לא יודע אם באתם לצחוק או לא, אבל אם יש כאן אנשים שלא מבינים את הארס שאתם מכניסים מתוך חוסר
הבנה של דברי רבותינו, אז צריך להעיר ולהאיר את ההלכות כפי שהן:
"גנאי הוא לאשה שתהיה יוצאה תמיד פעם בחוץ פעם ברחובות. ויש לבעל למנוע אשתו מזה ולא יניחנה לצאת אלא
כמו פעם אחת בחודש או כמו פעמים בחודש לפי הצורך. שאין יופי לאשה אלא לישב בזוית ביתה שכך כתוב כל
כבודה בת מלך פנימה: " מתוך "משנה תורה, אישות, יג, יא"
מכל המקומות ברמב"ם בחרת דווקא את זה?
זה מקום שהכי מכבד את האישה.
קודם כל, המושג גנאי- גנאי הוא לאישה, לא כתוב אסור. כתוב שאישה שמסתובבת כל הזמן ברחובות, זו בעיה,
גם אני לא הייתי רוצה שאישתי תסתובב ברחובות, סתם ככה.
מעבר לזה- הרמב"ם מגדיר שהיציאה מהבית היא על פי הצורך, אם יש צורך כל יום? מה הבעיה? גם לפי הרמב"ם
אין שום בעיה עם זה.
מספיק לסלף את דברי רבותינו.
כמובן שמודגשת הצניעות "כל כבודה בת מלך פנימה"- זו הדרכה לצניעות. אבל אמרו חז"ל "כבודו של אדם רצונו"?
מכאן תלמד שאם רצונה לצאת, כבודה. ורק אם היא מה שמכונה "יצאנית" אז יש מקום שהבעל ימנע מאישתו,
לצאת החוצה.
הרי כל המקור להלכה זו ברמב"ם הוא ממדרש בב"ר שגנאי לנשים להיות יצאניות. וצריך ללמוד מה המשמעות
של המושג יצאנית, בשביל להבין מה הרמב"ם פוסק. מי שהולכת ברחוב במטרה ש"יראו" אותה, מחפשת מבטים-
זה גנאי.
זה באופן ספציפי, לנקודה שהעלית.
מעבר לזה-
תורה שבע"פ עוברת דרך ת"ח שבדור, כך רצה הקב"ה. הם אלו שקובעים איך וכיצד, מתי ובאיזה אופן מתייחסים
לאיזו הלכה, יש הרבה מקומות שפוסקים שלא כרמב"ם, גם באיסור והיתר, גם בדיני נזיקין ועוד.
יש הלכה - והלכה היא עולם מורכב וגדול.
בשביל זה צריך רבנים גדולים שמכירים את כל הדעות, ויודעים ומבינים את כל השיטות לעומקן ומתוך
כך הן באין ופוסקים לדור הזה כיצד נכון וראוי לנהוג.