מתלבטת.כסיופיאה

מישהו התחיל איתי בקבוצה בואטסאפ.

הוא ניראה נחמד. דיברנו בואטסאפ ויכול להיות...

הבעיה ששאלתי אם הוא דתי והוא אמר שהוא דתי לייט.,

ואני לא דתיה לייט אני דתיה לאומית וגם רוצה להתחזק.

שאלתי אם הוא שומר נגיעה והוא אמר שלא.

ואני כן שומרת וזה ממש חשוב לי.

השאלה היא אם כדאי לי בכלל לצאת אם מישהו שלא שומר.

השכל אומר- ממש ממש לא כדאי, זה לא טוב!

והרגש אומר למה אולי זה בסדר. הרי אני כן שומרת.

הבעיה היא שיש צד שלא רגיל לשמור אז גם אם הוא יעשה את זה בשבילי אז אני לא סומכת עליו כ"כ.

וגם שזה מראה משהו על הרמה הדתית שלו.

בקיצור מה אתם אומרים חברים?

במצב כזה תלכי עם השכל בלבד.ותן טל


אני בעד שתחסכי לעצמך סיבוכיםנקודה טובה
^^ll
אני אוהבת שמסכימים איתינקודה טובה
תדברו על הנושא יחדגוונא

על רמה דתית לא מתפשרים. אם קיים רצון ושאיפה מצידו להתחזק בשמירת מצוות, יש על מה לדון.

 

בהצלחה

תחסכי לעצמך צרות, לכי במקרה זה עם השכל.תולעת ולא איש
נשמע לא מתאים.. אבל תשאלי חברה שמכירה אותךdora


עדיף לא להסתבך.שמן פשתן

מן הסתם יהיה לכם קשה לגשר על הפערים.

 

חשבתי שאלה יהיו התשובות כי זה נשמע הרבה יותר הגיוני.כסיופיאה


מעולה. אני משערת שידעת את זה בעצמך, אבלשמן פשתן

רצית חיזוק מאיתנו. 

וקיבלת!!

המון כוח!!!

גוונא..כסיופיאה

לא יודעת איך לדבר על הנושא. ובאמת על רמה דתית לא מתפשרים.

אומרים שאי אפשר לשנות בןאדם ולכן עדיף לחשוב שכך ישאר ולא לתלות ציפיות בכך שישתנה 

כי סביר להניח שזה לא יקרה.

ומהנסיון שלי לא אף אחד לא השתנה בשבילי תמיד אפשר לעשות הצגות של כאילו.

אני עכשיו בחיפוש אחר פרק ב'.

לא יודעת למה זה כ"כ מושך אותי.

ומצד שני השכל דוחף אותי לצד השני..

יאלללה מה עושים???אפאטי

תודה רבה לכל המגיבים.טוב לשמוע עוד אנשיםכסיופיאה


לנסות לדבר אמיתיגרי

בשיחה כנה וככה להתרשם מהמצב הדתי. מהגדרות - לדעתי העניה - קשה להתרשם.

והעיקר שיהיה בהצלחה בע"ה!

אבל אין לי מושג איך לדבר על זה.כסיופיאה

זה מרגיש לי קצת חפרני.. חיטוט

 

פשוט תבדקי איתו מסביב לראות כמה הוא אדם רציני בכלליבחיים שלויואב גל
יכול להיות שסתם ככה הןא בנאדם ברמה ... אבל יש לו תדברים האלה שהוא לא חזק בהם...
עקרונית מסכים עם גוונאמר ג'ינג'י
אני גם לא בטוח איך לדבר על הנושא. אבל די ברור, שאם שאלת אם הוא שומר נגיעה כבר אפשר להמשיך ללמה וממתי וכו' ולהבין את הרמה הדתית שלו ולא רק את הפרט הזה של שמירת נגיעה
נגיעה זה שוליהרועה

גם "תישברו נגיעה" לפני החתונה זה לא מה שיהיה בעייתי בקשר כזה.

 

קשר זוגי לחתונה נעשה מתוך מטרה להקים משפחה, האם המשפחה שאת רוצה להקים דומה למשפחה שהוא רוצה להקים? האם תהיו מוכנים להתפשר על זה?

נגיעה זה ממש לא שולי. לא בנגיעה בנידה לפני חתונה, ובטח שלאותן טל

בנידה לאחר חתונה.

 

אם לפני החתונה הוא לא מסוגל לשמור על עצמו ולא לגעת באישה שאינה אישתו ושבנידה - מי ערב לך שלאחר החתונה הוא יוכל "לתאפק" שבועיים בחודש?

 

ממש ממש לא שולי. ממש ממש לא.

|מפהק| שכחתי כמה ביזארי אתה.הרועה

תרשה לי להתעלם ממך באלגנטיות?

הוא צודק ב100 אחוז.אושר תמידי
וקצת כבוד לזולת ואהבת אחים לא יזיקו בימים אלה.
אשמח להבין למה אתה מתכוון? האם יש משהו ממה שכתבתי שלאותן טל

נכון?

 

האם יש משהו ממה שכתבתי שרוב ככל הרבנים לא יחתמו עליו?

 

ובמקום לענות, להטיל איזה כינוי עסיסי - לא נשמע לי רציני. אם כבר, היה עדי שלא היית עונה בכלל.

 

בכל מקרה - כעת יותר אנשים רואים ומבינים שמה שכתבת תלוש מהמציאות, ובגלל שאין לך מה לענות רציני לי, אתה מוצא איזה כינוי, לא מסביר, ובורח מלנמק את מה שאמרת שאני ערערתי.

 

כל טוב.

לא נראה לי שהבנת את כוונתויוני
אם הם יפלו בשמירת נגיעה זה דבר שולי לעומת מהות הקשר בכלל.

בשביל אנשים שלא שומרים נגיעה, חלק ממהות הקשר זה חוסר שמירת נגיעה על כל המשתמע מכך ודל
אז תעשי לעצמך טובה...


היי הרועה, מזמן לא היית פה
נראה שבצדק הרועה

מה שלומך?

ב"ה הכל טוביוני
עדיין פה, אוכל ובועט
שמירת נגיעה בין היתר היא היא מהות הקשר. זה חלק נכבד מאודותן טל

ממה שה' הטיל עלינו בקשר בין איש לאישה - לפני, וגם אחרי החתונה.

 

או שאתה רוצה להסביר מה זה "מהות הקשר"? משהו ערטילאי ולא מובן שאף פעם אף אחד לא יוכל באמת להגדיר והכי נוח להיצמד אליו כדי להפוך כל פרט בתוך הקשר עצמו ל"שולי".

 

אז לא. שמירת נגיעה זה ממש לא שולי, ולא משנה אם הוא כתב את זה בקטע "הטוב". זה פשוט עיוות המציאות.

 

כשהוא כותב:  "גם אם תשברו נגיעה לפני החתונה זה לא מה שיהיה בעייתי בקשר הזה" - זה לא נכון!!! זה בהחלט יהיה מאוד בעייתי ומאוד מהותי ולא בסדר!!!

סתם כדי להבין , המצב בציבור הדתי לאומיכ"כ בעייתי בנושא שלירושליםםםם

שמירת נגיעה?

לא לא, אתה הולך רחוקיוני
לא נראה לי שהוא בא להמעיט בעניין שמירת נגיעה, שאם נופלים בו בטעות זה בעיה, הוא בא להחמיר את הבעיה של 'עצם' היציאה עם אדם שמהות הקשר שלו קשורה עם ההפך משמירת נגיעה.
זה לא משנה. אני יצאתי על איך שהוא כתב, כאילו המעיט ב"חשיבות"ותן טל

השמירת נגיעה, כאילו אם נגעת "בטעות"  אז זה "לא כזה בעייתי" (סלח לי, שנינו יודעים שזה לא "בטעות" זה נפילה, ונפילה חמורה שלא צריכה לקרות בין בני זוג לפני הנישואים. וזה שזה קורה ואולי אפילו לא מעט - אין לי כלים למדוד באמת - זה לא מוזיל מזה)

 

הוא יוכל לכתוב שכמובן שליפול בנגיעה עם מאורסת שלך זה חמור מאוד, אבל שנראה לו שהשורש של זה מלבד הנגיעה גם הוא מספיק חמור - אבל עצם האמירה כאילו "גם אם תשברו נגיעה..לא בעייתי.." - זה יכול לגרום לטעות חמורה בהבנה של האנשים שקוראים כאן ובעיקר השואלת.

 

זה כ-ן בעייתי מאוד בפני עצמו, בלי קשר לזה שאולי יש עוד אספקטים לא בריאים שזה מצביע עליהם בתוך הקשר.

 

ואם הייתי חריף - זה חלילה לא נגד הכותב, אלא נגד האמירה הזאת שממש, אבל ממש, לא הסכמתי איתה והיא זאת ש"עוררה" אותי.

מממיוני
"כוויה זה שולי לעומת נפילה לכיבשן האש"
"תגיד אתה נורמלי?! עכשיו בגללך ילדים יעשו לעצמם כוויות!"



אוקיי?
^^^^^נראלי שכוונתו היתה ברורה...הלליש
לא זה לא אותו הדבר.ותן טל

 

עצם אי שמירת הנגיעה זה חלק מהנפילה "לכבשן האש".

 

אחרת כל דבר אתה יכול להגיד עליו "שולי".

 

או שאתה רוצה להגדיר לי מה זה בדיוק, במשל ונמשל שלך - המקביל ל"כבשן האש"?

 

מבחינתי זה כבשן אש בפני עצמו, ולא משנה אם יש עוד "כבשנים". אדם שלא מצליח לשמור נגיעה, זה ערובה לבעיות מכאן ועד הגיהנום, במהלך חיי הנישואים. ולכן צריך להתרחק מזה   לא כמו מתנור - כמו מדורת ל"ג בעומר באמצע מאה שערים בגובה 10 מטרים (ברוח הימים ).

 

בקיצור, לא משנה - את הנקודה שלי הבהרתי. מי שיקבל יקבל ומי שלא, לא.

כבשן האש זה חוסר אמונהדי"מ
וזה יכול להיות גם מישהו שהולך עם כיפה.
רק שהוא 'דתי חברתי"
ולא מבין שהשם יתברך זה הדבר הכי חשוב בעולם וחייבים לקיים את רצונו.
אויש! צודק, המשל שלי לא מדויק. בשבילך:יוני
"לשחות בבריכת צואה זה שולי, אתה בגהינום!!!"
"תגיד אתה נורמלי?! עכשיו בגללך ילדים יקפצו לערימות של זבל אורגני!!!1"
טוב, שיהיה...אתה תמשיך עם המשלים ואני אמשיך עם האמת שליותן טל

ועם מה שברור לי שאליו הגבתי.

 

אם לא הבנת על מה הגבתי או למה וכו' - אתה יכול לפנות אלי גם באישי אני אסביר לך בשמחה. לנסות למשוך את זה עוד ועוד סתם, בלי סיבה - זה תמוה, אבל זכותך. 

 

בכל מקרה, אני את "הצד שלי" בעניין, ולמה כתבתי מה שכתבתי - כבר ביארתי היטב היטב, ונראה לי מיותר להמשיך לדוש בזה.

 

לילה טוב

הי,יוני
אתה מושך את זה בזה שאתה לא אומר 'טעיתי' ודי.. אני מאמין שעם כל המלל שנשפך פה עכשיו אתה כן מבען למה הוא התכוון ושטעית בהבנתך את דבריו ושמה שכתבת בתגובה שלך זה בסדר גמור רק פה זה לא היה קשור כל כך..

אין כזה דבר "כתבתי את מה שכתבתי", אדם תמיד יכול לומר " צודקים, זה היה מוגזם בהקשר הזה". כי זה מה שזה היה.

לא טעיתי בהבנתי. מלכתחילה הבנתי למה הוא מתכוון, והפריעותן טל

לי הניסיון בשם הלהאדיר דבר מסוים (כשלכאורה ה"מטרה" אותה מטרה - להגיד לה שזה לא כדאי) הוא בחר להתבטא בצורה שלדעתי לא נכונה, כלפי שמירת נגיעה, כאילו אם הם ייגעו אחרי החתונה "זה לא מה שבעייתי". 

 

אם היה כותב "זה לא הדבר הבעייתי היחיד" - ניחא. אבל כשנכתב שכאילו שבירה של שמירת נגיעה לפני החתונה זה לא "בעייתי" - גם אם בהקשר הרחב זה כדי להביא משהו "נוסף" - מבחינתי זאת טעות ועל זה הערתי.

 

לסיכום - לא טעיתי, הבנתי אותו מראש (ברוך ה' יש לי שכל) ואני לא חוזר בי במילה ממה שכתבתי. קפיש?

 

כל טוב ולילה טוב. מבחינתי באמת נסגר כעת הדיון, כי אם הוא יימשך כנראה הוא סתם יהיה קנטרני, לא? אז יאללה, נפרוש בשיא ושיהיה לבריאות לכולנו...

^^^^ צריך לדעת איך להתבטא!גדר תיל


עכשיו אתה מעוות את דבריו בצורה מגעילהיוני


הוא כתב שזה שולי, אם היא תגיע למצב של חוסר שמירת נגיעה או לא- זה שולי בקשר לשאלת הפותחת "האם לצאת עם שומר נגיעה". למה זה שולי? כי הבחור לא שומר נגיעה למען השם! אם את דתיה, למה לצאת איתו בכלל???!!!!
אני לא מעוות. התייחסתי למה שהוא כתב בצורה מדוייקת.ותן טל

התכוונתי לסיים את הדיון, אבל חשוב לי להדגיש שלא המצאתי מילים שלו, אז רק אצטט:

 

 

גם "תישברו נגיעה" לפני החתונה זה לא מה שיהיה בעייתי בקשר כזה.

 

 

השורה הזאת למעלה, זה שורה מדויקת שלו, שכלפיה כתבתי מה שכתבתי, גם אם "במובן הכולל" הוא כתב את זה כדי "להרים" יותר משהו אחר. זה לא משנה - מבחינתי האישית, המשפט הזה הוא טעות מוחלטת.

 

אתה יכול להגיד שלדעתך המשפט הוא בסדר - לגיטימי. דעה שלי מול דעה שלך. אבל אין כאן "עיוות" של מה שנאמר. התייחסתי למשפט ברור מאוד

 

 

 

להוציא דבר מהקשרו זה עיוות!יוני
אם אתה לוקח רק את השורה הזאת ומבודד אותה (וזה כנראה מה שעשית מלכתחילה, השורה הזאת קפצה לך מול העיניים והפצצת את המקלדת ברבאק) זה בדיוק כמו שתמציא דברים שלא אמר.


ונחזור למשלים:
"אם אתה שוכב על הכביש וטנק דורס אותך לאורך, זה שולי שנמחצו לך הרגליים כי עוד רגע אתה נמחץ כולך ומת"
"אתה נורמלי? בגללך ילדים יכניסו את הרגל שלהם מתחת לטנק!!"
זה לא, כי המשפט נאמר גם בפני עצמו והוא לא מוגדר ר-קותן טל

על ידי שאר הדברים שנכתבים.

 

לכן זה ממש לא "להוציא מהקשרו". 

 

וסיכמתי כבר שאתה תמשיך עם המשלים שלך ואני עם האמת שלי, אז אני רואה שאתה אכן ממשיך, אשריך

 

יאללה, לילה טוב... כעת זה באמת הזמן להפסיק לפני שהשרשור סתם ייגרר לדיון צדדי ולא קשור, ובסיכוי גבוה קנטרני, לא משנה מאיזה צד.

 

נסכם בכך שכל אחד יבין איך שהוא רוצה, ובא שלום על ישראל (אגב - אם אתה רוצה גם להבין דברים שאני כותב איך שאתה רוצה, ולהפציץ את המקלדת ברבאק על זה - בשמחה. אני אשתדל לענות לך לעניין בעז"V בלנ"ד)

הבנאדם מסביר את עצמו למטה!יוני
אבל לא, אתה הבנת משהו אחד וכבר הגבת לו וזהו.


לפחות לפעם הבאה, תלמד לקרוא פעמים לפני שאתה מגיב. אני לא אומר שאתה לא חכם (ברוך ה' יש לך שכל) אבל קורה לכולנו..
לא משנה מבחינתי מה הוא הסביר. שוב, המפט הזה מובן בפני עצמוותן טל

ומבחינתי האישית הוא לא במקום. מה קשה בזה?

 

הוא יכול לחשוב שזה בסדר לכתוב את זה, אני רואה את זה מבחוץ כאדם חיצוני וסובר שמשפט כזה ממש ממש טעות ולא נכון - וכותב את זה.

 

אז אל דאגה, בגלל שכבר "נכנסתי" לעניין הזה, אכן יצא לי לקרוא את כל החלק הזה של השרשור כולל מה שהוא הסביר - וזה בהחלט לא שינה את "המשפט" הזה.

 

בחייאת רבינו, אתה רוצה להניח לזה?

 

אם אתה רק רוצה סתם לשמוע מילה מסוימת ממני אז בכיף, אני אגיד את זה רק כדי שתעזוב אותי, למרות שאני לא חושב ככה: טעיתי. אתה והוא הצדיקים ואני הטועה. טוב?

 

כעת תניח לזה? הנה, כתבתי את המשפט שכנראה היה קריטי לך שאכתוב, כעת, במטותא - תניח. יש מצב?

 

חיימעולים!

-נערך-יוני
אני לא צדיק!
" ... בקשר *כזה* ."פצלשית..
האם הבנת מה זה אומר כזה??
בגלל שאני מכיר סוגי קשרים "כאלו"ותן טל

אז כן, בסבירות די גבוהה שאכן הבנתי מה זה "קשר כזה".

 

מה גם שלא צריך להיות גאון גדול במיוחד - הוא כתב תגובה לפותחת השרשור, ועל זה הוא אמר "כזה" - אז הולכים לראש השרשור ורואים מה היא כתבה. די פשוט, לא?

 

לילה טוב, מאוחר כבר האמת...

טיפהרועה

כשאתה יוצא על כותב בגלל נניח שהוא הפריע לך למרוח את הפורום  (אגב אני רואה ששינית חתימה בזמן שלא הייתי פה, מקווה שהכללים נשארו זהים.) אל תכתוב "ואם הייתי חריף - זה חלילה לא נגד הכותב, אלא נגד האמירה" לפני שמאשימים אותך שיש לך משהו נגד הכותב.. זה יוצא *קצת* מוזר ומחשיד.

יוהו. אתה פשוט מפחיד בארסיות שלך!שמן פשתן


and that was without a single drop of rumהרועה


עצוב...שמן פשתן


מסתבר שבזמן שלא היית פה לא נתת לזעם שלך כלפיי לשכוך ותן טל

לא נורא.

 

עצם מה שכתבתי היה כי בדיוק "נזכרתי" (אכן, מודה, בהתחלה כשהגבתי אפילו לא שמתי לב שזה *לך* במובן של *ניק מסוים*) בעבר הלא כל כך מפואר שלי ושלך בפורומים, אז היה חשוב לי להדגיש שאני לא מדבר לגופו של אדם אלא לגופה של תגובה.

 

אני מגיב כמעט תמיד לפי מה שנכתב ולא לפי מי שכותב. אין לי עניין לקטול אנשים ספציפיים כאן, גם אם מישהו חושב ככה. 

 

לעניין - אני ממש לא מורח את הפורום ואני מניח שרוב הגולשים כאן מסכימים עם העמדה שהצבתי כאן, וגם אם לא רובם, עדיין מספיק גולשים וגולשות, כדי שזה לא יהיה "מריחה".

 

כל טוב וחיים טובים.

הוא התכוון שזה לא עיקר הבעיהדי"מ
לא בדיוק אבל בערך, בים בם בוםהרועה

סחטיין על כל הלימוד זכות..

 

הנקודה שלי הייתה שהיא מתחילה לשאול אותו שאלות על ההשלכות של זה לקשר שלהם כזוג מדוייט במקום לחשוב על השלכות של זה שהוא דתי לייט על הנישואים.

 

אם המטרה שלך היא לצאת עם אנשים ולא לגעת בהם, אז זאת השאלה המתבקשת על אמירה כזאת. אבל אצל רובנו (אני מקווה) זאת לא המטרה.. זה רק אמצעי להקים בית.

מה ההשלכות של זה שהוא דתי לייט על הבית שהוא רוצה להקים? את רוצה בית כזה?

לענות כן זה לגיטימי, אבל צריך להיות מודע למה זה כולל.

 

סליחה הרועה, אני לא אמרתי שהמטרה היא לא לגעת.כסיופיאה

פשוט זה חשוב לי כי אני מאמינה שרק ככה אפשר לבנות קשר אמיתי.

וואלה שכנעתם אותי במה שאני מנסה לשכנע את עצמי. פשוט כשזה מבחוץ זה יותר עוזר- אני לא יצא איתו.

לא אמרתי שאמרת את זההרועה
הנקודה שלי היתה ששמירת נגיעה זה פרט טכני ושולי יחסית לעצם הבחירה בזוגיות כזאת.

הוא מתכנן להתפלל שלוש תפילות ביום? אוכל במקומות בלי תעודת כשרות? רואה סרטים שלא בהכרח לרוחך?
יש כאלה שהסגנון הזה יתאים להם ואז זה אחלה, אבל אם לא.. חבל להגיע למצב שעוד חמש שנים תצטערי על איך שהבית שלך נראה.

אני סקפטי לגבי הקשר בין שמירת נגיעה לקשר אמיתי, שומרים נגיעה כי זה ציווי של הקב"ה לא רואה טעם בלהעמיס על ההלכה כוונות סמויות.
ברור זה קודם כל צויווי של הקב"ה. אם לא אזכסיופיאה

מסתמה זה לא היה כזה חשוב לי.

עם זאת בעיני המהות של הענין היא שאם מתחילים לגעת- להתחבק וכו'.. אז נעשים

עיוורים לאהבה זה נעשה אהבה שתלויה בדבר ולא אהבה בגלל שאני אוהבת את הבנאדם באמת כי הוא כזה טוב ובעל תכונות טובות.

כשלא נוגעים אז אפשר להתרשם מהבנאדם ולבדוק עד כמה הוא מתאים לי באמת

מבלי להתערבב רגשית יתר על המידה.. כי גם בלי זה אנחנו נוטים להיקשר רגשית.

וזאת כוונתי

ההערה שלך ממש מקום ואתה לגמרי צודק לגבי זה איך הרמה הדתית שלו ואיזה בית אני רוצה וכו'..

והגעתי למסקנה שאכן זה לא מתאים כי אני רוצה בית דתי באמת ולא דתי בחפיף.

אז תודה בכל אופן

תברחי מזה כמו מאש.הוא עובר על איסורי תורה, ומעוניין בגוף שלךירושליםםםם

ולא בך . הרי לא תקימי בית עם מישהו שאין לו יראת שמים בסיסית ,נכון ? שמירת נגיעה זה אלף בית של יהדות.

חוץ מזה תדעי שאם אין לו תורה בראש , יש לו דברים שהשתיקה יפה להם בראש . אין וואקום .

לענ"ד,ד.

לא כדאי להתחיל עם זה.

 

הרי זה לא ממש הכירות.

 

וזה לא מישהו שכבר "ממש בקשר" ואז שואלים מה כדאי לעשות.

 

דיברתם בוואטסאפ...

 

כבר שמענו על כאלה שנפגשו ופתאום ראו שזה היה רק דמיון. כך שזה עוד לא-כלום.

 

אז פשוט לעצור כעת - אבל לגמרי - לפני שמתחילים.

 

תמצאי "נחמד", שגם מתאים לכיוונך..

חד וחלק. לא!!!תית


כבר הגעתי למסקנה הזאת אתמול.. ותודה רבה לכולכם.כסיופיאה


אשרייך! לא תתחרטי על זהשוקולד לבן


ואגב לא הבנתי איך כל השירשור הפך ל..כסיופיאה

מריבה בין  הרועה לותן טל אתם לא חושבים שקצת הגזמתם חבר'ה?

אני מתנצל, לחלוטין לא התכוונתי לריב. בסך הכל ביטאתי את דעתיותן טל

בנושא. אם מישהו בחר להמשיך ולתקוף אותי על זה שהבעתי את דעתי, אין לי אלא להצטער על כך.

 

ובכל מקרה אני מתנצל שבגלל זה השרשור קצת "יצא מהקשרו". מחילה.

זה בסדר.. פשוטכסיופיאה

הופתעתי ממספר התגובות ..חח.. ואז קלטתי שהכל זה בעצם הויכוח ביניכם.. (כאילו הרוב)

בינכם? כתבתי על הנושא הזה 3 הודעות בלחץ..הרועה


זה בעיקר יוניסמייל שדן איתי בעניין הזה, מסיבה מסויימת.ותן טל

(לא ברור היה לי מה דחוף לו להגן על העניין, אבל שיהיה. אני מכבד אנשים שרוצים לנהל דיון רציני. רק כאשר זה ממצה את עצמו ואני מבין שהדיון באמת יכול להידרדר, אני נסוג, גם אם זה מוציא אותי "רע". לא אכפת לי. מה שכן, עצם זה שהדיון נערך בתוך השרשור שלך - על זה אני מצטער, באמת היה צריך להגביל אותו עוד קודם לכן...)

לא באתי להגן על הענייןיוני

בצורה הכי יפה שיש ומתוך רצון טוב, הסברתי לך בשורה אחת שלא הבנת את התגובה של הרועה ובשורה השניה עניתי לפותחת השרשור. לא באתי לנהל דיון בכלל. 

טוב. אז חבל שגם לאחר שהסברתי לך שכן הבנתי אותו, המשכת בזה,ותן טל

אבל זה כבר היה, נגמר, ואין צורך לפתוח את זה מחדש.

 

ואני מתכוון ברצינות.

%-(יוניאחרונה

מחשב מעצבן.

אני באופן אישי הייתי משתדל להימנע מקשר כזה.פינגו0

ואשרייך שזו החלטתך!!

תודה רבה.. עודדתם מאוד וזה ממש עזר.כסיופיאה


מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך