מסופר על רבי לוי יצחק מברדיצ'ובמשיח נאו בפומ!
סיפור לקראת יום כיפור שחל בשבת, כמו השנה:

מסופר על רבי לוי יצחק מברדיצ'וב שבערב יום כיפור שחל בשבת הוא היה מאוד רגוע והסביר, שהוא רגוע משום שאסור לכתוב בשבת, ומותר לכתוב
רק לשם פיקוח נפש.

ועל כן הקב"ה יכול לכתוב אותנו רק לחיים טובים שזה פיקוח נפש.

גמר חתימה טובה!
לשנה טובה ומתוקה!!
זה לא כתוב בדיוק כך, אבל המסר די דומה.אלעד

כתיבה וחתימה טובה!

אשמח לשמוע את המקור.משיח נאו בפומ!
וואוו חזק!מישהו אלמוני

לא הבנתי למה דווקא ביו"כ שחל בשבת.שום וחניכה
אולי כי ביום כיפור החתימה/כתיבה היא חלק מהטקסנועם ה
בשבת הוא שובת מכל מלאכתו.....


ואני ממשששששש אוהבת את רב לוי יצחק!!!!!
צפיתי תשובה כזאת. ותשובתה בצידה:שום וחניכה
עבר עריכה על ידי שום וחניכה בתאריך ז' בתשרי תשע"ה 16:42

צום יו"כ דוחה שבת, א"כ משמע ש"טקסי" יו"כ דוחים את מצוות השבת.

אמממ "לא תעשה" קודם ל"עשה"נועם ה
לכן אכילה נאסרת בשבת מפני יום כיפור, ולא תעשה של הכתיבה נאסר מחמת שבת
להיפך,שום וחניכה

קיי"ל בעלמא שעשה דוחה לא תעשה (אם כי כאן זה לא שייך מכמה טעמים).

 

גם שבת וגם יום כיפור זה גם עשה וגם לא תעשה חיה רוז

כך שחייבים כאן כלל הלכתי אחר כדי להכריע.

 

אני לא יודעת לפי מה הוכרעה ההלכה אבל:

א. יום כיפור מכונה שבת שבתון- פעמיים שבת. כך שמלשון התורה משתמע שזה כוח חזק יותר.

ב. גם כאשר יום כיפור לא חל בשבת ראו בעיה עם זה שלא אוכלים סעודה ביום טוב וזו אחת הסיבות לכך שמרבים בסעודה בערב יום כיפור.

אני לא יודע למה הסתבכתשום וחניכה

את בעצמך נגעת בתשובה, ואח"כ מיאנת בה.

 

כתבת שגם שבת וגם יו"כ הם עשה ול"ת.

בשבת אני מניח שכוונתך רק לאיסור עשיית מלאכה (שברור הוא שעונג שבת הוא

לכל היותר עשה, ולא שייך בו כלל ל"ת).

וביו"כ הכוונה לאיסור אכילה (עי' ברש"י שבת קיד: ).

 

ומעתה החשבון פשוט: לא יבוא (אפילו) עשה דעונג שבת וידחה עשה ולא תעשה דאכילה ביו"כ.

צודק. טעיתי. בשבת הלא תעשה לא נוגע לאכילה.חיה רוז
אז במילא לפי החשבון הנכון שכתבת עכשיו- נועם ה'חסדי הים
צודקת בהסברה, כי מסתבר שהכתיבה היא עשייה חיובית ביוה"כ, וזה לא דוחה עשה ולא תעשה של שבת, וגם אם תגיד שלהקב"ה כביכול יש רק עשה של שבתון בשבת, מאי אולמיה האי עשה מהאי עשה.

[כלל אין קושיא, למה ביוה"כ אין להקב"ה איסור כתיבה: 1. כי לא כתוב שהוא שובת ביוה"כ. 2. גם אם נגיד שהוא שובת ביוה"כ, מסתבר שכתיבה שהוא חלק ממעשה ה' המהותיות ביום, הוא לא שובת.]
יום כיפור אסור במלאכה מצד עצמו. לא בגלל שבת.חיה רוז
בנוגע לכתיבה לכאורה אין צורך בחשבון בין יום כיפור לשבת.

ובנוגע לקב"ה- בין אם מדובר על ראש השנה ובין אם מדובר על יום כיפור, מופיע שמה שאנחנו מצווים גם הקבה מקיים (באופן אחר כמובן)

לדוגמא- בתפילין שלנו מופיע "ה' אחד". מובא שאצל הקבה עניין התפילין זה "מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ"...
1. איפה כתוב שהקב"ה שובת ביום-כיפור? בשבתחסדי הים
זה כתוב "וישבות ביום השביעי," ובמדרש משמע ש-ה' שבת מל"ט מלאכות שבכללם כתיבה.
2. גם אם תמצאי מקור שהוא שובת, מסתבר שזה לא מכתיבה, שזה מלאכה נצרכת ל-ה' ביום כיפור.

[כל הבעיה מתעוררת כשיש התנגשות בין שניהם]
שמות רבה- באופן כללי על המצוותחיה רוז

ואלה המשפטים, הה"ד (תהלים קמז) מגיד דבריו ליעקב אלו הדברות, חוקיו ומשפטיו לישראל אלו המשפטים לפי שאין מדותיו של הקב"ה כמדת בשר ודם, מדת ב"ו מורה לאחרים לעשו' והוא אינו עושה כלום והקב"ה אינו כן אלא מה שהוא עושה הוא אומר לישראל לעשות ולשמור".

 

ואגב, בגמרא מדובר על הנחת תפילין של הקב"ה שכתוב שם מי כעמך ישראל..

וגם את זה ר' לוי יצחק לוקח ואומר שאם כך, ה' צריך לנהוג בנו כמו שאנו נוהגים בתפילין כי אחרת התפילין שלו פסולות.

 

כך שר' לוי יצחק ממשיך בקו הזה בעוד נושאים

*הסוף של המדרש שם הוא רק על ה'משפטים', שישחסדי הים
שיש בזה סברא שהקב"ה ינהג בהם כשהוא מנהיג ושופט את בני-האדם.
*תפילין שמוזכר בגמרא ברכות (ו.), זה משהו מיוחד שהוא מקיים, כמבואר במפרשים.
[הקב"ה מקיים את מצוות התפילין אחרת מבני-אדם, כמו שמבואר שמה בגמרא ב'ברכות' שיש לו פרשיות אחרות, וכך מסתבר שגם משפטיו הוא לא בדיוק מקיים כמו משפטי בשר ודם.]

{אם המדרש היה גם על עשרת הדברות שמוזכרים בהתחלה, זה לא שייך כלל: האם הקב"ה צריך להאמין בהקב"ה?! האם להקב"ה יש אב ואם שהוא צריך לכבדם?!
(ש רק אפשרות שזה הולך על הדברות האחרונות שהם בכלל משפטים.)
עכ"פ ברור שהקב"ה לא מקיים הכל אלא מה שמפורש, ואי אפשר לחדש בלי שום מקור שהוא מקיים.}
עד כמה שידוע לי, על זה ר' לוי יצחק מסתמךחיה רוז

אבל השאלות שלך הגיוניות.

זה דורש עיון.

 

(בנוגע לאיך ה'יקיים מצווה מסוימת, כמו שמופיע בגמרא אופן אחר לקיום מצוות תפילין, שאנחנו כותבים עליו והוא עלינו, מן הסתם בכל המצוות זה אופן אחר...)

 

 

גם אם הוא מסתמך על זה, יש את התירוץחסדי הים
השני שכתבתי לעיל [שהכתיבה היא חלק ממהות יו"כ, ומסתבר שזה לא נאסר ביו"כ רגיל].

{עכ"פ מה שכתבתי בהסבר המדרש (שזה רק הולך על ה'משפטים), נראה לי אמתי, בלי קשר לר' לוי יצחק, ובל"נ אעיין באחרונים מה הם מסבירים במדרש.}
לעניות דעתיחיה רוז

זה לא נוגע.

 

בסיפור מהסוג הזה משנה רק אם יש מקור לעצם העניין שה' מקיים את המצוות הנ"ל.

אח"כ בנוגע לכל הפרטים ואם יש תירוץ, זה כבר התפלספות על לימוד סנגוריא.

אנחנו לא הקטגורים במשפט. זה אולי התפקיד שלהם לענות את זה..

בפשטות אסור לכתוב. זה שבת שבתון. (כן מעניין היום או לא מעניין היום. לנו אסור לכתוב כלום).

והקב"ה כותב, אז שיכתוב רק לחיים.

 

אתה בטוח גם בעד.

 

 

ראיתי בזה מחלוקת אחרונים, אם המדרשחסדי הים
הולך רק על המשפטים, או על כל התורה כולה.

עכ"פ לפי המהלך שהתחילה נועם ה' והשלמתי עליה, מסתדר ה'וורט' של ר' לוי יצחק, כי ביו"כ אצל הקב"ה כתיבה זה חלק ממהות יו"כ לכן אין בעיה בכתיבה שלו, ובשבת יש בעיה בכתיבה, לכן יש התנגדות ביניהם.

[לנו ברור שכתיבה אסורה ביו"כ, אבל כמו שכתבתי בהודעה לפני כן, גם אם נגיד שהקב"ה מקיים יו"כ, זה לא באותה צורה שלנו. רק בשבת משמע במדרש שהקב"ה שבת מל"ט מלאכות שכלול בזה כתיבה.]
אין לי זמן כרגע לעיין בכל השרשור,שום וחניכה

אך מדברי הרבי מליובוויטש בכמה וכמה מקומות נראה שהבין בדברי המדרש

שכולל את כל התורה כולה.

 

וגם האחרונים בספרי הדרוש בנו כמה מהלכים ע"פ יסוד זה.

בהחלט. ברור לי שכך סובר ר לוי יצחק גםחיה רוז
אבל השאלות שלו הגיוניות ודורשות עיון.
וודאי שיש תשובה אם גדולי ישראל סוברים כך. השאלה מה היא התשובה..
נכון הרבי מלובביץ כותב כך במלא מקומותחסדי הים
הוא אפילו כותב במקום מסוים שהקב"ה אומר 'הא לחמא עניא'.
אבל ברור שגם הוא יודה, שהקב"ה לא מקיים את המצוות בדיוק כמו ישראל כמו שמוכח מתפילין של הקב"ה, וכתיבה בספר שהיא מהמהות של יוה"כ בשביל ה', ברור שלא מקיים. רק בשבת יש התנגשות, כי כתוב שהוא מקיים את ל"ט המלאכות שבכללם כתיבה.

עכ"פ לפענ"ד נראה יותר כמו האחרונים שהסבירו, שהמדרש מדבר רק על דרכי המשפט של ה', כמו שנשמע מפשטות לשון המדרש.
[מה שיש בהמשך, שהמין שאל את החכמים משבת: המין לא הבין דבריהם שהם התכוונו למשפטים, והם ענו לו לפי ענין שאלתו כדי לדחותו (כמו שמצינו בכמה מקומות). מה גם שהרעיון אמתי, כי הקב"ה שומר שבת.]
אה. עכשיו הבנתי את המהלך שלך.חיה רוז
למרות שאני חושבת שהסיפור נוגע גם כשזה לא חל בשבת,
המהלך הגיוני
אל תדבר איתי בר"ת של גאוניםנועם ה
סתם המצאתי את זה... כי זה הכי מסתדר לי.

רק מנסה ליישב את הקושיה... שהדברים יסתדרו ועולם ישאר הרמוני

נראלכם שאתם יותר חכמים מרב לוי יצחק?????

(יתכן שכמו שאמרה חיה רוז, זה נאמר על ראה"ש ואז זה יותר מסתדר...
חוץ מזה שזה באמת סינגור נחמד. לא בטוחה שהתחשבו בזה )
לאו דווקא דוחהגפן36
לדעתי זה שילוב.. עובדה ש"אבינו מלכנו" לא אומרים עד לנעילה..
אולי שבת בדרגה יותר גבוהה, שכבר לא צריך אכילה..
מבחינה רוחנית-מסכימהחיה רוז
מבחינה הלכתית- פשוט אמירת אבינו מלכנו ביום כיפור זה לא עניין של עשה ולא תעשה. וכך גם אי אמירתו בשבת.
כך שזה לא נוגע לשביתה ממלאכה או איסור אכילה. זה גדר אחר לגמרי.

ודי... מעניין פה... ואני נסחפת....
צריכה למסור שיעור עוד שלושת רבעי שעה ואני לא מרוכזת ומרגישה לא טוב. אז בורחת לכאן כי זה לא מחייב...

זה יפה משיח בן דוד


 

נחמד, אבל -תולעת השני

אני מקווה שזה לא קטנוני מצידי, אבל יום כיפור הוא ממילא "שבת שבתון" אז מה מיוחד ביום כיפור שחל בשבת? 

 

גם ככה אסור לכתוב ביום כיפור... אפאטי

 

 

בכל מקרה, זה סיפור ממש נחמד!

לנו אסור, אבל לו מותר כי זה חלק אם לא הענייןשל החגנועם ה
בשבת גם לו כביכול "אסור"...

ויש "דרושים" שצריך להשאיר אותם ככה בלי לשאול שאלות
בדיוק. אין מקשים על הדרשן. זה לא פסק הלכתיחיה רוז

זה סיפור של סנגוריה ואהבת ישראל.

אוי נו. זה ביטוי לחומרא של המעשה,אלעד
עבר עריכה על ידי אלעד בתאריך ז' בתשרי תשע"ה 16:58

שהוא כביכול "מתיר" לרבשע" לעשות

כמו שאומרים "הוא הדליק חשמל ביום כיפור שחל להיות בשבת!" למרות שמדובר באיסור זהה.

 

והצעה נוספת, שזה נשתרש מהדיון בגמרא לגבי העונשים

הצום ביום כיפור - דוחה שבת.מוטיבציה
אני שמעתי את הסיפור בנוגע לראש השנה. בכל מקרהחיה רוז

ר' לוי יצחק לא פסק כאן הלכה.

 

הוא פנה לקב"ה בסנגור על עמ"י.

 

בהתייחסות לזה שכתוב שהקב"ה מקיים את מהשהוא אומר לישראל. כך שאם לנו אסור לכתוב, גם הוא כביכול לא כותב.

וביום כיפור אסור לנו לכתוב גם כשזה חל בשבת.

 

 

ומה עם כתיבה ע"י השבעת השם?שום וחניכה

ודומה שדן בזה בשו"ת הלק"ט, ובספר פתח הדביר, ועוד הביאו

ראייה ממשה רבינו שלפי החשבון כתב י"ג ס"ת ביום מותו בשבת וכו' וכו'.

לא מכירה את העניין הזה.יהיה מעניין לקרוא על זהחיה רוז

וכמובן שוב, שזה לא נוגע לסיפור שהוא לימוד סנגוריא.

 

אין לנו עניין להוכיח שהוא לא צודק.

 

כאילו מוציא לשון

אני בסה"כ מנסה להבין מה ההיגיון שהוא מצא כאן.מוטיבציה

ו...מותר לשאול ולהקשות. לא קרה כלום.

 

 

בכיף חיה רוז
אני גם אוהבת פלסף...
לדעתי העניין כאן הוא לא רק הגיון צרוף אחא סוג של דרשה.
אבל בכיף
וורט יפה אבל לא יותר מזהנפשי תערוג


במיוחד שהשנה הקודמת לא היתה משהו..שוקולד לבן
בלי קשר לנושאנועם ה
אני מניחה שהשנה היתה יכולה להיות הרבה יותר זוועה...

השנה היתה קשה אבל מדהימה. היו הרבה ניסים. וה' הציל אותנו מהרבה מאוד אסונות.

עצם האחדות הזאת שהיתה בתקופה הזאת, זה יופי אחד גדול.....
זה גם נכון שוקולד לבן
ה' ישמור אתכם!!כמו צמח בר
לא צריך לייבש כל דבר..
וגםלא להפוך לדיון הלכתי. דיברנו על זה כבר!! |טון נוזף|

הבחורה נתנה כאן סיפור יפה על רבי לוי יצחק מברדיצ'ב. תפרגנו!

די להתפלפלות!!
הקץ לקטנוניות!
חלאס עם היבשנות!!

עכשיו כולכם תעמדו בפינה עד שתבקשו יפה סליחה!!!!
סליחהחיה רוז

המום

 

ורק עניתי לאנשים....

מסכימה עם זה שזה סיפור יפה!!! בדיוק היום סיפרתי אותו לתלמידות שלי!!!

 

אני יכולה לצאת מהפינה?

 

צוחק

רק בגלל שהיית ילדה טובהכמו צמח בר
תודה רבה! (נושם לרווחה)חיה רוז
היי! מה עם מה שאת חייבת לי? מוטיבציה
שרשרת לי או לכמו צמח בר?חיה רוז
לכמוצי. תמיד רציתי לכתוב את זה<<<<מוטיבציה
תזכירי לי?כמו צמח בר

אפאטי

 

^^^^ כל מילה!!לומדתתתת
מוחה!שום וחניכה

זהו.

חחח +1חיה רוז
תחזור לפינה!!!!כמו צמח בר
זהו
שקט!שום וחניכה

זהו.

אתה מתחצף?!כמו צמח בר
קבל שעה ביציאה מהפינה.
זהו!!
אמרתי שקט.שום וחניכה
אמרתי שעה? התכוונתי שעתיים..כמו צמח בר
|מניד ראשו בייאוש ומקבל החלטה פשוט להתעלם|שום וחניכה

אה,

זהו.

בסדר. תתעלם. אתה חושב שאני פשוט אשלים עם זה?כמו צמח בר
אתה תשב פה בצד. בשקט. ותחשוב על המעשים שלך.

ותכף יבוא משה... או שלמה. או חיים. או מנשקה..
ואז?!

זהו!!!!!
מי זה כל אלו שצריך לפחד מהם????חיה רוז
חסוי בהחלט.כמו צמח בר
מה שמשנה זה מה שיקרה אחרי זה..
זהו!!!!
אלה הפושעים הכבדים...כן..איתם לא כדאי להתעסקמשיח בן דוד

צוחק חחח סתם

האדמיינים נדמה לי
 

לא. זה יותר מפחיד ממה שאתה איי פעם תדמיין...כמו צמח בר
מצאתי מקור לסיפור ב'שרי המאה'- חלק ג' [ע"מ 225]חסדי הים
*שם מסופר על ראש השנה.

*לא מוזכר המדרש בפרשת 'משפטים'. [לכן ניתן להגיד גם כמו התירוץ הראשון, שלפי ר' לוי יצחק, הקב"ה כלל לא שובת בחגים (רק בשבת), לכן אין לו איסור לכתוב בר"ה, ולכן הוא אמר את ה'וורט' שלו בראש-השנה שחל בשבת.]
במקור מוזכר שזה ראש השנה שחל בשבת?חיה רוז
ותודה על הבאת המקור.
ואיזה כיף שזכרתי נכון שזה ראש השנה
כן. ר"ה שחל בשבת.חסדי הים
אוקי. אז אולי זה באמת עקרוניחיה רוז
אבל אי אפשר לספר את הסיפור על ר"ה שחל בשבת.daniel93
כי בר"ה נכתבים בין לחיים ובין למוות, והקב"ה "לא יכול" לרשום אותך בשום מקום (מכיוון שעוד לא נידונת למוות, לרשום בשבת בספר החיים לא נחשב פיקוח נפש).
הטריק בוורט הזה, שביום כיפור נחתמים אלו שבין לבין, או מוות או חיים (אין "אמצע" כמו בר"ה. אי אפשר לדחות את זה שוב...). ולכן כתיבה לחיים = מותר. פיקוח נפש. כתיבה למוות ח"ו אסור.
‏|נסיון להפוך דרוש חסידי לפלפול הלכתי תמיד יעלה בתוהו|
צדיקים נכתבים לחיים בר"ה, ורשעים למיתה, רקחסדי היםאחרונה
הבינוניים תלויים, לכן זה מסתדר.
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדדאחרונה
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוטאחרונה
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה
אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים

להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.

גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.


אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.

נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה

יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.

 

אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.

הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים

ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.

אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.

זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.

לכאורהמשה

זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.

 

זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.

אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
שאני נותן טוב.
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי

עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.

לברר את האמתנחלת

עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.

אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין

זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.

 

הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,

ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ

שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה

אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים

בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון

ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב

ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים

עם עצמנו, בכנות. 

 

לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות

נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים

ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים

על זה נכון.

 

מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.

לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו

ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו

כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.

 

חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)

אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.

גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...

צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים

שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול

בחבטה קשה על האדמה).

 

הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,

כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים

להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את

המקום הזה...

 

הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,

וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי

הקב"ה עוזר ומרחם עלינו.  אבל זה בקיצור

נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,

למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה

ב350 מעלות. וגם הרגיע.

 

יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס

הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו

חתיכת עבודה וחתיכת כאב.

 

וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.

 

כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה

הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה

באמת טוב.

 

אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות

פנימית", לבטח מדבר על זה.

ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.

 

החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,

והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)

 

זהו זה. שבת שלום לכולכם.

 

כן...נחלתאחרונה

זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.

תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לא יודע איך להתקדם...והנה חלום

אני משתף בקצרה

מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה  שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.

כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.  

הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.

קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.

האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...

אולי מישהו חווה משהו דומה?

לא חוויתי משהו דומהסוף טוב

אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!

עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.

מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.

בהצלחה רבה!!

בהחלטנחלת

בס"ד

 

 

מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! -  ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.

מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה

בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי.  מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני

מדינות למיניהן.  אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים

קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.

 

סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם  מישהו יפרוץ

במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו...  בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....

 

ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!

 

אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).

 

עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?

 

אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה.  מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.

השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה!  משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי

לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?

 

כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך.  כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...

יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר,  היה מר ועצוב אחר כך.

 

וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.

 

הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!

 

אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,

אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....

 

משהו באמנות, למשל?

 

מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?

 

רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,

פשוט לשרבט  מה שבא?

 

ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה

מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)

 

 

בני אדם  חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות.  מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!

 

רב נחמן  ל  א    מ ר  ש   ה!!!

 

ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!

 

רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.

 

סבלנות. קודם כל, לעצמך!

 

תהיה בקשר. בבקשה!

נ.ב.נחלת

במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".

 

רק כרטיס קופת חולים.

 

שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד. 

 

אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.

מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת

לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "

 

אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..."   לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!

זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.

תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת

בהחלט.  מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.

 

מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות

שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.

למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.

 

אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.

מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),

הם מקדימים.

 

טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.

(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).

 

 

 

תכנית עמיתנקדימון
מילאת את השאלון?
עמית?נחלת

לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.

אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.

אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע

ממה שעברת, א ז   היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.

 

לענ"ד,  א  ס  ו  ר   לך  לצאת למילואים שוב. בשום אופן!

אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.

היית......די והותר.  מספיק!

 

 

יש ספרנחלת

אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.

הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.

 

אז מודעות למצב, זה   א ב   ויש לך את זה, ב"ה!

 

לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר. 

אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...

כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.

נ.ב.נחלת

בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.

חוסר מודעות...פחד!

 

עכשיו, זה אחרת (לצערנו).  אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,

לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך. 

 

רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!

עוד משהונחלת

 

 

ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....

 

1201

 

לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.

והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו

הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....

 

נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין

שנראה אותו. שנבטח בו.

 

יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,

אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את

אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....

 

בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש

והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית

שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)

 

פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה

עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!

אני לא מאמינה.

 

כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים

שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.

יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים

שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."

 

לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף

אבל האדם הוא דינאמי!  המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה

קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.

מהנצח.

 

ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.

אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום

נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,

איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם

זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים

היו דמעות....

 

הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה

ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?

 

מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי

אפילו ימחקו.

 

הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.

איך אומרים באנגלית?

 

CHEAR UP!  (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)

 

רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות

נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.

 

 

שכחתי משהונחלת

יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.

היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת. 

כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר

פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,

מאוד.

המון כוחותארץ השוקולד

מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.

לא יודע מה לומר מעבר

חוויתי על קרובים אליגפן36

אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.

ועם הזמן רואים שיפור.

לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.

כותבת כי יש סיכוי לאור.


זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.

כנראה של כמה שנים.

עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה. 

תודה לכם!והנה חלום

חיזקתם אותי!

קראתי כל מילה

@נחלת תודה לך במיוחד על ההשקעה. 

שכחתי משהו (כרגיל)נחלת

לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי

יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...

מובן ותקיןהעני ממעש

יש לך קבנ של היחידה?

לוקח זמן וזמן ... לא פשוט

תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים

נשמע לי שאתה בטווח הנורמה 

אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אל תילחץ, תכיל את הרגשות והתחושות, תעבד אותם, תמצא עם מי לדבר על זה בלי להעמיס על אשתך הגיבור, ואל תתבייש עשית מצווה ענקית למען עמ"י והמון מקנאים בך
אפשרנחלת

אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..

לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי

מקצוע טובים זה מומלץ.

 

לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.

גיבור יקררפואה שלמה

זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.

אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.

חנוכה מלא אור וניסים

כמה דבריםאריק מהדרום
הרבה מאוד אנשים נוטלים נוגדי דיכאון מסוגים שונים, לא תאמין עד כמה, ציפרלקס (לתקופה מסויימת?) לא אומר עליך שמשהו נדפק אצלך, להפך, זה אומר שאתה צריך עזרה ואתה לוקח אחריות על עצמך ועל היקרים לך וכמו תרופה לסכרת, אפשר בלי, אבל חבל, תהיינה השלכות.


דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.


בהצלחה

מסכימה!נחלת

יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.

ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!

ואיך שכחנונחלת

"תעיתי כשה אובד בקש עבדך" 

אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ

למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי 

שהיה חצי שנה 

בארץ הקדושה

אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
https://shikum.mod.gov.il/about/harvot-barzel/recognition


לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.


תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.

משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד

גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.

יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..

שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..

תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה

ושה' שילח לך רפואה שלימה.

 

אין לי דברי חכמה לומר לך,

רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,

ולהתפפל עליך .

אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ

למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה

אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא

דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה

גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי

ויהושע כובש הארץ

ויהודה המכבי

ורב אלוף שמעון בר כוכבא

הכל לצידך ולימינך

 

עלה והצלח 

סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni

מצרפת את הקישור.

הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.

ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה


Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת

השיתוף שלך ככ חשוב!!!reniאחרונה

כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.

חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.


כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.


העובדה שאתה:


מודע למה שקורה לך


מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה


פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר


כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !


חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.


כמה המלצות כלליות חשובות :


1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן


2. להמשיך טיפול  - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי


3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:

Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת


3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.


והכי חשוב-

אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..

עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.

הרבה כוחות !


אני שוקל לממן קמפיין שקורא לטרמפיסטים שלי להתקלחזיויק
די איזה סבל 🤢
יש לי רעיון בשבילךדי שרוט
קנה ואן. תתקין מאחורה דוש ותן להם להתקלח. ככה גם תזכה בגמילות חסדים וגם בוזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם.


יש לי כזה. אבל כשניסיתי להציע דבר כזה פעם ראשונה היא חשבה שאני קריפ והוציאה לי צו מעצר. 

גאוני סך הכל😁זיויק
יהודים נלחצים כששולחים אותם להתקלחפשוט אני..
מפחידנחלת

בתחילה לא תפשתי.......מפחיד!

אולי מדובר בתלמידים או בוגרים מישיבת 'שלום בנייך'פ.א.

 

 

 

(מגזין מוצאש, עמ' 18, מקור ראשון, מיום שישי) 

רק אפס יורק ככה לבאר ממנה שתהזיויק
או מעז להתראיין בצהובון מוצשקעלעברימבאר
לא כזה מכירזיויק
כשמוצש כותבים על שלום בנייך, זה מזכיר ליקעלעברימבאר
בעל כרחי את חפי החפיפניק ותורה-מן מהקומיקס של יוסי שחר😅
ווי חפי החפיפניק - נוסטלגיה...אורין
וואו. זו רמה חדשה של טינופת אנושיתנקדימון
איך אין לאדם כזה אפילו גרגיר של בושה!?


זה כאילו הוא הלך לצאט גיפיטי והכניס בקשה "כתוב לי מניפסט שנאה נגד הרב טאו והר המור. כתיב בסגנון רעיל".


איזה גועל נפש.

איזה שטויות מבחילותשוקולד לבן

מאיפה הוא הביא את השטויות האלו?

אני מכירה את הישיבה מקרוב כולל תלמידים שלומדים שם ובוגרים וזו ישיבה שממש מצמיחה את התלמידים שלה, עושה להם כל כך טוב נפשית ומכל הבחינות.

נכון שהתנאים הפיזיים לא מושלמים (בסוף כסף זה מרכיב מאתגר בציבור שלנו, ותנאים טובים זה עניין של כסף) אבל מכאן ועד ההגזמות שהוא כתב הדרך רחוקה מאד מאד.

אני דווקא אוהב את הביקורת הזאת על הישיבהפשוט אני..

היא כל כך קיצונית וחדה, עד שבעייני היא כלל לא מתיימרת לייצג אמת. כלומר ברור שמדובר בשטויות שנובעות יותר מהמצב הנפשי שלו כשהוא כתב זאת, מאשר מהמציאות בישיבה.

 

זה לגבי הרבה תחומים:

 

אם למשל אני ארצה לתת ביקורת על המנחה שלי בעבודה, אוכל לכתוב:

קשוחה מאוד, לא מתחברת לעובדים שלה, לא מתחשבת בצרכים האישיים שלהם. לצד זאת היא מקצועית לעילא ובעלת ידע עצום בתחום התמחותה.

 

אך אם אני אכתוב:

היא נוראית, צורחת כל היום, מסריחה, מתקלחת פעם בשבועיים, האוכל שלה מריח כמו צואה, השיער שלה נראה כאילו לא חפפה אותו מאז התיכון, היא לא מבינה מה זה בני אדם והאף שלה ממש ענק" - אז ברור שהביקורת אפילו לא מתיימרת להיות עניינית, אלא אני סתם שופך רפש בגלל המון זעם שטמון בי.

 

במילים אחרות:

אני אוהב את הביקורת כי מבחינתי יש בה הרבה כנות. הוא בעצם אומר בכנות, בין השורות, "אל תסמכו עלי. אני פשוט שונא את הישיבה הזאת ואת כל מה שהיא מייצגת". הקיצוניות מעידה על מצבו הנפשי ולא על הישיבה. 

אם הוא היה כותב בצורה עניינית, אז עוד היינו עלולים לחשוב שהביקורת שלו כנה ואמיתית.

הנה פתרון:קעלעברימבאראחרונה
נהג ערבי ריסס בושם על יהודים - ונתבע


(מהמצאותיו של פרופסור שפריץ)

אולי יעניין אותך