למי משעמם מאוד?חיה רוז

ורוצה לעזור באיזו עבודה?

ולמצוא תשובות מנומקות ומבוססות היטב לשאלות הבאות...?

 

(צריך עפ"י המדרש בעיקר)

 

1. מה הקשר בין תוהו ובוהו לעבודת יום כיפור ולמה זו תכלית העבודה בו?

2. מדוע הנחת התפילין מוגדרת על ידי קשירה ומהו ביאור הפסוק וראית את אחורי ואיך זה מגלה את כל טובי?

3. איש נברא מהאדמה, אישה מהצלע 3 הבדלים ביניהם הנובעים מזה ולא מופיעים במדרש....

4. מנין שבבריאה הוכנסה התכונה של הכרת הטוב? כמה מקורות! ולמה זה כל כך חשוב.

5. מהי סיבת בריאת האדם- הפסוקים והמדרשים הסותרים, ביאור התפילה "טוב יצר כבוד לשמו" על פי הגר"א וכיצד הוא מיישב את הסתירה..?

 

ויש עוד מלא שאלות....!!! סתם נמאס לי להקליד.

 

בוכה/צוחקבוכה/צוחק

 

מה הוא רוצה שאני אעשה בעבודה הזו? אסכם לו את כל התורה?רק שאלה 5 זו כבר עבודה בפני עצמה

מעניין.... שלחי תשובות אחר כך... המונ הצלחהאת פניך אבקש
זה במקום לעזור?חיה רוז


^^ כן כי כבר התעייפתיאת פניך אבקש
הכל בראש,ammyy admin

אני יכול להתכתב כל היום פתאום שיש לי איזה עבודה לכתוב, מגיעה המחשבה הזאת של אין לי כח. 

 

שבתכל'ס כל היום רשמתי..  

לא הבנת... נמאס לי להקליד תשאלות...חיה רוז

אין לי את התשובות עדיין

אני דיברתי על ההקלדה. (:ammyy admin
וואי וואי...חפירות😨אושר תמידי
אין ספק. תעסוקה מושלמת לאמצע הלילה...+mp8
מאיפה זה נפל עליך??
עבודה אחרונה לסיום התואר...חיה רוז

הצלחתי כבר שאלה אחת מתוך 13!

וואו!! איזה כיף..! בהצלחה!צפורה
תודה חיה רוז


שאלה 5..נולאית
בס"ד

למה ה' יצר את האדם? אחרי כל המדרשים וניסיונות הפיצוח, האמת היא ש...
אנחנו לא יודעים!

אנחנו יכולים לשער, לחשוב.

לדעת? אנחנו לא יודעים,

ואת יודעת מה? זה לגמרי בסדר שאנחנו לא יודעים , אנחנו כאן כי ככה ה' רצה. למה? לא יודעים.

(אגב, את 'אני לא יודע למה ה' ברא את האדם' שמעתי במקור ראשון מרב שהוא רב, לא אגיד את שמו כי זה אאוטינג+ בקשה מפורשת לא להגיד דברים בשמו אלא לענות תשובות ישירות ולא שיגידו בשמו. אז אני לא יגיד )

תודה חמודה! זו עבודה אני אמורה להגישחיה רוז

ואני אמורה לפרט את כל הפסוקים והמדרשים והמחלוקות וכו'

ואני מכירה הרבה דיון על למה נברא העולם. עכשיו אני צריכה למקד את זה לאדם ולהביא את זה עם כל המקורות.

 

אני צריכה לקבל ציון...

 

(ואגב, אני גם לא מסכימה עם הגישה מעבר לעובדה שכל כך הרבה גדולי ישראל עסקו בזה וכתבו לנו את דעתם, שזו עובדה שמלמדת על חשיבות הנושא, זה גם פשוט מאוד. צבא יכול להלחם בלי לדעת מה המטרה? זו אותה איכות לחימה של החייל הפשוט? לא חושבת.. אם יש יעוד שאני אמורה להגשים אני צריכה לדעת מהו ולא רק את רשימת המצוות שבדרך. למרות שהן העיקר)

אויי סורי בהצלחהנולאית
בס"ד

אבל יש רב, די חדשני
קוראים לו הרב גוגל, יש לו די הרבה תשובות, חלקן עמוקות, חלקן רדודות, לעיתים סותרות

אבל כדאי לשאול אותו, בהצלחה!
ממש אהבתי את השאלות!אגוז מוסקט

בס"ד

 

 

וממש רוצה לדעת את התשובות.

אז בבקשה תפרסמי אותן כאן שתסיימי.

 

וחיזוק:

יש בזה גם חסד כלפינו וגם את זוכה שנלמד תורה(כמו כתיבת ספר).

 

בהצלחה.

טוב, אם אתם ממש רוצים... על השאלה עם התוהו ובוהו...חיה רוז

הייתי צריכה קודם להסביר מה זה תוהו ובוהו לפי המדרש. ואז לקשר ליום כיפור וכו'...

 

יחס המדרשים והמקורות אל המושג תוהו ובוהו מעורב.

מצד אחד מוגדר תוהו ובוהו כשיממון. תוהו מלשון תהיה. פליאה על ה"בוהו"- הריקות והשיממון.  בהסתכלות הזו, במציאות ה"אין" שלפני הבריאה יש מציאות אלוקית בלבד. וכל השאר- שמם. מן המציאות האלוקית הזו מופיעה רוח אלוקים המרחפת על פני המים.

מן הצד השני- התוהו- התהייה היא דווקא על מציאות הבריאה. העולם שאינו ריק. על ה"בוהו", הבלאגן, הדברים שנראים כחוסר צדק או כשליליים. מעשי הרשעים והנטייה שלהם לכך עוד מילדותם, "אפליה" לטובת העליונים החוסים בזיו השכינה וחיים לעולם לעומת התחתונים שיש להם מוות, יסורים והמון עבודה על מנת לזכות לאור אלוקי וכדומה.

עיון מעמיק מגלה כי המושגים אינם סותרים. ה"אין" המציאות האלוקית הנסתרת, החושך שעל פני התהום זהו המקור למציאות הנגלית לעינינו. התוהו ובוהו במובן הריקות הוא נקודת ההתחלה. לאדם הפשוט אין השגה בתוהו ובוהו. זה "אין" בשבילו. המציאות האלוקית לא גלויה לעיניו.

כיוון שכך, כאשר הוא נתקל בהשתלשלות של התכנון האלוקי בעולם הוא עומד תמה ואינו מבין. הרבה דברים נראים לו כחוסר צדק, כרוע. לו יכל להביט במקור, בתוהו העליון, היה מבין הכל. אולם זה למעלה מהשגתו.

ביום כיפור אנו קוראים בחזרת הש"ץ של תפילת מוסף פיוט העוסק בעשרה הרוגי מלכות. שם עולה שאלה נוקבת- "זאת תורה וזאת שכרה?". התמיהה על התוהו ובוהו השולט בעולם זועקת לנוכח הצדיקים הנהרגים במיתות משונות. תשובתו של הקב"ה מפתיעה.

"אם אשמע קול אחר, אהפוך את העולם למים".

במבט ראשון, נראה כי מדובר ב"סתימת פה". "שתוק", אומר ה', "כך עלתה במחשבה לפני".

אולם לאמיתו של דבר יש כאן תשובה. מסביר הקב"ה לתוהים שעל מנת להבין את המהלכים יש צורך לחזור אל התוהו ובוהו הראשון. אל הזמן שבו "רוח אלוקים מרחפת על פני המים" אל המחשבה הקודמת לדיבור ולמעשה, השלב שלפני הבריאה הגשמית.

לא סתם מופיע הפיוט הנ"ל בתפילת יום הכיפורים. חלק מרכזי בעבודת היום הוא ההתבטלות. ההכרה במציאות הבורא באופן כזה שהוא למעלה מהשגה. קבלת מלכותו כעבד. גם כשאני לא מבין.

אולם יש כאן עוד הרבה מעבר לכך. אם תהינו על הבוהו, על חטאי האדם, על המקום שנתן ה' לרוע בעולם, התשובה נמצאת ביום הכיפורים. ביום הכיפורים אנו נזכרים שהתשובה קדמה לעולם.

התשובה הייתה קיימת עוד לפני מציאותו הגשמית של העולם. היא חלק מהתוהו העליון. למענה ה' ברא את מציאותו של החטא. כבר אמרו חז"ל "נורא עלילה על בני אדם" - שה' בעצם יצר את המקום לחטא אדם הראשון למען תוכניתו הראשונית. האדם אמנם לא תופס מדוע ה' מעוניין בכך. אולם זהו חלק מהתוהו הראשוני. מהתכנון האלוקי הקדום.

מהחושך שיתרון האור המגיע ממנו הוא גדול יותר. מהחטא שהתשובה המגיעה בעקבותיו מקרבת את האדם לה' יותר מקרבת הצדיקים.

אל המקום הראשוני הזה של התשובה אנו שואפים להגיע ביום הכיפורים.

מאוד עמוקאגוז מוסקט

בס"ד

 

 

הקישור שעשית בין הדברים באמת מאוד מעניין ויפה.

בבקשה תביאי לנו את כל התשובות בסיום.

תודה.

תודה חיה רוז


חח... הצלחתי בנתיים 4 שאלות!!! מתוך 13...חיה רוז

ואני די מחברת דברים שונים על דעת עצמי כדי לסיים את העבודה הזו...

כאילו, ברור שהכול מבוסס על מקורות. אבל ההקשרים והדיוקים....

מרתק!נשמח אם תזכי אותנו בקריאת התשובות כאןנפש חיה.
הלמידה תועיל
אין ספק.

בהצלחה רבה!
אז מישהו מכיר מקורות במדרש או בפסוקים ל'טבע הטוב להיטיב"?חיה רוז

לא רמח"ל..

מופיע הרבה קודם בחסידות וגם הרס"ג מתאר את אהבת השםמוטיבציה
לבריות כתכונת הטוב האלוקי הבסיסי: "שהוא טוב ומטיב...והגדול שבחסדיו על בריותיו הוא שנתן להם את ההויה כלומר מה שהמציא אותם אחר שלא היו, וכפי שאמר לנבחריהם ´כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו´".
הציטוט הזה מוכיח שה' הוא טוב והבריאה היא הטבה אבל לאחיה רוז

שזו מטרת הבריאה.

 

תודה לך!!

טוב השם לכל... טוב אתה ומיטיב למדני חוקיךנפש חיה.
הראשון תהלים קמה
השני קיט
תודה רבה!, לא חסר מקורות לכך שה' טוב. אני צריכה מקורות לכךחיה רוז

שזו מטרת הבריאה

יש גם שו"תים שזה מופיע בהם. שו"ת חכם צבי אאז"נמוטיבציה
והוא מביא שם פסוקים או מדרשים?חיה רוז


בריאת האדם- התשובה (בלי אחריות ) חסר לי פסוקים או מדרשיםחיה רוז

ל"טבע הטוב להיטיב".

ולמתעניינים - גם הערות יתקבלו בברכה, שלא נשלח למרצה שטויות...

 

מטרת בריאת העולם כשבמרכזו- נזר הבריאה- האדם, נידונה רבות בין גדולי ישראל. באופן כללי יש מספר תשובות מקובלות שיש ביניהן יחסי גומלין, יחסיות ועוד.

מעל לכל עומד רצונו הקדום של הבורא. נאמר במדרש תנחומא- "נתאווה הקב"ה להיות לו יתברך דירה בתחתונים". רצון זה אינו נובע מסיבה כלשהי כי אין סיבה היכולה להכריח את הקב"ה שום עניין. הקב"ה לא צריך נבראים, אין אצלו יתברך שום חיסרון או צורך שעלינו להשלים, אך כך עלה ברצונו. לפני הרצון הזה ומה שנתהווה ממנו, אין לנו שום תפיסה והשגה. עם זאת, נקודה זו מזכירה לנו שרצונו של ה' הוא במרכז ולא האדם.

 

אולם לאחר שעלה ברצונו, בתוך מערכת הבריאה בשלביה הראשוניים נבראו חוקים שונים והקב"ה סיבב סיבות שונות לבריאת העולם.

 

סיבות אלו מתחלקות באופן כללי ל2 גישות.

 

א. סיבות שהן לצורך גבוה.

(לכאורה ניתן לראות בהם "תלות" וצורך של ה' בנבראים)

ניתן 2 דוגמאות לגישה זו:

 -"אין מלך בלא עם" (פרקי דר' אליעזר)- שיהיו ברואים אשר ימליכו את ה' למלך. אנו מציינים את יום בריאת העולם ביום בריאת האדם שאמר לכל הברואים "נכרעה לפני ה'".

- "שיכירו גדולתו" (האריז"ל)- כנאמר "וידעתם כי אני ה'". שהנבראים יכירו במציאות ובגדולת ה'.

גם בפרקי אבות מוזכרת גישה זו במשנה: "כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו" - למען גילוי כבוד ה' בעולם. המשנה מבוססת על הפסוק בישעיה- " כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו".

וכך נאמר גם בקונטרס ספר הזכרונות: " וזהו סיבת הבריאה כולה להתגלות כבוד מלכותו, שיהיו נבראים ויכירו שיש בורא: והוא ענין מלא כל הארץ כבודו, שכבודו יתברך הוא מלא כל הארץ שהיא כלל הבריאה היותר שפלה שם מלא כבודו, כי כל פעל ה' למענהו לקילוסו (שוחר טוב י"ט קמ"ח), לגלות כבוד מלכותו".

בדבריו הוא מביא את הפסוק במשלי: "כל פעל ה' למענהו"- בריאת העולם היא לצורך גבוה.

 

ב. לטובת האדם- להיטיב לברואים

(בהסתכלות עמוקה יותר, גם כאן זו הגשמת טובו של ה' ולא למעננו)

המדרש אומר שהעולם נברא בשביל ישראל שנקראו ראשית.

שתי מקורות לדוגמא:

אומר הרמח"ל: "ואמנם, מחק הטוב הוא להטיב, וזה הוא מה שרצה הוא ית"ש - לברוא נבראים כדי שיוכל להטיב להם, כי אם אין מקבל הטוב אין הטבה"

 

כמו כן, מופיע גם ב'עץ חיים': כשעלה ברצונו יתברך שמו לברוא את העולם כדי להיטיב לברואיו ויכירו גדולתו ויזכו להיות מרכבה למעלה להדבק בו ית'...- הטוב הנעלה שלשמו ה' ברא את העולם היא הדבקות בבורא. זאת משיגים על ידי התורה והמצוות.

 

השאלה- לכאורה יש כאן סתירה. האם העולם נברא על מנת לגלות את כבוד ה' או להיטיב לנו. לצורך גבוה או לצורך האדם?

 

ביאור הגר"א- הגר"א מבאר את מילות התפילה הנאמרות בכל יום: "טוב יצר כבוד לשמו". ניתן לראות כי במילים אלו נכנסות 2 הגישות הנ"ל. טוב יצר- להיטיב לברואים. כבוד לשמו- למען כבוד שמו.

אולם נשאלת שאלה גדולה- כל העולמות העליונים לא יכולים להכיל את כבוד ה'. ואנחנו, כאן בעולם התחתון, מגלים את כבודו? איך זה אפשרי ומה זה מועיל לו?

מבאר הגר"א שמלכתחילה באמת לא אמור להיות בכוחנו לפעול משהו למען כבוד ה'. אולם זה חלק מטובו של ה'.  טובו הוא שהוא יצר כבוד לשמו. שהוא יצר לנו את האפשרות לכבדו למרות אפסותנו. ועל ידי שאנו מגלים את כבודו אנו דבקים בו וזוכים לטוב האמיתי שבשבילו הוא ברא את העולם.

לפי באור זה יוצא כי מצד הקב"ה- אנחנו מטרת הבריאה, ההטבה לנו.

אולם מצידנו, הקב"ה מטרת הבריאה, ועלינו להתמקד בגילוי כבודו בעולם על ידי קיום התורה ומצוות.

אני נהנית! אשתדל בלנ מה שיעלה .....נפש חיה.אחרונה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך