בלי עין הרע, אנשים פה יודעים לא מעט, כמו העובדה שיש כמה התייחסויות הלכתיות שונות למושג "ערווה". נתקדם מהקל לחמור:
א. כדי להזכיר בעצמי דבר שבקדושה, מספיק שמקום הערווה (עצמה) שלי יהיה מכוסה. על פי הגמרא בברכות זה הכלל, גם בנשים (אישה מפרישה ערומה כשפניה טוחות בקרקע).
ב. כדי להזכיר דבר שבקדושה בנוכחות אחר צריך מעט יותר מזה, שהוא (ובטח שהיא) יהיה לבוש בצורה סבירה, שלא תסיח את הדעת (כל המימרות הידועות, "x באישה - ערווה").
ג. בכל הנוגע להרהורים - אין גבול, ואפילו אצבע קטנה היא איסור גמור ("המסתכל באצבע קטנה וכו'").
כמובן שגדר מה שמביא להירהורים או להיסח הדעת מושפע גם מהנורמה שאדם רגיל אליה, ולכן במידה מסויימת הלכות צניעות משתנות בהתאם למנהג המקום והזמן...
המחשבה כאילו בנות עושות לבנים טובה ומתלבשות צנוע, היא שטות גמורה. הלכות צניעות לא "מפלות" בין גברים לנשים, אלא מבדילות ומדברות לכל אחד מאתנו בהתאם לאישיות שלו.
גברים יצריים יותר, ובנות נוטות לחשוף את עצמן יותר. אלו נטיות טבעיות משלימות, האישה מנסה למשוך את הגבר, והוא נמשך... (בעניינים אחרים זה עובד הפוך. למשל, גבר ינסה להפגין כוח, בטחון וכד' כדי למשוך את האישה.)
ההלכה פונה לעדן את היצר הטבעי הזה ולשים לו גבול: אצל הבנים - לא להסתכל, אצל הבנות - לא לחשוף. למרבה הצער, קלקול מוסרי קיים בשני הצדדים, ואני ממש לא בטוח שלדינא צד אחד חמור מהשני (קיימים עוד פסוקים בתורה חוץ מ"לא תתורו", וגם הקילקול המוסרי של נשים יכנס לרבים מהם).
אם תסתכלו מסביב תראו שהרוב המכריע של גברים לובשים מכנסיים ארוכות, וגם ה"קצר" שלנו הוא מקסימום מעל הברך. אמנם בארץ לא הולכים עם חולצות בעלות שרוול ארוך לעיתים קרובות, אבל לרוב עדיין הולכים בחולצה עם שרוולים (ולא גופיה), ובטח שבלי מחשוף של החזה או הבטן.
למרבה הצער, אצל בנות (לא דתיות) הנורמות הפוכות לגמרי. בהתאם לנטייה טבעית זו, ההלכות שעוסקות ב"אורך החצאית" מתייחסות קודם כל לבנות.
לעומת זאת, ההלכות שהובאו שמופנות לגברים עוסקות בעניינים שונים. בסופו של יום, הן מנחות שלא לפלרטט עם נשים, לבהות בהן, להסניף מהבושם שלהן או לבהות בבגדים שלהן. כשהמעשים האלו יעשו בצורה בוטה הם יכולים אפילו להחשב הטרדה מינית, אבל גם אם לא - הם ממש לא ראויים, ועלול לצאת מהם קלקול גדול.

