אולי לא טוב להראות טובשאו מרום

רגילים בעולם להתיחס ליופי כמעלה.

 

האמנם?

 

אולי יופי מיוחד עלול לגרום לכמה חסרונות באישה: 
1. גאוה (הכי גרוע...)


2. התעסקות מוגזמת בחומר - הגשמיות אולי ממלאת הרבה אחוזים ביום שלה ובשיח שלה.. ולכן מעלתה הרוחנית נמוכה יותר. קניות רבות והוצאות רבות. 


3. אשה יפה צריכה פחות להתאמץ להשיג מה שהיא רוצה (כי כולם אוהבים אותה - חברות, מורים, מעסיקים), וזה גורם לה להפיק פחות מהפונטציאל שלה. אולי גם היא לא תרגיש צורך לתקן את החסרונות שלה, כי הסביבה משדרת לה שהיא בסדר ואהובה. ובקשר זוגי היא פחות אסטיבית ויותר פסיבית, הרי מספיק שהיא יפה... (ברור שזה לא מספיק)  
זה בניגוד לאשה שהיא לא הכי יפה בעולם - שצריכה להתאמץ להוציא את כוחותיה\מידותיה הטובות לפועל כדי לקבל הערכה מהסביבה. ולכן האישיות שלה יותר בריאה. מן הסתם אשה כזאת תתאמץ לשמח את בעלה באופן מיוחד.


4. נסיון בצניעות... אבל אם היא במוצהר מתלבשת נגד ההלכה, היא לא כ"כ רלוונטית למישהו תורני


שאלה לבנות - (גם בנים יכולים לענות, רק אם יש לכם נסיון בזה)
האם יופי פוגע באישיות והמעלות הרוחניות של הבת כמו שכתבתי (קצת הקצנתי שם כדי להמחיש)? יש לי קצת נסיון וקשה להאמין שזה לא משפיע.. 
ואם זה לא פוגע בענווה ובאישיות, איך אתן יודעות את זה? 
אולי עדיף בכוונה לא לבחור ביופי.
 

חשובה לי דעתכם. תודה.

וואו, כ״כ לא...אושר תמידי
הסעיף היחיד שאולי אולי אפשר להסכים איתו - וגם זה בהסתייגות, זה 4...

כל השאר זה לגמרי עניין של אופי
יופי הוא חיובי. נקודה. יש לו צדדים שמצריכים זהירות...תרחיב לבי

אמותינו היו יפות, וממש בלי גאווה, התעסקות מוגזמת בחומר, אי מיצוי פוטנציאל או בעיות צניעות...

 

ושווה להוסיף את דברי הרד"ק (בראשית כט, יח)תרחיב לבי

ויש לשאול אחר שכוונת הצדיקים לאשה לזרע, למה היו מחזירים אחר אשה יפה כיון שאין כוונתם לתאוה, ויעקב אבינו בחר ברחל לפי שהית' יפה מאד ועבד בה שבע שנים והתרעם בלבן אחר שנתן לו לאה תמורתה לפי שלא היתה יפה כמו רחל?

ויש לומר כי כונתם לטובה לפי שהאשה יפה מעוררת התאוה, וכדי להרבות בנים היתה כוונתם לעורר תאותם,

ועוד כדי שיהיו הבנים והבנות יפה מראה ויהיו דומים להם,

ועוד כי צורה הנאה משמחת לב האדם כל שכן הצורה שתהיה לפניו תמיד שתהיה שמחתו בה תמידי, וצריך שיהיה האדם שמח בעולמו ובחלקו שנתן לו האל, כי האלהים מענה בשמחת אדם ומזמין לצדיק אשה יפה כמו שעשה לאבות ולשאר הצדיקים שיהיו שמחים בחלקם ומולידים בנים כמותם:

מדהיםסוג'וק


הפמניסטיות לא יתלהבו מהמקור הזה...אנונימית1111
בכל מקרה נראה שכל זה מדובר על צדיקים שהמשיכה שלהם לענייני העוה"ז פחותה יותר.
מי שלא הגיע לדרגת צדיק- שירגע לטובתו..חח
>>סוג'וק

אולי נכון יותר לומר שבזמן השראת שכינה העניין שונה. כמו אצל האבות כנ"ל וכמו בשיר השירים וכו'

הגלות ותרבות רומי והמערב הפכו את זה לנמוך, והנצרות\הדת המערבית מנגד הפכה זאת לפסול

אנחנו בגאולה ובחזרת השכינה

 

ובעבודה הפרטית את צודקת

לא הבנתי מה שונה בזמן השראת שכינה .אנונימית1111
לאורך כל קיום האנושות היחס לחיצוניות היה גם וגם. זימה הייתה תמיד.
בזמן השראת שכינה כל כוחות החומר מתעלים בקדושהסוג'וק

והצדדים הנמוכים לא משפיעים, או משפיעים הרבה פחות

מצב שאין חוסר בנפש. אין חיפושים אחר השלמות חיצוניות.

יש שלמות ומלאות פנימית

והיופי, מה איתו?אנונימית1111
יהפוך להיות פחות רלוונטי /מעניין? או ההפך?
ההתפעלות מיופי נהיית קדושה, מרוממת, מאירה, נשמתית ובלי דחפיםסוג'וק


הפמניסטיות לא מתלהבות מכלוםה-מיוחד

הן עסוקות בלהיות מרירות על העולםצוחק

האמת שגם אחרות לא כ"כ מתלהבות להצטייר כחפץאנונימית1111

אז, מה?
כולנו ממורמרות?
המרמור מתחיל כשבנים מנפנפים במקורות האלה..
נו, באמת איזה בן נורמלי מנפנף בזהה-מיוחד


שנייה, תן לחשוב... אה, בנים עם ידיים מושלמות.הייזל
איזה שטויותה-מיוחד

אני ממש לא מנפנף בזה

מש"ל.הייזל
להבין שכתבת את התגובה הזאת בהשראתי?....ארוון

אז בפעם האלף אני לא מרירה...

גמרא מפורשת..arixon
תענית ז:
"אי הוו סנו טפי הוו גמירי"- אם היו מכוערים היו יותר חכמים/למדנים.
אבל הגמרא שם מציינת שזה ממש לא מוכרח שמכוער=חכם ויפה=טיפש, אלא זה כל אדם ביחס לעצמו אם היה יותר מכוער היה יותר חכם.. 😕
רש"י שם מפרש שזה בבגדים, ולא ביופי העצמי, כי סוף סוףחסדי הים
"חכמת אדם תאיר פניו".
לא לא לא...arixon
עבר עריכה על ידי arixon בתאריך י"ט באדר תשע"ו 15:55
טפי הוו גמירי- שאי אפשר לנאה להשפיל דעתו ובא לידי שכחה:
ר' גוגל הוא גדול הדור.

וה"לא לא לא" זה בניחותא, לא בקפדנות..
תעיין ברש"י בעבודה זרה טז:' ד"ה 'פתיא אוכמא':חסדי הים
"אתה חכמה מפוארה בכלי מכוער"- " דרכן של תלמידי חכמים שמצטערין על לימוד תורה ואינם מכבסים בגדיהם."

גם כשהגמרא אומרת 'מאני'-'כלי', היא מתכוונת בפשטות לבגדים.

'נאה' הכוונה לא יופי הטבעי של האדם, אלא יופי חיצוני של בגדים.
יכול, אבל ממש לא מוכרח!! יש כ"כ הרבה מעבר למעטה החיצוני..אנונימית1111
מי שנשאר רק שם נשאר רק שם.גם המתבונן מבחוץ .מי שמסתפק בחיצוניות אפילו לא מתחיל להבין את המןרכבות של הנפש !!
אני מסכימה שכל אחת מהנקודות שציינת אכן יכולה, אבל רק יכולה!, לפגום פוטנציאלית בבניין האישיות והמידות
זה ממש קשה מה שאתה כותב פההפי
תחשוב על זה בצורה שונה
אישה יפה צריכה להוכיח את עצמה יותר ולמה?
הרבה פעמין מסתכלים עליה היא צריכה להצניע את עצמה יותר אם זה בלבוש או אם בדיבור
אסור לה לעוף על עצמה בציניות לפעמים כי ישר יחשבו שזה בא מגאווה מוגזמת
הרבה בנים במיוחד הבנים האכותיים מפחדים לגשת אליה או לשאול עליה .
מה שגם הרבה פעמים השאלה אצלם תהיה האם בחרתי אותה בגלל שהיא יפה?

קיצר תשתחרר מיזה אין לאנשים שנראים יותר טוב אופי שונה גאווה אפשר למצוא גם אצל ה"מכוער/ת"
אני חושבת שאם תבוא בגישה של יופי זה בונוס לא יותר מזה לא תתעסק בזה כלכך
לא התחברתי למה שכתבת. הכללה ממש.dora
חבל שלכל דבר מגיעים עם מיליוני דיעות קדומות,
אבל ככה הטבע שלנו בתור בני אדם..
דווקא לי יוצא לראות המון בנות שהן יפות ועם זאת צנועות, חרוצות ועם אישיות ענקית.
איזה הרגשה טובה אתה נותן לבנות כאן.חרותיק
<צ>

יכול להיות שאכן יש נסיונות בחלק ממה שכתבת או בדברים אחרים.

אבל אתה נותן הרגשה שיופי זה כ"כ מאוס ומגעיל.
ושבחורה מטפחת את עצמה כי היא בעלת נפש מושחתת.
זאת לפחות ההרגשה שאני קיבלתי.

אתה יודע שיש בנות שמבחינתן זו אומנות?
ויש כאלו שזו האפשרות של העצמי שלהן לצאת לפועל?
ויש בנות שזה בונה בהן את הנשיות שלהן?
ואתה יודע שלרוב אנחנו לא בוחרות איך ניוולד?
לרוב הבנות היפות מרגישות יותר טוב, אז הוא בא לאזן...תרחיב לבי

<צ>

ובאמת צ"ע איך אפשר להיות עצובה, כשאת הילדה הכי יפה בגן...

כתבתי לדון דווקא בחסרונות של יופי גדול והאם אפשר להנצל מהםשאו מרום

לא כתבתי כאן משנה מקיפה על יופי עם כל הצדדים

אל תהיי בטוחה...ארווןאחרונה

זה אולי יכול לתת הרגשה רעה ליפות כאן,

אבל למי שלא זכתה והיא לא יפה זה יכול לתת הרגשה טובה שיש כאלה שלא ילכו דווקא על היופי או ימצאו פגם ביופי...

לדעתי ישלך יכולת אבחנה גבוההבתשירות בדימוס
ואכן יש אמת בדבריך.
אם כי,המסקנה לגמרי שגויה.

1.יופי ללא ספק מקנה גאווה מסוימת מצד בחורה יפה שהרי לה הכל, אבל לא בהכרח הייתי מגדירה כגאווה אלא כמודעות עצמית בגבול הטעם הטוב כמובן, וכאן אני לא רואה בעיה.

2.+4. יש בכך טיפה מן האמת, אבל לגמרי אינדיבידואל ומשתנה מאישה לאישה ולכן לא הייתי ממהרת לציין כחסרון מייצג.

3.זה נכון עובדתית. כשאשה יפה, היא משיגה הרבה ולא תמיד מתוך מאמץ כמו שאמרת, אבל מכאן ועד לנושא הזוגיות ותיקון המידות אני ממש חולקת עליך.
לא הבנתיהפי
"מצד בחורה יפה שהרי יש לה הכל" - מזה המחשבה הזאת ?
וגם "אישה יפה משיגה הרבה ולא תמיד מאמץ"? מאיפה את מביאה את המסקנות האלו
הנה כמה שבחים של חז"ל על אשה יפה:חסדי הים
*"שלושה מרחיבין דעתו של אדם... ואשה נאה" [בבלי ברכות נז:]

*"תנו רבנן: 'נשיתי טובה'... רבי אבא אמר:... ואשה מקושטת לתלמיד חכם". [בבלי שבת כה.]

*"אין אשה אלא ליופי" [בבלי תענית לא. כתובות נט:]

*"אשה יפה אשרי בעלה, מספר ימיו כפליים" [בבלי יבמות סג: סנהדרין ק:]

*"מעשה ברבן שמעון בן גמליאל שהיה על גבי מעלה בהר-הבית, וראה עובדת כוכבים נאה ביותר אמר 'מה רבו מעשיך ה' '... הרואה בריות טובות, אומר 'ברוך שככה ברא בעולמו' ". [בבלי עבודה זרה כ.]
"מעשה ברבן גמליאל שראה גויה אשה נאה ובירך עליה ('ברוך שכך ברא בריות נאות בעולמו')" [ירושלמי ברכות ט,א]
מסכים איתך בדעת חז"לשאו מרום

אבל אולי המציאות בימינו היא כפי החששות שכתבתי

 

לא לחינם השאלה שלי הייתה מופנית לבנות

אז זה הסיפור מאחורי השאלהשאו מרום

רוב מה שכתבתי אלו נקודות שאמר ראש ישיבה מפורסם עם שנים רבות מאוד של נסיון בשידוכים והתיעצויות. הוא העביר שיעור על הנושא ושמעתי את ההקלטה.

 

אבל אגיד את האמת - הרגשתי בלב שמשהו כאן לא מסתדר לי.. לכן רציתי לכתוב כאן. ולשמוע אתכן שנמצאות בשטח.

 

הרב הזה מאוד חכם והנקודות שהוא אמר וכתבתי אותן נשמעות הגיוניות. הוא גם אמר שמה שהוא אומר זה לא רק תובנות, אלא הוא למד את זה מנסיון של שנים מאנשים שבאו להתיעץ איתו.

 

קשה מאוד להתווכח עם נסיון ומציאויות שהוא נתקל בהן... לא?

 

ואני עדיין בתווך

 

 

 

הרב צודק. נקודה. יופי זה ניסיון.כיעור זה גם ניסיוןאנונימית1111

מסקנה לדבריך - הכי טוב להיות לא יפה ולא מכוערת. זו אכןשאו מרום

מסקנת הרב.

 

וגם כאן אני שואל

 

האמנם?

מבחינת מי שמעדיף לא להתמודד עם ניסיון המראה החיצוני ?אוליאנונימית1111
כנראה לרב ואשתו אין נסיון של יופישורש וגרביים
אם רב אומר את זה זה נוראי!הפי
ברור שהרבנים יכוליםם להגיד לא להיתפס רק אחר היופי ואחרי בנות שנראות טוב .
אבל מפה לשם להכפיש את הבנות שנראות טוב כבנות רקניות וחומריות עם גאווה .
זה פשוט לא לעניין חסר אימהות בתנ"ך שהיו נראות טוב?!
לא שמעת את השיעור... למה לשפוט? ועוד רב?שאו מרום

למדי זכות. הוא ידע להביא את הצדדים החיוביים של היופי. אבל הוא התריע על חסרונות ביופי שהוא ראה בפועל.

 

שאלתי היתה עד כמה זה נפוץ (אפשר לומר שאצל 80% זה ככה?), אצל מי שמכיר את השטח?

 

בינתים ענו תשובות קצת כלליות אז אני לא יודע מה לחשוב

עכ"פ תודה לעונים

אבל זה לא ככה..הפי
אולי היא רק יפה בפגישה איתך... חכה תראה אותה בבוקרמה שאני חושבת


חחחחח גדולנפשי חמדה
מבינה את הלך המחשבה, אבל נוכחתי לדעתאהבה בתענוגים
שיש בזה הרבה יוצאי (יוצאות) דופן.
תלוי ב"באישיו" שההורים עשו מהמראה שלה.
כמה פעמים אמרו לה שהיא יפה ביחס לדברים אחרים שאמרו לה.
ראיתי שילדות שגדלו בסביבה שהיופי שם פחות תופס מקום ומנגד מעודדים להתפתחות אישיותית ורוחנית, הילדה מפתחת יופי פנימי וחיצוני כאחד.
היא לא חושבת על זה, רק כשהיא מתבגרת, היא מגלה שהיא יפה בגלל המחזרים...
לא יודעת עד כמה זה נכוןמעריצה של אבא

אני מכירה גם בנות שהן לא "מלכות היופי" ויש להן גאווה ,ניסיון בצניעות התעסקות מוגזמת בחומר וכו'..אישה

ויש גם בנות יפייפיות צנועות ,חסודות וענוות..

זה ממש תלוי באופי של הבחורה,כי יש בנות שדווקא בגלל שה' ברא אותן עם יופי טיבעי

הן פחות מתעסקות במראה החיצוני ופחות מנסות להבליט את עצמן ורוצות שיסתכלו פנימה ולא רק על החיצוניות שלהן.

קיצר זה לא ניסיון רק של בנות יפות,אולי ליפות לפעמים יש יותר ביטחון עצמי 

אבל בסה"כ מה שכתבת זה ניסיון של רוב הנשים וממש חבל להכליל..

את יכולה להכיר לי את ה"בנות יפייפיות צנועות חסודות וענוות"משיח בן דוד

 

לא יודע התיאור הזה פשוט נשמע מושלם חיוך גדול

הרשה לעשות חילוק בדבריך.Hakuna.Matata

ולהסביר לך את הבעייתיות בשאלה שלך.

 

יופי - זה דבר חיובי. 

אסטטיקה זה דבר טוב. 

 

לא סתם, מתוארות הנשים במקרא על פי מראה חיצוני.

 

ובכל זאת, צודק אתה שזה עלול לגרום למכשול.

 

והנה לפניך חילוק נהדר. 

 

יופי הוא חיובי, ועם זאת יכול להוא לגרום לקשיים. 

 

האם יופי הוא הגורם? לא!

האם יש בכוחו להעמיד אדם בנסיון? כן!

יופי לא פוגע באישיות! יופי הוא נסיון שבא לאדם כדי לעמוד בו. 

 

כמו כן, כל כח שיש בעולם וכל דבר שיש בעולם הוא נייטרלי, והאדם הוא שצריך להשתמש בו כראוי.

 

עשיר או עני, אומר המסילת ישרים, זה רק שוני בסוג ואופי הניסיון, כולם נמצאים בניסיון. תמיד. 

יש ויש ויששפתותנו שבח

א. החשש של גאווה קיים תמיד.

ובספרי המוסר מדברים על גאווה מצד גופו.
 

ב. יש סברא הפוכה בהתעסקות בחומר- שהכיעור מצריך השלמות רבות.

והיופי אינו זקוק לכולם כמאמר הכתוב "את הכי יפה כשנוח לך".

ג. אמת, (נא לא להכחיש) אבל כפי שציינו רבים יש יוצאים מן הכלל. ופגשתי כמה וכמה.

ד. זה כבר חשבון שמיימי. ובעיית הגברים שיעבדו על עצמם.

והכלל הוא הכל לפי הסל עם ההפתעות והמתנות שה' נתן לו.

בהצלחה רבה לכולנו בעבודתנו בעבודת בוראנו.

במציאת עצמנו ובמציאת צלענו. (או איך שאומרים את זה מהצד הנשי).
 

לחיים לחיים

תודה לכל המגיבים!שאו מרום

ולא הבנתי מה כוונתך בג'? מה יוצא מהכלל?

ממש לא נכון.פרח שלג האבודה

הדבר היחיד שרלוונטי, זה סעיף ארבע וגם בהסתייגות:
יש שתי נשים אחת יפה ואחת פחות יפה. אז גם אם ילבשו אותו בגד וגם צנוע ע"פ ההלכה, לאשה היפה זה יראה יותר מושך. אפילו שזה צמוד אותו דבר ביחס בין נגיד מלאה לרזה, אצל הרזה זה יראה פרובוקטיבי ואצל המלאה לגיטימי לגמרי.

מבאס אותך שלמלאות מותר לכאורה צמוד? חלושששש
מבאס אותך כי בנות ישראל הצדיקות הולכות לא צנועחלושששש
או כי את רוצה שגם לך ( אםנאת לא מלאה) יהיה מותר צמוד ופרובוקטיבי כלשונך?
מבאס אותי שאם אתלבש בטוב טעםפרח שלג האבודה

לא צמוד ופרובקטיבי אלא במידה הנכונה ולא כמה מידות מעל.

אז יש הינדוסים כמה שאני רזה גם כשיש לי שלושה ילדים וכו'

לא רוצה לפרט ע"ג פורום פתוח.

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

בהדי כבשי זה לפני שחזקיהוחסדי הים
הציע לקחת בת ישעיהו.
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשהאחרונה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

חחח גדולהפי
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנותאחרונה
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך