האתגר - שבוע רביעי! בקצרה

מטרת האתגר- לעודד יצירה ולא ע"מ להתחרות.
ומי שלא משתתף באתגר באופן יצרני- הרבה יותר ממוזמן להגיב ולדרבן את היוצרים המוכשרים של הפורום!
 
אז ככה, השבוע, כל מה שתצטרכו לכתוב ולהעלות לפורום עד לשלישי הבא זה!!
 
סיפור באורך של 215 מילים בדיוק!


משימת בונוס למגניבים בלבד-
תכניסו לסיפור (הנ"ל) שם עצם מסוים שמונה פעמים-  בלי לגרום לזה להראות תקוע.

 

זה הכל, 
קחו לעצמכם איזו רגיעה קטנה, תשחררו את היצירתיות, ותנו לידיים שלכם לכתוב כל מה שבא לכם לראש. 
 
בשבוע הבא- אתגר שונה בעז"ה. 
מחכה לראות את הסיפור שלך!  
 
בהצלחה!! 
 
 
*רעיונות נוספים, כיוונים יצירתיים ועוד- אשמח לשמוע  


היכל התהילה!

הגיבורים שצלחו את האתגר של שבוע שעבר:

@רב מג של מילים @פצלשית222 @בת של הקב"ה @מלי @~תות~ @ריעות. @מיצ'ל @נענית לאתגר @*פרח הלילך @בר .@~moriya~

 

והגיבורים שהרהיבו עוז והתגברו גם על משימת הבונוס המאתגרת!!
.@מיצ'ל  @ריעות. @בת של הקב"ה @מלי 

 

 

-האתגר- שבוע שלישי.

-האתגר - שבוע שני.

- האתגר- שבוע ראשון.

 

 

...רב מג של מילים
היה זה בוקר אביבי
השמש הפציעה אט אט במרום
שולחת קרני שמש חמימות
המאירות את סביבתם
ורק אני לבדי
עוד נותרתי חשוך
השמש חשה כנראה כי במצבי
כי פתע חשתי את קרניה מתמקדות בי
משל לקחה אותי כפרויקט חונכות אישית
להעיר אף את חדרי ליבי האטומים.
אך אני עמדתי בשלי בעקשנות
נושא זיכרונות מזמן אחר
רחוקים מידי
כואבים מידי
חשוכים מידי
נזכרתי במבט עיניה
בשמש שצחקה לה
עת הייתה מתעוררת בבוקר
נמשיה זורחים בעונג
וכל כולה מלאת עליצות ילדותית
כילד המגלה לראשונה את העולם.
ואהבתי אותה
אלוהים עדי כמה אהבתי אותה
אך כדרכם של אוהבים
לכל התחלה יש סוף
או שמא לכל סוף יש התחלה...
ואף אהבתנו באה אל קיצה
נושאת בקרבה טעם דק
של זיכרונות.
הרגשת פיספוס של מוצתה,
שלהבת חרישית שלא כבתה.
כמה הופתעתי שקיבלתי ממנה
שוב הודעה
מממ נתנאל?!
מה אתה אומר שאולי נחזור
אתה חושב שעוד יש לנו סיכוי...?!
מרוב הלם לרגע לא ידעתי איך להגיב
אך כעבור מספר דקות התגבשה במוחי החלטה.
אני מצטער מירי אבל...
כאן עצרתי
המילים שעלו בקלות במחשבתי
סירבו לעבור את מחסום המחשבה
ולצאת מהכוח אל הפועל.
תמיד הייתי איש מחשבות
דיבורים פחות היו הצד החזק שלי
אנשים מסביבי לא הבינו
את פשר שתיקותי הארוכות
ולא ירדו לשורש סוף דעתי
אחרי רגע מחשבה כתבתי
"יש דברים שנועדו להישאר
עם טעם של עוד
אחד מהם זה הקשר שלנו..."
ואווו!!מיצ'ל
אוי ואבוי על הסוף!בקצרה
הסיפור מקסים, כתוב יפה ומסודר, מתקדם יפה יפה, כמו זריחה.
אהבתי שהשמש ריפאה, וקיוויתי שחומה ישפיע הלאה אל נתנאל. אך הוא איש מחשבות. לא חש. וחבל.

ואין קשר שצריך להסתיים עם הרגשה של עוד. אין. אסור להשאיר קשורים פתוחים. זה נורא.



בשורה מספר שבע יש 'כי' מיותר. משאיר את הסיפור על 215?
תודה על המחמאותרב מג של מילים
אני חולק עליך, יש קשרים שהם חוויה
ואני אקח מהם לעתיד את החלקים הטובים יותר
והטובים פחות הלאה.
לגבי ה"כי" זה העיקרון צריך להיות "בי"
וזה תלוי אם מממ נחשב כמילה או לא.
יש הבדל מהותי בין בניין אישי בעקבות קשרבקצרה
לבין 'טעם של עוד', שמחוברים עדיין למה שהיה.
ואם ממממ יעביר אותך את האתגר - אז נהדר!
ניסיתימיצ'ל
ישבתי שם בצד על יד קיר הזכוכית, ממתינה לבואה.
קבענו להיפגש בבית בקפה שבמרכז העיר, היא מאחרת.
יש לי חשש שהיא תתפוס רגלים קרות ולא תגיעה לפגישה.
מעניין איך היא נראת, ואיך היא תענה על כל השאלות שיש לי אליה.
בחיים שלי לא חשבתי שאני אפגש איתה, ואם חושבים על זה בעצם, לא ידעתי על קיומה עד מלפני שבוע.
זה היה כשחזרתי הביתה מהשירות לאומי, הנחתי את התיק הגדול בחדר וישבתי לאכול.
אמא הכינה לי את השניצל שאני אוהבת, והתיישבה לצידי כשאכלתי, ממתינה לשמוע על החוויות שעברו עלי בשבועיים האחרונים.
לאחר שכבר נגמרו לי כל הסיפורים, אבא כבר הגיע הביתה והצטרף אלינו לשולחן, הם הביטו אחד לשני בעיניים מאשרים זה לזה שהגיע הזמן, ושניהם הפנו את מבטם אלי.
אבא החל לדבר, "אנחנו אוהבים אותך ותמיד תיהיה הבת שלנו לכל דבר", אמא הוסיפה שאם אני רוצה הבית שלהם ימשיך להיות הבית שלי, ושהם יקבלו כל החלטה שאעשה, הם המשיכו לדבר.
בתחילה לא הבנתי את פשר דבריהם, וניסיתי לשלול בכל בכוח את רצץ המחשבות שעלו בי וכולם כיוונו למסקנה אחת: אני מאומצת!
ובאותו הרגע הם לחשו את המילים הללו מנסים למנוע ממני לשמוע אותם, להרחיק אותי מהידיעה הברורה שתמיד ניצבה מולי, אך סירבתי להאמין בה.
עברה כבר חצי שעה מזמן שקבענו, ולפתע ראיתי אותה, ראיתי את תווי פני בתוך פניה וידעתי שהיא אמא שלי, אם היא תרצה או לא, אני ביתה.


*ספרתי ויצא לי 215, יכול להיות שהתבלבלתי בספירה אבל לא נורא..
ובונוס לא הפעם בכל אופן..
וואו. מדהים.בקצרה
איך לקחת סיטואציה כל כך מורכבת, והעברת אותה תוך.. 215 מילים!!
כתוב יפה, מעביר את החוויה חזק.
מתלבט אם צריך לכתוב כל כך במפורש 'אני מאומצת', או שהסיטואציה מספיק מובנת, ובמקום זאת לכתוב תיאור שיעצים את מה שהולך שם. כי נראה שהיא לוקחת את זה בפשטות כזאת. כאילו זה הגיוני שאותם אנשים שהיא חיה איתם כבר עשרים שנה - בכלל לא ההורים שלה..

סיפור יפה מאוד!
אהבתי את הסוף
אוקע! מכיון קצת שונה בקצרה

"ומאז אני לא אוכל פשטידת חצילים" הוא סיים את סיפורו.
"מה? לא הקשבתי.. פרפר שעף מולי קטע את חוט המחשבה. מההתחלה" הסברתי וקשקשתי בזנבי.
ראיתי על רקסי שהוא לא מרוצה, אבל הוא הבין את משיכתי אחר הפרפר, וחזר על סיפורו:
"עברתי ליד החצר של מאקס, הוא נבח לי לשלום, וקרא לי להתקרב אליו. ניגשתי.

'רואה את בן האנוש המתולתל והנמוך הזה בהמשך השביל?' מאקס שאל אותי עם הלשון בחוץ,'בטח!' נבחתי אליו בשמחה,'דע לך שהוא מחזיק בידו פשטידת חצילים, לפני כן, כשהוא עבר לידי ביקשתי ממנו חתיכת פשטידה, ואף נשכתי אותו בחביבות לשם כך. הוא הביא לי פרוסה, היא הייתה נהדרת. נסה גם אתה!'.

בהתחלה בכלל תכננתי שלא להיענות לבקשה שלו, אבל אחרי שבריר מחשבה הבנתי שהוא דווקא נראה נחמד עם המכנסיים הקצרות הכחולות האלה, ניגשתי אליו עם חיוך-

'אפשר קצת מהדבר המדהים מנדף הריחות הזה שאת מחזיק ביד??'


פניו התעוותו פתאום, והוא התחיל להתרחק במהירות, 'בטח הוא רוצה לתת לי מהפשטידה מאחורי הפחים, כדי שהאחרים לא יראו. רעיון טוב!' חשבתי לעצמי.
התחלתי לרוץ אחריו.
הוא האיץ.
האצתי גם.
הוא האיץ אפילו יותר.
הדבקתי את הקצב בקלות ובשמחה.
פתאום הוא הסתובב, ובבת אחת העיף לי בעיטה ישר לאף הרטוב שלי, נבהלתי נורא, יבבתי והסתובבתי.. לא ציפיתי לכזה יחס מבן אנוש קטן שכזה.."

רקסי נאנח,
"ומאז אני לא אוכל פשטידת חצילים" הוא סיים את סיפורו.


היה קשה לי שאני לא לוקח חלק באתגר שאני עצמי מעלה, אז.. מה שעשיתי... זה לקחת לעצמי שעה של נחת מכל החודש הגדוש שלי (שב"ה הולך ומתמלא עם הזמן) ולהיענות לכל האתגרים עד כה בבת אחת
הסיפור מכיל את המשפט מהשבוע הראשון,
מסתיים במשפט מהשבוע השני,
מתחיל ונגמר באותו משפט כמו בשבוע השלישי (וכן, בונוס, מסופר מנקודת מבט של כלב),
וכמובן! הסיפור באורך 215 מילים.

 

מקווה שנהנת לקרוא

יאא אהבתי!מלי
כיף לקרוא שאתה כותב!
ובאנה איש, אתה גדולל בנוגע לשילוב האתגרים!...
תודה! בהחלט מחזה נדיר בקצרהאחרונה
מנסה..אילת השחר

הוא הביט בהם ממרום מושבו החולש על כל השדה הפרוש לרגלי מגדלו. שדה שהקיף את המגדל התמיר ב"שלוש מאות שישים", כמאמר זקניו.

רגליים דקיקות התרוצצו סביב מגדלו לאורך כל שעות היממה. אין רגע מנוחה. פועליו החרוצים הניעו תדיר שלושה מוטות מוארכים. פועלי המוט הארוך מכולם, וגם הקל מכולם, הריצו אותו כל העת. הוא בחר בקפידה לעבודה זו את הפועלים קלי הרגליים ובעלי הכושר הטוב ביותר. פועלי המוט הבינוני היו חרוצים, אך לא בהכרח קלי רגליים הבנויים לריצות ארוכות. וכמו בכל עסק ראוי לשמו, בחר יושב ראש המגדל להעסיק גם את הבאים בימים בהנעת המוט הקצר. אמנם הוא דרש את הכי הרבה כח, אך לא נדרשה בהנעתו גם סיבלות לב- ריאה גבוהה במיוחד. בחכמתו התאים לכל פועל את העבודה המתאימה לו. הוא נהנה להביט במסלולי עקבות הצל המדויקים, שהותיר כל אחד מן המוטות המוארכים סביב מגדלו.
עבודה רבה היתה לו, ומגדלו הפך ביתו. וכשנמצאים במגדל, החלומות נשארים חלומות. ברגעים מעטים בהם היה סמוך ובטוח כי העבודה היתה נעשית כהלכה (אחרי המקרה שבו ירד לכמה רגעים אל הקומה הראשונה במגדל כדי לבחון את מצב הצירים, ופועלי המוט הבינוני "נחו" מעבודתם, הוא כבר לא לקח סיכונים), היה מחטיף מבט אל ה'אחר'.
המוט שהניע הנה והנה הפיק צלילים ערבים. גם הוא רצה וחלם שמוטותיו הנעים תדיר סביב המגדל יפיקו צלילים שכאלו.

ומחוגיו בשלהם.

טיק-טק.

 

 

"נפגש מחר באותה שעה, תזמורת".

 

 

(*לפי הוורד המקף המצמיד הופך את טיק-טק למילה אחתחושף שיניים..הרווחתי..)

וואי! כתבת! איזה כיף! בקצרה

אין לי זמן כרגע להכנס לעולם של מישהו אחר. 

אני אקרא כשאוכל גם להגיב כמו שצריך.

...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..

אולי יעניין אותך