וואוו מגניב...הדסי שושה
וואוימ''ל

מדהים עד כמה ששטות מוחלטת יכולה להיות משכנעת כשאומרים/כותבים אותה מספיק בביטחון ובתפאורה מרשימה.

 

דוגמה נפלאה לאיך אפשר להשתיק ביקורתיות ע"י הסבר שיטתי.

 

סליחה שייבשתי...

בייחוד ה-9 מצא חן בעיניי...עוד סתם אחד

בואו נוסיף זוויות שלא קיימות בספרה עצמה, וכך יצא שיהיו בה מספיק זוויות. 

 

והכי יפה שהפניקים בכלל ספרו בשיטה שהרבה יותר דומה לשיטה הרומית. והספרות הערביות דומות אבל שונות (נניח, 4 בערבית דומה הרבה יותר ל-3 שלנו...). 

מה שמדברים עליו בקישור מעלה הכוונה לספרות ההודיותותן טל
ערביות, לא לספרות שנקראות היום ערביות, שהן באמת שונות.

הספרות שאנו משתמשים בהם כיום הם הספרות ההודיות ערביות. לגבי יתר מה שכתבת, הגבתי כבר למטה במפורט יותר...
רגע, זה לא נכון? פסידונית


לאימ''ל

 

הספרות העשרוניות שבשימוש היום מקורן בספרות הברהאמיניות:

 

יש לך מקור לכך שההסבר הזה לא נכון? דבר ממה שכתבתותן טל
לא סותר את מה שהוצג בקישור מעלה, נתון שמופיע בעוד מקומות ונתקלתי בו גם בעבר.
כאשר אתה אומר שהספרות שלנו פותחו מהספרות הברהמניות אתה צודק וטועה. יותר נכון להגיד שהספרות ההודיות הערביות, שהן הבסיס לספרות כיום, הן באמת פותחו והשתכללו מהספרות הברהמניות, אבל זה לא סותר את זה שיש משמעות לזוויות.
המציאות היא שהספרות היום הן הספרות ההודיות ערביות והדימעון שלהם לספרות הברהאמיניות הוא קטן. יש דימיון כלשהו אבל השינוי הוא משמעותי.

הטענה שטענו מעלה, ש"שינו את הספרה תשע למשל כדי שיתאים לתיזה" היא קצת מגוחכת - הרי הספרות עברו קצת דרך במאות ואלפי השנים, ככה שיותר מהגיוני שגם הצורה השתנתה מעט, בטח בספרה קצת "מסובכת" כמו תשע הישנה, ולכן הושמטה ממנה הסיומת.

אם יש לך דרך להפריך ומקור רציני שמפריך את הסבר הזוויות אתה מוזמן להביא כאן.

שבוע טוב
תשובהימ''ל

כמו שכתבת המקור של הספרות שלנו הוא בספרות ההודיות-ערביות שמקורן בספרות הברהאמיניות (אפשר לראות את הדמיון). זאת ההשתלשלות הידועה ומוסכמת של הספרות העשרוניות. עוד נקודה - אם לא שמת לב ההסבר של הזויות מבוסס על צורת הספרות הדיגיטליות-מרובעות, דבר שבעצמו מגחיך את ההסבר על צורת ספרות שנקבעה לפני מאות שנים.

כל טענה בקשר לסיבת קביעת הצורה של הספרות או נתינת טעם צריכה הוכחה, לא ההפרכה (תמיד הטענה היא שצריכה הוכחה, במידה ואין הוכחה לטענה היא מופרכת מיסודה).

אתה המצאת כרגע את טענת "הספרות הדיגיטליות המרובעות"ותן טל
ראשית, הספרות כפי שהוצגו בסרטון הן לחלוטין לא הספרות הדיגיטליות ה"מחשביות" שעברו עוד טרנספורמציה.
שנית, מגוחך לנסות לטעון שבעבר לא השתמשו בזוויות ובצורה מרובעת וכו' (מה גם ששים לב שחלק מהספרות ממש לא בנויות שם בצורה מרובעת- אלא זוויתית, משולשת...) - על סמך מה אתה טוען את זה?

טוב, מיצינוימ''ל

יש לי הרגשה שאתה סתם מתעקש למרות שאתה יודע שאתה טועה, וכמו שכתבתי - על מי שטוען טענה מוטלת חובת ההוכחה ולא על מי ששולל אותה.

בכל מקרה, הנושא לא מספיק עקרוני לי כדי להתבחבש בו...

ראשית, הסברתי כבר בהודעה אחאת.למה מציאותיתותן טל
זה מאוד מובן הטענה הזאת ודבר ממה שכתבתם לא סתר אותה.

מעבר לכל נראה לי ששכחת שאני לא זה שהבאתי את הנתון הזה. הנתון הזה הובא ממקום אחר. אתה זה שבחרת לערער עליו. כלומר אתה טוען כלפיו טענה. טענת משהו - תוכיח אותו. כן זה נשמע קצת מוזר כשאני אומר את זה מהצד הזה אבל זאת המציאות. המקורות שם ובעוד מקומות באינטרנט אומרים את זה, ואם אתה מכיר מידע שסותר את זה, אתה יכול להביא אותו.

עד עכשיו מילה ממה שכתבתם לא סותרת את זה שהסיבה הזאת הגיונית ויכולה להיות. אם אתה טוען שהיא ל-א נכונה, תראה את מה שאתה טוען. הטענה הזאת לא אמרה שהנתונים שאתה הבאת הם שקר, הם פשוט לא סותרים אותה.

זה לא אומר שבהכרח היא נכונה, אבל מכאן ועד לטעון בשצף קצף שזה בערך קישקוש בלבוש (בעגת רחוב) זה קצת יומרני, כאשר לא מראים בשום דרך שזה קשקוש בלבוש. כשאתה רוצה להפריך טענה תפריך אותה. זה לא סותר את זה שהיא אולי צריכה להוכיח את עצמה.

כל עוד אתה לא הפרכת אותה, מי שרוצה להאמין בהסבר הזה בהחלט רשאי. ולא הפרכת.

כל טוב
זה כן סותר שיש קשר לזוויותעוד סתם אחד

כי אנחנו מכירים בגדול את השיקולים שהנחו 'שיפוצים' בכתיבה ושינויי כתב, והם בעיקר נוחות המעבר מאות (או במקרה הזה סיפרה) לאות הבאה, ודיס-סימילציה של אותיות (או במקרה הזה ספרות). וזה עובד שוב ושוב בכל שיטות הכתב (גם בכתב היתדות!). אם יש לך את המקור הברהמיני - אין סיבה להניח שדווקא כאן מס' הזוויות היווה שיקול בפיתוח צורת האות (או הסיפרה). כדי לטעון טענה כזאת אתה צריך להראות לי כתב-יד הודי-ערבי רלוונטי שטוען את הטענה הזאת, או לחלופין שמשתמש בצורות האות המזוות. 

 

למיטב ידיעתי אין כתיבה בכתב מרובע מלבד הכתיבה האשורית של ספרי סת"ם (שגם הצורה המרובעת שלה היא פיתוח מאוחר! - ראה במגילות קומראן, ובסוגיית הגמרא על כתב דעץ מול כתב אשורי). לא הצלחתי למצוא דוגמה לכתיבה כזאת בכתב יד קדום כלשהו. 

 

זה לא סותר. אתה רק מניח כאן תהיות אישיות שלךותן טל
שלא סותרות בצורה מבוססת את הטענה שנטענה כאן. לא אמרתי שהיא בהכרח נכונה, אבל בהחלט יש בה היגיון רב שמתבטא לכל הפחות ברוב הספרות, גם אם תריב על הספרה תשע. והעובדה היא שהקשר בין הספרות הברהמיניות והספרות ההודיות ערביות הוא די קטן. או אם לנסח את זה מהכיוון השני - פיתול הספרות ההודיות ערביות הוא כל כך גדול ומשמעותי, שכאשר מחברים את זה עם צורת הספרות (וזה הצורה. האם יש לך טענה שהספרות ההודיות ערביות לא נכתבו בצורה זוויתית כמו שהראו בסרטון?) שבאופן "מפליא" מתחבר עם טענת הזוויות במורה מדוייקת - אז כן, הגיוני מאוד להאמין שהטענה הזאת לא מצוצה מהאצבע לגמרי. כל עוד אתה לא מראה מקור מוחלט ורציני מספיק שמוכיח שאין שום אמת בטענת הזוויות, הרי שאין סיבה להאמין דווקא לטענה השוללת זאת.
נכון, עקרונית גם לטענת הזוויות לא הבאנו מקור מוסמך, אבל גם לצד השני לא הביאו הוכחה שזה לא ככה, וכמו שאמרתי, הטענה הזאת די מתיישבת עם המציאות. לא מדובר כאן רק בהתפתיות מסויימת של הספרות הברהמיניטת, ממש לא. זה רק התפתח משם אבל הצורה הסופית של הספרות ההודיות שונה בתכלית מקודמותיה ולכן יש סיבה מציאותית להאמין בטענת הזוויות.
הסבר = אנלוגיה לדבר ידועעוד סתם אחדאחרונה

לא מדובר בתהיות אישיות שלי, אלא בדבר ידוע לגבי התפתחות כתבים (אתה מוזמן לשאול כל אפיגרף מתחיל ולקבל את אותה התשובה). 

 

רק אנלוגיה לדבר ידוע היא טענה מבוססת, ורק היא יכולה לסתור בצורה מבוססת טענות שנטענות בכל מקום שהוא. 

 

לדוגמה: בספר 'מלחמות האלים' נטען שחייזרים בנו את הפירמידות. אתה יכול לסתור את הטענה הזאת? התשובה היא, בניגוד למה שכמה פוסט-מודרנים מטומטמים סוברים, שכן: אני מכיר הרבה דברים שנבנו על ידי בני אדם. אני לא מכיר שום דבר שנבנה על ידי חייזרים. אז המסקנה היחידה המתבקשת היא שגם הפירמידות נבנו על ידי בני אדם, וכדי לטעון אחרת צריך להוכיח את זה. 

אז זה היה יישום קיצוני של הרעיון, ואילו כאן מדובר באפשרות יותר 'רכה', אבל באופן עקרוני: כן. העובדה שאנחנו יודעים איך כתבים מתפתחים היא בהחלט בעלת משקל משמעותי נגד הטענה שהועלתה שהספרות קשורות למספר הזוויות. 

 

אולי זה לא היה ברור מההודעה שלי, אבל חיפשתי כמה כתבי יד שמופיעות בהם ספרות. לא מצאתי ספרות מרובעות. תמיד בעיגול. כדי לטעון שכתבו זוויתי - הראיה מוטלת על הטוען, כיוון שמעיקרא מדובר ברעיון מופרך. 

מעניין...שירוש16


מדהים ! תודה.. (:ammyy admin


ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלוםאחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך