מסלול ישיבת הסדר - בעד/נגד?חתול בשק
מעוניין לשמוע דעות נוספות בעניין מעבר לחד-גוניות שנמצאת סביבי כרגע.
לא מבחינת פרקטית, האם משתלם לשרת פחות וכד', אלא באופן המהותי יותר של השתייכות למסלול המבדיל עצמו מן המסגרת הרגילה או בעניין הכביכול ויתור עצמי ואי התמסרות מלאה בין בישיבה בין בצבא.
תודה מראש!
תלוי בךאריק מהדרום
לימודי מיקרוביולוגיה בעד/נגד?
אוי נו...צריך עיון
מה אוי נו?אריק מהדרום
יש הבדל בין שתי השאלותצריך עיון
הבדל ברור, אם לדעתך הוא לא מהותי אז תגיד את זה ותסביר, תגובות כאלה לא תורמות כלום
אני לא חושב כךאריק מהדרום
לכן כתבתי זאת.
בעדטוביה2
אני אומנם נגד לשרת בצהל. אבל אם אתה הולך אז צרמך לזכור שיש שם הרבה בעיות קשות ומי שהולך הולך כי זה עדין חשוב בשביל הצלת יהודים. כמובן שבמסגרת הזו חשוב להשאר בחברה מתוקנת כמה שיותר - לא תלך לבית זנות בשביל להיות עם עוד יהודים, ולמרות שזו דוגמה מוקצנת עדיין חשוב לזכור שלצערנו הצבא אינו מתוקן
בעד!בן של מלך
ב"ה
אבל הבעיה היא שיש אנשים שהולכים לישיבה בגלל הנורמה החברתית שבדבר ולא בגלל שלימוד תורה חשוב להם.
בנוסף יש כאלו שכדי שהם יוכלו לשרת פחות בצבא הם הולכים לישיבת הסדר.
למרות, שאני בעד ישיבת הסדר, אני נגד אנשים שלא חושבים והולכים בגלל הטרנד שבדבר.
על ארבעה בני ישיבות דיברה המציאותאריק מהדרום

אחד חכם, אחד רשע, אחד תם, ואחד שאינו יודע לשאול.

 

חכם זהו הפושע נגד עם ישראל שלא נשאר להמית עצמו באוהלה של תורה או לעשות הסדר מרכז.

 

רשע זהו הפושע נגד עם ישראל שמנצל את השירות המקוצר ותוך כדי השירות בישיבה הוא עובד ועושה פסיכומטרי.

 

תם (= שלם) זהו האיש שמסלול ההסדר נוצר בשבילו והוא מביא אותו למיקסום של יראת שמים ושילוב של ספרא וסייפא.

 

ושאינו יודע לשאול זה הבחור שלא שואל שאלות כמו "חתול בשק" אלא הולך לישיבת הסדר כי כל החברים שלו הולכים לשם והוא נגרר אחריהם מכח האינרציה, הוא בעיקרון מצא ישיבה נחמדה עם ר"מים מגניבים וראש ישיבה פחות מגניב אבל ת"ח, הוא הולך לישיבה, לומד קצת גמרא באמת, לא כמו שעבדו עליו בישיבה התיכונית בשיעורי הגמרא והמסלול המקוצר דווקא בא לו בסבבה אבל זו לא הסיבה למה הוא הלך לישיבה אלא בגלל שרוב השכבה שלו הלכה לישיבות הסדר חוץ מהדוסים הכבדים והערסים.

 

עכשיו מה שנותר לך הוא לבדוק איפה אתה נמצא, אני יכול לתת לך רמז, אם השרשור הזה קיים, כנראה שאתה לא שייך לקטגוריה הרביעית.

בהצלחה.

נפתלי הדג
כל מילה בסלע

ואוסיף, שהשליליות של הרביעי היא אינה בטוחה.
אוי, אריק, חזק.נערת טבע


שטחיeytan
אתה באמת שטחי!! מה רשע במי שעושה פסיכומטרי?
אני חייל ואני עושה פסכומטרי.. מותר לעשות תוך כדי שירות..פסיכומטרי.. אוייש אתה ממש שטחי שזה לא מובן למה אני מגיב
איתן - אריק כותב כמעט תמיד בציניות... ממש לא ברשעות, וגםותן טל

ממש ממש לא מחייב שזה מה שהוא חושב - ההומור שלו הוא הומור ציני שלחבר'ה מבחוץ שלא מכירים, קשה קצת להבין ולקלוט "על ההתחלה..."

תלויאריק מהדרום
הכוונה כאן בשירות בישיבה כמובן, מי שעושה פסיכומטרי תוך כדי שירותו הצבאי ברשות, אין לי בעיה איתו ומי שעושה פסיכומטרי תוך כדי שירותו בישיבה בזמן שהוא אמור ללמוד תורה, זה פשיעה.
זה דווקא לא בציניות.
גניבה ספרותית לאור השבת?שום וחניכה

מי ראה בעמוד האחורי של 'עולם-קטן' השבת?

 

אריק, אם התביעה בגין הפרת זכויות יוצרים תתברר כנכונה, אני מבקש אחוזים על חשיפת הפרשה.

ששששש....אריק מהדרום
אל תגיד לי שהא' שבאריק היא אילן...שום וחניכה


טובאריק מהדרום
לא אגיד.
פלגיאטור נבל ונבערעוגי פלצת
העתיק גם את השורה האחרונה...
חחח ועוד שלל פאשלות...שום וחניכה


אממ...צריך עיון
זה התלבטות...
לימוד תורה זה חשוב והכל, אבל אי אפשר שבאופן גורף כולם/הרבה מאוד יעשו שנה וארבע, עובדתית חסרים לצבא לוחמים, בעיקר בוותיקות, די הרבה חבר'ה יורדים לג'וב גם אחרי סוף מסלול, וצריך עוד לוחמים.
תחשבו גם איך זה נראה מהצד, שכל הדוסים משתחררים מוקדם, כשהחלק הקשה (מנטלית לפחות) זה הסוף..
התלבטות לא קלה.מוטיבציה
ב"ה שאני לא צריכה להתלבט בזה (:
המסלול האידיאלי כדרך לרבים בלימוד תורהעוגי פלצת
לומדי תורה זה הצורך הכי חיוני לאומה
כך שמי שבאמת לומד לא צריך להתנצל על כך

אם כל בחורי ישראל היו לומדי תורה ברב או במעט
זו הדרך שהיו הולכים בה, פלוס מינוס
בעד. אבל אני בעד הקיצור של הזמן לזמן של 'הסדר מרכז'. אלא אםחסדי הים
כן הבחור רוצה לעשות משהו משמעותי יותר בצבא.

בכלל אני בעד שירות חובה לכל עמ"י כולל לומדי ישיבה גבוהה, אבל שזה יהיה באורך של הסדר מרכז, ומי שרוצה יותר משמעותי מתנדב מעצמו.
[הסיבה שאני חושב שצריך שירות חובה לכל אחד, הוא לא רק מצד הצבא, אלא בעיקר אני חושב שזה נותן ליחיד יכולות קרביות ועוד יכולות שחשובות לאדם בחיים. ברור שגם הצבא צריך ליעל יותר את הדברים הבסיסיים שהוא מלמד, כמו ללמד קרב מגע ועוד דברים חיוניים.]
זה לא ישיםצריך עיון
צריך סד"כ מסוים, אם יקצרו לכולם את השירות לא יהיו מספיק חיילים לבט"ש.
טוב זה ויכוח ידוע. כל אחד מביא ראיות לשיטתו. בקיצור,חסדי הים
לפי דעתי זה כן ישים, ואני חושב שהסיבה שיש עדיין שירות חובה לכולם, זו סממן שנשאר מהשקפה סוציאליסטית ולא מפאת החיוניות שהדבר.

טוב זו דעתי, מכבד את דעתך.
אז מי יהיה על הגבול?צריך עיון
אתה חושב שלא צריך כמות כזו של אנשים? או שיהיו מספיק מתנדבים?
יהיו מספיק מתנדבים אם יהיו הטבות, וגם מצלמות יותרחסדי הים
משוכללות.
יכול להיותצריך עיון
אתה מדבר כאילו אתה מינימום הרמטכ"ל ותן טל

 

וכשאומרים לך שכאשר מקצרים רק בארבעה חודשים את השירות לבנים, אז כבר מנסים להכשיר יותר בנות לקרבי כדי לא לפגוע בסד"כ - בטוח שחסדי הים יודע יותר טוב מכל המפקדים...

 

"מצלמות יותר משוכללות" - א. שום מצלמה, טובה ככל שתהיה, לא טובה כמו סיור של אדם בפועל בשטח, עם האינסטינקטים ועם השכל האנושי; ב. כל מצלמה דורשת גם תצפיתן/תצפיתנית שיאיישו אותה 24/7, אתה יודע...ככה שלא פתרת הרבה.

 

"מספיק מתנדבים" - ממש ממש לא מופרך שבהחלט לא יהיו "מספיק" - להתחיל לשלם לכל חייל משכורת שיהיה שווה למישהו לא להתחיל ללמוד וללכת להתנדב לצבא, כאשר החברים שלו מתקדמים כבר בתואר שלהם, והוא יצא אחרי הצבא בלי שום תואר, אולי מעט כסף - אני בכלל לא בטוח שזה יהיה כל כך "קל". מה גם שכבר היום התקציב הצבאי מנופח מאוד - אם הצבא ייאלץ להסתמך על מתנדבים, ולצורך זה יהיה צריך לשלם להם משכורות ראויות ומנופחות באופן רציני - הרי שיש מצב שהתקציב יצטרך להתנפח עוד יותר, ומאיפה?

 

בנוסף, כמובן שכל עוד שאר הצבא משרת שלוש שנים או כיום שנתיים ושמונה, וההסדר כבר עתה נמצאים "רק" בשנה וחמש - לרדת לרמה של מרכז, כ-ל ישיבות ההסדר - לא יתקבל באהדה ובהבנה בציבור הישראלי, והנזק התדמיתי לעולם התורה, בהשוואה להיום, יוכל לעלות עשרת מונים על הרווח שבחור ירוויח מכך בעוד כמה חודשי לימוד.
לבחור בהסדר אין שום מניעה לאחר סיום ארבעת שנות ההסדר, לשבת עוד חמש עשרה שנה וללמוד - לא השנה וארבע/חמש, שהוא משרת בצבא, לא זה מה שיוריד לו את האפשרות להיות תלמיד חכם. ומי שחושב ככה זה רק כי החדירו לו למוח שמי שעושה צבא וחלילה מעז לעשות שנה וחמש ולא הסדר מרכז או בכלל עוד יותר מקוצר, אז הוא גיוואעלד ותולמיד חוכם כבר לא יצא ממנו - כשבפועל זה שקר מוחלט והכל תלוי ברצון ובשאיפות של האדם ובמכונותו להתמיד ולהתקדם מעלה בתורה. אדם עם שאיפות מספיק גדולות, לא השנה וחמש בצבא זה מה שיעצור אותו מללמוד בעוצמתיות לאחר מכן בנוסף למה שלמד לפני. מנגד, אדם שלא בנוי ללימוד עוצמתי במשך שנים רבות וארוכות מאוד, ולא יהיה משדרת תלמידי החכמים - לא ישנה גם אם יעשה הסדר מרכז, זה לא יעזור יותר מידי ללימוד שלו - וגם מסלול ההסדר הסטנדרט, יספיק לו בשביל לבנות לפחות את הקומה האמונית והתורנית המינימלית כדי להתחיל חיים מתוך קדושה וטהרה, להקים משפחה על אדני התורה.

 

המצב כיום שבו מנסים לשוות מראה כאילו "הרציניים באמת" משתדלים לקצר יותר ויותר ויותר את הצבא, כי לכאורה זה "ביטול תורה", לי אישית זה מכאיב. מודה.

*התכוונתי כל עמ"י יעשו שירות מקוצר, ורק הרוציםחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך ו' בתמוז תשע"ה 06:12
יעשו ארוך.

*עצם זה שאתה מוריד תקציב מכל חיילי סדיר שלא יעשו 3 שנים, זה יעשה תקציב גדול לאלו הרוצים להאריך.

*המדינה עצמה תהיה הרבה יותר עשירה, כי רוב האנשים יתחילו ללמוד 2 קודם, ובמילא לעבוד, ויהיה יותר תקציב לביטחון.

*אדם יש לו יכולת לתצפת על כמה מצלמות ביחד, כגון שהם נמצאים על מסך אחד.

*אני לא מבין בזה עד הסוף. יש אנשים שמבינים בזה הרבה יותר ממני, וכתבו על זה מאמרים ארוכים ומנומקים, ונראה לי כדעתם.

*הצבא הוא לא הכל בחיים. הפוך כשלא נלחמים לכבוש, הוא רק מכשיר לביטחון. [כמובן בזמן שנלחמים לכבוש כל מי שעשה הכשרה צריך להילחם.] יש צורך לפתח המון תחומים בחיים: תורה, מדע, כלכלה, חקלאות, רפואה ועוד. צריכים כוחות צעירים שיעסקו בשנים הצעירות שלהם בנושאים אלו, חבל לא לייעל את הצבא, וכך להפסיד איכות בתחומים אלו.
בנוסף לכךטוביה2
למרבה הצער רבים אינם מאמינים כשהמערכת טוענת לחוסר בלוחמים.
יש הרגשה שזה בשביל לדחוף יותר לשרות נשים (לדוגמה גם נשים שעושות קרבי מבחינת הצבא היה עדיף שיהיו בגדודים נפרדים בתפקידי אבט''ש - ואת הקרבי ממש (שרות בלחימה + מעצרים + סיורים וכו') יעשו גברים - זה יותר יעיל ולא נעשה רק בשם הפוליטי-ליקורקט)

לכן במציאות העגומה היום בה המערכת לא אמינה - לא כל כך יעיל לנופף בססמאות שלה, ביחוד לא באלו בחשודות
המערכת מבזבזת כ"א על כל מיני שטויותמשה

יש היום כלים (רואה יורה למשל) שמאפשרים לחסוך בכ"א בצורה מאוד משמעותית ולייתרחלק גדול מהכ"א המשמש לבט"ש בצבא...

 

אני מכיר יותר את אנשי המפקדות וגם שם יש כ"א מיותר בכמויות. צריך רק מישהו עם שכל וצי קטן של מתכנתים כדי לייתר את העבודה שלהם ולייעל אותה.

בנוגע למפקדות זה הגיוני מאודצריך עיון
הכוח של הבט"ש זה הכוח האופרטיבי ללחימה, צריך להכניס גם את זה לשיקולים
מלחמה זה סיפור אחרמשה

בעיקרון צריך לפטר את כל מי שלא רוצה להיות ולשלם משכורת למי שכן רוצה להיות.

 

מצידי אפילו שוק חופשי חלקית - מכרזים לאבטחת יישוב או גיזרה כשהזול או הטוב ביותר מנצח - יהיו הרבה אנשים עם רעיונות יצירתיים שאנחנו לא חושבים עליהם כי זה לא המקצוע שלנו.

במלחמה צריך הרבה סד"כצריך עיון
וצריך גם סד"כ ראשוני בשביל ההתחלה
לא רואה מצב שצבא התנדבותי יספיק
אפשר למצוא פתרונות יצירתייםמשה
למשל כמו בזק''א ובהצולה, אנשים שעסוקים בעבודתם ביישובי קצה ויכולים להגיע למלחמה תוך דקות.
בלי לקחת צד בדיון הזהיוניאחרונה
אין ספק שב'מבצע' כמו כל המבצעים האחרונים בעזה ואפילו מבצע כמו חומת מגן, צבא כזה יכול לעמוד בקלות

אולי כבר שכחו פה מה זאת מלחמה מול צבא שלם ואפילו כמה צבאות ביחד (ל"ע) אבל במקרה כזה צבא קטן ומקצועי לא יעמוד בזה..
(לא שמלחמה כזאת נראת באופק ולא שהצבא הוא זה שיציל אותנו או לא ממלחמה כזאת)
נגד.ידיד נפש

נגד הצבא הזה באופן כללי.

זו לא היתה השאלהטוביה2
אתה יכול לראות מה אני כתבתי
ניצלו"שים זה כל הפורום הזה בערך...די"מ
בעד, לרוב האנשים..ארץ_אהבתי
שלוש שנים זה שירות שוחק.. רוב האנשים לא יחזרו לישיבה אחרי זה לדעתי. יש לזה השפעה על איך יראו כל החיים שלך אחרי זה, ואצל רוב האנשים התועלת לא שווה את הנזק בעיניי
יפה אמרת*שלי*
נשמע די אגואיסטי..צריך עיון
אתה חושב שחילונים לא נשחקים?
מי שזה חשוב לו יכול לחזור אחרי שנה וארבע לישיבה, ללמוד איזה שנה ולחזור שוב לצבא.
אתה באמת רוצה שדתייםטוביה2
גם יתפרקו אח''כ כמו חילונים
זה שוחק והטיול בילוי של אח''כ לא מומלץ
אני רוצה שאנשים יקיימו את החובות שלהםצריך עיון
אם הוא באמת עושה את זה מאידיאלים זה משהו אחר.
הטענה על שחיקה, זה נטו אגואיזם!
זה לא משנהטוביה2
המציאות היא שזה שחיקה שמביאה למקום לא טוב - והטענה שאחרים יוצאים בקושי היא טענה לא מספיקה אם בסוף אני יוצה נדפק
אם המערכת נותנת לי אפשרות לא להפגע אז אני הולך עליה

נ.ב. החובה היא מה שהחוק מחייב - וכמה שפחות יותר טוב
לא מסכים איתךצריך עיון
המחלוקת בינינו הרבה יותר עקרונית, כבר דיברנו על זה פעם..
לטענתך, ברור שיש פרצות בחוק, השאלה מה הייתה הכוונה. ולדעתי, עיקר המחוייבות היא חברתית.
אני עניתי לךטוביה2
הרי לדעתי לא צריך כלל להתגייס

אבל כל מה שטענתי זה שאם את הנורמה החברתית שלך תקבע לפי אנשים שלא חיים לפי 'סולם הערכים' שלך - רחוק אתה לא תגיע.
כלומר האם גם תיתן לילד שלך בבית מחשב פתוח וטלביזיה - כי החילוני לא מבין מה הבעיה?
ברור שאנחנו צריכים לעשטת את השיקולים הערכיים שלנו בלי להתחשב בהם.
ככה גם כאן - אנחנו צריכים לראות מה טוב לנו ולפעול לפי זה. חייל שעושה הסדריודעלהלחם אם יהיה בזה צורך והיות שהצבא הוא לא מקום אידאלי - כדאי להתרק משם בשלב הזה
לא ממליצה לכתחילה~א.ל
תלוי אדם.
ישיבות ההסדר נוצרו על מנת לתת מענה לספציפים
זה שהיום לכתחילה נכנסים לשם, זה לא נכון לדעתי
לא הבנתיטוביה2
זה שהמערכת (תזכורת - אנשים לא דתיים) לא חשבה על זה כלכתחילה זה בעל משמעות?? הוא שאל מה אנשים חושבים לגבי החייל אם זה שווה את הנזק של גיוס ארוך או לא
שהצבא יחפש תחברים שלו (יבוא יותר לקראת הדתיים) אם יש לא בעיה
קראת את השאלה?צריך עיון
הוא כתב בבירור שהוא לא שואל מבחינה פרקטית אלא מהותית על המסלול
בעדnobody
נגד מה שהולך בהרבה ישיבות שהחבר'ה לא באמת את ההתחיבות שלהם בנוגע לזמן בישיבה..
מי שלא מסוגל לשבת ללמוד את הזמן הזה שלא יעשה הסדר אלא ידחה וכשלא יוכל ללמוד יותר יתגייס לפי מה שהוא חייב.
וכמובן שיש אנשים שלא צריכים להתגייס בכלל..
בתור חייל ממש מיותר בצה"ל המסלול הזה הוא הצלהיאיר26
הלוואי שיכולתי מבחינה חברתית-חוקית-כלכלית לא לשרוף גם את השנה וארבע האלה בשירות שדי מסתכם בחצי תורנות מטבח בשבוע בתקופות העמוסות. הייתי יכול לעשות משהו מועיל בשירות לאומי/ישיבה/לימודים.
בקשר לרוב הג'ובניקים אתה צודק במאה אחוזצריך עיון
אבל אי אפשר להשליך מזה ללוחמים, זה מצב שונה..
גם למי שעושה שירות יותר משמעותי אני אישיתיאיר26
בעד לימודים וחתונה יחסית מוקדמים אז כדי לשלב גם בניה תורנית הסדר זה די כורח המציאות. ובתור מי שהוציא את המיטב מהחלק של המסלול בישיבה וגם לשיטתו אין לו בכלל זמן לבזבז לדעתי אין מה להתנצל
על בחירה אחראית, רצינית ומאוזנת שמשלבת את השיקולים השונים (לי אישית המסלול לוקח 6 שנים יקרות). לא חושב שזה מתאים לכל אחד, אבל להרבה חבר'ה זה הטוב והשפוי ביותר שניתן להשיג כרגע.
כשחושבים על עצמםמגשים
כשמסתכלים על כלל הציבור זו עקיצה!
כשחושבים רק על הצבא זאת עקיצהיאיר26
כשחושבים על הכלכלה, החברה, יציבות משפחתית ונפשית, דמוגרפיה ועוד דברים שהצבא נועד לאפשר את קיומם ושגשוגם זאת רצינות ואחריות. לצערנו כלל הציבור די לוקח את הזמן עד שיסגר על מקצוע, לימודים חתונה וכו' מי שלא ממהר לשום מקום ויש לו זמן לשנה-שנתיים טיול בחו"ל+הארכת שירות+שליחות+תואר באשורולוגיה+חתונה בגיל 30-35 יכול להרשות לעצמו גם לשרת 4 שנים. זה בלי להתייחס ליכולת המדהימה של צה"ל לבזבז לאנשים חלקים ניכרים מהשירות על כלום, וזה ניסוח עדין. הגישה של אני הולך לתרום לחברה שלוש שנים ואחרי שיצאתי ידי חובה אני הולך לחיות את חיי הפרטיים בלי מחשבה על הציבור היא העקיצה וחוסר האחריות הציבורית והאישית. זאת מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה. מי שעושה שירות מאוד משמעותי/קריירה צבאית זה שונה. בקיצור צריך לקחת בחשבון את כלל השיקולים ולא להסתכל בצורה חד-מימדית רק על צה"ל.
בהחלט יש משהו במה שאתה אומרמגשים
אבל עדיין למרות הכל כשאתה עושה שנה וארבע ובשאר לומד תורה ונהנה ומרוויח מעולם הלימוד
השכן עושה שלוש ולא מרוויח כלום ורק שואל למה אתה?!
כי לי יהיו 4 ילדים שיעשו 1.3 שנים ולו אחד שיעשה שלושטוביה2
חישוב מהיר אני תורם יותר
אתה לא רציני, נכון?צריך עיון
אני פשוט לט יודע מאיפה להתחיל...
למה לא??טוביה2
אני יוצא מנקודת הנחה שמי שהולך להסדר בין השאר משקיע את החיים שלו על גידול ילדים (וכן זה מאמץ והשקעה) ואין סיבה שלא להתייחס לזה בשיקולים. כמו שהחילונים אוהבים לומר שלא סביר שאנחנו לא נישן 3 שנים טוב - אז הדתי אומר לא סביר באותה מידה שאני לא אישן 13 שנה לא טוב. אתה אוהב להסתכל בממד של האדם הפרטי אבל אם תהיה מלחמה אמיתית עם גיוס מלא אז לחילני ממוצע יהיה שם ילד אחד ולדתי 4 יותר סיכון יותר הכול. אם החוק היה אומר שכל משפחה צריכה לשים כך וכך שנים אז זה היה טיעון - כיום כשזה לפי אדם, החיים של הדתי סובבים הרבה יותר סביב הצבא ואין סיבה שהוא יקבל הקלות

חבר חרדי של אבא שלי שיש לא בן אחד שעשה צבא היה פעם בכנס והיתה שם 'אמא של חייל' שבלבלה במח כמה שהיא לא ישנה בלילה אז הוא שאל אותה כמה בנים יש לך? והיא ענתה 1 אז הוא אמר לה גם לי יש בן אחד שעשה צבא מא אכפת לך אם יש לי עוד 8?
מה זה 'שירות מאוד משמעותי'?צריך עיון
צריך לוחמים!
אני יכול להגיד לך על הגדוד שלי-אין פלוגה עם סד"כ מלא
רוב מוחלט של הביינישים הם לוחמים, ואם הם היו משרתים יותר זמן זה היה משמעותי מאוד
רוצה להוסיף נק זכות על מסלול הביינישירון ש
לפי עניות דעתי, לרוב חברה שעושים מסלול בייניש בסופו של דבר מתייצבים למילואים לתקופה גדולה יותר מאשר המשרתים לשלוש שנים. אני מתכוון מבחינה של אחוזים.. כי הם מוחדרים אידיאלים עמוק יותר בעקבות לימודם בישיבה..
שני יתרונות לדעתי:
א.הוא לא ממורמר על הצבא כמו רוב הסדירניקים ולדעתי זה משפיע על היחס שלו למילואים. .
ב.במצטבר הוא תורם יותר.
אם כל האהבה וההערכה שלי להסדר זאת לא סיבה טובה(ואני בעד הסדרמר ג'ינג'י
הרי אותו הסדרניק חדור אידאלים היה עושה שלוש שנים אם לא הייתה את אופציית ההסדר וגם היה מתייצב למילואים לאורך זמן(כמו שהוא עושה עכשיו)
עוד פעם, לדעתי החוויה שבסדיר משפעה על המילואים.ירון ש
בעד להתחילהיטק י-ם

אני בעד להתחיל שנה בהסדר ואז להחליט.

 

אמנם זה סוגר מעט אופציות צבאיות, אבל פותח הרבה אופציות כלליות.

אם אחרי שנה אתה רואה על עצמך שאתה לומד יותר מהממוצע מסביבך, מבחינת שעות לימוד ביום ורצינות, אז תישאר.

אם אתה מתחיל לחפף, זה לא בשבילך ועדיף שתלך לשירות מלא, אחרת עד סוף ההסדר התפיסה העצמית שלך תיפגע מאוד.

 

אני אומר אחרי שנה, כי אחרי שנתיים בדרך כלל פשוט מצטרפים לכולם במסגרת הסדר כדי להשאיר את האופציה פתוחה,

ואז כשכולם חוזרים לישיבה לעזוב את המסלול זה ממש קשה נפשית. כך אנשים מגיעים לשנים מאוחרות כשהם לא לומדים ולא שירתו והם מרגישים כישלון.

 

הסדר זה ארבע שנים של תורה, שזה מקביל לתואר בהנדסה. כלומר אתה מתמקצע בלימוד תורה באותו אופן שאדם ממוצע מתמקצע במקצוע שלו. זה דבר גדול, שאין אותו במסלולים קצרים יותר.

כמו כן בהסדר יש חופש לימודי גדול - אתה יכול לחקור המון תחומים ברצינות ולמצוא את הפינה שלך בתורה. אני למשל לקחתי חודשיים של רק לימוד תנ"ך, ועוד חצי שנה של רק חסידות. לא יודע אם הייתי אותו אדם היום בלי היכולת הזו למצוא את המקום שלי.

במכינה הכל יותר קבוע מראש, ואין זמן ופנאי לחפש ברצינות את הכיוון שלך. זה מייצר סוג אחר של אנשים טובים.

 

יש בדיונים הללו הרבה הפרדה בין "טובת עצמי" ל"טובת עם ישראל". למעשה ההפרדה הזו לא קיימת. כיון שאתה מראש אדם ערכי, המימוש העצמי שלך הוא טובת העם. וככל שתמצא את הכיוון שלך יותר מוקדם ותעשה את זה יותר טוב כך יטב לכולם. 


תחשוב לדוגמא על כמה אנשים גדולים שאתה מכיר. נניח פרופ' אומן. התרומה שלו לעם ישראל עצומה, אפילו הפרט השולי שהוא זוכה פרס נובל שחבר במועצה לחוסן לאומי, שאילץ את הארץ לכתוב "כנראה שאפשר להיות טיפש ולזכות בפרס נובל". אם איזה רב היה בא אליו בגיל 18 ואומר לו שהוא חייב עכשיו לעלות לארץ ולשרת בצבא, במקום לעלות כשהוא כבר מתמטיקאי דגול. כמה היינו מפסידים. ואולי היינו מקבלים שריונר בינוני.

לכן כל אדם צריך לכוון את עצמו למצות את היכולות שלו בצורה מיטבית, ועם ישראל ממילא ירויח יותר. צריך כמובן להיות ערכי בבחירות שלך, ולא לעבוד באתרי הימורים וכדו', אבל כל השאר פתוח.

ממילא אם הסדר מתאים לך - לך על זה. ואם לא - תברח מהר.

ברור שכןסבתא זקנה


למגשים: את המעטים סביבי שזה טיפה מפריע להםיאיר26
אני שואל: אתה מוכן להתחייב כמוני ל-4.5 שנים בישיבה+שנה וארבע? אז הוא מודה לי ישר. בדרך כלל המציאות הפוכה: בתור חייל יחיד עם חזות דוסית-ביינישית בבסיס ובשכונה (באמת שממות מבח' דתית) אני סמל של שילוב ואיזון בין עולמות, זה מהפכני מבח' האנשים כאן ( מבחינה מסוימת זאת אחת הנקודות המעטות שאני מוצא בהן משמעות לשירות שלי) ולגבי הטענה שבצבא טוחנים ובישיבה מכייפים- א) זה ממש לא מדויק ב) מי שנהנה מהתפקיד שלו בצבא אז גם כאילו לא שירת?! השירות נמדד בכמה אתה סובל?!
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך