כִּי לִכְאוֹרָה קָשֶׁה:
מֵאַחַר שֶׁבֶּאֱמֶת כָּל מַה שֶּׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עוֹשֶׂה עִם הָאָדָם הַכֹּל הוּא לְטוֹבָתוֹ,
אִם כֵּן לָמָּה צִוָּנוּ ה' יִתְבָּרַךְ לְהִתְפַּלֵּל עַל הַצָּרָה רַחֲמָנָא לִצְלָן - הֲלֹא כָּל הַיִּסּוּרִין וְהַצָּרוֹת חַס וְשָׁלוֹם, הֵם טוֹבוֹת גְּדוֹלוֹת בֶּאֱמֶת -
לְזַכּוֹתוֹ עַל יָדָם לְחַיִּים נִצְחִיִּים?
אַךְ בֶּאֱמֶת בְּוַדַּאי מַה שֶּׁה' יִתְבָּרַךְ עוֹשֶׂה לְהָאָדָם
הַכֹּל לְטוֹבָה,
וְאַף-עַל-פִּי-כֵן הוּא צָרִיךְ לְהִתְפַּלֵּל וּלְבַקֵּשׁ מֵה' יִתְבָּרַךְ לָצֵאת מֵהַצָּרָה לִרְוָחָה,
כִּי עִקַּר בְּרִיאַת הָעוֹלָם
הָיָה בִּשְׁבִיל הָאָדָם הַבַּעַל בְּחִירָה,
הַיְנוּ שֶׁה' יִתְבָּרַךְ בָּרָא אֶת הָעוֹלָם
שֶׁיִּהְיֶה הַכֹּל נִמְסָר בְּיַד הָאָדָם -
שֶׁהָאָדָם דַּיְקָא יַעֲשֶׂה כֵּלִים וְצִנּוֹרוֹת לְהַמְשִׁיךְ שִׁפְעוֹ וְחַסְדּוֹ יִתְבָּרַךְ לְמַטָּה,
וּבְלֹא תִּקּוּנֵי הַכֵּלִים הַנַּעֲשִׂים עַל-יְדֵי הָאָדָם - אֵין שֶׁפַע הַחֶסֶד יָכוֹל לֵירֵד לְמַטָּה;
כִּי אִם יֵרֵד הַחֶסֶד קֹדֶם תִּקּוּנֵי הַכֵּלִים - יִהְיֶה בִּבְחִינַת 'רִבּוּי הַשֶּׁמֶן הַגּוֹרֵם כִּבּוּי הַנֵּר',
וַאֲזַי הַחֶסֶד נִתְהַפֵּךְ לְדִין קָשֶׁה חַס וְשָׁלוֹם -
וְעִקַּר תִּקּוּן הַכֵּלִים הוּא עַל-יְדֵי תּוֹרָה וּתְפִלָּה,
וְהָעִקָּר עַל-יְדֵי תְּפִלָּה.
(ליקוטי הלכות, מילה ה', אות ד')
(שבת שלום)




