"ך, זה אומר שזה לא עוומד בהגדרה דיקטטור? דיקטטור זה שלטון יחידני - שלטון של אדם אחד, או קבוצה מאוד קטנה של אנשים - הרי ברור שגם דוד המלך היה סוג של דיקטטור...אני לא אומר בזה שדיקטטורה היא לא טובה, הרי ברור שמלך, שזה בבירור צורת שלטון דיקטטורית - זה מה שאנחנו רוצים בסופו של דבר...

אגב, דיקטטור זה לא אופי. זה מונח, ובשבילכם, אביא:ותן טל

קודם כל, צריכים להסכים איתי שדיקטטור, זה שם עצם לתיאור אדם ששולט בצורה דיקטטורית. אז עכשיו בואו נבדוק מהי דיקטטורה.

 

ויקיפדיה:

 

דיקטטורה, שיטת ממשל בה נשלטת המדינה על ידי אדם יחיד המרכז בידו כוח מוחלט, ללא הפרדת רשויות, כך שהדיקטטור שולט בשלוש רשויות השלטון: הרשות המחוקקתהרשות השופטת והרשות המבצעת. בדרך כלל, מבדילים בין דיקטטורה לבין מונרכיה (לרבות מונרכיה אבסולוטית, בה מרכז המונרך את כל סמכויות השלטון) שבה קיימת טענה ללגיטמיות השלטון מכוח ירושה או מסורת חוקתית.

 

לא מוזכרת כאן מילה על אופי - אלא תיאור יבש של המונח דיקטטורה. דיקטטור יכול להיות אדם טוב או רע או כל דבר. זה לא משנה. גם ראש ישיבה תיכונית הוא דיקטטור - הוא זה שמחליט מה יהיה בישיבה, גם אם מורה כזה או אחר, או תלמיד כזה או אחר, חושבים אחרת ממנו... 

ותן טל אני מבקש סליחה מראששלומי20104

אבל וואו אתה פשוט מקריא את דפי המסרים של הבית היהודי בלי טיפה לברר דברים..

 

אתה שופך פה פשוט את הפוסטים שמוצאים כל היום "מקורבים".

 

 

כמו שכבר כתבתי לך למטה, קראת את החוקה פעם אחת באמת?

 

אם לא אתה מוזמן(כן לפני שהתחלתי להגיב עשיתי קצת שיעורי בית).

 

 

צר לי לקרוא לאורי אריאל דיקטטור זה פשוט לו לדעת מי הוא(מה גם שהוא ממש לא דיקטטור ברגע אחד רבני התקומה מדיחים אותו).

 

ואם אני יגיד לך שאני יודע על לפחות ח"כ אחד(יש שמועות על ח"כים אני יודע על אחד בוודאות) שנמצא תחת לחצים קשים ולכן נראה כתומך נלהב של בנט..

 

ותן טל אני מציע לך לשים לב מה אתה מקריא מתוך דפי מסרים שאתה קורא...

כן, קראתי את החוקה. ולא, אני רק מעמת דעות עם דעותותן טל

אחרות. אם אומרים על בנט שהוא דיקטטור, אני מעמת את זה עם השאלה - האם אורי אריאל לא דיקטטור?

 

זה הכל.

 

וכאמור בכותרת, כן קראתי את החוקה. וגם חלק ניכר מהחוקה של הליכוד, אם כי זה לא קשור לכאן.

 

אגב, זה שרבני תקומה יכולים להדיח את אריאל לא אומר שעקרונית הוא לא יכול להיות דיקטטור - להבדיל, טכנית, גם 70 אלף המתפקדים של הבית היהודי יכולים להדיח את בנט לפני הבחירות הבאות ליו"ר ולהמליך במקומו מישהו אחר...

 

אגב, לא קראתי שום דף מסרים של הבית היהודי, אני נוהג להשתמש בשכל שלי, תודה על ההערכה שאתה מעריך אותי...

 

(להבדיל, אותו דבר הייתי יכול להגיד שהאחרים מקריאים מדף המסרים של שטבון/יוגב/אריאל/תקומה/הר המור/החרדים וכו'...)

אם הרבנים בוחרים, אז למה הוא הדיקטטור? מרדכי
בנט הוא זה שמאשר את החוקה?ותן טל
שטבון: ימים שחורים לציונות הדתיתמושיקו
החוקה תעבור 100%שלומי20104
השאלה מה יהיו הנזקים העקיפים לאירוע הזה ואם ביום רביעי בנט הולך ליסד את האיחוד הלאומי מחדש..
אני לא מאמין שגם אחרי החוקה זה יקרה...מרדכי

בס"ד

 

עוד לפני הבחירות דובר על כך שמיד אחרי הבחירות יהיה את האיחוד בין המפלגות.

עברו מעט חודשים ועיתוני ועלוני המגזר התחילו (סביר להניח לבקשת החבר'ה מתקומה) לחקור למה זה לא מתקדם, ואז התשובה הייתה שעוד מעט, ממש עוד רגע יתחיל התהליך לאיחוד הנכסף. 

 

עברה לה שנה וחצי מאז הבחירות וכמו שכולם רואים, דבר לא נעשה.

ואני מתקשה להאמין שגם אחרי העברת החוקה יזוז משהו, גם אם חברי תקומה ממש ירצו.

 

מה שבטוח זה שבנט השיג את המטרה שלו.

הוא רץ על האחדות עם תקומה והאחדות של הציונות הדתית, ומייד הפך את תקומה לקטנים וחסרי משמעות.

 

ואת האמת-

אני רואה את כל זה ומשתעשע.

פתאום לראות את כל המאוכזבים ואת כל האלה שמתחילים להבין שהטעו אותם.

ואני, אני יודע שבקלפי בזמנו שמתי את הפתק הנכון.

אז לך אין זכות להתלונן לא על הבית היהודי ולא עלותן טל

תקומה, בעצם.. סבבה, הבנו

וגם לא על העוף המקולקלמרדכי
בס"ד

כי כששאלו מה רוצים לארוחת צהריים שיכינו בכלל הצבעתי לשניצל.
נכון. אם היית מצביע לעוף היה לך זכות להתלונן נגדו.ותן טל

<זה כמובן הייתה תשובה צינית לתשובה הצינית והלא קשורה בעליל שלך...שכן, או שלא הבנת מה שטענתי, או שהבנת ובחרת להתעלם מהיסוד האמיתי העמוק שיש בה, ולהיתפס לשוליים ולהציג אותם כביכול באמצעות משל די מגוחך...>

לא שהתשובה שלך הייתה במקוםמרדכי
בס"ד

א. איפה התלוננתי פה?
מה שכתבתי זה שגם אחרי העברת החוקה אני בספק אם יהיה איחוד.

ב. התייחסת רק לשורה האחרונה והכי לא רלוונטית שמתייחסת להרגשות שלי כלפי מה שקורה לאחרונה סביב ההתנהלות של הבית היהודי.

ג. מאיפה השטות הזאת שאם לא הצבעתי למפלגה מסויימת אז אסור לי להתלונן/למתוח ביקורת/ לדרוש ממנה דברים?
אם כך, אז אסור למתוח ביקורת על לפיד ויש עתיד, על ליבני ומפלגת התנועה או על גלאון ומרץ.
לגבי התנהלות פנימית של מפלגה שלא הצבעת לה -אכן אתהותן טל

לא יכול להתלונן שזה ככה ולא אחרת - כלומר - אתה לא יכול לבוא בתלונות עכשיו ללפיד " מה פתאום אתה דיקטטור שבוחר לבד את הרשימה שלך" - אתה מסכים איתי? זכותו לעשות את זה ומי שרוצה, יבחר בו.

 

לגבי התנהלותו בכנסת בוודאי שאתה יכול להתעמת איתו ולהגיד לו שלדעתך הוא טועה בחוק מע"מ אפס, לדוגמה - זה מהותה של הכנסת, דיונים על החוקים בה וכו'... - אבל בנוגע למנגנון הבחירות הפנימי של כל מפגה - אם אתה לא חבר בה, אין לך בדיוק יכולת מוסרית להביע דעה על מה שהולך בתוכה...

לא, אני לא מסכים איתךמרדכי

בס"ד

 

זה שלא בחרתי במפלגה לא אומר שאני לא יכול למתוח ביקרות על ההתנהלות שלה.

אז למה אתה לא מפנה כאן אצבע מאשימה לכל המפלגותותן טל

שראשיהן בוחרים לבד את כל המפלגה שלהם?

 

או שזאת סוג של צביעות...רק במפלגה שקשורה בדרך כלשהו לדרך שלך, זה מפריע לך, אבל במפלגות אחרות שיעשו מה בראש שלהן, לא יעניין אותך בכלל...

 

במילים אחרות - אני לא מסכים איתך בזה

ואחזיר בשאלה-מרדכי

בס"ד

 

למה אתה לא מפנה אצבע מאשימה כלפי כל מי שיוצא נגד הרשימות של מפלגות אחרות? (ולא חסר דוגמאות)

או שזאת סוג של צביעות... רק במפלגה שקשורה אליך זה מפריע ל, אבל במפלגות אחרות זה לא יעניין אותך בכלל...

 

וכן, אני יוצא גם על התנהלויות של מפלגות אחרות, אומנם לא בכך שראשיהן בוחרים לבד את הרשימה, אבל בדברים אחרים (וגם לכך לא חסר דוגמאות).

אם אשמע מישהו שמתלונן על זה שיאיר לפידותן טל

בוחר את מפלגתו בעצמו, ואותו אדם יגיד לי שהוא מצביע לעבודה - אגיד לו - "ובכן, מה אתה מתלונן על יאיר לפיד? בדמוקרטיה מותר גם להקים מפלגות לא דמוקרטיות - אתה מצביע למפלגה אחרת, אז אם בממפלגה שלך פתאום יחליטו לנהוג באון לא דמוקרטי אחרי שהדרך הקבועה בה היא דמוקרטית - אני אבין למה תתלונן עלייה - אבל להתלונן על יאיר לפיד ועל איך שהוא מחליט לבחור את רשימתו? מה זה נוגע אליך?" 

 

זה בדיוק מה שהייתי אומר למי שהייתי שומע אותו אומר את זה והייתה לי אפשרות להגיב לו.

 

רק שבאופן אישי, מה שאני שומע, בגלל שאני באתר דתי - זה לגבי מפלגת הבית היהודי, אז על זה אני מגיב...

 

מבין?

 

בכל מקרה, לא נגיע לעמק השווה, כי אני חושב שהתנהלות פנימית של מפלגה בדרכי המערכת הפנימית שלה - זה עסק של המפלגה עצמה, ואנשים מבחוץ שמנסים להתערב, הם במילים עדינות, מעט חצופים (ואני לא אומר כאן שום בר אישי על אף אחד מפה). למרות שכמובן לפי הדמוקרטיה מותר גם להם להביע את דעתם, זה לא סותר. 

אגב, מצחיק שמפלגה שכל מהותה זה חוסר דמוקרטיהותן טל

כלומר - תקומה - מתלוננת על מהלכים דמוקרטיים שמפלגה אחרת - כלומר, הבית היודי - עושה, במפלגה שלה.

 

האם לאחר האיחוד תקומה התכוונו להיות דמוקרטים או שהכוונה - אנחנו נתאחד בתוככם אבל עדיין נבחר את עצמנו ולא יהיו פריימריז למפלגה שלנו, ורק הרבנים יחליטו מי יהיה ברשימה - ובעצם, אם ככה, אז מה יש באיחוד ההוא יותר מהאיחוד עכשיו? או שכוונת תקומה שגם הם ירוצו בדיוק כמו הבית היהודי לפריימריז?

 

ואם כוונתם לא להיות דמוקרטיים גם לאחר באיחוד - מה להם להלין על החוקה שנוגע למהלכים דמוקרטיים של מפלגה אחרת? ואם הם מתכוונים אחרי האיחוד להיות דמוקרטיים - זה אומר, לא לרוץ לבד, אין שיריון וכו' - אלא מפלגת תקומה למעשה הופכת להיות חלק מהבית היהודי וחבריה מתמודדים על מקום ברשימת הבית היהודי כמו כל אחד אחר - ואז מה זה משנה כבר מה החוקה אומרת?

 

ובכלל, לא נראה לי שתקומה מתכוונים אי פעם להיות מפלגה עם פריימריז, גם עם איחוד מלא כביכול...ואם מישהו יודע משהו אחר הפוך, שיתקן אותי...

מעניין מה שכתבת!מייכ
יש שתי סיבות לבחירות דמוקרטיותמופים

האחת היא יצוג הציבור והשניה היא פרסונלית על האדם עצמו

 

 

ואני מתכוין שכשציבור מורכב מכמה גוונים, צריך לעשות בחירות כדי שכל הגוונים ייוצגו בצורה נכונה - לא משנה איזה נציג, העיקר שיהיה ברור שהתפקיד שלו זה לייצג את התת מגזר הזה

 

מלבד זה בבחירות דמוקרטיות יש גם בחירות על נציג מסוים, שהוא עומד למבחן הציבור והציבור שוקל שןב אם הוא נציג ראוי

 

אני מאמין שתקומה דואגים לחלק הראשון - שלא יקופח התת מגזר שהם מייצגים, ולא לחלק השני, לגבי מי יהיה הנציג - שהרבנים יחליטו, הציבור לא מספיק חכם לדעת אם נציג הוא טוב אל לא, אין לציבור יכולת לדעת כזה דבר, אבל שלא יקופח הציבור שרוצה שהרבנים ינהיגו אותו

 

(לא מכיר אותם מספיק, אני פשוט חושב בצורה חרדית)

המצחיק הוא שהם בערך הראשונים שזועקים על חוקהותן טל

שעם כל הכבוד, הרבה יותר דמוקרטית בדרך שלה, מאשר כל התנהלות בחירות שהיא בתקומה עצמה - ככה שאין להם, למשל, מה להלין על "הצנחות היו"ר", בבית היהודי. אצלם כולם ממש מוצנחי הועדה המסדרת המונה מעט מאוד אנשים ושחייבת לקבל אישורם של מספר עוד יותר מצומצם של רבנים - ככה שלמעשה, לא מדובר במפלגה דמוקרטית. אם בתקומה הציבור לא מספיק חכם כדי לבחור את נציגיו - הם לא יכולים להתלונן שבבית היהודי הציבור בוחר את רוב הנציגים, והיו"ר מקבל היתר, דמוקרטי, לבחור אם ירצה מספר נציגים משלו - זה עדיין פערים עצומים בדמוקרטיה לעומת תקומה עצמה...

 

זה הכל.

 

מי שהוא עצמו לא דמוקרטי, לא יכול לטעון נגד מפלגה אחרת שהיא "לא דמוקרטית" וש"החוקה שלה לא הגונה" - זה אבסורדיות ואירוניה מרה, זה הכל...

קצת דוגמאות מתוך החוקה הדמוקרטית.שלומי20104

אתה יודע איך מורכבת למשל מזכירות המפלגה?

 

יו"ר המזכירות- המנכ"ל- נבחר ע"י היו"ר.

3 חברים נבחרים ע"י היו"ר.

3 חברים ע"י המרכז.

(סעיפים 86-91)

 

בנשיאות המרכז(סעיף 66) 3 מטעם היו"ר ו4 נבחרים ע"י המרכז.

במרכז יש לו זכות למנות 80 חברים מטעמו(סעיף 53).

(לשם השוואה יו"ר הליכוד רשאי להביא ללשכה מטעמו עד 10% שגם הם זה מקרב כל מיני לשעברים בליכוד, במזכירות הוא לא יכול למנות אף אחד ויו"ר המזכירות נבחר מתוך המזכירות וגם במרכז אין לו שום זכות כזאת)

 

איזה רוב צריך בשביל לדחות הצעה חשובה של יו"ר המפלגה במרכז? ניחשת נכון 2/3 מתנגדים, כלומר מספיק ליו"ר 1/3 (לדוגמא סעיף 37, 62, ועוד).

 

דמוקרטיה במיטבה!!

 

 

כמו שאתם רואים לכל דוגמא נתתי הפניה מדויקת מוזמנים ללכת לבדוק אותי..

זה דמוקרטיה. כי בנט לא הוא זה שמאשר את החוקה.ותן טל

אלא אלף +  חברי המרכז אם 600+ חברי מרכז יחילטו לא לאשר אותה במתכונתה הנוכחית, אז היא לא תאושר ותצטרך לעבור שינויים.

 

מממ... לא מדויקמרדכי

בס"ד

 

אחד המריבות סביב החוקה זה סוג ההצבעה.

בנט ושות' דורשים שאלו יהיו בחירות גלויות ואילו המתנגדים רוצים שזה יהיה בחירות חשאיות.

כמובן שזה ברור למה כל צד רוצה את מה שהוא רוצה, כי ישנם הרבה שישנו את הצבעתם בהתאם לאיך שתתנהל ההצבעה.

כך שלא סתם כל צד דורש את הצד שלו, אלא כי זה מה שיכול להשפיע לטובתו.

 

ובנט שדורש גלוי יודע שיש כאלה שיצביעו בעד החוקה למרות שהם מתנגדים לה אך ורק בגלל שזה גלוי, ולכן הוא מתעקש לכך שאלו יהיו בחירות גלויות.

אגב, בנוגע לדחיית הצעה - תיקון קטן - 60 אחוז.ותן טל

 

ושוב - את זה צריכים לאשר קודם כל. אם יאשרו את זה במרכז - למה זה לא דמוקרטיה? זה שבדמוקרטיה בוחרים להגביל את הדמוקרטיה עצמה קצת, זה לא דמוקרטי?

 

לא מבין אותך...

הוא תומך במהלך שסופו לא דמוקרטיאלעד

כעת הוא דוחף ולוחץ כדי שבסופו של דבר תאושר חוקה שרחוקה מאוד מהמושג הטהור שנקרא דמוקרטיה.

דמוקרטיה אוכלת יושביה.

לא מסכים איתך. דמוקרטיה זה גם להחליט החלטות בנוגעותן טל

לאופי הדמוקרטיה עצמה. בדיוק כמו שהדמוקרטיה נותנת את הכוח לראש הממשלה להחליט על התחלת או סיום מבצע צבאי בלי שהוא יצטרך לשאול את כל העם האם הם רוצים...וזה רק דוגמה אחת, לא מדוייקת, אבל דוגמה...

 

אותו הדבר - גם כאן - יש חוקה שיש לה נוסח. כל אחד מחברי המרכז אמור לחשוב האם הנוסח מתאים לו או לא, ולהצביע בעד או נגד, על פי החלטתו. בסופו של דבר, הרי החלטת הרוב - זוהי הדמוקרטיה עצמה, לא?

 

או שהיחיד שמוסמך להגדיר מהי דמוקרטיה טהורה ומה לא, זה אתה או כל אחד שמחליט שהחוקה לא דמוקרטית?

 

תחשבו ברצינות על מה שאני כותב...אל תצאו ישר מנקודת מבט כאילו אני לא דמוקרטי וסתם מעריץ בנט...תחשבו על העקרונות שאני מביא ותענו על פיהם...

ההתנהלות העכשווית בבית היהודימופים

נקראת לדעתי "עריצות הרוב"

כשרוב כופה את דעתו על מיעוט ומוריד מיצוגו הוא הופך להיות עריץ

כך בדיוק עלה היטלר לשלטון - בצורה דמוקרטית לגמרי

 

וזה מקומם!

בדיוק. כפי המשל הידוע-אלעד

האם אוהד דמוקרטיה שנמצא עם שני חברים על רפסודה בלב ים יתמוך בדעת הרוב שתכריע לאכול אותו?

הרי ברור שבדמוקרטיה תמיד יהיה מישהו שלא מרוצהותן טל

מהחלטה כזאת או אחרת - האם זה אומר שהחלטה כשלהיא לא דמוקרטית? לא.

 

הדמוקרטיה קובעת לעצמה את הגבולות שלה ומתעצבת כל הזמן על פי ההמון. ככה, למשל - בעבר היה זמן קצר בו הייתה נהוגה שיטת בחירות בשני פתקים, כאשר היו בוחרים ישירות את ראש הממשלה, בנפרד מהבחירה לסיעות. זה סוג של דמוקרטיה. החליטו שהניסיון לא צלח, וחזרו לשיטה הישנה, שנהוגה גם היום.

 

מבין? הדמוקרטיה היא דבר חי ומתעצב, על פי הזמן, התקופה, ובעיקר - האנשים שנמצאים בתוכה. 

 

הדמוקרטיה זה לא התורה, להבדיל. זה לא דבר מוחלט ופסוק. ולכן גם היא לא שאיפת חלומותינו אלא הדרך בנתיים, שלנו, לנהל את חיינו כמה שיותר טוב, עד שיגיע משיח צדקנו שינהיג את דרך התורה...

מוריד מייצוגו? ההיפך...ותן טל

למשל, השיריון לנשים...דווקא עצם זה שרוב חברי המרכז יאשרו את החוקה, יגיד שהם כופים את דעתם על המיעוט, שיהיה נציגות למיעוט של הנשים...

 

ובכלל - אז איך אתה רוצה לעשות משהו בדמוקרטיה? הרי דמוקרטיה זה צורת שלטון שבה הרוב קובע דברים כאלו ואחרים.

 

איפה בחוקה של הבית היהודי ראית שמדובר שם ש, למשל, 90 אחוז מהרשימה תהיה של חילונים, ורק 10 אחוז יהיו דתיים?

 

נו, באמת...

שכחת רק דבר אחר, הסכמים צריך לכבד..שלומי20104
ואתזה בנט לא במיוחד עושה.

ככה שאני לא יודע מה המשמעות של החוקה אם הוא לא נוהג לכבד הסכמים.

מישהו יודע מה תקומה רוצים?
פעם בנט ישב עם התקומה לדעת מה הם רוצים?(בתקומה טוענים שלא ובבית היהודי מעולם לא הוכחש).
אגב קראת את החוקה במלואה ולא רק מה שפירסמו בראשי פרקים?
כי אני כן ודמוקרטיה זה לא הצד החזק שלה אז בבקשה לא הדגל הדמוקרטי נר לרגלי בנט.

בנט לא עמד בהסכםנחתום עם התקומה ולכן לבןא ולטנף כל הזמן על התקומה שהם ביקשו והם ביקשו בלי שפעם אחת ישבת איתם זה קצת בעייתי.

אגב למה זה פחות דמוקרטי שמפלגה בהסכם תקבל כל מקום רביעי מזה שיו"ר יקבל כל מקום חמישי?(דבר שלא קיים עד היום באף מפלגה מה שלא ניתן להגיד על הסכמי שריון למפלגה אחרת שקיים בהמון מפלגות בהיסטוריה כולל עכשיו בליכוד ביתנו)
שוב אכתוב- כן, קראתי את החוקה עצמה. בפנים בפנים.ותן טל

ככה - מפלגת תקומה היא לא דמוקרטית, היא לא התכוונה מעולם להיות דמוקרטית - בוחרים אותה בערך 40 חברי המפלגה וטעונים אישור של ועדת רבנים מצומצמת.

 

את הבחירות לבית היהודי עורכים 70 אלף פלוס אנשים. את האישור ליו"ר לבחור איש בכל חמישייה לארבעת החמישיות הראשונות - וגם זה לא מחויב שהוא יבחר, רק ישלו את האפשרות - את הזכות הזאת, אם יקנו לו - יקנו לו 1000+ חברי מרכז המפחלגה, ולא הוא בעצמו. אגב - כל אחד מאיתנו יכל להתמודד על מקום במרכז המפלגה. את חברי מרכז המפחלגה, במידה ויש אליהם בחירות כי המון רוצים להתקבל - גם את זה קובעים מתפקדי הבית היהודי הרבים.

 

לכן יותר דמוקרטי שחוקי שנבחרת בידי 1000/70 אלף אנשים - מאשר מפלגה שבוחרים אותה ועדת רבנים מצומצמת.

 

כלומר, תקומה האחרונה שיכולה להתלונן.

 

לגבי ההסכמים - אינני יודע, זה לא משנה לגבי החוקה - תקומה כל עוד הם לא נטמעים בבית היהודי כולל פריימריז, לא יכולה לבקש להשפיע על החוקה של הבית היהודי עצמה, גם אם כבר היה נעשה איחוד. אני בשמחה אשמח שתקומה תתמזג לחלוטין עם הבית היהודי, ותרוץ לפריימריז בדיוק כמו כולם - ואני אפילו, כאן על גבי האינטרנט, מבטיח לך שאם אורי אריאל ירוץ בפריימריז של הבית היהודי - אני אבחר אותו למקום ראשון או שני. וכנ"ל הרב בן דהן, בעז"ה, אבחר בו ברשימת ההצבעות שלי...

 

 

התלונה נראה לי היא אחרתמרדכי
בס"ד

בסה"כ הם רוצים את האיחוד שהובטח להם שיהפוך אותם למפלגה אחת, אלא שלבנט ושות' כנראה שיש דברים יותר דחופים לעשות לפני, מה שגם פוגע משמעותית באיחוד עם תקומה.

עברה כבר שנה וחצי ואפילו לא נערכה פגישה אחת בנושא, בניגוד לעשרות ישיבות על החוקה. על זה תקומה כועסים.
קיבלתי קישור לסרטון פרימיטיבי אך מעורר ענין על בנטא.פרת
לא, לפי מה שפורסם בתקשורת הם גם לא שבעי רצון מהחוקותן טל

מהחוקה עצמה...ואתה יודע את זה, לא להיתמם...

 

ועל זה שאלתי - האם כוונתם הייתה להתמזג עם הבית היהודי לחלוטין ולרוץ גם בפריימריז בדיוק כמו הבית היהודי - ואז באמת יש להם מה להתמרמר כי בחוקה צריכים להגדיר מחדש שאם הם פוקדים עכשיו מתפקדים, הם יוכלו להצביע על אף שלא תעבור "תקופת ההכשרה" הרשמית, וכו' - או שבכל מקרה תקומה מתכוונת להישאר לא דמוקרטית ולבחור את עצמה גם כאשר היא תהיה ממוזגת לחלוטין בבית היהודי - ואז, מה למעשה ההבדל מעכשיו?

 

אתה, אולי כמקורב למישהו - יכול להסביר לי למען ה' מה רצונותיה של תקומה? הם רוצים להיות "Fאילו" מאוחדים או מאוחדים בצורה מלאה עם פריימריז בתוך הבית היהודי לגמרי? כי איך שהם אומרים ושאריאל מתבטא, זה ממש לא כך - הם דורשים שריון מסויים, בהחלט, לא נתווכח כרגע כמה, והם לא מתכוונים לקיים פריימריז...

 

לעניות דעתי איחוד אמיתי גם מצריך מתקומה להתפרק ולהתמזג בת=צורה של ריצה לפריימריז בדיוק כמו כל אחד אחר...ואז באמת יש מקום לתקן את החוקה כדי שהמתפקדים החדשים לבית היהודי שהם בעצמם יפקדו, יוכלו להצביע להם בבחירות הקרובות...

 

אבל לא זה מה שנשמע שיהיה.

 

כל טוב, אשמח להסברים אם יש לך מקורות יודעי דבר...

מי שרוצה לעיין בחוקה מוזמן.שלומי20104
ותן טל תגובה לך.שלומי20104
במקום שאני יענה בכל מקום בנפרד אני יענה פה מרוכז ונמשיך מכאן.

א. סליחה!
לפי הדברים היה לי נשמע שאתה מקריא מדף המסרים מבקש סליחה.

ב. אין לי מושג מאיפה הבאת 60% בסעיפים שציטטתי כתוב 2/3.

ג. נכנס למהות. אם אני מעביר בכנסת חוק ברוב של 80% שהמדינה הופכת לדיקטטורה, אני דמוקרט?
כן, הקצנתי כדרכו של ויכוח אבל עכשיו נכנס הדיון איפה בדיוק עובר הגבול, לטעמי בכמה מקומות במהלך החוקה הגבול נחצה, אני מודה שלא בצורה קיצונית כמו שהרבה תיארו את זה אבל הגבול נחצה(בוא נגיד שמקרב המפלגות שמקיימות פריימריז זה החוקה לטעמי הכי פחות דמוקרטית. (טענת מורדי הבית היהודי, שטבון ויוגב).

ד. יש הסכם שנחתם בין בנט לאורי אריאל (מודה לא ראיתי אותו בפנים, ניסיתי להשיג אותו, זה לא מוריד מערך הטיעון מהסיבה הפשוטה שבבית היהודי זה לא הוכחש אף פעם, אחי הבחור ראה אותו ואמר לי שסעיף זה קיים בוודאות). בהסכם הזה הוסכם שמיד אחרי הבחירות יתחיל האיחוד לפני(!) ההצבעה על החוקה.
אורי אריאל טוען ובבית היהודי לא מכחישים לרגע שמאז הבחירות לא התקיימה ישיבה אחת! יותר מזה ממקורות עיתונאיים אני יכול להגיד לך שבנט אסר על הצוות שלו להיפגש עם אנשי התקומה.

זה דריסה ברגל גסה של הסכם חתום!

יגידו מקורבי בנט, עשו טובה התכבדו וגשו כמו כל שאר חברי הבית היהודי וכנסו למפלגה, אם אתם באמת לא רוצים שריון מה אכפת לכם אם ישבנו או לא.

תשובות: א. הליך מיזוג מפלגות הוא לא רק בפן הפוליטי הוא גם כלכלי, יש נכסים יש התחייביות, מה עושים עם כל המפלגה? בשביל זה נועד מו"מ.

ב. תשובה יותר עקרונית,
יש סעיפי הסכם שהיו יכולים להכנס כהוראת שעה מאוד הגיוניים כדוגמת קיצור תקופת החברות לחברי הכנסת של התקומה(כרגע אם הבחירות בשנתיים הקרובות כל הח"כם של התקומה לא יכולים להתמודד בפריימריז, להזכירך הם לא חברי מפלגה).
עוד דבר, תתנו לנו זמן מסוים לפקוד את אנשינו שיוכלו להצביע לנו(שוב אם הבחירןת בשנה וחצי הקרובות כל חברי התקומה לא יוכלו להצביע).
ועוד כמה סעיפיפ כאלו שאכן נןתנים פלטפורמה שווה בפריימריז לחברים.

כל מה שביקשנו תעמדו במילה שלכם ושבו למו"מ, איך אתם יודעים מה הם רוצים אם לא הסכמתם לשבת איתם פעם אחת למרות ההסכם החתום?!


עד כאן חפירתי..
אגיב בהמשך הערב/מחר, כי זה מצריך תגובה רצינית...ותן טל
על זה יש לנו שליטהסביר11

🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)

📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:

לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,

ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,

🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות

מי שיצטרף לזהות, לא ישיג שליטה על 'מקבלי ההחלטות'הסטורי
אלא על אלו ששלושים שנה פועלים בפול גז, על ניוטרל. הרבה רוח ופובלציסטיקה - 0 עגול של עשיה.
ל"זהות" אין שום שליטה על מקבלי ההחלטותshaulreznikאחרונה

כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:

 

1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.

2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.

 

שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.

יש למישהו מהפורום מילה טובה על גדי אינקוט או….סיעתא דשמייא1
…שגם הוא שמאלן, בוגד, קפלניסט, לא ראוי.
יש מורכבות בחיים? יכול להיות שיש מילים טובותהסטורי
ובכל זאת התנגדות להצבתו של האיש במוקדי קבלת ההחלטות?

יש עליו הרבה מילים טובות, בעיקר הערכה על שנים רבות של מסירות נפש קבועה למען עם ישראל כחייל וכקצין זוטר.


יחד עם זאת יש ביקורת רבה על שורת החלטות משמעותיות שקיבל, מאז שנהיה גנרל ועד היום - מאי חיסול נסראלה במלחמת לבנון השניה והשיא כמובן: 'תר"ש גדעון' שבגללו לצה"ל לא היו מספיק כחות מוכשרים ומצויידים בפרוץ המלחמה. החלטות הללו ורבות נוספות, שהוא אישית חתום עליהן, עלו לנו בהרבה מאוד דם ודמעות. ההחלטות הללו לא הגיעו בחלל ריק, אלא בגלל היותו מאמין אדוק בדת הפרוגרסיבית.


אם הוא היה מתכבד ויושב בביתו, היה אפשר להגיד שהוא שילם את המחיר הכבד ביותר במלחמה ולהניח לו - העובדה שהוא עדיין באותן תפיסות הרות אסון, מכריחה להלחם להרחיק אותו מכל עמדה בכירה ובוודאי עמדה של קבלת החלטות.

כן, עופר וינטר זה משהו אחר . נכון?סיעתא דשמייא1
מה הקשר? מה השאלה?הסטורי
הוא בהחלט אחר מאייזנקוט וככל הידוע לי, לא הוא האחראי העיקרי לזה שצה"ל לא היה עם מספיק כחות בפרוץ המלחמה.

(זה לא אומר שהוא מתאים לפוליטיקה)

כשם שלא ממנים רב טוראי לרמטכ"לאיתן גיל

כך לא בוחרים פוליטיקאי מתחיל לראש ממשלה.

ואני הקטן לא מכיר אפילו רמטכ"ל אחד שגיליון הציונים שלו מראה על פוליטיקאי מצליח.

משה דיין כשלון.

יגאל ידין כשלון.

רבין היה כשלון, ואלמלא כדורי האקדח של יגאל עמיר, אף אחד לא היה יודע מיהו.

אהוד ברק כשלון.

בני גנץ כשלון.

גדי אייזנקוט הוא מהזן של כל קודמיו, ותקופתו הקצרה בקבינט המלחמה הוכיחה בבירור שגם הוא כלומניק פוליטי מהלך על שתיים. יאמר לזכותו שבהשוואה לבני גנץ הוא אכן פחות גרוע. 

שום בשורה פוליטית לא צמחה, לא צומחת, ולא תצמח מהם. ההתלהבות של חלק מאיתנו מגנראלים היא פאתטית, וחלק בלתי נפרד מהקונספציה הידועה שהביאה אותנו לעברי פי פחת.

 

 

וכל הפוליטיקאים סיפור הצלחה. נכון?סיעתא דשמייא1
דיברנו על רמטכ"לים.איתן גיל

ואפשר להוסיף: רוב אנשי הצבא הבכירים. לא כולם.

יש מי שיוסיף. אני אהיה בארץ ושוקל להשתתף בבחירות.סיעתא דשמייא1
אני ממליץ להצביע לבנטאיתן גיל

הוא הכי קרוב בעמדותיו לחסל את מדינת ישראל, מה שירגיש לך בנוח לשבת בארץ נוכרית.

אומר את האמת - חוקית זו זכותךהסטורי
אבל מאוד לא הגון, שמי שלא מתכוון לחיות בארץ בארבע השנים שאחרי הבחירות, יצביע וישפיע על מי תהיה הממשלה שהחלטותיה ישפיעו עלינו ולא עליך.
האמן לי השפיע עלי מאוד מאודסיעתא דשמייא1
זו לא שאלה של אמונה, אלא של פרשנותהסטורי
אתה מחזיק בעמדה נפשית אוטו-אנטישמית, שמניחה שהיהודים אשמים בזה ששונאים אותם. ממילא אתה קונה את השקר, שהסיבה לאנטישמיות היא ההתנהלות של מדינת ישראל.

האמת היא הפוכה - האטישמיות ושנאת ישראל שהיתה כל הדורות (לא, מוסלמים לא באמת היו צריכים תירוץ כדי לרצוח/לאנוס/לבתר/להתקיף יהודים - הם עושים זאת ברצף 1400 שנה), רק הלבישה את ההתנהלות הקבועה, בתירוץ שאנטישמים כמוך קונים.

אני מחזיק באמונה שהכל מאיתו השם יתברך….סיעתא דשמייא1

… אני יודע יש השגחה עליונה וכל מה שקורה מבחינה פרטית וגם מבחינה לאומית לטוב ולמוטב נובע ממנו יתברך.

יראת השם היא לנגד עיני כל רגע ולכן אם באים עלי יסורים אני מיד מפשפש וממשש.

בכללי אני מרגיש מבורך ושלם על כל  צעד שאני עושה בחיי בכל אתר ובכל זמן.

אני אוהב כל יהודי בכל מקום.

מתרגש תמיד לקראת נסיעתי לארץ הקודש , לעלות לירושלים , להתפלל בכותל המערבי ולהנות מזיו השכינה.

אז תשאר בארץקעלעברימבאר
זה לא כל פשוט. יש הרבה שנאה…סיעתא דשמייא1
… וחילול השם.

כל השנאה שנמצאת פה היא יבוא לא חוקי מחוץ לארץ.איתן גיל
יש חילול השם בזה שיהודים גרים מחוץ לארץהסטורי
בה ד' אמר להם לגור.
שוב החלפת טיעון!הסטורי
כשלא נח לך להתמודד עם הפרשנות שלך, אתה בורח להשגחה.

בוודאי שהכל מאיתו יתברך, גם חוקי הטבע והפסיכולוגיה האנושית - זה לא אומר שאנחנו אשמים בזה ששונאים אותנו.

אבל זה אפשרות. הרב יוסף…סיעתא דשמייא1

…טוען שטראמפ התהפך עלינו בגלל רדיפת לומדי התורה. זה בידינו. יכול להיות .

על אותו משקל אני טוען שמכוון שלא היה צורך בצה"ל לגייס את לומדי התורה לפני השביעי באוקטובר אז כנראה השם לא אוהב את העובדה שמפלגות דתיות הולכות עם "הימין על מלא".

לכל יהודי  שחש את השם מבשרו כל רגע ורגע יש את הזכות לפשפש ולמשש בכל רגע ורגע כל עוד הוא שואף להשתוות הצורה.

כאשר חיינו כמדינה היו בסגנון "בקש שלום ורודפהו" זכינו הרבה יותר לסיעתה דשמייא מאשר כיום כשאנחנו רודפים אחרי כל סנטימטר מרובע של אדמה באופן אובססיבי.

איך דחפת את זה לכאן?!הסטורי

איני טוען שאין מישור אמוני, במישור האמוני תתחזק בתורה, במצוות, בלימוד זכות על עושי רצון ד' מיישבי ארץ הקודש. אגב, תשאל את הרב יצחק יוסף אם אולי, רק אולי, יש עלינו קפידא כי אלפי שבבניקים בטלנים נמנעים מהרבה מצוות ובינהן ממצוות עזרת ישראל מייד צר.


ההצבעה בבחירות היא הצבעה ארצית. היא חלק מההשתדלות. היא משפיע על חיינו, על ביטחונינו וכן - גם על השאלה כמה נוכל לקיים מצוות.


לך זה לא נוגע, אתה בין כך ובין כל לפי חז"ל מוגדר כ'עובד עבודה זרה בטהרה', כלומר אתה וודאי לא מתכווין לכך, אבל אתה במציאות של עובד לעובדיהם.

לא ראוי שתתערב בהחלטות שנוגעות לחיים שלנו ולא לחיים שלך.

דחפתי כדי להמחיש…סיעתא דשמייא1

… שאפילו הרב יוסף מאשים אותנו בהתהפכות של טראמפ. עכשיו כדאי שתבין שאם בני הבכור יוצא למילואים ללבנון ביולי אז בטח ובטח מה שקורה בארץ הקודש נוגע לי.

לי לא מתחשק להיות אב שכול או ממשפחת נפגעי טרור אתה מבין!!!!

דבר שני אין כאן מישור אמוני ומישור מעשי הכל כלול בכל. לפי מראות בכל העולם כשרואים איך המשטרת ישראל גוררת חרדים על הכביש זה רך מבזה אותי כיהודי. אני לא מצדיק אף צד אני רק מתאר מצב.

תמסור לרב יוסף שליט"אהסטורי
שלפני שהוא מאשים - יברר עם נציגיו דרעי וארבל, למה הם סיכלו את הרפורמה המשפטית באופן כללי, ולא תמכו בחילוט פיטורי היועצת שבגלל הוראותיה נעצרים בחורי ישיבה באופן ספציפי.
כןמשה

הם מתייחסים לרפורמה המשפטית כאילו שזה בעיה של המתנחלים (כמשל) ולא שלהם.

אני יודעהסטורי
אח"כ בחוצפתם הם 'זורקים' על הקואליציה, את הצרות שעושה להם מערכת המשפט.
אגב, סתם לפרוטוקולמשה

קרה משהו גדול במערכת המשפטית בישראל  בשנים האלה שאחרי 7.10 אבל גם קצת קודם. אחד מהם זה שהיא התמלאה באנשים שאפשר להגדיר אותם בערך כ"ימין קפלניסטי". כלומר שהם לקחו את הצד של סמוטריץ' ומנהלת ההתיישבות שלו אבל ממשיכים לרדוף את ביבי/בנגביר/החרדים.

 

היועצת המשפטית לממשלה עצמה לענ"ד גם בקטגוריה הזו. היא אשת ימין כנראה. רואים את זה בהחלטות מסויימות שלה.

כרגיל מאשימים את כל העולם ואשתו. האספסוף אוהב זאת.סיעתא דשמייא1
מראה דחוףהסטוריאחרונה
תבחר ותשאר בארץ אחר כךקעלעברימבאר
הוא שמאל, קפלן, שתקן כטקטיקה, הוא גרבייםנקדימון
רמטכל לא מוצלח שהתוכניות שלו הזיקו לישראל.

עוד גנרל שהוזה שבגלל שהיה לו הכי הרבה טסטוסטרון מבין כל המועמדים במטכל אז הוא פוליטיקאי מתוחכם ומנוסה.


הוא לא ראוי, אבל הוא ה"לפיד" של הבחירות האלה. שותק ולא מתבטא בכלום כדי להיות ברירת מחדל של עדר מפגר. זה יצליח כנראה בפעם הראשונה, ואחר כך יזרקו אותו - השמאל יודע להחליף גרביים מהר מאוד.

טוב . קבלתי....סיעתא דשמייא1

...תמונה כללית מהצוות המייצג את הפורום הנכבד.

הבנתי. תודה

תמיד שמחים...נקדימון

...לעזור למבולבלים.

אולי יום אחד יתקנו דרכיהם הנלוזות.

הוא מצוין!קעלעברימבאר

באופוזיציה

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 20:41

..

זה שהוא מזרחי משחק רק לרעתוhamedinai
כלל אצבע: מזרחי או חרדי שמתחנף לשמאל, בדרך כלל בגלל שמכר את נפשו לשטן.

המזרחים מכירים היטב את המנטליות המזרח-תיכונית, והחרדים גם הם מכירים: "עשו שונא ליעקב".


אלו לא טועים נאיביים כמו השמאל האשכנזי החילוני; הם עושים זאת למען טובות הנאה וליטופים מהשמאל הקיצוני, או בגלל שהם אחוזים בגרון.

אולי איש נחמד אבל אין כושל כמותו בכל פרמטרזיויק
הכל ברור ,רק לא קולטים שזה צריך להתבטא בקלפיסביר11
אם ה' לא יבנה בית... אם ה' לא ישמר עיר...hamedinai
"אִם ה' לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ, אִם ה' לֹא יִשְׁמׇר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר." (תהילים קכז, א)

​אי אפשר להתעלם מהקשר הישיר שבין פגיעה בעולם התורה והרוח לבין המשברים הביטחוניים והמדיניים שפוקדים אותנו. המציאות מוכיחה שוב ושוב שכאשר ישנה פגיעה בלומדי התורה או בקודשי ישראל, ההגנה עלינו מתערערת:


​* התפנית בעמדת ארה"ב: השינוי המפתיע והמדאיג במדיניותו של נשיא ארצות הברית כלפינו, החל בדיוק בנקודת הזמן שבה החל מסע רדיפה והסתה קשה נגד אחינו החרדים ולומדי התורה.


​* אסון שבעה באוקטובר: הטבח הנורא בעיצומו של חג שמחת תורה הגיע בדיוק שבועיים לאחר המראות הקשים של רדיפת המתפללים והפרעת התפילות ביום הכיפורים בתל אביב ובערים נוספות.


​* חורבן גוש קטיף (ההתנתקות): התפנית הקיצונית והפתאומית בעמדתו של אריאל שרון, שהובילה לתוכנית ההתנתקות, התרחשה מיד לאחר גזירות רווחה ופגיעה קשה בילדים ובמשפחות מהמגזר החרדי בתקופת ממשלתו.


​ההיסטוריה הקרובה מראה לנו פעם אחר פעם: כשאנו פוגעים ביסודות הרוחניים ובאחדות שבין חלקי העם – השמירה האלוקית עלינו נפגעת.

נכוןבחור עצוב
אבל שכחת את החצי השני של המשפט. 
"שוא שקד שומר" - סימן שצריך שומרחתול זמני

"לא בגבורת הסוס יחפץ" - סימן שצריך סוסים גיבורים

"אל תבטחו בנדיבים" - סימן שצריך אנשים גיבורים

"לא בשוקי האיש ירצה" - סימן שצריך כח בשוקיים

 

............

ההשוואות שלך לא נכונותבחור עצוב
נכון. אתה צודק.חתול זמני

סתם, לפי מה?

אני מכיר את הפירוש הזה אבל:

 

– הוא אינו עולה בקנה אחד עם פשט הפסוק

– בוודאי שלא פשט הפרק

– אינו מסתדר עם כל שאר המסרים בתהילים / נביאים

– נגד הירושלמי במסכת חגיגה של "נטורי קרתא"

– די והותר פירושים נגדיים לכך

 

=> אין צורך לומר את המובן מאליו שיש צורך בהשתדלות האדם כבכל מקום שאין סומכים על הנס זאת אמירה פשוטה עד־כדי מיותרת.

 

=> הפירוש של אם ה' שמר עיר אז יפה שמר השומר אינו מסקנת הפסוק כי לא על זה הפסוק מדבר. זה פשוט הסבר שמיישב את הצורך בהשתדלות עם הפסוק. אין שום דרך להבין בפשט הפסוק הזה שהכוונה היא שיש צורך בשומר מבלי לעוות את הפשט ואת ההקשר שלו.

 

"והחל המשורר להזכיר כי הכל ביד השם ולא כפי מחשבות אדם ולא כפי שיפצר במעשיו יתחזק ככל כחו." [אבן עזרא]

 

"אמ' דרך עצה ומוסר לבני אדם שבעת השתדלותם בקנינם אע"פ שההשתדלות טוב מ"מ לא ישים בטחונו בהשתדלותו ולא יחשוב בהשיגו חפצו כי יד השתדלותו עמדה לו אבל הכל מאת האל ית' והוא העירו בהשתדלות והוא הביאו להשיג חפצו וכבר הזהיר זה בתורה באמרו ואמרת בלבבך כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה וידעת כי ה' אלקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל (דברים ח יז ויח) ואמ' על זה דרך כלל אם ה' לא יבנה בית ר"ל אם לא יהא ההשתדלות מצדו ומהשגחתו שוא עמלו בוניו בו ואם ה' לא ישמור עיר בעת המלחמה שוא התמיד הצופה להביט הנה והנה אם יבואו בה האויבים כי אין אזהרתו עושה כלום אם מאתו ית' לא תבא השמירה" [מאירי]

 

שיר המעלות לשלמה, השיר הזה ושאחריו נסמכו בכונה, שבראשון יבאר שהשתדלות האדם אין מועיל כל מאומה רק הכל נעשה ונגמר בעצת ההשגחה העליונה, ובסימן שאח"ז יבאר מתי ההשתדלות מועיל, ואופנים אשר יובילוהו אל המטרה הנכונה - אם לא ה' יבנה בית אם לא ילוה אל הבנין עזר אלוה, אך שוא עמלו בוניו בו, ואין ההשתדלות מועיל מאומה, ולא לבד בהוצאת כלל הדבר אל הפועל, שאין האדם לבדו יכול עליה בעמל בלא עזר ממרום, כי בשמירת הדברים שכבר הם עשוים כמו בשמירת העיר הבנויה, גם בזה אם לא ה' ישמר עיר שוא שקד שומר והשתדלות האדם בשמירתה לא יועיל מאומה - ולא לבד בפעולות כלליות כי גם בפרטים: [מלבי"ם]

 

בקיצור לומד התנ"ך הממוצע לא אמור להגיע לפירוש הזה שמשום־מה מחזיקים ממנו פשט מובן מאליו שאין עליו עוררין.

אין לי כח לקרוא הכלבחור עצוב

כל בן אדם שפתח דף גמרא אחד בחייו יודע שמכלל לאו אתה לומד הן.

לא כתוב "אל תשמור בכלל, רק הקב"ה שומר". הפסוק כתוב בצורה מסויימת, ולא בכדי.

הדוגמאות שהבאת בתגובה הקודמת הן לא של לאו והן, ולא רלוונטיות בשום צורה. 

אם אין לך כח לקרוא הכל, איך אתה לומד גמרא?חתול זמני
כשאתה תהיה גמרא, ראשון או אחרוןבחור עצוב
נדבר. לא מוציא כוחות על חתולים. 
אם היית טורח לקרוא היית רואה שהבאתי ראשוניםחתול זמני

ואחרונים...

 

מה אגיד לך, אחלה גישה לחיים. תיהנה בבועה הקטנה שלך.

בכיףבחור עצובאחרונה

רמזתי לפות"ש רמז על דבריו. אם יבין אותו - אחלה. אם לא - גם אחלה.

התשובה הלא קשורה שלך פשוט לא חשובה מספיק בעיני.זה הכל. 

הפוסל, במומוהסטורי
הזחיחות היא שלך. אתה פותח כאן שרשור מבקר, תוך 0 ידע הסטורי והבנה מהותית. האבות המיסדים של ארה"ב באמת ראו בבני ישראל ובעם ישראל את הדגם המבני והמוסרי שלהם. נכון שהפרוגרסבים זנחו את הערכים הללו, אבל רבים בארה"ב (בעיקר בחוגי המפלגה הרפובליקנית), חיים בתודעה כזאת עד היום.

לא שאנחנו חותמים על כל ערך שלהם. הרבה מתפיסת 'בני ישראל' שלהם, עברה דרך התרגום של הנצרות-הפרוטסטנטית על עיוותיה.

אני לא שגריר ארצות הברית בישראל…סיעתא דשמייא1

….  מתי תבינו שאנחנו מתגרים במעצמה שבראשה עומד הפכפך שלא חושב פעמיים לפני שהוא מחליט לעשות מעשה.

אתם עוד תביאו עלינו את החורבן ומרד בר כוכבא ביחד. אתם סכנה לכל יהדות העולם כולל העם בישראל.

ימי בין המיצרים הבאים עלינו לרעה רק מחזקים בליבי את גודל הסכנה .

בעזרת השם אני אהיה בחגים בארץ . רק שלא יבטלו לי את הכרטיס בגלל השטויות שהמנהיגים שלך עושים.

ודרך אגב אני מכיר ההסטוריה שאתה מנסה ללמד.

רוב האמריקאים לא יודעים או לא רוצים לדעת את זה.

אתה קורא את עצמך?!הסטורי
מי שאמר את הדברים, הראויים כשלעצמם, אינו שגריר ישראל בארה"ב, אלא שגריר ארה"ב בישראל. הוא יסתדר עם מי ששלח אותו ואשריו שמוכן להגיד את האמת, גם כשמסתכן בפיטורים.

את החורבן הביאו ברי-קמצא כמוך, שהעדיפו להיות נגד אחייהם ולרקוד מה יפית מול הגויים. אנחנו גמרנו עם הגלותיות.

אני לא מאמין ששגריר אמר דבר כזה בלי אישור מלמעלהמשה

מהקצת הכירות עם טראמפ שיש לנו בעולם אנחנו יודעים שזה איש שמסוגל לשלוח אנשים להגיד דבר והיפוכו. זה בונוס אצלו.

מה אתה רוצהברגוע
מי מתגרה?? שגריר ארה"ב החליט לבד לומר את זה
הוא גם אבגליסט. כשהיה...סיעתא דשמייא1

.... מוסלמי נשיא ארצות הברית עשו מזה מטעמים לגבי נאמנות.

מספיק להתמם ולגלגל עניים.

??ברגוע

כתבת כאן על זחיחות והתגרות באומות, על מי דיברת??

זה התגרות בפירוש.סיעתא דשמייא1
שהאקבי התגרה בטראמפ?ברגוע

זה חדש.. לצאת נגד התגרות של נוצרים בנוצרים..

אבל מה אתה רוצה מחברי הפורום??

כלום. פשוט...סיעתא דשמייא1

... הפורום בו נאמרו הדברים שם אותנו יחד איתו.

זה בדיוק כמו השמועה שביבי דחף את טרמפ לצאת למלחמה וזה גרם לטרמפ להתרחק מביבי בלשון המעטה.

מי יודע איך יגיב לזה טרמפ. כיום הוא שומע לקטרים יותר ויותר.

אתה חייב למצוא לך תחביבברגוע

במקום לחפש כל הזמן איך להוציא את המתיישבים הצדיקים ביו"ש רע

יש מתיישבים ויש מתיישבים.....סיעתא דשמייא1

... באופן כללי התיישבות מנקרת בתוך אוכלוסיה עויינת לא תורמת לעניות דעתי לשלמות ארץ ישראל. זה רק מבעיר אש.

בעבר עשינו את זה יותר בחוכמה.

האוסטרלים מעולם לא עשו זאת בחכמההסטורי

אולי אם כוונתך שעל המתיישבים לפעול נגד הפולשים מערב, כמו שהאירופאים שפלשו לאוסטרליה נהגו בילידים שבאמת חיו שם אלפי שנים - זאת באמת תהיה חכמה.

אבל בחכמה הם יודעים לפייס את הצצאים....סיעתא דשמייא1

1. בכל מוסד כולל בתי ספר נוסף על דגל המדינה גם הדגל של הילידים.

2. בכל טופס ממשלתי יש שאלה ספציפית אם אתה יליד כדי לתת הפליה מתקנת.

3. שבטים שעל אדמתם יש מחצבים מקבלים תמלוגים.

....ועוד הרבה זכויות .

הכל כדי להמעיט להבות.

כמובן שזה לא דומה אבל מה לעשות  השם שם את הישמעלים בארץ ישראל 

כדי להצדיק את הדברים בפרקי דרבי אליעזר:

"ולמה נקרא שמו ישמעאל? שעתיד הקדוש ברוך הוא לשמוע באנקת העם ממה שעתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים"

בפרק ל"ב, המדרש מתאר תיאור נבואי (הנמסר על ידי רבי ישמעאל) ובו חמישה עשר דברים שעתידים בני ישמעאל לעשות בארץ ישראל באחרית הימים. אירועים אלו מתארים בעיקר תקופות קשות של שלטון ומלחמות, כגון: [1, 2]

  • מדידת הארץ בחבלים.
  • הפיכת מקומות קדושים לאתרים עבורם.
  • מלחמות שונות, חרפת רעב ואי-שקט בארץ ישראל לפני בוא המשיח

 

בקיצור הערבים בארץ ישראל זה גזרה משמים שהציונות צריכה לחיות אותה בחכמה דבר שהפסקנו לעשות מאז 1977.

אין לך מושג איך לומדים מדרש אגדההסטורי
ואיך מוציאים ממנו מסקנות (בעיקר איך לא).

אגב, אני בהחלט בעד שנחזור לטפל באויב הערבי בשיטות של בן גוריון:


כיבוש-גירוש-התישבות שמוחקת את שרידי הערבים שישבו שם.

בלי אגב כל ישראלי…סיעתא דשמייא1
… היה בעד הפנטזיה הזאת אבל זה ילדותי לחשוב שמהשהיה אפשר לעשות ב48 אפשר לעשות עכשיו. הטרגדיה היא שבממשלה יושבים אנשים מכובדים שמאמינים שאפשר וגורמים לנו לכל היהודים  צרות בהתבטאויות שלהם כשהם יודעים שזה לא ראלי לבצע את הדברים ועושים זאת כדי לשמר קולות בוחרים בלבד.
גם בתש"ח, היו שטענו שילדותי לחשוב שנצליח להקיםהסטורי

מדינה. האמת - זה היה הרבה פחות סביר, שש מאות אלף איש, רגע אחרי שואה, כשכל העולם הערבי מאיים לעלות עלינו וכל המדינות ה"נאורות" מטילות אמברגו.


לפני שנה וחצי קיבלנו לגיטימציה מנשיא המעצה הגדולה בעולם להגירה של הפולשים בעזה. מנהלת ההגירה לא קמה, רק כי הגורמים ה'משפטיים' עאלק, תקעו מקלות בגלגלים.

בעז"ה, ובהשתדלותנו לקיים מצוות ירושת הארץ, זה יגיע ומהר משחושבים.

אגב, גם היה להם הסבר גאוני למה הם לא יכוליםהסטורי
לקלוט פליטים יהודים הנמלטים מהנאצים:

בוועידת איוואן שהיתה אמורה למצוא פתרון לפליטים, לכל מדינה היה תירוץ למה היא לא יכולה לקלוט. כשהגיע תור אוסטרליה, התשובה היתה : "אין באוסטרליה פליטים ולכן גם לא התעוררה בה בעייה של גזענות , אך אם יגיעו פליטים יהודים תתעורר בעיה שכזו , ואין האוסטרלים מעוניינים בזאת."


במילים אחרות - אין אצלינו יהודים, אז אנחנו לא שונאים אותם. שבני הגזע הנחות הזה ימשיכו למות בגרמניה ואנחנו נגלגל עיניים, שאנחנו מאוד הומניים ונגד גזענות.

חחחח מזכיר לי טיעונים של שמאלנים:קעלעברימבאר

" אנחנו יודעים שמדינה פלסטינית תהיה אסלאמיסטית דקטטורית עניה שתדכא את אזרחיה ותגרום להם סבל יותר ממה שהם חווים עכשיו , אבל לפחות אנחנו לא נעשה להם כיבוש"

סיבה מצוינת לכך שתשתוקנקדימון
השגריר צודקאיתן גיל

האבות המייסדים של ארצות הברית שאבו מן היסוד היהודי התנכ"י, ועלה רעיון לאמץ את השפה העברית, שירד מן הפרק בשל דלילותה של השפה העברית באותם הימים. כנגדה עלתה הצעה להפריד את המדינה מהדת, מכל דת, והיא התקבלה בסופו של יום.

כך ואחרת, לארצות הברית של אמריקה אין שפה רישמית, ונכון להיום האנגלית אינה שפה רשמית. העברית נפסלה כאמור, והיא אולי עוד תשוב.

שטרות הכסף בארצות הברית נושאים עד היום שם שמיים, ולא בכדי.

הבעיה בארצות הברית היא נחילי הארבה הפרוגרסיבי שמשתלטים עליה 24/7, ואם לא די בכך הם מקבלים חיזוק מן השרץ הקפלניסטי המקומי שמכסה את עין הארץ, ומתפשט במהירות האור אל מעבר לאוקיינוס.

אם מטרת הגעתך ארצה היא בהשראת המרגלים מפרשת שלח, אז במטותא, השאר במקומך. לא מעוקצך ולא מדובשך.

כן בעל הבית . סליחה שלא בקשתי ראשות.סיעתא דשמייא1
רשות ולא ראשותאיתן גיל

אתה לא מקורי, כל הדר בחו"ל מרשה לעצמו לירוק עלינו, ואין שום סיבה שתנהג בשונה מדף המסרים של קפלן 

תתבייש....סיעתא דשמייא1

....כאחד שעדין חי את הטראומה של בונדי ביץ  ששניים נהרגו חצי מטר משמאלו  ואחד נפצע חצי מטר מימינו

כדאי שתבין שיש שותפות גורל לכולנו!!!!

אחרי כשלון מרד בר כוכבא כל היהודים בעולם סבלו.

כאן בארץ נרצחו יותר אנשיםאיתן גיל
ועדיין זו ארצנו, וכאן נהיה, ולא בארץ נוכרית
היא ארצם של כל היהודים בעולם.סיעתא דשמייא1
Interbeingנקדימון
בלי היסוד היהודי אכן לא היתה אמריקה, כיקעלעברימבאר
אמריקה נוסדה בגלל ההומניזם של עידן האורות. שקיבל השראה מהתנך.

לא יודע מה היה קורה אם האמריקאים לא היו מורדים בבריטים. איזו מדינה היתה כיום שם

זה ממש לא מעניין את רוב האמריקאים ולכן...סיעתא דשמייא1

...להתנצח אתם על זה ממש זה לא מועיל.

את אוהבי ישראל בארהב, כןקעלעברימבאר
וגם את האוונגליסטים.

הם יודעים שלעם ישראל יש בשורה לעולם

ברור. אני פוגש אותם יום יום כאן גם כן…..סיעתא דשמייא1

….זה מחמם את הלב , מעודד ומביא תקווה . אבל לצערינו הם לא הרוב האלקטורלי. בנינו גם בישראל הימין האמיתי אין לו רוב אלקטורלי . זה שהליכוד תאב שלטון וחיבר אותם אליו יחד עם הדתיים ונתן להם להיות דומיננטיים עשה את ההבדל.

אז כמו שהדתיים בגלל הליכתם עם הליכוד קבלו לאחר השביעי באוקטובר את המכה על ידי כך שהם כרגע בפוקוס לגבי הגיוס ימין מקבל בממשלת הליכוד חוסר בטחון בכל הגזרות וצונמי מדיני בכל העולם.

תקציבים ומשרות אמנם יש אבל

השגים אמיתיים אין ממש.

זאת המציאות לצערי.

הכי טוב לחפש בעצמנו מידע, ככה מפילים תעמולהנקדימוןאחרונה

תתחילו בשיחה הזו גוגל שמשכה עבורי מידע מרחבי התקשורת האמריקאית:

https://share.google/aimode/cv99KlHn7Uvo3E155


וגם תבקרו כאן Top Republican decries Trump’s Iran deal: ‘Reagan is rolling over in his grave’

וכאן https://edition.cnn.com/2026/06/18/politics/republicans-trump-iran-agreement-congress

וכאן https://www.washingtonpost.com/politics/2026/06/18/parts-trumps-iran-deal-sharply-criticized-by-some-key-republicans/

 

מה תגלו? שמי שצריך להצדיק את עצמו זה טראמפ והסגן הקתולי שלו. 

למה טראמפ התהפך מול אירןאיתן גיל

הוא טעה?

הטעו אותו?

כולי האי ואולינקדימון
מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

אבל, בהנחה ש, כלומר אם, ואני מתכוון להתנות את הדברים שלי באופן ברור, אכן ייחתם הסכם כניעה ללא אף שפן בכובע או טריק בשרוול אזי הייתי אומר שמישהו שם עוד כמה דברים במטוס הקטארי שטראמפ קיבל במתנה.


העובדות לגבי איראן לא השתנו, ההשלכות של כניעה לאיראן הן הרות גורל על המערב כולו, על אמריקה, על ישראל, על המחשבה האילאסמית, על המסקנות של סין ושל רוסיה (וגם של צפון קוריאה), על העולם הערבי - הכל נשאר זהה, אז מה קרה לטראמפ? המישור הרוחני "לב מלך ביד ה'" אבל במישור הארצי זה נראה לי דבר פרסונלי לחלוטין כלומר שתלוי במשהו שקשור בטראמפ עצמו.


אבל כמו שפתחתי ואמרתי: מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

הוא לא חשב שיסגרו את מיצרי הורמוזברגוע
איפה כל הגנרלים שלו.איתן גיל

אם היה מפציץ אותם 24/7 עד שיתחייבו לשמור על מיצרים פתוחים, האמינות שלו היתה מרקיעה לשחקים במקום יורדת לטמיון

הוא אוכל עכשו את מה שבישל, וגם אנחנו.

ובעיקר אנחנו.

שאלה טובהברגוע

לא בטוח שהיה עוזר להפציץ אותם בלי הפסקה כי הם עקשניים, אבל כן היה צריך להתכונן יותר טוב לאפשרות שהם ינסו לחסום את הורמוז

אי אפשר היה להפציץ אותם 24/7 כי הם כבר הצליחוכמו🐌תמס

להבעיר את שדה הנפט של אחת המפרציות ואיימו להבעיר את כולם.

הוא היה צריך במכת הפתיחה להשמיד את הגרעין עם הרבה אמהות של כל הפצצות ולא עם כמה בודדות. ואז מההלם הם היו יורדים על ארבע. אבל הוא פחד. הם איימו לפגוע במתקני ההתפלה של המפרציות ושכולם ימותו מצמא. אי אפשר לנהל מלחמה כשאתה מפחד מהאויב ולא מוריד לו את האאש. והראש פה זה הגרעין, לא הנפט.

אפשר היה לייצר שטח סטרילי ברדיוס 500 ק"מ מהמיצריםאיתן גיל

אבל טראמפ ההפכפך התהפך פעם נוספת.

כמו סטייק.

אולי הוא חשב על זהכמו🐌תמס

אבל האמין שמאורע כזה ייצר קואליציה של המערב, דהיינו נאטו תצטרף, והמפרציות יואילו לעזור.

נאטו לא רצתה לשלוח אפילו שולות מוקשים שלא לדבר על לאבטח ספינות.

והמפרציות, עצרו אותו מתלקוף והתחיחו לשלם מליארדים פרוטקשיין לאיראן. זה הרס את הסנקציות והסגר שהוא יצר.

לא נותרו לו הרבה ברירות לפתוח את הורמוז. אם היה מפציץ את האי חארג האיראנים כבר הודיעו שיפציצו את שדות הנפט של המפרציות. והוא נבהל - הוא מצא את עצמו בעמדת הדביל שהרס את כלכלת המערב, ורצה להחלץ מזה בכל מחיר. והאיראנים גבו את כל המחיר.

קודם כל - המילה האחרונה עוד לא נאמרההסטורי
בנתיים, כל הסיפור הוא הארכת הפסקת האש לצורך מו"מ, אמנם בתנאים שפחות מחזיקים את הרגל על הצאוור שלהם וחבל שכך - אבל האפשרות לחזור ללחימה, קיימת. אני מצטרף ל @נקדימון, בזה שטראמפ כבר כמה פעמים היה נראה שהוא הולך למו"מ גרוע, כשבפועל התכונן ללחימה.

אחרי שאמרנו את זה, מסכים שאיך שהדברים נראים נכון לכרגע - טראמפ נשבר וויתר על כל מה שהציג כקווים אדומים בוהקים.


הרושם הוא שהוא עם כל זה שאינו פוליטילקלי-קורקט כמו יריביו במפלגתו ומחוצה לה, הוא עדיין חושב בראש מערבי-חילוני-מודרני, ולא העריך נכונה את כח העמידה של אומה בת שלושת אלפים שנה ועם אמונה דתית פונדמטליסטית. כמי שכבר עשה כמה עסקאות מוצלחות בחיים - היה ברור לו שאחרי שערפנו את רוב ההנהגה ופגענו להם קשה בכלכלה, הם יבינו שהצעד ה'הגיוני', הוא להסכים ל'עיסקה' בתנאים שלו. ממילא, אין צורך והצדקה לגרום שם הרג מיותר והרס שיגרום לאזרחים התמימים לרעוב.


בגלל זה הוא עצר, פעמיים, את המתקפה כשהם היו קרובים לקריסה במחשבה שעכשיו הם יסכימו לעסקה, מה שיותר אלגנטי מבחינתו מלהשמיד מדינה (אגב, בדיוק כמו שעיסקת החטופים הראשונה הגיעה כשחמאס היו על סף קריסה ולוחמים שלהם סירבו להלחם. לולי הלחץ הציבורי המטורף בנושא - הנצחון המוחלט בעזה היה מגיע בסביבות חנוכה תשפ"ד). הוא רק לא לקח בחשבון את כח העמידה שלהם. יותר מזה, המצור על הורמוז היה גאוני - הם כל יום דיממו מאות מליוני דולרים, עוד כמה שבועות היו קורסים כלכלית. רק ששוב מתברר שהמערב השבע פחות מסוגל לעמוד בעליית מחירי הדלק, מאנשי האמונה (המעוותת) כשהם רעבים ללחם.

מתי באמת נדע שהופקרנו לגורלנו?נקדימון

ביום שתרד הפקודה להסיג את הכוחות בחזרה לאמריקה.
 

אבל אם נהיה כנים, אחרי 39 פעמים שהוא איים בחודשיים האחרונות ולא עשה כלום, אני כבר נוטה להאמין שטראמפ הגדול הוא הרבה יותר קטן ממה שיש בחלון הראווה.

 

אבל גמו שאכן כבר אמרתי, קל לפטפט. מניסיון העבר אי אפשר ללמוד כלום, מהכתבלבים השונים אפשר ללמוד פחות ממה שאפשר ללמוד מהניסיון, ולכן נותרנו רק עם תחושות ומשאלות לב. 

זה לא המערב השבעסודית
בשבוע האחרון המפרציות עלו לרגל לאיראן לשלם פרוטקשיין. כל הסגר הכלכלי שלו ירד לטימיון. הוא מצא את עצמו ללא שום מנוף.לחץ מולם. אלא אם היה מתגבר על הפחד להפציץ אץ האי חאג. אבל כל הזמן הם איימו שישרפו את כל המפרץ ו אמין להם
השאלה היאזיויק
איך הוא לא צפה את חסימת מיצרי הורמוז
הורמוז שבר אותוזיויק
כסף (מהקטארים?)סודית

לעניות דעתי

 

 

כי הייתה אפשרות להמשיך עם המצור עוד חודשיים. הכלכלה העולמית הייתה נקלעת למיתון? היה יכול להפציץ גשרים כמו שאיים והכל היה נראה אחרת.

ברור שרק הורמוז מעניין אותו, אבל היה יכול להלחם קצת יותר. בלי מגפיים על הקרקע. 

 

אבל אז היינו מודים לטראמפ המשיח ואמריקה הגדולה שהצילו אותו

 

 

בקיצור, זאת הסיבה:

"אשור לא יושיענו, על סוס לא נרכב, ולא נאמר עוד אלוהינו למעשה ידנו, אשר בך ירוחם יתום". 

כה אמר ה' למשיחו לכורשנקדימון

לא ברור לי למה את מחליטה בשביל עם שלם איך הוא תופס את המהלכים בעולם. תחליטי בשביל עצמך בלבד. את כנראה היית אומרת שאלוקים לא שותף להצלחה ולניצחון.

אל תדברי בשמנו.


את מחליטה בשביל נציגי הציבור הדתיים והחרדיים שיש בממשלה.

את מחליטה בשביל המוני חוזרי בתשובה ומתחזקים במהלך 3 השנים האחרונות.

את מחליטה בשביל אלפי חיילים שמבקשים ציציות לפני שיוצאים לקרבות.

את מחליטה בשביל ציבור דתי וחרדי ענק.


על סמך מה את מחליטה את הקביעות ההבליות האלה?!

מה?סודית

לא הבנת אותי בכלל.

אם טראמפ היה פותר לנו את בעיית איראן ברור שהיינו אומרים שהוא שליח ה'.

אבל הוא בגד בנו.

במה ההתחזקות ולבוש הציצית סותר את מה שכתבתי? ערב הגאולה יש שיבה אל ה'. וכן. אנחנו במצב שאין לנו על מי להישען חוץ מהקב"ה. הוא מזריח מאות מליארדים לאויב הכי חזק חזק שלנו שמקיף אותנו סביב עם הפרוקסי שלו, והם כולם צוהלים ושמחים, רק אנחנו שואלים להיכן נלך ונבוא. 

באמת לא הבנתינקדימון
בתגובה עליה הגבתי כתבת שהיינו אומרים שטראמפ ואמריקה הם אלה שהצילו אותנו. את באת שם לקטרג על עם ישראל.
אני בחיים לא מקטרגת על עם ישראלכמו🐌תמס
תסתכל בעיניים טובות ותראה בעצמך
הוא מתכוון אליסודית
הוא חושב שאם אמרתי שהיינו רואים בטראמפ מושיע זה אומר ששכחנו את הקב"ה. וזה לא מה שאמרתי. אני אמרתי שהקב"ה רצה שנרים עיניים רק אליו. לא דרך שליח. אולי לא כתבתי מספיק ברור
יש פה מהלכים גאונייםש.א.צ

איך זה שכל פעם אנחנו שוב פעם אוכלים את מה שטראמפ וביבי מספרים לנו דרך התקשורת בכזאת תמימות?

כמה פעמים האמנו שהם רבו והם בכאסח ואז פתאום תקיפה מטורפת באיראן עם שיתוף פעולה מדהים בין טראמפ לביבי?

כמה פעמים היינו עוד שנייה בהסכם ואז קרה משהו מפתיע ובלתי צפוי?

עובדים עלינו ומסובבים אותנו דרך התקשורת

כל מה שיש בתקשורת קחו בערבון מוגבל

נחיה ונראהכְּקֶדֶם
גם הגירוש מעזה והבריחה מלבנון היו גאונייםאיתן גילאחרונה
איזו בושהרועישםטוב

 

 

 

איזו בושה, להיות חתום על אותו מסמך עם ארכי רוצח מרושע. 

איפה הימים שלא עושים משא ומתן עם טרורטיסטים.

כל המשים ליבואריק מהדרום
כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים, 'כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם'. ועוד ציוו ואמרו, 'אל תעשם עטרה להתגדל בהן ולא קרדום לחפור בהן'. ועוד ציוו ואמרו, 'אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות', 'וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון'. וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות.
אם הבעל עשה צבא או קיבל פטור חוקי מקבל גם היוםמשה

אולי יעניין אותך