היום היה יום השנה לפטירת הרב לוינגר זצ"לימ''ל

יה"ר שנזכה ללמוד ממעשיו וללכת בדרכו.

 

תהא נפשו צרורה בצרור החיים, נפש שמסר כל ימיו למען ארץ החיים.

קפיץ קפוץ. אפשר לספר סיפור?הולם במיוחד
עבר עריכה על ידי הולם במיוחד בתאריך כ"ט באייר תשע"ו 02:31
הקדמה- ההתיישבות בחברון התחילה בכניסתם של קבוצת אימהות וילדים לבניין בית הדסה בחברון (זה בכלל לא מדוייק. לפרט יותר?..)
מתוך ידיעה שאם יהיו רק נשים וילדים, לא יפנו אותם (פעם זה עבד)
כיוון שרצו לגרום להם להתפנות עצמאית, לא הרשו לגברים לבוא לגור איתם, ושנה שלמה הם גרו שם, אימהות וילדים, בלי אבא. מדי שבת ירדו בחורים מישיבת ניר בקרית 4 לתפילה במערת המכפלה, ואחריה הלכו לבית הדסה לעשות שם קידוש עם הנשים והילדים שהיו שם.
ערב שבת אחד, היה פיגוע. מחבלים ימ''ש עמדו על גג מול בית הדסה, וכשהבחורים הגיעו קרוב לבניין הם ירו. שישה בחורים נהרגו בפיגוע.
בתוך בית הדסה התחילה הסטריה כללית, לא ידעו מה קורה, מה יהיה.
מישהו נעמד והתחיל לצעוק פרקי תהילים.
פתאום הרב לוינגר קם ואמר- ''מה זה? שבת היום! שבת!'' הוא הושיב את כולם מסביב לשולחן, לא ויתר. שבת, ובשבת אסור להתאבל. גם חיילים ומפקדים כשהגיעו לשם, נקראו לשבת עם כולם, לשיר, לאכול.

שמעתי את הסיפור הזה פעמיים, מנוכחים במקום, ושניהם דיברו על העוצמה והחוזק שהיו בסעודה הזאת.

אולי עוד מעט נבחר עוד סיפור....
אין כניסה לשרשור עם פחות משני סיפורים ימ''ל


אוף, אני באמצע לכתוב ויוצא לי יותר ארוך ממה שחשבתי אבל!הולם במיוחד
צריך יותר מדי רקע כשלא בטוח מכירים
אוקיי, עוד סיפור פחות מדכא כדי טיפטיפה לאזן.הולם במיוחד
עבר עריכה על ידי הולם במיוחד בתאריך כ"ט באייר תשע"ו 03:16
בקצרה- ההתיישבות בחברון (מקודם שיקרתי) התחילה בליל הסדר של 1968. כמה חבר'ה תותחים שוכרים מלון ערבי לפסח ולתקופה בלתי מוגבלת אחריו, מקיימים שם את ליל הסדר ונשארים שם אח''כ. הממשלה לא ממש ידעה איך לאכול את זה, כי תכלס זכותם לשכור מלון. אז העבירו אותם לגור בבניין הממשל הצבאי בחברון. (לצורך ההמחשה- בין מגורי המשפחות השונות הפרידו וילונות.) הם גרו שם 3 שנים, וניסו לשכנע את הממשלה לבנות להם דיור נורמלי.
בוקר אחד בהיר ביקש הרב לוינגר מבני קצובר שיכין רשימה של כל מי שאי פעם פנו אליהם. אז הוא הכין. מי פנו אליהם? תומכים, מכתבי שיטנה, אנשים שביקשו להישאר בעילום שם, וכו. רשימהמשל 150 שמות בערך. (מקווה שאני לא מבלבלת..)
לאחר זמן קצר פורסמה בעיתון מודעה גדולה ''150 משפחות רוצות לגור בחברון!'' בצירוף אותה רשימה, כמובן. בני נבהל מאוד, ואמר לרב שבכלל לא כולם רוצים לבוא לגור וכו.. הם קיבלו גם המון מכתבים נזעמים על הפרסום המפליל הנ''ל.
אחרי עוד זמן קצר שוב ביקש הרב מבני להכין רשימה,
''כמו בפעם הקודמת?..''
''כן, כמו בפעם הקודמת.''
הפעם היו ברשימה 250 שמות.
ובני כבר לא הופתע כשכולם הופיעו ברשימת המשפחות שרוצות לגור בחברון, במודעה גדולה בעיתון.
וכשהתחילה הבנייה של קרית 4, נבנו בה...
250 יחידות דיור.

כיוון שלא באמת היו 250 משפחות שרצו לגור שם, שכונות שלמות נותרו ריקות.
אחינו השמאלנים חשבו שזה מאוד מצחיק ולעגו למתנחלים שלא מצליחים לאכלס את הבתים וכו', ותכלס זה באמת היה קצת מביך.
כשבאו כתבים לשאול את הרב לוינגר מה בדבר הדירות הריקות, הוא ענה, שאם היו שואלים אותו- צריך לבנות עוד לפחות 1000 יחידות דיור שיהיו ריקות. הרי בברית המועצות (וגם באמריקה, ובארגנטינה, ובתימן..) יש המוני יהודים. ואם רוצים להיות מוכנים לקבל אותם ממש בקרוב בלי משברי דיור, כמובן שצריך לבנות כמה שיותר דירות פנויות שיחכו ויצפו לעולים מהתפוצות.
ימ''ל
"בתחבולות תעשה לך מלחמה"
חשבתי שתהיה לך איזו אמירה צדקנית שאסור לשקרהולם במיוחד
כמו בסיפור עם אקל'ה
ימ''ל
לשקר זאת מצווה, וגם להרביץ, תלוי בהקשר.
ואם כבר הזכרת - אז זה בדיוק ההבדל, אם זה נעשה מתוך דעת תורה או לא (אבל כבר סיכמנו שזאת כנראה הייתה טעות בהלכה של בחור בשיעור א', או שטעמיו ההלכתיים כמוסים ממני).

לא אהבתי את הנימה המזלזת (ועוד יותר לא שהפכת אותי לנפה-יפש מתייפייף.. ) |נעלב|
אני לא סיכמתי דבר כזה.הולם במיוחד
בוא נסכם שאני אתמודד עם המסקנה שלך ואתה תתמודד עם הנימה
לא התכוונתי אלייךימ''ל
נראה לי שזה היה @צריך עיון.
לא לערבב, שכל אחד יגן על על מי שהוא משום מה בחר להגן עליו (ומשום מה הבין שהשמצתי).
הסכמנו שזו אופציה...צריך עיון
צ''ע! אל תיכנע!הולם במיוחד
נכון, ונתתי גם את האופציה השנייה.ימ''ל

הראשונה נראית לי יותר נכונה (וגם יותר מחמיאה. ע"ש)

ובכ''ז בטוחני שהרב לוינגר, למשל, היה פוסק לנהוג כך.הולם במיוחד
לא בטוחני בכלל,ימ''ל

ואם כן אז הייתה אותה שאלה עליו. אשמח למקור לזה, אני עוד לא מצאתי (וחיפשתי) ואף אחד אחר לא נתן מקור בשרשור ההוא.

שהוא פסק כך?הולם במיוחד
לא נראה לי שאקל'ה הלך מהר לטלפון הציבורי הקרוב לשאול שאלת רב בעניין לפני שהוא מעיף לו אגרוף.
הייתי שמחה לשאול את הרב לוינגר על העניין אם אפשרות התקשורת איתו היתה זמינה יותר.
בכל אופן, את אלו שכן חיים אפשר לשאול.
שהיה פוסק כךימ''ל

ואני מתחיל לחשוד שאת מנסה לנפח את השרשור בכוח.. קורץ

עדיף לעשות את זה עם סיפורים, דברי תורה וכו'. אנחנו נשמח... 

התכוונתי למקורהולם במיוחד
אז לא הבנתי מה התכוונת לשאולימ''ל


איזה מקור אתה מחפש?הולם במיוחד
לזה שמותר להכות יהודי (=איסור תורה) אם הוא עבר עבירהימ''ל

על עבירה בכלל או על בזיון תלמידי חכמים בפרט. אם אין מקור כזה אז האיסור דאורייתא של הכאה עומד בעינו (ואני שוב מדגיש כמו בשרשור ההוא שברור שזה בא מעזות דקדושה ומכוונה טהורה, עדיין - להלכה יש גדרים ואת רצון ה' מקיימים קודם כל דרך ההלכה. לכן קשה לי להאמין שהרב לוינגר שהיה ת"ח גדול היה מורה כך).

 

עדיין לא הבנתי את השאלה "שהוא פסק כך?".

הבנתי ממךהולם במיוחד
שאתה מדבר על מקור לזה שהרב לוינגר היה פוסק כך.
יכול להיות שאנסה לברר, זה כ''כ ברור לי שזה המעשה הנכון שאין בי ממש דחף לחפש. נראה..
יפה מאדימ''ל

וההמשך: מתישהו באותה הסעודה הגיעו לבית הדסה רפול ובנימין בן אליעזר (הרמטכ"ל ומפקד הגזרה), הרב לוינגר קם והתחיל לצרוח עליהם מלא גרונו כמנהגו בקודש כשהיה בכך צורך שהם אשמים במה שקרה ושילכו מיד לראש הממשלה ימ"ש (מילים שלי) ויבהירו לו שהגיע הזמן שיכיר בישוב היהודי ויאפשר ליהודים לגור שם באבטחה מסודרת (ע"פ הסיפור הוא אמר להם לעשות זאת בשבת, אמנם פיקוח נפש אבל עקיף מאד ואעפ"כ הורה כך בנחרצות).

 

יישר כח, מחכים לעוד סיפור.

ושיעיף מחברון את קאוואסמה!הולם במיוחד
עבר עריכה על ידי הולם במיוחד בתאריך כ"ט באייר תשע"ו 05:21
הבא יהיה פחות עצוב. בחירה גרועה, מחילה..:/

(אגב, לא כ''כ אהבתי את תיאור הצרחות וכו. מעלה אסוציאציה של חמום מוח עם פנים אדומות שצורח עד שגרונו מצטרד
נראה לי ''הרעים בקולו'' יותר תואם את המציאות ואת רעם קולו (המעורר אימה😰) של הרב לוינגר....)
הממימ''ל
מה לעשות? התיאור נכון (כולל הפנים האדומות והצרידות ע"פ הסיפורים).
הוא לא היה חמום מוח אבל בהחלט ג'ינג'י דקדושה והוא ידע להשתמש גם בכעס כשהיה בו צורך. "הרעים קולו" אמנם מעדן אבל לא מבטא את הגעשמאק, הוא לא שר חזנות...
לא כך?
מה זה געשמאק?נפש חיה.


מתוק/יפהפה או משהו כזה באידישארץ השוקולד
זיסל זה מתוק וגעשמאק = עונג, כמו בעברית "טעם"...לא?נפש חיה.


יכול להיותארץ השוקולד
אינני דובר אידיש, אומרים זה על וורטים ורעיונות ששומעים שואהבים, אז זה הכיוון וייתכן שדייקת יותר בפירוש המילה;)
אני שוקלת לבקש מימ"ל להעביר לנו קורס מזורז בזה נפש חיה.


מילולית זה טעם,ימ''ל
אבל זה ביטוי לעסיסיות כלומר "עם כל הלב" או "עם כל ההתלהבות". וד"ל ודו"ק ואכמ"ל
גם העוזי, הדובון, והפירורים על הזקן?הולם במיוחד
סתם סתם.
אולי זו פרשנות המציאות שאני לא מצליחה לסנן. אבל רעם קולו ניבט מכל סרטון מצוי (ומזכרונותיהם של הזוכרים)...
אם מיפים את העברארץ השוקולד
ההווה נראה יותר קשה

הרב יואל בן נון אמר פעם שהוא מספר גם את הכשלונות שלנו בעבר, כדי שלא יחשבו שיש כשלונות וטעויות רק היום
לא הבנתי את הקשרימ''ל
הסבר בבקשה
התגובה הייתה בקשר לסיפור על הרב לוינגרארץ השוקולד
שלא אהבו שלפי הסיפור הוא נתפס כחמום מוח, אז רציתי להעיר שאם אנחנו נגרום לרב לוינגר להיתפס בתודעה כאדם נעים הליכות יוצא שאנו מוחקים חמומי מוח היום שלאו דווקא היו שונים ממנו...
הוא לא היה חמום מוח...צריך עיון
^^ מצטרףימ''ל

הוא ידע לכעוס כשצריך ולהשתמש בזה.

אויש נו..הולם במיוחד
א- לא ממש מזיז לי למחוק חמומי מוח, אני לא עוסקת ביחצנות של אנשים. דיברתי על הדמות של הרב לוינגר. ולכנות את האש שבערה בדבריו כשדיבר על עניינים חשובים (א''י, כלל ישראל) ''חמימות מוח'' זאת השטחה של המציאות. (יכול להיות שזה כן נראה ככה, וההסתכלות האישית שלי מונעת ממני לראות את המציאות כמו שהיא נראית באמת, אבל לי זה ממש לא נראה כמו חמום מוח שמצווח בחוסר שליטה.)
ב- מ''חמום מוח'' ו''צורח'' ל-שלו, רגוע ועדין, הדרך ארוכה.
(אגב, הוא אכן היה נעים הליכות. בעניינים שאסור להתפשר עליהם- לאהיה לזה מקום.)
ג- כשלונות וטעויות?! אולי בגלל שאתה חושב שזה נכנס לקטגוריה הזאת אתה מניח שהדיוק הזה הוא ''ייפוי המציאות''....
#רק אומרימ''ל

"חמום מוח" זה ניסוח שלך, אני רק כתבתי שהוא צרח והדגשתי שזה היה במודע ולא מאיבוד שליטה (הסיפור עצמו הוא הדוגמה הטובה ביותר לשליטה עצמית למופת), וזו לשוני הקדושה (): "קם והתחיל לצרוח עליהם מלא גרונו כמנהגו בקודש כשהיה בכך צורך".

צודק,הולם במיוחד
ואני אמרתי שלא אהבתי בגלל האסוציאציה שזה מעלה.

ועכשיו לארץ השוקולד, שכן אמר..
תודה רבה!צריך עיון
כמעין הנובעאחרונה
ואפילו זאת שמעתי באוזניי

נשמח לעוד סיפורים, כמובן.
הרב לוינגר הוא זה שבעיקר לימד את הדוד שלי עלחסדי הים
ענייני ארץ ישראל ופעמי הגאולה, וכשהייתי צעיר דוד שלי לימד אותי.
יוצא שהייתי תלמיד של תלמיד של הרב לוינגר.
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך