בנות - שאלה לכן ותן טל

טוב נו, זה היה ברור שגם בנים יכנסו.מה אכפת לי, תקראו ואם יש לכם מה להגיב תגיבו, זה עוזר להקפצה

 

לעניין. בנות:

 

באיזה שלב (נניח, מבחינת מספר דייטים או מבחינת "חוזק" הקשר) נראה לכם ראוי שהבן ישאל את הבחורה אם לאחר חתונה (לאו דווקא איתו, אלא בכלל...לא בקטע של להלחיץ) היא תלבש כיסוי ראש מלא/חלקי/בכלל לא/פאה/משהו אחר שלא הצלחתי לחשוב עליו ?

 

או שהבחור אמור בכלל להבין את זה מאופיה הכללי של הבחורה/איך שהיא מגדירה את עצמה מראש? 

נניח הגדירה את עצמה בבירורים/אצל השדכן כ: " דוסית שמחוברת לכתבי הרב קוק/כתבי רבי נחמן" = הולכת עם כיסוי ראש מלא, לעומת:  "דתייה לאומית, זורמת עם החיים, משתדלת לשמור על התורה והמצוות ולהתחבר לעבודת האלוקים בדרכי שלי" = לא בטוח שתלך עם כיסוי ראש מלא?

 

כמובן שהכל רק דוגמאות וקצת מוקצנות כדי לחדד את השאלה.

 

ובכלל - אם בחור היה שואל אתכן את השאלה הזאת עוד בבירור המקדים, או השדכן בשמו היה שואל - האם הייתן רואות בזה חוסר טאקט? דבר שצריך לחכות איתו ולא רלוונטי כרגע? וכו' וכו'...

 

שאלה אחרנה, מבטיח, באמת ( ) : האם אתן מכירות בנות, היכרות אישית, שמצד אחד ביומיום מגדירות את עצמן בהגדרה שסתם ככה על מישהי אחרת שאתן לא מכירות, שהיו אומרות לכן שהיא בהגדרה כזאת, הייתן חושבות שהיא: עם/בלי כיסוי ראש מלא - ואילו הבת הזאת שאתן מכירות, למרות איך שהיא מגדירה את עצמה, כאשר התחתנה הלכה בצורה שונה ממה שאתן תופסות את "ההגדרה" הזאת? (נניח, בת שביומיום אתן יודעות שסוג של מגדירה את עצמה דוסית, אבל לאחר שהתחתנה פתאום אתן רואות כיסוי חלקי ביותר של השיער, לדוגמא - או מקרה הפוך ממש...)

 

מצטער שנפלתי עליכן ככה, פשוט זה נושא שאני מתחבט בו כבר זמן מה. 

 

אשרייכן צדיקות שאתן סובלות את החפירות של בייני"שי עמו ישראל באהבה

אני שואל את זה רק אם די ברור לי שיש בינינו פער דתי משמעותי,פינגו0

ואז בד"כ מתפתח דיון שבסופו של דבר גורם לפרידה הדדית.

 

אבל סתם כך, אני לא שואל.

פשוט מההיכרות עם הבחורה אפשר לזהות בקלות את ההקפדה שלה על המצוות,

ומתוך כך גם יתאפשר לדעת איזה כיסוי היא מתכננת לשים.

כלומר, אם היא אחת שהיא לא חפיפניקית,

מן הסתם היא לא תצא מהבית בלבוש שאתה תגיד לה שהוא אסור.

ואם היא אחת חפיפניקית, אז ממילא היא לרוב לא תתאים לאחד שחשוב לו ההקפדה על מצוות.

סתם הקפיץ אותי: בלבוש שא-ת-ה תגיד שאסור??אחת מהשומרון
התכוונת שההלכה.


סליחה על הקטנוניות. אבל מכירה כבר מספר זוגות שהבעל ציפה שהאישה תעשה ב-דיוק מה שהוא חושב. ותחמיר בדיוק כמו שהוא רוצה.
הכפייה הזאת לא הובילה לטוב..
בהלכה יש מלא שיטות.די"מ
את תזרמי עם זה שבעלך יחליט שהוא פוסק כמו הרמ"א שפילגש מותרת?
הרמ"א לא פסק כך.שום וחניכה

הוא רק הזכיר (באה"ע סי' כו) את הדעה הזאת בלשון "וי"א".

יש לי מה לומא בעניין אבל באישי...די"מ
אני באופן אישי מחמיר אך ורק על עצמי,פינגו0

ובאופן כזה שהחומרות שלי לא באות על חשבון אחרים (כולל אשתי לעתיד בע"ה).

וזה אומר שדברים שהם יותר חומרות מההלכה, אני באופן אישי לא אדרוש מאשתי לעשות אותם.

 

בפועל, אם היא תביא פסק מיקל של רב שמקובל עלי - אין לי בעיה שתלך לפיו.

אבל אם הפסק יהיה של רב שלא מקובל עלי (כמו לדוגמא רב שיתיר ללכת עם כיסוי ראש חלקי או עם חצאית מעל הברך) - במצב כזה אני אבקש ממנה לא ללכת ע"פ הפסקים שלו, כי מבחינתי הפסקים שלו הם לא לפי ההלכה היהודית.

 

נ.ב.

אם לא שמת לב, כתבתי בתגובה הקודמת שמדובר באחת חפיפניקית, שגם את ההלכה הבסיסית היא מוכנה לשנות אותה לרצונה מדי פעם.

השאלה אם לכל דבר שיש מי שמתיר ואתה הולך לפי שיטה שאוסרתדי"מ
אתה מתייחס לזה כ"חומרא".
אני אישית לא.
זה תלוי במה ואיך..פינגו0

אם למשל הייתי ספרדי, ואז זה אומר שאסור לי לאכול בשר שאינו גלאט, אז בדברים כאלה אני לא יכול להקל בבית.

 

אבל למשל בהלכות צניעות, מכיוון שמדובר כאן על משהו שהוא עליה, אז כל עוד מדובר על רב שמקובל עלי - אני לא אחמיר עליה!

 

אם למשל אני מחמיר לאכול מצה שמורה, ואצלנו בבית אפילו מכשירים כלים שהשתמשו בהם במצה רגילה,

אם היא תחליט לאכול מצה שאינה שמורה - מבחינתי זה מעשה לגיטימי אע"פ שכל עוד לא עשיתי התרת נדרים לי זה ממש אסור.

 

את כל הקולות האלה אני אקבל, רק אם אני ארגיש שזה מגיע מתוך מה שהיא חושבת באמת.

אבל אם אני ארגיש שהיא כל הזמן מחפשת קולות רק כדי לשבור מוסכמות, אז כבר לא כל פסק מיקל שהיא תביא אני אקבל.

הגישה שלנו שונה בתחלית...די"מ
אני יודע זאת, עוד לפני שנכנסנו לעומק העניין.פינגו0

"והגישה שלנו שונה בתכלית" (מלשון תכולה)

תודה על התיקון די"מ
אולי כן 'בתחלית'צריך עיון
תחילת הדרך שונה, המטרה אותה מטרה.
לרוב כשואמרים תכלית מתכוונים לסוף, שורש כ.ל.י.ה.
גם נכוןדי"מ
לשאול לפני כן..dora

לדעתי אפילו בפגישה ראשונה אפשר לשאול. צריך לשאול הכל ולא לחשוב מה היא תעשה וכל מיני דימיונות..

אלא אם כן זה לא משנה לך מה אישתך תשים על הראש.. או לא תשים..

והאמת לא יצא לי לפגוש דברים יותר מידי מפתיעים.. כי באמת אתה שם לב לי סגנון הבת אדם מה היא הולכת לעשות..

(אבל חשוב לשאול אותה מפורשות ,כמו שאמרתי..)

למה לא לשאול פשוט בהתחלה?יואב גל
אם זה משו שחשוב לך פשוט תשאל
אולי כי זאת סיבה מטופשת לפסול עליה?ארוון

אם מישהי מתאימה לך, ומשלימה אותה,

באמת שווה לוותר עליה בגלל גודל הכיסוי ראש אם בכלל?

קפץדי"מ
המצווה של האישה, לא שלך.ארוון


האשה הזאת אמורה לגדל את הילדים שלי.די"מ
וחוץ מזה,חז"ל ציוו לגרש את העוברת על דת משה ויהודית אז בוודאי שלא להתחתן איתה מלכתחילה
מעניין שלמרות שמדובר במצווה שהיא "רק" שלה,פינגו0

מבחינת חז"ל אשה שלא הולכת עם כיסוי ראש מלא (והאלה שהולכות עם קוקו או קוקס בחוץ זה ממש לא נחשב כיסוי ראש מלא),

מדובר על עילה מוצדקת לגירושין והאישה גם מפסידה את הכתובה שלה.

אבל זה יחסית למקובל באזורם.. אם מקובל ללכת ללא כיסוי ראשdora

או ללא כיסוי ראש מלא אז זה לא נקרא שהיא מפסידה את הכתובה..

(כמובן שאני בדעה כן ללכת עם כיסוי ראש..)

זה רק תיאורטי,פינגו0

מכיוון שאין איזור שבו כולן הולכות בלי כיסוי ראש,

אז בפועל ההלכה הזאת לא תקפה.

 

כלומר, במצב שלנו היום, בייחוד שהניידות שלנו ממקום למקום יחסית קלה,

אז כמעט בכל מקום בעולם אין אפשרות לחייב את הבעל לתת לאישה את הכתובה במקרה שהיא לא שמה כיסוי ראש מלא.

לא מדוייקשפת הנחל

אם בעל חילוני יגרש את אשתו ולא ייתן לה כתובתה בגלל שהיא עוברת על דת משה ויהודית, בית הדין יעיפו אותו מכל המדרגות (ויכפו עליו לתת לו כתובה)

כך פסקו הגרש"ז אוירבך והגר"ע יוסף

 

 

הם לא יעיפו אותו לשום מקום כי אם היא לא תוותרחיה רוז

הוא יכול לא לתת לה גט.

 

כתובה נותנים רק גברים שמאוד רוצים להתגרש.

או שהם באמת בני אדם, אז מראש הם לא יבקשו לא לתת.

זה מסיבות אחרות,פינגו0

כי כשהוא התחתן איתה, הוא התחתן איתה על דעת זה שהיא לא תשים כיסוי.

 

אז לכן זה משנה את כל כללי המשחק.

זה לא חייב להיות אזוריהודי!!

זה יכול להיות מגזר.

 

בדיוק ראיתי השבוע נראה לי בדבר חברון או בשו"ת הרב הראשי על מקרה של זוג חילוני שבא להתגרש,

והבעל טען שהוא פטור מלשלם את המזונות בגלל שאישתו לא הלך לפי גדרי הצניעות המקובלים בציבור החילוני.

והרב קיבל את הטענה ופטר את הבעל מלשלם את המזונות.

כן.די"מ
האהבת האל קודמת לאהבת האשה.
או לפחות ככה זה אמור להיות.
את קראת בכלל מה שכתבתי??יואב גל
ברור לי שענית לותן טלארוון

ועניתי לא ספציפית אלייך למה עדיף לא לשאול...

יופי אז אם זה בנאדם שאכפת לו מזה כל כךיואב גל
את מסכימה שאין מניעה שהוא פשוט ישאל בהתחלה!
החלטה שלו כמובןארוון

אבל כאמור חבלן בשבילו שיפספס דברים טובים בשביל זה.

מאוד יכול להיות שאחרי היכרות מסוימת מאוד לא יהיה לו אכפת..

אם אחרי היכרות מסוימת לא תהיה לו בעיה כנראה יש לו בעיהדי"מ
במחויבןת שלו לאל יתעלה שמו
לא, בכלל לא נסחפתארוון

על שרה ב"ק שמעת? אז כן, היא אפילו נשואה לרב...

לא שמעתי.די"מ
ורב זה לא ערובה לכלטם
נכון, ועדיין נסחפת קצתארוון

כיסוי ראש זהנ לא הדבר הכי חשוב..

תלוי אצל מי ...יואב גל
בכללי, למען הסדר הטוב.
בן ובת תמיד יכולים להסתדר גם אם הם מזרמים שונים, השאלה האם הם מעוניינים
''להתפשר'' על הדרישות שלהם...

נ.ב-לא להרוג אותי על המילה להתפשר
אתם מדברים בשתי שפות שונותצריך עיון
די"מ עם מחויבות טוטלית להלכה וארוון עם היגיון אנושי פשוט, אם אתםרוצים להתווכח, זה הנושא באמת..
כיסוי ראש זה חובה גמורה.די"מ
מי שלא עןשה זאת עוברת על דת משה בדיוק כמו מי שמשמשתו נידה או מאכילתו שקצים ורמשים.
היא לא שללה כיסוי ראש כמדומנייואב גל
היא שללה את ההחמרה בזה!
וגם לא בדיוק שללה אלא יותר לא אהבה את הנושא שמישו פוסל מישי בגלל סוג מסויים של כיסוי ראש
איזה החמרה?די"מ
אתה באמת לא מבין?יואב גל
כן.די"מ
על איזה החמרה אתה מדבר?
לא מבין בכיסויי ראש כל כךיואב גל
אבל יש מלא סוגים וכל זרם נוהג לבחור בכיסויי מסויים בגלל רמת החמרה מסויימת...
היא לא אהבה את זה שבנאדם פוסל מישי בגלל שהיאבחרה בכיסוי ראש שלא מתאים לו
נראה לי שזה לא החמרה -אור השחר..
החובה היא בכיסוי ראש מלא (מלבד 2 אצבעות אאל"ט)
ויש הקלות על כיסוי ראש חלקי.
זה לא הופך את המלא להחמרה..
אני לא הולך עכשיו לפתוח פה גמרא ותנך ולהביא ציטוטיםיואב גל
מבחינתי זו החמרה ויש לי על מי להישען בנושא...
לא בא לי לפתוח דיון
אל תפתח.אור השחר..
אבל שתדע שזה שמצאת לעצמך הקלות לא הופך את ההלכה להחמרה
את לא מכירה אותי אז את לא יכולה לומר שאני מקל , זה אחד!יואב גל
שתיים- ההלכה הולכת לפי פרשנות.
שלוש- שאת שוללת ככה את האחר במקרה שלנו את ההלכות שהאחר נוהג בהם זה רק מעיד על הצימצום שלך ולא על אחת שמקפידה על ההלכה!

בקיצור זה מעיד שאת עושה מה שאת מכירה ולא מגדילה ראש כדי להבין דברים לעומקם(עושה מה שאומרים לה בלי להבין באמת את המקור)
זה לא "החמרה" זה הלכה.די"מ
כיסוי ראש זה הלכה!יואב גל
מכאן והלאה זה נתון לפרשנות!!
מה אתה רוצה להגיד בזה?די"מ
הכל "נתון לפרשנות"...
ההלכה גם מסבירה את עצמהצריך עיון
ברור לך שמשהו בגודל שנקל זה לא כיסוי ראש לאישה, נכון?
אז מה ההגדרות שלך? ע"פ מה אתה קובע אותן?
שאלה טובהיואב גל
לא אני קובע איפה עובר הגבול...
אני כנראה נשען על דעה של מישו שגדול ממני...
מי?צריך עיון
מה שאני מכיר, מותר להוציא עד שתי אצבעות
זה לא רלוונטי, לא באתי פה ללמד אפחדיואב גל
כל הדיון התחיל בגלל שקטלו פה מישי בסוג של ''קנאה דתית'' בלי ללמוד נושאים לעומק...

מי אמר לך שהצד השני לא למד לעומק ורק אתה כן?ותן טל

חד וחלק - לאחר לימוד רב בנושא, כיסוי ראש מלא, זה ממש, אבל ממש, לא החמרה.

 

סבבה? מותר לי להגיד את זה? אני עם "קנאה דתית"? סבבה. אני גם שומר שבת וסובר שכולם צריכים לשמור שבת באופן מלא, אז אני קנאי דתית

אין דבר כזה מבחינה הלכתית כיסוי ראש חלקי,פינגו0

זו סתם המצאה של הדור האחרון.

 

מבחינת ההלכה (לכל הדיעות האורתודוכסיות) אין הבדל בין כיסוי ראש חלקי לבלי כיסוי כלל!

 

או שמדובר על רב שהוא קונסרבטיבי או רפורמי, או שאתה לא נסמך על שום רב ואתה סתם אומר.

א. הם קצת עוותו את דבריופינגו0

ב. לא נפסק כמותו

ג. עדיין זה לא אומר שיש ממש בכיסוי ראש חלקי

ד. גם הפסק הזה עדיין לא רלוונטי בימינו, כי אלה שנוהגות לשמור על מצוות עדיין נוהגות בכיסוי ראש מלא.

    אז גם לדעתו המנהג לשים כיסוי ראש מלא לא בטל בימינו ולפיכך עדיין חובה לשים כיסוי ראש מלא.

רב אורתודקסי לכל הדעותשורש וגרביים
ואתה לא יכול לבטל את דעתו, גם כדעת מיעוט.

כך שכל הפלפול שלך נפל.
הוא לא נפל מהסיבה הפשוטה,פינגו0

שגם לפי דעתו כיום הנשים תהיינה חייבות לשים כיסוי ראש מלא!

הוא דיבר על סיטואציה ספציפית שכיום מכל מיני סיבות אינה קיימת.

 

כל הניתוחים וההשלכות שהם עשו לדבריו, אלו כבר דיעות של כאלה שאינם אורתודוקסים.

הערה נקודתית:יזהר

המשפט "אין הבדל בין כיסוי ראש חלקי לבלי כיסוי כלל" לא נכון. אמת ששניהם אסורים, אבל אחד מדאורייתא (דת משה) והשני מדרבנן (דת יהודית).

עצוב שכיסוי ראש מלא נהפך להיות כהחמרה. כלכך מעוות.נקודה טובה
דייק בדבריך >>חסין קדוש

אלו יוצאות שלא בכתובה

העוברת על דת משה ויהודית

 

איזו היא דת משה?

מאכילתו שאינו מעושר

ומשמשתו נידה

ולא קוצה לה חלה

ונודרת ואינה מקיימת.

 

איזו היא דת יהודית?

יוצאה וראשה פרוע

וטווה בשוק

ומדברת עם כל אדם.

 

אבא שאול אומר אף המקללת יולדיו בפניו.

 

רבי טרפון אומר אף הקולנית.

 

(כתובות ז, ו)

 

כיסוי ראש לאשה נשואה הוא אכן חובה גמורה, 

ומי שאיננה מקפידה בכך - הרי היא עוברת על דת יהודית, 

ויוצאה בלא כתובה.

אך אינה עוברת על דת משה, ואינה מכשילה את בעלה באיסור; 

ומשום כך החובה לגרשה אינה כמו זו שעוברת על דת משה. 

 

 

 

 

נדייק יותרפינגו0

בעיקרון דת יהודית, אלו מנהגים שעמ"י (או יותר נכון החלק שמקפיד לקיים מצוות) קיבל על עצמו.

 

באופןן תיאורטי, אם רוב הנשים שמקפידות על מצוות יפסיקו ללכת עם כיסוי ראש - אז זה כבר לא ייחשב עוברת על דת יהודית.

 

אבל מכיוון שכיום, כמעט כל אלו שלא הולכות עם כיסוי ראש מלא הן גם ככה חפיפניקיות, אז הן לא נחשבות לספירת הרוב.

 

כלומר, בעבר לא החשיבו את 'עמי-הארצות' לקביעת הרוב בענייני דת יהודית אלא רק את ה'חברים'.

ונראה לי שכך גם היום.

אתה שלא דייקתהדרכה
שכך כותב הרמב"ם בהלכות אישות: "ואלו הן הדברים שאם עשת אחד מהן עברה על דת משה, יוצאה בשוק ושיער ראשה גלוי וכו'... ואיזו היא דת יהודית, הוא מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הן הדברים שאם עשת אחד מהן, עברה על דת יהודית: יוצאה לשוק או למבוי מפולש, וראשה פרוע ואין עליה רדיד כשאר הנשים, אף על פי ששיערה מכוסה במטפחת וכו'" וחילו ממה שאמר ר' ישמעאל אזהרה לבנות ישראל שלא ילכו פרועות ראש בשוק שנ' ופרע את ראש האשה.
תמיהתך, אפעס, מאושרת על ידי ההלכה.שום וחניכה

"ואלו יוצאות שלא בכתובה - העוברת על דת משה ויהודית...יוצאה וראשה פרוע" (כתובות עב.).

לדעתי חשוב לשאול~א.ל
אם אתה לא מקבל רושם מספיק ברור
אבל הרבה בנות לא יקבלו את זה ברוח טובה..
אז עדיף לברר על התחומים האלה עוד לפני שנפגשים.
לגבי השאלה השניה כן נתקלתי במקרים שבהם הרושם היה אחד ובפועל היה אחרת..
אנשים משתנים
1. לדעתי אפשר לשאול בדייט שלישיאשדת

    או אם ממש זורם אז אפילו בשני. 

2. אין לי בעיה שיבררו את זה עליי קודם.

3. כן, אני מכירה מישהי שהייתי בטוחה שתכסה באופן חלקי והופתעתי לטובה

 

נשמע שזה חשוב לך,ובצדק. אבל..אחת מהשומרון
אותי שאלה כזאת היתה מרתיעה קצת.
ואני חושבת שלא מעט בנות היו מרגישות ככה..
בעיניי זה להתפס לפרטים קטנים כשיש דברים שהרבה יותר חשובים מזה.
ושאלה כזאת במהלך הקשר בעיניי היתה עוד יותר גרועה..היא משדרת חוסר אמון(;

אני חושבת שבשאלות כאלה אולי תנסה להפוך את השאלה. תחשוב על מצווה אישית שלך,שלא קלה לך. ואם מישהי היתה מתחילה להתפס אליה ולוודא שאתה 200%.

אני מכירה בנות בשני הכיוונים. והאמת,שיותר בנות שלא ציפיתי מהם לכיסוי מלא והם כן שמו. אבל אני מבטיחה לך שהמידות של החברות שלי, ואהבת עמ"י שלהן, יותר חשובות לי מגודל כיסוי הראש שלהן.

מציעה לך לנסות להבין לבד מהבחורה.
להתפלל על זה הרבה.
ולהקפיד יותר בצניעות. כשאתה תתחזק בתחום הזה אני בטוחה שגם בחצי השני שלך הלב יתקדם לקראת הבנה והקפדה בגבורה.
זו שאלה בסיסיתעל הדרך

מה אתם שואלים בשלב הבירורים אם לא דברים כאלה? 

אין בזה שום חוסר טקט ואם לא שאלת את זה בשלב הבירורים תוכל כבר לברר את זה בפגישה הראשונה או השניה, לא רואה בזה שום בעיה,וזה הגיוני ונורמלי לחלוטין...

עונה לשאלותמ(ל)כת אסתר
1. זה לגטימי לשאול, מתי שזורם, אבל לא לפסול על זה אלא להבין ולדבר על הדברים
2. הבחור לא יכול להבין לבד..
3. זה בסדר שיברר אבל שוב, לא על זה יקום ויפול דבר.. צריך להכיר ולדבר.
4. היכרות אישית: אני עצמי!
אני מאמינה שאני מתלבשת בצניעות ומי שמכיר אותי היכרות שטחית וחיצונית בטוח שאני אלך עם כיסוי מלא.
אבל, אני לא מבינה איך הטורבן הצבעוני והמקושקש הזה יגרום לי להיות יותר צנועה. אז נכון לכרגע אני לא חושבת שאני אשים.
בקיצור, אי אפשר לדעת..
אז מה!פינגו0

גם אני לא מבין למה שמירה על כשרות, שבת או טהרת המשפחה גורם לי להתקרב יותר לקב"ה,

אז זה אומר שעכשיו מותר לי לאכול חזיר, ליסוע בשבת וכו'?!?!

 

עם כל הכבוד לזה שאת לא מבינה משהו, זה לא פוטר אותך כהוא זה מקיום המצוות!

אין לך הבנה בהלכות לכן הנטיה שלך זה כמה שיותר לאסוריואב גל
והנטיה שלך היא להתיר את מה שאסור,פינגו0

אז אפילו אם נסכים איתך (למרות שמאיפה אתה יודע שאני לא מבין?), מה עדיף?

דיברתי על צניעותמ(ל)כת אסתר
לא על התקרבות לקב"ה.
אני אומרת שכיסויי הראש בימינו רק מושכים יותר תשומת לב.

ואגב אם אתה לא מבין את המצוות כדאי לך ללמוד ולהעמיק..
אז שימי כיסוי ראש צנוע.די"מ
מה גם שזה גזירת הכתוב.
הלכה היא הלכה.שירוש16

בחורה שהולכת עם לבוש אדום זורח גם תגיד שזה מושך.

זה לא חוכמה להגיד שהכיסוי ראש בימינו מושכים ולכן אולי עדיף לוותר עליהם.

אין כזה דבר בהלכה.

צריך ללכת בכיסוי ראש וגם צריך לדאוג שהכיסוי ראש לא מושך (מידי) באותה מידה.

זה צניעות וזה צניעות.

מה ההבדל?

כשנגיע לגשר.. נעבור אותו.. תודה לכם בכל אופןמ(ל)כת אסתר
מי חייב לשים טורבן צבעוני ומקושקש?? שימי משו יותר עדין.dora


לפי החינוך שאני קיבלתי ב''ה- כיסוי ראש מלא הוא חובה גמורה.שמן פשתן

ולכן לגיטימי מבחינתי שבחור ישאל זאת בתחילת הקשר או אפילו בשלב הברורים.

הווה אומר: מי שזה חשוב לו -ראוי לו לבדוק/לשאול זאת.

 

ולשאלתך האחרונה- סגנון מראה של בחורה לא מעיד באופן מוחלט על סוג כיסוי הראש שתלבש לאחר הנישואין.

 

לדעתי-שירוש16

הבחור והבחורה צריכים לבוא להחלטה די ברורה בנוגע לכיסוי ראש, ועדיף עוד לפני הדייט הראשון. אם זה ע"י שדכנית או כל אחת אחרת. צריך לבדוק את הדברים האלו מראש. כמובן שאם זה לא כ"כ חשוב לבחור- אז אין בכלל צורך לברר.

ובמילים אחרות-

ככל שזה יותר חשוב לבחור מה אישתו תלבש, עדיף לברר את זה כמה שיותר מוקדם.

א"א לדעת שום דבר מראש, מקסימום אפשר לדעת את השם, אבל גם בזה יש הפתעות... .

עדיף לברר בצורה ברורה ולא להסתמך על ניחושים. (סתם כך- בכל נושא בחיים. ניחושים לא תופסים מקום במציאות).

מבחינתי- אם שדכנית תשאל אותי מה התוכניות שלי לעתיד לגבי כיסוי ראש אני אגיד לה: "אישה כשרה עושה רצון בעלה.." אבל זה כמובן לא קביל במקומות ש"רצון בעלה" סותר את ההלכה.

 הפתעות לטובה או לרעה בנושא הצניעות ועבודת ה' של בחורה לאחר החתונה יש בכל המקומות ובכל המגזרים. זה כולל את כל ההגדרות. אז עדיף לא להסתמך על "היא אמרה לי שהיא דוסית..." כי זה לא בידיוק קביל לאחר הנישואין.

 

תבררו מראש מה הכוונות של הבחורה בנוגע לכיסוי ראש, כי יש בזה המון הפתעות, לפעמים גם לטובה.

 

ובהצלחה!.

שאלה לבנים כתגובה...שם פנוי???

 

 מה היו ההשלכות של התשובה שלה?

 אם הקשר כבר בשלב מתקדם..

 הייתם מפרקים קשר מבוסס אם הייתם מגלים שכיסוי הראש הוא לא מה שתכננתם?

 מה הקשר בעיניכם ביניכם לבין כיסוי הראש של האישה שלכם?

 מצביע על רמה דתית של הבחורה?

 מצביע על שאיפות תורניות?

 אחר?

 

 

חח לא שמתי לב שהשרשור כזה ארוךשם פנוי???

 מיד מתחילה לקרוא..

ארוך אבל שווה קריאה ומחשבהשם פנוי???
עבר עריכה על ידי שם פנוי??? בתאריך ד' באייר תשע"ה 03:43

 

אז ככה,

אני מתכוונת ללכת עם כיסוי מלא אבל הייתי בורחת ממי שהיה שואל אותי שאלה כזאת

או מדויק יותר, הייתי נרתעת והיו נדלקות לי נורות אדומות, נקודות שצריכות בירור בתפיסה של הבחור.

לא בגלל חוסר הטקט שבשאלה- אני לא רואה בזה חוסר טקט.

בגלל מה שדתל''ש כתב כ''כ יפה

שדי''מ וארווין מדברים בשתי שפות שונות. הוא- מחוייבות טוטאלית להלכה והוא- הגיון אנושי פשוט.

 

א. מחויבות להלכה לא שווה אם מאבדים את ההיגיון האנושי הפשוט. היא צריכה לבוא על גביו.

ב. גברים יקרים שימו לב שמדובר במחויבות של האישה ולא שלכם! ככה אתם הולכים להיכנס לי לווריד לגבי כל אחת מהתרי''ג? לשאול מצוה מצוה אם אני מתכוונת לקיים? מה שונה המצווה הזאת? אתם רואים שהבחורה רצינית, שהיא בראש של 'קלה כבחמורה' , אז מה הסיפור הזה עם הכיסוי ראש דוקא (שכנראה שהיא ממילא תשים)? תמצאו משהו אחר לשאול.. ''תדליקי נרות? או שלפעמים תנצלי את הזמן בדיוק עד השקיעה ולא תספיקי?''

 ג. גברים, ניסיתם ללכת עם כיסוי ראש? לא! אז בבקשה מכם!  אתם לא רוצים שאתחיל לשפוט אתכם בענייני צניעות שקשורים לכם.

 ואני מזכירה, מדובר בכיסוי ראש, שהוא אפילו לא עניין של צניעות, לפחות ממה שלמדתי, נכון, נתנו טעמים, צניעות לא כל כך ביניהם, הרי אישה צריכה להיות צנועה גם כרווקה וככזאת היא אינה מצווה בכיסוי ראש.

 

 זאת אחת החובות הקשות שלנו בתור נשים דתיות.

 ואם אני שמדובר בי- לא מצליחה לראות את הטעם. למה אתם רואים בזה משהו קריטי כל כך? מה מצאתם בכיסוי ראש (מלא)? מה זה אומר מבחינתכם?

אני מתכוונת לשים כיסוי ראש מטעם אחד ויחיד: זאת ההלכה ולכן לא נותרת לי ברירה (בפני עצמי)

לא רואה בזה שום ערך, לא רואה שום חשיבות לעניין, לא מתכוונת לעשות את זה בשביל בעלי, לא יהיה לי כיף ולא נחמד להסתובב עם משהו מציק שיושב לי כל היום על הראש. סיוט לחשוב שכמו שאני לא יוצאת מהבית עם מכנסיים אני לא יוצאת עם שיער.

לא נשמע לי הגיוני

לא מצאתי טיפת היגיון.

ואתם מייחסים לזה כזאת חשיבות.

ודי''מ, ''אהבת האל קודמת לאהבת האישה'' מישהו שיצאתי איתו אמר לי את המשפט הזה.

שטויות. אהבת האל מתבטאת (גם) באהבת האישה, אלו לא דברים נפרדים.

מתפיסה כמו שלך ומתפיסת הזוגיות הנובעת ממנה אני מפחדת.

אשמח ממש לתגובות!

הנושא בוער בי.

 

 

 

 

 

א.אף אחד לא איבד היגיון אנושי פשוט.די"מ
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך ד' באייר תשע"ה 04:17
אנחנו פשוט מבינים כמו שאת מבינה שאנחנו מחויבים להשם יתברך.
ב.זה באמת לא רק כיסוי ראש זה גם שמירת שבת וכל מצוות התורה הדיון פה היה על כיסוי ראש.
אישית אני לא ישאל על כיסוי ראש אני מניח שמי שאני יצא איתה תשים.
ואם לא אני בטוח שזה יתבטא בדברים אחרים מהר מאוד ונראה שאין התאמה בנינו.
ג.הטענה הזאת לא נכונה.
גם אני עושה מלא דברים "מציקים" ללכת עם תפילין זה לא תמיד הכי נוח ובכל זאת אני עושה את זה.
וזה לא קשור.
יש הבדל בין לעשות עברה בגלוי ללעשות בסתר.
מי שבגלוי עןברת על ההלכה זה אומר שהיא לא מתביישת בזה.
יצר הרע יש לכולם השאלה האם מצדיקים אותו ולעשות בגלוי זה להצדיק אותו.

בקשר למה שהפנת אליי-
ברור שאת צודקת.אבל השאלה היא כשקורה ויש סתירה למי אז מחויבים?
אלו לא דברים נפרדים כששני הצדדים מבינים שהם מחוייבים להשם יתברך,
הבעיה מתחילה כשצד אחד לא מספיק מבין שהוא מחןייב להשם.
שלא תביני לא נכון,הלוואי והייתי מחפש את השם כמו שאני מחפש אשה,
הלוואי והייתי מוכן לעשות הכל כדי להיות איתו,
אני לא שם ממש לא שם.
היה לי קשר רציני מאוד שהסתיים וכשאני מנסה לחשוב למה השם עשה את זה נראה לי זה הסיבה.
היא הייתה כל כך חשובה לי והוא לא היה מספיק חשוב לי.
אני לא שם,הלוואי והייתי.
אבל אני מבין שלשם אני צריך לשאוף.
כרגע אני לצערי רחוק מאוד ממנו,
אבל לפחות לא מתרץ את זה בתרוצים.
^^^^^ אמת.גדר תיל


..א-לדהיד
תודה על התגובה הזו.
בכיף.די"מ
ותודה לך!
תמיד כיף לדעת שקןראים אןתי...
יפה אמרתמ(ל)כת אסתר
ממש אהבתי, ובאמת אף אחד לא יבדוק מצווה מצווה אז מה הלחץ על זה?

ואני לא חושבת שיש מה להירתע, השאלה פשוט הפכה לנורמה.. לדבר מקובל ששואלים..
אל תפסלי בגלל זה. כמו שאסור לפסול בגלל מה שתעני.

*ארוון זו בת...
כל מילה אמת!!!אחת מהשומרון
כבר חשבתי שאני עוף מוזר פה..
תודה לך!

אני חייבת לציין שההתפסות הזאת דווקא לכיסוי ראש (ולא נניח, ללשון הרע לדוגמא. עבירה חמורה מאוד.) מעלה בי את ההורים שכשהילד מגיע הביתה ר"ל בלי כיפה הם בעיקר דואגים בגלל השכנים.
אז מה? זאת מצווה שהשכנים שלך רואים שאשתו של הדוס הצדיק בלי כיסוי ראש מלא!! איך נפלו גיבורים??! אוי ואבוי!! מה יגידו ההורים שלך? והדודים? והרב בישיבה?
ואם יש לך עיניים שרואות אל הלב, אתה תראה את החסד המטורף שלה, תררה את הצניעות המיוחדת, את הגבורה בקיום ושמירת הלכות לא פשוטות אחרות, את הדקדוק ואת אהבת ד' שבה?

זה כואב לי. כי נראה לי שיש פה אנשים שאיבדו את הצפון קצת.
ברור שכיסוי ראש זה חשוב! לא שאלה בכלל. וכן, בשןנה ממה שהצגתי בהתחלה אני חושבת שיש גם עניין למראית עין כשאנשים ברחוב מסתכלים ולומדים ממך (אותי גם זה מחזק בהלכות שכאלה). אבל לא צריך להגזים.
המידות הרבה יותר קריטיות.
ועהודת ד' נמדדת בדברים הרבה יותר חשובים מכיסוי ראש.
"ההיתפסות לכיסוי ראש" היא הלכה פסוקהיזהר

שאומרת שאישה יוצאת בלי כתובה אם היא עוברת על העניין הזה. אם היא מחללת שבת, אוכלת שקצים ומדברת לשון הרע - היא לא יוצאת בלי כתובה. אבל הצניעות שלה נוגעת גם לבעל. יש חילוק ברור.

 

חוץ מכל זה - התיאום הדתי חשוב בכל מקרה בהקמת בית. זאת האשה שאדם מתכנן לחיות איתה את חייו, היא תחנך את הילדים שלו. אם יש משהו שמאוד חשוב לו ונמצא במרכז חייו (כמו שמירת ההלכה ועשיית רצון ה', למשל) והגברת בראש אחר - זה עניין משמעותי מאוד.

לא קשור למה יגידו,זה הדבר האחרון שאכפת לי.די"מ
אם אני יגיע למסקנה שזה מותר שמצידי אשתי תלך עם מכנסיים.
אכפת לי מה השם על ידי ההלכה אומר.
באופן עקרוני,פינגו0

אני אבדוק את זה הפוך.

 

קודם אני אראה אם ההשקפת עולם (גם הדתית) הולכת לאותו כיוון , ומתוך זה אני אבין גם מהו הרצון שלה להקפיד על המצוות.

אני משער שאם תהיה לי בחורה שהכימיה בינינו טובה, אני לא אבדוק את הנושא עד השלב שכנראה זה כבר לא ישפיע.

 

אני בד"כ מעלה את הנושא רק כשכבר די ברור שהכימיה בינינו לא טובה, בייחוד בנושאי אמונה ודת.

באמת יפה אמרתםשם פנוי???
מלכת אסתר- הלחץ הוא מזה שיש לחץ..


תשתדלי לשרשר נכון..די"מ
מזה שיש לחץ למה?
לחץ לקיים רצון השם?
..שם פנוי???
רצון לקיים את רצון ה' - מבורך
עצבנות דתית, לחץ- פחות
מחכה למדריך למשרשר המתחילשם פנוי???
חפשי ביוטיוב "כיצד נשרשר נכון בערוץ 7"די"מ
איפה פה הייתה "עצבנות דתית"?די"מ
וכתבתי לך למעלה תגובה ארוכה,
זה כל מה שמצאת לנכון להגיב?
קודם כל, רוגע.שם פנוי???
לשאלה ''לחץ לקיים את רצון ה''' כן, זה מה שראיתי לנכון להגיב.
אני רגוע (ככה זה,לא מקבלים את הטון כשזה בכתיבה..)די"מ
אחלה תגובהשם פנוי???
אז את מסכימה?די"מ
עם מה?שם פנוי???
עם זה שההגיון האנושי שלך חי וקיים?
לא יכולה לדעת..
עם התגובה ההיאדי"מ
מגיבה בכללי לנושאונסי

ב"ה

 

במובן מסוים אי אפשר לדעת עד אחרי החתונה. ויותר מכך, אנשים ונשים צומחים כל הזמן. יש פה באתר את הסרט "שתי מתכות בטבעת אחת". ולפעמים מפסיקים להיות דתיים, אחרי החתונה. 

זה לא שאלה שצריך להתפדח לשאול.כסיופיאה

בעיני אפילו דייט ראשון  זה בסדר.. זאת לא כזאת שאלה עמוקה וחפרנית.

שאלו אותי את זה בדייט ראשון וזה זרם לגמרי..

 

מצידי אפשר בהתחלה לשאוליטבתה
וזה לא חוסר טאקט אם ישאל לפני.
וכן מכירה, הייתי בהלם לכמה רגעים וזה עבר- עם חברה דוסית ממש שהולכת עם סרט ועם כמה חברות לייטיות שהולכות עם מלא.
תלוי עד כמה זה קריטי לבחור.הללישאחרונה

בכללי אני חושבת שזה עניין פרטי שלה איך שהיא תכסה את הראש.

 

מכירה בנות כאלו, לשני הכיוונים...

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

גם לפי הדבר השני זה לא מבטל את המצווהארץ השוקולד
הבסיסית
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנותאחרונה
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך