שאלה לבנותטהר ליבנו

אני בחור ישיבה צעיר יחסית שלומד באחת מהישיבות ה"מודרניות" (כאלו שאולי יותר "מודרן אורתודוקס" מאשר דתי לאומי) ואני מתכנן להישאר בישיבה שנים רבות (דבר לא כל כך פופולרי בימינו לצערי) ולהישאר בעולם התורה גם כאדם מבוגר.

יצא לי לחשוב ביני לבין עצמי כמה בנות דתיות יש בעולם שמצד אחד גם מעריכות לימוד תורה ולומדי תורה ואת התורה עצמה (על כל המשמעויות של זה) ומצד שני אינן מה שקוראים היום "קוניקיות" או חרד"ליות (לא כי יש לי משהו אישי נגדן, זה פשוט ככל הנראה לא יעבוד).  

מה אתם/ן אומרים/ות, יש עדיין בנות כאלו? (ואיפה הן?)

על מה אתה מדבר??? יש מלא!!!מחדשת כוחות
אני חושבת שאתה קצת מנותק מהמציאות.
יש מלאאא בנות דתיות לאומיות שמאוד מעריכות את התורה. רואות בזה ערך עליון. חיות לפי התורה. מוסרות נפש לתורה!!!!!!!
פשוט, גם מאוד מחוברות למציאות של ימינו. ומבינות, שבלי כסף- איך חיים???
אם מוצאים ישיבה עם מלגה טובה, ומסתפקים במועט של המועט, אפשר לחיות טוב כשרק האישה מפרנסת והבעל לומד. - עד שמגיעים ילדים.
ואז כבר הדירה קטנה, צריך יותר דברים לקנות, לשלם על מעונות ועוד..
ויש הרבה בנות שקשה להן להיות מפרנסת יחידה. כי הן גם רוצות להיות בבית עם הילדים, וגם כי זה פשוט קשה להגיע למשכורת של 9-10 כשאת צעירה.
זה שבנות רוצות שהגבר ילך לעבוד (בשילוב עם לימודים), ממש לא אומר שהן לא מעריכות את התורה!!!!....
התורה היא תורת חיים!
תשמע את השיר ״דעתי עליה״ של אהרן רזאל.
גם החרדים ביותר, בסוף משלימים הכנסה בצורה כזו או אחרת. עובדים בערב, פעם פעמיים בשבוע.
חוץ מזה, דווקא כשיהיה כסף (לא מיליונים אבל מספיק) אז יהיה יותר יישוב הדעת בבית והגבר יוכל לשבת ללמוד בנחת. יהיה שלום בבית.
כמה דבריםטהר ליבנו

ראשית כל, יכול להיות שאני מנותק מהמציאות באופן זה או אחר (חלק מהדברים שישיבה עלולה לעשות). אבל אינני בטוח שהבנת אותי נכון.

אני לא מחפש משרתת ואינני מתכוון להיות אברך עד 120 (לא ברור לי מהיכן הגיע המודל האנטי-תורני הזה, אבל זה עניין אחר). אין לי ספק שאני אלך לעבוד בשלב מסוים (כלומר, ללמד תורה, לחנך וכדו' ) וממש לא כאילוץ כי "חייבים". אבל בכלל לא זו השאלה. תהייתי הייתה לגבי המקום שהתורה כאידיאה תופסת בחייהן של בנות (במגזר הרלוונטי) והמשמעות של תורה ובית של תורה לגביהן.

הערה קטנה, לכאורה כלל לא התייחסת (אלא אם זה מה שהתכוונת כשכתבת "דתיות לאומיות") לצד של ה"מגזר" מה שעלול קצת לצמצם את המספר שעליו את מדברת.

אז אתה צריך לפנות לשדכניות של מדרשות..מחדשת כוחות
אני עדיין חושבת שיש מלאא בנות כאלה, אני לא חושבת שחסר בנות שמעריכות את התורה.
אצלהן זה בא לידי ביטוי פשוט בצורה שונה מהבנים, שהם ממש לומדים ועוסקים בזה כל הזמן.
מה זה בשבילך בדיוק בת שמעריכה את התורה? איך אתה היית רוצה לראות את זה?
תחפש משהו ספציפי לא כללי.
ובכןטהר ליבנו

אהבת תורה, כמו כל אהבה אחרת, יכולה להיות שטחית ויכולה להיות עמוקה. זה יכול להיות ברמה שהתשובה לשאלה "האם את אוהבת/מעריכה תורה" תהיה כן, אבל ללא כל תוכן ועומק מאחור. וזה יכול להיות ברמה של להתלהב מחידוש, לחזור משיעור עם עיניים בוהקות (לא תמיד, אבל יכולת). לרצות/להיות מסוגלת לדון על נושאים אמוניים/דתיים עמוקים, להתעניין בהם, לראות אותם כחלק קיומי מההוויה. להיות עם סדר עדיפויות דתי ועם חלומות דתיים. כל אלו פרטים/ביטויים (ויש עוד הרבה, ואני יכול לפרט יותר איך אני תופס עומק דתי ופרטיו אבל לא זה המקום, נראה לי) של אהבת/הערכת תורה עמוקה. עדיין יש מלא (זו לא ציניות חלילה)?

ממליץ שתחזור לקרוא בפרשת בראשית.מי האיש? הח"ח!

לנשים יש מראש יותר הבנה רוחנית מעמיקה ממה שיש לגברים. בגלל זה הן לא בלחץ על קווים ומחלוקות כמותם. יכולה להיות מישהי שאוהבת ומעריכה תורה, עם יותר "תוכן ועומק מאחור" מכל מה שאי-פעם תתלהב אתה מווארט (גם זה שהרב לימד, וגם זה שאתה תאמר לה...), גם אם למדה הרבה פחות ממך. הדרך של נשים לשם היא במקרים רבים קצרה בהרבה מזו של גברים.

 

ההתנשאות "להיות עם... חלומות דתיים", כלומר להתיימר שבהכרח לך יהיו כאלו ועכשיו נותר רק למצוא את המתאימה, היא ממש תמוהה למול מציאות מספיק מוכרת בימינו של נשים שמחפשות כל דרך לרוחניות, עד כדי כך שחוסמים אותן לפעמים. אתה מדבר כאילו מעולם לא פתחת עלון שבת כזה או אחר ולא זיהית דיונים בנושא.

נשמע לי שאתה צריך קצת להמתין, קצת לקחת אוויר ולנשום, וקצת להירגע, ואז לקלוט ששאלותיך נענות מאליהן.

עוד חוות דעת? אם אפשרטהר ליבנו


מאיזה בחינה לא קוקניקיות או חרד"ליות?נסיכה בגרביים

מה אתה מחפש שלא יהיה?

שלא ירצו אירועים נפרדים? שלא תהיה להן השקפה של הרב קוק בעניין שמיטה?

זה סתם סטיגמות, אני מנסה להבין מה בעצם אתה מחפש (מישהי שמעריכה מאוד תורה ותרצה שתמשיך ללמוד עוד הרבה שנים בישיבה?) ומה אתה לא מחפש.

יש כמה צדדיםטהר ליבנו

אין לי שום התנגדות לרב קוק, חס וחלילה. מהיכרותי הדלה עם עצמי ועם תפיסות הקו אני מעריך שיש פערים קשים לעיכול בשאלות דתיות/מחשבתיות/אמוניות רבות. ויותר משלי יהיה "קשה" להסתדר עם מישהי כזו, אני מעריך שלה יהיה קשה להסתדר איתי. אולי אני טועה, אבל ככה נראה לי. נכון שזו הכללה מסוימת, ונכון שצריך להתייחס עליה ככזו, אבל אני חושב שבכל זאת יש כאן הכוונה מסוימת.

זה שהיא תזדהה עם הרצון שלי ללמוד הרבה שנים ולהישאר בעולם התורה זה סימפטום (חשוב מאוד) של הערכת תורה. כתבתי קודם כמה נוספים, אני יכול להעתיק את זה לכאן. 

"וזה יכול להיות ברמה של להתלהב מחידוש, לחזור משיעור עם עיניים בוהקות (לא תמיד, אבל יכולת). לרצות/להיות מסוגלת לדון על נושאים אמוניים/דתיים עמוקים, להתעניין בהם, לראות אותם כחלק קיומי מההוויה. להיות עם סדר עדיפויות דתי ועם חלומות דתיים"

 

תלוי כמה אתה מחפש מישהי "מגובשת"נסיכה בגרביים

ממה שאני מצליחה להבין ממך, אתה מדבר על השקפה מסוימת.

אני מטבעי לא מקובעת כל כך על השקפה (גם לא מגובשת כל כך על השקפה)- אפילו לא מבינה על מה אתה מדבר. חשוב לי תורה, חשוב לי לימוד תורה. "תפיסות הקו"??? אני לא יודעת מה זה בכלל. ולדעתי לא מעטות הבנות שגם אם הן יודעות מה ההבדלים , רחוקות מלחיות את זה.

אולי אם תסביר לי על איזה תפיסות אתה מדבר אוכל לענות יותר בפירוט. לדעתי אתה חושב שבחורה "דוסית באמת" צריכה להיות עם השקפה מגובשת ומסודרת כמו של בחור "דוס באמת" וכאן אני חושבת שהמציאות לא כזאת.

תפיסות זה טפלטהר ליבנו

יש מעט מאוד אנשים עם תפיסת עולם מגובשת, עמוקה ועקבית (הרבה פחות ממה שאנשים נוהגים לחשוב). ואני וודאי לא נמנה עליה. מה שאמרתי לגבי תפיסות נועד לדבר ברמת המגזר, פחות ברמת האנשים. 

בנות לא תמיד מודעות לתתי הבדלים במגזר הדת"לדי"מ
(וגם בנים לפעמים) כמו שאתה יכול לראות בעצמך במקרה של @נסיכה בגרביים
לפי זה יותר ברור לי מה אתה מחפשונסי

('קוניקים' 'חרד"לניקים' ושאר דברים אלו הכללות שלעיתים אינן ברורות לכשעצמן, בטח על דרך השלילה)

 

אתה מחפש בחורה למדנית? בחורה שמזדהה עם הערך שהאיש שלה ילמד תורה בישיבה מודרנית?

 

ועכשיו אתה שואל- איפה ניתן למצוא בחורה למדנית ורוצה להנשא לבחור ישיבה?

 

זו בהחלט שאלת מיליון דולר. איך מביאים הצעות טובות. לפי מה שיצא לי לראות, לשדכניות מגיעים כל מיני הצעות. מגוון יותר גדול ממה שנשמע  ונראה מתאים לסטיגמה. זו דרך.

גם בשיעורי תורה מתאימים, אפשר להיפגש.

אתה מחפש חברותא, או אישה?אהבת אמת

 זו טעות נפוצה וכדאי לך לטפל בנקודה הזאת, היא יכולה ליצור תקרים במערכת הזוגית.

יש לי מספיק חברותות, תודהטהר ליבנו
אני יכול לומר לךאלעזר300

שבסביבתי הטבעית שלי (משפחה, מגורים וישיבה תיכונית) דווקא הקווניקים הם מצרך נדיר, והרוב הם מהסוג שאתה מחפש. (אלא שאני עצמי דווקא גדלתי להיות "קווניק"...)
באופן פרקטי יותר, אני אוכל לשאול עבורך דרך בת דודה שלי, כשתרצה. פנה בפרטי.
בהצלחה!

נראה לי שזה אכן מעט נדירריבוזום

אבל כנראה קיים. איפה? אמרת שהישיבה שבה אתה לומד תואמת לקו שלך, אז אולי החברים והרבנים בישיבה שלך מכירים?

 

מבחינת המוכנות שלך לנסות - נראה לי שכדאי לך להיפתח לטווח מעט רחב יותר של סגנונות מזה שתואם אותך במדויק.

מה קו?טהר ליבנו

לא לכל ישיבה יש "קו", יש תפיסות עולם רחבות יותר. היכן הבנת מדברי שלילה של כל מה שאיננו תואם אותי במדויק? אני לא מעלה על דעתי דבר כזה. 

(קו, תפיסה, סגנון, דרך - ווטאבר)ריבוזום

אתה צודק.

ניסחתי די גרוע, אבל התכוונתי רק לומר - אם אתה צעיר ויש לך הצעות רלוונטיות, אין סיבה שתנסה דווקא את מה שנראה שיש לו פחות סיכוי מלכתחילה. אבל אם יהיה מחסור בהצעות ותהיה אחת שתיראה מתאימה פרט לנטייה חרד"לית - לדעתי יהיה כדאי מאוד לנסות.

בכל מגזרהכל מאת ה'
איפה שלא תהיה! תמיד יהיו את הבנות שירצו בעל אברך..
זה לא תלוי במגזר.
בדרך כלל בישיבה שלך..יש סגנון מסוים נכון?
אז אם אתה רוצה להמשיך בדרך של הישיבה שלך.. אז בטוח יש בנות בסגנון שלך..תפנה לראש ישיבה.. תחפש שדכנים בסגנון שלך..תגבש לעצמך דעה,החלטות ואז תיצא לפגישות..
לא כלכך הבנתי מה בדיוק השאלה אבל ..
בחרדי -ירצו בחור עובד ולומד תורה,או רק לומד
בדתי לאומי-ירצו בחור עובד ולומד תורה,או רק לומד
ישלך מגוון של אפשרויות ..אתה רק צריך לגבש דעה משלך וכך להחליט.. בהצלחה!!
יש לי חבר מהמגזר החילוני שרוצה להיות אברך.יש'ך שידוך בשבילו?די"מ
הכוונה מגזר דתי לאומי\חרדיהכל מאת ה'
אם הוא רוצה להיות אברך אשרייו!
שיחפש שדכנים/שדכניות לחוזרי בתשובה
תשאל כמה בנותאיש השקים
מבינות מה זה לחיות עם איש שלומד בישיבה . רצון יכול להיות בוסרי
אמנם אני בן, אבל -עוד סתם אחד

א. אני מזדהה עם הגדרות החיפוש (אמנם לא נשארתי 'בעולם התורה', ועזבתי את הישיבה אחרי שיעור ה'; אבל אני בהחלט רואה את ראשי ורובי בבית המדרש). מניסיוני - יש בהחלט הרבה כאלו שמתאימות למה שאתה מחפש (כמובן, הן כולן מאד שונות זו מזו, ובסופו של דבר עם כל החיתוכים האפשריים של אופציות החיפוש אני לא בטוח שיש הרבה, אבל ראה סעיף ב). 

 

ב. אתה לא צריך 'כמה בנות דתיות ש-', מספיקה אחת  

 

ג. הן לומדות במדרשות מאד מסוימות, אבל הן קיימות (מגדל עז, ברוריה, נשמת וכדו'). יש גם הרבה בנות מחו"ל שמחפשות חתן ישראלי שלומד ומוקיר לימוד תורה, אבל עם זאת הוא דתי 'מתקדם' (כמו שהן מכירות מהבית). 

 

ד. יש כאלו גם שלא לומדות במדרשות, אלא הולכות לאוניברסיטה, ובכל זאת מעריכות בחורים שמעוניינים לשבת וללמוד תורה. מכיר כמה כאלו. 

 

בקיצור - פנה לשדכן/נית רלוונטיים (אני בטוח שבישיבה שאתה לומד בה יש מישהו עם מאגר של משודכות פוטנציאליות, או מישהו שידע להפנות אותך למישהו עם מאגר כזה) ותגיד להם מה הסגנון ומה אתה מחפש. יש הכל. 

 

בהצלחה! 

^^^^^בדיוק.מוטיבציה

חוץ מזה שלא ממש הבנתי למה הכוונה ב"קווניקיות", בהקשר הזה.

ראשך ורובך בעולם התורהבני162
אבל שולחנך מחוץ לו, ואדם הולך ונמשך אחר שולחנו
זו אמורה להיות ביקורת?עוד סתם אחד

כי אני חושב שיש מודלים בעייתיים יותר, כמו ילדים בני 16 (ממגזר מאד מסוים) שהולכים לקבץ נדבות בבתי כנסת. לא נראה לי שזה פחות 'נמשך אחר שולחנו'. מעדיף לפרנס את ילדיי בעצמי, תודה. 

 

 

צר לי לומר את האמת, אבל אין הרבהnoa333

אני לא יודעת באיזו ישיבה אתה לומד,

אבל כאחת שמכירה בנות, מציבור תורני מאוד, לא חרדי ולא קווניק,

אני יכולה לומר לך שאין הרבה בנות שבאמת רוצות מישהו שלומד

זה מפחיד אותן, מה זה אומר על החיים שלהן וכו'.

אני לא באה לומר שאין, אבל הן לא מרובות,

בטח לא ברמה שרוצות ממש כמה שנים טובות מאוד של לימוד שכולל הצטמצמות, זמן מועט יותר של הבעל בבית,

ותכלס, רובן לא יודעות את המעלה הגדולה של הלימוד תורה, ושל בעל שלומד תורה לשמה - מניסיוני... זה משהו אחר לגמרי! זו מציאות חיים מיוחדת שלעולם לא הייתי מוותרת עליה, למרות הקשיים שכרוכים בה.

בכל מקרה אני מכירה כמה כאלה אתה מוזמן בשמחה לפנות.

בהצלחה רבה

נשמע לי שאתה מודד בחורות באותם פרמטרים שאתה מודד בחוריםירושלמית טרייה
האם אתה מחפש חברותא או אישה?
מישהי שהיא למדנית בעצמה, לא בטוח שתרצה שגם בעלה יהיה כזה.
אצל נשים, אהבת תורה ויראת שמים מתבטאת בשונה מגברים. הרי גם החיוב במצוות שונה. מישהי שרוצה בעל תלמיד חכם, יכולה להיות דווקא בחורה שמקפידה על צניעות, ומוכנה לקחת את תפקיד ה"משרתת" באהבה. כמובן, בצורה חיובית - גם אם גם אתה מפרנס, זה שתרצה להתמסר לתורה אומר שאולי תרוויח פחות ואולי גם תהיה פחות בבית. וזה דורש מסירות מהאישה, זה לא דורש שהיא תהיה למדנית.
ידעתי שמישהו יעלה את האפשרות הזו...טהר ליבנו
אני לא מחפש חברותא, לא זו הנקודה, יש לי מספיק חברותות. לא ברור לי מהיכן דייקת את ה"למדנית", לא צריך להיות למדן בשביל עומק דתי ולא כל למדן הוא עמוק מבחינה דתית.
מסירות יכולה לנבוע מבנאליות כפי שהיא יכולה לנבוע מעומק.
ראיתי ש "מי האיש" ענה לך די טוב..ירושלמית טרייה
תחפש מה שכתבת שם.
קראתי שוב ואני עוד יותר חושבת שאתה שופט בנות לא נכון. עומק דתי אצל בנות יכול ואמור להראות שונה ממה שתארת.
תנסה דווקא לפשט את מה שאתה מחפש -
אתה רוצה צדיקה ואידאליסטית, אבל משכילה, מטופחת - אולי לזה אתה מתכוון שאתה לא רוצה חרד"ל? אפילו, משהו קצת מזעזע אבל יכול לעזור, קח כמה בנות שאתה מכיר, וקח מכל אחת מה שמתאים לך, ותנסה להרכיב מישהי דמיונית:
אידאליסטית כמו זאת, משכילה כמו ההיא, יודעת הרבה ביהדות והלכה כמו השלישית וכו'.
סתם מנסה לעזור לך להמחיש כי ככל שקוראים יותר מה שאתה כותב נראה שאתה פחות מפוקס.

או שפשוט תחכה קצת עם שידוכים.. ההתבגרות עוזרת.

ותקרא כל יום את מה שכתב אריק מהדרום.
אני לא מסכימה איתו לגמרי כי השקפה דומה ושאיפות דומות מהחיים ומחיי הנישואין הם בסיס חיוני לקשר. אבל כל השאר, הוא צודק..
תשובהטהר ליבנו
את תגובתי למי האיש ראיתי לנכון לשלוח בפרטי.
לא שללתי חרד"ל באופן אישי ולא כתבתי שום מילה על השכלה, טיפוח וכיו"ב. לא אומר שאין עוד "קריטריונים" (אוי, כמה שאני סולד מהמילה הזו בהקשר הזה) שחשובים לי, אבל דנתי כאן רק באחד.
אולי הרושם נוצר מהתייחסויות שונות לדברים קצת שונים, אינני חש חוסר עקביות בעמדותי לאורך הדיון
אם אינך מתנגד לאישה למדנית~מישי~
כפי שכתב "עוד סתם אחד" בנות שמשתדלות ללמוד תורה ברצינות ומעריכות מאוד תורה ולימוד תורה ייתכן גם שישמחו בבעל שילמד הרבה שנים. לדעתי אם מחפש בת כזו זה או קו/ חרד"ל או הכיוון השני בת שלומדת תורה בנשמת/מגדל עז/ לינדנבאום ודומיהן. אולי יש עוד בנות כאלה במדרשות אחרות (שאינן לא קו וללא לימוד גמרא) אבל נדמה לי פחות שכיח.
בהצלחה!מוטיבציה
עבר עריכה על ידי מוטיבציה בתאריך ט' באדר תשע"ו 23:05


הארה חשובהלהוסיף אומץ

וואי.מציעה לך ממש להיזהר מהמקום של סטיגמות והכללות!

מניסיון אישי-זה פשוט חוסם ומשאיר אותך במקום של קטנות!

אתה מתעסק בענייני נפשות ולא בסטטיסטיקות ובינינו בסוף אתה צריך למצוא את האחת

ואם כבר שאלת,מן הסתם יש...

אולי יותר נפוץ בציבור המכונה "קו" ועם זאת הקו פתוח לכולם כמעט,חותמת לך על זה.

בין הר המור לאילת יש דרך ארוכה...

בהצלחה רבה!

עם אידאולגיות לא הולכים לבקר את ההורים שלך ושלהאריק מהדרום
עם שינויים בתפיסת העולם לא סוגרים את החודש.
עם הגדרות של זהות דתית לא מבשלים ארוחת ערב יחד.

לפני שאתה רץ להגדיר את רשימת המכולת שלך, מה אכפת לך שתהיינה קווניקית או מודרן אורטודוקסית בחייאת רבאק אתה חושב שיהיה לך התלבטות אם לעשות חברותא בימי שני בערב על אגרות ראי"ה או הרב יונתן סאקס?

אני מבין שאתה צעיר בשנים אז שמע נא, זה לא משנה בכלל האידאולוגה והשקפת העולם והגדרה הדתית, זה פשוט לא משנה דבר כי ברגע של החופה אתם יוצקים יסודות לבית שונה מכל מה שהיה עד כה, הבית שלכם, וזה מתחיל קודם כל בלהיות בני אדם, ותאמין לי זה לא פשוט בכלל.

אני יודע שיצאתי זקן תרח נרגן, לא נורא, תתמודדו.
הממ..ארי-אל
אני לא יודעת כמה כאלה תמצא אם זה כולל להישאר רוב היום לבד וכאלה...זה קשה...מצד שני, אני מניחה שרוב הבנות ישמחו לחתן שהוא יודע תורה ולומד קבוע.
אשמח לצשובות לכמה שאלותכמעין הנובע
א. באמירתך- "ואני מתכנן להישאר בישיבה עוד שנים רבות", כוונתך היא גם שלא עשית/ תעשה צבא?

ב. קראתי את כל השירשור ולא הבנתי עדיין איזה סיגנון אתה מחפש/ חותר, אשמח אם תוכל להסביר.

ג. חשוב לך שאישתך תהיה גם כן "למדנית"?

האמת היא, קצת הלכתי לאיבוד כשקראתי את השירשור בלדעת ולהבין מה אתה מחפש אשמח אם תוכל להסביר שוב את עצמך.
תודה.

@טהר ליבנו
תשובהטהר ליבנו
א. ברור שאעשה צבא
ב. לא דיברתי על "סגנון" (לא שאין לי "סגנון" מועדף. יש עוד הרבה דברים שחשובים לי, כאן כתבתי רק על אחד)
ג. לא במיוחד.. אבל אין ספק שזה יכול להיות נחמד.
אוקיי.כמעין הנובע
אז שמחה להגיד לך שיש הרבה בנות שעונות על מה שאתה מחפש.
במיוחד אם אתה כן בכיוון של לעבוד מתי שהוא.
אולי הבעיה בשדכנים עצמם או באיך שאתה מציג להם את רצונותיך/ "רשימת המכולת שלך".
נראה קצת מוזר שלא יצא לך להיתקל עם אחת כזו (או מעטות), מאחר שאתה יודע מה אתה מחפש.
וואוו יש מלא...הלליש
מבין אותך... אבל אין מה לדאוגתרחיב לבי
(אני ממש לא במקום שלך, בגלל הבעיה שתיארת, אבל זה לא הנושא)
זה יישמע רע, אבל אל תפחד מ׳קווניקית׳...
נשים מתעצבות אחרי החתונה,
ואם אתה ירא שמיים באמת אבל פתוח - לאשה חכמה ויראת ד׳ לא תהיה מניעה.
יש לי חבר כזה, וברור לי שהוא לא היחיד.

בהצלחה!
תגדיל תורה ותאדירה!
אתה יודע שהרב קוק זאת האורתודוקסיה המודרנית?אברי
סתם במאמר מוסגר...
מודרן אורתודוכסעוד סתם אחד

זה מושג שנרקם ביהדות ארה"ב, והוא מכוון יותר דווקא לתלמידי הרב סולובייצ'יק. 

 

זה בהחלט נכון שיש הרבה קשר; אבל מבחינת היחס ל'מעמד האישה בהלכה' (ונושאים נוספים, שחבל לפתוח אותם כאן) לפעמים (לא רבות כמו שמציגים את זה) תהום פעורה בין המחנות. 

אני אסביר לך במשפט אחד למה בימינו, אף אחד לא הולך בדרך הרב.אברי
הקווניקים לא יודעים מתי להיפתח והגושניקים לא יודעים מתי להיסגר.

הרב קוק לא ציפה שמרכז תהפוך לחרדים עם כיפות סרוגות, או שהציבור הדתי לאומי יבדל מהחילוני בדברים של כהוא זה.

הרב ידע למצוא את נקודת האיזון בין הקו לגוש. מושגים שהתפתחו רק לאחר פטירתו וכל אחד לקח אותו לקיצוניות שונה.
קשה לי לראות את הבעייתיות שבזה:עוד סתם אחד

א. גושניקים נתלים באילנות אחרים, הם לא 'לקחו את הרב קוק לקיצוניות'. 

ב. גם הרב קוק והרב סולובייצ'יק לא היו שכפול של הרבנים שלהם (ב"ה). זה לגמרי לגיטימי בעיניי שתלמידים לא 'יעתיקו' את הרב (זה אחד המקורות למושג 'קו': התפיסה שישנו, כביכול, קו ישיר שמחבר בין משה רבינו, עזרא הסופר, רבי יהודה הנשיא, רבינא ורב אשי, הרמב"ם, ר' יוסף קארו, הרמ"א, הרב קוק, הרב צבי יהודה והרב טאו - וכל מה שמחוץ לקו פשוט איננו תורה; או שהוא נאו רפורמי), אלא יפתחו את תורתו לכיוונים שמתאימים להם יותר. והדור הבא יחליט אם תורתם עדיפה משל רבותיהם, ובספרי ההגות של מי הוא מעדיף להשקיע. 

 

נוסף לכך, עם כל מה שאמרת, המושג "מודרן אורתודוכס" עצמו משמש בכיוון יותר 'גושניקי' (גם לא לגמרי. כאמור, זהו מושג אמריקאי במהותו). נראה לי שלשימוש הזה התכוון פותח השרשור, ונראה לי שלכן הוא לא מחפש 'קווניקית'. 

אכן.הלליש
אתם עובדים במקביל?סדר נשים

בסופו של דבר צריך כסף בחשבון והוא לא נכנס רק ע"י אמונה ו"מסתדרים"

ו"הכל זה פשוט ברכה"

 

רוצה פירוט (:סדר נשים

ולא, אני לא מתכוונת לנסותחצי חיוך

חפש במדרשת מגדל עוז או לינבדאוםאמא יקרה לי*


נראה לי שזה תלוי באיזו מדרשה~מישי~
ועד כמה הן מתייחסות אליו, סליחה על הביטוי, כאל א-לוקים. מי שלומדת תורה אמורה להבין את מושג המחלוקת ולהיות מסוגלת להקשיב למה שיש לבעלה לומר. גם אני מניחה שבת במדרשה קודם כל לומדת תורה ולא לומדת את הרב שלה (כי אם *ממנו*) אבל אולי אני טועה. במדרשות למדניות (שהן באמת המיעוט) נדמה לי שרוב הבנות לא יגידו משפט כמו שאמרת. אגב בקשר לאיום של הידע, רוב בחורי הישיבה שיתחתנו עם מדרשיסטית ידעו תורה יותר ממנה... ובאמת השאלה היא לא אם הן מאיימות על בחורים אלא אם הן מאיימות *עליו*. אני לא אתחתן עם בחור דאני מאיימת עליו ואני בטוחה שיש בחורים שישמחו בבת שלומדת תורה ולא ירגישו את זה כאיום.
קראתי כמה תגובותshilat
כאב לי על כל הגברים ..שלא מבינים את מה שאתה מחפש..
אני כמוך רק בצד השני, אין גברים שחושבים ככה..רובם קווניקים כי הם יוצאי ישיבות הקוו, קשה להם להכיל את מה שדיברת עליו.מבינה לליבך.ורוצה לומר לך שיש עוד כאלו...רק צריך לחפש נכון..
למדתי באחת המדרשות שהוזכרה כאן, לא אומר את שמה כי מלא כאן עם דעות מכלילות.
ברוך ה' שהביא אותה אליה בדרך שונה אך הגעתי ועל זה אני מודה לו כל יום!
ומה שאתה מחפש..הבנות העלו נמצאות במדרשות שהוזכרו כאן כפמיניסטיות,אלו שלומדות גמרא כגאווה, אלו שמתריסות בתורה שרוקדות עם הספר תורה ועולות לומר קדיש.אל תתיחס לכל מה שאומרים, לך עם החשיבה שלך תמצא את האישה הזאת בסוף.. כיף לשמוע שנותרו גברים כמוך..
לא יודע עד כמה "אנחנו" מעטיםטהר ליבנו
וגם אם מחפשים ברור איפה אפשר למצוא
כבר התבלבלתי מרוב הגדרות...Mariposaאחרונה
נראה לי שתמצא את אבדתך ברגע שתצא מהתבניתיות הזו.
אל תחפש "כותרות" חפש מידות, מאפיינים...
בהצלחה וזיווג הגון בקרוב!
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך