שאלהים של אור
יש בעיה כלשהי (הלכתית או רעיונית) שחבר בא לשבת עוד לפני ההחלטה הרשמית להתארס??
איפה הבעיה? תהנו..dora

ההלכה נכנסת לגבי שינה, אסור להם לישון באותו בית.. 

ואם זה באותו בית אבל בקומות נפרדות?ים של אור
לאשכנזים - לא לעשות כךגרי

לספרדים - שמעתי שישנן דעות שונות.

רצוי מאוד! ללכת בדיני ייחוד לחומרא..

לענ"ד,פינגו0

כל עוד הם לא מאורסים - אז אין עניין להחמיר!

 

אבל כל מי שמעוניין להחמיר - הרי זה מבורך!

יש מצב שקומות נפרדות זה בסדר..dora

אמרתי לך לפי מה שאנחנו נוהגים.. אבל תשאלי את רב המשפחה שלכם.

חבר של אחותי.. להנות? אני בספק.. כי אם מישהוים של אור
יעוף מהבית זה היא.. והוא ייקח לי את החדר!! ואני יצתרך לשרת אותם כל השבת.. וגם זה שאלה- האם זה בסדר שבחור ישן בחדר של בת? בכל אופן עם כל הדברי נוי וכו..
מס'תומרת בסדר או לא.גדר תיל

ברור (לי) שעדיף שלא.  ובוודאי כשעוד לא מאורסים.

כמה שתשמרי יותר - יותר טוב.

 

אז אם את שואלת על הלכה - יענו לך תשובה ברורה

ואם את שואלת על רגישות - זה תלוי רק בך!

זה חדר שליים של אור
לא של אחותי!!ים של אור
ואני שואלת על הלכה. וחוץ מזה סתם בכללי.. אפילו שחברים של אח מגיעים או בני דודים.. להכניס לחדר של בת לא עושה משו?
יצא לי לישון בחדרים של אחיות של חבריםא"י
אין שום בעיה. משום בחינה.
אם את מרגישה לא בנוח עם זה, זה הרגשה שלך וזה כמובן לגיטימי שתבקשי שלא יישן בחדרך, גם בלי הסברים הלכתיים.
מה שכן, אם זה לא מפריע לך ממש, אלא רק את חוששת שזה לא בסדר, יהיה נחמד מצידך לגלות התחשבות באחותך.
לא מפריע לי בכלל... צחקתי..ים של אור
אבל סתם עלה לי המחשבה שאוליי זה עלול לגרום לרגש מסויים..
לכן עניתי לך מנקודת מבט של הצד השניא"י
למה שיהיה אסור?די"מ
וגם בעייתי זה לא לפי דעתי
ובתוך הבית- גם כשלא ישנים) צריך כמובן לשמור על דיני ייחוד.סה"רורית


בעיה??פינגו0

זה אפילו מומלץ מאד!!

מומלץ? למה?ים של אור
דווקא ההורים לא השתגעו על זה.. מהקטע הצניעותי..
לי זה נראה מוזר שישנים באותו בית. דיני ייחוד וכדומהאת פניך אבקש
כדאי באמת לישון בבתים נפרדים
^^^^^ לגמרי.שמן פשתן


לא כל מה שמוזר לך באופן אישי הופך להיות משהו הלכתיפינגו0


א. לא התכוונתי שמה שמוזר לי זה אסוראת פניך אבקש
ב. נאמר כאן שוב שיש בעיה שישנו באותו בית.
ג. למה? סתם מחשבות שעלולות להיכנס לראש.
איך בדיוק זה אסור הלכתית?די"מ
יש עוד אנשים בבית ןהם בכלל לא ישנים באותו חדר.
איפה הבעיה ההלכתית?
למיטב זכרוני כשלמדנו אישות ומשפחהאת פניך אבקש
אמרו לנו שאסור לזוג לא נשוי לישון באותו בית.
מחיללה אם אני טועה. לא ממש התעמקתי בזה עוד. לצערי לא יצא לי ללמוד דיני ייחוד לעומק.

חוצמזה נראה לי שזה גם שלא יבואו מחשבות לראש, מאותה סיבה שאסור לגבר ולאישה שחא נשואים להיות לבד.
יש בעיה של דיני יחודאריק מהדרום
אסור לישון תחת אותה קורת גג.
מעבר לזה, כיבוד הורים אם הם לא רואים זאת בעין יפה.
נ.בים של אור
ההורים לא אהבו שזה לפני ארוסים.. אבל מכבדים את הרצון לגמרי..
מצד ההלכה היבשה מה החילוק בין זה לבין חברה של אחותך?די"מ
*שישנה אצלכם בבית..?

גם אותי סיקרנה השאלה, בערך בסגנון הזה...ותן טל

כאילו בכללי - לא נראה לי שיש איסור מוחלט לבחור ובחורה לא נשואים ובקשר/לא בקשר, לישון באותו בית בהנחה שזה לא באותם חדרים... אחרת אתה בעצם, למשל - מונע מבחור רווק לישון בבית מלון לבד? כי יש עוד בחורות אולי במלון שישנות שם?

 

מה גם שבבית שלו עוד יש לו שומרים...

 

 

אולי העניין הוא רמת הקשר - כשרמת הקשר מהודקת מאוד (וזה, נראה לי, בעיקר אחרי שכבר מחליטים על חתונה, ועושים מה שנקרא בימינו "אירוסין") - אז יש חשש ששינה בבית אחד תיצור קרבה מוגזמת ובעייתית. אבל כל עוד זה לא זה, אני לא יודע...

 

מעניין אותי המקורות ההלכתיים המדוייקים שמדברים על כך. אחפש.

^^תודה על הפרוט!די"מ
(לי לא היה כוח)
כן, סתם החבר'ה כאן ממציאים חומרות,פינגו0

אבל מי שרוצה להחמיר על עצמו - יבורך!

אבל מי שלא מעוניין להחמיר - אז שידע שאין עם זה שום בעיה הלכתית!

לדעתי אתה צודק.די"מ
רק שאני חושב שזה לא סתם חומרא אלא חומרא הגיונית וממש,ממש ראןיה.
מעבר ל"סתם" חומרא
מי שלא יודע הלכות שלא ידבר בשם ההלכהאריק מהדרום
איך בדיוק מה שהוא אמר לא נכון?די"מ
יש עם זה בעיה הלכתיתאריק מהדרום
אסור לישון עם מדושדכתו תחת אותה קורת גג, זו לא חומרה, זו הלכה, לא מאמין? שאל את רבך.
לא מאמיןדי"מ
אז תשאל את רבךאריק מהדרום
אז תשאל את רבךאריק מהדרום
אני שואל את רבי כשיש לי ספק.די"מ
למדתי הלכות ביאה ואני לא מצליח להבין מאיפה אתה מביא חילוק בין משודכתך לבין חברה של אחותך או כל פנויה נידה אחרת.
תביא מקור לחילוק כזה אז אני יראה עניין בכלל לבדור את הנושא.
על פניו הדברים פשוטים ואין שום חילוק ברמת ההלכה היבשה.
למדתי את זה בספרים של הלכות שלומדים לפני החתונהאריק מהדרום
אני לא זוכר איפה בדיוק, מן הסתם הרב קנוהל או הרב מרדכי אליהו, זה שאתה לא רואה חילוק זה תמיהה עליך, בחברה של אחותך אין לך חיבה אליה כמו משודכתך לכן אני ממש תמה איך אתה לא רואה חילוק ברור כזה, זה לא חילוק טכני רשמי אלא עניין של חיבה.
כי אין בהלכה דבר כזהדי"מ
הם אולי כתבו את זה כמנהג הוא חומרא ראויה.
ברמה ההלכתית היבשה מעולם לא שמעתי על חילוק כזה.
אם יש עוד אנשים בבית לא שייך יחוד בדיוק כמו חברה של אחותך
טוב אין.אריק מהדרום
שאל את הרב שלך או אל תשאל, אתה מעייף אותי
כי אתה טוען דבר מאוד מןזר.די"מ
אבל היא לא משודכתו, זה העניין...ותן טל

היא כתבה בבירור "לפני ההחלטה הרשמית להתארס". לכן אפילו "משודכתו" היא לא.

 

ממתי תגדיר משודכתו אם לא מהרגע שבו הם מחליטים על כך רשמית?

 

וכל עוד הם לא החליטו על כך רשמית, לפי מה שאתה אומר, אין מנהג ואין הלכה - מותר להם לישון מתחת קורת גג אחת בתנאי שזה לא באותו חדר ושהם לא לבד בבית - כללי איסור ייחוד הרגילים.

 

לא ככה?

אם אתה טוען שזה אסור,פינגו0

אז נראה לי שיש כאן מישהו אחר שלא יודע הלכות.

 

מבחינה הלכתית הם נחשבים משודכים אך ורק לאחר כתיבת שטר התנאים ולא שניה אחת לפני!

 

כיום, נראה לי שהרוב עושים אותו בכלל כשכבר נמצאים באולם, כמה דק' לפני החופה.

וגם אלה שמקדימים לעשות, עושים את זה במסיבת אירוסין או בוורט.

 

ומכיוון שבמקרה שלנו וודאי שלא מדובר שהם משודכים (אפילו אין החלטה אז ק"ו שאין תנאים),

אז ההלכה שהבאת לא רלוונטית לכאן.

לפי ההרגשה שלי (לא יודעת מה ההלכה הברורה)גדר תיל

זוג שהוא בקשר - יותר בעייתי לישון באותה דירה דוקא בגלל הקשר והקרבה ביניהם.

 

לדוגמא:

באוטובוס אין לי בעיה לשבת ליד גבר, 

אבל אם זה גבר/בחור שאני מכירה - כמובן שלא אשב לידו. (למרות שאין חשש נגיעה)

זה ירגיש לי קרוב מידי.

 

כי בקשר קרוב - צריך לשמור יותר על המרחק. 

לא יודעת ממש איך להסביר...

הרגשה זה עניין אחרדי"מ
שאלנו על הלכה.
אבל זו הרגשה הגיונית ונראה לי שגם ההלכה תסכים איתה..dora


הלכה לא הולכת לפי ההרגשה.די"מ
אין גדר הלכתי ל"מדוייטת" יש פנויה,מאורסת,אשת איש

אין הבדל בין זאת שאתה יוצא איתה לחברה של אחותך.
לא הכל זה הלכה בלבד.גדר תיל

 מה עם קצת רגישות?

 קצת חסידות?

קצת סייגים? 

 

אין שום בעיה!אפילו מומלץ!די"מ
אבל זה לא חובה וודאי שלא מחייב
מצחיק, אני חשבתי שיש יותר בעיהים של אור
לפני ארוסין מאשר אחרי.. כאילו מה הוא כבר בא שבת שעוד לא סגור כלום?? זה כביכול להביא לקרבה מיותרת עוד לפני ש... מן פריצת גדר..
יש בזה משהואוריה,
אבל הכוונה יותר לקירוב שיש אחרי האירוסין.
מרגישים שייכים אחד לשניה, זו הרגשה מדהימה כשאני חושב על זה.. (ומחכה לזה)
לא דומה לתקופה של הדייטים..
על המנהג שנהגו כל ישראל הכשרים שמאורסים לא ישנו בבית אחד:יזהר
מאורסים או משודכים?די"מ
וכמו שאמרתי אולי זה מנהג זה לא יחוד ולא הלכה יבשה.
משודכים, הנקראים בימינו "מאורסים".יזהר

זה מנהג ראוי מאוד שנהגו כל ישראל הכשרים, וכן מורים כל מורי ההוראה (אפילו הוא). מטרתו היא להתרחק מן הכיעור ומן הדומה לו. הוא בא להסיר מכשול פוטנציאלי ממשי (בערך כל יומיים יש שרשור בנשואים טריים על זוג מאורסים שנופלים/נפלו ברמה כזו או אחרת).

 

לא צריך להתפלפל ולהתפלמס על כל דבר.

אין לי שום בעייה עם המנהג הזה.די"מ
אבל חשוב לא לבלבל.
אולי תחזור על שוב?את פניך אבקש
תקלה בשליחת הודעות, גם לי קרה הרבה...זה "נתקע" ושולח כמהותן טל

פעמים ברצף.

במיוחד מהפלאפון ובמיוחד כשיש קליטה גרועהדי"מ
במיוחד מהפלאפון ובמיוחד כשיש קליטה גרועהדי"מ
אני יודעת וזה מצחיק את פניך אבקש
ובהיות שכאן עדיין לא החליטו רשמית להתארס, אפילו המנהג הזהותן טל

כבר לא בדיוק "תקף", אפילו רק בתור מנהג.

 

כי בנתיים לא מדובר אפילו ב"משודכים".

לא..אנחנו עשינו את זהיעל מהדרום
ברור שיש בעיה, כפי שמפורש ברמ"א לגבי משודכים, ואין שוםחסדי הים
חילוק בין משודכים לכאלו שיוצאים ועוד לא התארסו. הרי יש שני טעמים: א. שלא יתגנו זה על זה. ב. קרבה יתירה. שניהם שייכים גם לפני ההחלטה להתארס. פשוט פעם, לא היו יוצאים הרבה ומיד היו משתדכים, לכן לא היה שייך שהרמ"א יתיחס למציאות בימינו.
א-ת-ה זה שאומר ש"אין הבדל". הלכה לא עובדת לפי מה שא-ת-ה אומרותן טל

ומכל המקורות ההלכתיים שהובאו כאן, לפחות בנתיים, מוזכרים שני דברים עיקריים: א. שזה פחות או יותר "מנהג", ולא הלכה פסוקה. ב. שמדובר במי שכבר החליטו להשתדך.

 

ובהיות שכאן, כאמור, עדיין לא הייתה החלטה רשמית להשתדך - הרי שמוזר להגיד שחייבים להרחיב את ההגדרה של המנהג (שוב, מנהג), שמשודכים שלא ביצעו אירוסים הלכתיים, יהיה אסור להם לישון יחד - להרחיב את האיסור הזה לכל בן ובת שיוצאים יחד, עדיין לא הגיעו אפילו לשלב ה"משודכים", והוא בא אליה.

 

בקיצור, רחוק מאוד מאוד, ומה שבטוח, "להחליט" על דעת עצמך שמה שהרמ"א דיבר עליו זה גם במקרה כמו שתיארה פותחת השרשור - זה מאוד מוזר. מילא היית מראה פוסק בן זמננו שאומר את זה...

תנאים מבלי עולם, לא רק מסתכלים על מה שכתוב, אלא עלחסדי הים
הסברא, והסברא שייכת בשני המקרים.



זה סברא, זה לא הלכה.ותן טל

אתה לא יכול להגיד שיש הלכה שאסור לבחור ובחורה כיום, נניח אחרי דייט או שניים, אופילו אחרי 10 דייטים, לישון יחד תחת אותה קורת גג, לא באותם חדרים ושיש עוד אנשים בבית (ובטח כאשר אותם אנשים הם קרובים של הבחור או הבחורה).

 

פשוט אין הלכה כזאת, נקודה. ואפילו לא מנהג.

 

המנהג, הוא, כאמור, רק על זוג שהחליט כבר להשתדך.

 

 

משודכים מבחינה הלכתית = כתיבת תנאים לחתונה בין שתי המשפחותפינגו0

אז כמו שכתבתי לאריק, ההלכה הזאת אינה רלוונטית לכאן.

תודה לעונים! החכמתםים של אור
הלכתית לא יודע. "רעיונית"- לענ"ד כןשאולי18

אני יודע שהרבה עושים כן, אך לתפיסתי יש בכך התקרבות גדולה בן בני הזוג שעלול לצמוח ממנה מכשול.

אז גם אל תצא לדייטים!!פינגו0

פשוט תראה פעם אחת את הבחורה מרחוק ואז תתחתן!

 

הרבה מההלכות אלו כבר גזירות שחז"ל עשו לנו כדי להתרחק מהעבירה.

אז מכאן שהדברים שחז"ל לא אסרו עלינו, הם כנראה סברו שלא נחוץ להחמיר יותר כדי להתרחק מהמכשול.

 

למשל, דיני ייחוד עם הפנויה זה כבר הרחקה (האיסור הוא לא מהתורה, זו גזירה של דוד המלך לאחר הסיפור עם בת-שבע.),

ואין שום עניין לעשות הרחקה להרחקה ולא לעשות דברים רק כי שמא ייכנס למצב של ייחוד.

 

אפשר להחמיר על עצמך כמה שאתה רוצה, אבל אין טעם אפילו להמליץ לאחרים לנהוג מעבר לגזירה.

 

כמו שאני לא אגיד לך לא לאכול קטניות לאחר פסח רק שמא נפל בזה גרגיר חיטה שלא נמכר לגוי.

למה? כי קטניות זה כבר גזירה וחמץ שעבר עליו הפסח זה גם גזירה, ולא גוזרים גזירה לגזירה.

 

אותו הדבר גם כאן, אין שום עניין להגיד שיש כאן התקרבות גדולה מדי, כי כבר ההתקרבויות שאסורות כיום (כמו ייחוד) אלו גזירות,

ואין גוזרים גזירה לגזירה.

 

כי אם נלך בשיטה שאומרים כאן הרבה חבר'ה, שצריך להתרחק כמה שיותר.

אז לדעתם יהיה צריך לאסור מפגשים בכלל, ובייחוד מפגשים שמיועדים לצורך חתונה (בגלל שאז הסיכוי להיכשל גדול הרבה יותר).

די לבלבל את המחאריק מהדרום
תשאל את הרב שלך וזהו.
הוא ממש לא מבלבל את המוח הוא לגמרי צודק.די"מ
הבאתי פה בעבר תשובה של הרב ליאור עם עיקרון דומה.
בנוגע לשאלה האם מותר לשאול בשלומה של מי שנפגשים איתה (מה שסתם ככה אסור)
טובאריק מהדרום
אז תשאל את הרב ליאור מצידי
אני לא חושב שעל כל שאלה קטנה צריך ללכת לרבדי"מ
צריך לדעת את העקרונות.
ואם מתעורר ספק צריך ללכת לרב.
אתה לא משכנע אף אחדאריק מהדרום

תעשה מה שבא לך כהרגלך.

אתה זה שמבלבל כאן את המוחפינגו0

לא רק שאתה לא מבין ו/או לא יודע את ההלכות,

אתה עוד אומר לאחרים שהם מבלבלים את המוח?!?!

 

והייתי ליד הרב שלי כמה פעמים ששאלו אותו שאלות בעניין זה,

והוא הסביר את ההלכה בדיוק כפי שתיארתי כאן!

אז אם שאלת את הרב שלך מה טובאריק מהדרום


הרב זה החלק השוליפינגו0

העיקר זה ההלכה עצמה וגם חשוב להבין את ההלכות ואת מה שעומד מאחוריהם - לא להמציא סתם!

הרב שלך הוא החלק העיקריאריק מהדרום
וזה כל העניין, אפשר להתכחש להלכות ולהעליל עלי שאני ממציא אותם אבל אח ורק בתנאי שהרב שלך טען זאת, אתה לא יכולמלעשות זאת.
מכיוון שמדובר בטעות ברורה בהבנה של ההלכה,פינגו0

לא צריך שום רב שיטען משהו כנגד.

מכיוון שלא היכחת שום דבראריק מהדרום
לא טעות ולא נעליים עליך לשאול רב וטוב שעשית זאת
חובת ההוכחה על מי שבא לאסור דבר שאינו נאסר בשום ספר הלכה.פינגו0

המושג ההלכתי 'משודך' מדובר רק על זוג שעשו תנאים לחתונה (עושים את זה בשבועה).

 

אתה זה שעכשיו צריך להוכיח שמדובר כאן גם על סתם זוג שמכירים.

אני מבין שאתה נהנה לעצבן אותי עם חוסר העקביות שלךאריק מהדרום
צר לי, אני לא אתן לך להמשיך עם זה.
לדעתי יש בזה בעיה מהצד שזה מאוד מקרב, וצריך משנה זהירות~א.ל

החכם- עיניו בראשו

בקשר לשינה באותו בית- תשאלו רביעל מהדרום
לק"י

אני יודעת שיש שנוהגים שלא לישון באותו בית (השאלה מה לגבי שינה לפני "אירוסין").
עי' בריטב"א שלהי קידושין.שום וחניכהאחרונה


יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

נוגע ללב!כינור יהודי

אני פה קודם כל בשביל אמפתיה. מה שסיפרת נשמע כמו חוויה מקטינה ומבאסת.

לכל אחד יש דימוי, שקשור בחוויות עבר בין היתר, ל"מהי גבריות" ו"מהי נשיות". אני מרגישה שכדאי שתעשה בירור בתוך עצמך א) איך אתה מגדיר גבריות. ב) האם אתה מרגיש שאתה עונה על ההגדרה שלך למושג הזה?

אם התשובה היא - כן, זו התחלה נפלאה! אז מישהי אחרת תזכה במתנה הזו. אני בכלל לא נבהלת מה"רגישות" שלך שתיארת. זו גם מתנה. בסוף העניין הוא כימיה. יכולה לבוא מישהי וממש להעריך את המתנות שזכית בהם. כלומר, להעריך את הרגישות שלך, וגם להעריך את הגבריות האמיתית שלך.

בעיניי גבריות זה מישהו מוביל, משמח, מענטש, מפרנס ועוד.

זה שנפגעת ממנה בדיוק בנקודת הגבריות זה הדבר הכי הגיוני בעולם. היא באמת פגעה בנקודה הזו אצלך.

לסיכום, תתבונן ביכולות שלך, הגבריות וה"נשיות" (כלומר, נקות הרגישות אצלך), ותבין שאתה נושא בתוכך מתנות ככ נפלאות, שכשתבוא האשה הנכונה, היא תזכה בכל כך הרבה מתנות!

בהצלחה!

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחהאחרונה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך