כינויית עתיקה, המנהלת המהוללה והנערצת של נוג''ה, הדיקטטורית הקשובה של נסיו''פ, גבאית הפורומים כולם (תפילה וישועה), אשת הוואפל הירושלמי, האחת והיחידה -
@ענבל חגגה עשרים!!
פרגנו לה ברכות!!! ולא לשכוח בלונים!
משה
מחודשת.

עד 120 שתחיי חיים מאושרים
שה' ימלא משאלות ליבך לטובה!
(היום יומולדת היום יומולדת היום יומלדת לענבלללל)






=-O





















אני לא מכניסה דברים לצנצנות.
ואחד לשנה הבאה
לב טהור:)

איזו תקופה כיפית ליומולדת יש לך 
בשעה טובה
אורה2x
נפשי תערוג![]()
![]()
![]()
עד 120 באושר!
חיה רוז
דובשניה
דובשניה
דובשניה![]()
|עושה שרירים (יענו גבורה)|
אבל עכשיו אני כבר לא צריך כי עדן כבר הסבירה! |פרצוף של "דפקתי את אגד"|
|ניסוח יצירתי כלשהו|
עייני טוב בחוק השלישי, תקשרי אותו לאות על ידך ויהיה לטוטפות בין עינייך.

ענבל
ארץ השוקולד
ענבל
ארץ השוקולד
איך אתה מדבר?! כויפר!ענבל


ענבל
עכשיו אני מחכה שתבוא למפגשענבל
אורח כלשהוהערתי מתים?
ענבל
אורח כלשהו
ענבל
ענבל
פסידונית
ענבל
פסידונית
מעטפה שיש בה כסף..
ענבל

אני שמה לב שאת עובדת על זה, שלא תחשבי ![]()
ענבל
ענבל
ענבלבגלל שסרבתי- התחמקתי לגלידה לא הייתי מוזמן?
ענבלמה זה?
אה זה, הקטע החמוד הזה!
ואם לא אכתוב את זה: השרשור לא יחזיק עד שנה הבאה.
dora
(לא רציתי להיות מסייע בידי עוברי עבירה





פנסאי
ענבל
ריבוזוםכלומר לפי איזה חוק?![]()
מי שפחות...
![]()
חמור קופץ בראש שכמותך
ענבלנו באמת, לא למדת גמרא מגילה? 
נראה לי שכבר תעדיפי חמור...

סביון
הייתי בטוח שזה מהגמרא איפשהו!


השקעת..ענבלדקה בגוגל ומצאתי... 
ענבל
סביון
אל תקבל כמחמאהענבל
סביוןובינתיים את מצליחה לשמור יפה על השרשור גבוה גבוה מעל כולם...
אה... עכשיו אני קולט שהגבתי בשרשור הזה כבר מלא ועוד לא איחלתי מזל טוב!
אז באיחור של חודש ויום...
מזל טוב!!!
(בלונים...)
שתזכי לממש את הייעוד שלך בעולם על הצד הטוב ביותר!


מזל שנזכרת!ענבל
סביון
אני לא סובל התראות שנשארות לי יותר מדי זמן...
ענבלאני מתחילה להאמין שענבל אכן תעמוד באתגר הזה.
פסידונית
פסידונית
סביון
לא



אתה בלתי אפשרי ![]()
הילדים האלה שחוזרים אחרי כל מילה שלך - צעירים מעל עשריםם
איך אני? 


עבדתי על הגוון הכחול הזה, מה אתה חושב.
פסידונית
פסידוניתעל ההקפצה, לא על התוכן 

אורח כלשהווהנה הרגתי את השרשור, בעצם.
סביון
ענבל
סביוןב. תסתכלי כאן ותחפשי "הדיוט", ותראי למה זה הביטוי הנפוץ... זה שיבוש! אני לא אתן שישבשו את העברית ח"ו! שומו שמים על זאת! ועוד משפטים מפשקווילים!
ג. 


אתה סתם אכזרי.ענבלאשלח לך באישי למה לא באתי.





בן-ציון
גאה בךפסידוניתהמתנה כבר לא נראית כמו רעיון מופרך כל כך.
רחפת..
ענבל
רחפת..

סביון
לא, המילה שרשור לא מופיעה בתנ"ך! 

בן-ציון


אורח כלשהו
ענבל
ענבל

















פסידונית
ענבל
רחפת..
סביוןסביון אני כבר מתחיל להבין למה יש פה הגבלת גיל....![]()
סביון

כשתגדל תבין![]()
סביון

בן-ציון

ענבל
סביון
סביון
סביוןאת השרשור הזה, יסתיים יעודך בעולם.
(ח"ו כמובן)
@לנ"ו?!


עכשיו אני מבין למה צריך שמאל בעולם;)
נהיה פה יחוד..
מדי פעם אני חושב לבוא ולהקפיץ אבל אני רואה שאת עושים את העבודה יפה מאוד גם בלעדי 
@אורח כלשהו, אין כאן ייחוד! 
ידעתי שאפשר לסמוך עליך
ענבל
סביון
לא מסבירים בדיחות!מחוץ מהגזירה![]()

ענבל





ענבל
ענבל
ארץ השוקולד
איזה שרשור?ענבל
ענבל
ענבלוְעַל-כֵּן כָּל פָּרָשִׁיּוֹת מַתַּן תּוֹרָה כְּתוּבִים בְּסֵדֶר יִתְרוֹ, כִּי עַל יָדוֹ הָיָה עִקַּר קַבָּלַת הַתּוֹרָה הַנַּ"ל וְעִקַּר קַבָּלַת הַתּוֹרָה הָיָה לְגַלּוֹת אֱמוּנַת חִדּוּשׁ הָעוֹלָם, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם. אֲבָל זֶה יָדוּעַ, כִּי אֶת זֶה לְעֻמַּת זֶה עָשָׂה הָאֱלֹקִים וְהַכֹּל בִּשְׁבִיל הַבְּחִירָה שֶׁיֵּשׁ לָהּ כֹּחַ גָּדוֹל מְאֹד, עַל-כֵּן תֵּכֶף הִתְגַּבֵּר בָּהֶם הַנָּחָשׁ הַקַּדְמוֹנִי וְנִתְלַבֵּשׁ בְּהָעֵרֶב רַב וּבְהַחוֹלְקִים עַל משֶׁה וְהֵסִית וְהֵדִיחַ אוֹתָם בְּעֵת שֶׁהָיָה משֶׁה בַּמָּרוֹם לְקַבֵּל שְׁאָר כָּל הַתּוֹרָה עַד שֶׁהֵבִיאָם לְמַעֲשֵׂה הָעֵגֶל שֶׁהוּא עֲבוֹדָה זָרָה וּכְפִירוֹת, שֶׁהֵם הֵפֶךְ אֱמוּנַת חִדּוּשׁ הָעוֹלָם, כִּי עִקַּר כָּל הָעֲבוֹדָה זָרָה שֶׁל דּוֹרוֹת הַקּוֹדְמִים וְהַכְּפִירוֹת וְהָאֶפִּיקוֹרְסוּת שֶׁל דּוֹרוֹת אֵלּוּ הֵם עַל-יְדֵי פְּגַם אֱמוּנַת חִדּוּשׁ הָעוֹלָם, כַּמּוּבָן לַמַּשְׂכִּיל, שֶׁעַל-יְדֵי פְּגָם זֶה בָּאִים לְכָל מִינֵי טָעוּתִים וּמֵחֲמַת שֶׁאֱמוּנַת הַחִדּוּשׁ אִי אֶפְשָׁר כִּי אִם עַל-יְדֵי בֵּרוּר הַמְדַמֶּה שֶׁמִּתְבָּרֵר עַל-יְדֵי רוּחַ נְבוּאָה דַּיְקָא שֶׁעִקָּרוֹ הוּא קַבָּלַת הַתּוֹרָה, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם עַל-כֵּן אָז דַּיְקָא הִתְגָּרָה הַבַּעַל דָּבָר לִמְרֹד בְּמשֶׁה וְלִמְשֹׁךְ אַחֲרֵי נְבִיאֵי הַשֶּׁקֶר, שֶׁהֵם בְּחִינַת הָעֵרֶב רַב וְכוּ' כַּנַּ"ל עַד שֶׁעָשׂוּ מַעֲשֵׂה הַנַּ"ל וְזֶה בְּחִינַת ( תְּהִלִּים קו), "וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אוֹכֵל עֵשֶׂב", הַיְנוּ שֶׁרָצוּ לְהַגְבִּיר בְּחִינַת מְזוֹנָא דְּגוּפָא שֶׁהוּא בְּחִינַת שׁוֹר אוֹכֵל עֵשֶׂב, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה ( מוּבָא בְּפֵרוּשׁ רַשִׁ"י שָׁם), אֵין לְךָ מְשֻׁקָּץ כְּמוֹ שׁוֹר אוֹכֵל עֵשֶׂב, כִּי כְּמוֹ שֶׁעַל-יְדֵי קַבָּלַת הַתּוֹרָה, שֶׁעַל-יְדֵי זֶה מִתְבָּרֵר הַמְדַמֶּה עַד שֶׁזּוֹכִין לֶאֱמוּנַת חִדּוּשׁ הָעוֹלָם וְכוּ' וְכוּ', עַל-יְדֵי זֶה נִכְנָע מְזוֹנָא דְּגוּפָא וּמִתְגַּבֵּר מְזוֹנָא דְּנִשְׁמְתָא בְּחִינַת רֵיחַ, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם, כְּמוֹ כֵן לְהֵפֶךְ עַל-יְדֵי בְּחִינַת הָעֵרֶב רַב שֶׁעָשׂוּ עֲבוֹדָה זָרָה הֵפֶךְ הָאֱמוּנָה, עַל-יְדֵי זֶה מִתְגַּבֵּר מְזוֹנָא דְּגוּפָא, שֶׁהוּא בְּחִינַת 'תַּבְנִית שׁוֹר אוֹכֵל עֵשֶׂב' וְכַנַּ"ל:
כידוע לכולם, החיות של האדם נמשכת כפי האכילה שלו, זה מבואר הרבה בספרי חסידות. והחיות היא השמחה. וכפי שאמר אדמו"ר מברסלב, סימן לכך שהנשמה היא מתוקנת כשיש לאדם שמחה פנימית, כשיש לו חיות מצד תורה ותפילה, משום שהוא דבק באלוהיו והוא חי היום. כי כל מה שהאדם מקבל ממנו חיות נקרא האלוהים שלו.
כשיש שוקולד, יש ארץ, כשאין שוקולד, אין שלום, ויש גזירה. וכל זה נמשך מהרבנים שהם חולקים על הצדיק האמת ומרבים מחלוקת בישראל, שעל ידי זה אין שלום. כי ליצר הרע יש אחיזה רק כשיש מחלוקות שלא לשמיים בישראל. והם מרבים מחלוקות וריבים על ידי התוכחה שלהם שהם מוכיחים את עם ישראל ועל ידי זה הם מבאישים את ריח הנשמות שלהם.
ועיקר ריבוי המחלוקות הוא מחמת שאין הלכה ברורה, ולא יודעים היכן את האמת.
ועיקר הדרך לשלום ולאהבה ולאוויר הזך והנוח, זה דרך השוקולד, האכילה, השמחה, כי הצדיק הוא בבחינת ארץ ישראל, שעליה נאמר ארץ אוכלת יושביה. וכשהבן אדם מתקשר לצדיק האמת הוא נאכל להצדיק ונכלל בו, ועל ידי זה הוא יכול ללמוד הליכות עולם בפנימיות לבבו שנאמר 'אשר יחדיו נמתיק סוד בבית אלוהים'. ביתו של אדם, לבו. כי הלב הוא נקרא בית, ובמקום הלב שם מקום השכינה, והיראה היא גם כן נקראת בית, וכמבואר בילקוט שמעוני שזה סוד מזוזות שכשהאדם מניח ידו על המזוזה ומנשק אותה כשהוא יוצא לחוץ הוא ממשיך על עצמו את קדושת הבית, את האמונה הקדושה, שהיא הפך השדה, שהוא מקום רצח וניאוף, כמו שנאמר על עשו שהוא היה איש השדה ויעקב היה איש תם יושב אוהלים.
וְהָיוּ לְטטָפת בֵּין עֵינֶיךָ: וּכְתַבְתָּם עַל מְזֻזות בֵּיתֶךָ וּבִשְׁעָרֶיךָ
והיו לטוטפות בין עיניך – אלו המוחין. וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך – זה הלב. כי צריך לכתוב את התורה במוחין ובלב, שהם היראה והדעת, שהם בחינת איש ואישה, שהם בחינת בינה וחכמה, שהם בחינת תורה שבכתב ותורה שבעל פה, שהם בחינת תורה ותפילה. והעיקר זה בלב, כי הזכרון הוא בלב כפי שמבואר ב'צדקת הצדיק', והעיקר היצר הרע הוא השכחה כמבואר ב'צדקת הצדיק' לרבינו הקדוש רבי צדוק הכהן מלובלין.
ובהמשך:
לְאַהֲבָה אֶת יְהֹוָה אֱלהֵיכֶם וּלְעָבְדו בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם: וְנָתַתִּי מְטַר אַרְצְכֶם בְּעִתּו יורֶה וּמַלְקושׁ. וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ וְתִירשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ: וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ לִבְהֶמְתֶּךָ. וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ: הִשָּׁמְרוּ לָכֶם פֶּן יִפְתֶּה לְבַבְכֶם
.
חז"ל אמרו כבוד – במעשים. אהבה – בנפש. ואמר הרב אברהם יורוביץ' ממאה שערים זצ"ל, שכל מה שאדם רגיל בו ונוח בו, זה לא נחשב ממש כעבודת ה'. גם אם זו תורה ותפילה, ברגע שזה קל ונוח ומוכר, זה לא נחשב ממש. כי החיים וה' יתברך נמצאים מחוץ לאזור הנוחות, ומחוץ למה שאדם רגיל בו ונוח לו. ועל ידי זה שהאדם יוצא מאזור הנוחות שלו, על ידי שהוא כולל כבוד ואהבה ביחד, הוא עובד את ה', ומי שעובד את ה' אזי הוא מפרה את הפנימיות שלו, שנאמר נתתי מטר ארצך בעתו, וכו'. ולכן בסוף האזהרה השמרו לכן פן יפתה לבבכם, השמרו לכם פן תשקעו במוות וברקבון רוחני, כי אבדתם מהרה מעל הארץ הטובה וכו'.
על ידי הרבנים שמסתירים את אור הצדיקים האמיתיים, ומעוותים את ההלכה והליכות העולם, יש גזירה, וההמתקה על ידי שוקולד, שהוא בחינת אכילה, בחינת שמחה, בחינת אין שמחה אלא בבשר וביין, בחינת הצדיק האמת שהוא נקרא על שם התורה שהיא בחינת בשר, כי התורה נקראת בשר.
וכמו שאמר דוד המלך 'לכן שמח לבי ויגל כבודי אף בשרי ישכון לבטח', והפירוש הוא שברגע שיש שמחה, והשמחה היא בלב, שנאמר נתתה שמחה בלבי, על ידי זה יגל כבודי, שהוא בחינת רוח החיים, שעל ידי רוח החיים מוציאים מן הכח אל הפועל, על ידי זה אף בשרי ישכון לבטח, שהיא התורה שלי, שהיא בחינת דעת, בחינת ברית, כי עיקר האדם הוא הדעת כפי שמבואר בליקוטי הלכות והצדיקים חיים חיים נצחיים כי דעתם חיה לנצח על ידי הספרים והתלמידים שהם השאירו.
ועל ידי זה שאף בשרי ישכון לבטח, על ידי זה מבשרי אחזה אלוה, על ידי הבשר שלי שהוא התורה והדעת שלי, על ידי זה אחזה בנועם ה' ויתגלה אורו ומלכותו בעולם, שזה עיקר העבודה, לפאר ולרומם מלכותו ולגלות רחמנותו לכל באי עולם.
מ.ש.ל.
ענבל
- צעירים מעל עשרים

ענבל

איך איך איך פספסתי את זההההעוגי פלצת
עוגי פלצת
חלילית אלט
חלילית אלט
סביון

ענבל
ענבל
חלילית אלט
ענבל
ענבל
סביון
ענבל

ענבל

ענבלכי לא לכל האנשים יש רוח, ולא לכל האנשים יש נשמה. דכתיב בתחילת שער הגלגולים להאריז"ל:
'אמנם רוב בני אדם, אין להם כל החמשה חלקים, הנקראים נר"ן וכו', רק חלק הנפש בלבד, אשר היא מן העשיה. '
דתיים נוהגים לבוז לשירים לא דתיים ולסרטים ולסדרות ולספרים, אבל מהכל צועק כבוד ה' יתברך, והנה באתי בראיית שירו של אבי ביטר שליט"א עם שני דברים גולי עמוקות מהחסידות והקבלה:
'לא הכרתי את עצמי, אדם בלי שם'
שנאמר בשיחות הר"ן לרבי נחמן מברסלב:
'על ידי מרה שחורה ועצבות אינם יודעים משמו. ואמר בדרך צחות, שהמת כששואלין אותו שיאמר שמו הוא שוכח את שמו כמובא, וזה מחמת שהמת הוא בעצבות ומרה שחורה מאד על כן אינו יודע משמו.'
'יש אנשים חבר, בלי נשמה'
שנאמר כנראה לעיל שיש אנשים שאין להם נשמה ורוח אלא רק הנפש שהיא של עולם העשיה. ![]()

מזל טואובבבבבעוגי פלצת
סביון

איך איך איך פספסתי את זהההה - צעירים מעל עשרים
יורד לתהום הנשייה, ואז לאחר כמה ימים מועלה בחזרה ממצולות..
ענבל
קודם אני צריך לסיים אותו
סביון
אני מגיע להקפיץ מדי פעם כשאני נזכר. אני לא רוצה לבזבז את מעט היצירתיות שיש לי בבת אחת, כבר אמרנו?
אורח כלשהואני מכיר מישהו שעדיין לא מצליח להבאות והוא בן 90 הוא 80 שנה נכשל בזה
שהכוח יהיה איתך?
ה' הטוב.
מקווה שלא בשעות האלה יותר
אתה לא יודע לערוך?סביון
והנה הוכחה.


נפש חיה.אין לי חשק לדון בנושא זה שנית
רק אציין שלספרו השני במספר לא התחברתי בלשון המעטה.
(ושהראשון יפה)
ואם אפשר גם נמק והסר זה יהיה נחמד

ענבל
ענבל
- צעירים מעל עשרים
סביון
סביון

נחמד מצידךענבל
אורה2x
סביון
ענבל
אוי ואבוי אתה מכנן לעשות גם פה?.....נפש חיה.

לב טהור:)

עוגי פלצת
פעם היה לי חלום לפתוח פורום גיל הזהב ולנהל אותוענבל
מזל טוב! איך לא שמתי לב???סביון
ענבל

ענבל
סביוןכבר התחלתי לדאוג לשלומו של השרשור הזה
אורח כלשהו
במה?ענבל
אורה2x
)מה השעה?
ענבל
אורה2x

ענבל
ענבל
קמנו ונתעודד
ענבלבס"ד
תארי לעצמך שלא הייתי קיים.
.
.
.
געוולד זה מזעזע אני לא מצליח להתחיל אפילו

ענבלסליחה שפספסתי תגובות קודמות.
סימן שלא אכפת לך.
![]()
![]()
![]()
העסק מבוטל.
מוזר,
הרגיש לי שממזמן היא היתה חוקית......
עד 120!!!
אורה2xתייגו אותי לפני תגובה 700 'בקשה
ביטלתי התראות
מי בעד להוסיף אתגר?
למשל: להגיע ל2000 הודעות עד היומולדת הבא ![]()





קוד אבל פתוח
סביון
ענבל
סביון
רחפת..

פסידונית
את גדולה
סביוןהיה כאן כשל ולאחריו רמאות..
תני פרס רק אם השירשור יחזיק עד היומולדת הבא הבא!!

נשקול את הרעיון.
ענבל
ענבל
נפש חיה.
לאיודעת כי אולי אני רגילה למהירות שבהנפש חיה.שרשורים נעלמים
או- אני לא רגילה לכזה שרשור ענקי שנשאר כל כך הרבה זמן...
נפש חיה.
ענבל
ענבל
)פסידונית
ענבלאולי ננכה לכם שליש 
מה עשיתי? 
נפש חיה.
ענבלהבה נקווה שלא תשרדו אותה
בינתיים הם בסדר
רחפת..מישהו מבין בתפעול סקרים בgoogle forms??
פסידונית
פסידוניתהכנתי סקר. הכל טוב ויפה חוץ מזה שאני לא יודעת איך לשלוח אותו לאנשים. בניסיונות שעשיתי הסקר נשלח עם אפשרות לראות תגובות של אנשים. וזה נראה שכל אחד יכול לערוך אותו.
שיניתי את ההגדרות ל"בבעלותי בלבד" ועדיין. קיצור. מי מבינ/ה בזה??
תודה!
ענבל
רחפת..
adarב"ה
@המטיילת בארץ לא בכוונה סתם אקראי

סביון
וואופסידונית
טוב בסדר
הכל בסדר. 
בימאית דמיונות
פסיפלורה1
מור ולבונה
אורה2xוהאחרים פה יחשבו על משחק חדש לשירשור הזה
וחסר חיים. ![]()
יאללה חזרתי לעבודה...
ענבל

אם מזמינים אותי, אני בא.
אני בעד גישה פתוחה ומכילה לחיים. אם מזמינים אותי, אז אני אבוא. מי יודע, אני תמיד לוקח מה שאני צריך לקחת, וזה מה שחשוב באמת. ![]()
רק תגידו לי איפה ומתי.
בשבילכם תמיד יש לי פנאי. למרות שבאמת אני מרגיש משועבד לאחרונה. בהתחלה חשבתי שזה באסה להיות צעיר ומבולבל, ועכשיו אני מתחיל להבין שזה גם באסה להיות מבוגר ומחויב לכל מיני דברים. ככל שאתה מתבגר יש לך יותר מגבלות, כללים, וככה יש לך פחות חופש.
הגעתי למסקנה שהכי סבבה זה להיות עשיר, כי אמנם כסף לא יעשה לך אותך מוצלח או מאושר או שמח, אבל במקרה הטוב הוא יתן לך אופציות, מגוון, את היכולת לבחור. במקרה הגרוע הוא יהפוך אותך לפראנואידי, אובססיבי, קנאי, וחולה נפש.
בקיצור, שנחיה בזמנים מעניינים.
קוד אבל פתוח
ענבלבמדינות עניות ופרימיטביות יחסית יש הרבה פחות בעיות נפשיות ופסיכולוגיות מאשר במדינות מתקדמות. הסיבה היא שלאנשים שצריכים לדאוג לצרכים הבסיסיים שלהם ולקיום הבסיסי שלהם, אין זמן וכח להתעסק בדברים אחרים.
בעיות פסיכולוגיות קורות כשיש פנאי, כשיש שפע. גם בעיות מיניות, אגב. כשאדם עסוק בעבודה קשה ומוטרד מפרנסה ומצרכים קיומיים, כל האנרגיה שלו הולכת לשם, וכך האנרגיה מקבלת נפרקת בנתיב הזה.
במערב יש הרבה מאד תחלואים נפשיים וגופניים עקב השפע והקדמה הטכנולוגית. זה טוב, וזה גם רע.
גם מחקרים סוציולגים מראים שבחברות פרימטיביות ובמדינות עניות, וכמו אנשים שעובדים בעבודת כפיים, יש הרבה פחות בעיות פסיכו-פיזיות.
בכל מקרה, ממה שאני רואה ולומד, כדי להצליח מבחינה כלכלית ולהרוויח הרבה, צריך אמביציות , צריך שאיפות, צריך מוטיבציה גדולה מאד, צריך אגו , ורצוי אגו כמה שיותר גדול. אי אפשר להצליח בלי כוחניות, בלי לכבוש.
הבעיה מתחילה היא כשכל שאדם מתרגל עבודה רוחנית ועוסק בתורה, נמשכת עליו יראה. הוא הופך להיות מאד כנוע, מאד רך, הוא מאבד את השאיפות שלו ואת הרצון החזק, את התשוקות ואת המוטיבציה, כלפי חוץ הוא נראה לאנשים אדיש, אולי אפילו קר.
זה למעשה מה שקרה במזרח הרחוק. פרחו שם הדתות הגדולות, הטאו, הבודהיזם, הזן, התפתחו שם תורות רוחניות, מיסטיקה. צמחו שם אנשים דגולים מאד. אבל המזרח סבל מעוני, עוני גדול מאד, כי ההתפתחות הטכנולוגית והתעשייתית שם נבלמה ונעצרה, כי אנשים איבדו את הרצון שלהם, הם היו יותר מדי שלוי נפש, קלי דעת, רגועים מאד.
היו להם כלים וכישורים פנימיים , אבל לא היו להם כלים וכישורים חיצוניים, של המדע, של הטכנולוגיה, של התעשייה. במידה רבה המזרח הפך להיות חלש מול המערב שצמח ועלה.
במערב קרה ההפך. המדע והטכנולוגיה התפתחו, רמת החיים עלתה, למרבית האנשים יש את הצרכים הבסיסיים שלהם. אוכל, בגדים, קורת גג, ואפילו מותרות רבות. עם כל העושר, ועם כל הכלים החיצוניים, אנשים חסרים כלים פנימיים, סובלים מדלות וריקנות פנימית.
במזרח הם עניים ורגועים , שלוי נפש. במערב הם עשירים, אבל חולי נפש, אובססיביים, עבדים, מלאים בשגעונות.
המזרח זו היראה, האישה. המערב זה הגבר, האהבה, החסד. וככל שאני מתקדם, אני מבין שהדרך הנכונה היא למזג את האהבה והיראה, להביא את הגבר והאישה ביחד.
זה נושא שמעסיק אותי הרבה בזמן האחרון, יש בזה הרבה. בשביל עבודה רוחנית צריך פנאי, צריך רווחה , צריך שלוות נפש. ומה שגוזל את אלו ממרבית האנשים בעולם, זו הפרנסה.
זה מה שמטריד אנשים, מאד מטריד. כסף, לחם, עבודה. וממה שראיתי עד כה, המתעשרים והעשירים הם בדרך כלל אנשים מאד כוחניים, אלימים, גסים, הם פוליטיקאים. הם חיים להיות פוליטיקאים, כדי להתקדם במעלה של הסולם החברתי, כדי לעשות ביזנס. ביזנס בנוי על פוליטיקה, על משחקי כח ושליטה. והכח והעסקים הם משחיתים, זה רעל טהור.
דת היא ההפך מפוליטיקה, היא ההפך ממסגרות, מכללים, מנהלים, מרווח ותועלת, מניצול הדדי. דת היא פשוט אהבה, דת היא חופש. וכך מי שרוצה להיות דתי, מוצא את עצמו בדילמה, לא פשוטה בכלל.
בכל מקרה, אני תמיד ממליץ להתחתן עם עשיר, אם אפשר. ובמידה ולא, האהבה תמיד יכולה לנצח. רק שרוב בני האדם לא יודעים מה היא אהבה. גם אהבה הפכה להיות ביזנס, כך אני רואה.
אני בדרך לא מזדמן לשום מקום שלא מזמינים אותי אליו, בטח שלא בצפון. אבל אני פה, ואת פה, ומי יודע, מוקדם או מאוחר, מרכז, דרום, צפון, למעלה , למטה... מזרח מזרח. מערב מערב.
.
עשירים שיש להם כסף בשביל ניני הנינים ממשיכים לעבוד למרות שהם לא חייבים לעבוד יום אחד נוסף בחייהם.
בטלה ושיעמום זה אסון אמיתי.
וחסרת חיים
יאללה חזרתי לעבודה...

ענבלכי בעיקרון המשימ הייתה לשמור על השרשור הספציפי למעלה, ואת הופכת אותו כבר לשרשור מסוג אחר
)
פסידוניתאל תרדי עליי, זה האתגר הראשון שלי
בבא אני אהיה יותר מתוחכמת 
ענבלזה בטח יותר חוקי ממה שהתרחש כאן כשהשירשור שקע במצולות
![]()
שמעתי נכון?! יש אתגר חדש ??
אבל עשוי להיות
החבר'ה פה נורא תחרותיים.
ענבלזהו! תתחילו משחק חדש.
גם ככה תייגתם כבר את כולם..
בס"ד
אותי לא תייגו......
(תוהה אם זה אומר שאני לא חלק מכולם..........)
ברגוע
לב טהור:)
קוד אבל פתוח
ענבל
אז נרשמתילמה את בשוק?

אורה2xלא. זה היה עם א אחת...
אז נרשמתיולכן צריך להיות כל כך בשוק???

דף, שיער, הלך
(קצת רמאות.. סתם. פשוט יש ביטוי שהוא סלנג..)
יום טוב, טעם טוב, הכל טוב.. 
חחח סתם.
צריך לחשוב..

אדמה, זהב, עץ
|מוריד את הרמה|
אברהם, לילה כיום, נרו
יאיר
שרה, שם, שתיים - ברמה הזאת
ים שמש חובש
פלקס, טנ, ראשי

הוד, פרי, גנים
פסידונית
אוקיי אוקייפסיפלורה1
משה, נחמן, הקדוש
ממתי קוראים לזה ככה?
רק אני מכיר שזה לריצה.. לאופניים..
לא הכרתי שקוראים לזה "בקבוק ספורט".

כזה משחק מהותי וחשוב שמתבסס על מילים מוכחות ברורות ואת משחקת בנראה לי?!?!?!
בושה וכלימה!
פויה.




יש מצב שהיא גם חסה באופן כללי, אבל זה אני כבר לא יודע...

עכשיו אני צריכה לחשוב על רעיון 
ויש לי גם..
קיץ, בנפשו, תִּהְיֶה

מצוייןרחפת..את רצינית??
מעולם לא שמעת אזכרות?!?!
גם אם את תימניה ואולי לא נהוג אצלכם, אף פעם לא שמעת אזכרות ממלכתיות? יום הזיכרון?
בהחלט זכית בכינוייך ביושר.. 
אז נרשמתי
פיספסתי את 700 ו 800
אבל לא עוד!
ענבלוש מזל טוב 
תודה, תודה, בקרוב אצלך
ענבל700, 800, 900
ולא ממש מאות..
רמז: שלוש הודעות מעלייך.. הודעה 900!!! - צעירים מעל עשרים
ושלשה חדשה פה: אז.. מי פה צלף שלשות??? - צעירים מעל עשרים
הודעותפסיפלורה1ולכן הוא עבר דירה.
פסידונית
ענבל


את זה ידעתי..
טוב נו,
ענבל תפסי עמדה..
אני זורקת לך את הכדור
-פינג-
מחליפה במהירות שיא
זורקת לך את הביצה
אתה בטוח שזה הכדור
-פינג-

היא חוקית!!אורה2x



פסיפלורה1
ענבל
בסוף ערכתיאורה2x







אבל רק מוות קליני..
ענבל
שריקה
שריקה
שריקההאמת, נשמע מעורר רחמים 
אולי תהיי מחלקת הכוכבים הנוצצים?
(בהנחה שאין כרגע עוד מתמודדים על תפקיד 'הוא')
ואם כבר, פשוט תתני לי אותם 



לשמוח זה חשוב מאד!!שריקהאני מבינה שאני המנצחת??
![]()
![]()
אפילו שלא היו מתחרים,
זה ממש מרגש!!




ולמה אתה כ"כ עצבני? 

הבנתי שהאופציה השניה היא להתרגש, אמרתי יאללה נזרום על זה


(לא התרגשתי *בגלל* שאין מתחרים, אלא *למרות*...)
אורה2xב. זה לא אשמתי- זה החלטת הועדה
אבל אם תתאמצי, אולי בבחירות הבאות (כל כמה זמן נעשה בחירות? 
) תנצחי.
|לוחש לך סוד|
חשבתי שתעדיפי להיפטר ממנו...
(עד הבחירות הבאות
)
משיח הודח מתפקידו.
|לוחש חזרה ב'|
פסדר, התקבל. טיפלנו בזה, במהירות וביעילות.



לא ניתנו לאף אחד עד שיוכרע גורלם
כך שכרגע אני מחזיקה בחיקי 6 כוכבים כחולים נוצצים יפהפיים אשר זכיתי בהם ביושר ![]()
![]()
אם אילו והיה ומישהו יצליח לעקוף אותי-
אני אעביר לו אותם בטקס מיוחד וחגיגי.
|מקוה שענבל לא כועסת שהתפקיד נעשק ממנה|
שריקהטלפנתי אליו\ צלצלתי אליו
זה עלה לי ממש מעט
אפשר לבוא אליכם כעת?
שלושה, לא שלוש. שני שקלים, לא שתי שקל. (וכן על זו הדרך
)
מתי יש לך אוטו (אוטובוס...)
שלום שלום, ל-ה-ת-ר-אות (ביי..)
רק בריאות!
פריז'ידר (מקרר)
טקסי
אורה2x
כל כך נכון
אתם לא נורמלים ![]()
מנסה להיות כמוני? ![]()
ענבל
נפסלת בכותרת!!!אורה2x22
תעדכני בפרטי אם את בפסיפס מחר.

סוף העולם זה רחוק רחוק מהגולן

ענבל
ענבל
ענבל@ענבל @רחפת.. @סביון @פסידונית @אחיתופל @אורח כלשהו @-ינון- @נפש חיה. @צריך עיון @ברגוע! @פסיפלורה1 @שריקה @ע מ @משיח בן דוד @לב טהור
@הזדמנות @קמנו ונתעודד @דובשניה @לקוס @ארץ השוקולד @בן-ציון @עוגי פלצת
@ניקים רציניים יותר מהמתוייגים לעיל
(עוד פחות מחודשיים
)
פסידונית![]()


איך איך איך פספסתי את זההההקמנו ונתעודד
ענבל
ענבלא,ב,ג,ד,ה,ו,ז,ח..............................

ענבלמזל טוב!!
ענבל
כמעט ושכחנו!

ענבל
ענבל
ענבל
ך




ענבל

לב טהור:)
אורה2xי"ח בתשרי תשע"ח



אופטימיות
מאמצתפסיפלורה1
אורה2x
פסיפלורה1

ר' נחמןאורה2x@תיוגים רלוונטים
היא חוקיייתתתת+!!!
אורה2xזה עובר מעל הרדאר כבר שנה!
כינויית יקרה, המנהלת המהוללה והנערצת של נוג''ה (לשעבר), הדיקטטורית הקשובה של נסיו''פ, גבאית הפורומים כולם (תפילה וישועה)(לשעבר?), אשת הוואפל הירושלמי, האחת והיחידה - @ענבל שמה, חוגגת מחר, ט"ו תשרי, עשרים+!!! 
פרגנו לה (ולעצמכם*) ברכות!!! ולא לשכוח בלונים! 
(*עמדנו באתגר)
@רחפת.. @פסידונית @אורח כלשהו@פסיפלורה1 @שריקה @אחיתופל @ציף @בן-ציון @סביון @-ינון- @ארץ השוקולד @נפש חיה. @פוזמק מהוה @לב טהור
@צריך עיון @לך דומיה תהילה @אופטימיות @adar @Admin @ברגוע! @משיח בן דוד @דובשניה @ע מ @לקוס @מחודשת. @שמן פשתן @כוחות שמימיים @כמעין הנובע @חיה רוז @יוני @מלכישוע @פה לקצת @מי פיספסתי?
חג שמח!
דמעה.
מרגש.



פסידונית

(הו הפואטיות
)מזל טוב![]()
להפסיק להגיב פה (אחרי היומולדת כמובן)
נראה אם תעמדו בזה![]()
-
)
תודה! והמברכים יתברכו)ענבלשתהיה שנה מאושרת ומבורכת,
עם הרבה בריאות ושמחה והצלחה בכל הענינים!!!





ושאפו למאותגרים שעמדו על המשמר ותיחזקו את השרשור באופן שוטף




פסיפלורה1
דובשניה
תודה! והמברכים יתברכו) - צעירים מעל עשרים
)יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
פ.א.מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
וככה גם מספר טוב.
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
ארץ השוקולדאוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם