לא נעים, אבל אני אומר בכל זאת... אל תתבאסו עלימבקש אמונה

לפני כמה חודשים בא אלינו רב חדש לבית הכנסת,  חרד"לניק אני חושב...או איך שלא קוראים לזה

בקיצור, כל דרשה אומר דברים בשם הרב קוק.  

 

בכל אופן... כבר כמה חודשים שאני שומע אותו בין מנחה לערבית בשבת,

 דיבורים גבוהים... אבל כמה שאני מנסה לצאת עם מסר, משהו מחזק.. נאדה!  אין לי מושג מה הפואנטה בכל הדיבורים האלה.

 

אתמול הוא לא הגיע, ועלה במקומו בחור ישיבה צעיר שאילתר דרשה על המקום

דיבר על התכלית, על חשיבות הצדקה, שהכסף לא הולך איתנו לעולם הבא... דברים פשוטים...

אבל סוף סוף הרגשתי שאני באמת מתחזק מהדברי תורה.  

 

לא נעים, אבל הייתי מעדיף אותו מאשר את הרב.

 

לא באתי בקטע של לצאת על מישהו, או לזלזל... ישב לי על הלב והרגשתי שאני חייב להוציא

תעשו עם זה מה שאתם רוצים  

לא רואה פה זלזול, אני מסכים איתך.בקצרה

דבר תורה צריך להתאים לשומעים, ואם הוא רוצה להביא רעיונות עמוקים מהרב קוק (שזה מדהים, נהדר וחשוב) שיתאים את הרעיון שהוא לקח מדברי הרב למה שהציבור יכול לקבל.
מצד שני, אתה לא יודע מה מצב שאר הציבור, ככה שאם הם מרוצים, והם הרוב, אז בזמן הדרשה אתה יכול לפתוח ספר שכן מדבר אליך.

כל אחד ומה שמחזק אותואלעד

אתה לא צריך להצטדק או להאשים,

ככה זה.

 

אותי למשל מלהיב לשמוע דרשות בסגנון ברסלב,

צורת עבודת ה' שלי היא בסגנון חב"די מובהק,

ואילו השקפת עולמי הבסיסית על המציאות נתונה לגישת הרב זצ"ל.

 

 

יתכן גם שזה לא התוכן אלא צורת הדיבור

וואו, אתה ממש מתאים ליישוב ההואכתר הרימון
למה הכוונה ב-"עבודת ה' שלי היא בסגנון חב"די מובהק"?מוטיבציה
הכסף לא הולך איתנו לעולם הבאאריק מהדרום
אבל הוא כן עובר בירושה ליקירנו.
כסף זה דבר חשוב, בלעדיו אי אפשר לקדם אינטרסים כמו הגאולה או אפילו בניית מקווה.
נתפסת על נקודה שולית אחשלי...מבקש אמונה


כל אחד עם מה שמתאים לו,ד.

זה לא מוריד כהו-זה ממעלת הדברים הגדולים והחשובים של הרב - אבל לא על כל אחד זה "עובד בפעל" מיידית... ויש גם ענין בדברי תורה, מעבר למה שזה "מחזק" באותו רגע.

 

אין אדם לומד תורה אלא ממקום שליבו חפץ...

 

טוב שמצאת סגנון שהיה טוב לך.

כן אבל..מבקש אמונה

לא רק שלא התחזקתי... בכלל לא הבנתי מה הפואנטה של הדרשה..

 

ככה בערך זה נשמע:

"צריך להוריד את השפע של הנשמה של כללות ישראל של אנילאיודע מה..." 

טוב יופי... מה עושים עכשיו? אנאערף... חושב

 

 

 

אתה לא, אחרים כןאלעד


למה לא תיגש אל הרב בסוף התפילה ותברר איתו?לב אמיץ

זה יעזור גם לרב להבין מול איזה קהל הוא עומד ולהשתדל להוריד את הדיבורים הגבוהים אל רמת המעשה.

 

זו נקודה חשובה שהעלית. לא לכל אחד הדברים מדברים.

הצחקת...ד.

יתכן שגם אם היה מסביר איזה חילוק על "מיגו וחזקה" בגמרא, לא היית מבין.. קורה. תלוי כמה מכירים את הנושא והסגנון.

 

מה שחשוב, זה האם הרוב מבין, או לא.  אם "כולם" לא מבינים, יש מקום לעדכן את הרב בכבוד-רב, שאין הציבור עומדים על דעת רבם.. ויסביר יותר.

 

 

דבר שני, באמת לא כל דבר זה "מה עושים עכשיו".. לפעמים, עצם דברי התורה מרוממים, מלבד מצוות תלמוד-תורה שבהם; ועם הזמן - גם בוודאי משפיעים למעשה על האדם והליכותיו ומחשבותיו.

ב"ב ה:-ו.אילתי
|מתנשם| |מהר לפני שידרשו מקור| |מוחה זעה|
מה לי בזה? זה מעשה שלו, וזה מעשה שליתרחיב לבי

קיצור, בתור תלמיד של הרב (הרב זצ"ל, כן..?) ותלמידי תלמידיו,

גם לי יש זמנים במשבר שצריך לצרוך בהם 'משיבת נפש'...

 

זה תלוי מאוד באדם, ובדרך בה מעבירים את התוכן.

יש מספיק רבנים שעושים את זה קליל ונעים (הרב לונדין, הרב תירוש וכו').

זכותך לא להתחבר, הכי לגיטימי שבעולם. אין היתר לזלזל (ולא שזלזלת).

 

שנזכה לעבדו באמת ובשמחה!

חחח..שאלה חמודה..חלושששש
בסוף כל דרשה יש עניין לקיים את מה שכתוב ב'איגרת הרמב"ן':חסדי הים
"וֶהֱוֵי זָהִיר לִקְרוֹת בַּתּוֹרָה תָּמִיד, אֲשֶׁר תּוּכַל לְקַיְּמָהּ. וְכַאֲשֶׁר תָּקוּם מִן הַסֵּפֶר – תְּחַפֵּשֹ בַּאֲשֶׁר לָמַדְתָּ אִם יֵשׁ בּוֹ דָבָר אֲשֶׁר תּוּכַל לְקַיְּמוֹ."

גם מכתבי הרב קוק זצ"ל אפשר להפיק הרבה לקחים הלכה למעשה, והדרשן צריך להדגיש את אותם דברים.

{הבעיה שיש כאלו שלא מבינים מספיק את הרב קוק, כדי להבין מה הלקח למעשה, ויש כאלו שסוברים בטעות, שאם אתה מפיק את הלקח למעשה מדברי הרב קוק, אתה כאילו מוריד מערך הדברים.

כדאי לעיין בספרי 'אוצרות הראי"ה' של הרב משה צוריאל שליט"א, שמראה איך מפיקים לקח למעשה מדברי הרב קוק זצ"ל.}
מבינה אותך..אנונימית1111
עבר עריכה על ידי אנונימית1111 בתאריך י"ט באדר תשע"ו 19:02
אבל,
נראה לי שברגע תקלוט את הקטע
כבר לא תסתפק בפחות מזה.......

ודרך אגב,
תאר לעצמך שהיית מעלה שאלה כזאת הפוכה באתר חרדי ( ומבאס את החרדים)
נראה לי שמזמן היו כותשים אותך דק דק...
אז, זאת הוכחה פיצית שב"דיבורים הגבוהים" האלה יש איזשהו תוכן..בכ"ז....
אממ.. קשה לי להסכים איתךמבקש אמונה

יש לי כלל... אם בטעימה לא נהנתי אני לא אזמין את כל המנה.  

 דרשות נחמדות אבל לא מצאתי תכלס לעבודת ה'.. מה אני עושה עכשיו.

איך אני יוצא מהעבירות, מהתאוות וכו' 

 

ולפעמים אני שואל גם חרדים...

אם מישהו פתאום מפיל עלי חידוש בלי פואנטה... ראשי תיבות, סופי תיבות,  אני שואל... נו מה המסקנה?

(אלא אם כן אני יודע בוודאות שזה יפגע בו)    מה הבעיה לשאול..? צריך לשאול.

 

אבל על הדרך החרדית בכללה - שאגב זה לא דרך חרדית זה פשוט מה שכתוב בספרים-  אין לי מה לשאול את השאלה הזאת... כי היא לא מתחילה אצלי

לרוב מדברים על עולם הבא, מוסר, להתחזק בלימוד תורה וכו'   דברים פשוטים! ככה שאין מה לשאול

 

אממממ.. יפה מה שרשמת...אנונימית1111
"הדרך החרדית- ...זה פשוט מה שרשום בספרים..."
אבל, עזוב.

תכלס, טוב שאתה מכיר ויודע מה מתאים לך ומה לא .אין חובה וצורך בשום מקום להתחבר לכל הסגנונות והזרמים ביהדות.
מעניין מה שאר הציבור חושביםלשם שבו ואחלמה
אני חושב שזה לא נכון לדרוש חלק מדברי הרב קוק בציבור
תלוי אלו דברים, ותלוי לאיזה ציבור...תרחיב לבי


למה? ואיזה דברים, למשל?מוטיבציה


כי חלק זה קבלהלשם שבו ואחלמה
וחלק זה סתם קשה להבנה
וחלק דורש הרבה ידע קודם
הדברים ההגותיים שלו כגון כל האורות לסוגיו
צודק מאוד.ה-מיוחד

לא כל רב מתאים לכל אחד

בד"כ כשבודקים רב לפני ששולחים אותו להיות רב קהילה/שכונהקראנץ שוקולד

בודקים את רמת השייכות שלו לקהילה כמו כן את רמת העברת תכנים לציבור אותו הוא מנהיג

הוא רב ממונה מטעם הרבנות?

ומסכים איתךקראנץ שוקולד


אגב יש אצלנו הרבה רבנים מהגרעין התורניקראנץ שוקולד

שיודעים דבר או שניים מתורת הרב אחד מהם הוא בנו של תלמיד גדול של הרב קוק

אבל כשהם מדברים מול בעלי בתים הם מדברים בצורה הכי פשוטה שיש וזה הגדלות להתאים את עצמך לקהל(דבר שגם לומדים בהוראה)

אגב הרב עובדיה/אליהו על כל גדלותם דיברו בד"כ בשפה מאד פשוטה ומובנת לעם.

אם כבר...שאלה למי שהולך לפי הרב קוק מבקש אמונה

שואל באמת בתמימות... 

 

האם הדרך של הרב קוק היא ברורה לכל מי שהולך לפיה?   

זאת אומרת, כל מי שהולך לפי הרב קוק הולך באותה דרך.. או שיש כמה הבנות בדבריו? 

לדעתיכמעין הנובע
הקוקניקיות כיום היא קיצוניות לשורש הקוקניקיות.
אפשר להרחיב קצת? אני לא מבין בזהמבקש אמונה

 

 

 

בזמנוכמעין הנובע
היו את החזון איש ואת הרב קוק.
שניהם קבעו 2 דרכים נורא ברורות וחדות.
עם השנים, על מנת לשמר את דרכיהם, לקחו תלמידיהם את דרכיהם והקצינו אותם קצת (תלמידי החזון איש- לצד המוסר, ואילו תלמידי הרב קוק- לשמירת ואהבת הארץ), ו2 הזרמים שאנו רואים כיום הם 2 הקצנות של הבסיס.
של 2 הדרכים השונות אשר יצרו החזון איש והרב קוק.



(ולא מעוניינת להתחיל להתווכח על כך).
אפשר עוד תגובות בעניין? זה באמת מעניין אותימבקש אמונה


מה פירוש "באותה דרך"?..ד.

הרב קוק, זה חכם גדול בתורה, בנגלה ובנסתר, ועם הארה מיוחדת של הנחיה תורנית לדורות של תחיית ישראל על אדמתו.

 

וגם צדיק גדול, ובעל מידות ומעשים מופלאים. קדוש-עליון.

 

אז מה כוונתך "הדרך שלו"? באיזה ענין?

אמרת שיש לו הנחיה...מבקש אמונה

היא מובנת לכולם? או שזה נתון לפרשנות וכל אחד מבין מה שהוא רוצה..

אתה מתכווין לנושאד.

של ההסתכלות על התקופה של ימינו (אצל הרב קוק יש עוד הרבה נושאים, בכל תחומי התורה. אם כי, אכן ההסתכלות על המרכזיות של שיבת עם ישראל לארצו ומשמעותה, זה דבר שמשליך על הרבה תחומים)?

 

לענ"ד, מי שלומד היטב "אורות", יכול לראות די ברור את עומק הענין.

 

גם מי שלמד אצל הרצי"ה זצ"ל, יכול להבין די ברור את ההמשכיות של הדרך הזו.

 

אם כי, אין להכחיש שיש ניואנסים, גם ביחס לרב קוק זצ"ל, ואפילו ביחס להדרכות מסויימות של בנו זצ"ל.

 

זה ביחוד, בגלל הצורך להשליך לזמננו; בגלל ההתפתחויות במציאות. 

 

אבל, לענ"ד, מי שלומד את הדברים ממקורם, לא יכול להתבלבל מידי בהבנה מה הכיוון שרצה כותבם לומר.

ממש לא, ויש גם המון טרמפיסטים...תרחיב לבי

יש עקרונות מאוד ברורים:

דיבור על תחילתה של תחיית האומה,

הדגשת ערך האומה לעומת הפרטיות הגלותית

(שכמובן לא מוחקת את הפרט, אלא ממקמת אותו בתוך הכלל),

עיסוק בחול ובטבעיות שבחיים כחלק מתחיית הקודש,

הדגשת הכלליותכל פרט צריך להגאל (תרבות, ספרות, התעמלות וכו'),

ומתוך כך הבנה שלכל דעה ולכל תנועה נפשית יש מקום.

הדגשת עיסוק נרחב יותר בחלק האגדה שבתורה ובסתרי תורה,

והדגשת מעלת ארץ ישראל, עם ישראל, ותורת ישראל

(כחלק מההתמודדות עם הזרמים שמשכו את הצעירים מהיהדות).

[ואשמח אם מישהו ישלים את הרשימה שרשמתי בעייפות מה...]

 

רבים לקחו חלקים מתוך הרשימה והדגישו אותם,

אחרים הלכו לכיוונים פלורליסטים, ואף פוסט-מודרניים כטרמפיסטים.

"תורת ד' תמימה משיבת נפש",

והלומד את תורת הרב בשלמות, מתוך הספרים המרכזיים,

רואה תמונה שלמה, ברורה ומוצקה של ה'תסריט' של הגאולה האחרונה,

הבאה לפנינו, שאת ראשית צעדיה אנו רואים כעת,

שהיא בתוכיותה של כנסת ישראל (אורות התחיה כח)

כתבת יפה!נפש חיה.


מצאת מקום לשאול את זהיוני
בוודאי שיש כמה הבנות בדבריו, יש לו תלמידים שוניםלשם שבו ואחלמה

עם דרכים שונות

ויש כאלה שלא מוכנים לקבל שום הבנה כלגיטימית מלבד זו של הרב צבי יהודה זצ"ל

וגם ביישום דבריו יש מחלוקות

 

יותר מזה, יש כתבים של הרב קוק שלא פורסמו, בכוונה. 

הרב קוק זצ"ל, לא רצה שיהיה לו 'דרך מסויימת'. הוא חזרחסדי הים
והדגיש: 'אל תהיו לי 'קוק'ניקים.

הרב קוק זצ"ל, היה גאון בתורה-בהלכה ובאמונה, וחידש הרבה בשני התחומים, ובמיוחד באמונה.

הוא לא רצה שתלמידיו יהיו חסידים שלו ויקבעו דרך רק על שמו, אלא שילמדו מתורתו, כמו שלומדים מכל תורתו של גאון וחכם שקם בישראל.

האם לגר"א יש דרך? לא. לומדים מתורתו ותורת תלמידיו, כמו שלומדים מגאונים אחרים.

[זה שהבן שלו-הרצי"ה, התחיל חלקית להפוך את אביו לדרך, וזה המשיך ביתר שאת ב'קו', יש להם את החשבונות שלהם, ואפשר להסכים להם או לא, ועכשיו יש להם אכן דרך מאוד ברורה. אני אישית חושב שזה מאוד מצמצם את הרב קוק זצ"ל.
אם למדו אצל הרב קוק זצ"ל- גאונים כמו הרב חרל"פ, הרב הנזיר, הרב אריאלי, הרב צבי פסח פרנק ועוד ועוד, עכשיו ל'קו' יש להם דרך מאוד מצומצמת, שזה רק הרב קוק זצ"ל- רק בהבנת תלמידו ובנו הרצי"ה, ורק בהבנת הרב טאו. (נכון שהם קוראים ספרים אחרים, אבל עיקר דרכם באמונה, מבוסס רק על זה.)
תחשבו ח"ו אם היינו עושים את זה לרשב"י, שרק דברי הרשב"י נחשבים כעיקר באמונה (ולא דברי ר' מאיר ורבי יהודה וכו'), ולא דברי תלמידיו (רבי חייא ורבי אבא וכו') אלא רק בנו ר' אליעזר, ורק בהבנת האר"י את דבריהם (ולא הרמ"ק והגר"א וכו'), אז היינו מצמצמים את התורה.
היופי של התורה, שיש בו רב-גווניות של חכמים. נגיד בדור שלפנינו הרב סולובייצ'ק עד לרבי מסאטמר, וצריך להשתדל ללמוד ולקחת את מה שחשוב ונכון מכל תלמיד חכם. בסופו של דבר, כל נשמה בעמ"י יש לו אות בתורה, ורק מחיבור כל האותיות ביחד (עד כמה שאפשר), מתקבל 'תורה תמימה'.

אני מסכים שיש אנשים שהם צריכים רק דרך אחת, כי בלי זה הם מתבלבלים, אבל זה לא האידיאל.}
תודה רבה! ומה תגיד על חסידויות?מוטיבציה


אותו דבר שכתבתי על ה'קו'חסדי הים
מממ, אבל הרב קוק *לא רצה* שתלמידיו יהיו חסידים שלו.מוטיבציה


צודקתחסדי היםאחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.אחרונה

שלך באופן שוטף 

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך