מה הוא מודל הזוגיות לפי הרמב"ם ?סטיוארט
איך לדעתכם נכון להבין היום את דברי הרמבם ?
האם זה המשך של אשה טובה עושה רצון בעלה או אפילו יותר מזה ?

וכן ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו, ואוהבה כגופו; ואם יש לו ממון, מרבה בטובתה כפי הממון. ולא יטיל עליה אימה יתרה; ויהיה דיבורו עימה בנחת, ולא יהיה עצב ולא רוגז.

כ וכן ציוו חכמים על האישה שתהיה מכבדת את בעלה ביותר מדיי, ויהיה לו עליה מורא, ותעשה כל מעשיה על פיו, ויהיה בעיניה כמו שר או מלך: מהלכת בתאוות ליבו, ומרחקת כל שישנא. וזה הוא דרך כל בנות ישראל ובני ישראל הקדושים, הטהורים בזיווגן; ובדרכים אלו, יהיה יישובן נאה ומשובח.
מה רע במה שציטטת?בחור כארזים

דווקא אלו הוראות מצויינות, והן בכלל מחז"ל ולא של הרמב"ם (כמו שהוא כתב במפורש).

אם כבר מחפשים דברים שהרמב"ם אמר ולא רלוונטיים בימינו - הוא קבע שאישה לא צריכה לצאת מהבית יותר מפעם בחודש...

אשמח אם תאיר עיני מהיכן בחזלסטיוארט
נלקחו שתי ההוראות.

ברור שהרמבם לוקח את תורתו מהתורה ולא ממקום אחר.
זה נראה דיי פשוט- לכבד אחד את השניה.דינמית


אישה טובה נשארת בביתתקוות עולמים

ויוצאת ממנו רק פעמיים בחודש. כך לפי הלכות אישות י"ג [י"א]. גוועלד, לאן העולם הזה התדרדר. נשים מסתובבות להן חופשי ברחובות, נהנות מכל מה שיש לעולם להציע. איזה חילול ה'.

אתה רציני??!?!....נפש חיה.
מאיזה כפר אתה?...
אני רואה שציניות זה לא הצד החזק שלך תפוח יונתן


אני יכולה להיות צינית כשאני רוצה. שונאת תאפשרות הזאתנפש חיה.
רגע אז גם זה היה ציני?!בהשתדלותי
צדיקההההה - לקראת נישואין וזוגיות

היה לי תגובה ארוכה לשפוך לו שם, מזל שלא היה לי זמן..
צריך לשאול את תקוות עולמים...תפוח יונתן


לפי תגובותיו נשמע שכן.נפש חיה.
רציני לגמריתקוות עולמים

אתם בכלל לא מכירים אותי, למה תתנו בי דופי שכזה.

 

מצטער, אבל אני לא מהמקלים בהלכה. אני שם את התורה והרבנים לנגדי תמיד, לא אשקוט ולא אנוח נגד כל הדברים הרעים שאני רואה פה.

 

אתם אומרים פה כאלה דברים שאפילו רבן של כל הנביאים, משה רבינו, בתורה הקדושה שקיבל מפי הגבורה לא אמר.


אולי נשקול מכל באי הפורום לתת לנו תורה, התעליתם מעל משה רבינו.


אני כבר תקופה מתווכח בקבוצת הרבנים טועים בפייסבוק, בה כופרים בתורה שבעל פה בכלל. אבל כפירה בחצי תורה שבכתב ובעל פה עוד לא נתקלתי. מוזמנים כולכם לנצל את ימי אלול.

 

 

עצתי לכולכם: התחילו במסילת ישרים כדי לחסל את מידת הגאווה שלכם, וסיימו בשולחן ערוך כדי שהיצר הרע שלכם לא ישכנע אתכם שההלכה היא המלצה בלבד. "אין  לו לקב"ה בעולמו אלא ד אמות של הלכה".

 

אחרי זה תקראו את "בגן האמונה" של הרב ארוש.

 

ואז אולי יהיה לכם סיכוי לתקוות עולמים.

 

ניסיתי ונושעתי.

טוב אחיבהשתדלותי
איני מאמין שאני עונה לפרובוקציות שלך,עוד סתם אחד
אבל איך היא יכולה ללכת לשיעור תורה פעם בשבוע אם מותר לה לצאת מהבית מקסימום פעמיים בחודש?

אין לי מושג מי הרבנים שאתה טוען שאתה מקשיב להם, אבל אני מקווה שבקרוב ישחררו את נשותיהם מבית האסורים, במהרה בימינו אמן. תוכל לעשות חסד גדול אם תסגיר את שמותיהם למשטרה ותמסור עדות מסודרת.
היא עדיין לא נשואהתקוות עולמים

אז מותר לה ללכת. אחרי שהיא נשואה היא יכולה להתכבד וללכת לכיסא המחשב בבית, ולצפות בשיעורי תורה מגוונים. אם באוניברסיטה הפתוחה זה עובד, אין שום סיבה שזה לא יעבוד גם בתורת החיים. פלאי הטכנולוגיה הם דבר מבורך. ה' יתברך ראה התמעטות הדעות והחלשות הלבבות ולכן יש ברחבי האיטרנט מלא שיעורים של הרב אבינר ומכון מאיר, והיא יכולה לצפות בהם! מה יש לה לעשות מחוץ לבית??? הגבר הוא שר החוץ!

 

 

אני מקשיב לרבנים שמחויבים לתורת ישראל ועם ישראל ועושים ימים כלילות ומוסרים נפשם ממש למען כולנו. כמובן שמטבע הדברים, השטן מתגרה בהם ומתעורר עליהם קטרוג מצד אנשים שספר ימאסו לקרוא, כאילו הם עושים משהו שהוא לא בסדר. התחלואות של העולם המערבי הם דבר איום ונורא.

 

 

 

 

אני מקווה שיש לה בבית אינטרנט מסונןתפוח יונתן
שחוסם את ערוץ מאיר ואת הרב אבינר, שהיא לא תשמע בטעות שאפשר לצאת יותר מפעמיים בחודש.
חחחחחחחחחחחחחחחחאהבה בתענוגים
לא, הדיון הזה לא אמיתי....
ברצינות אתה רציני??שאילתא מקוננת
אתה באמת מצפה מאשתך לעתיד שלא תצא יותר מפעמיים בחודש מהבית???

באופן אישי לא מצליחה לראות את זה קורה בדורנו...
סתם לידע הכלליעוד סתם אחד

אומרים "עושים לילות כימים". אם הם עושים ימים כלילות - אז לא פלא שהם לא מצליחים במיוחד, כי זה אומר שהם הולכים לישון כל הזמן. 

 

אם כבר מדברים על אנשים שמואסים בקריאת ספרים... 

יפה! לא שמתי לב תפוח יונתן


אולי אתה יכול ללבן לי עד סוגיה לשוניתתקוות עולמים

אני מחפש אחר תשובה כבר הרבה זמן.

 

למה אומרים 'בן זכר'??? זאת לא כפילות מיותרת?

שם הניק שלך הוא האירוניה בהתגלמותהפסידונית

אתה ממש מדכא

חחחחחחחחחאהבה בתענוגים
אמרו לי את זה הרבהתקוות עולמים

אני יודע, אבל אני משתדל. הרי, העיקר זה לצפות ולקוות ולייחל לטוב ולחסד ולישועה של ה' כשאתה נמצא עמוק בחושך ובתוך הזבל.  במשך השבוע וחצי האחרון הייתי במצב של כאב ראש תמידי מרוב קופאין ושל תת-תזונה מרוב חסך בארוחות מסודרות ובאוכל חם. אני לא יוצא מהבית, אני לא עונה לטלפונים, אני פולט קריאות לא רצוניות (שבוע שעבר זה היה "איתתך גוצא!" תוך גלגול אישונים פסיכודלי, בארבעת הימים האחרונים זה הוחלף ברפלקסים איומים שמכריחים אותי לזעוק כל הזמן "מה אכפת לי אני מתדלק במאה!").

 

אני משתגע. אני מותש מהתובנות הקיומיות וכל החיים שלי עברו לשגרה של בית לוינשטיין. אני לא יכול לשמוע גלגל"צ, לא יכול ללכת למקווה, לא יכול לשתות עד קפאין (כי הרעלת קיבה מחזקת את כאב הראש). השיא היה כשקיבלתי הזמנה באס אמ אס לפלאפון, ולרגע אחד, קסום וטהור, באמת האמנתי שמישהו שיש לו במקרה את המספר שלי אוהב אותי ורוצה לראות אותי מאושר וחינני - אבל הכל התברר כפטה מורגנה כשגיליתי שאלו הפרסומות המטופשות האלה שמזמינות אותי לשחק באיזה משחק (הלוואי שינקרו אותם תרנגולות.(

מצחיק שאנשים לוקחים אותך ברצינותאהבה בתענוגים
אני מעולם לא שמעתי על רב שאומר מה שאמרתמישהי 1
אני לא יודעת איזה מציאות אתה מכיר
חחח וואי אני מתה לראות אותךאהבה בתענוגים
צבעת לי את הפרצוף בצבע ארגמןתקוות עולמים

אם יש מישהו שעד רוצה לראות אותי, כדאי העולם! את מוזמנת לגלידה.

 

 

לא מבין איך עשו פה ליצנות מדברי רבותינו..סטיוארט
לא מדברי רבותינו,עוד סתם אחד

אלא מהניסיון הנואל לחשוב שמדובר באיזה עיקר אמונה והלכה למשה מסיני שלא תשתנה לעולם. 

 

במלים אחרות - הבדיחה היא עליך, לא על הרמב"ם. 

 

אה, כן. וגם על תקוות עולמים. 

 

וכן. אני במצב רוח קרבי היום. 

איזה עוד הכרכות מחזל אתה ממליץ לפסולסטיוארט
כי אינן מתאימות לימינו.
בטח תוכל למנות 10-20..
נכון. אני יכול לחשוב על יותר. אבל אחסוך ממך את הרשימה המלאהעוד סתם אחדאחרונה


כמעט אף אחת לא מקיימת את זהלשם שבו ואחלמה
ולא רואה בזה אידיאל

״ויהיה לו עליה מורא, ותעשה כל מעשיה על פיו, ויהיה בעיניה כמו שר או מלך: מהלכת בתאוות ליבו, ומרחקת כל שישנא״
פעם היו כל מיני הנהגותאהבה בתענוגים
שהיום הן לא רלוונטיות. לא רק בהקשר של זוגיות. כל ההלך התפיסתי היה שונה.
רמב"ם הוא דוגמה טובה לאחד שחי בתקופה ובתנאים ספציפים שההנגות האלו התאימו להם.

יפתח שבדורנו, (לפחות שלי) לא הולך ע"פ ההנהגות של הרמב"ם.
אז לא מתעסקת בזה.. פחות מטריד אותי.
מעולה. מה הבעיה?ה-מיוחד
אחד המחלות הקשות של הדור שלנו הוא שכולם עוסקים במה מגיע לי ומה כל העולם צריך לתת לי. הרמב"ם פשוט מתעסק בחובות של הבנאדם לבן\בת זוג
מה נגיד על המעשה עם בבא בן בוטאסטיוארט
http://www.panimbefanim.co.il/article.asp?article=5711&page=5

שבירך אשה בשני בנים תלמידי חכמי כי עשתה רצון בעלה כלשונו ?

לדעתי הגמרא לא לשווא מביאה את המעשה..

(מקווה רק שלא יגידו שבן תלמיד חכם זה לא ברכה)
מה לגבי פסיקת הלכה ?סטיוארט
גם פה האשה צריכה לתת לאיש להוביל ולנהוג על פיו.

או שגם זה מנהג שעבר זמנו ?
רק בשביל להעמיד דברים על דיוקםmatan

לא יודע אם באתם לצחוק או לא, אבל אם יש כאן אנשים שלא מבינים את הארס שאתם מכניסים מתוך חוסר

הבנה של דברי רבותינו, אז צריך להעיר ולהאיר את ההלכות כפי שהן:

"גנאי הוא לאשה שתהיה יוצאה תמיד פעם בחוץ פעם ברחובות. ויש לבעל למנוע אשתו מזה ולא יניחנה לצאת אלא

כמו פעם אחת בחודש או כמו פעמים בחודש לפי הצורך. שאין יופי לאשה אלא לישב בזוית ביתה שכך כתוב כל

כבודה בת מלך פנימה: " מתוך "משנה תורה, אישות, יג, יא"

מכל המקומות ברמב"ם בחרת דווקא את זה?

זה מקום שהכי מכבד את האישה.

קודם כל, המושג גנאי- גנאי הוא לאישה, לא כתוב אסור. כתוב שאישה שמסתובבת כל הזמן ברחובות, זו בעיה,

גם אני לא הייתי רוצה שאישתי תסתובב ברחובות, סתם ככה.

מעבר לזה- הרמב"ם מגדיר שהיציאה מהבית היא על פי הצורך, אם יש צורך כל יום? מה הבעיה? גם לפי הרמב"ם

אין שום בעיה עם זה.

מספיק לסלף את דברי רבותינו.

כמובן שמודגשת הצניעות "כל כבודה בת מלך פנימה"- זו הדרכה לצניעות. אבל אמרו חז"ל "כבודו של אדם רצונו"?

מכאן תלמד שאם רצונה לצאת, כבודה. ורק אם היא מה שמכונה "יצאנית" אז יש מקום שהבעל ימנע מאישתו,

לצאת החוצה.

הרי כל המקור להלכה זו ברמב"ם הוא ממדרש בב"ר שגנאי לנשים להיות יצאניות. וצריך ללמוד מה המשמעות

של המושג יצאנית, בשביל להבין מה הרמב"ם פוסק. מי שהולכת ברחוב במטרה ש"יראו" אותה, מחפשת מבטים-

זה גנאי.

 

זה באופן ספציפי, לנקודה שהעלית.

מעבר לזה-

תורה שבע"פ עוברת דרך ת"ח שבדור, כך רצה הקב"ה. הם אלו שקובעים איך וכיצד, מתי ובאיזה אופן מתייחסים

לאיזו הלכה, יש הרבה מקומות שפוסקים שלא כרמב"ם, גם באיסור והיתר, גם בדיני נזיקין ועוד.

יש הלכה - והלכה היא עולם מורכב וגדול.

בשביל זה צריך רבנים גדולים שמכירים את כל הדעות, ויודעים ומבינים את כל השיטות לעומקן ומתוך

כך הן באין ופוסקים לדור הזה כיצד נכון וראוי לנהוג.

 

 

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

נוגע ללב!כינור יהודי

אני פה קודם כל בשביל אמפתיה. מה שסיפרת נשמע כמו חוויה מקטינה ומבאסת.

לכל אחד יש דימוי, שקשור בחוויות עבר בין היתר, ל"מהי גבריות" ו"מהי נשיות". אני מרגישה שכדאי שתעשה בירור בתוך עצמך א) איך אתה מגדיר גבריות. ב) האם אתה מרגיש שאתה עונה על ההגדרה שלך למושג הזה?

אם התשובה היא - כן, זו התחלה נפלאה! אז מישהי אחרת תזכה במתנה הזו. אני בכלל לא נבהלת מה"רגישות" שלך שתיארת. זו גם מתנה. בסוף העניין הוא כימיה. יכולה לבוא מישהי וממש להעריך את המתנות שזכית בהם. כלומר, להעריך את הרגישות שלך, וגם להעריך את הגבריות האמיתית שלך.

בעיניי גבריות זה מישהו מוביל, משמח, מענטש, מפרנס ועוד.

זה שנפגעת ממנה בדיוק בנקודת הגבריות זה הדבר הכי הגיוני בעולם. היא באמת פגעה בנקודה הזו אצלך.

לסיכום, תתבונן ביכולות שלך, הגבריות וה"נשיות" (כלומר, נקות הרגישות אצלך), ותבין שאתה נושא בתוכך מתנות ככ נפלאות, שכשתבוא האשה הנכונה, היא תזכה בכל כך הרבה מתנות!

בהצלחה!

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1אחרונה
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילואאחרונה

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לאלאצעיר

כאמור - פשוט לא רלוונטי בגילאים האלו.

כן נפגשתי עם צעירות ממני ב12-13 שנה. לא כי זה מה שאני מחפש אלא כי את כל השאר אני כבר מכיר.


 

ומנכל ישפה( מה שזה לא יהיה) צריך להפסיק למכור שטויות לציבור מתוסבך גם ככה.


 

ואת המילה סטטיסטית הכנסתי מנימוס כדי שלא תצעקי "אבל גם לגברים יש בעיות". נכון, אבל פה לא מדובר על בעיה אלא על טבע. 

 

כשבחורה בת 30+ פוסלת מישהו כמה שנים מעליה כי "היא נראית צעירה לגילה" אני מתאפק מלשאול אותה אם גם מבפנים היא צעירה לגילה. 

אולי יעניין אותך